Neuh, de vraag was: "Wat moet ik nu doen?"quote:Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar gaan wel elke schade pogen af te wentelen als je daar zelf verantwoordelijk voor bent?
quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
Vervolgens zijn op die locatie waar ik stond de kiss & ride plekken gerealiseerd. Dit was eerst een stuk afslag. Dus iedereen die zijn mening klaar had staan omdat ik daar zogenaamd niet zou mogen staan, kan die mening herzien. De plekken zijn er zelfs speciaal voor gemaakt in overleg met de gemeente.
Ik vrees dat het kdv het over een andere plek heeft dan wat jij denkt; bijvoorbeeld aan de parallelweg waaraan het kdv gelegen is. Daar zijn pakeerplaatsen voor de deur, het is logischer dáár K&R plekken van te maken.quote:We zijn aan het onderzoeken bij de Gemeente of er van een aantal parkeerplaatsen ‘kiss en ride’ plekken gemaakt kunnen worden.
Uit jouw link:quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:
[..]
bron: http://www.verkeerskunde.nl/kiss+ride (er is geen officiële wettelijke definitie overigens)
quote:Het komt regelmatig voor dat ouders bij het brengen, met het kind mee de school inlopen. Bij het halen zijn ouders vaak ongeveer 10 minuten te vroeg bij school aanwezig, in die situaties is er sprake van kort parkeren. De combinatie van onmiddellijk in- en uitstappen en kort parkeren op dezelfde strook levert vaak problemen in het functioneren van de K+R.
quote:De ANWB ziet K+R ook als een plek waar mensen kunnen in- en uitstappen, waarna het voertuig direct verder rijdt, maar er moet wel een mogelijkheid zijn tot kort parkeren nabij de voorziening.
quote:K+R Kwaliteitscriteria
Ten slotte zijn op basis van conclusies en aanbevelingen, een aantal K+R kwaliteitscriteria opgesteld. Criteria waaraan een K+R-zone moet voldoen betreffen:
•De K+R-zone wordt niet ingericht op piekmomenten
•De K+R-zone moet op minimale loopafstand van de ingang liggen
•De K+R-zone moet fysiek gescheiden zijn van de doorgaande weg
•De uitstap moet direct aan het trottoir zijn aan de zijde van de voorziening
•De uitstapomgeving moet zo veilig mogelijk gemaakt worden
•Op de K+R-zone moet zo min mogelijk tegemoetkomend verkeer zijn
•De K+R-zone moet een eenrichtingsweg zijn waarbij passeren van voertuigen moeilijk moet zijn
De vraag van TS is wat hij nog meer gedaan dan hij al gedaan heeft. Hij vertelt dat hij op een parkeerplaats stond, als dan de situatie wat concreter wordt, blijkt dat zijn vraag niet beantwoord kan worden om het simpele feit dat hij eigenlijk geen rechten heeft.quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uiteraard is er niks mis met tegengas geven, dat moet gewoon kunnen.
Het vervelende in dit topic vind ik meer dat er meer aan vingertje wijzen wordt gedaan dan dat de vraag in de OP wordt beantwoord.
Dat een K&R daar niet voor bedoeld is doet eigenlijk niet echt ter zaken.
Ook al stond TS daar verkeerd dan nóg is het niet normaal dat je auto geraakt wordt als de auto daar al stil staat.
We gaan toch niet elke fout geparkeerde auto beschadigen omdat die ergens staat waar het niet mag? Dan zouden we enorm veel werk te doen hebben.......
Of met oogkappen op rijden als in: Ik rijd altijd deze lijn op de weg, ik heb die auto wel gezien maar omdat hij er fout staat ga ik er geen rekening mee houden.
Ik ben iig niet zo'n chauffeur.
En die vraag kan niet beantwoord worden zonder TS erop te wijzen dat hij fout zit.quote:Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Neuh, de vraag was: "Wat moet ik nu doen?"
De behoefte om iemand de schuld te geven is pas later in het topic ontstaan.
Waar staan die K&R plekken precies? Als ik zoek op fantaziehuis kom ik in Utrecht uit en ik zie op Google Maps nergens zo'n plek. Kun je het wat specifieker uitleggen?quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:
[..]
bron: http://www.verkeerskunde.nl/kiss+ride (er is geen officiële wettelijke definitie overigens)
De tekst van de nieuwsbrief die ik heb ontvangen van het kdv, nog voordat de plekken gerealiseerd waren, in april 2011. Dit in verband met de parkeerproblematiek
[..]
bron: http://www.fantaziehuis.n(...)uwsbrief_apr2011.pdf
Vervolgens zijn op die locatie waar ik stond de kiss & ride plekken gerealiseerd. Dit was eerst een stuk afslag. Dus iedereen die zijn mening klaar had staan omdat ik daar zogenaamd niet zou mogen staan, kan die mening herzien. De plekken zijn er zelfs speciaal voor gemaakt in overleg met de gemeente. Dat het misschien niet de meest veilige locatie is, is een heel ander verhaal.
[..]
Ow, heb ik een 4-deurs auto, waar haal je die wijsheid vandaan? Zeg dan gewoon niks als je er niks vanaf weet
Dat kan je niet afdwingen. Als ze gewoon een stuk stoep hebben genomen met een K+R bord kan je (als asociale lul) gewoon parkeren zonder dat je iets fout doet.quote:We zijn aan het onderzoeken bij de Gemeente of er van een aantal parkeerplaatsen ‘kiss en ride’ plekken gemaakt kunnen worden. Als er plekken zijn waar je bijvoorbeeld maximaal 15 minuten mag parkeren, bied je sneller verloop in het parkeren
Zucht ... of je leest het topic even door.quote:Op maandag 7 november 2016 20:23 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Waar staan die K&R plekken precies? Als ik zoek op fantaziehuis kom ik in Utrecht uit en ik zie op Google Maps nergens zo'n plek. Kun je het wat specifieker uitleggen?
Er is hier echt al een aantal keer een link geplaatst, zelfs vandaag nog.quote:Op maandag 7 november 2016 20:23 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Waar staan die K&R plekken precies? Als ik zoek op fantaziehuis kom ik in Utrecht uit en ik zie op Google Maps nergens zo'n plek. Kun je het wat specifieker uitleggen?
[..]
Dat kan je niet afdwingen. Als ze gewoon een stuk stoep hebben genomen met een K+R bord kan je (als asociale lul) gewoon parkeren zonder dat je iets fout doet.
Dit vind ik nou een goede post.quote:Op maandag 7 november 2016 20:10 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag van TS is wat hij nog meer gedaan dan hij al gedaan heeft. Hij vertelt dat hij op een parkeerplaats stond, als dan de situatie wat concreter wordt, blijkt dat zijn vraag niet beantwoord kan worden om het simpele feit dat hij eigenlijk geen rechten heeft.
Maar TS blijft overtuigd van zijn gelijk: hij parkeert op een plek die het kdv speciaal heeft aangewezen in overleg met de gemeente.
Willen we TS gemotiveerd van advies dienen (niet het advies wat TS graag wil horen maar juridisch gezien wel het juiste advies) dan moeten we TS toch ervan overtuigen dat die K&R plek niet de aangegeven plek was om je peuter in de auto te hijsen. Doe je dat toch, prima, moet TS uiteraard zelf weten maar dan niet een zondebok gaan zoeken in de vorm van een vrachtwagenchauffeur als het mis gaat.
Er was hier zelfs iemand die beweerde dat de vrachtwagen op full speed vlak langs het kdv reed (maar streetview niet eens bekeken had). Jij was in de veronderstelling dat de deur van TS eruit gereden was. En TS kletst steevast over 'parkeerplaats'.
Dit soort onzin verdient tegenspraak en nee, dan kan er niet voorbij gegaan worden aan een beschouwing op de K&R plekken.
Maar zijn we daarmee lemmings? Zijn onze adviezen daarmee verkeerd?
Oh ja, dus als iemand aan mij vraagt hoeveel 2+2 is moet ik hem eerst op z'n donder geven omdat hij zijn voeten niet geveegd heeft?quote:Op maandag 7 november 2016 20:13 schreef r_one het volgende:
[..]
En die vraag kan niet beantwoord worden zonder TS erop te wijzen dat hij fout zit.
Nee, als iemand roept dat 2+2 5 is en vraagt hoe hij dit kan uitrekenen mag je hem op zijn donder geven.quote:Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh ja, dus als iemand aan mij vraagt hoeveel 2+2 is moet ik hem eerst op z'n donder geven omdat hij zijn voeten niet geveegd heeft?
Er zit geen causaal verband tussen een rekensom en jouw mate van hygiëne. Wel tussen het laden en lossen op een K&R plek en (de gevolgen van) langsrijdend verkeer.quote:Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh ja, dus als iemand aan mij vraagt hoeveel 2+2 is moet ik hem eerst op z'n donder geven omdat hij zijn voeten niet geveegd heeft?
Dat zijstraatje is een doorgang voor de brandweer. Borden staan er niet voor niets.quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef Physsic het volgende:
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?
En dus?quote:Op maandag 7 november 2016 21:44 schreef obolos het volgende:
[..]
Dat zijstraatje is een doorgang voor de brandweer.
Spreken van groepsdynamiek.. omdat er meerdere mensen hetzelfde denkenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben er al wel over uit dat die K+R nou niet de verstandigste plek is om je kind in te laden. Zeker niet aan de wegkant. Wel keur ik de "groepsdynamiek" af zoals die hier verliep. Een hard grimmig gezamenlijk sfeertje om de TS erop te wijzen dat ie fout zat en om het collectieve gelijk te krijgen. Niet erg subtiel. Het is mede daarom dat de TS niet meer reageert vermoed ik.
Tja TS kreeg niet het antwoord dat hij wilde horen. De waarheid is soms hard. Dat heeft niks met groepsdynamiek of een hetze jegens TS te maken. Gewoon gezond verstand.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben er al wel over uit dat die K+R nou niet de verstandigste plek is om je kind in te laden. Zeker niet aan de wegkant. Wel keur ik de "groepsdynamiek" af zoals die hier verliep. Een hard grimmig gezamenlijk sfeertje om de TS erop te wijzen dat ie fout zat en om het collectieve gelijk te krijgen. Niet erg subtiel. Het is mede daarom dat de TS niet meer reageert vermoed ik.
Gebrek aan dynamiek van de kant van TS. Vooral de start van het topic. Klickbait TT, onvolledige info en niet willen snappen dat TS zelf aansprakelijk is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:42 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Spreken van groepsdynamiek.. omdat er meerdere mensen hetzelfde denken![]()
De TS heeft al aangegeven niet meer te zullen reageren hier en houdt zich dus aan zn woordenDie was wat gepikeerd omdat de reacties 'm geen gelijk gaven. Tja.
Is je de (voorafgaande) halsstarrige "ik heb gelijk (en wat kan ik nu verder nog meer doen?)"-houding ook opgevallen of kijk je alleen maar naar de o zo boze groep die niet meehuilt met TS?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Bart2002 het volgende:
Wel keur ik de "groepsdynamiek" af zoals die hier verliep. Een hard grimmig gezamenlijk sfeertje om de TS erop te wijzen dat ie fout zat en om het collectieve gelijk te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |