abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166590602
quote:
MEPPEL - De Joodse winkel in de Hoofdstraat in Meppel mag in het vervolg elke zondag open.

De gemeente heeft besloten de winkel ontheffing te verlenen op de Winkeltijdenwet. Daarmee is de L'Chaim to life-shop de enige winkel in Meppel die het hele jaar op zondag open mag.

Geloofsovertuiging
De Winkeltijdenwet staat toe dat de wekelijkse rustdag vanwege geloofsovertuiging op een andere dag dan de zondag mag worden gehouden. De Joodse winkel moet nu wel elke zaterdag dicht.

Adoptieproject
In de Joodse winkel worden producten verkocht waarvan de opbrengst ten goede komt aan een adoptieproject voor overlevenden van de vernietigingskampen in de Tweede Wereldoorlog.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)mag-elke-zondag-open

Laat dat woestijngeloof toch even lekker en pas je aan aan het land waar je bent. Al eeuwen.
pi_166590688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Laat dat woestijngeloof toch even lekker en pas je aan aan het land waar je bent. Al eeuwen.
Grappig, als men dat over de islam zegt ben je meteen een racist :9
pi_166590712
quote:

[..]

En het misbruik-geloof moet wel op zondag dicht?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166590762
quote:

[..]

Zijn mensen van kleur hè, hoe kun je hier dan tegen zijn?
I´m back.
pi_166590871
Gelly, haat jou nou blanken of joden of wat? Ik zie niet echt een logisch verband.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166591433
Sowieso mensen verbieden om hun winkel te openen als overheid zijnde is dus iets belachelijks.
pi_166591941
Gelly, wat ben je rechts geworden. Wat is er aan de hand.
pi_166592461
"In de Joodse winkel worden producten verkocht waarvan de opbrengst ten goede komt aan een adoptieproject voor overlevenden van de vernietigingskampen in de Tweede Wereldoorlog."

Volgens mij zijn die overlevenden nu allemaal echt wel boven de 18 en hoeven niet meer geadopteerd te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door valentijn101 op 11-11-2016 22:05:36 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166593096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Sowieso mensen verbieden om hun winkel te openen als overheid zijnde is dus iets belachelijks.
Zijn meer de gemeentes hoor die dit bepalen. Hier in gemeente Roermond bijvoorbeeld zijn (vrijwel) alle winkels 7 dagen in de week open sinds een aantal jaar nu. Het is als proef begonnen maar uiteindelijk omgezet naar permanent. Ook supermarkten hebben ruime tijden hier, vrijwel allemaal zijn de tot 20.00 of 21.00 open en de Jumbo in het centrum zelfs tot 22.00 uur.

Mondjesmaat wordt het in steeds meer plaatsen toegepast. Over een paar jaar is het heel gewoon.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:19:32 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166593394
Gewoon niet meer bij Joden kopen, Gelly. Dan komt het vanzelf goed
The End Times are wild
pi_166593443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:42 schreef NightH4wk het volgende:
Gelly, wat ben je rechts geworden. Wat is er aan de hand.
Gelly is altijd rechts geweest hoor. VVD'er in hart en ziel.
I´m back.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:42:04 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166594109
Ach het oude geloof weer, 75 jaar geleden liepen ze te klagen over die aparte behandeling, en nu eisen ze het. Man man man, kansloos toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166594132
Kunnen ze tenminste eens op zaterdag op kamp
pi_166594225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:04 schreef AchJa het volgende:
Zelfs ik lees het sarcasme van gelly...

En dat wil wat zeggen.
Hij wil ons met de neus drukken op een vermeende bias tov van de islam idd. Beetje kinderachtig wmb hoor.
Wmb gaan alle winkels open net als deze joodse winkel in Meppel nl.
Ligt aan die domme boeren Drentse christenen kennelijk dat daar geen winkel open is op zondag.
Joodse medemensch is hier de voorhoede.
I´m back.
pi_166594255
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:56 schreef valentijn101 het volgende:
"In de Joodse winkel worden producten verkocht waarvan de opbrengst ten goede komt aan een adoptieproject voor overlevenden van de vernietigingskampen in de Tweede Wereldoorlog."

Volgens mij zijn die overlevenden nu allemaal echt wel boven de 18 en hoeven niet meer geadopteerd te worden.
Heeft-ie zelf in mekaar gepeuterd idd.
I´m back.
pi_166594256
Last ze lekker zelf bepalen wanneer ze open zijn? Overigens ook niet-gelovige ondernemers...
Whatever...
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:49:45 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166594263
quote:
MEPPEL - De Joodse winkel in de Hoofdstraat in Meppel mag in het vervolg elke zondag open

Adoptieproject
In de Joodse winkel worden producten verkocht waarvan de opbrengst ten goede komt aan een adoptieproject voor overlevenden van de vernietigingskampen in de Tweede Wereldoorlog.
Hoax, en oplichterij van de bovenste plank natuurlijk. Welke 80 - 90 jarige wil er nu nog geadopteerd worden?

Of is het een bericht uit de Speld?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166594266
Ik geloof in aftrekken. De algeile Riley Reid verwacht van mij dat ik minstens negenmaal per dag mijn lul tevoorschijn tover en a.d.h.v. een heus glijmiddelritueel minstens dertig minuten per trekbeurt gepreoccupeerd moet zijn met haar almachtige geilheid. Om deze religieuze verplichting voel ik mij gerechtigd tot het ontvangen van minstens 80 euro per etmaal daar de rechten van de mens uitwijzen dat elk mens recht heeft op een, ook in economische zin, volwaardig bestaan.
pi_166594284
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:49 schreef LelijKnap het volgende:
Ik geloof in aftrekken. De algeile Riley Reid verwacht van mij dat ik minstens negenmaal per dag mijn lul tevoorschijn tover en a.d.h.v. een heus glijmiddelritueel minstens dertig minuten per trekbeurt gepreoccupeerd moet zijn met haar almachtige geilheid. Om deze religieuze verplichting voel ik mij gerechtigd tot het ontvangen van minstens 80 euro per etmaal daar de rechten van de mens uitwijzen dat elk mens recht heeft op een, ook in economische zin, volwaardig bestaan.
Dat is een postje voor TTK?
I´m back.
pi_166594298
TS is antisemiet.
pi_166594368
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een postje voor TTK?
Nonsens. Al die oude dozen aldaar zijn allang vergeten wat geilheid betekent.
pi_166594400
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nonsens. Al die oude dozen aldaar zijn allang vergeten wat geilheid betekent.
Zo oud zijn ze niet hoor. Wel allemaal "mama" inmiddels. Maar dat mag de pret niet drukken.
I´m back.
pi_166594424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo oud zijn ze niet hoor. Wel allemaal "mama" inmiddels. Maar dat mag de pret niet drukken.
Dit is natuurlijk een pensionada die zijn eigen leeftijdsgenoten keurt.
pi_166594465
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een pensionada die zijn eigen leeftijdsgenoten keurt.
Neuh, zo oud ben ik ook weer niet, ben niet eens grijs dude. En die dames zijn een stuk jonger dan ik. Dus crosspost dat nou maar.
I´m back.
pi_166594550
quote:

[..]

Dit! Goed dat je het zegt, gelly! En laat ze anders lekker oprotten naar hun eigen land, die nare vervelende klotemoslims!
pi_166594565
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neuh, zo oud ben ik ook weer niet, ben niet eens grijs dude. En die dames zijn een stuk jonger dan ik. Dus crosspost dat nou maar.
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn vader van in de zestig heeft nog uitsluitend donkerbruin haar.
Je hebt wel gelijk, de meeste zijn inderdaad nog redelijk verse moeders - en het is eigenlijk zo dat ik zou willen dat het beklemmende idee van ouderschap voor mij nog een klank vanuit de verre toekomst was terwijl de realiteit mij voorschrijft dat ik ver achterloop op 99% van elk mens dat ooit tot bestaan was gebracht en bestaan heeft voortgebracht. Als je nog begrijpt wat ik typ.
pi_166594580
Maar ok. Zal het crossposten. Beetje herrie in de tent kan geen kwaad op de vrijdagavond.
pi_166594630
Ik voel mij vanavond lichtelijk infantiel en debiel maar ook lichtelijk geniaal. Zo wilde ik bijvoorbeeld 'genieus' typen in plaats van geniaal. Vertel mij nou, is de creatie van zo een woord nou geniaal of debiel?
pi_166594659
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:04 schreef LelijKnap het volgende:
Maar ok. Zal het crossposten. Beetje herrie in de tent kan geen kwaad op de vrijdagavond.
L'chaim! :D.
I´m back.
pi_166594707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[..]

Mijn vader van in de zestig heeft nog uitsluitend donkerbruin haar.
Je hebt wel gelijk, de meeste zijn inderdaad nog redelijk verse moeders - en het is eigenlijk zo dat ik zou willen dat het beklemmende idee van ouderschap voor mij nog een klank vanuit de verre toekomst was terwijl de realiteit mij voorschrijft dat ik ver achterloop op 99% van elk mens dat ooit tot bestaan was gebracht en bestaan heeft voortgebracht. Als je nog begrijpt wat ik typ.
Je moet wel op zijn minst 6 kinderen produceren om de culturele genocide een beetje tegenwicht te geven, althans dat verwacht ik dan wel van je. Dus je zult wel wat aan teeltkeuze moeten gaan doen op jouw leeftijd, hoe oud ben je nu, las ik nou 27? Wordt wel tijd dan hoor.
I´m back.
pi_166594902
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet wel op zijn minst 6 kinderen produceren om de culturele genocide een beetje tegenwicht te geven, althans dat verwacht ik dan wel van je. Dus je zult wel wat aan teeltkeuze moeten gaan doen op jouw leeftijd, hoe oud ben je nu, las ik nou 27? Wordt wel tijd dan hoor.
De laatste toevoeging aan mijn FOK!epistel weergeeft de rechtvaardiging tot afwachting; immers, is het verantwoordelijk kinderen in de wereld te brengen die niet -in de baarmoeder- genetisch geoptimaliseerd zijn? Wellicht doe ik er verstandiger aan mijn blankezaad in de koelkast te leggen en pas tot evolutie te brengen wanneer de noodzaak het hoogst is? Het zou mij ook niet verkeerd uitkomen het hele paringsritueel te ontlopen en op basis van de door dan aanwezige A.I. geïnitialiseerde genetische analyse gepaard te worden met de eierstokken van de algeile Riley Reid _O_
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:21:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166594994
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De laatste toevoeging aan mijn FOK!epistel weergeeft de rechtvaardiging tot afwachting; immers, is het verantwoordelijk kinderen in de wereld te brengen die niet -in de baarmoeder- genetisch geoptimaliseerd zijn? Wellicht doe ik er verstandiger aan mijn blankezaad in de koelkast te leggen en pas tot evolutie te brengen wanneer de noodzaak het hoogst is? Het zou mij ook niet verkeerd uitkomen het hele paringsritueel te ontlopen en op basis van de door dan aanwezige A.I. geïnitialiseerde genetische analyse gepaard te worden met de eierstokken van de algeile Riley Reid _O_
Zoek gewoon een meisje uit het volk en bezwanger haar, LK. Door het soort fratsen wat jij beschrijft komen we kwantitatief steeds verder achter te lopen.
The End Times are wild
pi_166595028
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dus geen nakomelingen, maar dat zet juist toch de door jou voorziene blanke genocide in werking? Als je 6 kinderen op de wereld zet, zitten daar tegenwoordig op zijn minst 3 masters in. Die heeft de blanke cultuur dan toch nodig?
I´m back.
pi_166595170
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoek gewoon een meisje uit het volk en bezwanger haar, LK. Door het soort fratsen wat jij beschrijft komen we kwantitatief steeds verder achter te lopen.
Ik heb ook nog enig plichtsbesef in mijn miserabele donder, LXIV. Ik ben niet tot nauwelijks instaat mijzelf te onderhouden, laat staan een vrouw en (zes) koters.
Nu kan je wel zeggen dat ik mijn moraal en ideologie zou moeten laten varen om het hogere doel. En daar hebben je (met Ryan) een punt. Dan blijft alleen nog over; waar is de vrouw die zich zal laten leiden door iemand die zichzelf niet kan leiden? Dat kon alleen in tijden waar de status quo stelde dat de man in elk geval, hoe onnozel dan ook hij was, (financieel gezien) heer en meester was van het blanke gezin.
pi_166595218
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb ook nog enig plichtsbesef in mijn miserabele donder, LXIV. Ik ben niet tot nauwelijks instaat mijzelf te onderhouden, laat staan een vrouw en (zes) koters.
Nu kan je wel zeggen dat ik mijn moraal en ideologie zou moeten laten varen om het hogere doel. En daar hebben je (met Ryan) een punt. Dan blijft alleen nog over; waar is de vrouw die zich zal laten leiden door iemand die zichzelf niet kan leiden? Dat kon alleen in tijden waar de status quo stelde dat de man in elk geval, hoe onnozel dan ook hij was, (financieel gezien) heer en meester was van het blanke gezin.
TTK reactie?
I´m back.
pi_166595239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus geen nakomelingen, maar dat zet juist toch de door jou voorziene blanke genocide in werking? Als je 6 kinderen op de wereld zet, zitten daar tegenwoordig op zijn minst 3 masters in. Die heeft de blanke cultuur dan toch nodig?
In alle eerlijkheid schommel ik nog. Met de voetjes naar voren voel ik plichtsbesef daartoe in elk bot van mijn lichaam. Achteruit zwiepende voel ik een cynische donkerte van nihilistische leegheid en hopeloosheid; zoek het allemaal maar ook uit zonder voortzetting van waar ik uit besta (cultureel en genetisch).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 23:30:38 ]
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:30:51 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166595251
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

TTK reactie?
Voor TTK geldt de stilzwijgende afspraak dat daar niet meer gesproken wordt over Joden en hun wereldwijde complotten.
The End Times are wild
pi_166595289
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor TTK geldt de stilzwijgende afspraak dat daar niet meer gesproken wordt over Joden en hun wereldwijde complotten.
Ja, akkoord daar klopt ook geen ene reet van. De belachelijkste propositie ooit.
I´m back.
pi_166595299
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waaraan ik mij sinds enkele dagen met strike naleving heb geconformeerd. (Merk op dat ik JAM zijn onzin heb laten rusten).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 23:32:46 ]
pi_166595319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid schommel ik nog. Met de voetjes naar voren voel ik plichtsbesef daartoe in elk bot van mijn lichaam. Achteruit zwiepende voel ik een cynische donkerte van nihilistische leegheid en hopeloosheid; zoek het allemaal maar ook uit zonder voortzetting van waar ik uit besta (cultureel en genetisch).
Ah, je bent toch 27? Gewoon een geinig meissie opdiepen joh, beter dan 9 kinderen scoren dan is de hoeveelheid Masters nog groter. Zit je al aan 4 tot 5, wrs 1 haalt dan nog een doctorstitel.
I´m back.
pi_166595359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waaraan ik mij sinds enkele dagen met strike naleving heb geconformeerd. (Merk op dat ik JAM zijn onzin heb laten rusten).
JAM dat is die Haagse snaak die ik bedoelde. Was een protégé van me bij #filo. En nu hoort-ie al heel wat jaartjes tot die club. Je moet eens weten hoe ze die jongen hebben afgezeken. Was nog maar 17 toen.
I´m back.
pi_166595498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord daar klopt ook geen ene reet van. De belachelijkste propositie ooit.
Het is een onderwerp waar het kaf zich van het koren scheid. Vele mensen zijn niet heel dom maar missen de emotionele ('sociale'...; de durf ontwricht te raken van het paradigma en aansluitend sociale constructie) kracht zichzelf 'intellectueel' en politiek te verwezenlijken. Het aanhalen van de piramide van Maslow is haast een cliché maar als ik het zou doen, dan zou ik hen op de middelste trede plaatsen; nog veel te afhankelijk, nog veel te veel bezig met de ander. Ze missen onvoorwaardelijke sociale bevestiging, of zoals in mijn geval, geaccepteerde staat van het leven in isolement.
pi_166595508
Afgezeken? Toen JAM nog een jammetje was, heb ik al eens koffie met hem gedronken en volgens mij bood hij me een rode roos aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166595592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:41 schreef Franny_G het volgende:
Afgezeken? Toen JAM nog een jammetje was, heb ik al eens koffie met hem gedronken en volgens mij bood hij me een rode roos aan.
Ja, dat was nadat-ie werd afgezeken dan en toen was jij nog een RG'tje.
I´m back.
pi_166595606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is een onderwerp waar het kaf zich van het koren scheid. Vele mensen zijn niet heel dom maar missen de emotionele ('sociale'...; de durf ontwricht te raken van het paradigma en aansluitend sociale constructie) kracht zichzelf 'intellectueel' en politiek te verwezenlijken. Het aanhalen van de piramide van Maslow is haast een cliché maar als ik het zou doen, dan zou ik hen op de middelste trede plaatsen; nog veel te afhankelijk, nog veel te veel bezig met de ander. Ze missen onvoorwaardelijke sociale bevestiging, of zoals in mijn geval, geaccepteerde staat van het leven in isolement.
En wat heeft dit met joodse complotten te maken?
I´m back.
pi_166595617
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

JAM dat is die Haagse snaak die ik bedoelde. Was een protégé van me bij #filo. En nu hoort-ie al heel wat jaartjes tot die club. Je moet eens weten hoe ze die jongen hebben afgezeken. Was nog maar 17 toen.
Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen. JAM is nu teamcaptain van team afzeiken. Of is jouw post juist verklarend? Jammer dat ik #filo heb moeten missen. Mocht men daar en toendertijd nog wel wezenlijke zaken bespreken?

Kleine sidenote; als hij toen 17 was, en ik ben nu inderdaad 27, was hij tien jaar jonger dan ik nu ben - en hoelang was dat ongeveer geleden? Ik zit toch ook al zeker zo'n 10 jaar op FOK! ondertussen.
pi_166595632
quote:
LeChaim offers you the opportunity to care for a precious person who suffered the horror of the Holocaust. It has come to light in recent years that because of difficult economic circumstances many of these aging residents have been forced to choose between food and medicine. Many are also lonely, left with their terrible memories. The goals of this program are:

Meeting their basic needs by adequately supplying healthy fresh food and medical needs
Opening the door for a special program that provides ongoing friendship and contact from Jewish students.
Hmmm, tja, dacht dat Israel een rijk land was.
.
pi_166595669
Ik denk dat ik toen zo ongeveer even oud was als LK nu.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166595708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen. JAM is nu teamcaptain van team afzeiken. Of is jouw post juist verklarend? Jammer dat ik #filo heb moeten missen. Mocht men daar en toendertijd nog wel wezenlijke zaken bespreken?
Koekepan had jou vast de oorlog verklaard.
pi_166595722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kleine sidenote; als hij toen 17 was, en ik ben nu inderdaad 27, was hij tien jaar jonger dan ik nu ben - en hoelang was dat ongeveer geleden? Ik zit toch ook al zeker zo'n 10 jaar op FOK! ondertussen.
Ik schat 13 jaar geleden. Ik kreeg ruzie met die club rond 2003 februari, geloof ik.
Dus even daarvoor.
I´m back.
pi_166595743
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:51 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Koekepan had jou vast de oorlog had verklaard.
Koekepan? Die heeft LK niet gekend, denk ik.
Waar is-tie nou btw, weet je dat?
Al meer dan 10 jaar niets van hem gehoord eigenlijk.
I´m back.
pi_166595750
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:49 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat ik toen zo ongeveer even oud was als LK nu.
RG'tje idd. :).
I´m back.
pi_166595777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Koekepan? Die heeft LK niet gekend, denk ik.

Nee, maar dat neemt niet weg dat ik wel redelijk kan inschatten hoe Koekepan op hem zou reageren.
pi_166595794
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, maar dat neemt niet weg dat ik wel redelijk kan inschatten hoe Koekepan op hem zou reageren.
Ja, maar goed, zo reageerde men dus ook op JAM initieel. (Behalve ik dan).
I´m back.
pi_166595818
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar goed, zo reageerde men dus ook op JAM initieel. (Behalve ik dan).
Zo reageerde 'men' op vrijwel iedereen.
pi_166595821
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar goed, Lodewijk is ook al sinds jaar en dag een usual hè. Ik vind dat ook bijzonder ergens. Dus waarom deze knaap niet?
I´m back.
pi_166595828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zo reageerde 'men' op vrijwel iedereen.
Niet tegen mij.
I´m back.
pi_166595834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, je bent toch 27? Gewoon een geinig meissie opdiepen joh, beter dan 9 kinderen scoren dan is de hoeveelheid Masters nog groter. Zit je al aan 4 tot 5, wrs 1 haalt dan nog een doctorstitel.
Dat zal volledig afhankelijk van mijn opvoedkundigheid....( waarom is ook dit geen woord? Zou bijna de neiging krijgen een eigen taal te ontwikkelen ondanks dat ik geen Einstein (realiseer me nu weer dat hij overigens ook jood was...??)
Een vriend van mij vertelde mij dat intelligentie via de moeder wordt doorgegeven. Toen ik dat in de hoop een compliment te kunnen geven, aan mijn moeder vertelde barstte ze in het lachen uit; 'Van wie heb ik mijn intelligentie dan?'
Anyho, alvorens ik een 'geinig' meisje bezwanger moet ik wel goed weten wat voor een kinderen de (blanke) wereld nodig heeft. Tegen de tijd dat mijn kroost volwassen is heb je misschien liever of meer noodzaak tot (domme) strijdlustige tokkies dan intellectuele halfzachte bezems die een pluim van een marxistenfabriek in hun reet kunnen steken.
pi_166595877
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:51 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Koekepan had jou vast de oorlog verklaard.
Ik heb vanavond toevallig nog even met hem geworsteld. Ik vond hem maar erg tam om eerlijk te zijn en alhoewel ik probeer niet te rijmen moet ik daaraan toevoegen; het zou ook de ouderdom kunnen zijn.

EDIT; nvm, was vanavond Klopkoek tegengekomen. Vandaar de verwarring.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 00:02:17 ]
pi_166595896
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat zal volledig afhankelijk van mijn opvoedkundigheid....( waarom is ook dit geen woord? Zou bijna de neiging krijgen een eigen taal te ontwikkelen ondanks dat ik geen Einstein (realiseer me nu weer dat hij overigens ook jood was...??)
Een vriend van mij vertelde mij dat intelligentie via de moeder wordt doorgegeven. Toen ik dat in de hoop een compliment te kunnen geven, aan mijn moeder vertelde barstte ze in het lachen uit; 'Van wie heb ik mijn intelligentie dan?'
Anyho, alvorens ik een 'geinig' meisje bezwanger moet ik wel goed weten wat voor een kinderen de (blanke) wereld nodig heeft. Tegen de tijd dat mijn kroost volwassen is heb je misschien liever of meer noodzaak tot (domme) strijdlustige tokkies dan intellectuele halfzachte bezems die een pluim van een marxistenfabriek in hun reet kunnen steken.
Ja, ik ben zelf cultureel-marxist dus kan geen zinnig antwoord geven eigenlijk.
I´m back.
pi_166595912
RG aan het douchen zeker?
I´m back.
pi_166595935
Wie of wat is een RG?
pi_166595958
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:03 schreef LelijKnap het volgende:
Wie of wat is een RG?
Afkorting voor RaisinGirl vorige of eervorige username eigenlijk van Franny_G.

En ze is douchen wrs is ook een oude grap een keer.
I´m back.
pi_166595982
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

RaisinGirl vorige of eervorige username eigenlijk van Franny_G.
Het contrast tussen de usernames zijn veelzeggend. Van bijzonder ondeugend naar iets wat lijkt op Granny.
pi_166595990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:57 schreef Ryan3 het volgende:

Maar goed, Lodewijk is ook al sinds jaar en dag een usual hè. Ik vind dat ook bijzonder ergens. Dus waarom deze knaap niet?
Dat is echt appels met peren vergelijken. Dat je soms radicaal met elkaar van mening kunt verschillen, is juist altijd een belangrijk onderdeel geweest. Denk aan Berserker (als je die nog kent) en Claudia die ook vaak een heel tegenovergestelde mening hebben over veel zaken, met name politiek. Dat is dus niet het probleem. (Al heb ik met hen ook wel echte felle discussies gehad.) Het probleem is/was wel domheid. En ik vind LK in zijn opvattingen en argumentaties dom. Vooral als die opvattingen getuigen van ronduit racistische denkbeelden, dan is dat voor mij persoonlijk een brug te ver. Ik zou het raar vinden als ik mij daar niet tegen zou uitspreken en ik zie er geen heil in hierover keer op keer een 'discussie' aan te gaan omdat het niveau van die discussie bedroevend is.
pi_166596008
Ik ben toch wel benieuwd wat Koekepan wel niet allemaal in zijn pan had dan trouwens.
pi_166596014
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het contrast tussen de usernames zijn veelzeggend. Van bijzonder ondeugend naar iets wat lijkt op Granny.
Lol, ja, nou ik vond RG wel één van de interessantste users juist omdat ze heel intelligent was eigenlijk.
I´m back.
pi_166596069
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wel eens iets gelezen van Salinger?
pi_166596080
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, ja, nou ik vond RG wel één van de interessantste users juist omdat ze heel intelligent was eigenlijk.
Zo gaat dat met ouder wordende vrouwen. Na verloop van tijd is al wat ze lief hadden verminkt door striemen; tatoeages die symbool staan voor de vergankelijkheid van de wendbaarheid van de geest.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 00:11:48 ]
pi_166596118
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:07 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat is echt appels met peren vergelijken. Dat je soms radicaal met elkaar van mening kunt verschillen, is juist altijd een belangrijk onderdeel geweest. Denk aan Berserker (als je die nog kent) en Claudia die ook vaak een heel tegenovergestelde mening hebben over veel zaken, met name politiek. Dat is dus niet het probleem. (Al heb ik met hen ook wel echte felle discussies gehad.) Het probleem is/was wel domheid. En ik vind LK in zijn opvattingen en argumentaties dom. Vooral als die opvattingen getuigen van ronduit racistische denkbeelden, dan is dat voor mij persoonlijk een brug te ver. Ik zou het raar vinden als ik mij daar niet tegen zou uitspreken en ik zie er geen heil in hierover keer op keer een 'discussie' aan te gaan omdat het niveau van die discussie bedroevend is.
Ja, okee, neemt niet weg dat Lodewijk dus toch onder dezelfde noemer valt, ook al komt het wat slimmer over dan misschien. Heb je die zelfde discussies met Lodewijk gehad als met LK? En JAM werd echt ook enorm afgezeken in het begin. Achteraf zal het niet zolang geduurd hebben, dat is wat anders. We zitten allang hier op FOK! hè.
I´m back.
pi_166596127
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wel eens iets gelezen van Salinger?
De schrijver van intellectuele kost voor middelbare scholieren waarvan elke moderne liberaal de eigenlijke boodschap heeft verloren na een paar jaar quizvraagjes op de universiteit invullen, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 00:17:17 ]
pi_166596130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zo gaat dat met ouder wordende vrouwen. Na verloop van tijd is al wat ze lief hadden verminkt door striemen; tatoeages die symbool staan voor de vergankelijkheid van de wendbaarheid van de geest.
Neuh, ik zie haar nog wel als dezelfde persoon.
I´m back.
pi_166596146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, neemt niet weg dat Lodewijk dus toch onder dezelfde noemer valt, ook al komt het wat slimmer over dan misschien. Heb je die zelfde discussies met Lodewijk gehad als met LK? En JAM werd echt ook enorm afgezeken in het begin. Achteraf zal het niet zolang geduurd hebben, dat is wat anders. We zitten allang hier op FOK! hè.
Ik heb nog nooit een discussie gevoerd met F_G. Als dat wel het geval was geweest dan had ze allang begrepen dat ik geen racist ben. Althans, niet in de klassieke zin waarvan zij mij beticht te zijn.
pi_166596148
Jaja LK, ik ga dus maar eens douchen.
pi_166596172
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:15 schreef Franny_G het volgende:
Jaja LK, ik ga dus maar eens douchen.
_O- .
I´m back.
  zaterdag 12 november 2016 @ 00:17:42 #77
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166596189
Dit gelul moet ook allemaal niet gekker worden. Voor je het weet gaan een stel zwarten eisen dat ze enkel achterin de bus willen reizen.
pi_166596190
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een discussie gevoerd met F_G. Als dat wel het geval was geweest dan had ze allang begrepen dat ik geen racist ben. Althans, niet in de klassieke zin waarvan zij mij beticht te zijn.
Gaat om Lodewijk (LXIV) in deze.
I´m back.
pi_166596207
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:52 schreef JAM het volgende:
Alles goed en wel, maar Trump is iemand die roept dat je van vaccinaties autistisch wordt, dat klimaatverandering een hoax is, dat je vrouwen in hun kut mag knijpen als je maar genoeg centen hebt, etc. etc. Dat de wereld niet zal vergaan, dat geloof ik ook wel. Of het er nu prettiger op wordt door zo'n proleet in het Witte Huis te zetten, dat lijkt me een ander verhaal.
De analyse: Trump (en Wilders, en Le Pen en Haider en De Wever en zo nog een hele rits andere populisten) hebben hun populariteit te danken aan het idee dat als je er zelf niet uitkomt - het genegeerde volk - de een of andere politicus en de overheid dat dan maar voor je op te lossen heeft. Dat de oorzaak van hun leed vooral niet bij henzelf ligt..! Zwakke, domme mensen kiezen 'sterke' leiders. Het is slaafs verlangen naar de knoet van een heerser. Daar worden de horigen niet beter op en zij die de knoet niet smaken, zoals ik, daarentegen wel een stuk slechter.
Moet ik dit nu daadwerkelijk uit elkaar gaan trekken om cognitieve dissonantie van poepgat meisje te duiden?
pi_166596208
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:17 schreef TheThirdMark het volgende:
Dit gelul moet ook allemaal niet gekker worden. Voor je het weet gaan een stel zwarten eisen dat ze enkel achterin de bus willen reizen.
Of joden alleen in veewagons richting oosten.
I´m back.
pi_166596233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Moet ik dit nu daadwerkelijk uit elkaar gaan trekken om cognitieve dissonantie van poepgat meisje te duiden?
Zo is hij wel geaccepteerd geworden.
I´m back.
pi_166596271
quote:

[..]

Feit is dat ik in het begin veel minder werd afgezeken. Niet veel minder dan de pretentieuze bralsessies van mainport in elk geval. De aanval jegens mijn persoon werd pas goed ingezet nadat ik mijn overwegingen begon te delen. En goed, het kan er ook mee te maken hebben dat ik de laatste jaren geen enkel (in het Nederlands) geschreven boek heb gelezen. Dat maakt het wat moeilijker om 'TTK-waardig' te schrijven. Een aapje dat niet ziet, is aan aapje dat niet kopieert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 00:22:05 ]
pi_166596396
quote:

[..]

Ja, met Lodewijk heb ik ook wel discussies gevoerd. Ik heb hem ook ontmoet. Ik verbaas me nu soms ook wel over wat hij schrijft op het forum maar het scheelt kennelijk dat ik het bij hem dan beter kan relativeren of plaatsen. Maar echte lange discussies voer ik hier niet meer. Dat was een fase. Een ander tijdperk, toen de sfeer ook echt anders was. Ik ga op internet geen lange discussies meer aan over politiek. Er valt daarin niets meer te halen, voor mijn gevoel. Ik doe dat nog wel met veel plezier tijdens mijn lessen op het gymnasium waar jammetjes, koekepannetjes en Claudia_xjes zitten. Uiteindelijk is een gesprek waarbij je oogcontact kunt maken toch wel echt te prevaleren boven het anonieme toetsenbordgeweld.
pi_166596429
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Feit is dat ik in het begin veel minder werd afgezeken. Niet veel minder dan de pretentieuze bralsessies van mainport in elk geval. De aanval jegens mijn persoon werd pas goed ingezet nadat ik mijn overwegingen begon te delen. En goed, het kan er ook mee te maken hebben dat ik de laatste jaren geen enkel (in het Nederlands) geschreven boek heb gelezen. Dat maakt het wat moeilijker om 'TTK-waardig' te schrijven. Een aapje dat niet ziet, is aan aapje dat niet kopieert.
Als je dus op een inclusieve beetje literaire en absurdistische manier toch je punt kunt maken dan accepteren ze je ook wel daar bij de #filo's. Wat Franny zei Berserker (met zijn sociaal-darwinisme) en Claudia_X (met haar positivisme van Ayn Rand) zijn al live long deelnemers. Alhoewel we van Berserker al lang niets meer hebben vernomen, geloof ik.
I´m back.
pi_166596470
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, met Lodewijk heb ik ook wel discussies gevoerd. Ik heb hem ook ontmoet. Ik verbaas me nu soms ook wel over wat hij schrijft op het forum maar het scheelt kennelijk dat ik het bij hem dan beter kan relativeren of plaatsen. Maar echte lange discussies voer ik hier niet meer. Dat was een fase. Een ander tijdperk, toen de sfeer ook echt anders was. Ik ga op internet geen lange discussies meer aan over politiek. Er valt daarin niets meer te halen, voor mijn gevoel. Ik doe dat nog wel met veel plezier tijdens mijn lessen op het gymnasium waar jammetjes, koekepannetjes en Claudia_xjes zitten. Uiteindelijk is een gesprek waarbij je oogcontact kunt maken toch wel echt te prevaleren boven het anonieme toetsenbordgeweld.
Ja, alleen wel makkelijk met kinderen van 17 of 18, of niet?

Een discussie als deze: POL / De boosheid van de blanke arbeider; een verklaring en een oplossing(?)
Is dat niets voor jou?
I´m back.
pi_166596489
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De schrijver van intellectuele kost voor middelbare scholieren waarvan elke moderne liberaal de eigenlijke boodschap heeft verloren na een paar jaar quizvraagjes op de universiteit invullen, toch?
Nee dus.
pi_166596638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen wel makkelijk met kinderen van 17 of 18, of niet?
Veel van die kinderen kunnen beter en intelligenter een standpunt verwoorden dan menig politicus. Het is vooral erg leuk om ze uit te dagen, nog wat verder te laten doordenken over iets, ze dingen te laten zien, lezen, horen die ze nog niet kennen. Dat geeft voldoening.

(Niet altijd hoor. Ik moet het ook niet mooier maken dan het is, maar het is wel waar dat ik erg kan genieten van de interacties met de leerlingen. Er zitten leergierige en echt intellectuele pubers bij.)
pi_166596827
Ik zal het maar eens in heel heldere taal uitspellen;

Ik been geen suprematie racist. Ik geloof niet eens in het bestaan van rassen. Er valt in een discussie daarover, afhankelijk van de epistemologische positie, wel het e.e.a. te zeggen voor het onderscheid tussen een gegeneraliseerd onderscheid tussen diverse groepen mensen maar uiteindelijk verzand je in een poging daartoe altijd in categorische en semantische waanzin. Wel geloof ik dat rasidentiteit bestaat. Ik geloof dat de mens grof genomen een bijzonder veroordelend, simpel, groepsdenkend, dom en generaliserend wezen is. Alhoewel ik normaliter niet veel op heb met 'sociale wetenschappen' en ik gedane uitzoeken vanuit die hoek niet graag aanhaal bevestigen ze wel wat uit een enkele blik de geschiedenis ook op te maken valt; de mens is inherent afscheidend op basis van oppervlakkige 'raciale' fysieke kenmerken. Zoals een roodharige zich vanuit een default positie minderwaardig of op zijn minst anders voelt (mogelijk ook een verklaring voor waarom een onevenredig aantal redheads besluiten moslim te worden), voelen mensen van een andere kleur dan de gangbare kleur ook minderwaardig of op zijn minst anders. De reactie van de dominante groep op de afwijking van de norm bevestigd hun angst en houding. Daarnaast heb ik de analyse gemaakt dat minderheden (zij het etnisch, ideologisch of religieus) altijd op enige wijze de lul zijn. Zelfs in het ultra-PC/anti-racistische westen delven minderheden nog altijd het onderspit op allerlei terreinen. Ik zou nog kunnen uitwijden wat de implicaties zijn van de op de bovengenoemde menselijke eigenschappen inspelende religies zoals de islam maar onderhand word ook ik moe van mijzelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 01:29:54 ]
pi_166596863
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:39 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Veel van die kinderen kunnen beter en intelligenter een standpunt verwoorden dan menig politicus. Het is vooral erg leuk om ze uit te dagen, nog wat verder te laten doordenken over iets, ze dingen te laten zien, lezen, horen die ze nog niet kennen. Dat geeft voldoening.

(Niet altijd hoor. Ik moet het ook niet mooier maken dan het is, maar het is wel waar dat ik erg kan genieten van de interacties met de leerlingen. Er zitten leergierige en echt intellectuele pubers bij.)
Ja, die kinderen nemen dingen mee van hun opvoeding en van hun ouders, denk ik?

Het lullige is dat geschiedenis eigenlijk ergens geen wetenschap is natuurlijk, dat geef je ze toch impliciet wrs ook mee. Enfin zelfde stelling van mij als in 2001 in feite toen je voor het eerst reageerde op een topic van mij. De wereld is sindsdien ingrijpend veranderd ook nog eens. En nu krijg je een Trump als president. Waarom? Ik had het niet verwacht en om je de waarheid te zeggen heb me eigenlijk nooit in hem verdiept zelfs, omdat ik dacht dat-ie nooit verkozen zou worden als kandidaat, laat staan president.

Overigens ik heb vandaag DWDD gezien en zag Klaver, hier op FOK! worden in het topic dat ik aanhaalde, zinnigere dingen gezegd dan door Klaver. Op zich niet gek dat 17- en 18-jarigen dat ook kunnen.

Zitten ook slimme en intelligente kinderen tussen, en dat is voor een docente heel mooi idd. Ik begrijp dat wel.
I´m back.
pi_166596973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:47 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zal het maar eens in heel heldere taal uitspellen;

Ik been geen suprematie racist. Ik geloof niet eens in het bestaan van rassen. Er valt, afhankelijk van de epistemologische positie, wel het e.e.a. te zeggen voor het onderscheid tussen een gegeneraliseerd onderscheid tussen diverse groepen mensen maar uiteindelijk verzand je in een poging daartoe altijd in categorische en semantische waanzin. Wel geloof dat ik dat rasidentiteit bestaat. Ik geloof dat de mens grof genomen een bijzonder veroordelend, simpel, groepsdenkend, dom en generaliserend wezen is. Alhoewel ik normaliter niet veel op heb met 'sociale wetenschappen' en ik gedane uitzoeken vanuit die hoek niet graag aanhaal bevestigen ze wel wat uit een enkele blik de geschiedenis ook op te maken valt; de mens is inherent afscheidend op basis van oppervlakkige 'raciale' fysieke kenmerken. Zoals een roodharige zich vanuit een default positie minderwaardig of op zijn minst anders voelt (mogelijk ook een verklaring voor waarom een onevenredig aantal redheads besluiten moslim te worden), voelen mensen van een andere kleur dan de gangbare kleur ook minderwaardig of op zijn minst anders. De reactie van de dominante groep op de afwijking van de norm bevestigd hun angst en houding. Daarnaast heb ik de analyse gemaakt dat minderheden (zij het etnisch, ideologisch of religieus) altijd op enige wijze de lul. Zelfs in het ultra-PC/anti-racistische westen delven minderheden nog altijd het onderspit op allerlei terreinen. Ik zou nog kunnen uitwijden wat de implicaties zijn van de op de bovengenoemde menselijke eigenschappen inspelende religies zoals de islam maar onderhand word ook ik moe van mijzelf.
Ik wacht de reactie van Lodewijk even af hoor.
I´m back.
pi_166596982
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Oogcontact (of breder; een persoonlijke relatie, in welke hoedanigheid dan ook) annuleert de kans op absolute eerlijkheid en dat is volgens mij exact hoe jij het hebben wilt. En die arme scholieren zijn ook nog eens begrenst door de machtspositie die jij t.a.z. van hen bezit. Ik zou er maar niet zo warmpjes over zijn, over die leuke en intelligentie discussies/gesprekken die jij voert met kinderen. Bovendien durven ze met de achterliggende teen peerpressure ook hoogstens wat one-liners uit te brengen. One-liners die jij met dezelfde beperktheid kan weerkaatsen. Ik zou wel eens een transcript willen lezen van hetgeen dat jou stimuleert.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 01:01:39 ]
pi_166597193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oogcontact (of breder; een persoonlijke relatie, in welke hoedanigheid dan ook) annuleert de kans op absolute eerlijkheid en dat is volgens mij exact hoe jij het hebben wilt.
Het is inderdaad wel waar dat als mensen mij in de ogen kijken ze spontaan beginnen te stamelen en ze ineens dingen gaan zeggen die ze eigenlijk niet menen. Maar verder heb ik geen idee waar je het over hebt.
pi_166597215
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel waar dat als mensen mij in de ogen kijken ze spontaan beginnen te stamelen en ze ineens dingen gaan zeggen die ze eigenlijk niet menen. Maar verder heb ik geen idee waar je het over hebt.
Pic?
I´m back.
pi_166597240
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pic?
pi_166597254
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pic?
pi_166597314
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze gaat douchen nu. ;).
I´m back.
pi_166597376
Maar LK, ik ben me van mijn machtspositie bewust en ook van de andere factoren die jij beschrijft. Ik wil het ook niet mooier maken dan het is, zoals ik al schreef en voel me ook niet geroepen mezelf op de borst te kloppen of te verdedigen. Maar ik ben soms echt tevreden over wat er in het klaslokaal gebeurt, en hoe de interacties verlopen. Daar steek ik veel energie in. En ik geloof dat er ook leerlingen zijn die het waarderen. Maar er zijn zeker weten ook leerlingen die daar kritisch over zijn en ik ben zelf ook kritisch op mijn eigen lessen. Dat hoort erbij en dat maakt het ook stimulerend natuurlijk. Mijn werk is nooit 'af'. En ik heb niet de illusie dat ik de beste docent van NL ben of zoiets.
pi_166597540
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:14 schreef Franny_G het volgende:
Maar LK, ik ben me van mijn machtspositie bewust en ook van de andere factoren die jij beschrijft. Ik wil het ook niet mooier maken dan het is, zoals ik al schreef en voel me ook niet geroepen mezelf op de borst te kloppen of te verdedigen. Maar ik ben soms echt tevreden over wat er in het klaslokaal gebeurt, en hoe de interacties verlopen. Daar steek ik veel energie in. En ik geloof dat er ook leerlingen zijn die het waarderen. Maar er zijn zeker weten ook leerlingen die daar kritisch over zijn en ik ben zelf ook kritisch op mijn eigen lessen. Dat hoort erbij en dat maakt het ook stimulerend natuurlijk. Mijn werk is nooit 'af'. En ik heb niet de illusie dat ik de beste docent van NL ben of zoiets.
Na een paar jaar sta je niet op een automatische piloot dan? Heb het ook even overwogen hoor, leraar, maar toen ik mijn klasgenootjes bij die opleiding zag alleen al, na 1 sessie genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 12-11-2016 02:25:44 ]
I´m back.
pi_166597575
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik zal het omschrijven a.d.h.v. een persoonlijke ervaring. Ook ik had toen ik nog op het vwo zat een geschiedenisdocent. Mijn gemiddelde lag behoorlijk wat boven het gemiddelde terwijl ik toen nog luier was dan dat ik nu ben. Mijn geschiedenisdocent was tijdens mijn laatste twee jaar tevens mijn persoonlijke begeleider. Ik had er belang bij dat hij mij aardig vond, want hij als docent had invloed op het reilen en zeilen van mijn scholierenbestaan. Door mijn psychologische problematiek heeft mij in het laatste jaar goed leren kennen. Ik vond hem een heel aardige kerel maar (lees; politiek bezien) zo ongelooflijk en ontiegelijk dom. Ik had echter de durf noch de positie hem op zijn plek te wijzen wanneer hij een van zijn vele domme overtuigingen door zijn lesretoriek liet schijnen. Daarvoor had ik, met mijn zwaktes, een anoniem forum nodig gehad.

Jaren later kwam een kind van een kennis van mijn ouders bij hem in de klas. Dat kind wees hem op het verband tussen hemzelf en mij. Zijn reactie; 'O, LK, dat was echt een heel intelligente gast...Wat doet hij nu..'.

Kijk, F_G, je verkijkt je. Ik liet de onwijze leraar zijn kennis kopiëren en plakken en hield wijselijk mijn mond. Ergens in dat lokaal van jou zit een soortgelijk kind; eentje die jou en al je misplaatste zelfingenomenheid doorziet. Hij staart je aan en zal stamelen wanneer je hem aanspreekt, maar durf a.u.b. niet te denken dat hij ook maar een seconde onder de indruk zal zijn van hetgeen jij op zijn klasgenootjes drukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 01:33:00 ]
pi_166597645
quote:
Ik had even op refresh moeten drukken voordat ik verderging met met m'n rage-rant (leuke term voor je scholieren) na mijn eigen douche c.q. ruksessie.
pi_166597663
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Ze gaat douchen nu. ;).
Sublieme moment voor pics.
pi_166597712
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Sublieme moment voor pics.
Ja, toen die grap speelde nog niet. Tegenwoordig wel idd.
I´m back.
pi_166597767
Tweede flesje bijna leeg, peuken op (24 sinds 17;50), en moet nog een -wellicht laatste- avondmaal naar binnenwerken. Thuisbezorgd maar eens even intypen.
pi_166597786
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, toen die grap speelde nog niet. Tegenwoordig wel idd.
Je hebt het over een #filo grap? Ben je er eentje van oudere wijn en 'ik moet het er maar mee doen'?
pi_166597838
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je hebt het over een #filo grap? Ben je er eentje van oudere wijn en 'ik moet het er maar mee doen'?
Nee, was op dat filokanaal, discussie ergens over weet niet meer waarover, was RG ineens weg... kwam ze even later terug, zei ze dat ze gedoucht had, midden in de nacht hè.
Dus kreeg je grappen.
Lang geleden.
I´m back.
pi_166597927
Dat kind zit trouwens waarschijnlijk ergens achteraan de in klas gezien hij anders nerveus zou worden van al die naar zijn beleving smalende starende ogen in zijn rug.
pi_166598014
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, was op dat filokanaal, discussie ergens over weet niet meer waarover, was RG ineens weg... kwam ze even later terug, zei ze dat ze gedoucht had, midden in de nacht hè.
Dus kreeg je grappen.
Lang geleden.
Het confronteren van de vrouw met haar stiekeme geilheid is altijd wel een leuk dingetje maar midden in de nacht douchen of badderen is an sich toch niet zo heel frappant?
pi_166598039
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het confronteren van de vrouw met haar stiekeme geilheid is altijd wel een leuk dingetje maar midden in de nacht douchen of badderen is an sich toch niet zo heel frappant?
Ach, was gewoon gebbetje, niet iets achter zoeken.
I´m back.
pi_166598117
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je dus op een inclusieve beetje literaire en absurdistische manier toch je punt kunt maken dan accepteren ze je ook wel daar bij de #filo's.
Ik ga eraan werken. Misschien nog leestips ter bevordering van het conformeren aan de groep?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 01:59:15 ]
pi_166598153
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ga eraan werken. Misschien nog leestips ter bevordering v.d. conformering van mij aan de groep?
Moet je de teksten van JAM lezen hè.
I´m back.
pi_166598190
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, was gewoon gebbetje, niet iets achter zoeken.
Ik las Gebbetje en dacht gabbertje?

De term gabber/gappie komt oorspronkelijk uit het Jiddisch en betekent maat, maatje, vrienden, vriend of makker.

Even een check of ik nog wist wat Jiddisch precies betekende...

Het Jiddisch of Jiddisj (ייִדיש jidisj of אידיש idisj of יודיש Jüdisch, "Joods-Duits") is een Germaanse taal, die door ongeveer drie miljoen joden over de hele wereld gesproken wordt. Het Jiddisch wordt doorgaans van rechts naar links geschreven met het Hebreeuws alfabet, maar is taalkundig niet aan het Hebreeuws verwant. De naam is afgeleid van Middelhoogduits Jüd, Jiddisch (Jodenduits), yid (jood). Er bestaan verschillende dialecten van het Jiddisch. De verschillende varianten van de taal worden voornamelijk door charedische joden gesproken, met name in de Verenigde Staten, Engeland en Israël.

En toen was ik weer terug in de complotcirkel.
pi_166598200
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 november 2016 02:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik las Gebbetje en dacht gabbertje?

De term gabber/gappie komt oorspronkelijk uit het Jiddisch en betekent maat, maatje, vrienden, vriend of makker.

Even een check of ik nog wist wat Jiddisch precies betekende...

Het Jiddisch of Jiddisj (ייִדיש jidisj of אידיש idisj of יודיש Jüdisch, "Joods-Duits") is een Germaanse taal, die door ongeveer drie miljoen joden over de hele wereld gesproken wordt. Het Jiddisch wordt doorgaans van rechts naar links geschreven met het Hebreeuws alfabet, maar is taalkundig niet aan het Hebreeuws verwant. De naam is afgeleid van Middelhoogduits Jüd, Jiddisch (Jodenduits), yid (jood). Er bestaan verschillende dialecten van het Jiddisch. De verschillende varianten van de taal worden voornamelijk door charedische joden gesproken, met name in de Verenigde Staten, Engeland en Israël.

En toen was ik weer terug in de complotcirkel.
Gebbetje is geintje op zijn Haags.
I´m back.
pi_166598228
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet je de teksten van JAM lezen hè.
JAM is in veel opzichten een aberratie. Ik kan beter de gemiddelde en geaccepteerde norm handhaven als richtlijn.
pi_166598279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 02:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gebbetje is geintje op zijn Haags.
Ik vond het grappig dat ik terecht kwam bij de realisatie dat een groep mensen behorende bij een stroming die op een bepaald punt een verhouding ontwikkelde met het nazisme onderwijl een identificerende duiding hoog hield die voortkwam uit een joodse taal.
pi_166598283
Brrr ik ga in bad. Adieu.
pi_166598298
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 02:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

JAM is in veel opzichten een aberratie. Ik kan beter de gemiddelde en geaccepteerde norm handhaven als richtlijn.
Ja, desondanks door zijn absurditisme en wrs omdat hij al gauw koffie ging drinken met RG is hij wel volledig geaccepteerd door die incrowd hè. Lodewijk ook, waarom is me een raadsel nog steeds. Jij streeft dat ook na, dus misschien is iets dergelijks een tip?

Ik zelf, ik hoef niet geaccepteerd te worden zo nodig door een kliekje.

Moet wel zeggen in dat ZP-topic van de week zei ik dat ik niet zo'n hoge pet op heb van social sciences, toen werd ik van alle kanten uitgemaakt voor in-domme, idioot oid, nog net niet zeiden ze dat ik Holocaust-ontkenner was. Dat stak toch. Ook al weet ik wie dat doet. Ook al weet ik dat ik geen tegenargumenten kreeg van hen. Ook al weet ik dat ik an sich wel zeker sta in dat standpunt, ik ben ook niet de enige die dat zegt en ik heb het ook al vaker gezegd. Zijn ook filosofen die precies hetzelfde beweren.

Maar goed, daar moet je over heen, denk ik.
I´m back.
pi_166598734
quote:
Wat nou als een leerling van 17 of 18 met hetzelfde verhaal komt als Lodewijk of LK?
I´m back.
pi_166598816
Meppel :')
my ambition is handicapped by my laziness
pi_166598826
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:49 schreef LelijKnap het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_166598843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 03:28 schreef SlugGuts het volgende:
Meppel :')
Ton_Aerts. _O_ .
I´m back.
  zaterdag 12 november 2016 @ 04:39:43 #121
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166598998
quote:

[..]

Ze hebben zich perfect aangepast aan de Nederlandse Winkeltijdenwet, dus wat is je probleem?
pi_166599049
quote:
De Joodse winkel moet nu wel elke zaterdag dicht.
Een zorgelijke ontwikkeling, de nazi's wilden de joodse winkels ook dicht op zaterdag.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 12 november 2016 @ 05:22:11 #123
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166599081
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:02 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een zorgelijke ontwikkeling, de nazi's wilden de joodse winkels ook dicht op zaterdag.
Joden hebben er weinig aan als zo'n winkel op zaterdag open moet. Moeten ze sabbatgoj aannemen, iedere klant moet op vrijdag vooraf betalen of je moet verkopen op de pof tot zondag.

De nuance is dat de nazi's die winkels ook op elke andere dag wilden sluiten.
En dat een bepaalde godsdienst de Winkelsluitingstijdenwet ontloopt door illegale verkoop van goederen in hun gebedshuizen.
pi_166599093
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Joden hebben er weinig aan als zo'n winkel op zaterdag open moet. Moeten ze sabbatgoj aannemen, iedere klant moet op vrijdag vooraf betalen of je moet verkopen op de pof tot zondag.

De nuance is dat de nazi's die winkels ook op elke andere dag wilden sluiten.
En dat een bepaalde godsdienst de Winkelsluitingstijdenwet ontloopt door illegale verkoop van goederen in hun gebedshuizen.
Volgens mij is het punt dat die joodse knapen blootleggen dat die openingstijd nogal afhankelijk is van je specifieke religie kennelijk. Maar in een seculiere samenleving zouden we dat niet willen. Gewoon iedereen open, ook op zondag. Of niet, eigen keuze.
I´m back.
  zaterdag 12 november 2016 @ 05:54:07 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166599139
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat die joodse knapen blootleggen dat die openingstijd nogal afhankelijk is van je specifieke religie kennelijk. Maar in een seculiere samenleving zouden we dat niet willen. Gewoon iedereen open, ook op zondag. Of niet, eigen keuze.
Het idee achter de Winkelsluitingstijdenwet is dat mensen rust moeten krijgen, de winkeliers en hun personeel, daarom minimaal één dag in de week dicht en het maakt niet uit welke dag dat is.
Vanwege kerkbezoek is dat standaard op zondag, maar Joden zijn daarop al lange tijd de uitzondering. Wat voor de zondagsrust geen probleem was, want veel Joden zijn er nooit geweest in Nederland en bovendien zaten ze bij elkaar waardoor overlast van winkelende mensen beperkt werd. Oneerlijke concurrentie was het niet, door de verzuiling kwamen Christenen er toch niet shoppen, wat die op zondag toch al niet mochten.

Als je één dag in de week een rustdag wilt hebben, met enkele uitzonderingen die de algemene rust niet echt storen, kun je het beste de dag kiezen waarop de meeste mensen een rustdag willen. In een christelijke cultuur is dat de zondag, met de zaterdag voor de Joden als uitzondering.
Het zou wat zijn als we de woensdag (want Wodan!) zouden nemen en de christenen die rustdag massaal inruilden tegen de zondag: veel winkels open op de rustdag, en als je gewoon wilt shoppen op zondag is alles dicht.

Het afschaffen van de rustdag lijkt mij onwenselijk, in elk geval buiten de grote steden waar je minder makkelijk personeel kunt krijgen en de zondagopening niet lonend is buiten de weekenden voor Sinterklaas en Kerst.
pi_166599287
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 03:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat nou als een leerling van 17 of 18 met hetzelfde verhaal komt als Lodewijk of LK?
Als iemand in mijn les begint over joodse complotten dan zal ik hem vragen zoiets even uit te leggen. Dan zal ik daar dan en public duidelijk afstand van nemen, omdat ik het in zo'n geval belangrijk vind een signaal af te geven aan de andere leerlingen. Nu is het zo dat die andere leerlingen ook mondig genoeg zijn om daar zelf ook iets van te zeggen maar als docent heb ik een voorbeeldfunctie.

Als iemand racistische overtuigingen blijkt te hebben dan zie ik (en met mij het hele docententeam en de schoolleiding) dat als een probleem waarover met leerling (en evt de ouders) gesproken zal worden, zeker als iemand die ideeën uit naar andere leerlingen. De school waar ik werk, is multicultureel: er zitten Hindoestaanse, Turkse, Russische, joodse etc kinderen in mijn klassen. Uitgangspunt op zo'n school moet zijn dat iedereen zich er veilig kan voelen en niemand zich veroordeeld voelt vanwege z'n afkomst. Dus ook daar hanteer ik deze grens. We hebben vorig schooljaar een paar leerlingen gehad die antisemitische uitspraken deden. Dat wordt dan uitgebreid met deze leerlingen besproken (in dit geval door de mentor, het ging om eersteklassers).
pi_166599475
Hmja, ik snap het punt dat je wil maken, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die zo totaal ver-PVV'd zijn dat zich druk zouden maken om een islamitische winkel die op zondag open is en op vrijdag dicht.
  zaterdag 12 november 2016 @ 08:57:31 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166599758
Die joden eisen niks, de gemeente geeft hen een keuze en die maken ze. Niks mis mee, behalve dat die keuze wat mij betreft niet alleen op religieuze gronden zou hoeven steunen.
  zaterdag 12 november 2016 @ 08:57:59 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166599762
Wat een drukte om niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:16:34 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166602645
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 03:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je mist het talent om tussen de regels van mijn posts door te lezen. Je mist de ironie erin. Je bent niet in staat om echt te begrijpen wat ik ermee bedoel.

Waarmee ik trouwens niet ontken dat er achter die ironie zelf weer een laag schuilt van authenticiteit. Maar daar heeft Reve al over geschreven. (Ik geloof in zijn verweer op Eigen Erf, zoek dat zelf maar op)
The End Times are wild
pi_166604631
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:06 schreef LelijKnap het volgende:
Ik voel mij vanavond lichtelijk infantiel en debiel maar ook lichtelijk geniaal. Zo wilde ik bijvoorbeeld 'genieus' typen in plaats van geniaal. Vertel mij nou, is de creatie van zo een woord nou geniaal of debiel?
_O_
"Pools are perfect for holding water"
pi_166605204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 01:24 schreef LelijKnap het volgende:

Kijk, F_G, je verkijkt je. Ik liet de onwijze leraar zijn kennis kopiëren en plakken en hield wijselijk mijn mond. Ergens in dat lokaal van jou zit een soortgelijk kind; eentje die jou en al je misplaatste zelfingenomenheid doorziet. Hij staart je aan en zal stamelen wanneer je hem aanspreekt, maar durf a.u.b. niet te denken dat hij ook maar een seconde onder de indruk zal zijn van hetgeen jij op zijn klasgenootjes drukt.
Jij hebt niet in de gaten dat jij in dit verhaal vooral heel zelfingenomen doet naar mij toe?

Ik beweer toch nergens dat de in mijn ogen vaak prettige en stimulerende discussies tijdens mijn lessen ook door al mijn leerlingen zo worden ervaren? Ik pretendeer toch nergens dat ik weet wat er in hun hoofden precies gebeurt?
Ik zie toch leerlingen zoals jij in de banken zitten want inderdaad: je bent niet de enige. Denk je dat ik leerlingen niet regelmatig zie denken, om allerlei verschillende redenen: laat die mevrouw x maar lullen?

Ik probeer met al mijn kwaliteiten maar ook mijn beperkingen met al deze leerlingen contact te maken, ze uit de tent te lokken, ze iets mee te geven. En als ik ze iets meegeef, waartegen ze zich willen afzetten, dan is dat ook goed, dat hoort er ook bij. Ik heb ook vaak genoeg leerlingen met wie ik een haat-liefde relatie heb. Maar dat levert meestal wel wederzijds respect op, want we scherpen onze geesten aan elkaar. Vaak hoor ik dan pas later, als ze eenmaal van school zijn, dat ze daar wat aan hebben gehad. Wel een teken van groei en volwassenheid vind ik dat: als je de mensen met wie je strijd hebt gevoerd, kunt zien als degenen die juist hebben bijgedragen aan jouw ontwikkeling.

En soms lukt dat niet, dat hoort er ook bij. Soms heeft zo'n leerling dan met een andere docent wel een goede klik. En die leerling denkt misschien wel heel nare dingen over mij, wie weet. Ik moet dat wel loslaten want anders kan ik niet lesgeven zoals ik doe. Het komt trouwens ook regelmatig voor: dolende zielen die zich door mij begrepen voelen.

Wat ik vooral zo naar vind aan een verhaal zoals je het hier nu opschrijft, is jouw dedain en neerkijkende houding richting een persoon in jouw leven die zich, ondanks al zijn beperkingen en tekortkomingen, voor jou heeft ingezet. Die jij zelf niet hebt willen toelaten in jouw wereld en die je nu beschrijft als een triest persoon. De volwassen houding die ik omschreef, ontbreekt bij jou volledig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 12-11-2016 14:36:05 ]
  zondag 13 november 2016 @ 00:20:07 #133
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_166616409
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:10 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zijn meer de gemeentes hoor die dit bepalen. Hier in gemeente Roermond bijvoorbeeld zijn (vrijwel) alle winkels 7 dagen in de week open sinds een aantal jaar nu. Het is als proef begonnen maar uiteindelijk omgezet naar permanent. Ook supermarkten hebben ruime tijden hier, vrijwel allemaal zijn de tot 20.00 of 21.00 open en de Jumbo in het centrum zelfs tot 22.00 uur.

Mondjesmaat wordt het in steeds meer plaatsen toegepast. Over een paar jaar is het heel gewoon.
Hopelijk wel ja. Sinds een paar maanden woon ik in Berlijn en ondanks dat er nachtwinkels zijn, zijn alle winkels op zondag gesloten op nachtwinkels na. Als je gewend bent op zondag boodschappen te doen ben je goed de lul.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 13 november 2016 @ 03:43:40 #134
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166618843
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 06:56 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als iemand in mijn les begint over joodse complotten dan zal ik hem vragen zoiets even uit te leggen. Dan zal ik daar dan en public duidelijk afstand van nemen, omdat ik het in zo'n geval belangrijk vind een signaal af te geven aan de andere leerlingen.
Hoe moet ik dat interpreteren? Zeg je nu dat Joden geen complotten kunnen smeden en zulke uitspraken dus bij voorbaat ontkend kunnen worden, of mogen zulke beschuldigingen nooit geuit worden ongeacht hun waarheidsgehalte, of ben je Joods en neem je bij voorbaat afstand van complotten door volksgenoten?
are we infinite or am I alone
  zondag 13 november 2016 @ 04:10:22 #135
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166618958
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee achter de Winkelsluitingstijdenwet is dat mensen rust moeten krijgen, de winkeliers en hun personeel, daarom minimaal één dag in de week dicht en het maakt niet uit welke dag dat is.
Vanwege kerkbezoek is dat standaard op zondag, maar Joden zijn daarop al lange tijd de uitzondering. Wat voor de zondagsrust geen probleem was, want veel Joden zijn er nooit geweest in Nederland en bovendien zaten ze bij elkaar waardoor overlast van winkelende mensen beperkt werd. Oneerlijke concurrentie was het niet, door de verzuiling kwamen Christenen er toch niet shoppen, wat die op zondag toch al niet mochten.

Als je één dag in de week een rustdag wilt hebben, met enkele uitzonderingen die de algemene rust niet echt storen, kun je het beste de dag kiezen waarop de meeste mensen een rustdag willen. In een christelijke cultuur is dat de zondag, met de zaterdag voor de Joden als uitzondering.
Het zou wat zijn als we de woensdag (want Wodan!) zouden nemen en de christenen die rustdag massaal inruilden tegen de zondag: veel winkels open op de rustdag, en als je gewoon wilt shoppen op zondag is alles dicht.

Het afschaffen van de rustdag lijkt mij onwenselijk, in elk geval buiten de grote steden waar je minder makkelijk personeel kunt krijgen en de zondagopening niet lonend is buiten de weekenden voor Sinterklaas en Kerst.
Wat een slap gelul :D
Je kan een bezetting krijgen, zelfs in schubbenkuttenveen van 24/7 op een fte van 0.0005.
Je hoeft als winkelier enkel je zakelijke telefoon niet op te nemen.
Maar ach. Een Jood of een Moslim. Het zijn allemaal Sylvana's van het huidige Nederland.
  zondag 13 november 2016 @ 07:11:37 #136
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166619426
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 04:10 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat een slap gelul :D
Je kan een bezetting krijgen, zelfs in schubbenkuttenveen van 24/7 op een fte van 0.0005.
Het loont niet om zo'n winkel open te houden, 24/7.
Maar ik begrijp dat de economie van de kleine kernen en zelfs de iets grotere kernen voor jou een terra incognita is, dus ik begin maar niet aan de lijst met nuances, problemen en oplossingen die tot de huidige status quo hebben geleid.
pi_166619453
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 03:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat interpreteren? Zeg je nu dat Joden geen complotten kunnen smeden en zulke uitspraken dus bij voorbaat ontkend kunnen worden, of mogen zulke beschuldigingen nooit geuit worden ongeacht hun waarheidsgehalte, of ben je Joods en neem je bij voorbaat afstand van complotten door volksgenoten?
Zoals ik al schreef: ik zou een leerling vragen dat uit te leggen. En als ik dan antisemitische uitspraken als antwoord krijg, dan zal ik daar op wijzen. Conplottheorieen, nog los van de vraag of ze een racistische basis hebben, zijn verder natuurlijk een mooie aanleiding om te praten over het verschil tussen feiten en meningen. Maar ik heb zelden leerlingen die serieus in dergelijke theorieën geloven. Soms uiten ze die om even te kijken hoe ik daar op reageer, omdat ze nieuwsgierig zijn of als provocatie.
pi_166619792
Laat die mensen lekker opengaan op zondag. Sterker nog; laat iedereen z'n winkel openen wanneer hij of zij dat wil.
pi_166619803
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee achter de Winkelsluitingstijdenwet is dat mensen rust moeten krijgen
Fout !
Het idee is dat religekkies in de bijbel hebben gelezen dat God heeft gezegd dat de mens de 7e dag zou moeten rusten. Religie (de christelijke in dit geval) drukt dus in Nederland ook nog steeds een zwaar stempel op de maatschappij. Vaak niets mis mee, maar hier en daar kun je best eens een deurtje open zetten voor mensen die niets met die "wet" van doen hebben en op zondag willen of moeten winkelen.
Het is aan het personeel om te bepalen of ze zondag willen werken of niet, dáár zou je een beschermende wet voor kunnen maken.
Racist
pi_166619844
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 08:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Fout !
Het idee is dat religekkies in de bijbel hebben gelezen dat God heeft gezegd dat de mens de 7e dag zou moeten rusten. Religie (de christelijke in dit geval) drukt dus in Nederland ook nog steeds een zwaar stempel op de maatschappij. Vaak niets mis mee, maar hier en daar kun je best eens een deurtje open zetten voor mensen die niets met die "wet" van doen hebben en op zondag willen of moeten winkelen.
Het is aan het personeel om te bepalen of ze zondag willen werken of niet, dáár zou je een beschermende wet voor kunnen maken.
Dit inderdaad. Ik rust graag op dinsdag en vrijdag. Maar nee, God zegt dat we op zondag moeten rusten dus de regering heeft daar een wet voor opgesteld. Van de zotte natuurlijk want God bestaat helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2016 08:35:20 ]
  zondag 13 november 2016 @ 09:21:09 #141
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166620272
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 08:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Fout !
Voor de grote steden, akkoord. Daarbuiten: nee.
pi_166620412
Verder wel weer krom dit. Gelovigen (in dit geval joden) onderbouwen een verzoek met het bestaan van een sprookjeswezen en krijgen uitzondering terwijl elke atheïst met een daadwerkelijk bestaande reden ongetwijfeld kan fluiten naar zijn of haar uitzondering op de wet. Dat is nog het meest kwalijke van dit alles.

Verder moet iedereen natuurlijk gewoon zelf kunnen bepalen wanneer zijn of haar winkel opengaat. Klaar met al die uitzonderingen op de wet puur omdat iemand in een God gelooft.
pi_166620465
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 09:37 schreef Nielsch het volgende:
Verder wel weer krom dit. Gelovigen (in dit geval joden) onderbouwen een verzoek met het bestaan van een sprookjeswezen en krijgen uitzondering terwijl elke atheïst met een daadwerkelijk bestaande reden ongetwijfeld kan fluiten naar zijn of haar uitzondering op de wet. Dat is nog het meest kwalijke van dit alles.

Verder moet iedereen natuurlijk gewoon zelf kunnen bepalen wanneer zijn of haar winkel opengaat. Klaar met al die uitzonderingen op de wet puur omdat iemand in een God gelooft.
Exact. De vrijheid van religie kan best geschrapt worden. Laat religieuze overtuigingen gewoon net zoals andere overtuigingen beschermd worden door de vrijheid van meningsuiting.
pi_166620811
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Laat die mensen lekker opengaan op zondag. Sterker nog; laat iedereen z'n winkel openen wanneer hij of zij dat wil.
Alle supermarkten mogen ook gewoon open op zondag.

Dit is overigens meer een soort kringloop die draait op vrijwilligers. Ze hebben dit volgens mij zelf voorgesteld en de gemeente gaat akkoord. Niks spannends aan dus.
pi_166620832
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 09:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor de grote steden, akkoord. Daarbuiten: nee.
Het mooie is dat gemeenten het nu zelf mogen bepalen. Dus keuzevrijheid op het laagste democratische niveau.
  zondag 13 november 2016 @ 12:13:25 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166622380
G
quote:

Ga maar uitleggen waarom je per se op maandag in plaats van zondag je rustdag wilt hebben.
  zondag 13 november 2016 @ 12:14:47 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166622395
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alle supermarkten mogen ook gewoon open op zondag.

In Meppel?
In Nederland in elk geval niet. Niet in elke gemeente.
pi_166622975
quote:

Klopt idd, en het grappige daarvan is zelfs nog dat als je in discussie gaat met die gelovigen ze ook nog eens beweren 9 van de 10 x dat atheïsme ook gewoon een geloof is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 13-11-2016 13:01:06 ]
I´m back.
pi_166622985
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je mist het talent om tussen de regels van mijn posts door te lezen. Je mist de ironie erin. Je bent niet in staat om echt te begrijpen wat ik ermee bedoel.

Waarmee ik trouwens niet ontken dat er achter die ironie zelf weer een laag schuilt van authenticiteit. Maar daar heeft Reve al over geschreven. (Ik geloof in zijn verweer op Eigen Erf, zoek dat zelf maar op)
Beetje de ironie van de ironie dan hoor.
I´m back.
pi_166623151
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 06:56 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als iemand in mijn les begint over joodse complotten dan zal ik hem vragen zoiets even uit te leggen. Dan zal ik daar dan en public duidelijk afstand van nemen, omdat ik het in zo'n geval belangrijk vind een signaal af te geven aan de andere leerlingen. Nu is het zo dat die andere leerlingen ook mondig genoeg zijn om daar zelf ook iets van te zeggen maar als docent heb ik een voorbeeldfunctie.

Als iemand racistische overtuigingen blijkt te hebben dan zie ik (en met mij het hele docententeam en de schoolleiding) dat als een probleem waarover met leerling (en evt de ouders) gesproken zal worden, zeker als iemand die ideeën uit naar andere leerlingen. De school waar ik werk, is multicultureel: er zitten Hindoestaanse, Turkse, Russische, joodse etc kinderen in mijn klassen. Uitgangspunt op zo'n school moet zijn dat iedereen zich er veilig kan voelen en niemand zich veroordeeld voelt vanwege z'n afkomst. Dus ook daar hanteer ik deze grens. We hebben vorig schooljaar een paar leerlingen gehad die antisemitische uitspraken deden. Dat wordt dan uitgebreid met deze leerlingen besproken (in dit geval door de mentor, het ging om eersteklassers).
Tijdje geleden las ik, ik meen in Trouw, dat geschiedenisleraren tegenwoordig tamelijk veel geconfronteerd worden met complottheorieën. Dwz dat hun leerlingen die aanhangen dan. Groot deel van internet wordt gevuld met complottheorieën. Vraag is natuurlijk of je er onderhand niet een apart lesje aan moet wijden dan. Andere vraag is natuurlijk: wanneer is iets een complottheorie en wanneer niet? Hebben mensen de vrijheid om een complottheorie aan te hangen of niet? Wat zijn de gevaren van een complottheorie?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')