abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166553730
Sanders volledige statement
pi_166553735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je kan niet overal de knip voor trekken. Het is heel simpel; Overheid hoeft je handje niet vast te houden (zoals hier in Nederland), bevalt je dat niet dan verhuis je toch lekker?
Klopt en we zadelen onze kinderen lekker op met de problemen straks. Of de jongere generatie. En als die dat niet zien zitten dan... dan eh... nouja fuck hen, toch
pi_166553737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:20 schreef Nintex het volgende:
Sanders volledige statement
[ afbeelding ]
Vind het altijd behoorlijk triest dat de verliezers toch willen samenwerken, terwijl ze ontzettend uit elkaar liggen. Komt beetje over alsof ze over lijken willen gaan om alsnog een baantje te scoren.
pi_166553747
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Klopt en we zadelen onze kinderen lekker op met de problemen straks. Of de jongere generatie. En als die dat niet zien zitten dan... dan eh... nouja fuck hen, toch
Ik ben ervan overtuigd dat je als mens zelf je eigen boontjes kan doppen, dus ook voor je familie. Bevalt het niet dan verhuis je toch? Wat is daar mis mee? Niemand verplicht je om hier te blijven ofzo.
pi_166553754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vind het altijd behoorlijk triest dat de verliezers toch willen samenwerken, terwijl ze ontzettend uit elkaar liggen. Komt beetje over alsof ze over lijken willen gaan om alsnog een baantje te scoren.
Trump, Obama en Hillary hebben alledrie de deur open gezet voor verzoening. Daarbij heeft niemand wat aan een compleet onbestuurbaar land. Als je aanschuift krijg je wellicht nog wat voor elkaar.
pi_166553758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump, Obama en Hillary hebben alledrie de deur open gezet voor verzoening. Daarbij heeft niemand wat aan een compleet onbestuurbaar land. Als je aanschuift krijg je wellicht nog wat voor elkaar.
Er zijn toch wel meer mensen te vinden? Trump kan prima zijn eigen mensen aanstellen en ik denk niet dat hij gaat samenwerken met Clinton. Ze heeft zich wel (erg triest) aangeboden, maar denk dat hij gaat zeggen; No thank you.
pi_166553786
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat je als mens zelf je eigen boontjes kan doppen, dus ook voor je familie. Bevalt het niet dan verhuis je toch? Wat is daar mis mee? Niemand verplicht je om hier te blijven ofzo.
Allemaal leuk dat eigen bootjes doppen, maar daar heeft de noordpool, de zeespiegel, het oerwoud, de vervuiling van de zee niets aan.
En ik vind dat belangrijk, jij niet, dat kan.

Dat het een chinese hoax is, is hoe dan ook belachelijk dat was mijn punt. Al heeft hij nog wel meer belachelijke dingen gezegd natuurlijk.
pi_166553790
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Allemaal leuk dat eigen bootjes doppen, maar daar heeft de noordpool, de zeespiegel, het oerwoud, de vervuiling van de zee niets aan.
Dat is zo maar dat begint bij ons als burger. Er zijn reclamecampagnes zat over het milieu etc en het is aan ons om er wat mee te doen, maar schijnbaar boeit het niemand, aangezien we nog massaal lekker lopen te tanken etc.
pi_166553796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is zo maar dat begint bij ons als burger. Er zijn reclamecampagnes zat over het milieu etc en het is aan ons om er wat mee te doen, maar schijnbaar boeit het niemand, aangezien we nog massaal lekker lopen te tanken etc.
Ik vind dat het bij de regering begint, maar dat wij als burger inderdaad onze steen moeten bijdragen :)

Uiteindelijk is wat wij doen maar een klein gedeelte
pi_166553797
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Er zijn toch wel meer mensen te vinden? Trump kan prima zijn eigen mensen aanstellen en ik denk niet dat hij gaat samenwerken met Clinton. Ze heeft zich wel (erg triest) aangeboden, maar denk dat hij gaat zeggen; No thank you.
Waarom dan in hemelsnaam zo'n overwinningsspeech..? Trump, als überkapitalist heeft al jaren met Democraten opgetrokken. Nog maar zien hoeveel zijn taal van de afgelopen twee jaar waard is.
pi_166553800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik vind dat het bij de regering begint, maar dat wij als burger inderdaad onze steen moeten bijdragen :)

Uiteindelijk is wat wij doen maar een klein gedeelte
Wat wij doen een klein gedeelte? Er wonen 6 miljard burgers hier en een handje regering. WIJ maken het verschil hoor hallo.
pi_166553810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat wij doen een klein gedeelte? Er wonen 6 miljard burgers hier en een handje regering. WIJ maken het verschil hoor hallo.
Klopt, maar hoe de bevolking zich straks als geheel gedraagt heeft ook een boel te maken met wat de regering doet.

Als ze bijv. zonnepanelen niet subsidieren of hybride autos, maakt al een groot verschil. Wat te denken van "groene" stroom.
pi_166553819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe de bevolking zich straks als geheel gedraagt heeft ook een boel te maken met wat de regering doet.

Als ze bijv. zonnepanelen niet subsidieren of hybride autos, maakt al een groot verschil. Wat te denken van "groene" stroom.
Probleem is daar is geen geld voor of je moeten andere dingen gaan inkorten zoals scholing of gezondheidszorg etc etc
pi_166553821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Probleem is daar is geen geld voor of je moeten andere dingen gaan inkorten zoals scholing of gezondheidszorg etc etc
Ben hier geen expert in, maar het lijkt me dat innoveren in groene en duurzame stroom ook geld kan opleveren. Volgens mij doet Nederland dat in sommige sectoren al.
pi_166553829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ben hier geen expert in, maar het lijkt me dat innoveren in groene en duurzame stroom ook geld kan opleveren. Volgens mij doet Nederland dat in sommige sectoren al.
Er gaan wel miljarden aan subsidie om in groene energie. De financiėle duurzaamheid is volledig zoek.
pi_166553837
Subsidie op groene energie is verder ook subsidie op energiegebruik. Subsidie op groene energie wakkert dus ook het energiegebruik aan. En geen energie gebruiken is nog altijd klimaatvriendelijker dan groene energie gebruiken.
pi_166553843
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:44 schreef Kowloon het volgende:
Subsidie op groene energie is verder ook subsidie op energiegebruik. Subsidie op groene energie wakkert dus ook het energiegebruik aan. En geen energie gebruiken is nog altijd klimaatvriendelijker dan groene energie gebruiken.
Maar denk je dan niet dat het nodig is om manieren te zoeken om klimaatverandering tegen te gaan, of is jouw kijk sowieso heel anders op deze zaak?

Ik vind overigens wat extra geld betalen helemaal niet erg als dat de natuur ten goede komt :@
pi_166553865
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar denk je dan niet dat het nodig is om manieren te zoeken om klimaatverandering tegen te gaan, of is jouw kijk sowieso heel anders op deze zaak?

Ik vind overigens wat extra geld betalen helemaal niet erg als dat de natuur ten goede komt :@
In de productie van energie gaat heel veel subsidie om. Kerncentrales en kolencentrales die staatssteun ontvangen. Windmolenparken waar miljarden subsidie in om gaan. Ik vind het belangrijk om juist de productie van energie zo min mogelijk te subsidiėren. Men denkt alleen maar aan het substitutie-effect van de subsidie op groene energie (overstap van grijs naar groen stimuleren) maar men vergeet categorisch dat dat ook een inkomenseffect heeft (lagere energieprijs dus meer energieconsumptie).

Beter zou zijn om te stoppen met subsidie voor alle vormen van energieproductie. Als je dan toch wil subsidiėren is het veel verstandiger om naar innovatie te kijken. Zo jaag je de vooruitgang aan in plaats van dat je mede de consumptie van energie stimuleert.
pi_166553879
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 01:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In de productie van energie gaat heel veel subsidie om. Kerncentrales en kolencentrales die staatssteun ontvangen. Windmolenparken waar miljarden subsidie in om gaan. Ik vind het belangrijk om juist de productie van energie zo min mogelijk te subsidiėren. Men denkt alleen maar aan het substitutie-effect van de subsidie op groene energie (overstap van grijs naar groen stimuleren) maar men vergeet categorisch dat dat ook een inkomenseffect heeft (lagere energieprijs dus meer energieconsumptie).

Beter zou zijn om te stoppen met subsidie voor alle vormen van energieproductie. Als je dan toch wil subsidiėren is het veel verstandiger om naar innovatie te kijken. Zo jaag je de vooruitgang aan in plaats van dat je mede de consumptie van energie stimuleert.
Kan ik me wel in vinden, maar zou me er iets beter over moeten inlezen.

Wat denk je over klimaatverandering in het algemeen, overdreven of wel iets waar snel wat aan moet worden gedaan?
pi_166553880
ForecasterEnten twitterde op donderdag 10-11-2016 om 02:01:57 I have a few people ask me if I thought the election was hacked. It wasn't. Stop it. Trump's the president-elect. He won fair and square. reageer retweet
pi_166553900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 02:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Kan ik me wel in vinden, maar zou me er iets beter over moeten inlezen.

Wat denk je over klimaatverandering in het algemeen, overdreven of wel iets waar snel wat aan moet worden gedaan?
Ik ben er echt van overtuigd dat er een versterkt broeikaseffect is en dat de mens dat gedeeltelijk veroorzaakt. De cijfers zijn zonneklaar en het is niet overdreven.

Wel vind ik veel beleid op klimaatgebied te veel gericht op subsidie en repressie in plaats van innovatie. Er zit nog teveel een toon in van "de mens is fout en slecht", en daar heb ik niks mee.
  donderdag 10 november 2016 @ 02:26:59 #73
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166553906
Ik ben vooral voor windmolens, zonne-energie, waterkracht en biomassa omdat ons gas opraakt en we zo min mogelijk afhankelijk moeten zijn van Vladimir z'n gas en de olie van de Arabieren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_166553908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 02:26 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben vooral voor windmolens, zonne-energie, waterkracht en biomassa omdat ons gas opraakt en we zo min mogelijk afhankelijk moeten zijn van Vladimir z'n gas en de olie van de Arabieren.
Als het maar subsidievrij gebeurd.
  donderdag 10 november 2016 @ 02:39:26 #75
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166553912
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2016 02:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Als het maar subsidievrij gebeurd.
Als het maar gebeurt! Anders doe ik het zelf wel met zonnepaneeltjes, een tesla powerwall en een gasvrij huis! :7
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')