Ik las ergens (reddit?) dat Horner gezegd heeft dat Ricciardo een flat spot had op één van z'n banden doordat hij zich verremd had in bocht 1 en dat hij daardoor niet langer kon doorrijden op zijn SS's.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hij kon volgens mij prima bij blijven op die SS? En toch ging hij naar binnen.
Ik hoorde Ricciardo in een interview zeggen dat het achteraf gezien een foute beslissing was.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik las ergens (reddit?) dat Horner gezegd heeft dat Ricciardo een flat spot had op één van z'n banden doordat hij zich verremd had in bocht 1 en dat hij daardoor niet langer kon doorrijden op zijn SS's.
Ja, dat zei hij in Paddock Passquote:Op woensdag 30 november 2016 11:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ik hoorde Ricciardo in een interview zeggen dat het achteraf gezien een foute beslissing was.
Voor mij was het zo klaar als een klontje dat Ricciardo voorin had moeten blijven en Verstappen had Rosberg a la Hamilton moeten gaan ophouden. Die laffe wereldkampioen was gewoon blijven wachten hoor.... en Ricciardo en Vettel waren beide voor hem op de baan gekomen en Lewis had met 35 seconde voorsprong de race gewonnen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat zei hij in Paddock Pass
Te lang!quote:
HYPE!quote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
quote:De Formule 1 leeft weer helemaal in Nederland dankzij de successen van Max Verstappen. Dit is hét moment om de Nederlandse Grand Prix nieuw leven in te blazen, hebben enkele initiatiefnemers gedacht. Er is een ambitieus plan opgesteld voor de creatie van een 5,8 kilometer lang circuit in de buurt van Almere. In 2019 zou de Formule 1 op Race Park Almere weer in Nederland te zien moeten zijn.
Op de site van Race Park Almere staat: "De initiatiefnemers van het plan voor de ontwikkeling van Race Park Almere zijn overtuigd dat de auto- en motorsport enorm leeft onder het Nederlandse volk gezien de bezoekersaantallen van alle race evenementen over de afgelopen jaren. Nu met de Max- mania is dat er bepaald niet minder op geworden dus hoe meer animo van alle Nederlandse racefans voor dit concept ontwerp, hoe groter de kans dat Nederland vanaf 2019 de Formule 1 weer kan verwelkomen!"
"Naast het Grand Prix-circuit is Race Park Almere een paradijs voor alle speedfreaks want ook de CIK-FIA world championship karting, de MXGP world championship motocross, de WRX world championship rallycross en het IJSBA world championship jet ski zullen jaarlijks te bewonderen zijn."
En over het circuit: "Behalve Suzuka, Silverstone en Spa is er geen Formule 1-circuit dat zo snel én uitdagend is als Race Park Almere. Het 'stadion'-ontwerp biedt elke toeschouwer een vrij uitzicht over het hele circuit. Bijna alle bochten hebben een positieve verkanting van 5,71 graden, 2 bochten hebben een verkanting tot 15 graden. Daarbij heeft het circuit hoogteverschillen van 5 tot 15 meter ondanks het vlakke Nederlandse landschap."
"Het 5.800 meter lange GP circuit telt 22 bochten, 14 naar rechts en 8 naar links. Er zijn 4 vol gas bochten en 6 inhaalpunten. Formule 1-auto's gaan 6 keer per ronde over de 300 km/u. Het Grand Prix-circuit is ontworpen voor de Formule 1 maar ook richt de organisatie zich op MotoGP, World Superbikes, DTM, WTCC, WEC, Blancpain Series, F3 en Formule E."
Er valt wel te lezen dat de initiatiefnemers nog druk op zoek zijn naar partners en investeerders om het plan te realiseren.
http://www.motorsport.com(...)or-ricciardo-854882/quote:Red Bull thought one stop was not possible for Ricciardo
Red Bull says that it did not believe a one-stop strategy was going to be possible when it pitted Daniel Ricciardo early in the Abu Dhabi Grand Prix.
The Australian's early race advantage over teammate Max Verstappen was wiped away when he was pulled in from his opening stint on supersoft tyres.
That dropped him back into the battle with Ferrari, while Verstappen – who had spun at the first corner – was then left free to continue at the front and eventually switch to a one-stop.
Explaining the circumstances behind the decision that effectively helped Verstappen finish in front of Ricciardo, team boss Christian Horner said a combination of circumstances forced the move.
"We weren't convinced that the supersoft at that stage were going to have the longevity that they had," he said. "He'd picked up a bit of a flat spot on the first lap into Turn 1 and we were also looking at the pace that Sebastian had on the out lap.
"What we didn't want to do was concede a place to Sebastian [Vettel] so it wasn't totally clear that Daniel would be able to pull away and clear that group. Doing a one-stop wasn't even in our thinking at that point.
"So that's why we pitted Daniel. It was a combination of the flat spot, Vettel going very quick on his out lap and wanting to make sure that we didn't lose a position."
Horner added that the decision to switch Verstappen to a one-stop was prompted by the fact that the pace of the Mercedes duo – as Lewis Hamilton tried to back Nico Rosberg up – meant his Dutch driver was not losing ground.
"It looked like Rosberg was being instructed not to go anywhere near Max and, whilst he was doing that, obviously that was making the one stop become more and more available," he said.
"Lewis looked like he was hanging back, waiting for him, so the fact that Max was able to get to lap 21 on the supersoft tyre was fantastic - and from that point onwards it looked like a one stop was absolutely the plan.
"So we stopped Ricciardo pretty shortly afterwards as well, to get the undercut on Kimi. But [in doing that] I think we demonstrated to Ferrari how good the super soft tyre was and they had one set left available going into the race, which was why they used it with Sebastian at the end there."
When asked why Red Bull had not mirrored Ferrari's tactics and run a short final stint on supersofts to charge through, Horner said: "Because we didn't have any super-soft tyres left. What we felt was that he [Hamilton] would back it up, that there would be some racing going on in the last few laps there.
"You could see how Max on a pretty used tyre, a tyre that was close to 10 laps older was catching catching catching over those last few laps."
En dan nog heb je de F1 niet zomaar binnen, het circuit is waarschijnlijk niet ontworpen door Tilke, dus geef het weinig kans.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:45 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, maar zoiets kost veel te veel geld, ben ik bang.
quote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
#diebergkomterquote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
Dat kasteel hebben ze ook alquote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
Er staat ook daadwerkelijk een luchtkasteelquote:Op woensdag 30 november 2016 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Almere, dus hoogstwaarschijnlijk een luchtkasteel. Ze hebben ook al zo'n mooie schaatsbaan
Veel hoge snelheidsbochten. Die is ontworpen voor de Red Bullsquote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
Ik kan er slecht tegen als iemand met van die grote plannen komt, en dan van die bizar belabberde stukjes op de site zetquote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
"WRX world championship rallycross" spant wel de kroon. Alsof je een stadion wilt bouwen voor het "WK wereldkampioenschap voetbal" ofzoquote:"Naast het Grand Prix-circuit is Race Park Almere een paradijs voor alle speedfreaks want ook de CIK-FIA world championship karting, de MXGP world championship motocross, de WRX world championship rallycross en het IJSBA world championship jet ski zullen jaarlijks te bewonderen zijn."
Er moet nog een aquaduct in worden verwerkt.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
Mwoah lekker centraal en toch buiten de randstad. Niet te ver van schiphol en in een gebied waar je verder toch nooit dood gevonden zou willen wordenquote:
Ik weet niet waar jij de grens van de Randstad trekt, maar Almere ligt niet buiten de Randstad, hoor.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mwoah lekker centraal en toch buiten de randstad. Niet te ver van schiphol en in een gebied waar je verder toch nooit dood gevonden zou willen worden
quote:Formula 1 team bosses have voted Lewis Hamilton the clear winner in Autosport's annual poll to name the year's top 10 drivers.
Autosport asked all 11 F1 teams' bosses to rank their top 10 drivers, based on on-track performances over this year's 21 races.
Points are awarded using F1's scoring system of 25 points for first place, down to one for 10th.
Votes are kept secret, not only to make sure team bosses can take part, but also because it allows each to offer their honest opinion of drivers up and down the grid.
Hamilton won 10 races this season but was hampered by mechanical failures and missed out on the world championship by five points to Mercedes team-mate Nico Rosberg.
He collected a total of 234 points in the poll - five more than he achieved last year - from a possible maximum of 275 to retain top spot.
Hamilton finished 51 points clear of runner-up Max Verstappen, who took his maiden win in his first weekend with Red Bull at Barcelona and subsequently impressed with a string of eye-catching drives.
Despite winning his first world championship, in a season that included nine race victories and only missing the podium five times, Rosberg was ranked third.
Daniel Ricciardo, who was one of only four drivers to win a race in 2016, moved up five places from 12 months ago to fourth, ahead of Sebastian Vettel.
Fernando Alonso's performance in an ever-improving McLaren was recognised with sixth, just ahead of Kimi Raikkonen, who enjoyed his best season since 2012.
Sergio Perez was eighth after breaking the 100-point barrier for the first time in his career as he helped Force India finish a team-best fourth in the constructors' championship.
Valtteri Bottas and Carlos Sainz Jr, the list's only new entry with Daniil Kvyat dropping out, completed the top 10.
AUTOSPORT'S 2016 TEAM BOSS'S TOP 10
1 Lewis Hamilton, 234 points (No change)
2 Max Verstappen, 183 (Up two places)
3 Nico Rosberg, 176 (No change)
4 Daniel Ricciardo, 133 (Up five)
5 Sebastian Vettel, 90 (Down three)
6 Fernando Alonso, 67 (No change)
7 Kimi Raikkonen, 61 (Up three)
8 Sergio Perez, 52 (No change)
9 Valtteri Bottas, 26 (Down two)
10 Carlos Sainz Jr, 25 (New entry)
Ik mis wat tribunes eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 30 november 2016 11:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)-nederland-in-almere
Site zelf ligt plat
[ afbeelding ]
We hebben het hem alleen amper zien doen, dat racen, afgelopen seizoen, omdat hij het beste materiaal had en voornamelijk mensen passeerde met behulp van blauwe vlaggen... (honestly!).quote:Op woensdag 30 november 2016 13:09 schreef Ener-G het volgende:
Wel terecht hoor, ondanks dat het een flapdrol is kan ie wel racen, imho technisch beter nog dan Rosberg.
Randje randstad en het circuit ligt buiten almere, dus net er buiten danquote:Op woensdag 30 november 2016 12:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij de grens van de Randstad trekt, maar Almere ligt niet buiten de Randstad, hoor.
Mee eens.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:09 schreef Ener-G het volgende:
Wel terecht hoor, ondanks dat het een flapdrol is kan ie wel racen, imho technisch beter nog dan Rosberg.
er staan enorme tribunes aan beide kanten, kunnen heel veel mensen opquote:Op woensdag 30 november 2016 13:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik mis wat tribunes eerlijk gezegd...
Daarnaast is misschien een stratencircuit misschien een stuk goedkoper.
Vergeet al die klimaatpartijen vooral niet. Die gaan er ook voorliggen natuurlijk.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er staan enorme tribunes aan beide kanten, kunnen heel veel mensen op
ambitieus plan, maar om dit werkelijkheid te laten worden zal heel moeilijk worden. Voor je voor dit soort projecten in Nederland geld vrij krijgt ben je bejaard. Kijk maar eens hoelang ze in Rotterdam al bezig zijn om een stadion voor elkaar te krijgen.
Ja. Behalve dat het niet foutloos was.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:15 schreef Ener-G het volgende:
Groot voorbeeld van zijn kunnen is wel de Grand Prix van Brazilie, waar ie gewoon foutloos reed in de regen.
Hamilton was foutloos in Braziliëquote:Op woensdag 30 november 2016 14:28 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja. Behalve dat het niet foutloos was.
Zelfs de groene partijen geven niks om Flevoland. Tenzij ze het in (de buurt van) de Oostvaardersplassen aan willen leggen natuurlijk. Flevoland is wel de beste optie qua ruimte, en zeker in de ogen van groene partijen een veel betere optie dan meer grond in duingebied gaan gebruiken...quote:Op woensdag 30 november 2016 14:22 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Vergeet al die klimaatpartijen vooral niet. Die gaan er ook voorliggen natuurlijk.
Daar zit je met al dat tuig dat om de hoek van een circuit is gaan wonen en nu klaagt over het geluid, waardoor zandvoort maar "12 geluid" dagen per jaar heeft.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:26 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon Zandvoort moderniseren. Almere zie ik echt niet zitten.
Je kan het rechte stuk iets richting zee verplaatsen en delen van het paddock gebruiken voor uitloopstroken. De bochten aan de andere kant hebben al genoeg uitloop, dus klaar is kees. Duinruimte verdwenen: 0quote:Op woensdag 30 november 2016 14:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zelfs de groene partijen geven niks om Flevoland. Tenzij ze het in (de buurt van) de Oostvaardersplassen aan willen leggen natuurlijk. Flevoland is wel de beste optie qua ruimte, en zeker in de ogen van groene partijen een veel betere optie dan meer grond in duingebied gaan gebruiken...
3 DTMquote:Op woensdag 30 november 2016 14:47 schreef CrashO het volgende:
[..]
Daar zit je met al dat tuig dat om de hoek van een circuit is gaan wonen en nu klaagt over het geluid, waardoor zandvoort maar "12 geluid" dagen per jaar heeft.
Well done Baku.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Baku en Le Mans toch niet gelijktijdig?
http://www.eurosport.com/(...)o5966449/story.shtml
De Hulk weer naar Le Mans?quote:Op woensdag 30 november 2016 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Baku en Le Mans toch niet gelijktijdig?
http://www.eurosport.com/(...)o5966449/story.shtml
Toch niet gek? Niks gewonnen dit jaar.quote:
Nee, absoluut niet. Assen is nu niet F1 en nooit F1.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:00 schreef Pagan het volgende:
Gewoon Ass'n aanpass'n. Ligt er makkelijk bij aan de A28 en het spoor.
En nog steeds boven Alonso gefinished ook in dit klassement. Wat is de laatste keer dat Alonso hoger dan vettel stond in het klassement? 2008 ofzo? Dat moet pijn doen bij alonsoquote:Op woensdag 30 november 2016 14:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Toch niet gek? Niks gewonnen dit jaar.
Vooralsnog staat Silverstone gewoon op de 9e juli ingepland, ook volgens de website. Maar dat zal dan nog wel aangepast worden..quote:
Ik geef Baku altijd een kans, zie mijn sigquote:Op woensdag 30 november 2016 15:13 schreef AMDB het volgende:
Laten we trouwens afspreken Baku gewoon een eerlijke kans te geven volgend jaar. Het was pas een eerste race en wellicht wordt het een epische tweede met hogere snelheden en hopelijk een veld dat dichter op elkaar zit.
#DieAlmereF1GPkomterquote:Op woensdag 30 november 2016 12:17 schreef fathank het volgende:
alsof dit ooit gaat gebeuren
stelletje luchtfietsers
Zandvoort is een autocircuit, Assen een motorcircuit, dat zijn we wel eens denk ik. Alleen is Zandvoort hopeloos onbereikbaar op dit moment. Een probleem wat Assen niet heeft. Liever Assen dan niks IMHO.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Assen is nu niet F1 en nooit F1.
Zandvoort is het Nederlandse F1-circuit. Punt. Het is Zandvoort of niks.
quote:Op woensdag 30 november 2016 15:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Assen is nu niet F1 en nooit F1.
Zandvoort is het Nederlandse F1-circuit. Punt. Het is Zandvoort of niks.
Dubbelspoor, dus elke 5 minuten een trein. 2 toegangswegen, dus 1 kan afgesloten worden in één richting zodat er extra ruimte is voor de andere kant.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:25 schreef Pagan het volgende:
[..]
Zandvoort is een autocircuit, Assen een motorcircuit, dat zijn we wel eens denk ik. Alleen is Zandvoort hopeloos onbereikbaar op dit moment. Een probleem wat Assen niet heeft. Liever Assen dan niks IMHO.
Bij de Masters (toen die nog vrij goed bezocht werden) was de trein al een ramp. kan je nagaan als het dubbele daarvan richting zandvoort moet..quote:Op woensdag 30 november 2016 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dubbelspoor, dus elke 5 minuten een trein. 2 toegangswegen, dus 1 kan afgesloten worden in één richting zodat er extra ruimte is voor de andere kant.
In Zandvoort is niet genoeg ruimte voor auto's, maar even verderop in Haarlem heb je een gigantisch parkeerterrein naast het spoor.
Of gewoon op de A2, A2-racer style. Vijf baans tussen Amsterdam en Utrecht, genoeg ruimte voor DRSquote:Op woensdag 30 november 2016 15:48 schreef Sked het volgende:
Beter leggen ze gewoon een stuk Veluwe plat om een circuit te bouwen.
Posbank of Kwintelooijen, leuk met die hoogteverschillen.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:48 schreef Sked het volgende:
Beter leggen ze gewoon een stuk Veluwe plat om een circuit te bouwen.
ga weg joh gekquote:Op woensdag 30 november 2016 15:48 schreef Sked het volgende:
Beter leggen ze gewoon een stuk Veluwe plat om een circuit te bouwen.
Ja, en Singapore twee weken eerder. (omgedraaid met Maleisië) :-(quote:Op woensdag 30 november 2016 15:15 schreef ondeugend het volgende:
Geen Duitsland en Brazilie onder voorbehoud
Dat was met de normale dienstregeling. De NS weet ook dondersgoed dat die niet gaat voldoen.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Bij de Masters (toen die nog vrij goed bezocht werden) was de trein al een ramp. kan je nagaan als het dubbele daarvan richting zandvoort moet..
Maar goed, vooralsnog blijft het gewoon een utopie dat F1 naar Nederland gaat komen.
De NS kan de dienstregeling voor dat traject aanpassen. Wordt ook gedaan voor de trein naar Harlingen haven als er oerol is op Terschelling.quote:Op woensdag 30 november 2016 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was met de normale dienstregeling. De NS weet ook dondersgoed dat die niet gaat voldoen.
Dat zei ikquote:Op woensdag 30 november 2016 17:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De NS kan de dienstregeling voor dat traject aanpassen. Wordt ook gedaan voor de trein naar Harlingen haven als er oerol is op Terschelling.
A1gp 2006 is een goede vergelinking.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Bij de Masters (toen die nog vrij goed bezocht werden) was de trein al een ramp. kan je nagaan als het dubbele daarvan richting zandvoort moet..
Ik kan me daar echt niks meer van herinneren... weet nog dat je kutweer was. Zou zomaar kunnen zijn dat we voortijdig waren vertrokken en zo de drukte hebben vermeden.quote:Op woensdag 30 november 2016 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
A1gp 2006 is een goede vergelinking.
75.000 bezoekers (althans volgens de officiële kanalen toen), ik was zelf daar. En het was gewoon lijp op het station waar je gewoon aan alle kanten plat werd gedrukt voor en binnen het station en in de trein als je niet op lette. Geluk via een achterstraatje het station zelf kunnen vermijden en rechtstreeks het perron op kunnen komen toen, vlak nadat een veel te volle trein was vertrokken. we stonden dus vooraan bij de eerst best volgende trein, voordat ze de poortjes open zette om de volgende charge het perron op laten zaten wij al in de trein
Onbegonnen werk.....
hoe noem je me daar, kleine snotneusquote:Op woensdag 30 november 2016 17:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan me daar echt niks meer van herinneren... weet nog dat je kutweer was. Zou zomaar kunnen zijn dat we voortijdig waren vertrokken en zo de drukte hebben vermeden.
Overigens kan je ook bussen beschikbaar stellen. Je hoeft niet alles in Zandvoort te dumpen
Mede hierdoor zal er echt geen GP inzitten op Zandvoort. Ook zijn er nog ontelbaar veel aanpassingen nodig aan het circuit zelf..quote:Op woensdag 30 november 2016 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
A1gp 2006 is een goede vergelinking.
75.000 bezoekers (althans volgens de officiële kanalen toen), ik was zelf daar. En het was gewoon lijp op het station waar je gewoon aan alle kanten plat werd gedrukt voor en binnen het station en in de trein als je niet op lette. Geluk via een achterstraatje het station zelf kunnen vermijden en rechtstreeks het perron op kunnen komen toen, vlak nadat een veel te volle trein was vertrokken. we stonden dus vooraan bij de eerst best volgende trein, voordat ze de poortjes open zette om de volgende charge het perron op laten zaten wij al in de trein
Onbegonnen werk.....
Veel te lang geleden alweerquote:Op woensdag 30 november 2016 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Even serieus, dan heb je een goed stukje racen gemist van Bleekemolen
Was al bekend dat die niet door zou gaan.quote:
Ik heb ervaring met de GP Canada. Heb de tickets toen via Ticket+Travel gekocht. De rest zoals vlucht en hotel zelf geregeld. Houd er wel rekening dat de hotels al goed vol kunnen zitten voor dat weekend. Hebben het toen in december geboekt, maar er was nog maar weinig plek qua hotels.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:15 schreef AMDB het volgende:
Trouwens, iemand ervaring met het circuit in Montreal? Zit te kijken voor tickets maar vind het lastig inschatten waar te kopen.
Is het nodig om een scherm dicht bij je plek te hebben? Zie dat deze maar beperkt aanwezig zijn en alleen in zicht van de duurdere plekken. Krijg je de race goed mee als je geen tribune plaats neemt maar gewoon General Admission?
Dank voor de info! Net even de locatie van het circuit opgezocht en ik had werkelijk geen idee dat het zo dicht bij het centrum lag. Vorige keer dat ik er was heb ik er waarschijnlijk nog naar staan kijken ookquote:Op woensdag 30 november 2016 19:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met de GP Canada. Heb de tickets toen via Ticket+Travel gekocht. De rest zoals vlucht en hotel zelf geregeld. Houd er wel rekening dat de hotels al goed vol kunnen zitten voor dat weekend. Hebben het toen in december geboekt, maar er was nog maar weinig plek qua hotels.
Tevens is het vanaf het metrostation dat in de buurt van het circuit ligt nog wel een eindje lopen. Ook afhankelijk van waar je zit natuurlijk.
Ik zat zelf in de buurt van twee schermen (bocht #2, vlak na de start/finish en bij uitgang pitstraat). Vond het zelf wel een handige toevoeging. Maakte het naar mijn idee makkelijker om de race te volgen. Al gebeurde er bij mij ook heel wat (Canada 2011)
Vanaf de plek waar ik zat kon je ook mooi het centrum van Montreal zien liggen. En ze hebben ook nog dat festival in Rue de Crescent wat toch ook wel bijdraagt aan het sfeertje aldaar. Beste GP waar ik ben geweest in ieder geval.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dank voor de info! Net even de locatie van het circuit opgezocht en ik had werkelijk geen idee dat het zo dicht bij het centrum lag. Vorige keer dat ik er was heb ik er waarschijnlijk nog naar staan kijken ook![]()
Komende dagen maar even kijken of ik iemand kan overtuigen mee te gaan :-)
Wel benieuwd naar Montreal in de zomer. Was er vorig jaar in Oktober maar vond het maar een tamme bedoening. Goede brewpubs, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vanaf de plek waar ik zat kon je ook mooi het centrum van Montreal zien liggen. En ze hebben ook nog dat festival in Rue de Crescent wat toch ook wel bijdraagt aan het sfeertje aldaar. Beste GP waar ik ben geweest in ieder geval.
Jenson Buttonquote:Op woensdag 30 november 2016 19:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met de GP Canada. Heb de tickets toen via Ticket+Travel gekocht. De rest zoals vlucht en hotel zelf geregeld. Houd er wel rekening dat de hotels al goed vol kunnen zitten voor dat weekend. Hebben het toen in december geboekt, maar er was nog maar weinig plek qua hotels.
Tevens is het vanaf het metrostation dat in de buurt van het circuit ligt nog wel een eindje lopen. Ook afhankelijk van waar je zit natuurlijk.
Ik zat zelf in de buurt van twee schermen (bocht #2, vlak na de start/finish en bij uitgang pitstraat). Vond het zelf wel een handige toevoeging. Maakte het naar mijn idee makkelijker om de race te volgen. Al gebeurde er bij mij ook heel wat (Canada 2011)
Hamilton kan nooit iets goed doen.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Lewis Hamilton die Rosberg nu op Facebook feliciteert met een sentimentele foto erbijzo fake
https://www.facebook.com/(...)5850/?type=3&theater
Echt he. Wat verwacht je dan, dat Hamilton net nadat hij het kampioenschap op het nippertje heeft verloren meteen al gaat juichen voor Nico?quote:Op woensdag 30 november 2016 22:00 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hamilton kan nooit iets goed doen.
En Max kan nooit wat fout doen.
Ik was een reactie aan het typen en toen dacht ik laat maarquote:Op woensdag 30 november 2016 22:00 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hamilton kan nooit iets goed doen.
En Max kan nooit wat fout doen.
Typerend na je vorige postingquote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik was een reactie aan het typen en toen dacht ik laat maarAls jij wilt denken dat ik zo denk dan be my guest
Nouja. Ik vind dat Hamilton zich keurig heeft gedragen.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik was een reactie aan het typen en toen dacht ik laat maarAls jij wilt denken dat ik zo denk dan be my guest
Haha.quote:Op woensdag 30 november 2016 23:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ghehehe, Silverstone's Facebookpagina is een groot drama. Mensen begrijpen het idee van boeken op een "PROVISIONAL" datum niet
"JA, NU HEB IK VOOR 4 MAN KAARTJES GEKOCHT VOOR HET HELE WEEKEND EN M'N VLUCHT NAAR GRIEKENLAND GAAT OP DE 16E. BEDANKT SILVERSTONE, FUCKERS"Ja, 1. Alsof Silverstone de kalender bepaalt, en 2. HET IS PROVISIONAL
Falers
En wat is de noodzaak dan om Max erbij te betrekken? Zeg ik iets over hem in die post?quote:Op woensdag 30 november 2016 23:47 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nouja. Ik vind dat Hamilton zich keurig heeft gedragen.
Haha. Als Walibi over de 20 meter wil ligt iedereen dwars omdat dat een willekeurige vogel zou bedreigen.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zelfs de groene partijen geven niks om Flevoland. Tenzij ze het in (de buurt van) de Oostvaardersplassen aan willen leggen natuurlijk. Flevoland is wel de beste optie qua ruimte, en zeker in de ogen van groene partijen een veel betere optie dan meer grond in duingebied gaan gebruiken...
Ik rijd regelmatig de route Breda - Utrecht maar ik denk dat een dubbelspoor vele malen duurder is dan een circuit.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:24 schreef SnowOokami het volgende:
Dat Almere circuit is best mooi, maar goed ik ken de BAM een beetjedie azen ook nog steeds op de spoorlijn Utrecht - Breda (werk zelf bij het spoor) en de kans dat die lijn er gaat komen is ook nihil. Leuk geprobeerd iig, de kans is opzich een stuk groter aanwezig dat het circuit gebouwd kan/gaat worden, aangezien er grond zat beschikbaar is in Flevoland.
Kwa OV en/of bereikbaarheid zou het ook geen probleem moeten zijn. Het is alleen de vraag of er daadwerkelijk animo voor is op de lange termijn en dan heb ik het niet over 2019 t/m 2029... maar eerder over 20~30 jaar.
Oostenrijk is ook een week later zie ik.quote:Op woensdag 30 november 2016 23:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ghehehe, Silverstone's Facebookpagina is een groot drama. Mensen begrijpen het idee van boeken op een "PROVISIONAL" datum niet
"JA, NU HEB IK VOOR 4 MAN KAARTJES GEKOCHT VOOR HET HELE WEEKEND EN M'N VLUCHT NAAR GRIEKENLAND GAAT OP DE 16E. BEDANKT SILVERSTONE, FUCKERS"Ja, 1. Alsof Silverstone de kalender bepaalt, en 2. HET IS PROVISIONAL
Falers
Blijft zover ik weet gewoon op Ziggo Sport op 14 ja.quote:Op donderdag 1 december 2016 12:18 schreef Montelly het volgende:
Jongens een vraagje, wordt F1 volgend jaar ook gratis aangeboden bij ziggo? Althans gewoon een onbetaalde onderdeel van ziggo sport.
quote:I'M GOING TO FIX FORMULA ONE
By Jeremy Clarkson
22 days ago
At this year's Goodwood revival, which is a yesteryear motorsport event for fancy dress enthusiasts, there was a truly fabulous race between various former racing drivers, all of whom were in identical Austin A35s.
For those of you who are too young to remember Austin, it was an awful company that employed a useless workforce to make badly styled, badly engineered cars badly.
And yet there was more drama in that five lap wet race than I've seen in the last five years of Formula One. And it made me think: why not force all the current crop of watch models to do a race in crappy old cars before the F1 race? That'd be a great spectacle.
But what about the main event. Formula One. How on earth could that be made more exciting?
At the end of one dreary procession this year, Lewis Hamilton's race engineer went on the radio to say "Well managed Lewis".
And that's the problem right there. The team has built a computer and then paid someone to "manage" it for a couple of hours.
In another race, the young hard charging Max Verstappen was told by his engineer to stop trying to overtake Nico Rosberg and again, I found myself throwing stuff at the television screen.
Formula One is a mess. You have the drivers who want fast corners. They are exhilarated by such things. But sitting at home, we have no sense of the pressure. And we can't tell whether one driver is going through the bend faster or slower than the next. What we want is overtaking, and for that, you need long straights followed by hairpins. Which the drivers hate.
Then you have the teams. They want to use tech and aero to gain an advantage but again, we don't care about how the KERS system works or how the air flow is managed round the front wing. They think the sport can be reinvigorated by bigger tyres and more speed but as the Austin A35 race proved, that couldn't be further from the truth.....
Happily I have an idea which will change everything.
If Lewis Hamilton qualifies on pole, then his team mate starts at the back. If Verstappen is second, then his team mate starts in second to last place, and so on.
This will make qualifying electric because beating your team mate will become extremely important. And it will make the race exciting too because the fastest cars will be at the front AND the back. The slowest cars, meanwhile will be in the middle where they will spend the entire race being obstacles.
And you'll never have two team mates running in line astern, being told by the team not to hit each other.
That way, the sport can continue to be the technical tour de force that it wants to be. But the racing will be immense.
There will be many accidents and as a result, the cars will have to be toughened so the front wing doesn't shatter whenever it is lightly brushed by another car's side pod. Which means the drivers can keep going for longer.
If you can find a fault with my plan, do let me know.
Heineken moet er gewoon een zak geld in pompen. Die zijn onderhand iedere GP hoofdsponsor als je die borden langs het circuit ziet. En volgens mij zijn die sponsor geworden omdat Max erin reed, komen uit hetzelfde land. Laat ze dan ook maar de race naar Nederland halen, geld hebben ze toch genoeg.quote:Op woensdag 30 november 2016 17:18 schreef F1gamer het volgende:
Moet we gewoon een crowdfundingactie opstarten voor binnen halen van de F1 race en het opknappen van het circuit van Zandvoort.
De snelste auto's vooraan rijden dan toch gewoon weg van de rest van het veld? Geen fuck aan.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:46 schreef BroesWillems het volgende:
Geinig idee van Clarkson :
https://www.drivetribe.co(...)sjW8mjQvKjebYqcTa8hQ
[..]
En op circuits als Abu Dhabi kan je dat gewoon met dat rozenwater doen, want daar meer dan een paar slokken van wegkrijgen zonder te kotsen was zo te zien ook al een hele prestatie.quote:Op donderdag 1 december 2016 14:03 schreef JDude het volgende:
Met Heineken als sponsor gewoon een bierdrinkwedstrijd doen. Wie de meeste glazen wegwerkt staat op pole. Maar die kan de volgende dag geen rechte lijn houden dus de mensen achterin maken ook nog kans.
En dan gaan rijden wanneer er een zware storm staat?quote:Op donderdag 1 december 2016 14:13 schreef Kyran het volgende:
F1 circuit op de Noordzee zou wel gaaf zijneven eilandje bouwen, hop hop
USA2015quote:Op donderdag 1 december 2016 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan gaan rijden wanneer er een zware storm staat?
Als je wint.quote:Op donderdag 1 december 2016 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Meegedaan aan 'n prijsvraag voor 2 tickets voor Silverstone. Krijg blijkbaar geen geld terug (Want we hebben ze al), maar mogen ze dan wel weggeven aan vrienden.Dat wordt dan mooi de prijs delen en allevier voor de helft van de prijs gaan.
Nou, kom maar op met die kaartjes
Zo'n programmaatje is zo in elkaar gezet (de simpele versie)quote:Op donderdag 1 december 2016 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon geen kwalificatie meer doen en algoritmisch random startplekken laten bepalen voor alle races waarbij iedereen een keer van pole start, behalve misschien de teams/rijders die geen punten hebben gescoord/het minste punten hebben gescoord het jaar ervoor als er niet evenveel races als coureurs zijn.
Dat zou wel geniaal zijn. Gewoon op totaal random momenten (van te voren bepaald maar geheim gehouden voor de teams of een algoritme ofzo) opeens sprinklers aanzettenquote:Op donderdag 1 december 2016 15:05 schreef Nia het volgende:
Circuits onaangekondigd voor en tijdens de race nat spuiten met sprinklers kan ook leuk werken.
Enige wat je dan hebt is dat de langzaamste auto's op een super makkelijke manier worden ingehaald, kijk naar Verstappen na zijn spin in Bahrain. Zorgt voor meer inhaal-bewegingen, maar niet voor spannende gevechten.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:46 schreef BroesWillems het volgende:
Geinig idee van Clarkson :
https://www.drivetribe.co(...)sjW8mjQvKjebYqcTa8hQ
[..]
quote:Op donderdag 1 december 2016 15:05 schreef Nia het volgende:
Circuits onaangekondigd voor en tijdens de race nat spuiten met sprinklers kan ook leuk werken.
quote:Op donderdag 1 december 2016 15:20 schreef AMDB het volgende:
Of botsauto's.
Botsauto's worden m.i. niet vaak genoeg geopperd.
Botsauto's mensen.
quote:Op donderdag 1 december 2016 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon af en toe wat random olie op de baan flikkeren.
Oftewel Mario Kart?quote:Op donderdag 1 december 2016 15:35 schreef AMDB het volgende:
Of op random momenten Nickelback via de teamradio afspelen.
Nou, fantastisch. Dan gooi je ook nog eens een van de voordelen van regenraces (risico durven nemen/langer afwachten etc) in het putje.quote:Op donderdag 1 december 2016 15:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zou wel geniaal zijn. Gewoon op totaal random momenten (van te voren bepaald maar geheim gehouden voor de teams of een algoritme ofzo) opeens sprinklers aanzetten
En teveel regen waardoor de race uitgesteld/afgelast moet worden.quote:Op donderdag 1 december 2016 15:47 schreef Blik het volgende:
Wat ze dan beter kunnen doen is de diverse races plannen in regenachtige periodes ofwel het regenseizoen. Hogere kans op regen danwel natte baan
Er was in Brazilië al genoeg kritiek op de code rood, was wel redelijk overdreven om de race zo vaak stil te leggen.quote:Op donderdag 1 december 2016 15:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En teveel regen waardoor de race uitgesteld/afgelast moet worden.
Dat dus. In het regenseizoen in het verre Oosten rijden. Of een race in de sneeuw rijden.quote:Op donderdag 1 december 2016 15:47 schreef Blik het volgende:
Wat ze dan beter kunnen doen is de diverse races plannen in regenachtige periodes ofwel het regenseizoen. Hogere kans op regen danwel natte baan
Maldonado terug op de grid of Idequote:Op donderdag 1 december 2016 15:20 schreef AMDB het volgende:
Of botsauto's.
Botsauto's worden m.i. niet vaak genoeg geopperd.
Botsauto's mensen.
Albersquote:Op donderdag 1 december 2016 15:51 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maldonado terug op de grid of Ide
Lagere snelheid dus minder kans op dodelijke ongelukken zou ik zeggen, er gebeuren maar weinig dodelijke ongelukken in de regen bij F1quote:Op donderdag 1 december 2016 15:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja en wie dan aan het eind van het jaar niet dood is, is wereldkampioen!
Ja, en dan noemen we het "The Next Jules".quote:Op donderdag 1 december 2016 15:50 schreef Nia het volgende:
[..]
Dat dus. In het regenseizoen in het verre Oosten rijden. Of een race in de sneeuw rijden.
En dan die dieren stemmetjes. Allicht ook via de teamradio. Dat ze bij het team niet weten of het de coureur is of Andre van Duin.quote:Op donderdag 1 december 2016 15:55 schreef Nia het volgende:
[..]
Olav Mol eruit en André van Duin erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |