abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166707398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 03:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mocht er een zaak komen is het hele verhaaltje wel hard te maken, dat zal het probleem niet zijn.
In de tussentijd heeft TS geen auto en is het om verschillende redenen maar de vraag of hij die terug gaat krijgen.
Mwah. Als jij allerlei papieren hebt van een bedrijf wat niet meer bestaat, ga je ook niet veel bereiken. En dat er op 2 vergelijkbare auto's amg velgen zitten is natuurlijk al helemaal geen bewijs. Op die types zitten bijna alleen amg velgen.
Daarbij, voordat het voorkomt zijn die auto's waarschijnlijk al lang weg, en is de vogel al gevlogen.

[ Bericht 3% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 17-11-2016 04:00:09 ]
Niks interessants hier.
pi_166707421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 03:50 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:

[..]

Mwah. Als jij allerlei papieren hebt van een bedrijf wat niet meer bestaat, ga je ook niet veel bereiken.
Daarbij, voordat het voorkomt zijn die auto's waarschijnlijk al lang weg, en is de vogel al gevlogen.
Ik bedenk me terwijl ik een reactie aan het typen was dat het voor de verkoper net zo goed hard te maken is dat TS de boel wil flessen en gewoon zijn auto zou hebben verkocht en hem later terug wou op een onrechtmatige manier.
pi_166707427
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik bedenk me terwijl ik een reactie aan het typen was dat het voor de verkoper net zo goed hard te maken is dat TS de boel wil flessen en gewoon zijn auto zou hebben verkocht en hem later terug wou op een onrechtmatige manier.
Ja, dat is dus juist het punt wat ik probeer te maken ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 17-11-2016 04:29:01 ]
Niks interessants hier.
pi_166707470
Op dat adres van bedrijf op factuur kom je een vestigingsadres tegen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toevallig zat/zit daar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die toevallig dezelfde auto te koop hadden op Speurders tijdje eerder.
pi_166707473
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Om vervolgens de Mercedes met sleutels terug te brengen naar de verkoper en zonder auto('s) weer naar huis te vertrekken?
Ook als TS de koop op een onrechtmatige manier ongedaan wilde maken, is het niet de bedoeling dat de verkoper dan maar beide auto's achterhoudt.
pi_166707475
quote:
12s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Op dat adres van bedrijf op factuur kom je een vestigingsadres tegen:

SPOILER
En toevallig zat/zit daar:

SPOILER
Die toevallig dezelfde auto te koop hadden op Speurders tijdje eerder.
Ja, dat was allemaal al bekend. :Y

Ohnee, faillisementsgegevens niet. Adressen en bedrijfsnamen wel.
pi_166707488
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Om vervolgens de Mercedes met sleutels terug te brengen naar de verkoper en zonder auto('s) weer naar huis te vertrekken?
Ook als TS de koop op een onrechtmatige manier ongedaan wilde maken, is het niet de bedoeling dat de verkoper dan maar beide auto's achterhoudt.
Ja, waarom niet? Hij heeft zijn golf ingerolen voor de mercedes, die beviel achteraf niet, (om wat voor reden dan ook) nu wil de verkoper die auto niet terugnemen, en probeert hij op deze manier de verkoop ongedaan te maken.
.

[ Bericht 5% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 17-11-2016 05:02:04 ]
Niks interessants hier.
pi_166707504
Als TS toch een rechtszaak wil, betaal die ¤3500 en vecht die dan later aan.
pi_166707505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:34 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Hij heeft zijn golf ingerolen voor de mercedes, die beviel achteraf niet, (om wat voor reden dan ook) nu wil de verkoper die auto niet terugnemen, en probeert hij op deze manier de verkoop ongedaan te maken.

Ingerolen. :')
Als de verkoper de auto niet wil terugnemen, wanneer neemt hij dan wel de sleutels aan en de auto mee? Niet echt geloofwaardig..
pi_166707510
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat was allemaal al bekend. :Y

Ohnee, faillisementsgegevens niet. Adressen en bedrijfsnamen wel.
Bij de RDW kunnen ze precies nakijken wie er voor laatste overschrijving eigenaar waren van die bak, online gegevens zijn niet altijd accuraat.
Wanneer steeds in 1 bedrijfsvoorraad dan lijkt de link tussen die bedrijven me wel duidelijk.
pi_166707511
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ingerolen. :')
Als de verkoper de auto niet wil terugnemen, wanneer neemt hij dan wel de sleutels aan en de auto mee? Niet echt geloofwaardig..
Als de golf nog niet betaald is, en dus niet overgeschreven kan worden, en daardoor dus de rekening van de Mercedes nog open staat, zou ik ze ook beide achter houden. Golf is niets waard, kan niet over geschreven worden, en daardoor is ook niet voor de Mercedes betaald, die krijg je dus ook niet mee...

Het is vroeg.. Je snapt toch wat ik bedoel ;)
Ingeruild.

[ Bericht 7% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 17-11-2016 05:08:28 ]
Niks interessants hier.
pi_166707514
Op welk adres is TS precies geweest? Bedrijf dat op MP adverteert zit om de hoek zowat.

SPOILER
pi_166707684
TS hoe staat het er nu mee?

Feiten dateren van vorige week donderdag. We zijn intussen alweer donderdag? Wat zei de advocaat?
Ik kan me echt niet voorstellen als je zo opgelicht bent dat je nu pas je eerste gesprek hebt? Dan had je vrijdag/zaterdag ten laatste maandag al moeten hebben.
Cindy De Vuyst
  donderdag 17 november 2016 @ 07:07:17 #114
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166707690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 04:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Als TS toch een rechtszaak wil, betaal die ¤3500 en vecht die dan later aan.
Als de tegenpartij vervolgens van de aardbodem verdwijnt ben je dat geld kwijt.
  donderdag 17 november 2016 @ 07:25:39 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166707735
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 07:07 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als de tegenpartij vervolgens van de aardbodem verdwijnt ben je dat geld kwijt.
Dan heb je igg wel je Golf van 17k terug.
Als ze van de aardbodem verdwijnen terwijl je je Golf niet terug hebt heb je een groter probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166707991
Hij kan ook gewoon afspreken en zeggen dat hij die 3500 euro cash mee heeft, ze spreken af op een locatie en de verkoper brengt de Golf 7 in goeie staat terug mee.

Vervolgens stuurt hij gewoon er de politie op af. Het is tenslotte ook een vorm van diefstal.
Cindy De Vuyst
  donderdag 17 november 2016 @ 08:23:28 #117
422610 Barrah
pi_166708058
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 07:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je igg wel je Golf van 17k terug.
Als ze van de aardbodem verdwijnen terwijl je je Golf niet terug hebt heb je een groter probleem.
Wat wijsheid is kun je pas achteraf zeggen. Zo lang zijn Marktplaats-account nog actief is zit ie nog in de buurt en die Golf kan hij in elk geval niet in Nederland of langs officiële weg in het buitenland verkopen.

Beide partijen zijn nu nog tot elkaar veroordeeld, daar zou ik gebruik van maken.
  donderdag 17 november 2016 @ 08:24:42 #118
422610 Barrah
pi_166708070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:16 schreef einzeinz het volgende:
Het is tenslotte ook een vorm van diefstal.
Het voelt misschien als diefstal maar een rechter hoeft daar niet per se in mee te gaan. De politie vindt het tot nu toe ook een civiele zaak dus ik betwijfel of zij mee gaan doen aan zo'n filmscenario.
  donderdag 17 november 2016 @ 08:28:59 #119
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166708118
Nou, inmiddels is het wel wat meer dan een diefstalletje denk ik.

valse fakturen
(btw-fraude)
niet bestaand bedrijf, vals kvk nummer
kilometer fraude
bedreiging

En dan gaan we er voor het gemak nog even van uit dat de Mercedes wel veilig is en niet met gestolen onderdelen in elkaar is geflanst.

Maar los van alles er zijn nu drie draadjes over dit onderwerp. Er staat nogal wat in. Sterke en zwakke punten van TS en de dealer. Wat als de dealer meeleest? Dan weet hij gelijk hoe hij er voor staan en wat de stappen van TS en tot waar hij wil gaan.

TS, is het niet handig om vanaf nu de informatie voor jezelf te houden. Als er een zaak komt dan heb je hier al je kaarten al op tafel gelegd. Je maakt het de dealer wel heel makkelijk zo.

[ Bericht 20% gewijzigd door Speekselklier op 17-11-2016 08:56:44 ]
Tot nooit .......
pi_166709345
Wat een verhaal.. Net alles gelezen. TS ik wens je veel succes maar vrees het ergste.
pi_166709384
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:24 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het voelt misschien als diefstal maar een rechter hoeft daar niet per se in mee te gaan. De politie vindt het tot nu toe ook een civiele zaak dus ik betwijfel of zij mee gaan doen aan zo'n filmscenario.
Politieagenten moeten eens leren zich heel ver weg te houden van het doen van uitspraken over rechten. Ze zijn politieagent, geen jurist/advocaat/ovj. Het is aan de ovj om te beslissen of er mee gedaan wordt.
pi_166709832
Als je bij het station wordt afgezet... en dus blijkt dat die die golf niet wil afgeven.. dan eis je toch in ieder geval de Mercedes (die sws nog op jouw naam staat) weer terug in plaats van dat je met de trein naar huis vertrekt....
  donderdag 17 november 2016 @ 10:54:00 #123
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166709957
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:45 schreef SOG het volgende:
Als je bij het station wordt afgezet... en dus blijkt dat die die golf niet wil afgeven.. dan eis je toch in ieder geval de Mercedes (die sws nog op jouw naam staat) weer terug in plaats van dat je met de trein naar huis vertrekt....
Dat hangt er een beetje vanaf of je Badr Hari of de klokkenluider van de NotreDam voor je heb staan. Ik kan me voorstellen dat je in het eerste geval de trein pakt.

(en natuurlijk hoe of je je zelf meer vergelijkt met BadrHari of de klokkenluider)
Tot nooit .......
pi_166709993
Uiteraard, maar dan zou je het zo kunnen spelen dat je toch de Mercedes wil hebben en dan erover na wil denken ofzo. Dus dat je dan de schijn opwekt dat je toch akkoord gaat met de initiële deal en daarna pas stappen probeert te ondernemen met iig de Mercedes nog in jouw bezit...
Nu zit ts echt in een worst case scenario...

En de Mercedes zou alsnog gewoon een prima auto kunnen zijn als ie eenmaal opgeknapt is. Een opgeknapte schadeauto hoeft niet per definitie een slechte auto te zijn. Dat voorbeeld van Swalmen is vrij extreem lijkt mij. De bpm is door allerlei trucjes vrij gemakkelijk omlaag te krijgen dus het hoeft geen halve auto zijn geweest ofzo.

Bottom line: als ie de Mercedes had teruggevraagd had ie in ieder geval nog iets van waarde in zijn bezit...
  donderdag 17 november 2016 @ 11:00:50 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166710042
Als het BadrHari was dan denk ik dat de bruine drap uit mijn broekspijpen loopt en alleen maar weg wil.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')