Opschudding kan leuk zijn, maar niet met een clown die de belastingen voor de rijken weer gaat verlagen, roept dat climate change een hoax van de Chinezen is en midden in de nacht een Twitteroorlog start met iedereen die 'm niet aanstaat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben alleen voor Trump omdat al die celebs en NL mediafiguren dan in het stof bijten. Waarom is iedereen zo voor Hillary? Dan blijft alles sowieso bij het oude. Er moet wat verandering komen, een beetje opschudding.
Ik vind het wel een clowneske man.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Opschudding kan leuk zijn, maar niet met een clown die de belastingen voor de rijken weer gaat verlagen, roept dat climate change een hoax van de Chinezen is en midden in de nacht een Twitteroorlog start met iedereen die 'm niet aanstaat.
Nee, da's achterhaald. Hij staat gemiddeld zo'n 3% achter.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:10 schreef Voetstappen het volgende:
Trump staat nu dus voor? Waar is dat te zien?
Ook dat schrijf ik nergens letterlijk op. Wederom plaats je eigen woorden in andermans mond. Ik schrijf op dat bij een gebrek aan een sterke leider Europa zal vervallen tot een slachtofferrol.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus als er wel een sterke leider is wordt Europa niet het decor van oorlog en geweld. Ik hoef je eigen redenaties toch niet helemaal voor je uit te schrijven, of wel?
Europa is sowieso slachtoffer, tenzij de VS ons onder haar vleugels blijft nemen. Het is dus helemaal niet in ons belang om een isolationist als Trump aan het roer te hebben in de VS.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Precies wat ik opschrijf. De EU wordt de komende decennia het decor van oorlog en geweld bij gebrek aan sterke leiders. Europa wordt daardoor een slachtoffer en geen overwinnaar.
thanks!quote:
Iemand als Trump kan Europa eens goed wakker schudden en uit zijn comfortzone halen. Een sterk Europa wil niet afhankelijk blijven van een andere grootmacht.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Europa is sowieso slachtoffer, tenzij de VS ons onder haar vleugels blijft nemen. Het is dus helemaal niet in ons belang om een isolationist als Trump aan het roer te hebben in de VS.
We hebben de Verenigde Staten nodig zolang Europa zo verdeeld blijft.
Nee, dat zeg je nu. In je eerste post stond 'oorlog', in je tweede ook.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ook dat schrijf ik nergens letterlijk op. Wederom plaats je eigen woorden in andermans mond. Ik schrijf op dat bij een gebrek aan een sterke leider Europa zal vervallen tot een slachtofferrol.
Ja, slachtofferrol in een te voeren oorlog. Precies.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je nu. In je eerste post stond 'oorlog', in je tweede ook.
In 1 poll van ABC, de rest staat ie gewoon achter.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:10 schreef Voetstappen het volgende:
Trump staat nu dus voor? Waar is dat te zien?
En die oorlog komt er dus per definitie, volgens jou?quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, slachtofferrol in een te voeren oorlog. Precies.
Europa heeft wel iets meer geschiedenis dan die voormalig kolonie. Waar is het zelfvertrouwen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iemand als Trump kan Europa eens goed wakker schudden en uit zijn comfortzone halen. Een sterk Europa wil niet afhankelijk blijven van een andere grootmacht.
Behalve als Trump gekozen wordt natuurlijk. Want dan wordt Europa sterk, en komen we niet in een slachtofferrol in een oorlogquote:Op dinsdag 8 november 2016 11:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En die oorlog komt er dus per definitie, volgens jou?
Met 26 individuele landen met eigen belangen ga je nooit een eenduidig beleid krijgen, verenigd onder één leider. Dat kan alleen als je Europa federaliseert, en dat dispuut is nu precies waar de zwakte van Europa zit op dit moment.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iemand als Trump kan Europa eens goed wakker schudden en uit zijn comfortzone halen. Een sterk Europa wil niet afhankelijk blijven van een andere grootmacht.
Ja, ik denk van wel. Het zullen meerdere conflicten zijn vanuit verschillende haarden. Ik verwacht een geopolitieke oorlog met Rusland gesteund en georkestreerd door de VS. Zeker als Clinton wint. Als Clinton president wordt zal Europa stapsgewijs gaan vervallen in een oorlog met Rusland.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En die oorlog komt er dus per definitie, volgens jou?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, ik denk van wel. Het zullen meerdere conflicten zijn vanuit verschillende haarden. Ik verwacht een geopolitieke oorlog met Rusland gesteund en georkestreerd door de VS. Zeker als Clinton wint. Als Clinton president wordt zal Europa stapsgewijs gaan vervallen in een oorlog met Rusland.
Ook verwacht een territoriale oorlog rondom het betwiste Noordpool gebied met het smelten van de ijskappen.
Er zullen veel aanslagen in Europa komen als IS op eigen terrein wordt verslagen. Daar waarschuwen alle veiligheidsdiensten voor. Europa zal een speelveld worden voor meer en grotere aanslagen.
Meer aanslagen betekent verdere politieke onstabiliteit. Samenlevingen binnen Europa raken steeds verder gepolariseerd. Ook vanuit die hoek verwacht ik onlusten en geweld. Vanuit de etnische hoek, maar ook vanuit onverenigbare ideologische verschillen. (nationalisten versus pro-Europeanen)
Verder verwacht ik de ineenstorting van de euro. De besluiten die de ECB nu neemt zijn onverantwoord en zullen op termijn leiden tot het ineenstorten van het systeem en een economische depressie inluiden. Spaargeld zal niets meer waard zijn, prijzen onbetaalbaar en de huizenmarkt zal in elkaar storten omdat die net als de vorige keer op een luchtballon is gebaseerd. Die bubbel gaat barsten. Dan barst de hel los.
Meen je dat echt?quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ja, ik denk van wel. Het zullen meerdere conflicten zijn vanuit verschillende haarden. Ik verwacht een geopolitieke oorlog met Rusland gesteund en georkestreerd door de VS. Zeker als Clinton wint. Als Clinton president wordt zal Europa stapsgewijs gaan vervallen in een oorlog met Rusland.
Ook verwacht een territoriale oorlog rondom het betwiste Noordpool gebied met het smelten van de ijskappen.
Er zullen veel aanslagen in Europa komen als IS op eigen terrein wordt verslagen. Daar waarschuwen alle veiligheidsdiensten voor. Europa zal een speelveld worden voor meer en grotere aanslagen.
Meer aanslagen betekent verdere politieke onstabiliteit. Samenlevingen binnen Europa raken steeds verder gepolariseerd. Ook vanuit die hoek verwacht ik onlusten en geweld. Vanuit de etnische hoek, maar ook vanuit onverenigbare ideologische verschillen. (nationalisten versus pro-Europeanen)
Verder verwacht ik de ineenstorting van de euro. De besluiten die de ECB nu neemt zijn onverantwoord en zullen op termijn leiden tot het ineenstorten van het systeem en een economische depressie inluiden. Spaargeld zal niets meer waard zijn, prijzen onbetaalbaar en de huizenmarkt zal in elkaar storten omdat die net als de vorige keer op een luchtballon is gebaseerd. Die bubbel gaat barsten. Dan barst de hel los.
Dat meent hij, maar Elzies is het oorlogsevangelie al heel lang aan het verkondigen. Maar hij overschat de Russen nogal. Die gaan niks doen, tenzij ze cadeautjes gaan krijgen. Trump zou zo'n cadeautje zijn, dat wel.quote:
Ik ben persoonlijk ook best onder de indruk van Putin op een twijfelachtige manier.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat meent hij, maar Elzies is het oorlogsevangelie al heel lang aan het verkondigen. Maar hij overschat de Russen nogal. Die gaan niks doen, tenzij ze cadeautjes gaan krijgen. Trump zou zo'n cadeautje zijn, dat wel.
Omdat Putin en Trump maatjes zijn?quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat meent hij, maar Elzies is het oorlogsevangelie al heel lang aan het verkondigen. Maar hij overschat de Russen nogal. Die gaan niks doen, tenzij ze cadeautjes gaan krijgen. Trump zou zo'n cadeautje zijn, dat wel.
Hij hoopt vooral dat dat gebeurt.quote:
Ze zijn geen maatjes, maar zoals RM-rf al zei: Poetin gaat echt niet stoppen met het uitbreiden van zijn invloedssfeer omdat Trump deals met hem wil maken. Als de VS zijn handen af trekt van Europa, dan is dat een uitnodiging voor Poetin om te pushen en dat gaat hij ook zeker doen. Trump als president gaat ultiem getest worden door de Russen omdat ze dan een vrijere hand kunnen krijgen. Clinton is veel meer een hardliner. Als de Russen kans zouden maken, zouden ze het misschien op een conflict aan laten komen maar die gaan volledig onder de voet gelopen worden. Ze zullen zich dus koest houden en de Koude Oorlog zal intensiveren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk ook best onder de indruk van Putin op een twijfelachtige manier.
[..]
Omdat Putin en Trump maatjes zijn?
Als het een film zou zijn, zou ik er een kaartje voor kopen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij hoopt vooral dat dat gebeurt.
Die verandering zal toch echt vanuit het Congress moeten komen en daar blijft alles zoals het er nu naar uitziet gewoon bij het oude.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben alleen voor Trump omdat al die celebs en NL mediafiguren dan in het stof bijten. Waarom is iedereen zo voor Hillary? Dan blijft alles sowieso bij het oude. Er moet wat verandering komen, een beetje opschudding.
Ach, Trump kan zoveel willen maar als hij geen Afgevaardigden of Senatoren kan vinden die dat ook willen houdt het voor hem op. Het valt best vies tegen hoeveel macht de Amerikaanse grondwet aan de president toekent.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Opschudding kan leuk zijn, maar niet met een clown die de belastingen voor de rijken weer gaat verlagen, roept dat climate change een hoax van de Chinezen is en midden in de nacht een Twitteroorlog start met iedereen die 'm niet aanstaat.
Dat kan je helaas vrij gemakkelijk omkerenquote:Op dinsdag 8 november 2016 12:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Niemand is voor Hillary maar het alternatief is zo gek als een deur.
Okee, dank je. Ik zag even de hele vliegbasis hier al in rook opgaan. En het munitiecomplex. Dat is hier maar een kilometer vandaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ze zijn geen maatjes, maar zoals RM-rf al zei: Poetin gaat echt niet stoppen met het uitbreiden van zijn invloedssfeer omdat Trump deals met hem wil maken. Als de VS zijn handen af trekt van Europa, dan is dat een uitnodiging voor Poetin om te pushen en dat gaat hij ook zeker doen. Trump als president gaat ultiem getest worden door de Russen omdat ze dan een vrijere hand kunnen krijgen. Clinton is veel meer een hardliner. Als de Russen kans zouden maken, zouden ze het misschien op een conflict aan laten komen maar die gaan volledig onder de voet gelopen worden. Ze zullen zich dus koest houden en de Koude Oorlog zal intensiveren.
In geen van beide scenario's zal het snel tot oorlog komen.
Dit is natuurlijk mijn mening en ik kan er ook naast zitten. Echter, in de wereld van Elzies ligt iedereen met elkaar op ramkoers en dat is op niet heel veel feiten gebaseerd.
Poetin zal wel moeten reageren als onder Clinton de spanningen aan de Russische grens zullen toenemen. Of dat men een raketschild plaatst. Die spanningen zijn er al. Rusland hoeft maar één Oostblokland aan te vallen die lid is van de NAVO en het is oorlog.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat Trump niet snapt hoe het spelletje werkt. Hij loopt Poetin te overladen met lof en legt direct al z'n kaarten op tafel. Onze ex-KGB'er speelt echter geopolitiek schaken voor gevorderden. Hij is eindeloos meer geslepen en intelligenter dan Trump. Poetin zal de handreiking van Trump met twee handen aangrijpen en er keihard misbruik van maken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan je helaas vrij gemakkelijk omkeren
Even Trump of Clinton noemen en daarna de overige 90% van het bericht gebruiken voor je EU obsessie en oorlogsfetisjisme. Je post dit soort flauwekul zo vaak: Mensen lezen het op een gegeven moment niet meer. Zonde van de slijtage van je vingers en toetsenbord.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Poetin zal wel moeten reageren als onder Clinton de spanningen aan de Russische grens zullen toenemen. Of dat men een raketschild plaatst. Die spanningen zijn er al. Rusland hoeft maar één Oostblokland aan te vallen die lid is van de NAVO en het is oorlog.
Het Noordpoolgebied is een betwist gebied waar meer landen (waaronder) Rusland aanspraak op maakt. Het olierijke gebied is wel terdege een conflict waard. Het is een wat ondergeschikt en binnen de media onderbelicht probleem, maar daarom niet minder serieus. Dat gebied is zoveel meer waard dan Oekraïne.
Ik denk dat we weinig discussie hoeven voeren over het gevaar van moslimterrorisme. Zeker als IS op eigen terrein wordt verslagen en veel gedesillusioneerde maar geradicaliseerde strijders vol wraak en wrok terugkeren naar hun thuisland, die wat ze inmiddels als hun grote vijand beschouwen.
Evenmin weten we dat moslim gerelateerde aanslagen in Europa zijn impact heeft op de onderlinge etnische verhoudingen. Er bestaan al veel spanningen binnen multiculturele samenlevingen, aanslagen vergroten juist een al bestaande polarisatie. Ook heeft het politieke consequenties. De PVV zou onmiddellijk de grootste worden als morgen in Nederland een aanslag zou worden gepleegd met een islamitische signatuur.
De reden dat West-Europa zo lang in relatieve vrede heeft kunnen leven komt door zijn welvaart. Maar die welvaart staat op het spel. We zagen de voorzichtige contouren bij de crisis in 2008 die feitelijk nog steeds aan de gang is. Door bepaalde besluitvormingen van het ECB wordt de uitwerking van die crisis voor zich uitgeschoven, vergelijkbaar dat een land met enorme begrotingstekorten zijn schulden maskeert door nog meer schuld aan die tekorten toe te voegen en zo nog een relatieve tijd van nieuwe welvaart denkt te hebben.
Totdat de bubbel barst. De vorige economische depressie in Europa leidde mede tot de Tweede Wereldoorlog. Dus zo gek is die vergelijking niet met een ECB die euro's bijdrukt (net als toen) de inflatie laag houdt (net als toen) weinig tot niets aan schuldenlast doet. (net als toen) We weten nu al dat onze pensioenen door deze maatregelingen aan het verdampen zijn, want de rente wordt kunstmatig laag gehouden. Burgers kopen daarom nu massaal huizen, maar wat als die rente ineens evenredig stijgt? Dan zijn de rapen gaar en belanden we in een economische depressie. Het wegvallen van welvaart is de meest gevaarlijke ontwikkeling voor het opstarten van oorlog.
Poet' is sowieso meer geslepen dan Trump en Hillary gecombineerd dus dat lijkt me nauwelijks een breekpunt te noemenquote:Op dinsdag 8 november 2016 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat Trump niet snapt hoe het spelletje werkt. Hij loopt Poetin te overladen met lof en legt direct al z'n kaarten op tafel. Onze ex-KGB'er speelt echter geopolitiek schaken voor gevorderden. Hij is eindeloos meer geslepen en intelligenter dan Trump. Poetin zal de handreiking van Trump met twee handen aangrijpen en er keihard misbruik van maken.
Clinton mag dan overkomen als een trut; ik heb haar toch wel wat hoger zitten dan Trump. Bovendien heeft ze eindeloos meer politiek ervaring, helemaal op internationaal vlak.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Poet' is sowieso meer geslepen dan Trump en Hillary gecombineerd dus dat lijkt me nauwelijks een breekpunt te noemen
Ja, goh.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Rusland hoeft maar één Oostblokland aan te vallen die lid is van de NAVO en het is oorlog.
Toch gek dat ze overkomt als een trut. Ze is namelijk een prettig persoon. Heeft uiteraard niet de charme van Bill, maar dan leg je de lat ook wel erg hoog.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Clinton mag dan overkomen als een trut; ik heb haar toch wel wat hoger zitten dan Trump. Bovendien heeft ze eindeloos meer politiek ervaring, helemaal op internationaal vlak.
Bovendien gaat ze winnen. Ieder topic met Trumps holboys kan net zo goed dicht.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Clinton mag dan overkomen als een trut; ik heb haar toch wel wat hoger zitten dan Trump. Bovendien heeft ze eindeloos meer politiek ervaring, helemaal op internationaal vlak.
Zo zeker is dat nog niet, iedereen was er ook van overtuigd dat er geen Brexit zou komen naar aanleiding van de polls, maar de polls zeggen eigenlijk niet zoveel is wel gebleken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bovendien gaat ze winnen. Ieder topic met Trumps holboys kan net zo goed dicht.
Vannacht pas toch?quote:
Brexit polls waren dagkoersen. Er zijn onderzoeken die al sinds mensenheugenis de juiste president hebben voorspeld. Dat was met Brexit niet mogelijk want het heeft geen geschiedenis.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo zeker is dat nog niet, iedereen was er ook van overtuigd dat er geen Brexit zou komen naar aanleiding van de polls, maar de polls zeggen eigenlijk niet zoveel is wel gebleken.
dan weten ze ook welke het nauwkeurigste is met de voorspellingen in de geschiedenisquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Brexit polls waren dagkoersen. Er zijn onderzoeken die al sinds mensenheugenis de juiste president hebben voorspeld. Dat was met Brexit niet mogelijk want het heeft geen geschiedenis.
En buiten dat toonden genoeg polls ook gewoon een kleine voorsprong voor brexit aan, maar dit fabeltje blijft op de een of andere manier maar rondzweven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Brexit polls waren dagkoersen. Er zijn onderzoeken die al sinds mensenheugenis de juiste president hebben voorspeld. Dat was met Brexit niet mogelijk want het heeft geen geschiedenis.
Ja en de polls waren toen niet betrouwbaar volgens jullie. De bookies dat is waar we echt op moesten lettenquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
En buiten dat toonden genoeg polls ook gewoon een kleine voorsprong voor brexit aan, maar dit fabeltje blijft op de een of andere manier maar rondzweven.
Jij wil duidelijk niet snappen dat er voor een Brexit eigenlijk geen vergelijkbare data was (in tegenstelling tot deze verkiezingen waar pollen zo ongeveer voor uitgevonden is) en dat maakt ze minder betrouwbaar maar dat is wel iets anders dan dat ze er naast zouden hebben gezeten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en de polls waren toen niet betrouwbaar volgens jullie. De bookies dat is waar we echt op moesten letten
"Brexit komt er niet, kijk maar naar de bookies!"quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij wil duidelijk niet snappen dat er voor een Brexit eigenlijk geen vergelijkbare data was (in tegenstelling tot deze verkiezingen waar pollen zo ongeveer voor uitgevonden is) en dat maakt ze minder betrouwbaar maar dat is wel iets anders dan dat ze er naast zouden hebben gezeten.
Ik vind het wat gek om de Brexit nu plotseling als de maat der dingen te beschouwen. Ook ik vind het te vroeg om Clinton uit te roepen als winnaar, maar de situatie is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met het Brexit-referendum. Er zijn al talloze Amerikaanse verkiezingen geweest. Dat gold niet voor dat referendum.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo zeker is dat nog niet, iedereen was er ook van overtuigd dat er geen Brexit zou komen naar aanleiding van de polls, maar de polls zeggen eigenlijk niet zoveel is wel gebleken.
https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
"Brexit komt er niet, kijk maar naar de bookies!"
Dat is niet hoe bookmakers werken. Het is niet "oh, ik krijg 500 keer mijn inzet terug als FC Grootegast wint van Ajax, dus gegarandeerd dat Ajax wint!" en als Grootegast dan toch wint, bookmakers er faliekant naast hebben gezeten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Toch zijn die polls vertekenend, er zijn teveel swingstates waar het nog alle kanten op kan waaien. Toch blijft het bizar dat ze in het machtigste land ter wereld nu letterlijk alleen de keuze hebben tussen een douche en een turd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het wat gek om de Brexit nu plotseling als de maat der dingen te beschouwen. Ook ik vind het te vroeg om Clinton uit te roepen als winnaar, maar de situatie is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met het Brexit-referendum. Er zijn al talloze Amerikaanse verkiezingen geweest. Dat gold niet voor dat referendum.
Het is toch helemaal niet zo dat ze alleen die keuze hebben? Van wat ik heb begrepen, zijn er nog andere kandidaten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch zijn die polls vertekenend, er zijn teveel swingstates waar het nog alle kanten op kan waaien. Toch blijft het bizar dat ze in het machtigste land ter wereld nu letterlijk alleen de keuze hebben tussen een douche en een turd.
Wie dan? Voor zover ik weet hebben we morgen of een president Clinton, of een president Trump, andere opties zijn er niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:27 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het is toch helemaal niet zo dat ze alleen die keuze hebben? Van wat ik heb begrepen, zijn er nog andere kandidaten.
Er is geloof ik nog een onafhankelijke kandidaat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie dan? Voor zover ik weet hebben we morgen of een president Clinton, of een president Trump, andere opties zijn er niet.
Er zijn toch ook nog andere partijen in amerika? Zo is er ook nog een Stein ofzo. Ik snap totaal niet hoe het kiezen in Amerika gebeurt eerlijk gezegd, maar het lijkt me nogal vreemd dat 2 verschillende visies de visies van alle inwoners van amerika vertegenwoordigen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie dan? Voor zover ik weet hebben we morgen of een president Clinton, of een president Trump, andere opties zijn er niet.
Wel meerderequote:Op dinsdag 8 november 2016 14:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er is geloof ik nog een onafhankelijke kandidaat.
kleine correctie....quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
Ze zijn geen maatjes, maar zoals RM-rf al zei: Poetin gaat echt niet stoppen met het uitbreiden van zijn invloedssfeer omdat Trump deals met hem wil maken.
morgen hebben we gewoon een president Obama...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik bedoelde met invloedssfeer ook niet dat hij fysiek de grenspaaltjes gaat verplaatsen. Maar zich meer met zijn buurlanden bemoeien is ook het vergroten van de invloedssfeer.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kleine correctie....
Ik heb nergens gezegd dat Putin zn invloedssfeer uitbreid.... Dat is ook niet de russiche strategie.
Wat de Russen vooral willen doen is de huidige trend te stoppen waarin ze steeds meer gebieden verliezen .
En dat kan nog wel tijdje duren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef RM-rf het volgende:
morgen hebben we gewoon een president Obama...
Ik geloof tot 20 januari.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dat kan nog wel tijdje duren.
probleem voor Putin is dat hij zich eerder steeds minder met zn buurlanden _kan_ bemoeien en deze steeds onafhankelijker worden en rusland ook een behoorlijk aantal militaire bases kwijtgeraakt is in de afgelopen 25 jaar en een groot risico steeds meer te verliezen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik bedoelde met invloedssfeer ook niet dat hij fysiek de grenspaaltjes gaat verplaatsen. Maar zich meer met zijn buurlanden bemoeien is ook het vergroten van de invloedssfeer.
Dank voor je inzicht, goed onderbouwd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
probleem voor Putin is dat hij zich eerder steeds minder met zn buurlanden _kan_ bemoeien en deze steeds onafhankelijker worden en rusland ook een behoorlijk aantal militaire bases kwijtgeraakt is in de afgelopen 25 jaar en een groot risico steeds meer te verliezen.
Dat speelde in de Oekraine (Krim) en bij de rusische inzet in Syrie is dat bepalend, de russen vechten daar om zelf een militaire aanwezigheid in een land waar ze traditioneel altijd vele troepen hadden te behouden.
De Russen zijn doodsbang dat bij een val van Assad ook zij het land uitgekegeld worden (bv Turkije zou dat graag zien, evenals Iran, wat direkt regionale concurrenten zijn van Rusland... de VS is wat dat betreft voor de russen niet eens zo interessant, die zijn een maatje te groot voor hen, maar in het voordeel van de russen speelt me dat de amerikanen in Syrie geen 'natuurlijke bondgenoot hebben of een direkt machtsbelang of partner om te beschermen, wel is de VS momenteel bezig om een luchtmachtbasis beschikbaar voor bv de amerikaanse air force in oost-europa te krijgen, vermoedelijk Polen, maar daar zijn de russen zeer op tegen (te dcht op moskou dat dan in een diekte aktieradius komt te liggen); Dan komt hen bv erg gelegen dat Trump juist pleit voor het terugtrekken van amerikaanse militaire aanwezigheid in bv europa, dat lijkt direkt een streep door de pogingen te zijn een basis in Polen te verkrijgen ).
Onderzoeken die al sinds jaar en dag de juiste president voorspellen zijn van een andere orde dan 'the bookies'.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |