Ik denk dat Bart2002 dit een goede post vindt.quote:Op maandag 7 november 2016 02:18 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn de meeste mensen toch lemmings.
Er is een mening gepost en na 1x bijval schaart iedereen zich achter die mening zonder goed te lezen of zelf na te denken.
Met de massa meelopen is idd vrijwel zonder gevaar, er zijn maar weinig mensen die je dan aanspreken op je "mening" omdat je met de meerderheid meeloopt zonder echt inhoudelijk gelezen te hebben blijkbaar.
Er zijn in dit topic maar een paar die echt lezen en dat is jammer.
De publieke opinie is blijkbaar dat TS een fout heeft gemaakt en daarom daarop keihard afgerekend moet worden.
Zijn er nou echt zo veel mensen die om die redenen zogenaamd advies geven?
Het is niet eens advies, TS afzeiken is makkelijker omdat iedereen dat doet en als je in die trend meegaat ben je populair of zo.
Daar lijkt het in dit topic iig om te gaan.
TS stelt een hele normale vraag: Dit is er gebeurd en hoe handel ik de schade af?
Pagina's verder gaat het alleen maar om hoe TS het in de toekomst beter kan doen eventueel maar dat is te veel gevraagd, afzeiken met steun van anderen is makkelijker omdat je dan zelf niet onder vuur komt te liggen, meedoen met de meute is altijd makkelijker.
Het is echt verbazingwekkend dat dit topic veranderd naar de sfeer dat TS zich moet verdedigen.
Maar ja, meelopen is nog nooit zo makkelijk geweest, een vraag lezen en beantwoorden is duidelijk wel lastig.
Ik denk dat het teoval is dat iedereen met die eerste mening meegaat, het feit is namelijk dat die mening correct is. Dat er veel bijval is, is alleen maar toe te juichen.quote:Op maandag 7 november 2016 02:18 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn de meeste mensen toch lemmings.
Er is een mening gepost en na 1x bijval schaart iedereen zich achter die mening zonder goed te lezen of zelf na te denken.
Met de massa meelopen is idd vrijwel zonder gevaar, er zijn maar weinig mensen die je dan aanspreken op je "mening" omdat je met de meerderheid meeloopt zonder echt inhoudelijk gelezen te hebben blijkbaar.
Er zijn in dit topic maar een paar die echt lezen en dat is jammer.
De publieke opinie is blijkbaar dat TS een fout heeft gemaakt en daarom daarop keihard afgerekend moet worden.
Zijn er nou echt zo veel mensen die om die redenen zogenaamd advies geven?
Het is niet eens advies, TS afzeiken is makkelijker omdat iedereen dat doet en als je in die trend meegaat ben je populair of zo.
Daar lijkt het in dit topic iig om te gaan.
TS stelt een hele normale vraag: Dit is er gebeurd en hoe handel ik de schade af?
Pagina's verder gaat het alleen maar om hoe TS het in de toekomst beter kan doen eventueel maar dat is te veel gevraagd, afzeiken met steun van anderen is makkelijker omdat je dan zelf niet onder vuur komt te liggen, meedoen met de meute is altijd makkelijker.
Het is echt verbazingwekkend dat dit topic veranderd naar de sfeer dat TS zich moet verdedigen.
Maar ja, meelopen is nog nooit zo makkelijk geweest, een vraag lezen en beantwoorden is duidelijk wel lastig.
TS had er inderdaad niet mogen parkeren. Op het moment dat de bestuurder zelf moet uitstappen, is het oneigenlijk gebruik van de K+R.quote:Op zondag 6 november 2016 23:33 schreef nuget het volgende:
[..]
Ik zou de gemeente ook maar eens aanschrijven aangezien de hele K+R niet voldoet aan wat het moet zijn...
Dure les voor TS... maar zo is het.. (je had daar uberhaubt niet mogen parkeren)
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:quote:Op maandag 7 november 2016 09:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
TS had er inderdaad niet mogen parkeren. Op het moment dat de bestuurder zelf moet uitstappen, is het oneigenlijk gebruik van de K+R.
De K+R zal hoofdzakelijk zijn aangelegd voor treinreizigers. Dat ROC leerlingen en opvangkinderen er ook gebruik van laten maken door hun 'chauffeurs' is op zich geen probleem. Zolang men aan de stoep -kant in en uitstapt en zelfstandig de weg buiten de auto aflegt.
TS hoorde er sowieso niet thuis.
bron: http://www.verkeerskunde.nl/kiss+ride (er is geen officiële wettelijke definitie overigens)quote:Het laten stilstaan van een voertuig op een daarvoor bestemde rijstrook specifiek bedoeld voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van personen in combinatie met parkeervakken met een maximale parkeerduur van 15 minuten specifiek bedoeld voor het halen en brengen van personen.
bron: http://www.fantaziehuis.n(...)uwsbrief_apr2011.pdfquote:We zijn aan het onderzoeken bij de Gemeente of er van een aantal parkeerplaatsen ‘kiss en ride’ plekken gemaakt kunnen worden. Als er plekken zijn waar je bijvoorbeeld maximaal 15 minuten mag parkeren, bied je sneller verloop in het parkeren
Ow, heb ik een 4-deurs auto, waar haal je die wijsheid vandaan? Zeg dan gewoon niks als je er niks vanaf weetquote:Op zondag 6 november 2016 23:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
TS heeft gewoon te ruim geparkeerd. TS heeft een 4 deurs auto. Dat houdt in dat het korte deuren zijn. Als TS gewoon langs de stoeprand geparkeerd had, had de deur volledig open kunnen staan zonder over de witte streep te komen.
Probeer je nu je gelijk te halen met de mening van 2 studenten welke deze mening uiten in een scriptie uit 2010?quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:
Je weet wat in combinatie met betekent?quote:Het laten stilstaan van een voertuig op een daarvoor bestemde rijstrook specifiek bedoeld voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van personen in combinatie met parkeervakken met een maximale parkeerduur van 15 minuten specifiek bedoeld voor het halen en brengen van personen.
Waarom reageer je dan toch elke keer?quote:Op maandag 7 november 2016 11:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Probeer je nu je gelijk te halen met de mening van 2 studenten welke deze mening uiten in een scriptie uit 2010?
Hoe vind je deze:
https://vvn.nl/node/5193
Tevens:
[..]
Je weet wat in combinatie met betekent?
Dat betekent dat er en een rijstrook is voor onmiddelijk in en uitstappen, en dat er parkeervakken zijn voor max. 15 min. En dus niet dat hetzelfde wegdeel beide verschillende functies bied.
En verder boeit het totaal niet wat jouw KDV vind van die plekken of wat zij erover zeggen.
Verder vind ik je vreselijk vermoeiend in de manier waarop je je gelijk probeert te halen. (onmogelijke opgave trouwens)
Amusement mag best vermoeiend zijn, lachen is dat ookquote:Op maandag 7 november 2016 11:53 schreef Fenasd het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan toch elke keer?
ik vind de manier hoe alles wat ik hier noem in twijfel wordt getrokken uiterst vermoeiend. Ik kan hier wel tig keer benoemen dat de plekken zijn gemaakt door de gemeente met o.a. het doel om op die locatie kort te parkeren om je kinderen snel weg te brengen en op te halen (met de bron erbij van het kdv dat ze het bespreken met de gemeente). Maar ondanks dat het een feit is dat die plekken speciaal zijn gemaakt n.a.v. het kinderdagverblijf en de gemeente blijft het maar terugkomen dat ik daar niet zou mogen parkeren.quote:Op maandag 7 november 2016 11:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Probeer je nu je gelijk te halen met de mening van 2 studenten welke deze mening uiten in een scriptie uit 2010?
Hoe vind je deze:
https://vvn.nl/node/5193
Tevens:
[..]
Je weet wat in combinatie met betekent?
Dat betekent dat er en een rijstrook is voor onmiddelijk in en uitstappen, en dat er parkeervakken zijn voor max. 15 min. En dus niet dat hetzelfde wegdeel beide verschillende functies bied.
En verder boeit het totaal niet wat jouw KDV vind van die plekken of wat zij erover zeggen.
Verder vind ik je vreselijk vermoeiend in de manier waarop je je gelijk probeert te halen. (onmogelijke opgave trouwens)
Anders doe je je portier gewoon dicht.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan niet ruiken dat er een halve minuut later een vrachtwagen voorbij komt denderen. Aan de andere kant moet de vrachtwagen genoeg ruime overlaten. Let wel, de parkeerplaats waar ik stond is een speciale kiss & ride voor het kinderdagverblijf, het zijn vrij ruimte plaatsen. De vrachtwagen heeft gewoon niet genoeg ruimte overgelaten tussen zichzelf en mijn auto
Aan de andere kant van de auto kon ik overigens niet staan omdat daar al een andere kinderstoel staat en de toegang tot de maxi-cosi blokkeert
Het probleem hier, wederom, is dat je komt met een brief waarin het kdv het gaat bespreken.quote:Op maandag 7 november 2016 11:57 schreef Blik het volgende:
[..]
ik vind de manier hoe alles wat ik hier noem in twijfel wordt getrokken uiterst vermoeiend. Ik kan hier wel tig keer benoemen dat de plekken zijn gemaakt door de gemeente met o.a. het doel om op die locatie kort te parkeren om je kinderen snel weg te brengen en op te halen (met de bron erbij van het kdv dat ze het bespreken met de gemeente). Maar ondanks dat het een feit is dat die plekken speciaal zijn gemaakt n.a.v. het kinderdagverblijf en de gemeente blijft het maar terugkomen dat ik daar niet zou mogen parkeren.
Ik heb de link van vvn ook gezien, en daar staan hooguit wat leidraden in van waaraan een ideale K&R locatie aan dient te voldoen. Het kan dus prima zijn dat de plaats waar ik parkeer dus niet ideaal zijn gepositioneerd. Dat is dan de gemeente aan te rekenen, maar niet perse de gebruiker van die parkeerplaats.
De discussie hier is allang geëvolueerd van een schuldvraag naar een veel verdergaande discussie waarin er zelfs wordt gesproken of ik daar uberhaupt wel zou mogen parkeren. Iedereen mag zijn mening hebben over dat het wel/niet handig zou zijn om daar een kind in de auto te zetten. Ik denk dat dat ondertussen wel duidelijk is, en ik heb ook al in een eerder stadium aangegeven dat ik er wel 2x over nadenk om mijn auto daar te parkeren.
Ik ben verder klaar met de discussie en ga verder niet meer reageren. Het ligt nu bij de verzekeringsmaatschappij en de politie, en ik ga wel zien wat daar uitkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
Als het kinderzitje al in de auto zat en TS als het ware met z'n bovenlichaam in de auto hing om dat kinderzitje goed neer te zetten zou de deur niet wijd openstaan en had de vrachtwagen er dus ruimte om veilig te passeren. Helaas hadden TS en de chauffeur de pech dat de deur openzwaaide door de langsrijdende vrachtauto en klapte de deur tegen de vrachtauto.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:13 schreef SuperWeber het volgende:
Het wordt steeds gekker hier...
Misschien moet ik het puntsgewijs opschrijven.
1. TS parkeert op een extra brede parkeerplaats.
2. TS komt terug van kdv met 2 kinderen en laadt kind 1 vanaf stoepzijde in.
3. Kind 2 zit in een maxi-cosi en wordt vanaf de andere zijde ingeladen.
4. Op dat moment rijdt er een vrachtwagen erg dicht langs de auto van TS en door de zuigende werking van de vrachtwagen wordt de deur van de auto van TS tegen de vrachtauto aangezogen waardoor er schade ontstaat. De vrachtauto rijdt door
5. TS is van mening dat de vrachtwagen is doorgereden na een ongeval en doet hiervan aangifte. Daarnaast vraagt TS of hij nog meer kan doen om de schade vergoed te krijgen.
Persoonlijk ben ik bang dat ts als hij de bestuurder van de vrachtwagen niet kan achterhalen de schade sowieso niet vergoed zal krijgen (los van de schuldvraag).
Daarnaast is het belachelijk dat velen vinden dat ts hier volledig zelf voor verantwoordelijk is. Hij parkeert bij een kdv op een plek waarbij er rekening wordt gehouden met het feit dat er kinderen in een auto worden geladen. Om deze reden zijn deze plaatsen extra breed gemaakt. Beide kinderen aan 1 kant inladen is lang niet altijd mogelijk. Sommige automerken vinden dat kinderen op de achterbank horen en om deze reden kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden (geef ze eens ongelijk). De vrachtwagenchauffeur had ook vaart kunnen minderen bij het zien van de half openstaande deur en/of meer ruimte kunnen laten bij het passeren.
In ieder geval vind ik het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Nee er is een zijstraatje 10 meter verder waar hij kan parkeren. De kiss en ride is ook niet bedoeld voor het kdv.quote:Op maandag 7 november 2016 15:49 schreef Chai het volgende:
Is dit echt de enige manier om te parkeren en je kind naar het KDV te brengen? Wat een kutplek. Ik zou de volgende keer de passagier die voorin zat gewoon achterin laten plaatsnemen zodat baby en kind er aan de straatkant uit kunnen.
Als dat echt geen optie is zou ik de auto gewoon een stukje op de stoep parkeren.
Nee die is duidelijk voor het station.quote:Op maandag 7 november 2016 15:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee er is een zijstraatje 10 meter verder waar hij kan parkeren. De kiss en ride is ook niet bedoeld voor het kdv.
Uiteraard is er niks mis met tegengas geven, dat moet gewoon kunnen.quote:Op maandag 7 november 2016 04:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat Bart2002 dit een goede post vindt.
Maar even serieus, wat had je dan verwacht? TS is overtuigd van zijn gelijk terwijl de meesten vinden dat TS geen gelijk heeft. Moeten we dan maar gewoon meehuilen met de wolven in het bos?
Wat is er mis mee om tegengas te geven als de algemene opinie is dat TS het niet bij het rechte eind heeft? En ja, dan moet (mag) een TS zich verdedigen. So what?
En even inhoudelijk: jij vindt ook dat een K&R plek gebruikt mag worden om te parkeren, je kinderen 100 meter verderop op te halen, 100 meter terug te lopen en dan op die gevaarlijke plek (die daar eigenlijk helemaal niet geschikt voor is) met maxi-cosi's te gaan zeulen?
Ik ben wel heel benieuwd wat dáárover jouw standpunt is, voordat je ons hier de les komt lezen.
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?quote:Op maandag 7 november 2016 15:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee er is een zijstraatje 10 meter verder waar hij kan parkeren. De kiss en ride is ook niet bedoeld voor het kdv.
quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?
Of bedoel je die straat parallel aan de hoofdweg waar de gemeente eerder al paaltjes op de stoep en een hekje in de groenstrook heeft gezet om te voorkomen dat mensen daar hun auto neerzetten?
Moet je wel heel lang wegblijven wil je weggesleept wordenquote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef Physsic het volgende:
Bedoel je die zijstraat met dat verkeersbord 'verboden stil te staan' met daaronder een verkeersbord 'wegsleepregeling'?
Maar er is helemaal niemand tegen zijn auto aangereden, de deur van TS ging verder open op het moment van het passeren van de vrachtwagen en daardoor is er schade ontstaan..quote:Op maandag 7 november 2016 16:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uiteraard is er niks mis met tegengas geven, dat moet gewoon kunnen.
Het vervelende in dit topic vind ik meer dat er meer aan vingertje wijzen wordt gedaan dan dat de vraag in de OP wordt beantwoord.
Dat een K&R daar niet voor bedoeld is doet eigenlijk niet echt ter zaken.
Ook al stond TS daar verkeerd dan nóg is het niet normaal dat je auto geraakt wordt als de auto daar al stil staat.
We gaan toch niet elke fout geparkeerde auto beschadigen omdat die ergens staat waar het niet mag? Dan zouden we enorm veel werk te doen hebben.......
Of met oogkappen op rijden als in: Ik rijd altijd deze lijn op de weg, ik heb die auto wel gezien maar omdat hij er fout staat ga ik er geen rekening mee houden.
Ik ben iig niet zo'n chauffeur.
Praktijk is dat het een paar dagen goed gaat en dan staat er en stadswacht nummerborden te noteren en is het feest weer voorbij.quote:Op maandag 7 november 2016 17:12 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Moet je wel heel lang wegblijven wil je weggesleept worden
Tenzij er al een sleepwagen klaarstaat om in te grijpen.
Dan moet ik nu eerlijk toegeven dat ik dat verkeerd begrepen heb.quote:Op maandag 7 november 2016 17:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar er is helemaal niemand tegen zijn auto aangereden, de deur van TS ging verder open op het moment van het passeren van de vrachtwagen en daardoor is er schade ontstaan..
Ja, echte helden zijn het wel die stadswachten. Ik doelde meer op het wegslepen; dat zie ik niet zo snel gebeuren. Tenzij die wagen echt langdurig geparkeerd wordt door bijv. een treinreiziger. Dan heeft de sleepwagen alle tijd om even langs te komen. Niet als je dr een paar minuten staat om je koter weg te brengen.quote:Op maandag 7 november 2016 17:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Praktijk is dat het een paar dagen goed gaat en dan staat er en stadswacht nummerborden te noteren en is het feest weer voorbij.
Een boete van 90+euro is anders ook geen feest.quote:Op maandag 7 november 2016 17:12 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Moet je wel heel lang wegblijven wil je weggesleept worden
Tenzij er al een sleepwagen klaarstaat om in te grijpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |