abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2016 @ 00:09:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_167087268
http://www.hln.be/hln/nl/(...)doorlog-in-2020.dhtm

'War/ning 2020' heet het onheilspellende boek van de Nederlandse ex-commandant Ingo Piepers. De woordspeling in de titel slaat op zijn waarschuwing voor een nieuwe wereldoorlog die er staat aan te komen, ergens rond 2020. In de Volkskrant licht hij die verontrustende conclusie toe.

Hij is geen doemdenker, zegt Piepers in de Volkskrant, maar hij beschouwt het als zijn taak te waarschuwen voor de nakende grote militaire crisis in de wereld. "Een wake-upcall", noemt hij het. En die vinden we terug in zijn boek van bijna 800 pagina's dat gratis te downloaden is.

Piepers was in 1995 nog Nederlands commandant onder de NAVO-vlag in de Bosnische hoofdstad sarajevo. Hij rook er de oorlog, zegt hij daarover. "Na mijn terugkeer uit Bosnië ben ik me gaan toeleggen op de vraag wat oorlog soms zo onvermijdelijk maakt dat goeie buren elkaar te lijf gaan." Hij doctoreerde tien jaar geleden, maar zette zijn onderzoek nadien verder.

Met theorieën uit de wiskunde en fysica over chaos in netwerken probeert hij de historische oorlogszucht in de wereld te peilen. Vanuit het basisidee dat de internationale politiek een samenhangend systeem is, dat spanningen opbouwt die door gewapende conflicten worden ontladen.

Piepers bestudeerde een database van honderden kleine en grote conflicten tussen 1495 en 1975, aangevuld met recenter materiaal. "Ik zoek in de database naar patronen, maar op een andere manier dan historici dat doorgaans doen", zegt hij in de Volkskrant. Volgens de auteur moet je de ernst van een conflict bijvoorbeeld eerder afmeten aan het aantal betrokken staten dan aan het aantal slachtoffers.

Hij ontdekte een systematiek. Na een groot conflict worden nieuwe conflicten eerst diplomatiek opgelost tussen een paar staten. Maar het netwerk van betrokken partijen groeit daarna zodanig dat vechten uiteindelijk zou leiden tot een oorlog in het hele netwerk en daarom ook wordt vermeden. De spanningen blijven echter toenemen en kunnen niet voldoende worden ontladen. Tot de bom, letterlijk, barst. "Zoals water bij het kookpunt in gas overgaat." Dat betekent dan: wereldoorlog.

De tussenpozen tussen die historische uitbarstingen worden alsmaar korter en de uitbarstingen zelf heviger. Volgens deze op de wereldgeschiedenis toegepaste natuurkundige theorie zijn we sinds de Tweede Wereldoorlog het volgende 'kookpunt' vandaag inmiddels helemaal voorbij. "Er is grote verwevenheid van conflicten: Oekraïne, Brexit, de EU, het Midden-Oosten staat in brand, vluchtelingen, Trump president. Er is een sfeer van het zoeken naar radicale oplossingen, die het systeem laadt." Piepers voorziet daarom een eerste uitbarsting binnen een jaar of vier. En daarna tot 2150 nog eens drie keer een 'systeemoorlog', zoals hij het noemt.

Ingo Piepers zou het liefst de bal compleet misslaan. Maar tot zijn eventuele ongelijk bewezen wordt, kan hij alleen maar waarschuwen. Als het aan hem ligt zelfs tot de VN, Poetin en Trump toe.
  zondag 4 december 2016 @ 00:10:36 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_167087305
Ik schrijf het op in mijn agenda
pi_167087432
Het werd tijd. Zo kan het niet langer.
pi_167087460
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 00:21 schreef ccs het volgende:
Het werd tijd. Zo kan het niet langer.
is ook, heb je je al aangemeld bij de reserves? :')
Ja doei.
pi_167087468
Gewoon even neutraal verklaren zoals in 1914. Rest zoekt 't maar uit.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 4 december 2016 @ 00:25:17 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167087475
Deze kerel moet Steven Pinker lezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167087505
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 00:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

is ook, heb je je al aangemeld bij de reserves? :')
Nee, ik ben niet echt iemand die voorop in de strijd gaat.
pi_167087651
Lol beetje zoals de Psychohistory van Hari Seldom uit de boeken van Isaac Asimov?
I´m back.
pi_167088019
quote:
Met theorieën uit de wiskunde en fysica over chaos in netwerken probeert hij de historische oorlogszucht in de wereld te peilen.
:')
One man's trash, another man's treasure.
pi_167088392
Ingo moet niet zo piepen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_167088635
En tussen welke twee partijen zou die oorlog dan moeten gaan?
pi_167088866
"Er is grote verwevenheid van conflicten: Oekraïne, Brexit, de EU, het Midden-Oosten staat in brand, vluchtelingen, Trump president"

De grote verwevenheid beeldt de schrijver zichzelf in.
Ik kan mij niet voorstellen dat het Westen een wereldoorlog gaat ontketenen of laat ontketenen vanwege Oekraïne, de Brexit en/of de EU.
Er is natuurlijk wel een verwevenheid met het in brand staan van het Midden-Oosten met de vluchtelingen. Maar dat zie ik niet als een voorloper van een wereldoorlog.
Tenminste nu nog niet.
pi_167089031
Tvp
History became legend, legend became myth.
  zondag 4 december 2016 @ 09:03:58 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167089079
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 08:22 schreef Idisrom het volgende:
"Er is grote verwevenheid van conflicten: Oekraïne, Brexit, de EU, het Midden-Oosten staat in brand, vluchtelingen, Trump president"

De grote verwevenheid beeldt de schrijver zichzelf in.
Ik kan mij niet voorstellen dat het Westen een wereldoorlog gaat ontketenen of laat ontketenen vanwege Oekraïne, de Brexit en/of de EU.
Er is natuurlijk wel een verwevenheid met het in brand staan van het Midden-Oosten met de vluchtelingen. Maar dat zie ik niet als een voorloper van een wereldoorlog.
Tenminste nu nog niet.
Het is idd wel een onderwerp waar je makkelijk kunt zien wat je wil zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167089218
Geloof er niets van. Een wereldoorlog kost veel te veel geld.
pi_167089272
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:
De 1e wereld oorlog wilde ook niemand, maar men werd meegesleept in een keten van gebeurtenissen, daar zou een vergelijking met fysica wel opgaan.

Echter deze Pieper haalt zelf de chaostheorie erbij, zonder deze te begrijpen. Want anders zou hij nooit zo'n nauwkeurige voorspelling kunnen doen. Als een systeem in chaos is, dan weet je gewoon niet in welke toestand het systeem na enige tijd zal verkeren, het kunnen alle mogelijke toestanden zijn (met de bijbehorende waarschijnlijkheden, mits berekenbaar)

Dus het zou net zo goed mogelijk zijn dat in 2020 de wereldvrede uitbreekt of dat iedereen moslim is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_167089351
klopt niet het begint mei 2018.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_167089375
He kut, 2020 kan ik niet.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 4 december 2016 @ 10:00:35 #20
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167089557
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 09:30 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De 1e wereld oorlog wilde ook niemand, maar men werd meegesleept in een keten van gebeurtenissen, daar zou een vergelijking met fysica wel opgaan.

Echter deze Pieper haalt zelf de chaostheorie erbij, zonder deze te begrijpen. Want anders zou hij nooit zo'n nauwkeurige voorspelling kunnen doen. Als een systeem in chaos is, dan weet je gewoon niet in welke toestand het systeem na enige tijd zal verkeren, het kunnen alle mogelijke toestanden zijn (met de bijbehorende waarschijnlijkheden, mits berekenbaar)

Dus het zou net zo goed mogelijk zijn dat in 2020 de wereldvrede uitbreekt of dat iedereen moslim is.
Kijkend naar de huidige sentimenten en spanningsvelden is dat erg onwaarschijnlijk. De analogie van spanningsopbouw-ontlading-stabilisatie heeft zeker een kern van waarheid onder de juiste condities.

Tijdens een beladen voetbalwedstrijd is de kans op verzoening tussen rivalen iets minder voorspelbaar dan een ontlading en knokpartij om de spanning te ontladen..

Niet gezegd dat het nu tot een wereldwijd conflict zou moeten komen, maar een wending in economisch of toekomstgerichte visie lijkt mij onontbeerlijk om die spanningen weg te nemen? Iets moet het keren, want ik ben het zeker met hem eens dit dit traject op deze manier tot een hoogtepunt zal moeten komen.. Linksom of rechtsom.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_190933123
Een schop vanuit 2020, want de kans is flink toegenomen dat de beste man gelijk gaat krijgen. In 2016 had ik dit niet geloofd. De komende tijd toch maar even zeepjes hamsteren. :X

Hier staat meer informatie, inclusief een link naar zijn onderzoeksrapport.
https://www.esquire.com/n(...)rlog-2020-interview/
pi_190933166
Alsof wij als gewone burgers hier ook maar iets mee kunnen... Niemand wil oorlog, maar je wordt er gewoon ingestort door machthebbers, die spanning schijnbaar niet kunnen handelen.
pi_190933212
Podcast met de man.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:07:03 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190933232
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Sommige mensen levert het juist veel geld op!
The End Times are wild
pi_190933516
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 09:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
He kut, 2020 kan ik niet.
Je hebt ruim 3 jaar de tijd gehad, dus tijd genoeg om te schuiven met je verplichtingen in 2020. Dus dat smoesje van ik kan niet gaat dus mooi niet meer op haags!!! Beter ben je er gewoon bij!! *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190933621
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Je hebt ruim 3 jaar de tijd gehad, dus tijd genoeg om te schuiven met je verplichtingen in 2020. Dus dat smoesje van ik kan niet gaat dus mooi niet meer op haags!!! Beter ben je er gewoon bij!! *O*
:D
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:42:34 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190933790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 10:57 schreef Jojoke het volgende:
Een schop vanuit 2020, want de kans is flink toegenomen dat de beste man gelijk gaat krijgen. In 2016 had ik dit niet geloofd. De komende tijd toch maar even zeepjes hamsteren. :X
Gebaseerd op wat precies? Ik zie nog helemaal geen potentiële oorlog broeien. Of bedoel je dat laffe gedoe tussen de USA en Iran? :')
pi_190933805
Die derde wereldoorlog komt er sowieso, dat staat vast. Maar wanneer?

Ik zou z'n boek moeten lezen om te zien of hij weleens gelijk zou kunnen hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190933924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat precies? Ik zie nog helemaal geen potentiële oorlog broeien. Of bedoel je dat laffe gedoe tussen de USA en Iran? :')
Door die kwestie neemt de spanning toch echt verder toe. Luister anders even naar de podcast hierboven. Daar wordt in een half uurtje het systeem uitgelegd en wordt erover gediscussieerd.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:12:56 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:21:56 #31
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190934413
Ik heb eigenlijk niks zinnigs te melden maar Ingo Piepers...

Komaan dan heet je al Piepers, staat je kind al 1-0 achter. Noem je 'm nog Ingo ook.. :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_190934546
Deze theorie kan idd op allerlei complexe systemen worden losgelaten, en het blijkt idd zo te zijn dat gewapende conflicten, aardbevingen, stormen, en crashes op de aandelenmarkt op dezelfde logaritmische manier verdeeld zijn.

Zo heb je bijvoorbeeld een 10+ aardbeving per 100 jaar, en een 11+ aardbeving per 1000 jaar. Een 9+ aardbeving per 10 jaar. Als ik het me goed herinner. Die bevingen zijn nodig om alle opgebouwde spanningen in de aardkorst kwijt te raken. En hoe meer kleine bevingen er zijn, hoe minder spanning er over blijft voor een grote beving. In Outliers (?) wordt daar ook over geschreven.

Voor gewapende conflicten is het ws ook beter om veel kleine conflicten te hebben. Maar zo lang wij ons niet als ideale burgers weten te gedragen, zal er spanning worden opgebouwd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190935049
Ik woon nu dichtbij een Amerikaanse basis, dus ik zal weinig pijn voelen, gewoon dood in een poep en een scheet. :')
pi_190935117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:43 schreef Discombobulate het volgende:
Die derde wereldoorlog komt er sowieso, dat staat vast. Maar wanneer?

Ik zou z'n boek moeten lezen om te zien of hij weleens gelijk zou kunnen hebben.
Het is in het engels.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_190935512
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 09:30 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is pertinent onjuist. De Eerste Wereldoorlog werd in de meeste landen toegejuicht.
pi_190935555
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:04 schreef nostra het volgende:
Podcast met de man.
Geen slechte podcast. Ik wil het boek eigenlijk wel lezen, misschien zit er echt wat in. Ik kan me herinneren dat iemand ook de golfoorlog een soort van voorspeld had met zo'n systeemtheorie.

Iemand pdfje of linkje naar het boek? Waar kan ik het kopen?
pi_190935641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:30 schreef Lyrebird het volgende:
Deze theorie kan idd op allerlei complexe systemen worden losgelaten, en het blijkt idd zo te zijn dat gewapende conflicten, aardbevingen, stormen, en crashes op de aandelenmarkt op dezelfde logaritmische manier verdeeld zijn.
Soms denk ik ook wel dat ondanks dat wij denken dat we bewuste wezen zijn en oorlogen trachten te voorkomen, er hoe dan ook een soort van sociologische natuurwetten bestaan die leiden tot oorlogen of conflicten. We kunnen doen we wat willen, maar het komt gewoon, maakt niet uit hoe geavanceerd of moreel we zijn.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:56:58 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190935746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:44 schreef Discombobulate het volgende:

Geen slechte podcast. Ik wil het boek eigenlijk wel lezen, misschien zit er echt wat in. Ik kan me herinneren dat iemand ook de golfoorlog een soort van voorspeld had met zo'n systeemtheorie.

Iemand pdfje of linkje naar het boek? Waar kan ik het kopen?
Dit is die site van hem: Global4cast, je kunt daar "On the Thermodynamics of War and Social Evolution" downloaden, dat is volgens mij dat onderzoek van hem.

Hij heeft ook een tijdje op Sargasso rondgehangen.

Ik ben in het verleden wel eens wat dieper in zijn beweringen gedoken maar hij liegt en bedriegt de hele boel bijelkaar, net zoals hij een gigantisch grote broek aantrok mbt de treinkaping.
pi_190935861
Ik weet het niet. Een derde wereldoorlog wil niemand lijkt me. Bovendien hebben wij in Nederland niet eens de mogelijkheid om iets te betekenen op wereldschaal, ze kunnen zo naar binnen rijden, dus wat dat betreft hoop ik van niet.

Ik vind ook wel dat we gewoon keihard aan de 2% eis moeten voldoen.
pi_190935871
Weer een teken aan de wand :{

Laatst nog de Franse ex-minister van binnenlandse zaken Collomb die de komende totale islamisering ziet aankomen dat hand in hand gaat met de uitroeiing van het blanke volk in de grote vervanging en daarnaast de klimaat-nostradamussen die half europa de zee in zien verdwijnen en nu dit weer, WOIII.

We gaan er allemaal aan ..

Black pill momentje.

2020 Warning
Ingo Piepers
Conijn advies
ISBN 9789082411812
796 blz. ¤ 79, 99
Gratis downloaden: global4cast.org

> https://onsleger.nl/wp-content/uploads/2018/12/WARNING_2020.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 08-01-2020 14:11:08 ]
shift-knop defekt
pi_190935944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Soms denk ik ook wel dat ondanks dat wij denken dat we bewuste wezen zijn en oorlogen trachten te voorkomen, er hoe dan ook een soort van sociologische natuurwetten bestaan die leiden tot oorlogen of conflicten. We kunnen doen we wat willen, maar het komt gewoon, maakt niet uit hoe geavanceerd of moreel we zijn.
De wereld wordt door goedkope vliegreizen en het internet steeds kleiner, waardoor we meer van de wereld zien, en dus bekender zijn met onze buren en verre buren. Dat zorgt aan de ene kant voor meer spanning - een terrorist kan in principe zo naast je komen te wonen; waanideeën worden via het internet sneller verspreid - maar ook voor minder spanningen.

We spreken met Russen, met Chinezen en met Iraniërs. Dan merk je dat landen niet noodzakelijkerwijs dezelfde ideeen hebben als de mensen die er wonen. Door zelf in enge landen te kunnen kijken, snappen we beter wat er speelt.

WO2 was het gevolg van waanideeen die door intellectuelen werden verspreid, dat er te weinig ruimte zou zijn om iedereen te voeden (Malthus - Lebensraum).

Vandaag de dag zouden zulke ideeen geen voedingsbodem meer hebben (mag ik hopen), omdat we beter zijn opgeleid en zaken in perspectief kunnen zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190936323
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De wereld wordt door goedkope vliegreizen en het internet steeds kleiner, waardoor we meer van de wereld zien, en dus bekender zijn met onze buren en verre buren. Dat zorgt aan de ene kant voor meer spanning - een terrorist kan in principe zo naast je komen te wonen; waanideeën worden via het internet sneller verspreid - maar ook voor minder spanningen.

We spreken met Russen, met Chinezen en met Iraniërs. Dan merk je dat landen niet noodzakelijkerwijs dezelfde ideeen hebben als de mensen die er wonen. Door zelf in enge landen te kunnen kijken, snappen we beter wat er speelt.

WO2 was het gevolg van waanideeen die door intellectuelen werden verspreid, dat er te weinig ruimte zou zijn om iedereen te voeden (Malthus - Lebensraum).

Vandaag de dag zouden zulke ideeen geen voedingsbodem meer hebben (mag ik hopen), omdat we beter zijn opgeleid en zaken in perspectief kunnen zien.
In 1900 was dat misschien een waanidee maar het lijkt nu toch wel als een serieus probleem te worden gezien.

VN-klimaatrapport: voedseltekort dreigt vanaf 2050 door klimaatverandering
08-08-2019
https://nos.nl/artikel/22(...)maatverandering.html

De 'Lebensraum' wordt m.i. wel een stukje kleiner met een steeds grotere wereldbevolking, hoewel het woord bevolking in bovenstaande Nos nergens te bekennen is - de relatie wordt niet gelegd.

Er wordt aan gewerkt, vanaf minuut 14 tot 17 is de samenvatting te zien

Als de hele video wordt bekeken is goed te zien hoeveel ruimte de landbouw in beslag neemt.
Ik schrok er eigenlijk een beetje van.

Thomas Malthus komt in deze video voorbij, meteen in het begin

shift-knop defekt
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:36:04 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_190937640
Oud nieuws! Dit zei hij in 2016 al :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_190939295
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 00:24 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gewoon even neutraal verklaren zoals in 1914. Rest zoekt 't maar uit.
De Nieuwe Hollandse Waterlinie wordt misschien wel Werelderfgoed. Daar kan geen Wereldoorlog tegen op. :P
pi_190939660
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:36 schreef SicSicSics het volgende:
Oud nieuws! Dit zei hij in 2016 al :D
De OP is ook uit 2016. ;)
Deze man kan volgend jaar waarschijnlijk in één adem genoemd worden met Arnold Karskens. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:49:26 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_190948409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:54 schreef Monolith het volgende:
De OP is ook uit 2016. ;)
Deze man kan volgend jaar waarschijnlijk in één adem genoemd worden met Arnold Karskens. :P
Holy crap! _O- ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_190952454
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Holy crap! _O- ^O^
Ja dat komt ervan ..

Dat hebben ze mooi voor elkaar gekregen, opnieuw een wereldbrand revolutie veroorzaakt.
knap
shift-knop defekt
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:49:30 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_190952626
Hoort dit niet gewoon in BNW
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:51:49 #49
65846 Bocaj
47th President.
pi_190952658
Gelukkig is hij dan ook ex-commandant! ;)
pi_190952756
Vooral het argument "Trump President" is wel grappig. Dat is allemaal toch best meegevallen in vergelijking met eerdere Amerikaanse presidenten.

Verder kun je altijd wel een wereldoorlog voorspellen op basis van de huidige conflicten, want die zullen er altijd blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')