Dat was niet mijn insteek. Ik snap best dat men negatief is over Trump, maar een aantal lui haalt puur hun vermaak hier door constant op de gemiddelde Trump supporter te bashen, die racistisch, sexistisch en weet ik wel niet allemaal is.quote:Op donderdag 3 november 2016 16:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je hiermee een vrijbrief geeft om de achterban van Trump gelijk te stellen aan zijn campagne.
Uit schuldgevoel? Of gewoon een showtje?quote:Op donderdag 3 november 2016 15:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, Trump Campaign was inderdaad een ongelukkige woordkeuze, zijn achterban in ieder geval.
NH is zeker een pad voor Trump, zeker als Nevada steeds meer voor Clinton lijkt te gaan. Ik zou ARG niet al te serieus nemen, die staan niet bekend als goede pollster, die van vanochtend neem ik serieuzer als pollster. Verder komen er vandaag meer polls voor NHquote:Op donderdag 3 november 2016 16:38 schreef skysherrif het volgende:
Na ik eerder al een poll zag van plus 2 met trump, komt net deze uit in NH
[ afbeelding ]
wat denken jullie, nieuw pad?
twitter:ForecasterEnten twitterde op donderdag 03-11-2016 om 16:20:13Four NH polls coming out today. The first two have Trump ahead. reageer retweet
twitter:ForecasterEnten twitterde op donderdag 03-11-2016 om 16:23:04That second poll was American Research Group btw. Not a pollster I'd bet the house (or really a stick of gum) on. https://t.co/RRWabyl9OD reageer retweet
Als het schuldgevoel is, omdat iemand die voor dezelfde kandidaat stemt als hen blijft het een prima gebaar.quote:Op donderdag 3 november 2016 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uit schuldgevoel? Of gewoon een showtje?
Ben zeer benieuwd naar die nieuwe 2. Goed mee kunnen doen in NH en COL is wel belangrijk, omdat nevada en arizona maar zeer wankel blijven. Over NC en FL maar niet te spreken.quote:Op donderdag 3 november 2016 16:45 schreef L3gend het volgende:
[..]
NH is zeker een pad voor Trump, zeker als Nevada steeds meer voor Clinton lijkt te gaan. Ik zou ARG niet als beste pollster nemen, die staan niet bekend als goede pollster, die van vanochtend neem ik serieuzer als pollster. Verder komen er vandaag meer polls voor NHtwitter:ForecasterEnten twitterde op donderdag 03-11-2016 om 16:20:13Four NH polls coming out today. The first two have Trump ahead. reageer retweet
twitter:ForecasterEnten twitterde op donderdag 03-11-2016 om 16:23:04That second poll was American Research Group btw. Not a pollster I'd bet the house (or really a stick of gum) on. https://t.co/RRWabyl9OD reageer retweet
quote:Newly registered voters who aren’t affiliated with a major party lean to Mrs. Clinton over Mr. Trump by 42 percent to 21 percent; Gary Johnson runs a close third, with 20 percent. They may not improve the Democratic registration edge in these states, but they could contribute to Mrs. Clinton’s margin on Election Day.
Mrs. Clinton also enjoys a significant edge in party unity among newly registered voters. She leads among registered Democrats by 86 percent to 5 percent, while Mr. Trump has a lead of just 74 percent to 8 percent among newly registered Republicans. Mr. Johnson, the Libertarian candidate, has the support of 15 percent of registered Republicans.
Mr. Trump even struggles among the newly registered voters who are white: He leads by just 40 percent to 34 percent.
[....]
The missing white voters might not be an especially promising group for Mr. Trump, but he does seem to be doing a better job of motivating them to vote than Mrs. Clinton. He has a larger lead, 50 to 32, among those who have already voted or say they’re “almost certain” to do so.
Those missing white voters will help Mr. Trump a little, but not by enough to counteract an often-overlooked group: the “missing” nonwhite voters. There are more missing nonwhite voters than white voters, according to voter file data. And they’re just as likely as the missing white voters to say they’ll vote.
Mrs. Clinton has a lead of 61 to 20 among the missing nonwhite voters who say they’re “almost certain” to vote or have already done so. It’s enough to give her a lead of 43 percent to 38 percent among the missing voters who say they’re almost certain to rejoin the electorate.
Niet anders dan dat we hier massaal VVD en PvdA gingen stemmen om de VVD en de PvdA maar niet aan de macht te laten rakenquote:Op donderdag 3 november 2016 14:09 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Iemand anders zei al dat de Clinton-supporters in UT beter op McMullen kunnen stemmen dan op Clinton, om ervoor te zorgen dat Trump UT niet pakt en zo minder kans te maken om aan de 270 te komen.
Wat een raar systeem is dit toch.
twitter:PpollingNumbers twitterde op donderdag 03-11-2016 om 16:53:15#FLORIDA @Opinion_Savvy (11/1-2):Clinton 49% (+4)Trump 45%Johnson 3%Stein 1%https://t.co/hGcqv7Bmo1 reageer retweet
twitter:Rasmussen_Poll twitterde op donderdag 03-11-2016 om 17:28:15#Election2016: #Utah President: #Trump 42%, #Clinton 31%, #McMullin 21% https://t.co/O6Fg6nIcKP https://t.co/WBkB6xHUkD reageer retweet
Ik zie dat eigenlijk niet zo vaak in dit topic. Meestal pakt men Trump zelf aan. Waarom ook niet, gezien zijn geraaskal?quote:Op donderdag 3 november 2016 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat was niet mijn insteek. Ik snap best dat men negatief is over Trump, maar een aantal lui haalt puur hun vermaak hier door constant op de gemiddelde Trump supporter te bashen, die racistisch, sexistisch en weet ik wel niet allemaal is.
Laten we dus inderdaad wat jij zegt, niet de Trump campaign gelijkstellen aan de achterban van Trump
quote:De opkomst onder zwarte kiezers, die in grote getale Democratisch stemmen, valt tot nu toe tegen. In de staten waar al kan worden gestemd, hebben minder zwarte kiezers hun stem uitgebracht vergeleken met vier jaar geleden. In North Carolina maakten zwarte kiezers 22,5 procent uit van het aantal personen dat al zijn stem heeft uitgebracht. Dat is zo’n vijf procent minder vergeleken met 2012.
In Florida, waar een nek-aan-nekstrijd gaande is tussen Donald Trump en Clinton, is de opkomst onder zwarte kiezers 4,2 procent lager dan vier jaar geleden. Clinton hoopt dat de stemmen van de zwarte Amerikanen en de latino’s er mede voor zullen zorgen dat ze dinsdag wint. Maar de cijfers laten zien, tenminste op dit moment, dat de zwarte bevolking minder enthousiast is dan in 2008 en 2012. Toen zorgde de kandidatuur van Barack Obama ervoor dat ze massaal gingen stemmen. De opkomst onder de zwarte bevolking was toen zelfs twee procent hoger dan onder blanken.
Evenaren
‘Geen verstandige volger van de verkiezingen gelooft dat Clinton dit kan evenaren’, aldus Bill Galston van denktank Brookings tegen ABC News over de hoge opkomst toen. ‘Een teruggang onder zwarte kiezers is onvermijdelijk.’ Obama, die nu volop campagne voert om de zwarte stemmen binnen te slepen, is bezorgd over de opkomst tot nu toe. In een radio-interview benadrukte hij dat zijn politieke nalatenschap in gevaar komt als een deel van de zwarte kiezers thuis blijft.
‘Iedereen moet begrijpen dat alles wat we tot nu toe hebben bereikt alleen behouden kan blijven als we het stokje doorgeven aan iemand die in hetzelfde gelooft als ik’, zei hij tegen presentator Tom Joyner. Obama benadrukte dat Republikeinen in North Carolina in de afgelopen jaren alles hebben gedaan, met strenge kiesregels, om de opkomst onder zwarte inwoners laag te houden.
Zo moesten kiezers een identificatie-kaart, voorzien van een foto, overleggen als ze wilden stemmen. Met name arme zwarte Amerikanen hebben zo'n kaart niet. Het Hooggerechtshof in Washington vernietigde eerder dit jaar deze identificatie-regels. ‘Het is makkelijker dan ooit om te stemmen’, zei Obama tijdens een bijeenkomst in North Carolina. ‘Dus wat is je excuus?’
http://www.volkskrant.nl/(...)or-clinton~a4405985/
Onder de latino's was het weer wat hoger geloof ik.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:10 schreef Tocadisco het volgende:
(Potentiële) tegenvaller voor Clinton: De opkomst onder zwarte kiezers valt tot nu toe tegen.
[..]
quote:Op donderdag 3 november 2016 16:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd naar die nieuwe 2. Goed mee kunnen doen in NH en COL is wel belangrijk, omdat nevada en arizona maar zeer wankel blijven. Over NC en FL maar niet te spreken.
Bedankt trouwens voor het twitter account
twitter:PpollingNumbers twitterde op donderdag 03-11-2016 om 19:01:47New Hampshire,Suffolk University/Boston Globe poll:Trump 42Clinton 42Johnson 5Stein 2 @davidpaleologos reageer retweet
Latinos kiezen voor Trump.quote:Op donderdag 3 november 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onder de latino's was het weer wat hoger geloof ik.
Allicht, ik zou ook op iemand stemmen die me voor crimineel en verkrachter uitmaakt.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Latinos kiezen voor Trump.
Een deel wellicht. gemiddeld genomen zal Clinton populairder zijn.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Latinos kiezen voor Trump.
Latino's zijn natuurlijk geen uniforme groep, zeker in Florida zou het nog wel eens kunnen dat Cubanen die niet tevreden zijn met de Amerikaanse toenadering tot het regime van Castro uiteindelijk toch voor Trump kiezen.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht, ik zou ook op iemand stemmen die me voor crimineel en verkrachter uitmaakt.
Ik geloof dat hier enkel Gabrunal_2013 ze als homogene groep zietquote:Op donderdag 3 november 2016 19:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Latino's zijn natuurlijk geen uniforme groep, zeker in Florida zou het nog wel eens kunnen dat Cubanen die niet tevreden zijn met de Amerikaanse toenadering tot het regime van Castro uiteindelijk toch voor Trump kiezen.
Zelfs Cubanen zijn weer geen uniforme groep. De sentimenten die jij beschrijft, en waarom de Republikeinen daar nog wel aardig scoorden leven veel meer onder de oudere generaties, dan de jongere generaties. Ook zijn er bijvoorbeeld weer grote verschillen tussen Spaans- en Engelssprekenden.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Latino's zijn natuurlijk geen uniforme groep, zeker in Florida zou het nog wel eens kunnen dat Cubanen die niet tevreden zijn met de Amerikaanse toenadering tot het regime van Castro uiteindelijk toch voor Trump kiezen.
twitter:Rasmussen_Poll twitterde op donderdag 03-11-2016 om 17:28:15#Election2016: #Utah President: #Trump 42%, #Clinton 31%, #McMullin 21% https://t.co/O6Fg6nIcKP https://t.co/WBkB6xHUkD reageer retweet
Dan hebben die homofobe telefoontjes van zijn ultrarechtse vriendje William Johnson wellicht toch geholpen.quote:Op donderdag 3 november 2016 19:41 schreef Nintex het volgende:
En Trump veegt weer een GOP challenger onder het tapijttwitter:Rasmussen_Poll twitterde op donderdag 03-11-2016 om 17:28:15#Election2016: #Utah President: #Trump 42%, #Clinton 31%, #McMullin 21% https://t.co/O6Fg6nIcKP https://t.co/WBkB6xHUkD reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |