Nou, Ik doe het vooral voor de veiligheid. Ik sta wel altijd in de startblokken zodat ik al weg ben voordat de automobilist ziet dat het groen is.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dag dan moet je geen motor gaan rijden als je bang bent dat iemand je aanrijdt. Ze doen dat omdat ze veel sneller zijn dan auto's, wat ik op zich ook wel begrijp hoor. Maar dan moet je ook wel vol gas weg gaan.
Sommigen rijden idd met Aygo's alsof het Ferrari's zijn, dat is ook wel weer grapppig om te zien. Maar meestal schiet het niet echt op, dan ben ik echt veel sneller weg met mijn motor.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan ligt het aan de persoon achter het stuur en niet aan de auto, want ik kon in mijn gebakje even snel optrekken als de auto's naast me. Die dus met z'n allen naast me gingen staan bij het stoplicht 'want gebakje', en vervolgens trekken ze op als een slak.
Ja met je motor wel, maar dat geldt voor de meeste auto'squote:Op vrijdag 2 december 2016 10:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Sommigen rijden idd met Aygo's alsof het Ferrari's zijn, dat is ook wel weer grapppig om te zien. Maar meestal schiet het niet echt op, dan ben ik echt veel sneller weg met mijn motor.
Niet minder dan in de file hoor.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja. Want tussen die auto's is altijd lekker veel plek voor een motor.
Voorruitverwarming en standkachelquote:Op vrijdag 2 december 2016 07:16 schreef Anne het volgende:
Dat niemand deze irritatie nog heeft genoemd; ijskrabben!
Het is ook beter voor de doorstroming op die manier, dus stoor me daar echt niet aan.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:58 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nou, Ik doe het vooral voor de veiligheid. Ik sta wel altijd in de startblokken zodat ik al weg ben voordat de automobilist ziet dat het groen is.
Maar waar slaat dat op. Je doet het toch automatisch, je gaat toch niet constant in je spiegels kijken en inschatten hoe hard de motorrijder gaat??quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
Om het even ontopic te gooien. Ik heb er geen problemen mee als motorrijders bij file tussen de auto's rijden. Echter vinden sommigen het nodig dit te doen met een te hoge snelheid. Of als het verkeer gewoon langzaam rijdt.
Boven de 50km per uur laat ik niet meer bewust ruimte voor ze.
Mwah, als iemand diehard links blijft pakken heb ik ook niet altijd zin om er helemaal omheen te gaan slalommen.quote:
Nou dat hij bij filerijden dus lekker links houdt, maar bij >50km/u gewoon netjes in het midden rijdt van zijn rijbaan.quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar waar slaat dat op. Je doet het toch automatisch, je gaat toch niet constant in je spiegels kijken en inschatten hoe hard de motorrijder gaat??
Dit dus!quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:38 schreef tcr het volgende:
[..]
Nou dat hij bij filerijden dus lekker links houdt, maar bij >50km/u gewoon netjes in het midden rijdt van zijn rijbaan.
...quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar is het leven mij te kort voor. Een keer zag ik ook een motor aankomen en een dwaas reed echt tegen de middellijn aan met een boesje... mijn auto is ook vrij breed dus die motor kon er niet meer langs dus ik moest bijna helemaal tegen de vangrail aan om genoeg ruimte te geven. Toen zag ik hem nog even een vinger geven aan dat boesje
Toen ging ik kijken wat voor persoon dat kon zijn en was het een downie achter het stuur. Naja, die mogen niet rijden volgens mij maar hij zat op het randje van gehandicapt zeg maar.
Ik maak even het verschil duidelijker.quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar is het leven mij te kort voor. Een keer zag ik ook een motor aankomen en een dwaas reed echt tegen de middellijn aan met een boesje... mijn auto is ook vrij breed dus die motor kon er niet meer langs dus ik moest bijna helemaal tegen de vangrail aan om genoeg ruimte te geven. Toen zag ik hem nog even een vinger geven aan dat boesje
Toen ging ik kijken wat voor persoon dat kon zijn en was het een downie achter het stuur. Naja, die mogen niet rijden volgens mij maar hij zat op het randje van gehandicapt zeg maar.
Oh zo, ja oke dan begrijp ik het wel dat doe ik ook.quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:45 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik maak even het verschil duidelijker.
Bij file tot 50km/h rijd ik links, zodat ze ruimte hebben. Dat ze soms te hard rijden is hun eigen veiligheid.
Zodra de file beweegt 50m/h of sneller ga ik gewoon terug naar het midden van de strook.
Het is dus niet dat ik steeds heen en weer ga als er een snelle motorrijder voorbij komt. Excuses voor de verwarring.
Wat is de politiek correcte term tegenwoordig. Down syndroom ofzo, verstandelijke beperking.quote:
Terechte extreem hoge boetes.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar heb ik een spray voor gaat een stuk sneller. Irritanter zijn die mensen die letterlijk een kijkgaatje vrijmaken in de voorruit en de rest gewoon dichtgevroren laten want "dat ontdooit vanzelf wel"
Ja soms heb je van die mensen die dan in hun auto volgas optrekken met samengeknepen billetjes om te laten zien dat ze er niet van gediend zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel leuk dat eentje dus vol gas weg ging en ik ging ook vol gas, was nog best spannend. Kreeg bij het stoplicht daarna een duimpje van hem.
Moet je in Parijs op de ring gaan rijden in de spits.quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
Om het even ontopic te gooien. Ik heb er geen problemen mee als motorrijders bij file tussen de auto's rijden. Echter vinden sommigen het nodig dit te doen met een te hoge snelheid. Of als het verkeer gewoon langzaam rijdt.
Boven de 50km per uur laat ik niet meer bewust ruimte voor ze.
Van die spray kopen bij de Action Inspuiten, verwarming van de auto aan en dan pas gaan ontbijten. Is het ook direct lekker warm in de autoquote:Op vrijdag 2 december 2016 07:16 schreef Anne het volgende:
Dat niemand deze irritatie nog heeft genoemd; ijskrabben!
In Dld ook best vaak. In NL krijg je niet zelden last van de nek idd. En van die kleine stoplichtjes op 1,20m hoogte ofzo zie je ook niet zo vaak...quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:27 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat vond ik wel fijn aan rijden in Canada: stoplicht aan de overkant van het kruispunt.
Goed voor je blok.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van die spray kopen bij de Action Inspuiten, verwarming van de auto aan en dan pas gaan ontbijten. Is het ook direct lekker warm in de auto
quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beter dan met koude motor gaan rijden, lijkt me.
Wat ik dan altijd wel mooi vind is dat je dat nooit ziet gebeuren als er een grote groep Angels/Satudarah/NS voorbij komtquote:Op vrijdag 2 december 2016 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit een hekel gehad aan motors. Ja soms schrik je als ze ineens tussen je door zoeven, maar dat is toch niet mijn probleem? Zij zijn dood als er iets mis gaat ik niet. Ik laat altijd ruimte voor ze vrij in files en ga echt niet van rijstrook verwisselen om ze ff te irriteren.
WAAR IK WEL een hekel aan heb zijn die motoren die dan voor je gaan staan bij het stoplicht terwijl ik juist lekker vol gas weg wil. Als er 2 banen zijn dan is het logisch als motor dat je rechts gaat staan, die trekken sowieso meestal langzamer op
quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beter dan met koude motor gaan rijden, lijkt me.
motor aan, en een elektrisch kacheltje (12V) om de voorruit te helpen ontdooienquote:Op vrijdag 2 december 2016 12:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het is juist beter om gelijk met je auto te gaan rijden, dan is je motor sneller op temperatuur.
Sowieso, mensen die hun motor laten lopen tijdens het krabben _____!!!!!
Nee dus.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beter dan met koude motor gaan rijden, lijkt me.
Ok, weer wat geleerd. Van jouw reactie steek ik meer op dan van kaasplankje ( ). Al doet het voor mij er niet toe. Als het gevroren heeft slinger ik de standkachel aan. Dan heb je nooit een koude start.quote:Op vrijdag 2 december 2016 13:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee dus.
Als je motor stationair draait warmt de olie te langzaam op om 'm goed te kunnen smeren. Er meteen mee rijden is veel beter: olie warmt sneller op, zodat je sneller smering hebt zodat je motor langer heel blijft.
Mijn zwager zijn auto liep ook altijd warm voor de deur tot hij op een dag buiten kwam en er een grote plas olie onder de auto lag. Blok gebarsten.quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ok, weer wat geleerd. Van jouw reactie steek ik meer op dan van kaasplankje ( ). Al doet het voor mij er niet toe. Als het gevroren heeft slinger ik de standkachel aan. Dan heb je nooit een koude start.
Gecondoleerdquote:Op vrijdag 2 december 2016 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn zwager zijn auto liep ook altijd warm voor de deur tot hij op een dag buiten kwam en er een grote plas olie onder de auto lag. Blok gebarsten.
Volkswagen?quote:Op vrijdag 2 december 2016 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn zwager zijn auto liep ook altijd warm voor de deur tot hij op een dag buiten kwam en er een grote plas olie onder de auto lag. Blok gebarsten.
Anders beslaan de ruiten, verwarming moet een klein beetje op temperatuur komen. Daar zit bij een diesel gewoon een electrische element in, maar dat heeft wel een paar minuten nodig.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het is juist beter om gelijk met je auto te gaan rijden, dan is je motor sneller op temperatuur.
Sowieso, mensen die hun motor laten lopen tijdens het krabben _____!!!!!
Dit.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het is juist beter om gelijk met je auto te gaan rijden, dan is je motor sneller op temperatuur.
Sowieso, mensen die hun motor laten lopen tijdens het krabben _____!!!!!
Dat dan weer wel, levensgevaarlijk dat soort mensen. Dat je zelf dood wil moet je vooral zelf weten, maar laat een ander er dan buiten. Ik voel me niet eens prettig aan het stuur als ik niet overal uitzicht heb.quote:
Ergernis idd. Een bepaald slag mensen hoort echt niet meer thuis in het verkeer.quote:Op vrijdag 2 december 2016 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Vanmiddag twee ouwe dozen in een Daewoo Matiz, druk met elkaar in gesprek en standaard 30 rijden waar je 50 mag. Bij elk heuvel in de weg op de rem en dan met 10 km per uur er over heen want stel je voor.
Dan komen we bij een rotonde en besluiten ze op het laatste moment de 1ste afslag te nemen. In plaats van door te rijden gaan ze echt midden op de weg stil staan en even rustig overleggen wat ze moeten doen.
Ik toeter normaal gesproken bijna nooit maar dit was er 1. En dan worden ze nog boos ook.....
Als je niet kunt rijden blijf dan lekker van de weg af of zo.
Inhalen of niet idd.quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Eentje met zijn geknepen ecoleasehok die 10 km lang geprobeerd heeft mij in te halen... Eerst in een 90 stuk waar ik 95 op de teller reed, naar links, maar 900 meter later zat ie nog steeds achter me en werd de maximale snelheid 130. Meestal geef ik al ff daarvoor gas, maar ik wilde geen klier zijn, alleen als je zo weinig haast hebt met inhalen... Gas er dus maar op gezet, cruise op 139 gezet en dat gaan rijden. 2 km later was ie weer aangehaakt om een kilometer later weer een poging te ondernemen. Alleen, toen ie naast me zat (we waren inmiddels ca. 2 km al dan niet deels naast elkaar aan het rijden, dus de tijd dat ie schuin achter me zat niet meegerekend) kwam er een hele lichte stijging in de weg i.v.m. een ongelijkvloerse kruising van een N weg. Ik nog altijd op de cruisecontrol. Ik was hem daar inmiddels aardig zat, want hij kwam maar niet voorbij en in de verte doemde verkeer op, dus maar ff het gaspedaal gekieteld en een kilometer voor hem gaan rijden. Kutgedrag, haal me in of, als je daartoe te weinig vermogen hebt, blijf achter me, maar blijf geen kilometers naast mij rijden.
Heel irritant inderdaad. Denk alleen dat het meer aan zijn gebrek aan inzicht ligt dan aan het vermogen. Zelfs zo'n gebakje kan wel ff versnellen in die tijd.quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gruwel... Eentje met zijn geknepen ecoleasehok die 10 km lang geprobeerd heeft mij in te halen... Eerst in een 90 stuk waar ik 95 op de teller reed, naar links, maar 900 meter later zat ie nog steeds achter me en werd de maximale snelheid 130. Meestal geef ik al ff daarvoor gas, maar ik wilde geen klier zijn, alleen als je zo weinig haast hebt met inhalen... Gas er dus maar op gezet, cruise op 139 gezet en dat gaan rijden. 2 km later was ie weer aangehaakt om een kilometer later weer een poging te ondernemen. Alleen, toen ie naast me zat (we waren inmiddels ca. 2 km al dan niet deels naast elkaar aan het rijden, dus de tijd dat ie schuin achter me zat niet meegerekend) kwam er een hele lichte stijging in de weg i.v.m. een ongelijkvloerse kruising van een N weg. Ik nog altijd op de cruisecontrol. Ik was hem daar inmiddels aardig zat, want hij kwam maar niet voorbij en in de verte doemde verkeer op, dus maar ff het gaspedaal gekieteld en een kilometer voor hem gaan rijden. Kutgedrag, haal me in of, als je daartoe te weinig vermogen hebt, blijf achter me, maar blijf geen kilometers naast mij rijden.
Of hij/zij weet niet hoe. Je hebt ook van die mensen die dan in de hoogste versnelling gaan inhalen, terwijl het sneller gaat als je even terugschakelt en dan gas geeft.quote:Op zondag 4 december 2016 09:29 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Heel irritant inderdaad. Denk alleen dat het meer aan zijn gebrek aan inzicht ligt dan aan het vermogen. Zelfs zo'n gebakje kan wel ff versnellen in die tijd.
Stel precies achter dat 70 bord had een flitser ofzo gestaan? Ik bedoel ik ga ook in de remmen als ik plots zie: hey de maximumsnelheid is nu 80 i.p.v. 100, of ik laat het gas gewoon op tijd los en minder snelheid.quote:Op zondag 4 december 2016 09:20 schreef Voszje het volgende:
Gisteren de matrixborden aan vanwege wegwerkzaamheden op de A9. Eerst 90, daarna 70, maar bij de volgende borden hield de beperking alweer op. De mevrouw voor mij ziet het 70 bord en gaat ineens vol in de ankers om af te remmen tot 70.
Daar mogen ze niet op bekeuren. Je moet gewoon de kans hebben om rustig af te remmen.quote:Op zondag 4 december 2016 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Stel precies achter dat 70 bord had een flitser ofzo gestaan? Ik bedoel ik ga ook in de remmen als ik plots zie: hey de maximumsnelheid is nu 80 i.p.v. 100, of ik laat het gas gewoon op tijd los en minder snelheid.
Je ziet dat bord toch al aankomen? Het is niet dat dat bord ineens uit de grond schiet. Op de snelweg ga je gewoon niet vol in de remmen. Gas los en uitrollen, oké. Niet ineens keihard op de rem omdat je niet ver genoeg vooruit kijkt. Dat is gewoon gevaarlijk.quote:Op zondag 4 december 2016 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Stel precies achter dat 70 bord had een flitser ofzo gestaan? Ik bedoel ik ga ook in de remmen als ik plots zie: hey de maximumsnelheid is nu 80 i.p.v. 100, of ik laat het gas gewoon op tijd los en minder snelheid.
Nou mijn rijschool vertelde mij dat je eigenlijk al moet beginnen met snelheid minderen zodra je dat bord ziet: want vanaf dat bord geld de nieuwe maximumsnelheid.quote:Op zondag 4 december 2016 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar mogen ze niet op bekeuren. Je moet gewoon de kans hebben om rustig af te remmen.
Ja, achter het bord geldt de nieuwe maximumsnelheid, maar voor de handhaving hanteren ze de 10secondenregel, waarbij de snelheid pas wordt gemeten na de afstand die in tien seconden met de geldende maximumsnelheid afgelegd wordt. Ik heb geen idee of dit in een reglement staat.quote:Op zondag 4 december 2016 12:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou mijn rijschool vertelde mij dat je eigenlijk al moet beginnen met snelheid minderen zodra je dat bord ziet: want vanaf dat bord geld de nieuwe maximumsnelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |