Ach gosh je kan zien dat hij zich ellendig voeltquote:Op dinsdag 22 november 2016 16:08 schreef ChipsZak. het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wachten op de bespreking van echo en ECG![]()
Nou, wel dusquote:Op dinsdag 22 november 2016 17:21 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Je kan idd zien dat hij zich ellendig voelt. Maar toch niet op sterven na dood als je 'm zo ziet. Wel te hopen dat er geen nare complicaties optreden uiteraard.
Gatverquote:Op dinsdag 22 november 2016 18:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou, wel dus.
Het is een beetje een technisch verhaal en wat lastig te onthouden allemaal, maar ze heeft dus meerdere problemen.
Qua longen; waarschijnlijk één of meerdere kleine stolsels in haar longen.
Qua hart; zo ongeveer helemaal fucked up. Klopt te langzaam (en onregelmatig), de boezems en de kamers werken niet meer samen èn het bloed kan niet makkelijk stromen van of naar de aorta (zoiets was het. Ik ben niet erg thuis in het medische). Hoe dan ook moet er een ruimte van ongeveer 10 mm zijn voor het bloed om doorheen te stromen bij haar hart, maar dat is ongeveer 3 mm. En soms wordt het vernauwd tot wel 1 mm. In haar conditie moet het hart zo ongeveer 200 bpm doen, maar haar hartslag is 107
.
Nu nog steeds in de zuurstofkooi en aankijken wat de prednison doet. Als het morgenochtend niet een beetje beter gaat, is het bij voorbaat einde verhaal.
De prognose is sowieso slecht en met prednison, pijnstilling, etc. kan ze nog eventjes mee maar niet erg lang meer.
Ja, dank jequote:Op dinsdag 22 november 2016 18:18 schreef schommelstoel het volgende:
Erg klote, nooit leuk om je maatje zo te zien.
Hopelijk dat erg morgen toch een wondertje zal gebeuren, sterkte!
Laat ze eerst maar afwachten of er überhaupt nog iets te doen valt zegquote:Op dinsdag 22 november 2016 19:17 schreef computergirl het volgende:
Heel eerlijk: ga ajb niet te lang door met ongeneselijke ellende
Ik heb veel te lang doorgemodderd met doodzieke kat en daar nog steeds beetje wroeging over
Zie het topic nu pas. Wat een ellende. Heel veel sterkte voor jou en Youri!quote:
Ik vind dat computergirl wel een punt heeft. Ik schreef niet voor niets zojuist heel voorzichtig iets dergelijks op..quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:21 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar afwachten of er überhaupt nog iets te doen valt zeg
Ik bedoel niet dat ze dat perse "nu" moet beslissen, maar de kat is al meer dan 48 uur echt heel erg ziek en beroerd en ellendig. Ik bedoel dat ze het in haar achterhoofd moet houden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:25 schreef Valerie. het volgende:
Ja, ze heeft een punt, maar Chips is nog niet op dat punt aanbelandZe heeft hem net heen gebracht en weet nog niet half wat er allemaal aan de hand is, mag ze zich daar even mee bezig houden misschien
dat weet ze wel, want dat heeft ze hierboven al beschreven.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:25 schreef Valerie. het volgende:
Ja, ze heeft een punt, maar Chips is nog niet op dat punt aanbelandZe heeft hem net heen gebracht en weet nog niet half wat er allemaal aan de hand is, mag ze zich daar even mee bezig houden misschien
Het is een balans die een baasje moet maken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat weet ze wel, want dat heeft ze hierboven al beschreven.
Het was een advies gebaseerd op ervaring met meerdere inmiddels overleden katten en van toepassing ALS iets ongeneselijks gevonden is.
Doe even chill.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |