Niet?quote:
BIj mij niet iig. Kan zijn dat Dropbox hotlinken niet zo fijn vind. Upload ze anders bij imgur.quote:Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Bij mij wel hoor.quote:Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.quote:Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
Gebruik je hem alleen op vakantie?quote:Op zondag 13 november 2016 19:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen
Ja voor vakanties en uitjes.quote:Op zondag 13 november 2016 19:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Gebruik je hem alleen op vakantie?
ja maar er zit helemaal geen roestquote:Op zondag 13 november 2016 20:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermeequote:Op zondag 13 november 2016 20:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja maar er zit helemaal geen roest
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...quote:Op zondag 13 november 2016 20:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.quote:Op zondag 13 november 2016 20:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
Ja maar daar is chevy echt niet de enige in.. Er zijn ook genoeg europese auto's die het daarmee moesten doen..quote:Op zondag 13 november 2016 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.quote:Op zondag 13 november 2016 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen )quote:Op zondag 13 november 2016 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.quote:Op zondag 13 november 2016 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen )
Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo
[ afbeelding ]
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller..quote:Op zondag 13 november 2016 21:07 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
quote:Op zondag 13 november 2016 21:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller..
Ff googelen op G20 body panels..
https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110
Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..
http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5quote:Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef NeuNeu het volgende:
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken?
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen.quote:Op maandag 14 november 2016 02:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
Ik vind het prima.quote:Op maandag 14 november 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.quote:Op maandag 14 november 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.
Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept.quote:Op maandag 14 november 2016 15:55 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
Ik ookquote:Op maandag 21 november 2016 10:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis.quote:Op maandag 21 november 2016 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.quote:Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.
Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper
Ik zat aan deze te denken.quote:Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...
Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten.quote:Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanksquote:
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.quote:Op maandag 28 november 2016 10:16 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.quote:Op maandag 28 november 2016 10:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.quote:Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.quote:Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
http://m.ebay.com/itm/132016851439quote:Op maandag 28 november 2016 22:38 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.
Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit.quote:Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijkequote:Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
iets met vierkante ogenquote:
Dank je welquote:Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:
PTA / Overzicht Projecten
Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooienquote:Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.quote:Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.
vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]
volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?
Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.quote:Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien
Ik heb een messing borstel gebruiktquote:Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
quote:Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]
Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met één dynamo.
[ afbeelding ]
En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.quote:Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Ik ga morgen een compressietest doen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?
ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzakenquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
De koppen komen van een gereviseerde motor.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken
Ok, dan zou het goed moeten zijn dusquote:Op zaterdag 17 december 2016 23:16 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
de compressietest is geslaagdquote:Op zondag 18 december 2016 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, dan zou het goed moeten zijn dus
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?quote:Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar
tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.quote:Op zondag 18 december 2016 15:17 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.quote:Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
Dan gaat hij net zo makkelijk door de keuring als met.quote:Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.quote:Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Op het inlaatspruitstuk?quote:Op zondag 18 december 2016 15:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.
EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.
Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
Kreeg je geen check engine melding?quote:Op zondag 18 december 2016 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.
Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter ).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?quote:Op zondag 18 december 2016 17:47 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Op het inlaatspruitstuk?
ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is.
ik zal eens gaan googlen.
Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd.
Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is.
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.quote:Op zondag 18 december 2016 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?
Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker
De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot
geen idee, zou ik moeten zien. zijn zoooo veel verschillende versies en uitvoeringen van die blokken.. bomen, bos..quote:Op zondag 18 december 2016 22:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.
Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken?
Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet.
Ja ik denk de site maar eigenlijk nooit wat besteld.quote:Op maandag 26 december 2016 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
kende je deze al trouwens?
http://www.rockauto.com
90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak
Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 26 december 2016 21:32 schreef vannelle het volgende:
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/
Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld.
Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd.
En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten.
Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest.
Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil?
Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project.
Boah.... Foto's van een mooie V8 mogen altijd hoor!quote:Op maandag 26 december 2016 22:27 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd.
Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok
Ik zal vrijdag een paar foto's maken.
Dit is idd de site om spullen te bestellenquote:Op maandag 26 december 2016 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
kende je deze al trouwens?
http://www.rockauto.com
90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak
Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
Het opbouwen is weer begonnen zoals je ziet.quote:Op maandag 26 december 2016 22:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Boah.... Foto's van een mooie V8 mogen altijd hoor!
Bovendien, het is je eigen topic dus je plaatst maar wat je wil toch?
En ook al was het nu "alleen maar" het inlaatspruitstuk, kleine vorderingen is ook vooruitgang heur!
Ik doe 90% vanuit de cabine.quote:Op vrijdag 30 december 2016 13:36 schreef Fer het volgende:
Moet je nu de hele tijd de cabine in en uit, omdat je er van de andere kant bij moet?
Ja dat is een stuk goedkoper dan hier, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is want ik zie een hoop onbekende merken.quote:Op vrijdag 30 december 2016 00:24 schreef klawie het volgende:
[..]
Dit is idd de site om spullen te bestellen
Rockauto is een prima site / winkel.quote:Op vrijdag 30 december 2016 00:24 schreef klawie het volgende:
[..]
Dit is idd de site om spullen te bestellen
Bedanktquote:Op zaterdag 31 december 2016 16:12 schreef kingofcool het volgende:
[..]
Rockauto is een prima site / winkel.
Je moet alleen op een paar dingen letten idd!
Het is beter om al je onderdelen uit één van hun warehouses te bestellen dit scheelt je weer inklaring en douane kosten (ja het is en blijft nederland hé) doe je dit niet dan krijg je dus div pakjes uit de usa en daar zijn ze hier dol op $$
Verder zal je bij het door jou te bestellen onderdeel inderdaad een tal van div merken zien staan soms maar soms ook niet , mijn ervaring neem de middenweg niet de duurste maar ook niet de goedkoopste dan zit het wel goed, of gewoon wat je gevoel je zegt?!
Kortom het lijkt dus goedkoop maar hou er rekening mee dat je na je bestelling nog de nof=dige euro's aan de staat mag betalen
Alvast een goede jaarwisseling
G3 is pas te gebruiken in auto's vanaf 1995/1996.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:11 schreef Fer het volgende:
Wat voor gas zit er eigenlijk in? G2/3 of nog een oldskool mengstuk. Afsluiters/gascomputer gevonden?
dit soort speakers moet je niet uit china halen, ivm gewicht enz.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:10 schreef vaginabeheerder het volgende:
multiriem erop gelegd en alles aangesloten, de dynamo en bekrachtigingen werken weer
de motor loopt soepel en netjes en de versnellingsbak pakt hem netjes op.
[ afbeelding ]
de draden van de dynamo en injectoren zitten d.m.v kroonsteentjes verbonden, dat ga ik uiteraard veranderen.
ik doe er wat kabelverbinders met een krimpkous omheen.
[ afbeelding ]
nu kan ik aan de elektro gaan beginnen, wat een puzzel zeg.
[ afbeelding ]
dit is de stekker van m'n verlichting, ik denk dat ik die beter kan vervangen
[ afbeelding ]
en deze speakers lijken me ook niet meer in goede staat.
[ afbeelding ]
ik zal even op zoek moeten gaan naar een stekker, waarschijnlijk op een sloperij ofzo.
heeft iemand nog wat tips voor mij over goede en goedkope speakers?
ik koop heel veel in china maar ik durf geen speakers te bestellen daar omdat ik er totaal geen verstand van heb.
Ik snap niet wat je bedoeld met niet uit china halen vanwege gewicht, verzending is toch gratis?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:25 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
dit soort speakers moet je niet uit china halen, ivm gewicht enz.
Je zou evt kunnen overwegen om bijv visaton speakers te gebruiken omdat je de ruimte hebt voor een fatsoenlijke kist/klankkast voor je speaker.
Of gewoon auto speakers, maar je zou even moeten kijken welk formaat je kwijt kan en dan gewoon luisteren bij een autozaak.
Blijf weg bij de 30euro speakers iig, dus geen boschmann achtig troep.
Misschien kan je zelf een plaat fabriceren waarin een ovale speaker past ipv het plaatje waar je nu een foto van hebt gemaakt. Dan heb je vrij veel oppervlak voor de woofer dus kan je ook lekker laag.
Waarom zou je daar geen zware speakers installeren?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoeld met niet uit china halen vanwege gewicht, verzending is toch gratis?
Ik moet er wel bij vertellen dat de betreffende speakers aan de bovenkant van m'n dashboard bij de voorruit zitten.
Het is misschien niet verstanding om daar zware speakers te installeren?
Ik dacht dat het misschien niet goed zou zijn voor de voorruit.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 19:50 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Waarom zou je daar geen zware speakers installeren?
Mbt verzendkosten: in China betalen ze verzending per kilo. Daarom kunnen al die kleine pakketjes zo goedkoop hierheen komen, die wegen allemaal maar 100 gram, dit zit dan bij de prijs in en daarom lijkt het gratis verzending.
Maar alles wat jij bestelt china komt hierheen met het vliegtuig, en daar zijn de kilo's het belangrijkste. Dus zware dingen zoals speakers (10kg voor een setje) moet je nooit zelf hierheen halen met het vliegtuig. De fabrikanten zelf (jbl enz) halen het hierheen met de boot, omdat kilo's daar niet belangrijk zijn en het wat langer mag duren.
http://www.jbl.nl/autoluidsprekers-2/GTO6429_.htmlquote:Op zaterdag 14 januari 2017 20:31 schreef Fer het volgende:
Je hebt van die speakers, maar dat zijn allemaal Amerikaanse merken. Je kan ook die plankjes namaken van hout en er een normaal composetje instoppen.
10 speakers is wel veel, en het is vooral lastig en duur om deze aan te sturen met 1 radio. Je kan het beter bij 4 speakers houden. De radio heeft immers niet meer uitgangen dan dit en het is ook niet slim om de speakers door te koppelen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 20:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://www.jbl.nl/autoluidsprekers-2/GTO6429_.html
Deze zou er misschien wel inpassen maar 100 euro voor 2 speakers
Er komen ongeveer 10 speakers in, dat word aardig prijzig.
4 speakers is een beetje weinig in een camper.quote:Op zondag 15 januari 2017 11:36 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
10 speakers is wel veel, en het is vooral lastig en duur om deze aan te sturen met 1 radio. Je kan het beter bij 4 speakers houden. De radio heeft immers niet meer uitgangen dan dit en het is ook niet slim om de speakers door te koppelen.
Er komt geen radio maar wel een goede versterker.quote:Op zondag 15 januari 2017 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
als er 10 speakers in zitten zonder versterker, zou ik eerst effe de impedantie meten van die dingen voor je iets aanschaft waar je niks aan hebt.
Ja dat zou kunnen maar het lijkt me niet echt wat ik zoek.quote:Op zondag 15 januari 2017 17:17 schreef Fer het volgende:
Of gescheiden systemen, achter een dvd met schermen en voorin je muziek/navi/carkit bijvoorbeeld.
http://www.pimtensen.nl/c(...)t-rms-2-weg-speaker/
Ja heb ik 3 versterkers nodig?quote:Op zondag 15 januari 2017 19:03 schreef Sounddragon het volgende:
2 6 kanalers en dan van ééntje 2 kanalen bruggen voor een bescheiden subje.
Bedankt voor de linksquote:Op zondag 15 januari 2017 11:51 schreef ErkendFokker het volgende:
Heel goedkoop:
http://www.hifidump.nl/jvc-jvc-cs-v4627-140-watt-max.html
Iets duurder:
http://www.hifidump.nl/jbl-jbl-stage-600ce-34290140.html
Nog beter:
http://www.hifidump.nl/jbl-jbl-club-6420.html
http://www.hifidump.nl/pioneer-ts-a4613i.html
Die hierboven zijn allemaal 6x4" speakers, deze zouden voor moeten passen denk ik.
Je hoeft niet bang te zijn dat je voorruit stuk gaat.
Mocht je wat meer ruimte hebben achterin de bus kan je deze monteren: de prijs bij hifidump is super laag voor deze speakers.
http://www.hifidump.nl/audiosystem-mxc609-ovaal.html
Deze zijn 6x9", dat is wel vrij lomp.
Met 4 speakers zou je meer dan genoeg moeten kunnen.
Nee, 2 6 kanaals versterkers.. de meeste versterkers hebben 4 uitgangen voor 4 speakers.. sommigen 6.quote:Op zondag 15 januari 2017 19:06 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja heb ik 3 versterkers nodig?
Een dikke versterker kan soms wel 4 speakers op 2 kanalen handelen, als je maar op 4 ohm uitkomt natuurlijk.quote:Op zondag 15 januari 2017 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, 2 6 kanaals versterkers.. de meeste versterkers hebben 4 uitgangen voor 4 speakers.. sommigen 6.
Ik heb in mijn jeep grand cherokee al 10 orginele speakers zitten en een subwoofer.quote:Op maandag 16 januari 2017 00:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Zo groot is jouw bus nou ook weer niet hoor. 10 speakers is dan echt maximaal overdreven. Hooguit 6. Voorin, midden, achterin.
Je kan beter 4 goede speakers nemen in een goed kistje(bijv. Die audio system speakers, die zijn voor de helft van de prijs bij hifidump.) dan 8 slechte.
Kwaliteit boven kwantiteit.
Sounddragon sta me even bij alsjeblieft.
Aux ingang en bluetooth, al het geluid komt van de telefoon en tablet direct naar de versterker.quote:Op maandag 16 januari 2017 00:56 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Een dikke versterker kan soms wel 4 speakers op 2 kanalen handelen, als je maar op 4 ohm uitkomt natuurlijk.
Hoe wil je deze versterker voorzien van geluid? Wat is je geluidsbron?
Maar dat zijn allemaal speakers met een eigen functie. Woofers en tweeters apart.quote:Op maandag 16 januari 2017 08:43 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik heb in mijn jeep grand cherokee al 10 orginele speakers zitten en een subwoofer.
Het orginele systeem is van infinity gold en de subwoofer is van jbl en heeft een aparte versterker.
Mooi surround geluid.
Ik heb bij hifidump mooie speakers gezien
Ok bedanktquote:Op maandag 16 januari 2017 11:21 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal speakers met een eigen functie. Woofers en tweeters apart.
Aangezien jij speakers had gevonden die 2-weg zijn heb je volgens jouw redenatie al 4 speakers voorin.
Daarnaast is je aux waarschijnlijk niet sterk genoeg als ingangssignaal voor je versterker. Beter koop je een head unit met 6 tulp/rca uitgangen. Voor, achter, sub. Dan kan je ook nog dingen instellen. Bluetooth loopt dan ook via je radio. Dit is niet eens heel duur.
Hoe wil je anders schakelen tussen aux en bluetooth?
En surround ga je toch niet krijgen met deze opstelling.
Waarom zou je muziek sowieso luisteren in surround. Het is opgenomen in 2 kanalen (links en rechts) dus dit wordt nooit surround.
Surround vanaf je telefoon of tablet is sowieso niet mogelijk en al helemaal niet via Bluetooth.
Daarnaast: nogmaals: je geluid is vele malen beter als je 4 speakers koopt van 100 euro per stuk dan 8 speakers van 50 euro per stuk. Dat garandeer ik je. Je hebt meer ruimte per speaker en de geluidskwaliteit is vele malen hoger. Voor het volume hoef je het echt niet te doen. Je kan voor 100 euro speakers kopen die 3x zo hard gaan als speakers van 50 euro. Dus daar schiet je ook niks mee op.
De beste optie is gewoon een 6 kanaals head unit+6 of 5 kanaals versterker. Die versterkers koop je voor 80 euro op marktplaats.
2 kanalen voor, 2 achter en 2(1) voor je sub.
De beste optie is een bluetooth ontvanger kopen. Logitech heeft deze apparaten wel. Deze sluit je dan aan op je versterker.quote:Op maandag 16 januari 2017 12:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ok bedankt
Ik heb nog niks gekocht, ik ben me nog aan het oriënteren.
Ik weet wel wat ik wil maar nog niet hoe ik het moet realiseren
Ik ga geen slechte kwaliteit speakers kopen dan weet ik zeker dat ze binnen een week kapot zijn.
Waarschijnlijk doe ik er jbl in ofzo, even kijken wat er in past qua afmetingen.
De laatste keer dat ik een audio setje voor de wagen heb gekocht was in 1998 dat was een kenwood met cd wisselaar en speakers.
Maar tijden veranderen en alles gaat nu digitaal zowel radio luisteren als muziek luisteren dus ik wil geen radio meer, op de plek van de radio komt een bedieningspaneel voor de versterker, omvormer en verlichting.
[ afbeelding ]
Nu moet ik alleen nog een manier hebben om de muziek via de telefoon bij de versterker te laten komen, dat moet toch wel mogelijk zijn zonder een complete radio in te bouwen?
Misschien dmv een dockstation voor de telefoon?
Ja een radio is makkelijker, dat is zeker.quote:Op maandag 16 januari 2017 16:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
De beste optie is een bluetooth ontvanger kopen. Logitech heeft deze apparaten wel. Deze sluit je dan aan op je versterker.
Kost 35 eu.
Maar dan heb je geen handsfree.
Daarnaast gaat het volume van je telefoon vaak in 14 stappen. De radio heeft meer waardoor je niet krijgt dat het geluid net te hard of net te zacht is.
Mijn 6-kanaals JVC radio was 95 euro. Ik vond dit echt het geld maximaal waard, je hebt altijd als backup nog fm radio, en je hebt dus bluetooth met handsfree bellen en een microfoon.
Wat jij wil kan natuurlijk allemaal wel maar het is zo veel makkelijker om wél een head unit (radio) te gebruiken. Dan weet je tenminste zeker dat het signaal wat bij je versterker binnenkomt ook van goede kwaliteit is.
Ik luister ook altijd naar internetradio overigens, en nu de eu data abonnementen goedkoper zijn is fm radio voor mij ook overbodig eigenlijk.
Verder ben je lekker bezig! Dapper ook om die elektronica allemaal opnieuw te doen.quote:Op maandag 16 januari 2017 17:10 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja een radio is makkelijker, dat is zeker.
Het word een hele klus om het te maken zoals ik wil.
Er zit een diodebrug in, ik weet alleen niet of die goede kwaliteit is.quote:Op maandag 16 januari 2017 17:42 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Verder ben je lekker bezig! Dapper ook om die elektronica allemaal opnieuw te doen.
De binnenverlichting enz, maak je dat ook LED? Scheelt een factor 10 op je stroomverbruik, en de lichtkleur is tegenwoordig meer dan prima.
Dan kan je ze ook direct op dat schakelpaneeltje zetten wat jij had gepost.
Anders zou ik het via een relais laten lopen zodat je niet te veel stoom door die chinese schakelaars trekt.
Zorg dat je een goed scheidingsrelais tussen je accu's zet. Het liefst een van Victron of een andere die niet met transistoren werkt. De goedkope scheidingsrelais hebben namelijk een spanningsval van 0,7v waardoor je je huishoudaccu eigenlijk nooit echt vol kan krijgen.
(misschien is dit allemaal overbodige info, ik weet je achtergrond niet)
Diodes hebben vaak wel een spanningsval, je accu zal dus nooit echt vol raken en lui kunnen worden.quote:Op maandag 16 januari 2017 18:15 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Er zit een diodebrug in, ik weet alleen niet of die goede kwaliteit is.
Op de eerste pagina staat daar een foto van.
Als de 2e accu erin zit zal ik gaan meten hoeveel volt hij geeft met draaiende motor.
Ik denk dat de lampen maximaal 50 watt zijn dat is 4 ampère als die schakelaars daar nog van doorbranden kan ik ze beter helemaal niet meer gebruiken
Overbodige info bestaat niet, alles is welkom
Hee das een andere dan wij hebben. Wij hebben eentje uit 3 delen, ook elektrisch. Luxe Amerikanen ook.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
Iemand nog interesse in een slaapbank?
Alles werkt maar de bedrading is een puzzel, net zoals de rest van de auto
Forumprijs 50 euro.
http://link.marktplaats.nl/m1127410237
Ja dit is geen orginele, geen idee waar die vandaan komt.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:59 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Hee das een andere dan wij hebben. Wij hebben eentje uit 3 delen, ook elektrisch. Luxe Amerikanen ook.
Je zou dan moeten schakelen, idd met een relais.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 17:44 schreef vaginabeheerder het volgende:
Nu ik alles open heb liggen wil ik het niveau van de lpg tank kunnen aflezen op de brandstofmeter op het dashboard.
Dus als ik op benzine rij moet hij de stand van de benzinetank aangeven en als ik op lpg rij moet hij de stand van de lpg tank aangeven.
Misschien dat ik de weerstand van de meter van de lpg nog moet veranderen maar ik denk dat die hetzelfde is als van de chevy.
Heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet sluiten?
Ik kan de kabel van de lpg er niet zomaar bij zetten denk ik.
Liever een foto van een relais of een link.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Je zou dan moeten schakelen, idd met een relais.
Je moet een relais hebben met 2 ingangen, en 1 uitgang. Ik kan het wel voor je uittekenen straks.
met draaiende motor krijgt de startaccu 14,97vquote:Op maandag 16 januari 2017 17:42 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Verder ben je lekker bezig! Dapper ook om die elektronica allemaal opnieuw te doen.
De binnenverlichting enz, maak je dat ook LED? Scheelt een factor 10 op je stroomverbruik, en de lichtkleur is tegenwoordig meer dan prima.
Dan kan je ze ook direct op dat schakelpaneeltje zetten wat jij had gepost.
Anders zou ik het via een relais laten lopen zodat je niet te veel stoom door die chinese schakelaars trekt.
Zorg dat je een goed scheidingsrelais tussen je accu's zet. Het liefst een van Victron of een andere die niet met transistoren werkt. De goedkope scheidingsrelais hebben namelijk een spanningsval van 0,7v waardoor je je huishoudaccu eigenlijk nooit echt vol kan krijgen.
(misschien is dit allemaal overbodige info, ik weet je achtergrond niet)
Yep de injectoren stoppen met spuiten.quote:Op donderdag 19 januari 2017 16:26 schreef Fer het volgende:
Sluit hij benzine wel af? Anders krijgt hij dubbel brandstof en verzuipt hij.
De choke knop is een mechanische knop op de verdamper.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:52 schreef Fer het volgende:
De gasafsluiter wordt wel geschakeld als je de choke knop indrukt, maar als hij naar gas schakelt? Krijgt ie spanning of niet?
Oh mijn ouwe had vroeger zo'n knop onder de gasbenzine schakelaar, kon je dus van binnen een pufje gas geven om te starten. Jouw installatie is dus nieuwer, maar weer niet zo nieuw als mijn G3 toen.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:59 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De choke knop is een mechanische knop op de verdamper.
Nee het is geen g3.quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh mijn ouwe had vroeger zo'n knop onder de gasbenzine schakelaar, kon je dus van binnen een pufje gas geven om te starten. Jouw installatie is dus nieuwer, maar weer niet zo nieuw als mijn G3 toen.
[ afbeelding ]
Deze afsluiter lijkt mij niet meer aangesloten.
Dichtlassen?quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Er zitten ook gaten in de bodem waar bouten hebben gezeten.
Weet iemand een manier hoe ik die dicht kan maken?
Er zit verder geen roest aan.
Zijn er plastic dopjes voor te krijgen ofzo?
De lpg werkt weerquote:Op vrijdag 20 januari 2017 14:47 schreef Athmozz het volgende:
Is je delco nog goed? Ik heb op mijn blok hetzelfde probleem gehad op lpg, perfect op benzine. Na vernieuwen van delco nooit problemem mee gehad.
Je audio systeem is leuk, ik heb er ook veel te zware woofers in gestoken, gewoon omdat het kan
2xpioneer 3003, 2x600w
ja daar zat ik ook aan te denken, onder een keukentje gaat niet want daar moet een gasfles, schoonwatertank, en vuilwatertank komenquote:Op vrijdag 20 januari 2017 20:31 schreef Fer het volgende:
gastank helemaal achter, onder je slaapbank of keukentje. Maar slaap je lekker op een gastank?
Het mooiste is toch onderbouw...quote:Op vrijdag 20 januari 2017 21:45 schreef Fer het volgende:
Ik zag ook ooit een plaatje van een tank, waarvan de bovenkant door een gat in de bodem in de cabine uitstak. Was denk ik ook een te dikke voor onderbouw en op deze manier opgelost.
Niet echt mooi, vind ik eigenlijk.
Zeker voor landen waar je geen lpg kan kopen hahaquote:Op vrijdag 20 januari 2017 21:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het mooiste is toch onderbouw...
2x70 liter kan er onder maar dan moet er geslepen en gelast worden.
Of de benzinetank eronderuit halen dan neem je in totaal zo'n 250 liter mee maar ja dan heb je geen benzine meer en dat is toch wel makkelijk als reserve.
Ja idd, ik was dit jaar in spanje en ik heb 70 liter lpg en 20 liter benzine.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 12:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Zeker voor landen waar je geen lpg kan kopen haha
Veel werk verzet! Nicequote:Op zondag 22 januari 2017 18:26 schreef vaginabeheerder het volgende:
M'n vakantie is voorbij
Ik vind het erg jammer maar de buren zullen wel blij zijn
Deze week heb ik best veel werk verzet ik heb 10 dagen aan de camper gewerkt en het hoofdstuk motor heb ik af kunnen sluiten, ook de elektra heb ik goed aangepakt maar het is nog niet helemaal af.
Volgend weekend maak ik het gedeelte onder de motor kap af en netjes, foto's plaats ik uiteraard.
Dan ga ik aan de elektra binnenin beginnen, ik heb daar ook al veel aan gedaan maar ik moet daar nog meer aan doen.
Bij aliexpress heb ik een schakelpaneel besteld, die moet de schakelaars boven m'n hoofd en bij m'n knie gaan vervangen.
Aan de binnenkant heb ik nog een uurtje werk om de oude kabels weg te halen, dan kan ik gaan opbouwen.
de vloer word in de epoxy gezet om roest te voorkomen, de oude gaten worden opgevuld met kneedbaar ijzer.
Qua audio ben ik er ook aardig uit, ik weet nog niet precies hoeveel speakers en waar ze komen maar ik plaats een audison bit one met afstandsbediening ergens op het dashboard.
Met de juiste adapters kan ik exact realiseren wat ik wil.
bedankt voor jullie hulp en tips deze week.
nee, alleen als je de spanning omdraaitquote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:34 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het viel mij op dat de temperatuurmeter op m'n dash het niet deed.
Dat kan natuurlijk aan van alles liggen, het zou me niks verbazen als ze een toeter hebben aangesloten op de bedrading.
Op de sensor op m'n blok zitten 2 draden, als ik die 2 draden nu door verbind moet dan de meter helemaal uit slaan?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:04 schreef lipje het volgende:
[..]
nee, alleen als je de spanning omdraait
Hoe strak heb jij de kleppen gesteld?quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?
ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
Pfuuuu, da's lang geleden man.. ga ik je niet met zekerheid durven zeggen. Had toen een Haynes erbij en daar heb ik me een beetje aan vast gehouden.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:38 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Hoe strak heb jij de kleppen gesteld?
Ik lees meerdere verhalen, van 90 graden tot 360 graden.
denk het niet.. werkt dat? gewoon zo'n skiding erop?quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:44 schreef vaginabeheerder het volgende:
Aangezien m'n hefdak lekt en gewoon helemaal gaar is heb ik besloten om hem te verwijderen en een dakkoffer op het dak te zetten zodat ik toch aan de wettelijke hoogte kom.
Zijn er dakkoffers breder dan 100cm?
Ik ga het deksel van de koffer eraf halen en die zet ik op het dak.quote:Op donderdag 2 maart 2017 05:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
denk het niet.. werkt dat? gewoon zo'n skiding erop?
Heeft maar tijdelijk nut. Het roesten gaat door en drukt de epoxy omhoog.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
2 potten epoxy pc7 besteld om m'n dakgoot dicht te maken.
Dat lijkt mij het beste keuze om m'n dakgoot waterdicht te krijgen.
Vreemd genoeg is dat hier niet te krijgen dus ik heb het in de USA besteld.
Zou kunnen maar ik ga eerst alle roest weg halen en dan alles behandelen met rx5 en dan gaat de epoxy erover heen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Heeft maar tijdelijk nut. Het roesten gaat door en drukt de epoxy omhoog.
de epoxy die ik ga gebruiken word zo hard dat je er een gat in kan boren en draad in kan tappen.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:13 schreef Hyperdude het volgende:
Vind die bak best aardig geslaagd. Wel even knalrood spuiten. Die epoxy-oplossing lijkt mij wat minder. Maar het probleem "netjes" oplossen is ook niet gemakkelijk.
Mooi project. Ben benieuwd naar het resultaat.
Weggooien en opnieuw beginnen.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:43 schreef vaginabeheerder het volgende:
Dashboard zit er ook weer in.
Af en toe word ik er een beetje moe van, als ik links wat repareer gaat er rechts wat kapot.
kabelbreuken en geoxideerde bedrading doordat de stroom overal afgetakt is.
maar hij is bijna klaar voor de apk, dan mogen ze daar gelijk de onsteking op tijd zetten.
[ afbeelding ]
Zoveel mogelijk, ik probeer het zo veel mogelijk origineel te houden.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weggooien en opnieuw beginnen.
Of doe je dat al?
Flinke klusquote:Op zondag 26 maart 2017 18:03 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk, ik probeer het zo veel mogelijl origineel te houden.
dus koplamphouders en raamschakelaars open maken om de draden opnieuw te solderen.
Ik weet niet wat voor dempers je er onder hebt; ik had Flowmasters, die klinken heel lekker maar niet achterlijk hard als je eens doortrekt.. kosten wel wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit. Vaak zitten er Cherrybombs onder, dan word je bijna doof en kijkt het halve dorp om als je gas geeft.quote:Op maandag 3 april 2017 10:17 schreef vaginabeheerder het volgende:
Even stukje gereden afgelopen weekend.
De kleppen zijn nu gesteld en hij loopt prima, hij schakelt ook prima en de kickdown doet het ook.
Lpg meter zit geintrigeerd in de brandstofmeter op het dashboard.
De uitlaat maakt te veel herrie naar m'n zin dus ik ga hem proberen te ruilen voor een normale.
Tijdens de proefrit kwam ik er achter dat m'n remlichten niet werken dus nou kan ik daar weer aan beginnen, ik heb spanning bij de zekering en rempedaal dus ik ben bang dat het dashboard er weer uit moet.
Maar goed vanaf volgende maand ga ik 3 dagen in de week werken dus dan heb ik meer tijd om aan de chevy te werken.
De jeep gaat in de verkoop want 2 amerikanen voor de deur word iets te duur.
Er zitten 2 normale dempers onder maar het lijkt wel of ze leeg zijn.quote:Op maandag 3 april 2017 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor dempers je er onder hebt; ik had Flowmasters, die klinken heel lekker maar niet achterlijk hard als je eens doortrekt.. kosten wel wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit. Vaak zitten er Cherrybombs onder, dan word je bijna doof en kijkt het halve dorp om als je gas geeft.
Als je er op tikt met een steeksleutel oid hoor je snel genoeg of er wol in zit.. Als het er uit ziet als een gewone demper is het ws geen CB.. een CB lijkt op een iets verdikt stuk uitlaatpijp, en meestal zijn ze ook rood (indien een ekte).quote:Op maandag 3 april 2017 21:30 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Er zitten 2 normale dempers onder maar het lijkt wel of ze leeg zijn.
ik zal van het weekend een foto plaatsen.
onder m'n jeep zit een flowmaster 44 en dat is idd een mooi en degelijk geluid.
Doet de lamp zelf het nog wel?quote:Op maandag 10 april 2017 08:45 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik krijg m'n remlichten niet werkend
Zekering is goed en ik heb spanning bij m'n rempedaal en de schakelaar werkt ook goed.
De draden naar achteren zijn ook goed dus het moet ergens in m'n dashboard zitten of in een computer van de ABS of cruise control.
Ja de verlichting is verder prima, als ik spanning zet op de draad die naar de remlichten gaat dan gaan ze netjes branden.quote:Op maandag 10 april 2017 09:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Doet de lamp zelf het nog wel?
Zit de massa ook goed aangesloten?
Holy fuckquote:Op maandag 17 april 2017 14:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
En dat alles omdat m'n remlicht het niet doet
[ afbeelding ]
Apart maar eigenlijk best wel positief.quote:Op maandag 17 april 2017 19:00 schreef vaginabeheerder het volgende:
Nou ik ben er uit, er zit helemaal geen remlichtschakelaar in.
De schakelaar die ik te pakken had was voor de c.c
Ja de draden liggen er en ik heb ze doorverbonden en m'n remlichten gingen gelijk branden.quote:Op dinsdag 18 april 2017 03:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Apart maar eigenlijk best wel positief.
Het is iig geen storing die je moet oplossen.
De bedrading voor een schakelaar ligt er wel neem ik aan? Die zal er ooit écht wel gezeten hebben ga ik van uit.
Misschien zit ie op een aparte plek?quote:Op dinsdag 18 april 2017 08:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja de draden liggen er en ik heb ze doorverbonden en m'n remlichten gingen gelijk branden.
Wel vreemd dat er geen schakelaar in zit, ik kan me niet herinneren dat dat ik daar iets weg heb gehaald.
Ik neem aan dat de remverlichting ook naar behoren werkt dusquote:Op zondag 23 april 2017 18:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
zo de binnenkant is klaar.
volgende week de kentekenverlichting maken en dan kan hij naar de APK
Ja idd, schakelaar er in, en de draadjes aangesloten en alles werkte weer perfect.quote:Op zondag 23 april 2017 18:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de remverlichting ook naar behoren werkt dus
quote:Op zondag 23 april 2017 19:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja idd, schakelaar er in, en de draadjes aangesloten en alles werkte weer perfect.
Wel apart dat het eerst wel werkte, je niks hebt weggehaald en dat na het plaatsen van een schakelaar alles weer werkt.quote:Op zondag 23 april 2017 19:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja idd, schakelaar er in, en de draadjes aangesloten en alles werkte weer perfect.
Ja heel vreemd, ik werk alleen aan de camper maar hij is via via bij mij terecht gekomen.quote:Op zondag 23 april 2017 20:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wel apart dat het eerst wel werkte, je niks hebt weggehaald en dat na het plaatsen van een schakelaar alles weer werkt.
Werkte je alleen aan de camper of heeft misschien iemand anders die schakelaar verwijderd zonder dat jij het wist?
Nah ja, je hebt het op weten te lossen iig.quote:Op zondag 23 april 2017 21:15 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja heel vreemd, ik werk alleen aan de camper maar hij is via via bij mij terecht gekomen.
Ik heb de remlichten nooit gecontroleerd en wie weet wat er met dat ding gebeurd is voordat ik hem kreeg.
Combideal; tussen plaat en bodem iets wat kan ventileren.. daarna vanaf onder de gaatjes dichtkitten met een nasty goedje als ruitenkit ofzo, iets wat 200% zeker goed blijft zitten en afdicht,.. daarna de boel sealen met underbody ofzo. Je kunt ook de gaatjes dichtkitten van binnenuit voor je de plaat erin legt.. heb je meer kans om alle gaatjes te vinden.. Mooiste is natuurlijk dichtlassen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook welquote:Op maandag 24 april 2017 14:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik zit nog te twijfelen over wat ik met de bodem ga doen.
Hij is totaal niet rot maar er zitten zeker 100 kleine gaatjes in van schroeven.
Wat zou ik er op kunnen leggen zodat alle gaatjes dicht zijn en de boel geïsoleerd is?
Ik zat te denken aan dakbedekking ofzo maar ik weet niet of dat een goed idee is.
Als vloer leg ik er betonplex is met anti slip laag, dat is sterk en watervast maar wat doe ik tussen de betonplex en de bodem?
Ja lassen is uiteraard beter maar je beschadigd dan ook het materiaal eromheen en de anti roest behandeling die er op zit, en dat voor gaatjes ter groote van een 1,5mm vind ik dat zonde.quote:Op maandag 24 april 2017 17:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Combideal; tussen plaat en bodem iets wat kan ventileren.. daarna vanaf onder de gaatjes dichtkitten met een nasty goedje als ruitenkit ofzo, iets wat 200% zeker goed blijft zitten en afdicht,.. daarna de boel sealen met underbody ofzo. Je kunt ook de gaatjes dichtkitten van binnenuit voor je de plaat erin legt.. heb je meer kans om alle gaatjes te vinden.. Mooiste is natuurlijk dichtlassen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel
Zoek dan eens op idikel (=merknaam) dat zijn de echte ontdreuningsplaten. Maar dan voeg je zo 80kg/m2 toe.quote:Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja lassen is uiteraard beter maar je beschadigd dan ook het materiaal eromheen en de anti roest behandeling die er op zit, en dat voor gaatjes ter groote van een 1,5mm vind ik dat zonde.
Ik wil ook iets tussen de betonplex plaat en de bodem wat geluid isoleert.
Ik kwam iets tegen van bitumen platen van 2 of 4mm, wat ze ook in deuren doen voor HIFI systemen.
Yep dat idikel spul zoek ik, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 24 april 2017 19:48 schreef lipje het volgende:
[..]
Zoek dan eens op idikel (=merknaam) dat zijn de echte ontdreuningsplaten. Maar dan voeg je zo 80kg/m2 toe.
Je kan ook naar schuim kijken, zo'n laminaat ondervloer van 3 tot 5 Mn xps met alufolie erop
eps/ xps is piepschuim, gesloten celstructuur werkt dus waterafstotendquote:Op maandag 24 april 2017 20:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Yep dat idikel spul zoek ik, bedankt voor de tip.
Schuim is ook wel lekker maar dat kan niet goed tegen vocht denk ik.
Ok bedanktquote:Op maandag 24 april 2017 21:49 schreef lipje het volgende:
[..]
eps/ xps is piepschuim, gesloten celstructuur werkt dus waterafstotend
Had je een paar flessen Jack strategisch verstopt in je slagschip?quote:
Haha ik ga echt geen Jack weggevenquote:Op woensdag 10 mei 2017 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Had je een paar flessen Jack strategisch verstopt in je slagschip?
Spuit maar een paar secondenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:04 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik wil de LPG tank demonteren maar toen ik de vulslang los maakte begon er LPG uit te spuiten.
Zit er geen terugslagklep op zo'n tank?
Nee dat is het probleem juistquote:
Zeker te wetenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 20:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Mooi project! Leuk om te lezen en te zien.
Ben je nog wel "even" zoet mee ongetwijfeld.
Heel erg tof allemaal,mijn complimenten!quote:Op maandag 19 juni 2017 14:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
Nieuwe vloer opgehaald.
9mm betonplex met hexagrip antislip.
Bestand tegen water, niet glad en redelijk makkelijk schoon te maken.
Vandaag een stuk gereden met de camper om de plaat te halen en hij rijd prima maar weinig vermogen als ik de kickdown gebruik dus ik moet hem beter laten afstellen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu de stoelen eruit halen en dan kan ik gaan schuren.
Eigen benzinepomp beginnen. Ofja LPG pomp dan in dit geval. Gratis geld. Infinite profit.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem juist
Hij blijft maar spuiten
Wil je de vloer echt blank metaal hebben of alleen hechting voor de platen?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:06 schreef vaginabeheerder het volgende:
Aparte verf op de vloer van de Chevy.
Die blauwe verf is elastisch, als ik er met een staalborstel overeen gaat breekt de verf niet maar hij verbrand.
Geen van beide, ik wil de bodem roestvrij hebben en dan insmeren met 2k epoxy voor een goede bescherming.quote:Op woensdag 21 juni 2017 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Wil je de vloer echt blank metaal hebben of alleen hechting voor de platen?
Als de bus warm is van binnen,kun je een vingernagel in de lak duwen? (zacht?)
Zal denk ik een acrylaatlak zijn wat er origineel dan opzit.quote:Op woensdag 21 juni 2017 18:47 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Geen van beide, ik wil de bodem roestvrij hebben en dan insmeren met 2k epoxy voor een goede bescherming.
Sommige delen heb ik kaal moeten maken, voornamelijk bij de wielkasten en de bevestigingen voor de stoelen.
Nee ik kan niet in de lak drukken.
Het is ook niet extreem elastisch maar wel meer dan normale verf
Alle comments zijn welkomquote:Op woensdag 21 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
[..]
Zal denk ik een acrylaatlak zijn wat er origineel dan opzit.
2k epoxy is trouwens ook niet heilig,wij gebruiken het ook voor de vloeren van onze bussen maar ben er echt niet tevreden over,de vorige bussen hadden een coating die achterlijk slijtvast,chemie bestendig was....ben even aan het denken..bedrijf in Oosterhout dacht ik..maar ben daar niet zeker meer van,is al een tijdje terug maar is op te zoeken..dusss..een compleet nutteloze comment van mijn kant uit.
Sorry
Nou.... het beschermen van metaal tegen corrosiequote:Op woensdag 21 juni 2017 19:04 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Alle comments zijn welkom
Ik zat ook aan deze te denken https://www.bouwmaat.nl/g(...)r/product/0000578204 maar ik denk dat die niet daar voor bedoeld is.
Is Warnex.. ofwel "spetterlak" wat op tourluidsprekerkasten (pa speakers) zit of iets in die trant niets?quote:Op woensdag 21 juni 2017 19:04 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Alle comments zijn welkom
Ik zat ook aan deze te denken https://www.bouwmaat.nl/g(...)r/product/0000578204 maar ik denk dat die niet daar voor bedoeld is.
Ja maar kan die verf ook tegen de druk die er op komt?quote:Op woensdag 21 juni 2017 19:11 schreef Charged het volgende:
[..]
Nou.... het beschermen van metaal tegen corrosie
Het enigste waar ik met die epoxy bang voor ben is dat het gaat breken als de wagen een beetje gaat flexen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 19:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is Warnex.. ofwel "spetterlak" wat op tourluidsprekerkasten (pa speakers) zit of iets in die trant niets?
Ook handig voor een krasvaste buitenkant trouwens...
Epoxy heeft weinig tot geen flex,dat is ook waarom ik niet tevreden ben over de PUR2k die we hebben op onze vloeren (Remmers)quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:21 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het enigste waar ik met die epoxy bang voor ben is dat het gaat breken als de wagen een beetje gaat flexen.
Is die warnex flexibel?
Ja idd bij flexen gaat het breken.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:28 schreef Charged het volgende:
[..]
Epoxy heeft weinig tot geen flex,dat is ook waarom ik niet tevreden ben over de PUR2k die we hebben op onze vloeren (Remmers)
De gespoten coating in de vorige bussen was vele malen beter..een beetje flexibel met ingestrooide korrels voor grip,was dacht ik ook op een rubberachtige basis.
Ho ho het is een budget-project hèquote:Op woensdag 21 juni 2017 20:53 schreef Resistor het volgende:
Rijdend over de A12 viel mij http://www.kcnautomotive.nl/coating op. Maar dat zal wel buiten budget zijn.
Ziet er idd goed uit.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind wat die rednecks op Discovery wel eens op die pickups spuiten wel vet.. Dat bedliner spul..
Opzich is Warnex zelf geen topspul het was meer als voorbeeld.. maar ja die soorten zijn flexibel, let wel op de laagdikte (geldt) voor alle verf/lak, hoe dikker hoe eerder beschadigingen..quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:21 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het enigste waar ik met die epoxy bang voor ben is dat het gaat breken als de wagen een beetje gaat flexen.
Is die warnex flexibel?
Rhino Linings (bed liner) heet dat spul.. is ook spetterlak (polyurethaan coating) iddquote:Op woensdag 21 juni 2017 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind wat die rednecks op Discovery wel eens op die pickups spuiten wel vet.. Dat bedliner spul..
Dat werkt niet, het kan niet tegen steenslag, daar heb je echt underbody coating voor nodigquote:Op woensdag 21 juni 2017 21:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ziet er idd goed uit.
Misschien iets voor aan de onderkant.
Dat zit nu vol met bitumen en dat is op zich super tegen roest maar het plakt dus zout en troep gaat er ook aan plakken.
Ik heb al een keer een jeep naar de sloop moeten brengen die met bitumen was behandeld.
Onder de bitumen was alles weg gerot.
Moet keihard zijn zeker?quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat werkt niet, het kan niet tegen steenslag, daar heb je echt underbody coating voor nodig
Nee dat is bovengenoemd spul juist...quote:
A Ok....quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat is bovengenoemd spul juist...
Het moet taai zijn..
Op zo'n jeep staat het nog best leuk en vooral praktisch.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Rhino Linings (bed liner) heet dat spul.. is ook spetterlak (polyurethaan coating) idd
Voor als je bang voor krassen bent:
[ afbeelding ]
Ja het gaat niet snel want er gaat best veel tijd in zitten.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:09 schreef gateway het volgende:
Kijk aan langzaam aan weer aan het opbouwen
En een kroonluchterquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ik mis nog een persisch tapijtje op de vloer
Of een stukkie kunstgras
Haha je brengt me op ideeënquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ik mis nog een persisch tapijtje op de vloer
Of een stukkie kunstgras
Dan wel een discobal erbijquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 20:03 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
blacklights
Of is dat te oldschool?
Rond rood massagebed eronder.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 20:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee
En spiegels aan het dak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |