Ik noem geen namen, maar door sommigen werd (wordt?) Pelucchi als een leuke sprinter gezien.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:29 schreef Sked het volgende:
[..]
Ach, de enige Bora die we in beeld zullen zien heeft de regenboogtrui aan
Wat leuk, een zwart-wit truitje, Hadden we nog niet.quote:
Dat hebben ze ook al sinds Bora de hoofdsponsor is.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wat leuk, een zwart-wit truitje, Hadden we nog niet.
quote:Jelle Vanendert wil opnieuw naar de Tour: “De goesting is echt terug”
Jelle Vanendert wil graag opnieuw naar de Tour de France. De 31-jarige Limburger behaalde er in 2011 zijn enige en grootste profzege: ritwinst op Plateau de Beille en de renner wil graag nog eens deel uitmaken van de ploeg die een gooi doet naar ritzeges in de Ronde van Frankrijk.
Vanendert vertoeft momenteel met zijn team Lotto-Soudal in Mallorca voor een trainingsstage. In 2017 begint hij aan zijn negende jaar bij de Belgische WorldTour-formatie. “Ik ken het huis intussen”, lacht hij, “maar ik ben nog niet de renner die het langst in het team koerst. Jürgen Roelandts vertoeft al langer bij het team. Het is een voordeel: ik weet hoe het er hier aan toe gaat, kan jonge en nieuwe renners wat wegwijs maken, het is een rol die me wel ligt.”
“Niet te goed om vanaf kilometer nul op kop te sleuren”
In 2011 verraste Vanendert met ritwinst op Plateau de Beille. Het jaar nadien keerde hij terug naar de Tour, maar intussen was hij er vier keer niet bij. In 2017 wil hij daar graag verandering in brengen.
“Ik was er een paar keer niet bij door omstandigheden”, zegt hij daarover, “maar het is niet zo dat ik opeens een afkeer had van de Tour. Dat beeld moet ik misschien bijstellen. Ja, het is een circus, maar het blijft de Tour, ik wil graag nog eens deel uitmaken van de Tourploeg. De goesting is echt terug en ik wil nog eens knokken om de selectie te halen. Ik voel me niet te goed om vanaf kilometer nul op kop te sleuren voor de ploeg, te werken voor André Greipel, Tim Wellens of Tony Gallopin. Ik heb daar geen enkel probleem mee en ik wil graag mijn steentje bijdragen aan het behalen van ritzeges met de ploeg.”
“Ik blijf wel toewerken naar mijn heilige week”
De Tour is natuurlijk nog ver, eerst komen nog de voorjaarsklassiekers. Al twee keer werd hij tweede in de Amstel Gold Race, in 2012 en 2014. “Ik blijf echt wel toewerken naar mijn ‘heilige week’ met de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Het blijft een droom om een van die koersen te winnen en tot het einde van mijn carrière zal ik daar heel hard voor werken, al besef ik dat het heel moeilijk is om een van die wedstrijden te winnen.”
Ja, maar ik heb elk jaar hoop dat teams met andere sponsors erbij/weg eens wat fleuriger worden...quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook al sinds Bora de hoofdsponsor is.
quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:29 schreef Sked het volgende:
[..]
Ach, de enige Bora die we in beeld zullen zien heeft de regenboogtrui aan
quote:Het noodlijdende TJ Sport zou de helpende krijgen toegereikt uit onverwachte hoek. Volgens Cyclingnews zouden nog onbekende investeerders en sponsors uit Abu Dhabi bijspringen om de eerste Chinese WorldTour-ploeg te redden.
TJ Sport, de Chinese opvolger van Lampre-Merida, zit als laatste ploeg nog altijd bij de UCI in de wachtkamer voor zijn licentie. De ploeg heeft noodgedwongen uitstel moeten aanvroegen om de vereiste registratiedocumenten rond te krijgen. Een sleutelfiguur in China is ziek geworden, waardoor dit proces vertraging zou hebben opgelopen, stelt de ploeg.
Daarnaast zouden geldproblemen de ploeg teisteren. Begin december werd het eerste trainingskamp van de ploeg afgezegd, waarna berichten naar buiten kwamen over mogelijke geldzorgen. Teammanager Giuseppe Saronni en coördinator Mauro Gianetti zouden problemen hebben met het verkrijgen van toegezegde financiering vanuit China.
Volgens Cyclingnews zou de ploeg inmiddels aan alle eisen van de UCI voldoen om in aanmerking te komen voor een WorldTour-licentie. Met name fietsenmerk Colnago zou een grote rol hebben gespeeld in het werven van nieuwe financiers.
Verschillende bronnen hebben verklaard dat nog onbekende investeerders en sponsors uit Abu Dhabi de ploeg hebben gered. Het project TJ Sport zou daardoor beschikken over een budget van acht tot negen miljoen euro.
Het is de verwachting dat de UCI op 15 december bekendmaakt of het team zijn licentie krijgt. Ook wordt dan bekend wat de naam van de ploeg wordt en wie de nieuwe geldschieters zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Leuk.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Minder wit, een hoop geel en zwart. Nu nog gestreept en het is helemaal mooi.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom zou je in jozefsnaam je shirt zwarter maken? Een van de weinige shirtjes die je nog makkelijk kon herkennen in een peloton, dat wordt er nu niet beter op.
Toch wel een beetje jouw levensverhaal.quote:
Echt hè, geen fijne trend van de laatste jaren. 10 tot 20 jaar geleden was zwart echt een uitzondering. Nu lijkt het eerder regel te worden.quote:Op donderdag 15 december 2016 12:45 schreef Pino112 het volgende:
Flikker eens op met je zwart allemaal.
#noracist
Cervelo was de eerste volgens mij, toen was het wel vet.quote:Op donderdag 15 december 2016 13:55 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Echt hè, geen fijne trend van de laatste jaren. 10 tot 20 jaar geleden was zwart echt een uitzondering. Nu lijkt het eerder regel te worden.
Was Caisse d'Epargne niet de eerste? Die shirts vond ik ook prachtig.quote:Op donderdag 15 december 2016 14:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Cervelo was de eerste volgens mij, toen was het wel vet.
quote:Profrenner traint op autostrade en is dan verbaasd dat hij ruzie krijgt met politie
De Costa Ricaanse wielrenner Andrey Amador van Movistar speelt de hoofdrol in een bizar filmpje dat sinds enkele dagen op het internet circuleert. De beelden zijn afkomstig van een motoragent en tonen hoe Amador doodleuk op de autostrade in San Jose, de hoofdstad van Costa Rica fietst. De renner weigert ook af te stappen als de agent hem teken doet te stoppen, waarop hij de pas wordt afgesneden. Daarop reageert hij bijzonder agressief en verkoopt hij de agent zelfs een duw.
Op de beelden is te zien hoe de agent Amador aanmaant te stoppen. “Maak dit niet moeilijker dan het is”, roept de motoragent. ”Weet je wel wie ik ben?”, roept de man van Movistar boos nadat hij de pas werd afgesneden. “Dat kan me niet schelen”, antwoordde de agent. De fiets van Amador werd daarop in beslag genomen.
Amador kwam door de beelden inmiddels in het oog van de storm te staan in Costa Rica en postte al een video om zich te verantwoorden. “De agent sneed me de pas af in plaats van te stoppen op een veiligere plek op de autostrade. Daarmee bracht hij ons allebei in gevaar. Daarom was ik ook zo kwaad.”
De politie van Costa Rica heeft inmiddels bevestigd dat Amador de boete van 50.000 Costa Ricaanse colon, omgerekend een kleine 100 euro, betaald heeft. Hij zou zijn fiets inmiddels ook teruggekregen hebben.
Klopt, mooie herkenbare shirts waren dat. Al zat daar ook nog redelijk veel rood in. Voor de rest had je in die jaren alle kleuren van de regenboog, waardoor ieder team echt zijn eigen stijl en uitstraling had. Jammer dat dat nu steeds meer wegvalt.quote:Op donderdag 15 december 2016 14:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was Caisse d'Epargne niet de eerste? Die shirts vond ik ook prachtig.
quote:Peter Sagan heeft tijdens het eerste trainingskamp van BORA-hansgrohe een Specilized S-Works Roubaix met schijfremmen getest. Dat bevestigt technisch directeur Lars Teutenberg aan CyclingTips. De Duitser voegt eraan toe dat de wereldkampioen schijfremmen overweegt in sommige voorjaarsklassiekers, waaronder Parijs-Roubaix.
Beslissing verwacht in februari
Teutenberg legt uit dat Sagan nog maar één ritje op de fiets met schijfremmen, die door de UCI sinds afgelopen oktober weer zijn toegestaan, heeft gemaakt. “We hebben daarnaast ook nog het Venge-model met schijfremmen voor de renners klaarstaan. In februari kijken we hoe het Roubaix-type het best kunnen afmonteren. Het voordeel is dat je veel meer afstand tot de banden hebt dan met welke andere traditioneel remsysteem.”
Mocht de wereldkampioen daadwerkelijk kiezen voor schijfremmen, dan zou dat voor de branche een doorbraak kunnen zijn. “Peter wilde de fietsen met schijfremmen zelf testen. Hij heeft bepaalde voorkeuren uitgesproken, dus we gaan het zien. Achter het bureau kun je niet echt bepalen welk systeem beter is dan het andere. Er zijn verschillende omstandigheden voor nodig om het verschil te kunnen voelen.”
Veel lelijker wordt het niet dan ditquote:Op donderdag 15 december 2016 17:24 schreef Chiappucci het volgende:
Bardiani geeft het goede voorbeeld:
[ afbeelding ]
Gaat weer een beetje richting het oude Ceramica Panaria, de voorloper van Bardianiquote:Op donderdag 15 december 2016 17:24 schreef Chiappucci het volgende:
Bardiani geeft het goede voorbeeld:
[ afbeelding ]
Al die Midden- en Zuid-Amerikaantjes zouden ze zo kort moeten houden.quote:Op donderdag 15 december 2016 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Amador denkt dat hij mister bigstar is.
Bedankt voor de tip. Niet meteen een gast die je daar zou verwachtenquote:Op donderdag 15 december 2016 20:15 schreef Momo... het volgende:
Cancellara vanavond bij rtl late night
http://www.omroepbrabant.(...)onder+zijn+kont.aspxquote:Lars Boom krijgt bij LottoNL-Jumbo gewenste schop onder zijn kont
MOJáCAR - De wielrenners van Team LottoNL-Jumbo zijn in Zuid-Spanje bijeen voor het eerste trainingskamp in de aanloop naar het nieuwe seizoen. Voor Lars Boom, nieuw bij de ploeg, is het een weerzien met oude bekenden. De Vlijmenaar vertrok met motivatieproblemen bij Astana en had nodig behoefte aan een nieuwe aanpak. "Ik moet harder trainen."
In Mojácar is het behoorlijk uitgestorven, zo’n typische Spaanse badplaats in december. De draaideur van het hotel draait in een traag tempo zijn rondjes, ingesteld op de bejaarden die het milde klimaat in Zuid-Spanje uit hebben gekozen om de winter door te komen. Lars Boom komt met fiets en al door de deur en zegt dat er geen reet te beleven is. Maar dat maakt niet uit, daarom is hij juist hier. Hij hoeft alleen maar kilometers te maken.
Toen Boom vertrok bij Belkin, de voorganger van Team LottoNL-Jumbo, was hij toe aan wat anders, nieuwe prikkels. Maar precies hetzelfde gold na twee jaar bij Astana weer. Vooral het afgelopen seizoen viel tegen. Nadat Boom ziek afstapte in Parijs-Roubaix was hij compleet onzichtbaar. “De boog was tot het voorjaar gespannen, daarna was het weg. Dat had bepaalde redenen. Daar moet ik nu anders mee omgaan. Harder trainen, het gevoel terug zien te vinden.”
Motivatieproblemen en gedoe met Astana
Gevraagd naar die redenen is de Vlijmenaar eerlijk. Het begon met een conflictje met Astana, die Boom na Parijs-Roubaix tot de orde riep. “In de nabespreking was mijn inzet niet goed genoeg en noem allemaal maar op. Maar ik was ziek, ik kon echt niet anders. Toen was ik wel teleurgesteld in de ploegleiding.”
Daarna ging het seizoen als een nachtkaars uit. Motivatieproblemen, zo zegt hij nu. En dat hij door zijn ploeg van de lijst voor de Vuelta werd gehaald, schoot ook niet op. “Als je niet het programma kan rijden dat je wil rijden, mis je ook de motivatie om goed te zijn.”
Spiegel
Maar Boom kijkt ook in de spiegel, hij zegt niet voor niets dat hij harder moet trainen. “Ik heb nu weer de motivatie gevonden die nodig is. We hebben een duidelijk plan gemaakt. De mensen zitten er hier kort op.” En juist daar ontbrak het in Kazakse dienst aan, iemand die ook streng kan zijn en een schop onder de kont kan uitdelen als de situatie daarom vraagt.
Bij LottoNL-Jumbo zijn nu bijvoorbeeld zijn trainingsgegevens direct in te zien. Met zijn nieuwe trainer Marc Lamberts werkt Boom al een maand prettig samen. “Nu kom ik thuis en gaat de training meteen op internet. Als het niet goed is, wordt dat meteen gezegd. Dat is voor mij gewoon belangrijk. Ik had een andere aanpak nodig. Dit had ik bij Astana niet."
Amstel Gold Race en Vuelta
Het moet er toe leiden dat de 30-jarige Boom in het voorjaar weer mee kan strijden om de eindzege in de voorjaarklassiekers. In zijn voorlopige schema is ook de Amstel Gold Race opgenomen, waarna een rustperiode volgt. Als de Vlijmenaar een grote ronde rijdt, dan wordt dat waarschijnlijk de Vuelta. Eerst volgt nog een drukke winter als veldrijder. Boom is van plan om eind januari aan het WK mee te doen. Komende zondag verlaat hij ook nog even het trainingskamp in Mojácar om in Valencia een cross te rijden.
Jammer alleen dat ze een hoop kutrenners hebben aangetrokken.quote:
Wat een slappe zak hooi is dit toch ook zeg. Die gaat echt geen enkele uitslag rijden volgend jaar.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:39 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)onder+zijn+kont.aspx
Hij is nu wel weer terug bij de ploeg waar mee hij een etappe in TDF heeft gewonnen en hij mag ook weer meer gaan veldrijden deze winter dus missschien werkt het wel !?quote:Op donderdag 15 december 2016 21:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat een slappe zak hooi is dit toch ook zeg. Die gaat echt geen enkele uitslag rijden volgend jaar.
En dan natuurlijk weer de ploeg de schuld geven.
Ik weet niet of je de uitslagen een beetje hebt gevolgd maar in het veld wordt Boom verslagen door enorme nobuddies uit Spanje en waardeloze Nederlandse veldrijders als Stan Godrie en Patrick van fucking Leeuwen.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:53 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Hij is nu wel weer terug bij de ploeg waar mee hij een etappe in TDF heeft gewonnen en hij mag ook weer meer gaan veldrijden deze winter dus missschien werkt het wel !?
Natuurlijk gaat het werken, die negatievelingen op dit forum zullen geen kans onbenut laten om hun zuurkool over ons uit te kotsen.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:53 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Hij is nu wel weer terug bij de ploeg waar mee hij een etappe in TDF heeft gewonnen en hij mag ook weer meer gaan veldrijden deze winter dus missschien werkt het wel !?
Wie gaat zich in een veldrit ergens in een achtergesteld 3de wereldgebied dan ook het snot voor ogen rijden. Boom heeft zich nu gewoon lekker warm gereden.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de uitslagen een beetje hebt gevolgd maar in het veld wordt Boom verslagen door enorme nobuddies uit Spanje en waardeloze Nederlandse veldrijders als Stan Godrie en Patrick van fucking Leeuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |