Je zou dan moeten schakelen, idd met een relais.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 17:44 schreef vaginabeheerder het volgende:
Nu ik alles open heb liggen wil ik het niveau van de lpg tank kunnen aflezen op de brandstofmeter op het dashboard.
Dus als ik op benzine rij moet hij de stand van de benzinetank aangeven en als ik op lpg rij moet hij de stand van de lpg tank aangeven.
Misschien dat ik de weerstand van de meter van de lpg nog moet veranderen maar ik denk dat die hetzelfde is als van de chevy.
Heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet sluiten?
Ik kan de kabel van de lpg er niet zomaar bij zetten denk ik.
Liever een foto van een relais of een link.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Je zou dan moeten schakelen, idd met een relais.
Je moet een relais hebben met 2 ingangen, en 1 uitgang. Ik kan het wel voor je uittekenen straks.
met draaiende motor krijgt de startaccu 14,97vquote:Op maandag 16 januari 2017 17:42 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Verder ben je lekker bezig! Dapper ook om die elektronica allemaal opnieuw te doen.
De binnenverlichting enz, maak je dat ook LED? Scheelt een factor 10 op je stroomverbruik, en de lichtkleur is tegenwoordig meer dan prima.
Dan kan je ze ook direct op dat schakelpaneeltje zetten wat jij had gepost.
Anders zou ik het via een relais laten lopen zodat je niet te veel stoom door die chinese schakelaars trekt.
Zorg dat je een goed scheidingsrelais tussen je accu's zet. Het liefst een van Victron of een andere die niet met transistoren werkt. De goedkope scheidingsrelais hebben namelijk een spanningsval van 0,7v waardoor je je huishoudaccu eigenlijk nooit echt vol kan krijgen.
(misschien is dit allemaal overbodige info, ik weet je achtergrond niet)
Yep de injectoren stoppen met spuiten.quote:Op donderdag 19 januari 2017 16:26 schreef Fer het volgende:
Sluit hij benzine wel af? Anders krijgt hij dubbel brandstof en verzuipt hij.
De choke knop is een mechanische knop op de verdamper.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:52 schreef Fer het volgende:
De gasafsluiter wordt wel geschakeld als je de choke knop indrukt, maar als hij naar gas schakelt? Krijgt ie spanning of niet?
Oh mijn ouwe had vroeger zo'n knop onder de gasbenzine schakelaar, kon je dus van binnen een pufje gas geven om te starten. Jouw installatie is dus nieuwer, maar weer niet zo nieuw als mijn G3 toen.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:59 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De choke knop is een mechanische knop op de verdamper.
Nee het is geen g3.quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh mijn ouwe had vroeger zo'n knop onder de gasbenzine schakelaar, kon je dus van binnen een pufje gas geven om te starten. Jouw installatie is dus nieuwer, maar weer niet zo nieuw als mijn G3 toen.
[ afbeelding ]
Deze afsluiter lijkt mij niet meer aangesloten.
Dichtlassen?quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Er zitten ook gaten in de bodem waar bouten hebben gezeten.
Weet iemand een manier hoe ik die dicht kan maken?
Er zit verder geen roest aan.
Zijn er plastic dopjes voor te krijgen ofzo?
De lpg werkt weerquote:Op vrijdag 20 januari 2017 14:47 schreef Athmozz het volgende:
Is je delco nog goed? Ik heb op mijn blok hetzelfde probleem gehad op lpg, perfect op benzine. Na vernieuwen van delco nooit problemem mee gehad.
Je audio systeem is leuk, ik heb er ook veel te zware woofers in gestoken, gewoon omdat het kan
2xpioneer 3003, 2x600w
ja daar zat ik ook aan te denken, onder een keukentje gaat niet want daar moet een gasfles, schoonwatertank, en vuilwatertank komenquote:Op vrijdag 20 januari 2017 20:31 schreef Fer het volgende:
gastank helemaal achter, onder je slaapbank of keukentje. Maar slaap je lekker op een gastank?
Het mooiste is toch onderbouw...quote:Op vrijdag 20 januari 2017 21:45 schreef Fer het volgende:
Ik zag ook ooit een plaatje van een tank, waarvan de bovenkant door een gat in de bodem in de cabine uitstak. Was denk ik ook een te dikke voor onderbouw en op deze manier opgelost.
Niet echt mooi, vind ik eigenlijk.
Zeker voor landen waar je geen lpg kan kopen hahaquote:Op vrijdag 20 januari 2017 21:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het mooiste is toch onderbouw...
2x70 liter kan er onder maar dan moet er geslepen en gelast worden.
Of de benzinetank eronderuit halen dan neem je in totaal zo'n 250 liter mee maar ja dan heb je geen benzine meer en dat is toch wel makkelijk als reserve.
Ja idd, ik was dit jaar in spanje en ik heb 70 liter lpg en 20 liter benzine.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 12:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Zeker voor landen waar je geen lpg kan kopen haha
Veel werk verzet! Nicequote:Op zondag 22 januari 2017 18:26 schreef vaginabeheerder het volgende:
M'n vakantie is voorbij![]()
Ik vind het erg jammer maar de buren zullen wel blij zijn![]()
Deze week heb ik best veel werk verzet ik heb 10 dagen aan de camper gewerkt en het hoofdstuk motor heb ik af kunnen sluiten, ook de elektra heb ik goed aangepakt maar het is nog niet helemaal af.
Volgend weekend maak ik het gedeelte onder de motor kap af en netjes, foto's plaats ik uiteraard.
Dan ga ik aan de elektra binnenin beginnen, ik heb daar ook al veel aan gedaan maar ik moet daar nog meer aan doen.
Bij aliexpress heb ik een schakelpaneel besteld, die moet de schakelaars boven m'n hoofd en bij m'n knie gaan vervangen.
Aan de binnenkant heb ik nog een uurtje werk om de oude kabels weg te halen, dan kan ik gaan opbouwen.
de vloer word in de epoxy gezet om roest te voorkomen, de oude gaten worden opgevuld met kneedbaar ijzer.
Qua audio ben ik er ook aardig uit, ik weet nog niet precies hoeveel speakers en waar ze komen maar ik plaats een audison bit one met afstandsbediening ergens op het dashboard.
Met de juiste adapters kan ik exact realiseren wat ik wil.
bedankt voor jullie hulp en tips deze week.
nee, alleen als je de spanning omdraaitquote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:34 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het viel mij op dat de temperatuurmeter op m'n dash het niet deed.
Dat kan natuurlijk aan van alles liggen, het zou me niks verbazen als ze een toeter hebben aangesloten op de bedrading.
Op de sensor op m'n blok zitten 2 draden, als ik die 2 draden nu door verbind moet dan de meter helemaal uit slaan?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:04 schreef lipje het volgende:
[..]
nee, alleen als je de spanning omdraait
Hoe strak heb jij de kleppen gesteld?quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?
ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
Pfuuuu, da's lang geleden man.. ga ik je niet met zekerheid durven zeggen. Had toen een Haynes erbij en daar heb ik me een beetje aan vast gehouden.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:38 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Hoe strak heb jij de kleppen gesteld?
Ik lees meerdere verhalen, van 90 graden tot 360 graden.
denk het niet.. werkt dat? gewoon zo'n skiding erop?quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:44 schreef vaginabeheerder het volgende:
Aangezien m'n hefdak lekt en gewoon helemaal gaar is heb ik besloten om hem te verwijderen en een dakkoffer op het dak te zetten zodat ik toch aan de wettelijke hoogte kom.
Zijn er dakkoffers breder dan 100cm?
Ik ga het deksel van de koffer eraf halen en die zet ik op het dak.quote:Op donderdag 2 maart 2017 05:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
denk het niet.. werkt dat? gewoon zo'n skiding erop?
Heeft maar tijdelijk nut. Het roesten gaat door en drukt de epoxy omhoog.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
2 potten epoxy pc7 besteld om m'n dakgoot dicht te maken.
Dat lijkt mij het beste keuze om m'n dakgoot waterdicht te krijgen.
Vreemd genoeg is dat hier niet te krijgen dus ik heb het in de USA besteld.
Zou kunnen maar ik ga eerst alle roest weg halen en dan alles behandelen met rx5 en dan gaat de epoxy erover heen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Heeft maar tijdelijk nut. Het roesten gaat door en drukt de epoxy omhoog.
de epoxy die ik ga gebruiken word zo hard dat je er een gat in kan boren en draad in kan tappen.quote:Op zondag 5 maart 2017 16:13 schreef Hyperdude het volgende:
Vind die bak best aardig geslaagd. Wel even knalrood spuiten.Die epoxy-oplossing lijkt mij wat minder. Maar het probleem "netjes" oplossen is ook niet gemakkelijk.
Mooi project. Ben benieuwd naar het resultaat.
Weggooien en opnieuw beginnen.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:43 schreef vaginabeheerder het volgende:
Dashboard zit er ook weer in.
Af en toe word ik er een beetje moe van, als ik links wat repareer gaat er rechts wat kapot.
kabelbreuken en geoxideerde bedrading doordat de stroom overal afgetakt is.
maar hij is bijna klaar voor de apk, dan mogen ze daar gelijk de onsteking op tijd zetten.
[ afbeelding ]
Zoveel mogelijk, ik probeer het zo veel mogelijk origineel te houden.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weggooien en opnieuw beginnen.
Of doe je dat al?
Flinke klusquote:Op zondag 26 maart 2017 18:03 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk, ik probeer het zo veel mogelijl origineel te houden.
dus koplamphouders en raamschakelaars open maken om de draden opnieuw te solderen.
Ik weet niet wat voor dempers je er onder hebt; ik had Flowmasters, die klinken heel lekker maar niet achterlijk hard als je eens doortrekt.. kosten wel wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit. Vaak zitten er Cherrybombs onder, dan word je bijna doof en kijkt het halve dorp om als je gas geeft.quote:Op maandag 3 april 2017 10:17 schreef vaginabeheerder het volgende:
Even stukje gereden afgelopen weekend.
De kleppen zijn nu gesteld en hij loopt prima, hij schakelt ook prima en de kickdown doet het ook.
Lpg meter zit geintrigeerd in de brandstofmeter op het dashboard.
De uitlaat maakt te veel herrie naar m'n zin dus ik ga hem proberen te ruilen voor een normale.
Tijdens de proefrit kwam ik er achter dat m'n remlichten niet werken dus nou kan ik daar weer aan beginnen, ik heb spanning bij de zekering en rempedaal dus ik ben bang dat het dashboard er weer uit moet.
Maar goed vanaf volgende maand ga ik 3 dagen in de week werken dus dan heb ik meer tijd om aan de chevy te werken.
De jeep gaat in de verkoop want 2 amerikanen voor de deur word iets te duur.
Er zitten 2 normale dempers onder maar het lijkt wel of ze leeg zijn.quote:Op maandag 3 april 2017 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor dempers je er onder hebt; ik had Flowmasters, die klinken heel lekker maar niet achterlijk hard als je eens doortrekt.. kosten wel wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit. Vaak zitten er Cherrybombs onder, dan word je bijna doof en kijkt het halve dorp om als je gas geeft.
Als je er op tikt met een steeksleutel oid hoor je snel genoeg of er wol in zit.. Als het er uit ziet als een gewone demper is het ws geen CB.. een CB lijkt op een iets verdikt stuk uitlaatpijp, en meestal zijn ze ook rood (indien een ekte).quote:Op maandag 3 april 2017 21:30 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Er zitten 2 normale dempers onder maar het lijkt wel of ze leeg zijn.
ik zal van het weekend een foto plaatsen.
onder m'n jeep zit een flowmaster 44 en dat is idd een mooi en degelijk geluid.
Doet de lamp zelf het nog wel?quote:Op maandag 10 april 2017 08:45 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik krijg m'n remlichten niet werkend
Zekering is goed en ik heb spanning bij m'n rempedaal en de schakelaar werkt ook goed.
De draden naar achteren zijn ook goed dus het moet ergens in m'n dashboard zitten of in een computer van de ABS of cruise control.
Ja de verlichting is verder prima, als ik spanning zet op de draad die naar de remlichten gaat dan gaan ze netjes branden.quote:Op maandag 10 april 2017 09:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Doet de lamp zelf het nog wel?
Zit de massa ook goed aangesloten?
Holy fuckquote:Op maandag 17 april 2017 14:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
En dat alles omdat m'n remlicht het niet doet
[ afbeelding ]
Apart maar eigenlijk best wel positief.quote:Op maandag 17 april 2017 19:00 schreef vaginabeheerder het volgende:
Nou ik ben er uit, er zit helemaal geen remlichtschakelaar in.
De schakelaar die ik te pakken had was voor de c.c
Ja de draden liggen er en ik heb ze doorverbonden en m'n remlichten gingen gelijk branden.quote:Op dinsdag 18 april 2017 03:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Apart maar eigenlijk best wel positief.
Het is iig geen storing die je moet oplossen.
De bedrading voor een schakelaar ligt er wel neem ik aan? Die zal er ooit écht wel gezeten hebben ga ik van uit.
Misschien zit ie op een aparte plek?quote:Op dinsdag 18 april 2017 08:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja de draden liggen er en ik heb ze doorverbonden en m'n remlichten gingen gelijk branden.
Wel vreemd dat er geen schakelaar in zit, ik kan me niet herinneren dat dat ik daar iets weg heb gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |