Ja, maar ze is niet eens ontzettend oud. Ze is net 12 geworden, dus ook niet jong maar ook niet hoogbejaard.quote:Op zondag 20 november 2016 18:41 schreef Dven het volgende:
Wel sneu ja.Hoop dat ze snel verbeterd
Anderzijds is anderhalf jaar extra op een kattenleven procentueel gezien nog best aardig wat
In augustus 12 geworden.quote:Op zondag 20 november 2016 18:45 schreef computergirl het volgende:
Ach gossie , hoe oud is de poezel?
klinkt als nierproblemenquote:Op zondag 20 november 2016 18:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
In augustus 12 geworden.
Anderhalfjaar was het gunstige geval maar het kon ook met 2 maand al voorbij zijn
hoop dat ik daar vanavond of anders begin volg week uitsluitsel over krijg.quote:
12 is oud hoor voor een kat. Zeker wel bejaard in mensenlevens.quote:Op zondag 20 november 2016 18:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, maar ze is niet eens ontzettend oud. Ze is net 12 geworden, dus ook niet jong maar ook niet hoogbejaard.
Bedankt voor de steunwensen
valt wel mee, 64 volgns interwebsquote:Op zondag 20 november 2016 18:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
12 is oud hoor voor een kat. Zeker wel bejaard in mensenlevens.
Doe normaal mafklapper; op je 64ste sta je al met anderhalf been in de kistquote:Op zondag 20 november 2016 19:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
valt wel mee, 64 volgns interwebs
Dan ben je nog best in bloei van je leven als mens
kettingrokend en levend op frikandellen zeker. Gemiddelde kat leeft waarschijnlijk stuk gezonder dan jijquote:Op zondag 20 november 2016 19:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Doe normaal mafklapper; op je 64ste sta je al met anderhalf been in de kist
Wat naar te lezen dat zij zo achteruit gaat heel veel sterktequote:Op maandag 21 november 2016 23:09 schreef ChipsZak. het volgende:
. Afgeleverd bij de DA. Kan ook niet gezegd worden of ze deze nacht wel haalt.
Ben net gebeld. Gelukkig vannacht geen crisissituatie geweest etc. Ze is nu relatief stabiel, in de zuurstofkooi, maar ze weigert nog steeds te eten en te drinkenquote:
Ach gosh je kan zien dat hij zich ellendig voeltquote:Op dinsdag 22 november 2016 16:08 schreef ChipsZak. het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wachten op de bespreking van echo en ECG![]()
Nou, wel dusquote:Op dinsdag 22 november 2016 17:21 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Je kan idd zien dat hij zich ellendig voelt. Maar toch niet op sterven na dood als je 'm zo ziet. Wel te hopen dat er geen nare complicaties optreden uiteraard.
Gatverquote:Op dinsdag 22 november 2016 18:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou, wel dus.
Het is een beetje een technisch verhaal en wat lastig te onthouden allemaal, maar ze heeft dus meerdere problemen.
Qua longen; waarschijnlijk één of meerdere kleine stolsels in haar longen.
Qua hart; zo ongeveer helemaal fucked up. Klopt te langzaam (en onregelmatig), de boezems en de kamers werken niet meer samen èn het bloed kan niet makkelijk stromen van of naar de aorta (zoiets was het. Ik ben niet erg thuis in het medische). Hoe dan ook moet er een ruimte van ongeveer 10 mm zijn voor het bloed om doorheen te stromen bij haar hart, maar dat is ongeveer 3 mm. En soms wordt het vernauwd tot wel 1 mm. In haar conditie moet het hart zo ongeveer 200 bpm doen, maar haar hartslag is 107
.
Nu nog steeds in de zuurstofkooi en aankijken wat de prednison doet. Als het morgenochtend niet een beetje beter gaat, is het bij voorbaat einde verhaal.
De prognose is sowieso slecht en met prednison, pijnstilling, etc. kan ze nog eventjes mee maar niet erg lang meer.
Ja, dank jequote:Op dinsdag 22 november 2016 18:18 schreef schommelstoel het volgende:
Erg klote, nooit leuk om je maatje zo te zien.
Hopelijk dat erg morgen toch een wondertje zal gebeuren, sterkte!
Laat ze eerst maar afwachten of er überhaupt nog iets te doen valt zegquote:Op dinsdag 22 november 2016 19:17 schreef computergirl het volgende:
Heel eerlijk: ga ajb niet te lang door met ongeneselijke ellende
Ik heb veel te lang doorgemodderd met doodzieke kat en daar nog steeds beetje wroeging over
Zie het topic nu pas. Wat een ellende. Heel veel sterkte voor jou en Youri!quote:
Ik vind dat computergirl wel een punt heeft. Ik schreef niet voor niets zojuist heel voorzichtig iets dergelijks op..quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:21 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar afwachten of er überhaupt nog iets te doen valt zeg
Ik bedoel niet dat ze dat perse "nu" moet beslissen, maar de kat is al meer dan 48 uur echt heel erg ziek en beroerd en ellendig. Ik bedoel dat ze het in haar achterhoofd moet houden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:25 schreef Valerie. het volgende:
Ja, ze heeft een punt, maar Chips is nog niet op dat punt aanbelandZe heeft hem net heen gebracht en weet nog niet half wat er allemaal aan de hand is, mag ze zich daar even mee bezig houden misschien
dat weet ze wel, want dat heeft ze hierboven al beschreven.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:25 schreef Valerie. het volgende:
Ja, ze heeft een punt, maar Chips is nog niet op dat punt aanbelandZe heeft hem net heen gebracht en weet nog niet half wat er allemaal aan de hand is, mag ze zich daar even mee bezig houden misschien
Het is een balans die een baasje moet maken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat weet ze wel, want dat heeft ze hierboven al beschreven.
Het was een advies gebaseerd op ervaring met meerdere inmiddels overleden katten en van toepassing ALS iets ongeneselijks gevonden is.
Doe even chill.
Ik snap je punt prima, ik vind alleen het moment nogal ongepast.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat weet ze wel, want dat heeft ze hierboven al beschreven.
Het was een advies gebaseerd op ervaring met meerdere inmiddels overleden katten en van toepassing ALS iets ongeneselijks gevonden is.
Doe even chill.
Natuurlijk, snap ik helemaal. Ik zou ook een diagnose willen (tenzij dat duidelijk echt niet kan in bepaalde afschuwelijke situaties) en ik zou uiteraard ook overleggen met de dierenarts en ik zou mijn kat ook een kans willen geven. Je hebt volkomen normaal en logisch gehandeld tot nu toe.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik snap de bezorgdheid en we willen ook absoluut niet dat het te lang doorgaat. Youri is inderdaad nu al (ruim) 48u ziek, maar een echo kon niet eerder gemaakt worden dan vandaag en ik ga niet de stekker eruit trekken zonder dat ik weet wat er aan de hand is. Verder hebben we gedaan wat we konden, door haar telkens in een zuurstofkooi te laten zodat het makkelijker voor haar was, met helaas eventueel dwangvoeding en in ieder geval dat er iemand op haar let.
We weten nu eigenlijk pas sinds 3-4 uur wat er aan de hand is, poes heeft een spuit Prednison gehad en nu moeten we eerst afwachten of dat überhaupt werkt. Zelfs de DA zei dat het nu wel wat te voorbarig was de stekker er al uit te trekken. Dat kunnen we morgenochtend beter beoordelen. Hopelijk gaat poes een beetje vechten,.
Nee, weet ik! Ik ben ook niet boos op iemand of voel me ook niet aangevallen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk, snap ik helemaal. Ik zou ook een diagnose willen (tenzij dat duidelijk echt niet kan in bepaalde afschuwelijke situaties) en ik zou uiteraard ook overleggen met de dierenarts en ik zou mijn kat ook een kans willen geven. Je hebt volkomen normaal en logisch gehandeld tot nu toe.![]()
Wilde dan ook helemaal nergens suggereren dat je iets verkeerd hebt gedaan oid.Verre van!
En ik hoop ook echt dat er mogen goed nieuws is voor jou en Youri! Ik duim iig.
Ken je verder niet zo goed, maar
Dat dus. Afgelopen jaar allebei onze poezen moeten laten inslapen vlak achter elkaar. Eentje met suikerziekte die we met insuline spuiten 2x daags nog ruim anderhalf jaar extra hebben kunnen geven en de ander had waarschijnlijk iets in het koppie niet goed, tumor of iets. Beide redelijk op leeftijd. Blijft altijd ontzettend klote zoietsquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:49 schreef Queller het volgende:
In duim nog even mee. Vreselijk vervelende tijden.
Sterkte alvastquote:Op woensdag 23 november 2016 11:47 schreef ChipsZak. het volgende:
Terug. DA komt om 1445 bij ons thuis en dan wordt Youri ingeslapen.
Hoe verdrietigquote:Op woensdag 23 november 2016 11:47 schreef ChipsZak. het volgende:
Heel veel sterkte!quote:Op woensdag 23 november 2016 11:47 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik ook. Ben een compleet zacht ei voor dit soort foto'squote:Op woensdag 23 november 2016 13:11 schreef Valerie. het volgende:
Ik moet een beetje huilen bij de foto's van vanochtend, wat een zielig poesje nog zo
Dank je welquote:Op woensdag 23 november 2016 13:10 schreef Queller het volgende:
Wat verdrietig. Het is het beste en mooiste dat je voor je dier kunt doen, maar mij helpt die gedachte eigenlijk nooit zo heel erg.
Veel sterkte vanmiddag. Je hebt het goed gedaan
Hoe ontzettend sneu hequote:Op woensdag 23 november 2016 13:11 schreef Valerie. het volgende:
Ik moet een beetje huilen bij de foto's van vanochtend, wat een zielig poesje nog zo
'Maar toch....' heb ik ook altijd (wij hebben er nogal veel, dus hier komt het wat bovenmatig voor dat we moeten beslissen wat te doen). Maar als je met de beste intenties en naar eer en geweten je beslissingen neemt, dan is het altijd goed!quote:Op woensdag 23 november 2016 13:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Dank je wel. Ik hoop inderdaad dat we het beste hebben gedaan/gaan doen. Ik weet bijna zeker van wel, maar toch
.
Ja, dat is ook zoquote:Op woensdag 23 november 2016 13:15 schreef Queller het volgende:
[..]
'Maar toch....' heb ik ook altijd (wij hebben er nogal veel, dus hier komt het wat bovenmatig voor dat we moeten beslissen wat te doen). Maar als je met de beste intenties en naar eer en geweten je beslissingen neemt, dan is het altijd goed!
Duidelijk verhaal. Veel sterkte straksquote:Op woensdag 23 november 2016 13:19 schreef ChipsZak. het volgende:
Ja, dat is ook zo. De DA zei dat als het haar kat was, ze het ook had laten aflopen..
Ja en nu? Uiteindelijk in laten slapen is de oplossing.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Waar heb jij het over dan? TS is een paar dagen verder.
JIj hebt het over 1,5 jaar en nu kom je met nog meer bullshitquote:Op woensdag 23 november 2016 13:40 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ja en nu? Uiteindelijk in laten slapen is de oplossing.
Als iets niet direct te behandelen is of er maar mee door laten kwakkelen moet je knopen door hakken en niet onnodig laten lijden.
Sterkte met alsnog in laten slapen van je poes, en de dierenarts schrijft wel en raad aan om het " even aan te kijken " maar ondertussen loopt de rekening op.
Erg sensitief ben je niet, hè. Jemig.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef Rozevla het volgende:
Plus, als het je niet bevalt wat mijn mening is op een forum waar iedereen zijn kijk erop mag geven moet je het lekker in je dagboek schrijven.
naar menselijke maatstaven omgedacht heeft je kat volgens mij zo ongeveer een zware hartaanval en dubbele longembolie gehad.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoe ontzettend sneu he. Paar dagen daarvoor zat ze nog gewoon d'r luie ding te doen en zo nu en dan te spelen enzo.
.
Dus jij mag alles zeggen maar daar mag niet op gereageerd worden? Zo werkt dat niet he, Mao.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef Rozevla het volgende:
Plus, als het je niet bevalt wat mijn mening is op een forum waar iedereen zijn kijk erop mag geven moet je het lekker in je dagboek schrijven.
Maoquote:Op woensdag 23 november 2016 14:15 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dus jij mag alles zeggen maar daar mag niet op gereageerd worden? Zo werkt dat niet he, Mao.
Dag
quote:Op woensdag 23 november 2016 14:22 schreef Valerie. het volgende:
'je hebt gedaan wat het beste is' kon mij ook niet echt helpen, maar zo is het wel.
En jij bent sowieso één van de betere voor de dieren natuurlijk, dus ik hoop wel dat je dat zelf ook gelooft en niet twijfelt aan jezelf.
Ik hoop dat je nog een paar mooie laatste minuten met haar hebt.
Ik moest toch ook opzouten?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:15 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dus jij mag alles zeggen maar daar mag niet op gereageerd worden? Zo werkt dat niet he, Mao.
Dag
Jullie hebben haar nog gefotografeerd jaren geleden, al wilde ze telkens naar buiten toenquote:
Kippenvel en een brok in m'n keel na het lezen.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Eerder deze maand, samen. Super flatteuze foto voor Youri ook![]()
[ afbeelding ]
Denk niet dat dat nog lukt..quote:Op woensdag 23 november 2016 14:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Je hebt ook wel kans dat ze uit zichzelf inslaapt. Nu ze in haar vertrouwde omgeving is.
Het is een poes toch?
Ja, is een poes.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Je hebt ook wel kans dat ze uit zichzelf inslaapt. Nu ze in haar vertrouwde omgeving is.
Het is een poes toch?
Het is al 14:45quote:[b]Op woensdag 23 november 2016 14:44 schreef Valerie. het volgende:[/
b]
[..]
Denk niet dat dat nog lukt..
Daar moest ik ook aan denken, dat viel niet meequote:Op woensdag 23 november 2016 14:42 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Jullie hebben haar nog gefotografeerd jaren geleden, al wilde ze telkens naar buiten toen![]()
Dank je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door ChipsZak. op 23-11-2016 16:06:29 ][*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Hou gewoon je domme mond dicht zeg.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:44 schreef Rozevla het volgende:
De tranen schieten mij nu ook in de ogen, bedankt...quote:Op woensdag 23 november 2016 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Na, ze ligt er wel mooi bij vind ik zelf
quote:Op woensdag 23 november 2016 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Vlak voor de DA kwam
[ afbeelding ]
Op schoot, in een lekker dekentje. Klaar voor de spuitjes
[ afbeelding ]
Na, ze ligt er wel mooi bij vind ik zelfWat ontzettend zwaar is dat he, met kat veilig op schoot in je armen (zoals het hoort naar mijn mening, sterven vastgehouden door iemand die van je houdt)? Ik heb vorig jaar zo hard gehuild dat de kop van mijn kat helemaal nat was. Het was vreselijk, maar het kon niet anders..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben daarna (ruim uur rijden) meteen naar mijn ouders gereden om hem te begraven. Was fijn dat met en bij mijn ouders te kunnen doen.
Zij ligt er idd erg mooi bij.
Nogmaals heel veel sterkte!
[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-11-2016 16:44:39 (Zij ipv hij) ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ja, zo triestquote:Op woensdag 23 november 2016 15:48 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
De tranen schieten mij nu ook in de ogen, bedankt...Komt zo dichtbij zo weer. Mijn kat lag er 8 weken geleden precies zo bij!
![]()
Dank jequote:Op donderdag 24 november 2016 00:03 schreef Geralt het volgende:
Sterkte
Hij ligt er wel mooi bij in zn mandje
Jaquote:
Thanks A.quote:Op vrijdag 25 november 2016 08:12 schreef fraubitch het volgende:
Ik kwam net je topic tegen.
Zit nu mijn tranen weg te slikken in de trein...
Shit.
Sterkte.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef Cat22 het volgende:
Wat verdrietig chipsie![]()
Maar zo te lezen de enig juiste keuze gemaakt. Fijn dat ze thuis kon sterven![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |