Goede post.quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:13 schreef SuperWeber het volgende:
Het wordt steeds gekker hier...
Misschien moet ik het puntsgewijs opschrijven.
1. TS parkeert op een extra brede parkeerplaats.
2. TS komt terug van kdv met 2 kinderen en laadt kind 1 vanaf stoepzijde in.
3. Kind 2 zit in een maxi-cosi en wordt vanaf de andere zijde ingeladen.
4. Op dat moment rijdt er een vrachtwagen erg dicht langs de auto van TS en door de zuigende werking van de vrachtwagen wordt de deur van de auto van TS tegen de vrachtauto aangezogen waardoor er schade ontstaat. De vrachtauto rijdt door
5. TS is van mening dat de vrachtwagen is doorgereden na een ongeval en doet hiervan aangifte. Daarnaast vraagt TS of hij nog meer kan doen om de schade vergoed te krijgen.
Persoonlijk ben ik bang dat ts als hij de bestuurder van de vrachtwagen niet kan achterhalen de schade sowieso niet vergoed zal krijgen (los van de schuldvraag).
Daarnaast is het belachelijk dat velen vinden dat ts hier volledig zelf voor verantwoordelijk is. Hij parkeert bij een kdv op een plek waarbij er rekening wordt gehouden met het feit dat er kinderen in een auto worden geladen. Om deze reden zijn deze plaatsen extra breed gemaakt. Beide kinderen aan 1 kant inladen is lang niet altijd mogelijk. Sommige automerken vinden dat kinderen op de achterbank horen en om deze reden kan de passagiers airbag niet uitgeschakeld worden (geef ze eens ongelijk). De vrachtwagenchauffeur had ook vaart kunnen minderen bij het zien van de half openstaande deur en/of meer ruimte kunnen laten bij het passeren.
In ieder geval vind ik het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Ik vind bovenstaande van SuperWeber (wat overigens superieure carburateurs waren vroeger) wel goed. Die common sense in zijn post zie ik niet veel terug in dit topic.quote:
Dat verbaast mij niks, dat mag jij vinden.quote:Op zondag 6 november 2016 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind bovenstaande van SuperWeber (wat overigens superieure carburateurs waren vroeger) wel goed. Die common sense in zijn post zie ik niet veel terug in dit topic.
Inderdaad. Zie ook de laatste alinea van #212. Het is weer bij de beesten af m.i.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedankt voor de nuance en fijn dat er nog iemand gewoon normaal kan reageren.
Goede post.quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad maar is een ander geval dan wat TS is overkomen.
Deur van TS stónd namelijk al open en hij was bezig zijn kind vast te zetten.
Moet je dan iedere keer dat er iemand langs komt rijden de deur dicht doen? Nee, natuurlijk niet.
Die vrachtwagenchauffeur heeft als het goed is ook wel gezien dat de deur open stond.
En als hij de deur raakt met voorbij rijden dan is hij er écht te dicht langs gegaan als het verschil tussen wel of niet raken slechts een klein stukje verder open gaan van de deur is.
En al helemaal als het verder open gaan van de deur het gevolg is van de rijwind van de vrachtwagen......
Dat betekent dus dat hij er op hoge snelheid rakelings langs wou rijden voor de deur verder open waaide.
Men kan wel proberen TS te bekritiseren maar dat vind ik in deze niet terecht.
Je moet toch verdorie je kind veilig in de auto kunnen zetten?
Die vrachtwagenchauffeur had z'n snelheid sowieso aan moeten passen als hij geen ruimte had om uit te wijken ivm tegenliggers.
Niet alles op het bordje van TS schuiven.
Die deur is er niet uitgereden. Die deur is door zuiging tegen de vrachtwagen geklapt toen deze erlangs reed en weer teruggeklapt.quote:Op zondag 6 november 2016 21:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan moet hij gewoon wachten en niet de deur eruit rijden van iemand die op een parkeerplaats staat. Krijgen we nou?
Joh kijk eens in het profiel van Bart. Bij hobbies. Gewoon negeren deze jongen.quote:Op zondag 6 november 2016 21:34 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Je hebt duidelijk Streetview nog niet bekeken
TS heeft gewoon te ruim geparkeerd. TS heeft een 4 deurs auto. Dat houdt in dat het korte deuren zijn. Als TS gewoon langs de stoeprand geparkeerd had, had de deur volledig open kunnen staan zonder over de witte streep te komen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 18:39 schreef Halle_Luja het volgende:
HIerzo? https://www.google.nl/map(...)7:0xe61c664b76573aaa
Oogt redelijk smal. Oplossing: volgende keer je auto net even een stukje op de stoep parkeren.
Ik was er niet bij, dus zou kunnen. Kan ook zijn dat de vrachtwagen een verkeerde positie op de weg had. Ik weet het niet. Wel dat ie pech heeft, beter zn koters vanaf de andere kant zn auto in kan brengen en dat de vrachtauto niet tegen zn deur is gereden, maar de deur tegen de vrachtauto is geklapt.quote:Op zondag 6 november 2016 23:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
TS heeft gewoon te ruim geparkeerd. TS heeft een 4 deurs auto. Dat houdt in dat het korte deuren zijn. Als TS gewoon langs de stoeprand geparkeerd had, had de deur volledig open kunnen staan zonder over de witte streep te komen.
Dus waarborgfonds gaat sowieso niks uitkeren.quote:
Ik zou de gemeente ook maar eens aanschrijven aangezien de hele K+R niet voldoet aan wat het moet zijn...quote:Op zondag 6 november 2016 23:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dus waarborgfonds gaat sowieso niks uitkeren.
Dure les. Ik zie op google maps dat je net voorbij de kiss en ride zone rechtsaf een woonwijk in kan.
Dit.quote:Op zondag 6 november 2016 21:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is geen parkeerplaats; het is een K+R plek, bedoeld om iemand om iemand snel even (aan de rechterkant) in- of uit te laten stappen. Niet om te parkeren, je kinderen 100 meter verder van een kdv te halen en op je dooie akkertje aan de straatkant met een Maxi-Cosi te gaan lopen sjorren en maar verwachten dat de wereld om je heen wel even stil gaat staan.
Ik denk dat Bart2002 dit een goede post vindt.quote:Op maandag 7 november 2016 02:18 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn de meeste mensen toch lemmings.
Er is een mening gepost en na 1x bijval schaart iedereen zich achter die mening zonder goed te lezen of zelf na te denken.
Met de massa meelopen is idd vrijwel zonder gevaar, er zijn maar weinig mensen die je dan aanspreken op je "mening" omdat je met de meerderheid meeloopt zonder echt inhoudelijk gelezen te hebben blijkbaar.
Er zijn in dit topic maar een paar die echt lezen en dat is jammer.
De publieke opinie is blijkbaar dat TS een fout heeft gemaakt en daarom daarop keihard afgerekend moet worden.
Zijn er nou echt zo veel mensen die om die redenen zogenaamd advies geven?
Het is niet eens advies, TS afzeiken is makkelijker omdat iedereen dat doet en als je in die trend meegaat ben je populair of zo.
Daar lijkt het in dit topic iig om te gaan.
TS stelt een hele normale vraag: Dit is er gebeurd en hoe handel ik de schade af?
Pagina's verder gaat het alleen maar om hoe TS het in de toekomst beter kan doen eventueel maar dat is te veel gevraagd, afzeiken met steun van anderen is makkelijker omdat je dan zelf niet onder vuur komt te liggen, meedoen met de meute is altijd makkelijker.
Het is echt verbazingwekkend dat dit topic veranderd naar de sfeer dat TS zich moet verdedigen.
Maar ja, meelopen is nog nooit zo makkelijk geweest, een vraag lezen en beantwoorden is duidelijk wel lastig.
Ik denk dat het teoval is dat iedereen met die eerste mening meegaat, het feit is namelijk dat die mening correct is. Dat er veel bijval is, is alleen maar toe te juichen.quote:Op maandag 7 november 2016 02:18 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn de meeste mensen toch lemmings.
Er is een mening gepost en na 1x bijval schaart iedereen zich achter die mening zonder goed te lezen of zelf na te denken.
Met de massa meelopen is idd vrijwel zonder gevaar, er zijn maar weinig mensen die je dan aanspreken op je "mening" omdat je met de meerderheid meeloopt zonder echt inhoudelijk gelezen te hebben blijkbaar.
Er zijn in dit topic maar een paar die echt lezen en dat is jammer.
De publieke opinie is blijkbaar dat TS een fout heeft gemaakt en daarom daarop keihard afgerekend moet worden.
Zijn er nou echt zo veel mensen die om die redenen zogenaamd advies geven?
Het is niet eens advies, TS afzeiken is makkelijker omdat iedereen dat doet en als je in die trend meegaat ben je populair of zo.
Daar lijkt het in dit topic iig om te gaan.
TS stelt een hele normale vraag: Dit is er gebeurd en hoe handel ik de schade af?
Pagina's verder gaat het alleen maar om hoe TS het in de toekomst beter kan doen eventueel maar dat is te veel gevraagd, afzeiken met steun van anderen is makkelijker omdat je dan zelf niet onder vuur komt te liggen, meedoen met de meute is altijd makkelijker.
Het is echt verbazingwekkend dat dit topic veranderd naar de sfeer dat TS zich moet verdedigen.
Maar ja, meelopen is nog nooit zo makkelijk geweest, een vraag lezen en beantwoorden is duidelijk wel lastig.
TS had er inderdaad niet mogen parkeren. Op het moment dat de bestuurder zelf moet uitstappen, is het oneigenlijk gebruik van de K+R.quote:Op zondag 6 november 2016 23:33 schreef nuget het volgende:
[..]
Ik zou de gemeente ook maar eens aanschrijven aangezien de hele K+R niet voldoet aan wat het moet zijn...
Dure les voor TS... maar zo is het.. (je had daar uberhaubt niet mogen parkeren)
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:quote:Op maandag 7 november 2016 09:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
TS had er inderdaad niet mogen parkeren. Op het moment dat de bestuurder zelf moet uitstappen, is het oneigenlijk gebruik van de K+R.
De K+R zal hoofdzakelijk zijn aangelegd voor treinreizigers. Dat ROC leerlingen en opvangkinderen er ook gebruik van laten maken door hun 'chauffeurs' is op zich geen probleem. Zolang men aan de stoep -kant in en uitstapt en zelfstandig de weg buiten de auto aflegt.
TS hoorde er sowieso niet thuis.
bron: http://www.verkeerskunde.nl/kiss+ride (er is geen officiële wettelijke definitie overigens)quote:Het laten stilstaan van een voertuig op een daarvoor bestemde rijstrook specifiek bedoeld voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van personen in combinatie met parkeervakken met een maximale parkeerduur van 15 minuten specifiek bedoeld voor het halen en brengen van personen.
bron: http://www.fantaziehuis.n(...)uwsbrief_apr2011.pdfquote:We zijn aan het onderzoeken bij de Gemeente of er van een aantal parkeerplaatsen ‘kiss en ride’ plekken gemaakt kunnen worden. Als er plekken zijn waar je bijvoorbeeld maximaal 15 minuten mag parkeren, bied je sneller verloop in het parkeren
Ow, heb ik een 4-deurs auto, waar haal je die wijsheid vandaan? Zeg dan gewoon niks als je er niks vanaf weetquote:Op zondag 6 november 2016 23:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
TS heeft gewoon te ruim geparkeerd. TS heeft een 4 deurs auto. Dat houdt in dat het korte deuren zijn. Als TS gewoon langs de stoeprand geparkeerd had, had de deur volledig open kunnen staan zonder over de witte streep te komen.
Probeer je nu je gelijk te halen met de mening van 2 studenten welke deze mening uiten in een scriptie uit 2010?quote:Op maandag 7 november 2016 11:00 schreef Blik het volgende:
Aangezien de Kiss & Ride plek nogal wat discussie oplevert, even wat duiding. De definitie van een Kiss & Ride plek:
Je weet wat in combinatie met betekent?quote:Het laten stilstaan van een voertuig op een daarvoor bestemde rijstrook specifiek bedoeld voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van personen in combinatie met parkeervakken met een maximale parkeerduur van 15 minuten specifiek bedoeld voor het halen en brengen van personen.
Waarom reageer je dan toch elke keer?quote:Op maandag 7 november 2016 11:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Probeer je nu je gelijk te halen met de mening van 2 studenten welke deze mening uiten in een scriptie uit 2010?
Hoe vind je deze:
https://vvn.nl/node/5193
Tevens:
[..]
Je weet wat in combinatie met betekent?
Dat betekent dat er en een rijstrook is voor onmiddelijk in en uitstappen, en dat er parkeervakken zijn voor max. 15 min. En dus niet dat hetzelfde wegdeel beide verschillende functies bied.
En verder boeit het totaal niet wat jouw KDV vind van die plekken of wat zij erover zeggen.
Verder vind ik je vreselijk vermoeiend in de manier waarop je je gelijk probeert te halen. (onmogelijke opgave trouwens)
Amusement mag best vermoeiend zijn, lachen is dat ookquote:Op maandag 7 november 2016 11:53 schreef Fenasd het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan toch elke keer?
ik vind de manier hoe alles wat ik hier noem in twijfel wordt getrokken uiterst vermoeiend. Ik kan hier wel tig keer benoemen dat de plekken zijn gemaakt door de gemeente met o.a. het doel om op die locatie kort te parkeren om je kinderen snel weg te brengen en op te halen (met de bron erbij van het kdv dat ze het bespreken met de gemeente). Maar ondanks dat het een feit is dat die plekken speciaal zijn gemaakt n.a.v. het kinderdagverblijf en de gemeente blijft het maar terugkomen dat ik daar niet zou mogen parkeren.quote:Op maandag 7 november 2016 11:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Probeer je nu je gelijk te halen met de mening van 2 studenten welke deze mening uiten in een scriptie uit 2010?
Hoe vind je deze:
https://vvn.nl/node/5193
Tevens:
[..]
Je weet wat in combinatie met betekent?
Dat betekent dat er en een rijstrook is voor onmiddelijk in en uitstappen, en dat er parkeervakken zijn voor max. 15 min. En dus niet dat hetzelfde wegdeel beide verschillende functies bied.
En verder boeit het totaal niet wat jouw KDV vind van die plekken of wat zij erover zeggen.
Verder vind ik je vreselijk vermoeiend in de manier waarop je je gelijk probeert te halen. (onmogelijke opgave trouwens)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |