Anders doe je je portier gewoon dicht.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto
Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Het probleem hier, wederom, is dat je komt met een brief waarin het kdv het gaat bespreken.quote:Op maandag 7 november 2016 11:57 schreef Blik het volgende:
[..]
ik vind de manier hoe alles wat ik hier noem in twijfel wordt getrokken uiterst vermoeiend. Ik kan hier wel tig keer benoemen dat de plekken zijn gemaakt door de gemeente met o.a. het doel om op die locatie kort te parkeren om je kinderen snel weg te brengen en op te halen (met de bron erbij van het kdv dat ze het bespreken met de gemeente). Maar ondanks dat het een feit is dat die plekken speciaal zijn gemaakt n.a.v. het kinderdagverblijf en de gemeente blijft het maar terugkomen dat ik daar niet zou mogen parkeren.
Ik heb de link van vvn ook gezien, en daar staan hooguit wat leidraden in van waaraan een ideale K&R locatie aan dient te voldoen. Het kan dus prima zijn dat de plaats waar ik parkeer dus niet ideaal zijn gepositioneerd. Dat is dan de gemeente aan te rekenen, maar niet perse de gebruiker van die parkeerplaats.
De discussie hier is allang geëvolueerd van een schuldvraag naar een veel verdergaande discussie waarin er zelfs wordt gesproken of ik daar uberhaupt wel zou mogen parkeren. Iedereen mag zijn mening hebben over dat het wel/niet handig zou zijn om daar een kind in de auto te zetten. Ik denk dat dat ondertussen wel duidelijk is, en ik heb ook al in een eerder stadium aangegeven dat ik er wel 2x over nadenk om mijn auto daar te parkeren.
Ik ben verder klaar met de discussie en ga verder niet meer reageren. Het ligt nu bij de verzekeringsmaatschappij en de politie, en ik ga wel zien wat daar uitkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
Als het kinderzitje al in de auto zat en TS als het ware met z'n bovenlichaam in de auto hing om dat kinderzitje goed neer te zetten zou de deur niet wijd openstaan en had de vrachtwagen er dus ruimte om veilig te passeren. Helaas hadden TS en de chauffeur de pech dat de deur openzwaaide door de langsrijdende vrachtauto en klapte de deur tegen de vrachtauto.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:13 schreef SuperWeber het volgende:
Het wordt steeds gekker hier...
Misschien moet ik het puntsgewijs opschrijven.
1. TS parkeert op een extra brede parkeerplaats.
2. TS komt terug van kdv met 2 kinderen en laadt kind 1 vanaf stoepzijde in.
3. Kind 2 zit in een maxi-cosi en wordt vanaf de andere zijde ingeladen.
4. Op dat moment rijdt er een vrachtwagen erg dicht langs de auto van TS en door de zuigende werking van de vrachtwagen wordt de deur van de auto van TS tegen de vrachtauto aangezogen waardoor er schade ontstaat. De vrachtauto rijdt door
5. TS is van mening dat de vrachtwagen is doorgereden na een ongeval en doet hiervan aangifte. Daarnaast vraagt TS of hij nog meer kan doen om de schade vergoed te krijgen.
Persoonlijk ben ik bang dat ts als hij de bestuurder van de vrachtwagen niet kan achterhalen de schade sowieso niet vergoed zal krijgen (los van de schuldvraag).
Daarnaast is het belachelijk dat velen vinden dat ts hier volledig zelf voor verantwoordelijk is. Hij parkeert bij een kdv op een plek waarbij er rekening wordt gehouden met het feit dat er kinderen in een auto worden geladen. Om deze reden zijn deze plaatsen extra breed gemaakt. Beide kinderen aan 1 kant inladen is lang niet altijd mogelijk. Sommige automerken vinden dat kinderen op de achterbank horen en om deze reden kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden (geef ze eens ongelijk). De vrachtwagenchauffeur had ook vaart kunnen minderen bij het zien van de half openstaande deur en/of meer ruimte kunnen laten bij het passeren.
In ieder geval vind ik het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Nee er is een zijstraatje 10 meter verder waar hij kan parkeren. De kiss en ride is ook niet bedoeld voor het kdv.quote:Op maandag 7 november 2016 15:49 schreef Chai het volgende:
Is dit echt de enige manier om te parkeren en je kind naar het KDV te brengen? Wat een kutplek. Ik zou de volgende keer de passagier die voorin zat gewoon achterin laten plaatsnemen zodat baby en kind er aan de straatkant uit kunnen.
Als dat echt geen optie is zou ik de auto gewoon een stukje op de stoep parkeren.
Nee die is duidelijk voor het station.quote:Op maandag 7 november 2016 15:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee er is een zijstraatje 10 meter verder waar hij kan parkeren. De kiss en ride is ook niet bedoeld voor het kdv.
Uiteraard is er niks mis met tegengas geven, dat moet gewoon kunnen.quote:Op maandag 7 november 2016 04:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat Bart2002 dit een goede post vindt.
Maar even serieus, wat had je dan verwacht? TS is overtuigd van zijn gelijk terwijl de meesten vinden dat TS geen gelijk heeft. Moeten we dan maar gewoon meehuilen met de wolven in het bos?
Wat is er mis mee om tegengas te geven als de algemene opinie is dat TS het niet bij het rechte eind heeft? En ja, dan moet (mag) een TS zich verdedigen. So what?
En even inhoudelijk: jij vindt ook dat een K&R plek gebruikt mag worden om te parkeren, je kinderen 100 meter verderop op te halen, 100 meter terug te lopen en dan op die gevaarlijke plek (die daar eigenlijk helemaal niet geschikt voor is) met maxi-cosi's te gaan zeulen?
Ik ben wel heel benieuwd wat dáárover jouw standpunt is, voordat je ons hier de les komt lezen.
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?quote:Op maandag 7 november 2016 15:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee er is een zijstraatje 10 meter verder waar hij kan parkeren. De kiss en ride is ook niet bedoeld voor het kdv.
quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?
Of bedoel je die straat parallel aan de hoofdweg waar de gemeente eerder al paaltjes op de stoep en een hekje in de groenstrook heeft gezet om te voorkomen dat mensen daar hun auto neerzetten?
Moet je wel heel lang wegblijven wil je weggesleept wordenquote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef Physsic het volgende:
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?
Maar er is helemaal niemand tegen zijn auto aangereden, de deur van TS ging verder open op het moment van het passeren van de vrachtwagen en daardoor is er schade ontstaan..quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uiteraard is er niks mis met tegengas geven, dat moet gewoon kunnen.
Het vervelende in dit topic vind ik meer dat er meer aan vingertje wijzen wordt gedaan dan dat de vraag in de OP wordt beantwoord.
Dat een K&R daar niet voor bedoeld is doet eigenlijk niet echt ter zaken.
Ook al stond TS daar verkeerd dan nóg is het niet normaal dat je auto geraakt wordt als de auto daar al stil staat.
We gaan toch niet elke fout geparkeerde auto beschadigen omdat die ergens staat waar het niet mag? Dan zouden we enorm veel werk te doen hebben.......
Of met oogkappen op rijden als in: Ik rijd altijd deze lijn op de weg, ik heb die auto wel gezien maar omdat hij er fout staat ga ik er geen rekening mee houden.
Ik ben iig niet zo'n chauffeur.
Praktijk is dat het een paar dagen goed gaat en dan staat er en stadswacht nummerborden te noteren en is het feest weer voorbij.quote:Op maandag 7 november 2016 17:12 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Moet je wel heel lang wegblijven wil je weggesleept worden
Tenzij er al een sleepwagen klaarstaat om in te grijpen.
Dan moet ik nu eerlijk toegeven dat ik dat verkeerd begrepen heb.quote:Op maandag 7 november 2016 17:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar er is helemaal niemand tegen zijn auto aangereden, de deur van TS ging verder open op het moment van het passeren van de vrachtwagen en daardoor is er schade ontstaan..
Ja, echte helden zijn het wel die stadswachten. Ik doelde meer op het wegslepen; dat zie ik niet zo snel gebeuren. Tenzij die wagen echt langdurig geparkeerd wordt door bijv. een treinreiziger. Dan heeft de sleepwagen alle tijd om even langs te komen. Niet als je dr een paar minuten staat om je koter weg te brengen.quote:Op maandag 7 november 2016 17:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Praktijk is dat het een paar dagen goed gaat en dan staat er en stadswacht nummerborden te noteren en is het feest weer voorbij.
Een boete van 90+euro is anders ook geen feest.quote:Op maandag 7 november 2016 17:12 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Moet je wel heel lang wegblijven wil je weggesleept worden
Tenzij er al een sleepwagen klaarstaat om in te grijpen.
Zoiets meende ik al aan de hand van je eerste posting.quote:Op maandag 7 november 2016 17:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan moet ik nu eerlijk toegeven dat ik dat verkeerd begrepen heb.
Eg nie, ik drink ze dan gewoon boven op.quote:Op maandag 7 november 2016 18:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zoiets meende ik al aan de hand van je eerste posting.
Kan gebeuren. Als ik je een biertje moest aanbieden voor elke keer dat ik een OP niet goed heb gelezen dan zou je vannacht op de keukenvloer slapen
Wel ouderwets een emmertje naast het bed zettenquote:Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eg nie, ik drink ze dan gewoon boven op.
Welnee, gewoon op tijd stoppen en de rest bewaren voor een andere keer.quote:Op maandag 7 november 2016 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel ouderwets een emmertje naast het bed zetten
Maar gaan wel elke schade pogen af te wentelen als je daar zelf verantwoordelijk voor bent?quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef vannelle het volgende:
We gaan toch niet elke fout geparkeerde auto beschadigen omdat die ergens staat waar het niet mag? Dan zouden we enorm veel werk te doen hebben.......
Neuh, de vraag was: "Wat moet ik nu doen?"quote:Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar gaan wel elke schade pogen af te wentelen als je daar zelf verantwoordelijk voor bent?
quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
Vervolgens zijn op die locatie waar ik stond de kiss & ride plekken gerealiseerd. Dit was eerst een stuk afslag. Dus iedereen die zijn mening klaar had staan omdat ik daar zogenaamd niet zou mogen staan, kan die mening herzien. De plekken zijn er zelfs speciaal voor gemaakt in overleg met de gemeente.
Ik vrees dat het kdv het over een andere plek heeft dan wat jij denkt; bijvoorbeeld aan de parallelweg waaraan het kdv gelegen is. Daar zijn pakeerplaatsen voor de deur, het is logischer dáár K&R plekken van te maken.quote:We zijn aan het onderzoeken bij de Gemeente of er van een aantal parkeerplaatsen ‘kiss en ride’ plekken gemaakt kunnen worden.
Uit jouw link:quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:
[..]
bron: http://www.verkeerskunde.nl/kiss+ride (er is geen officiële wettelijke definitie overigens)
quote:Het komt regelmatig voor dat ouders bij het brengen, met het kind mee de school inlopen. Bij het halen zijn ouders vaak ongeveer 10 minuten te vroeg bij school aanwezig, in die situaties is er sprake van kort parkeren. De combinatie van onmiddellijk in- en uitstappen en kort parkeren op dezelfde strook levert vaak problemen in het functioneren van de K+R.
quote:De ANWB ziet K+R ook als een plek waar mensen kunnen in- en uitstappen, waarna het voertuig direct verder rijdt, maar er moet wel een mogelijkheid zijn tot kort parkeren nabij de voorziening.
quote:K+R Kwaliteitscriteria
Ten slotte zijn op basis van conclusies en aanbevelingen, een aantal K+R kwaliteitscriteria opgesteld. Criteria waaraan een K+R-zone moet voldoen betreffen:
•De K+R-zone wordt niet ingericht op piekmomenten
•De K+R-zone moet op minimale loopafstand van de ingang liggen
•De K+R-zone moet fysiek gescheiden zijn van de doorgaande weg
•De uitstap moet direct aan het trottoir zijn aan de zijde van de voorziening
•De uitstapomgeving moet zo veilig mogelijk gemaakt worden
•Op de K+R-zone moet zo min mogelijk tegemoetkomend verkeer zijn
•De K+R-zone moet een eenrichtingsweg zijn waarbij passeren van voertuigen moeilijk moet zijn
De vraag van TS is wat hij nog meer gedaan dan hij al gedaan heeft. Hij vertelt dat hij op een parkeerplaats stond, als dan de situatie wat concreter wordt, blijkt dat zijn vraag niet beantwoord kan worden om het simpele feit dat hij eigenlijk geen rechten heeft.quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uiteraard is er niks mis met tegengas geven, dat moet gewoon kunnen.
Het vervelende in dit topic vind ik meer dat er meer aan vingertje wijzen wordt gedaan dan dat de vraag in de OP wordt beantwoord.
Dat een K&R daar niet voor bedoeld is doet eigenlijk niet echt ter zaken.
Ook al stond TS daar verkeerd dan nóg is het niet normaal dat je auto geraakt wordt als de auto daar al stil staat.
We gaan toch niet elke fout geparkeerde auto beschadigen omdat die ergens staat waar het niet mag? Dan zouden we enorm veel werk te doen hebben.......
Of met oogkappen op rijden als in: Ik rijd altijd deze lijn op de weg, ik heb die auto wel gezien maar omdat hij er fout staat ga ik er geen rekening mee houden.
Ik ben iig niet zo'n chauffeur.
En die vraag kan niet beantwoord worden zonder TS erop te wijzen dat hij fout zit.quote:Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Neuh, de vraag was: "Wat moet ik nu doen?"
De behoefte om iemand de schuld te geven is pas later in het topic ontstaan.
Waar staan die K&R plekken precies? Als ik zoek op fantaziehuis kom ik in Utrecht uit en ik zie op Google Maps nergens zo'n plek. Kun je het wat specifieker uitleggen?quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:
[..]
bron: http://www.verkeerskunde.nl/kiss+ride (er is geen officiële wettelijke definitie overigens)
De tekst van de nieuwsbrief die ik heb ontvangen van het kdv, nog voordat de plekken gerealiseerd waren, in april 2011. Dit in verband met de parkeerproblematiek
[..]
bron: http://www.fantaziehuis.n(...)uwsbrief_apr2011.pdf
Vervolgens zijn op die locatie waar ik stond de kiss & ride plekken gerealiseerd. Dit was eerst een stuk afslag. Dus iedereen die zijn mening klaar had staan omdat ik daar zogenaamd niet zou mogen staan, kan die mening herzien. De plekken zijn er zelfs speciaal voor gemaakt in overleg met de gemeente. Dat het misschien niet de meest veilige locatie is, is een heel ander verhaal.
[..]
Ow, heb ik een 4-deurs auto, waar haal je die wijsheid vandaan? Zeg dan gewoon niks als je er niks vanaf weet
Dat kan je niet afdwingen. Als ze gewoon een stuk stoep hebben genomen met een K+R bord kan je (als asociale lul) gewoon parkeren zonder dat je iets fout doet.quote:We zijn aan het onderzoeken bij de Gemeente of er van een aantal parkeerplaatsen ‘kiss en ride’ plekken gemaakt kunnen worden. Als er plekken zijn waar je bijvoorbeeld maximaal 15 minuten mag parkeren, bied je sneller verloop in het parkeren
Zucht ... of je leest het topic even door.quote:Op maandag 7 november 2016 20:23 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Waar staan die K&R plekken precies? Als ik zoek op fantaziehuis kom ik in Utrecht uit en ik zie op Google Maps nergens zo'n plek. Kun je het wat specifieker uitleggen?
Er is hier echt al een aantal keer een link geplaatst, zelfs vandaag nog.quote:Op maandag 7 november 2016 20:23 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Waar staan die K&R plekken precies? Als ik zoek op fantaziehuis kom ik in Utrecht uit en ik zie op Google Maps nergens zo'n plek. Kun je het wat specifieker uitleggen?
[..]
Dat kan je niet afdwingen. Als ze gewoon een stuk stoep hebben genomen met een K+R bord kan je (als asociale lul) gewoon parkeren zonder dat je iets fout doet.
Dit vind ik nou een goede post.quote:Op maandag 7 november 2016 20:10 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag van TS is wat hij nog meer gedaan dan hij al gedaan heeft. Hij vertelt dat hij op een parkeerplaats stond, als dan de situatie wat concreter wordt, blijkt dat zijn vraag niet beantwoord kan worden om het simpele feit dat hij eigenlijk geen rechten heeft.
Maar TS blijft overtuigd van zijn gelijk: hij parkeert op een plek die het kdv speciaal heeft aangewezen in overleg met de gemeente.
Willen we TS gemotiveerd van advies dienen (niet het advies wat TS graag wil horen maar juridisch gezien wel het juiste advies) dan moeten we TS toch ervan overtuigen dat die K&R plek niet de aangegeven plek was om je peuter in de auto te hijsen. Doe je dat toch, prima, moet TS uiteraard zelf weten maar dan niet een zondebok gaan zoeken in de vorm van een vrachtwagenchauffeur als het mis gaat.
Er was hier zelfs iemand die beweerde dat de vrachtwagen op full speed vlak langs het kdv reed (maar streetview niet eens bekeken had). Jij was in de veronderstelling dat de deur van TS eruit gereden was. En TS kletst steevast over 'parkeerplaats'.
Dit soort onzin verdient tegenspraak en nee, dan kan er niet voorbij gegaan worden aan een beschouwing op de K&R plekken.
Maar zijn we daarmee lemmings? Zijn onze adviezen daarmee verkeerd?
Oh ja, dus als iemand aan mij vraagt hoeveel 2+2 is moet ik hem eerst op z'n donder geven omdat hij zijn voeten niet geveegd heeft?quote:Op maandag 7 november 2016 20:13 schreef r_one het volgende:
[..]
En die vraag kan niet beantwoord worden zonder TS erop te wijzen dat hij fout zit.
Nee, als iemand roept dat 2+2 5 is en vraagt hoe hij dit kan uitrekenen mag je hem op zijn donder geven.quote:Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh ja, dus als iemand aan mij vraagt hoeveel 2+2 is moet ik hem eerst op z'n donder geven omdat hij zijn voeten niet geveegd heeft?
Er zit geen causaal verband tussen een rekensom en jouw mate van hygiëne. Wel tussen het laden en lossen op een K&R plek en (de gevolgen van) langsrijdend verkeer.quote:Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh ja, dus als iemand aan mij vraagt hoeveel 2+2 is moet ik hem eerst op z'n donder geven omdat hij zijn voeten niet geveegd heeft?
Dat zijstraatje is een doorgang voor de brandweer. Borden staan er niet voor niets.quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef Physsic het volgende:
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?
En dus?quote:Op maandag 7 november 2016 21:44 schreef obolos het volgende:
[..]
Dat zijstraatje is een doorgang voor de brandweer.
Spreken van groepsdynamiek.. omdat er meerdere mensen hetzelfde denkenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben er al wel over uit dat die K+R nou niet de verstandigste plek is om je kind in te laden. Zeker niet aan de wegkant. Wel keur ik de "groepsdynamiek" af zoals die hier verliep. Een hard grimmig gezamenlijk sfeertje om de TS erop te wijzen dat ie fout zat en om het collectieve gelijk te krijgen. Niet erg subtiel. Het is mede daarom dat de TS niet meer reageert vermoed ik.
Tja TS kreeg niet het antwoord dat hij wilde horen. De waarheid is soms hard. Dat heeft niks met groepsdynamiek of een hetze jegens TS te maken. Gewoon gezond verstand.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben er al wel over uit dat die K+R nou niet de verstandigste plek is om je kind in te laden. Zeker niet aan de wegkant. Wel keur ik de "groepsdynamiek" af zoals die hier verliep. Een hard grimmig gezamenlijk sfeertje om de TS erop te wijzen dat ie fout zat en om het collectieve gelijk te krijgen. Niet erg subtiel. Het is mede daarom dat de TS niet meer reageert vermoed ik.
Gebrek aan dynamiek van de kant van TS. Vooral de start van het topic. Klickbait TT, onvolledige info en niet willen snappen dat TS zelf aansprakelijk is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:42 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Spreken van groepsdynamiek.. omdat er meerdere mensen hetzelfde denken![]()
De TS heeft al aangegeven niet meer te zullen reageren hier en houdt zich dus aan zn woordenDie was wat gepikeerd omdat de reacties 'm geen gelijk gaven. Tja.
Is je de (voorafgaande) halsstarrige "ik heb gelijk (en wat kan ik nu verder nog meer doen?)"-houding ook opgevallen of kijk je alleen maar naar de o zo boze groep die niet meehuilt met TS?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Bart2002 het volgende:
Wel keur ik de "groepsdynamiek" af zoals die hier verliep. Een hard grimmig gezamenlijk sfeertje om de TS erop te wijzen dat ie fout zat en om het collectieve gelijk te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |