abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166621931
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat gaat echt tientallen jaren duren.
Ik heb de tijd :P
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 11:43:50 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166621937
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is niet uit te leggen.
ik heb er nooit zo'n moeite mee eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166621942
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah buiten fok bemoei ik mij verder niet met deze discussie.
En net zeg je nog dat de mensen in het buitenland er zoveel last van hebben.

Wat is het nou?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166621945
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_166621956
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 11:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En net zeg je nog dat de mensen in het buitenland er zoveel last van hebben.

Wat is het nou?
Die hebben er een mening over. Zei niet dat ze er last van hebben. En dat staat ook allemaal los van het bemoeien toch?
pi_166621963
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 11:09 schreef Fir3fly het volgende:
Sowieso lijkt de landelijke tv het ook niet te snappen. Geen zwarte huidskleur maar wel het kroeshaar en de rode lippen :').

Geeft nog maar eens aan hoe incoherent het 'argument' van de antie-pieten is.
_O-
pi_166621974
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 10:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Met kleurcode?

Wat is het toch een dieptrieste vertoning, die club.
Even triest als de anti-Pieten. Laat iedere stad zijn eigen RAL-kleur bepalen en met de kleurenwaaier rondgaan. 't Is prima zo. In Amsterdam regenboogpieten en roetpieten en Mondriaan-pieten. En in de boerendorpen de ouderwetse zwarte Pieten. Diversiteit binnen ons eigen land. Prima zo. Alleen ben ik bang dat de Quincy Gario's geen genoegen nemen met hun winst in de Randstad en ook eisen dat in de feestkeet achter de varkensstal van boer Geert in Jipsingboermussel het jaarlijkse Sinterklaasfeest ook met de politiek correcte Pieten wordt gevierd ipv in de traditionele uitmonstering.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166621991
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Even triest als de anti-Pieten.
Mooi in balans dan. Wat een toeval.
pi_166622001
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou het al veel minder raar vinden als we gewoon toegeven dat die niet zwart is omdat die door de schoorsteen komt.

Gewoon eerlijk zijn 8}
Ik had al op de FP gepost hoe raar het is dat men in Nederland leugens nodig heeft om hun kinderen gelukkig te maken. Dat kunnen we toch wel beter, maar zal niet gebeuren tot er een meerderheid tegen is.

Daarom moeten we Sinterklaas afschaffen en hedendaagse helden vereren; de astronauten waardoor mede de mensheid van de aarde misschien wel de ruimte in kan. Of 2 feestjes, eentje voor onze Nederlandse helden en een internationaal feest, wat dan heel hightech wordt, ook goed voor hoe het buitenland ons ziet en daarom ook goed voor handel. Laten we wetenschap gebruiken als het goede voorbeeld, niet een Christelijk figuur met een slavernij verhaal euh schoorstenen en kinderfeestje enzo.
  zondag 13 november 2016 @ 11:48:14 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166622007
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Even triest als de anti-Pieten. Laat iedere stad zijn eigen RAL-kleur bepalen en met de kleurenwaaier rondgaan. 't Is prima zo. In Amsterdam regenboogpieten en roetpieten en Mondriaan-pieten. En in de boerendorpen de ouderwetse zwarte Pieten. Diversiteit binnen ons eigen land. Prima zo. Alleen ben ik bang dat de Quincy Gario's geen genoegen nemen met hun winst in de Randstad en ook eisen dat in de feestkeet achter de varkensstal van boer Geert in Jipsingboermussel het jaarlijkse Sinterklaasfeest ook met de politiek correcte Pieten wordt gevierd ipv in de traditionele uitmonstering.
Gario gaat irrelevant worden in deze discussie. Heb geen idee wat ie wel goed vindt, terwijl roetveegpieten een prima alternatief zijn. Gewoon geen aandacht aan die sukkel geven dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166622035
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2016 11:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Ook in de provincie Utrecht verandert er wat: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1541257/
Maar eigenlijk dus bijna niks als ik het artikel zo lees.
٩๏̯͡๏)۶
pi_166622040
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2016 11:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Gario gaat irrelevant worden in deze discussie.
Als je het mij vraagt is hij, net als Sylvana Simons, nooit relevant geweest.

Ze worden beide vooral door het pro-kamp naar voren geschoven als de vertegenwoordigers van het anti-piet standpunt. Waarom ze dat doen is mij niet duidelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166622043
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:47 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ik had al op de FP gepost hoe raar het is dat men in Nederland leugens nodig heeft om hun kinderen gelukkig te maken. Dat kunnen we toch wel beter, maar zal niet gebeuren tot er een meerderheid tegen is.

Daarom moeten we Sinterklaas afschaffen en hedendaagse helden vereren; de astronauten waardoor mede de mensheid van de aarde misschien wel de ruimte in kan. Of 2 feestjes, eentje voor onze Nederlandse helden en een internationaal feest, wat dan heel hightech wordt, ook goed voor hoe het buitenland ons ziet en daarom ook goed voor handel. Laten we wetenschap gebruiken als het goede voorbeeld, niet een Christelijk figuur met een slavernij verhaal euh schoorstenen en kinderfeestje enzo.
Nja wat men de kinderen wijsmaakt in dit geval vind ik niet zo boeiend. Het verbaast mij gewoon dat volwassenen willens en wetens gewoon tegen je zeggen dat die er zo uit ziet omdat die door de schoorsteen komt. Ik vraag mij dan echt af of je je zelf wel serieus neemt?

Kom er gewoon voor uit dat het gebaseerd is op een donker persoon. 8}
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 11:50:25 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166622045
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2016 11:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Gario gaat irrelevant worden in deze discussie. Heb geen idee wat ie wel goed vindt, terwijl roetveegpieten een prima alternatief zijn. Gewoon geen aandacht aan die sukkel geven dus.
die roetveegpieten zijn uberhaupt geen alternatief, op 2 meter afstand zijn ze nog steeds zwart en de ietwat onhandige link met het slavernijverleden is er niet mee gebroken
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 11:51:04 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166622052
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze worden beide vooral door het pro-kamp naar voren geschoven als de vertegenwoordigers van het anti-piet standpunt. Waarom ze dat doen is mij niet duidelijk.
omdat ze de enigen zijn die daadwerkelijk argumenten geven

slecht als ze zijn
pi_166622072
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mij ook niet, het is vooral een negatief effect omdat veel mensen denken dat het "ik ben zwart ik voel me beledigd" idee een rol speelt. Maar daar gaat het helemaal niet om in deze discussie.
pi_166622078
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

Je bedoelt: omdat ze de enigen zijn die argumenten geven waar het pro-kamp makkelijk op kan schieten.

Wie is de BN'er die het pro-kamp vertegenwoordigt door daadwerkelijk argumenten te geven trouwens? Heeft het anti-kamp ook iets om op te schieten. Halbe Zijlstra, moet dat hem worden?
  zondag 13 november 2016 @ 11:52:51 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166622081
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 11:49 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar eigenlijk dus bijna niks als ik het artikel zo lees.
In de stad Utrecht wordt wel ingespeeld op de discussie. Verder zijn erg veel comite's in de afgelopen tien jaar overgestapt op bruine schmink, omdat dat fotogenieker is en minder angstaanjagend. Het vreemde is dat dat nooit echt opgevallen is en ook een issue is geweest.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166622083
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

slecht als ze zijn
Welnee. Tientallen anderen hebben de afgelopen jaren op de opiniepagina's ook hun verhaal gedaan.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 11:53:49 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166622092
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bedoelt: omdat ze de enigen zijn die argumenten geven waar het pro-kamp makkelijk op kan schieten.
nee dat bedoel ik niet ... er zijn best goede argumenten te geven maar die hoor je eigenlijk maar heel zelden, vraag me altijd af waarom dat is

quote:
Wie is de BN'er die het pro-kamp vertegenwoordigt door daadwerkelijk argumenten te geven trouwens? Heeft het anti-kamp ook iets om op te schieten. Halbe Zijlstra, moet dat hem worden?
geen idee
pi_166622114
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee
Zijn er geen BN'ers die het pro-kamp vertegenwoordigen die goede argumenten geven?

Ook goed hoor.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 11:55:30 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166622122
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zijn er geen BN'ers die het pro-kamp vertegenwoordigen die goede argumenten geven?

Ook goed hoor.
dat staat er toch niet, er staat dat ik het niet weet
pi_166622124
Hoe zou een alternatieve Sint intocht zijn, allemaal witte Sinterklazen die een beetje onzinnig doen en dan 1 roetveeg piet die serieus lijkt en natuurlijk de leider is, incl. dik boek. Zouden de antipieten dat wel leuk vinden? Als ze het die keer dan ruim van tevoren aanvragen om dan ergens in een publieke ruimte hun kinderfeestje te vieren.
pi_166622131
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee. Tientallen anderen hebben de afgelopen jaren op de opiniepagina's ook hun verhaal gedaan.
Ja, een aantal mensen hier lijkt nog steeds te denken dat de hele discussie pas is begonnen met Gario en Simons, en dat er daarvoor geen vuiltje aan de lucht was.
pi_166622133
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat er toch niet, er staat dat ik het niet weet
Dat vind ik al een heel opmerkelijke constatering, dat je dat niet weet. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')