abonnement Unibet Coolblue
pi_166218253
Johan Derksen heeft zich weer eens van zijn meest uitgesproken kant laten zien. De voetbalanalyticus haalde maandag tijdens Voetbal Inside uit naar Sylvana Simons.



Presentator Wilfred Genee wilde van Johan weten of hij van slag was toen hij hoorde van het besluit van RTL om de veegpiet te introduceren, waarop Johan antwoordt: "RTL moet gewoon het besluit nemen wat RTL wil, daar zal intern over gesproken zijn. Maar de politici rollen over je heen. Het enige nadeel aan het besluit van RTL, vind ik, is dat dat hysterische juffrouwtje Simons nu zo trots als een aapje door het land rent."

Vervolgens probeert Wilfred zijn RTL 7-collega nog te corrigeren en vooral te redden: "Zo trots als een pauw bedoel je", maar Johan gaat verder met zijn monoloog. "Ik dacht dat we met Wilders het ergste gehad hadden wat mogelijk was in Nederland, maar de politieke partij DENK is nóg erger."

Irritant wezentje
Nadat Wilfred wederom benadrukt dat Johan waarschijnlijk bedoelde: 'zo trots als een pauw', laat de oud-hoofdredacteur van Voetbal International weten nog niet klaar te zijn met zijn tirade over Sylvana. "Dat vind ik ongeveer het meest hypocriete, irritante wezentje van Nederland, die juffrouw."

Voor RTL is de uitbarsting van Johan een hard gelag, aangezien zij eerder op de dag stelling namen in de zwartepietendiscussie door de hulp van Sinterklaas van uiterlijk te laten veranderen.

Bron

:7 *O* _O_

:P
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:39:02 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166218610
quote:
RTL komt met aangepaste versie van Johan Derksen
‘Hij is een karikatuur van de witte man’
25 oktober 2016 door Rudolf Julius en Peter Buurman
RTL haalt Johan Derksen in zijn huidige vorm van de buis. De omroep komt vanaf januari met een aangepaste versie van de voetbaljournalist. Derksen zou in zijn traditionele verschijning te beledigend zijn.Een woordvoerder van RTL licht het besluit toe: “Derksen is voor iedereen al jaren herkenbaar als die chagrijnige kindervriend met die snor. De snor blijft hij natuurlijk gewoon houden, maar hij zal in de toekomst minder met goedkope beledigingen strooien. Natuurlijk gaf juist dat hem de illusie van deskundigheid, maar we kunnen er nu niet langer omheen dat Derksen in zijn huidige vorm niet past in deze tijd. In geen enkele tijd eigenlijk.”De johanderksendiscussie steekt regelmatig de kop op. In het verleden keerden vooral blagen, beperkte linksbacks en Wilfred Genee zich tegen de voetbaljournalist. De laatste tijd voegden zich daar ook anderen bij, onder wie Sylvana Simons: “Derksen is een karikatuur van een witte man. Dat is beledigend voor alle Nederlanders.”
Bron

Het is de Speld maar er zit een kern van waarheid in O-)
pi_166218818
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Weet ik niet. 25 jaar geleden stond Raymond van 't Groenewoud op nummer 1 in de Top 40 met een lied waarin een gospelkoor als volgt werd beschreven:
"het was een stel uitgelaten zwarte apen en de zotste stond van voor"
Werkelijk geen haan die er naar kraaide.
Ik heb daar wel een wenkbrouw bij opgetrokken hoor, om meerdere redenen, maar het kwam uit het wat achterlopende Vlaanderen. Rond die tijd had je daar ook nog voetbalcommentatoren die zeiden 'daar komen de zwartjes weer' bij een goed ingespeeld duo van de tegenstander Newcastle met Andy Cole and Rule Fox als ik het me goed herinner. Maar nog veel belangrijker, Van het Groenewoud was onbevangen, wat naief en bedoelde het goed, en het was in een ander klimaat.

Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Als het in de basis goed zit, dat men in het algemeen niet racistisch is en voor zover men dat wel is het de goede kant op beweegt, en mensen niet op hun pigment worden aangekeken en racisme me iets van het verleden is, dan kan er heel veel zonder dat zwarten zich aangevallen voelen. ZP bijvoorbeeld, notabene een ondubbelzinnige verwijzing naar een racistisch verleden, als het maar het verleden is, dan maakt het al veel minder uit.

Zo'n opmerking van Derksen is zowel tekenend voor het huidige klimaat, als slachtoffer van het huidige klimaat in die zin dat er geen enkele reden meer is om het als onschuldig op te vatten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:54:37 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166218934
Het klinkt ook wel lief, aapje.
Sylvana Simons die 's zondagochtends als een aapje op je schoot klimt, :9~.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:07:14 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166219194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Als het in de basis goed zit, dat men in het algemeen niet racistisch is en voor zover men dat wel is het de goede kant op beweegt, en mensen niet op hun pigment worden aangekeken en racisme me iets van het verleden is, dan kan er heel veel zonder dat zwarten zich aangevallen voelen. ZP bijvoorbeeld, notabene een ondubbelzinnige verwijzing naar een racistisch verleden, als het maar het verleden is, dan maakt het al veel minder uit.

Het gaat echter van kwaad tot erger doordat sommigen zich bij de kleinste zaken al aangevallen voelen. Zie bijvoorbeeld NWS / Cultural appropriation: de laatste mode in politieke correctheid Het lijkt er daarmee op dat naar dingen wordt gezocht om je gekwetst of beledigd door te voelen. Dat is geen gezond klimaat, zeker niet als blanken erg hun best doen niet racistisch te zijn, tot aan zelfverloochning aan toe.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:08:02 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166219210
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:54 schreef Ringo het volgende:
Het klinkt ook wel lief, aapje.
Sylvana Simons die 's zondagochtends als een aapje op je schoot klimt, :9~.
Apetrots.
pi_166219300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Apetrots.
Maar dat zei hij dus niet, noch bedoelde hij dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 15:23:37 ]
pi_166219310
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:11 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maar dat zei hij dus niet, nog bedoelde hij dat.
noch
pi_166219396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat echter van kwaad tot erger doordat sommigen zich bij de kleinste zaken al aangevallen voelen. Zie bijvoorbeeld NWS / Cultural appropriation: de laatste mode in politieke correctheid Het lijkt er daarmee op dat naar dingen wordt gezocht om je gekwetst of beledigd door te voelen. Dat is geen gezond klimaat, zeker niet als blanken erg hun best doen niet racistisch te zijn, tot aan zelfverloochning aan toe.
Maar dat is hier niet echt aan de orde.
pi_166219458

Johan geeft geen neuk om dat vrouwtje met d'r slachtofferrol. _O_
pi_166219556
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:11 schreef bamibij het volgende:

[..]

noch
Eerste keer dat ik deze fout maak.
pi_166219619
Wat vindt Wesley van Johan?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_166219903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb daar wel een wenkbrouw bij opgetrokken hoor, om meerdere redenen, maar het kwam uit het wat achterlopende Vlaanderen. Rond die tijd had je daar ook nog voetbalcommentatoren die zeiden 'daar komen de zwartjes weer' bij een goed ingespeeld duo van de tegenstander Newcastle met Andy Cole and Rule Fox als ik het me goed herinner. Maar nog veel belangrijker, Van het Groenewoud was onbevangen, wat naief en bedoelde het goed, en het was in een ander klimaat.

Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Als het in de basis goed zit, dat men in het algemeen niet racistisch is en voor zover men dat wel is het de goede kant op beweegt, en mensen niet op hun pigment worden aangekeken en racisme me iets van het verleden is, dan kan er heel veel zonder dat zwarten zich aangevallen voelen. ZP bijvoorbeeld, notabene een ondubbelzinnige verwijzing naar een racistisch verleden, als het maar het verleden is, dan maakt het al veel minder uit.

Zo'n opmerking van Derksen is zowel tekenend voor het huidige klimaat, als slachtoffer van het huidige klimaat in die zin dat er geen enkele reden meer is om het als onschuldig op te vatten.
Waarom zou je wel een blank persoon 'aapje' mogen noemen, maar een donker persoon niet?

Blanke mensen zijn geen apen, en gekleurde mensen zijn geen apen. Ik zie daar weinig verschil in.

Echter was deze media-storm nooit ontstaan als de vergelijking over een blank persoon gegaan was.
pi_166220213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat echter van kwaad tot erger doordat sommigen zich bij de kleinste zaken al aangevallen voelen. Zie bijvoorbeeld NWS / Cultural appropriation: de laatste mode in politieke correctheid Het lijkt er daarmee op dat naar dingen wordt gezocht om je gekwetst of beledigd door te voelen. Dat is geen gezond klimaat, zeker niet als blanken erg hun best doen niet racistisch te zijn, tot aan zelfverloochning aan toe.
Ik hoef niet zo erg mijn best te doen om niet racistisch te zijn hoor, laat staan dat ik mezelf daartoe zou moeten verloochenen. Ik vind het nogal een absurde stelling.

Ik ben met je eens dat het klimaat niet gezond is. Dat was juist mijn punt, in een milder klimaat kan veel meer, en het klimaat is erg guur geworden de laatste 15 jaar. Dan kruipt men van beide zijden de loopgraven in. Ik ben wel blij dat we van de verstikkende geinstitutionaliseerde politieke correctheid af zijn, maar meer in de privesfeer is dat voor velen een excuus geweest om de beerput open te trekken. Van de andere kant is dat weer een reden geweest om allerlei Amerikaanse onzin te gaan importeren, antiracistisch, in naam antiracistisch maar er komt ook altijd nog wat extra racisme mee.

Het escaleert dus, vrij langzaam maar gestaag, dat is natuurlijk een bekend proces in geval van conflict in het algemeen, en daarmee spiraleert het klimaat naar beneden. Het salonfähig maken van racistische opmerkingen om te kwetsen draagt daar weer een steentje aan bij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:53:59 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166220214
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:15 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Maar dat is hier niet echt aan de orde.
Nee, maar het geeft wel de sfeer weer waarin dit soort uitingen worden gedaan en hoe er heftig op wordt gereageerd.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:59:35 #16
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166220347
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zou je wel een blank persoon 'aapje' mogen noemen, maar een donker persoon niet?

Blanke mensen zijn geen apen, en gekleurde mensen zijn geen apen. Ik zie daar weinig verschil in.

Echter was deze media-storm nooit ontstaan als de vergelijking over een blank persoon gegaan was.
Aapjes zijn ook blank, lichtgetint of zwart. Johan Derksen had iets specifieker kunnen zijn.
pi_166220491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zou je wel een blank persoon 'aapje' mogen noemen, maar een donker persoon niet?

Blanke mensen zijn geen apen, en gekleurde mensen zijn geen apen. Ik zie daar weinig verschil in.

Echter was deze media-storm nooit ontstaan als de vergelijking over een blank persoon gegaan was.
Waarom zie je daar weinig verschil in?
wooblabalurg
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:07:54 #18
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166220549
quote:
5s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom zie je daar weinig verschil in?
Waarom zie jij er wel verschil in?
pi_166220596
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:07 schreef frietenstamp het volgende:
Waarom zie jij er wel verschil in?
Bewust zijn van de context en de herkomst.
pi_166220610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waarom zie jij er wel verschil in?
Interesse in geschiedenis.
wooblabalurg
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:09:58 #21
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166220617
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:09 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Bewust zijn van de context en de herkomst.
Onderscheid maken. Racisme dus. Nee duidelijk.
  FOK!fotograaf woensdag 26 oktober 2016 @ 16:12:19 #22
842 Zorro
Z
pi_166220674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Echter was deze media-storm nooit ontstaan als de vergelijking over een blank persoon gegaan was.
Ook niet als Wilfred er niet zo PC op was ingegaan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_166220691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:09 schreef frietenstamp het volgende:
Onderscheid maken. Racisme dus. Nee duidelijk.
Deze zat op je klembord zo te zien. :')

*racisme kunnen waarnemen. Daar naar handelen uit instemming maakt het daadwerkelijk racisme.
pi_166220808
quote:
5s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom zie je daar weinig verschil in?
Jij ziet gekleurde mensen meer als apen dan blanken, begrijp ik hier uit?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_166220817
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:18 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Jij ziet gekleurde mensen meer als apen dan blanken, begrijp ik hier uit?
Het gaat niet om wat ik zie. Het gaat om weten wat er voor vandaag gebeurd is.
wooblabalurg
pi_166221246
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ook niet als Wilfred er niet zo PC op was ingegaan.
Nou dat. Ik denk dat als die er niet op teruggekomen was er niks aan de hand geweest was.
Zoals Johan ook zei: hij haalde twee spreekwoorden door elkaar. Kan toch?
pi_166221289
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nee je creëert hier ook reversed racism hiermee.
Hoe dan?
pi_166221322
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou dat. Ik denk dat als die er niet op teruggekomen was er niks aan de hand geweest was.
Zoals Johan ook zei: hij haalde twee spreekwoorden door elkaar. Kan toch?
En wat bedoelde hij verder dan? Die ene gast zei nog dat hij eroverheen wilde praten omdat het dus als ongepast kan worden ervaren, en vervolgens zegt Derksen dat Sylvana nou eenmaal niet op een pauw lijkt. Was dat ook een vergissing?
pi_166221339
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:44 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

En wat bedoelde hij verder dan? Die ene gast zei nog dat hij eroverheen wilde praten omdat het dus als ongepast kan worden ervaren, en vervolgens zegt Derksen dat Sylvana nou eenmaal niet op een pauw lijkt. Was dat ook een vergissing?
Hij spreekt zichzelf in ieder geval tegen, ja.
pi_166221342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou dat. Ik denk dat als die er niet op teruggekomen was er niks aan de hand geweest was.
Zoals Johan ook zei: hij haalde twee spreekwoorden door elkaar. Kan toch?
Hij krijg tot twee keer toe de kans zich te herstellen. Hij weigert expliciet.

Verhaspelen kan, maar dit was opzettelijk.
pi_166221364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou dat. Ik denk dat als die er niet op teruggekomen was er niks aan de hand geweest was.
Zoals Johan ook zei: hij haalde twee spreekwoorden door elkaar. Kan toch?
Ja hoor, alleen wat hij daarna zei betekende dat hij dat niet deed. Dat laat de Telegraaf dan natuurlijk weg, maar dat was juist het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166221393
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hij krijg tot twee keer toe de kans zich te herstellen. Hij weigert expliciet.

Verhaspelen kan, maar dit was opzettelijk.
Logisch als hij het niet racistisch bedoelt. Dan ga je je niet verontschuldigen want dat impliceert dat je toegeeft dat het racistisch bedoeld was.
pi_166221428
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hij krijg tot twee keer toe de kans zich te herstellen. Hij weigert expliciet.

Verhaspelen kan, maar dit was opzettelijk.
Johan houdt wel van wat opschudding en op het moment dat het uit zijn mond kwam wist hij natuurlijk ook wel dat het nét over de grens was.
Dat hij daarna weigert om het recht te lullen zit niet echt in zijn aard.
pi_166221436
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat ik zie. Het gaat om weten wat er voor vandaag gebeurd is.
En ondanks dat het belangrijk is om van de geschiedenis te leren, moeten we allemaal proberen er niet in te blijven hangen. De huidige generatie heeft namelijk geen last van de geschiedenis, maar van de hedendaagse problemen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_166221445
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:44 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

En wat bedoelde hij verder dan? Die ene gast zei nog dat hij eroverheen wilde praten omdat het dus als ongepast kan worden ervaren, en vervolgens zegt Derksen dat Sylvana nou eenmaal niet op een pauw lijkt. Was dat ook een vergissing?
Jij mag kiezen lijkt ze op een pauw of toch eerder op een aap?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:50:51 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166221465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Logisch als hij het niet racistisch bedoelt. Dan ga je je niet verontschuldigen want dat impliceert dat je toegeeft dat het racistisch bedoeld was.
Mja, je kan ook zeggen 'oh pardon, dat kwam er wat fout uit'. Dan maak je ook excuses zonder toe te geven dat het racistisch bedoeld zou zijn.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:51:38 #37
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166221480
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Johan houdt wel van wat opschudding en op het moment dat het uit zijn mond kwam wist hij natuurlijk ook wel dat het nét over de grens was.
Dat hij daarna weigert om het recht te lullen zit niet echt in zijn aard.
Het is nog maar de vraag of het nét over de grens was. En dat blijkt ook wel uit de reactie van Sylvana die elke kans zou aangrijpen om aangifte te doen.
pi_166221488
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Johan houdt wel van wat opschudding en op het moment dat het uit zijn mond kwam wist hij natuurlijk ook wel dat het nét over de grens was.
Dat hij daarna weigert om het recht te lullen zit niet echt in zijn aard.
Opkijken doe ik er niet van, dat laatste is bekend. Dat goedpraten gaat nog steeds niet.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:54:04 #39
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166221528
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jij mag kiezen lijkt ze op een pauw of toch eerder op een aap?
In de context van genoemde zelfvoldane trots op een pauw maar in de context van haar obsessie als sjw is een aapje veel leuker.
pi_166221560
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mja, je kan ook zeggen 'oh pardon, dat kwam er wat fout uit'. Dan maak je ook excuses zonder toe te geven dat het racistisch bedoeld zou zijn.
Had gekund ja, maar zo zit hij niet in elkaar. Eigenlijk maakte Genee het nu groter dan het (bedoeld) was en is het gretig aangegrepen door oa Sylvana om weer op de racismetrom te slaan.
pi_166221562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:49 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

En ondanks dat het belangrijk is om van de geschiedenis te leren, moeten we allemaal proberen er niet in te blijven hangen. De huidige generatie heeft namelijk geen last van de geschiedenis, maar van de hedendaagse problemen.
En dit is tekenend voor de uitspraak die je daarvoor maakt.

Door dit te stellen heb je geen idee van de recente geschiedenis en de culturele ontwikkeling.

Steeds wordt er weer teruggegrepen op 'slavernij van 300 jaar terug'. Dat is gewoonweg een teken van onwetendheid.
pi_166221600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Had gekund ja, maar zo zit hij niet in elkaar. Eigenlijk maakte Genee het nu groter dan het (bedoeld) was en is het gretig aangegrepen door oa Sylvana om weer op de racismetrom te slaan.
Van 2 kanten begrijpelijk. Dit is voor beide de manier waarmee ze hun geld verdienen. Sylvana vanwege die racismetrom en Johan door zijn gepeperde uitspraken.

We moeten dit ook niet groter maken dan het is.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:58:36 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166221627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Had gekund ja, maar zo zit hij niet in elkaar. Eigenlijk maakte Genee het nu groter dan het (bedoeld) was en is het gretig aangegrepen door oa Sylvana om weer op de racismetrom te slaan.
Iedereen maakt het groter dan het is. We hebben blijkbaar met zijn allen niks beters te doen dan focussen op dit soort onzin.
pi_166221678
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Iedereen maakt het groter dan het is. We hebben blijkbaar met zijn allen niks beters te doen dan focussen op dit soort onzin.
Je hebt gelijk. Daarom laat ik het ook bij deze paar posts ipv oeverloos er op door te emmeren.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:01:05 #45
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166221682
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Van 2 kanten begrijpelijk. Dit is voor beide de manier waarmee ze hun geld verdienen. Sylvana vanwege die racismetrom en Johan door zijn gepeperde uitspraken.

We moeten dit ook niet groter maken dan het is.
Ze hebben elkaar nodig. Als niemand als een aapje op de kast klimt dan zou de lol er snel af zijn.
pi_166221721
quote:
5s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom zie je daar weinig verschil in?
Waarom moet je dat wel zien? Dan ben je toch aan het profileren op huidskleur? Een blanke wel, maar een gekleurd persoon niet..

Positieve discriminatie is ook discriminatie. Je bent het pas kwijt als je het er gewoon niet meer over hebt. Vraag Morgan Freeman maar even om een kwOOtje.

Waarom zou iemand een voorkeursbehandeling moeten krijgen op basis van huidskleur?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166221723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Had gekund ja, maar zo zit hij niet in elkaar. Eigenlijk maakte Genee het nu groter dan het (bedoeld) was en is het gretig aangegrepen door oa Sylvana om weer op de racismetrom te slaan.
Nee, Genee gaf hem een ontsnappingsmogelijkheid voor een al dan niet kwaadaardige verspreking, en Derksen nam die gelegenheid te baat om duidelijk te maken dat hij het wel degelijk racistisch bedoelde. Dan hoeft er helemaal niemand meer op een trom te slaan, de steunbetuigingen kwamen geheel en al uit eigen beweging op gang: Wij zijn helemaal niet racistisch, dus moet je van een negerin gewoon kunnen zeggen dat ze op een aap lijkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166221741
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, Genee gaf hem een ontsnappingsmogelijkheid voor een al dan niet kwaadaardige verspreking, en Derksen nam die gelegenheid te baat om duidelijk te maken dat hij het wel degelijk racistisch bedoelde. Dan hoeft er helemaal niemand meer op een trom te slaan, de steunbetuigingen kwamen geheel en al uit eigen beweging op gang: Wij zijn helemaal niet racistisch, dus moet je van een negerin gewoon kunnen zeggen dat ze op een aap lijkt.
#apetrots.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166221750
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En dit is tekenend voor de uitspraak die je daarvoor maakt.

Door dit te stellen heb je geen idee van de recente geschiedenis en de culturele ontwikkeling.

Steeds wordt er weer teruggegrepen op 'slavernij van 300 jaar terug'. Dat is gewoonweg een teken van onwetendheid.
En dit is tekenend voor iemand die niet kan lezen.

Je kan niet last hebben van de geschiedenis, alleen van de huidige problemen.

Maar als je mensen alleen voor hun eigen acties verantwoordelijk kan houden, is het een stuk lastiger slachtoffer te zijn. Je kan beter groepen verantwoordelijk houden voor de geschiedenis. Dat is een stuk makkelijker.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_166221780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom moet je dat wel zien? Dan ben je toch aan het profileren op huidskleur? Een blanke wel, maar een gekleurd persoon niet..

Positieve discriminatie is ook discriminatie. Je bent het pas kwijt als je het er gewoon niet meer over hebt. Vraag Morgan Freeman maar even om een kwOOtje.

Waarom zou iemand een voorkeursbehandeling moeten krijgen op basis van huidskleur?
Waar ik het over heb heeft niks met positieve discriminatie of een voorkeursbehandeling te maken.
Sorry als je die indruk kreeg.
wooblabalurg
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:08:05 #51
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166221799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Derksen nam die gelegenheid te baat om duidelijk te maken dat hij het wel degelijk racistisch bedoelde.
Kwetsend wellicht, de draak stekend met. Maar de opmerking heeft niks met racisme te maken.
pi_166221803
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waar ik het over heb heeft niks met positieve discriminatie of een voorkeursbehandeling te maken.
Sorry als je die indruk kreeg.
Nou dan zou je dus prima iemand een aapje kunnen noemen, ongeacht de welke huidskleur.
Waarom wordt er dan nu zoveel ophef gemaakt dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166221821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:40 schreef luxerobots het volgende:

Echter was deze media-storm nooit ontstaan als de vergelijking over een blank persoon gegaan was.
Dit dus, zo hou je racisme zelf in stand.
En niet weer aankomen over een geschiedenis-verhaal.
Daar heeft zij niks bewust van meegemaakt.
pi_166221838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:05 schreef Trommeldaris het volgende:
Je kan niet last hebben van de geschiedenis, alleen van de huidige problemen.
Het heden staat niet op zichzelf en emancipatie duurt vele generaties, zeker als ideeeën onder de oppervlakte blijven staan.

Het heden en verleden valt niet los van elkaar te zien omdat het heden een product van het verleden is. De afstand ontstaat pas als men over eeuwen spreekt.
pi_166221846
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou dan zou je dus prima iemand een aapje kunnen noemen, ongeacht de welke huidskleur.
Waarom wordt er dan nu zoveel ophef gemaakt dan?
Mijn punt is dat je dat niet zou moeten willen, als je interesse hebt in geschiedenis.
wooblabalurg
pi_166221858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou dan zou je dus prima iemand een aapje kunnen noemen, ongeacht de welke huidskleur.
Waarom wordt er dan nu zoveel ophef gemaakt dan?
Omdat het hot-topic is en dus verkoopt. Een andere reden is er echt niet achter te zoeken.

Tenzij je daar zelf op uit bent natuurlijk. Maar dan kunnen we overal wat achter zoeken.
pi_166222000
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:08 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Kwetsend wellicht, de draak stekend met. Maar de opmerking heeft niks met racisme te maken.
Natuurlijk mag hij haar proberen te kwetsen, het is een publiek figuur. Het punt is dat als je insinueert dat ze op een aapje lijkt, je niet alleen haar potentieel kwetst, maar iedereen met een donkere huidskleur. Net zoals je met oerwoudgeluiden naar een zwarte speler niet alleen die speler kwetst, maar iedereen met een donkere huidskleur.

Zo ligt het nou eenmaal, dat is historisch zo gegroeid. Ik snap wel wat hij wilde doen, hij wilde heel hard op Simons racismegevoelige teentjes stampen. Maar dat deed hij op de verkeerde manier en daarom moet hij gewoon zijn excuses aanbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166222005
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef hoink581 het volgende:
eden en verleden valt niet los van elkaar te zien omdat het heden een product van het verleden is. De afstand ontstaat pas als men over eeuwen spreekt.
Dat klopt, maar dan kan je nog steeds geen problemen hebben van dingen die al gebeurd zijn.

Je kan geen last hebben van het feit dat negers vroeger geslagen werden op slavenschepen.
Wel van het feit dat bepaalde mensen vandaag nog racistisch zijn.

En ik denk dat sommige mensen iets te graag naar het verleden grijpen. En dus niet willen accepteren dat de huidige generatie andere denkbeelden (kan) hebben dan de vorige. Maar de mensen die overal racisme in willen zien, geloven om een of andere reden vaak ook in erfzonde.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_166222006
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom moet je dat wel zien? Dan ben je toch aan het profileren op huidskleur? Een blanke wel, maar een gekleurd persoon niet..

Positieve discriminatie is ook discriminatie. Je bent het pas kwijt als je het er gewoon niet meer over hebt. Vraag Morgan Freeman maar even om een kwOOtje.

Waarom zou iemand een voorkeursbehandeling moeten krijgen op basis van huidskleur?
Je bedoelt de verkeerd geïnterpreteerde en onvolledige quote die het internet zich heeft toegeëigend?

Hij draagt namelijk niet de oplossing aan om het niet meer over discriminatie en racisme te hebben
pi_166222031
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je dat niet zou moeten willen, als je interesse hebt in geschiedenis.
Dus jij wil wel een voorkeursbehandeling.

Voor de rest is het gewoon een koosnaampje van velen. En waarom niet? Darwin heeft immers aangewezen dat we allemaal afstammen van de aapjes. Prima toch? Uit interesse voor geschiedenis zou je dus best wel iemand zo kunnen noemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166222063
Met "ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw" heeft Derksen zijn intentie heel duidelijk gemaakt.
pi_166222065
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:17 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je bedoelt de verkeerd geïnterpreteerde en onvolledige quote die het internet zich heeft toegeëigend?

Hij draagt namelijk niet de oplossing aan om het niet meer over discriminatie en racisme te hebben
Of ie echt van hem is, zal me worst wezen eerlijk gezegd. De essentie blijft. Dus waarom praten we nog? Waarom wil het 'aapje' een voorkeursbehandeling?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166222107
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar het geeft wel de sfeer weer waarin dit soort uitingen worden gedaan en hoe er heftig op wordt gereageerd.
Maar ik begrijp niet waarom zij hier niet op zou mogen reageren. Hij deed het er uiteindelijk toch gewoon om?
pi_166222115
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Met "ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw" heeft Derksen zijn intentie heel duidelijk gemaakt.
Ze lijkt inderdaad meer op een aap als op een pauw, maar dat geldt evenzeer voor jou en mij, wat is het probleem nou?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166222117
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Met "ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw" heeft Derksen zijn intentie heel duidelijk gemaakt.
Jij ziet in alles wat een blanke zeg racisme.. En nee, ze heeft geen gewaaierde verenstaart en een snavel. Net als alle andere mensen. Het enige wat ze wel heeft is een stemgeluid die je niet hoeft te horen. Dat is dan wel weer een vergelijking waard met een pauw.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166222118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Met "ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw" heeft Derksen zijn intentie heel duidelijk gemaakt.
Datzelfde kan ook over een willekeurig wit persoon gezegd worden. Maar dan is het geen racisme?
  Trouwste user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 17:23:15 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_166222123
Johan Derksen is niet van plan om sorry te zeggen tegen Sylvana Simons, na de uitspraken die hij deed in het voetbalpraatprogramma Voetbal Inside.



Presentator Wilfred Genee wil woensdag in het programma Doordekken van de voetbalanalist weten of hij de verschillende spreekwoorden inmiddels uit elkaar kan houden. "Wij maken live-tv en bereiden niets voor", legt uit. "De onderwerpen die langskomen, komen allemaal onverwacht. Ik zocht naar het juiste spreekwoord en uiteindelijk heb ik er twee door elkaar gehusseld. En dan staat heel Nederland in brand. Dat wil zeggen, dan gaat mevrouw Simons meteen in de slachtofferrol."

De voormalige hoofdredacteur van tijdschrift Voetbal International reageerde maandagavond op het besluit van RTL om Zwarte Piet te vervangen voor een veegpiet en zei onder andere: "Het enige nadeel aan het besluit van RTL, vind ik, is dat dat hysterische juffrouwtje Simons nu zo trots als een aapje door het land rent."

Discriminatiecursus
Dit leidde tot veel commotie, maar Johan is zich van geen kwaad bewust en was verrast door alle hectiek die vervolgens ontstond. "Ik werd 's ochtends wakker gebeld door de afdeling voorlichting van RTL en toen heb ik gezegd: 'Ik heb twee spreekwoorden door elkaar gehaald, waar gaat dit over? Iedere kijker met normale, verstandelijke vermogens had natuurlijk door dat ik een spreekwoord ietwat verbasterde. Ik vond het flauw om dat tijdens de uitzending te herroepen, omdat ik ervan uitging dat de kijker het wel doorhad."

Sylvana liet dinsdag in een open brief weten dat ze vindt dat Johan een discriminatiecursus verdient, zodat hij met zijn eigen woorden kan worden geconfronteerd. "Als ik als Zwarte Piet mag, dan wil ik wel", laat Johan aan Wilfred weten. "Als veegpiet ga ik niet!"

Slachtofferrol
De oud-profvoetballer benadrukt dat hij niet van plan is om door het stof te gaan kruipen. "Sylvana kruipt in de slachtofferrol en ze wil gebruik maken van zo'n situatie. De mensen van DENK vinden het heerlijk. Dan kunnen ze weer stampij maken en ik word er niet goed van. Ik heb me er eigenlijk geen moment mee bezig gehouden, ik zit er ook helemaal niet mee. Voor de rest zal het me allemaal een zorg zijn en ik wacht alle stappen uit die richting vol vertrouwen af."

Als Wilfred tot slot laat weten dat hij de opmerking 'ze lijkt niet op een pauw' persoonlijk een beetje onhandig vond, reageert Johan: "Onze humor is niet altijd even smaakvol."

http://www.telegraaf.nl/p(...)_Zwarte_Piet___.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator woensdag 26 oktober 2016 @ 17:24:01 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166222136
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166222182
quote:
Sylvana liet dinsdag in een open brief weten dat ze vindt dat Johan een discriminatiecursus verdient, zodat hij met zijn eigen woorden kan worden geconfronteerd. "Als ik als Zwarte Piet mag, dan wil ik wel", laat Johan aan Wilfred weten. "Als veegpiet ga ik niet!"
Hahaha grandioos..
pi_166222183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:17 schreef Trommeldaris het volgende:
Dat klopt, maar dan kan je nog steeds geen problemen hebben van dingen die al gebeurd zijn.

Je kan geen last hebben van het feit dat negers vroeger geslagen werden op slavenschepen.
Wel van het feit dat bepaalde mensen vandaag nog racistisch zijn.


En ik denk dat sommige mensen iets te graag naar het verleden grijpen. En dus niet willen accepteren dat de huidige generatie andere denkbeelden (kan) hebben dan de vorige. Maar de mensen die overal racisme in willen zien, geloven om een of andere reden vaak ook in erfzonde.
En het een heeft niets met het andere te maken, toch?

Daarbij ga je weer terug naar de slavernij, terwijl deze hele notie over de inferioriteit van 'de Ander' tot na WOII nog compleet normaal was.

Wil je dit niet zien of ben je daadwerkelijk onwetend? We spreken niet over honderden jaren terug maar over een idee dat deze honderden jaren heeft overleefd en hoe deze zich uitte.
pi_166222223
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Had gekund ja, maar zo zit hij niet in elkaar. Eigenlijk maakte Genee het nu groter dan het (bedoeld) was en is het gretig aangegrepen door oa Sylvana om weer op de racismetrom te slaan.
Hij zegt, na al dat geouwehoer, dat ze niet op een pauw lijkt. Hoe kan je dat als vriendelijk opvatten? Hij deed het er gewoon om. Echt ongelooflijk dat er mensen zijn die dat niet kunnen of willen inzien.
pi_166222245
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:27 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Hij zegt, na al dat geouwehoer, dat ze niet op een pauw lijkt. Hoe kan je dat als vriendelijk opvatten?
Dat lijkt ze ook totaal niet, leg eens een foto van een pauw naast die van Simons en kijk eens goed of je overeenkomsten ziet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:29:44 #73
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166222256
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Natuurlijk mag hij haar proberen te kwetsen, het is een publiek figuur. Het punt is dat als je insinueert dat ze op een aapje lijkt, je niet alleen haar potentieel kwetst, maar iedereen met een donkere huidskleur. Net zoals je met oerwoudgeluiden naar een zwarte speler niet alleen die speler kwetst, maar iedereen met een donkere huidskleur.

Wat ontvangers er zelf allemaal van maken met hun gekleurde bril kun je de zender niet aanrekenen. Je gekwetst voelen doe je toch echt helemaal zelf. De trol voeren ook.
pi_166222367
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:26 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En het een heeft niets met het andere te maken, toch?

Daarbij ga je weer terug naar de slavernij, terwijl deze hele notie over de inferioriteit van 'de Ander' tot na WOII nog compleet normaal was.

Wil je dit niet zien of ben je daadwerkelijk onwetend? We spreken niet over honderden jaren terug maar over een idee dat deze honderden jaren heeft overleefd en hoe deze zich uitte.
Het gaan me dan ook niet om de slavernij. Het gaat me om het feit dat de huidige 20 jarige persoon met een donkere huidskleur ook geen last heeft van problemen die zich in 1970 afspeelde. Die heeft last van problemen die in 2016 aanwezig zijn.

Het verleden kunnen we namelijk niet veranderen. Dus wat willen ze horen. Ja we waren allemaal eikels? Ja misschien. Ik niet, ik was niet geboren. Toen ik 10 was, waren er geen aparte wasbakken voor negers.

Steeds maar dat gekijk naar het verleden. Moet ik nog steeds boos zijn op de duitsers voor wat ze mijn familie aangedaan hebben? Het is mij niet overkomen. Het is niet de huidige generatie die het gedaan heeft. Wat moet je dan nog?

Dan krijg je erfzonde, en daar weiger ik aan mee te doen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_166222381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of ie echt van hem is, zal me worst wezen eerlijk gezegd. De essentie blijft. Dus waarom praten we nog? Waarom wil het 'aapje' een voorkeursbehandeling?
Het 'aapje' (walgelijk deze flauwe grap doordrijven, maar dat terzijde) wil als individu benaderd worden en niet door een uitspraak die tot in een niet zo ver verleden werd gebruikt om bevolkingsgroepen te onderdrukken.

Dit is het uitoefenen van het gelijkheid principe.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:36:55 #76
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166222394
Meer, meer, meer Johan Derksen. _O_
pi_166222435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:35 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Het gaan me dan ook niet om de slavernij. Het gaat me om het feit dat de huidige 20 jarige persoon met een donkere huidskleur ook geen last heeft van problemen die zich in 1970 afspeelde. Die heeft last van problemen die in 2016 aanwezig zijn.

Het verleden kunnen we namelijk niet veranderen. Dus wat willen ze horen. Ja we waren allemaal eikels? Ja misschien. Ik niet, ik was niet geboren. Toen ik 10 was, waren er geen aparte wasbakken voor negers.

Steeds maar dat gekijk naar het verleden. Moet ik nog steeds boos zijn op de duitsers voor wat ze mijn familie aangedaan hebben? Het is mij niet overkomen. Het is niet de huidige generatie die het gedaan heeft. Wat moet je dan nog?

Dan krijg je erfzonde, en daar weiger ik aan mee te doen.
En dan ook nog de mensen die geld eisen voor wat hun verdere voorouders waarschijnlijk is aangedaan. Een beetje alsof wij nu aankloppen bij duitsland voor een nieuwe fiets _O-
pi_166222479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat lijkt ze ook totaal niet, leg eens een foto van een pauw naast die van Simons en kijk eens goed of je overeenkomsten ziet.
Okay, maar laten we niet doen alsof hij het niet zo meent. Hij deed het erom. En ik vind het jammer dat hij daar niet, gewoon als een volwassen kerel, voor uitkomt.
pi_166222509
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het 'aapje' (walgelijk deze flauwe grap doordrijven, maar dat terzijde) wil als individu benaderd worden en niet door een uitspraak die tot in een niet zo ver verleden werd gebruikt om bevolkingsgroepen te onderdrukken.

Dit is het uitoefenen van het gelijkheid principe.
Daar gaat het ook om. Zij willen als gelijken gezien worden en persoonlijk zie ik dat ook zo. Alleen niet als je iedere keer moet benadrukken dat racisme institutioneel is en alle blanken daarvoor moeten boeten. Een beetje zoals sylvana dus doet, quincy, anousha en alles wat er bij hoort. Dan ben je gewoon een calimero (of mag dat ook opeens niet vanwege zijn zwarte kleur) in mijn ogen.

Jij wil gelijk behandeld worden, dan wordt je gelijk behandeld. Dan moet je ook bepaalde zaken accepteren en niet selectief beledigd zijn. Oost Indisch ofso, zoals we dat noemen hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166222528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:35 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Het gaan me dan ook niet om de slavernij. Het gaat me om het feit dat de huidige 20 jarige persoon met een donkere huidskleur ook geen last heeft van problemen die zich in 1970 afspeelde. Die heeft last van problemen die in 2016 aanwezig zijn.

Het verleden kunnen we namelijk niet veranderen. Dus wat willen ze horen. Ja we waren allemaal eikels? Ja misschien. Ik niet, ik was niet geboren. Toen ik 10 was, waren er geen aparte wasbakken voor negers.

Steeds maar dat gekijk naar het verleden. Moet ik nog steeds boos zijn op de duitsers voor wat ze mijn familie aangedaan hebben? Het is mij niet overkomen. Het is niet de huidige generatie die het gedaan heeft. Wat moet je dan nog?

Dan krijg je erfzonde, en daar weiger ik aan mee te doen.
Heb jij nog last van ideeën die de Duitsers hebben geïntroduceerd? Is jouw maatschappelijke positie op de een of andere manier beïnvloedt doordat de Duitser jouw familie de mogelijkheid tot emancipatie heeft ontzegd?

Nee.

Er wordt steeds op het gelijkheidsbeginsel gehamerd maar dat beginsel is voor die groepen door de geschiedenis nog steeds niet bereikt.

Dus het zou op zijn minst fatsoenlijk zijn zelf de slachtofferrol over te proberen nemen. Die 'erfzonde' neem je pas over als je een schuldvraag probeert te beantwoorden. Wat in dit geval niet aan de orde is.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:43:30 #81
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166222531
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:38 schreef Murdera het volgende:

[..]

En dan ook nog de mensen die geld eisen voor wat hun verdere voorouders waarschijnlijk is aangedaan. Een beetje alsof wij nu aankloppen bij duitsland voor een nieuwe fiets _O-
Veel erger. Bij de ottomanen of zo. https://tallsay.com/page/(...)deel-dit-artikel-aub
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:45:10 #82
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166222570
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:40 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Okay, maar laten we niet doen alsof hij het niet zo meent. Hij deed het erom. En ik vind het jammer dat hij daar niet, gewoon als een volwassen kerel, voor uitkomt.
Zal op aandringen van rtl zijn.
pi_166222600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Veel erger. Bij de ottomanen of zo. https://tallsay.com/page/(...)deel-dit-artikel-aub
Schuld, mea culpa, mea culpa magna. _O_

Steeds vraagt men om context en redenen en antwoorden daarop worden opgevat als beschuldeging. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 17:46:48 ]
pi_166222606
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zal op aandringen van rtl zijn.
Hij beledigt toch alles en iedereen. Vindt ie mooi, denk ik.
pi_166222619
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om. Zij willen als gelijken gezien worden en persoonlijk zie ik dat ook zo. Alleen niet als je iedere keer moet benadrukken dat racisme institutioneel is en alle blanken daarvoor moeten boeten. Een beetje zoals sylvana dus doet, quincy, anousha en alles wat er bij hoort. Dan ben je gewoon een calimero (of mag dat ook opeens niet vanwege zijn zwarte kleur) in mijn ogen.

Jij wil gelijk behandeld worden, dan wordt je gelijk behandeld. Dan moet je ook bepaalde zaken accepteren en niet selectief beledigd zijn. Oost Indisch ofso, zoals we dat noemen hier.
Wie willen als gelijken gezien worden?
pi_166222633
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:40 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Okay, maar laten we niet doen alsof hij het niet zo meent. Hij deed het erom. En ik vind het jammer dat hij daar niet, gewoon als een volwassen kerel, voor uitkomt.
Derksen trapt graag tegen heilige huisjes aan, dat doet hij al zijn hele leven, is tevens ook de reden waarom er haast geen mens meer wil aanschuiven bij VI en het grootste deel van de BN'ers en mensen uit de voetbalwereld met minachting over hem spreken en met een boog om hem heenlopen. Dat maakt hem tegelijkertijd zo interessant om naar te luisteren. Als Sylvana Simons hier al een beroerte van krijgt kan ze beter onder een steen kruipen en daar de rest van haar leven blijven zitten. iemand als Louis van Gaal bv werd door Derksen al op hetzelfde niveau gezet als Adolf Hitler, hoe zou die zich niet moeten voelen dan? Alleen is hij verstandig en gaat hij er niet tegenin, Simons doet dat wel en maakt zich alleen maar meer belachelijk dan ze al was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166222727
Derksen heeft persoonlijk afgerekend met de #boycotrtl twitteraars. In tegendeel, aanstaande vrijdag wachten juist spectaculaire kijkcijfers én de roetveeg piet is er door, dus RTL helemaal tevree. Het niet al te snuggere volk slikt het allemaal voor zoete koek.
pi_166222746
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:52 schreef Toefjes het volgende:
Derksen heeft persoonlijk afgerekend met de #boycotrtl twitteraars. In tegendeel, aanstaande vrijdag wachten juist spectaculaire kijkcijfers én de roetveeg piet is er door, dus RTL helemaal tevree. Het niet al te snuggere volk slikt het allemaal voor zoete koek.
Wat was er dan met die twitteraars?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166222786
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat was er dan met die twitteraars?
Na de roetveeg Piet mededeling waren er een hoop boze tweets met als afsluiting #boycotrtl. Die afsluiting heeft een naam in twittertaal. Als iedereen dat doet wordt het trending ofzo. Ingewikkelde shit.
pi_166222855
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:43 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Heb jij nog last van ideeën die de Duitsers hebben geïntroduceerd? Is jouw maatschappelijke positie op de een of andere manier beïnvloedt doordat de Duitser jouw familie de mogelijkheid tot emancipatie heeft ontzegd?

Nee.

Er wordt steeds op het gelijkheidsbeginsel gehamerd maar dat beginsel is voor die groepen door de geschiedenis nog steeds niet bereikt.

Dus het zou op zijn minst fatsoenlijk zijn zelf de slachtofferrol over te proberen nemen. Die 'erfzonde' neem je pas over als je een schuldvraag probeert te beantwoorden. Wat in dit geval niet aan de orde is.
Maar die gelijkheid is er nu toch? Er zijn nu geen wetten die een ander 'ras' voordelen geeft ten opzichte van andere groepen.
Of gaat het over een maatschappelijk beeld dat alle negers luie donders zijn die geld willen zien? Zo ja, misschien moet je dan met andere groepen om gaan. Ik heb die mensen niet om mij heen namelijk.

Er zijn nog wel racistische mensen, maar die krijg je echt niet op het goede pad door Sylvana op ze af te sturen. Die zal je een stuk subtieler aan moeten pakken.

In principe vind ik Sylvana niet heel anders dan Wilders. Alleen aan de andere kant van het spectrum.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 18:09:25 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166223060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zal op aandringen van rtl zijn.
Ik heb sowieso het idee dat een groot deel van dat programma scripted is.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 18:11:44 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166223096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:58 schreef Trommeldaris het volgende:

In principe vind ik Sylvana niet heel anders dan Wilders. Alleen aan de andere kant van het spectrum.
Zelfde kapper, dat zeker :Y
pi_166223110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb sowieso het idee dat een groot deel van dat programma scripted is.
Die ruzies onderling ook. Vaak wordt er bij het hoogtepunt van zo'n "ruzie" in de uitzending een boek gepresenteerd, of een ander product :') Het is een vermakelijk programma doorgaans, maar het scripted gedeelte is te gemakkelijk om doorheen te prikken.
pi_166223196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Derksen trapt graag tegen heilige huisjes aan, dat doet hij al zijn hele leven, is tevens ook de reden waarom er haast geen mens meer wil aanschuiven bij VI en het grootste deel van de BN'ers en mensen uit de voetbalwereld met minachting over hem spreken en met een boog om hem heenlopen. Dat maakt hem tegelijkertijd zo interessant om naar te luisteren. Als Sylvana Simons hier al een beroerte van krijgt kan ze beter onder een steen kruipen en daar de rest van haar leven blijven zitten. iemand als Louis van Gaal bv werd door Derksen al op hetzelfde niveau gezet als Adolf Hitler, hoe zou die zich niet moeten voelen dan? Alleen is hij verstandig en gaat hij er niet tegenin, Simons doet dat wel en maakt zich alleen maar meer belachelijk dan ze al was.
Sterker nog, hij noemde Bosschaert de vaste back van Oranje voor heel veel jaren en Ibrahimovic de grootste miskoop van Ajax ooit, die kon er niks van. Die man heeft helemaal nergens kijk op. Dat mag allemaal, het zegt alleen heel veel over zijn publiek dat het zo interessant vindt om naar hem te luisteren.

Het is allemaal geen excuus, zo is hij nou eenmaal? Ja, en? Ik heb ook wel eens iemand verdedigd met de woorden dat hij er ook niks aan kon doen dat hij een slecht karakter heeft, maar dat was ironisch. 'Hij is nou eenmaal een racist' is ook geen excuus voor racistische uitspraken. Dat gelul over Van Gaal kon natuurlijk echt niet, qua niveau, maar dat is een publiek figuur en die moet tegen een stootje kunnen, bovendien antwoordde die door het WK voor RTL te laten mislukken, dat was dan wel weer grappig. Wat hebben die lui daar aan tafel een spierpijn gehad van de bochten waar ze zich in moesten wringen voor een steeds kleiner aantal kijkers.

Maar met de insinuatie dat Simons op een aapje lijkt neemt hij alle negers mee in zijn belediging van haar, en daar zit hij dus heel erg mis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166223300
Mijn hemel, er bestaan nog meer mensen van het niveau Sylvana :').
  woensdag 26 oktober 2016 @ 18:36:16 #96
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166223472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar met de insinuatie dat Simons op een aapje lijkt neemt hij alle negers mee in zijn belediging van haar, en daar zit hij dus heel erg mis.
Ten eerste doet hij dat niet, dat vul jij zelf in. Hij zet voor, jij trapt erin. En ten tweede waar haal je het in godsnaam vandaan dat hij alle negers meeneemt. En ten derde belediging? Dat is jouw persoonlijke opvatting. Kortom, je mist drie keer.
pi_166223607
Woordgrapjes moet kunnen
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:23:36 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166224546
bij een aapje denk ik meestal aan zoiets (itt aap)



discrimineer ik dan chinezen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166225217
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:23 schreef tong80 het volgende:
Johan Derksen is niet van plan om sorry te zeggen tegen Sylvana Simons, na de uitspraken die hij deed in het voetbalpraatprogramma Voetbal Inside.

[ afbeelding ]

Presentator Wilfred Genee wil woensdag in het programma Doordekken van de voetbalanalist weten of hij de verschillende spreekwoorden inmiddels uit elkaar kan houden. "Wij maken live-tv en bereiden niets voor", legt uit. "De onderwerpen die langskomen, komen allemaal onverwacht. Ik zocht naar het juiste spreekwoord en uiteindelijk heb ik er twee door elkaar gehusseld. En dan staat heel Nederland in brand. Dat wil zeggen, dan gaat mevrouw Simons meteen in de slachtofferrol."

De voormalige hoofdredacteur van tijdschrift Voetbal International reageerde maandagavond op het besluit van RTL om Zwarte Piet te vervangen voor een veegpiet en zei onder andere: "Het enige nadeel aan het besluit van RTL, vind ik, is dat dat hysterische juffrouwtje Simons nu zo trots als een aapje door het land rent."

Discriminatiecursus
Dit leidde tot veel commotie, maar Johan is zich van geen kwaad bewust en was verrast door alle hectiek die vervolgens ontstond. "Ik werd 's ochtends wakker gebeld door de afdeling voorlichting van RTL en toen heb ik gezegd: 'Ik heb twee spreekwoorden door elkaar gehaald, waar gaat dit over? Iedere kijker met normale, verstandelijke vermogens had natuurlijk door dat ik een spreekwoord ietwat verbasterde. Ik vond het flauw om dat tijdens de uitzending te herroepen, omdat ik ervan uitging dat de kijker het wel doorhad."

Sylvana liet dinsdag in een open brief weten dat ze vindt dat Johan een discriminatiecursus verdient, zodat hij met zijn eigen woorden kan worden geconfronteerd. "Als ik als Zwarte Piet mag, dan wil ik wel", laat Johan aan Wilfred weten. "Als veegpiet ga ik niet!"

Slachtofferrol
De oud-profvoetballer benadrukt dat hij niet van plan is om door het stof te gaan kruipen. "Sylvana kruipt in de slachtofferrol en ze wil gebruik maken van zo'n situatie. De mensen van DENK vinden het heerlijk. Dan kunnen ze weer stampij maken en ik word er niet goed van. Ik heb me er eigenlijk geen moment mee bezig gehouden, ik zit er ook helemaal niet mee. Voor de rest zal het me allemaal een zorg zijn en ik wacht alle stappen uit die richting vol vertrouwen af."

Als Wilfred tot slot laat weten dat hij de opmerking 'ze lijkt niet op een pauw' persoonlijk een beetje onhandig vond, reageert Johan: "Onze humor is niet altijd even smaakvol."

http://www.telegraaf.nl/p(...)_Zwarte_Piet___.html

:P
Nogal lafjes van Johan. Die man is heus geen racist hoor, maar hij moet nou ook niet de vermoorde onschuld gaan spelen en doen alsof hij dat woord per ongeluk gebruikte want het was zo bewust als maar kon. :')
pi_166225706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, hij noemde Bosschaert de vaste back van Oranje voor heel veel jaren en Ibrahimovic de grootste miskoop van Ajax ooit, die kon er niks van. Die man heeft helemaal nergens kijk op. Dat mag allemaal, het zegt alleen heel veel over zijn publiek dat het zo interessant vindt om naar hem te luisteren.

Het is allemaal geen excuus, zo is hij nou eenmaal? Ja, en? Ik heb ook wel eens iemand verdedigd met de woorden dat hij er ook niks aan kon doen dat hij een slecht karakter heeft, maar dat was ironisch. 'Hij is nou eenmaal een racist' is ook geen excuus voor racistische uitspraken. Dat gelul over Van Gaal kon natuurlijk echt niet, qua niveau, maar dat is een publiek figuur en die moet tegen een stootje kunnen, bovendien antwoordde die door het WK voor RTL te laten mislukken, dat was dan wel weer grappig. Wat hebben die lui daar aan tafel een spierpijn gehad van de bochten waar ze zich in moesten wringen voor een steeds kleiner aantal kijkers.

Maar met de insinuatie dat Simons op een aapje lijkt neemt hij alle negers mee in zijn belediging van haar, en daar zit hij dus heel erg mis.
Hoe dan? Hij heeft het expliciet over sylvana.. In geen velden of wegen over de 'neger'.
Dit is weer typisch hoe jij persoonlijk bepaalde zaken ziet. Vooral als ze van blanken afkomen. Kunnen alleen maar kwaad doen bij je...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166226087
  woensdag 26 oktober 2016 @ 20:27:33 #103
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166226591
Waar is het 'topshow' GIF'je.
Fade to Black
pi_166227948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, hij noemde Bosschaert de vaste back van Oranje voor heel veel jaren en Ibrahimovic de grootste miskoop van Ajax ooit, die kon er niks van. Die man heeft helemaal nergens kijk op. Dat mag allemaal, het zegt alleen heel veel over zijn publiek dat het zo interessant vindt om naar hem te luisteren.

Het is allemaal geen excuus, zo is hij nou eenmaal? Ja, en? Ik heb ook wel eens iemand verdedigd met de woorden dat hij er ook niks aan kon doen dat hij een slecht karakter heeft, maar dat was ironisch. 'Hij is nou eenmaal een racist' is ook geen excuus voor racistische uitspraken. Dat gelul over Van Gaal kon natuurlijk echt niet, qua niveau, maar dat is een publiek figuur en die moet tegen een stootje kunnen, bovendien antwoordde die door het WK voor RTL te laten mislukken, dat was dan wel weer grappig. Wat hebben die lui daar aan tafel een spierpijn gehad van de bochten waar ze zich in moesten wringen voor een steeds kleiner aantal kijkers.

Maar met de insinuatie dat Simons op een aapje lijkt neemt hij alle negers mee in zijn belediging van haar, en daar zit hij dus heel erg mis.
Als hij Bosschaert als de aankomende vaste back van oranje zag dan was dat op dat moment ook een groot talent, dat Bosschaert vervolgens zijn profcarriere op het tweede plan heeft gezet en andere dingen buiten het voetbal belangrijker vond waardoor zijn carriere een neerwaartse spiraal kende, kun je Derksen achteraf natuurlijk niet aanrekenen. De man is een voetbalkenner, geen helderziende. Zelfde verhaal met Ibrahimovic, die was in zijn beginperiode bij Ajax ook een lachwekkende slungel, dat juist hij zich vervolgens zou verbeteren en een absolute vedette zou worden heeft helemaal niemand kunnen voorspellen. En neem een Pelle bijvoorbeeld, hoe hebben ze die niet aflopen branden voordat hij uberhaupt ook maar een minuut voor Feyenoord had gespeeld?

Het punt is...soms kan je je vergissen, sommige dingen laten zich nou eenmaal niet voorspellen. Derksen heeft dat ook altijd ruiterlijk toegegeven. Feit is dat Derksen een absolute kenner is die vooral veel wetenschap heeft over wat zich achter de schermen afspeelt, en ook niet te beroerd is dat naar buiten te brengen. Dat hij verder wel eens volledig de boot mist met zijn voorspellingen neem ik voor kennisgeving aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166232817
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:47 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Wie willen als gelijken gezien worden?
De gekleurde mensen die denken dat ze hier gediscrimineerd worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166232938
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:40 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Okay, maar laten we niet doen alsof hij het niet zo meent. Hij deed het erom. En ik vind het jammer dat hij daar niet, gewoon als een volwassen kerel, voor uitkomt.
Ja, dat zou wel leuk wezen....
8)7
pi_166232980
3 delen over dit non-nieuws :')
pi_166233128
Moet je kijken wat er in de gemiddelde Nederlandse huiskamer geroepen wordt als Sylvana in beeld komt. Dat is wel even een tandje erger dan wat Johan zegt. (8>
standaarddrinker
pi_166233272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:53 schreef DrDentz het volgende:
Moet je kijken wat er in de gemiddelde Nederlandse huiskamer geroepen wordt als Sylvana in beeld komt. Dat is wel even een tandje erger dan wat Johan zegt. (8>
De gedachtepolitie van Denk krijgt het nog druk.
pi_166233392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar met de insinuatie dat Simons op een aapje lijkt neemt hij alle negers mee in zijn belediging van haar, en daar zit hij dus heel erg mis.
Hier ga je volledig de mist in. Juist dit argument zorgt ervoor dat je racisme in stand houdt. Als hij over eender welke (witte)voetballer zou zeggen dat het net een orang oetan zou zijn, beledigd hij dan elke voetballer of alle witte mensen?

Kunnen we dat hele slavenhandel-verhaaltje weer opnieuw afdraaien, zwart op wit is het een exacte vergelijking. Iedereen mag het anders zien maar noem het dan geen racisme maar een persoonlijke belediging.

Waar is Sylvana precies op uit? Gelijkheid? Die bestaat al lang. Een positief beeld van de zwarte medemens? Laat ze daar dan eens mee beginnen.

Sylvana heeft al haar geloofwaardigheid verloren sinds deelname aan se zwarte lijst. Als je een lijstje liedjes samenstelt met uitsluitend zwarte muzikanten, hoe kun je het dan op deze manier rechtvaardigen zo met racisme en discriminatie bezig te zijn?

Ze wordt veel te serieus genomen.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 00:14:47 #112
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_166233401
Vandaag kwam in doordekken de pauw uit de mouw over deze kwestie.
pi_166233702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De gekleurde mensen die denken dat ze hier gediscrimineerd worden.
Ik denk dat ze wel weten dat ze als gelijk worden gezien. Er bestaat gewoon racisme onder, blijkt toch wel, een deel van de mensen binnen deze maatschappij. En dat vinden sommige mensen niet kunnen. En die proberen daar (moeten ze zelf weten toch) iets aan te veranderen. Ik denk dat dat het is.

Ik zie mezelf niet gelijk aan mensen die andere mensen discrimineren. Dat wil ik ook niet. Ik denk niemand toch.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 04:49:56 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166234893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 00:14 schreef Boezeidekoe het volgende:
Vandaag kwam in doordekken de pauw uit de mouw over deze kwestie.
Wat dan?
pi_166234896
Beide zijn niet serieus te nemen alhoewel Johan wel meer verstand van muziek heeft.
pi_166235974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:58 schreef Trommeldaris het volgende:
Maar die gelijkheid is er nu toch? Er zijn nu geen wetten die een ander 'ras' voordelen geeft ten opzichte van andere groepen.
Surinamers en Antilianen lopen nog steeds socio-economisch achter als je het vergelijkt met de dominante bevolkingsgroep. Er is wettelijke gelijkheid, maar daar blijft het ook bij. Dat is niet de gelijkheid van het gelijkheidsbeginsel.

Daarbij is het alsnog 'not done' om zulke racistische idiomen aan te halen.
pi_166236024
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 00:14 schreef Vliegbaard het volgende:
Sylvana heeft al haar geloofwaardigheid verloren sinds deelname aan se zwarte lijst. Als je een lijstje liedjes samenstelt met uitsluitend zwarte muzikanten, hoe kun je het dan op deze manier rechtvaardigen zo met racisme en discriminatie bezig te zijn?

Ze wordt veel te serieus genomen.
Jij begrijpt duidelijk niet hoe emancipatie werkt.
pi_166238820
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:19 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Jij begrijpt duidelijk niet hoe emancipatie werkt.
Dude, dat heeft niets met emancipatie te maken. Doe niet zo bij de hand.
pi_166238843
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als hij Bosschaert als de aankomende vaste back van oranje zag dan was dat op dat moment ook een groot talent, dat Bosschaert vervolgens zijn profcarriere op het tweede plan heeft gezet en andere dingen buiten het voetbal belangrijker vond waardoor zijn carriere een neerwaartse spiraal kende, kun je Derksen achteraf natuurlijk niet aanrekenen. De man is een voetbalkenner, geen helderziende. Zelfde verhaal met Ibrahimovic, die was in zijn beginperiode bij Ajax ook een lachwekkende slungel, dat juist hij zich vervolgens zou verbeteren en een absolute vedette zou worden heeft helemaal niemand kunnen voorspellen. En neem een Pelle bijvoorbeeld, hoe hebben ze die niet aflopen branden voordat hij uberhaupt ook maar een minuut voor Feyenoord had gespeeld?
Dat zeg ik, hij heeft nergens kijk op. De rij voorbeelden is eindeloos. Als je alleen maar kunt constateren dat iemand op dat moment niet goed speelt en daar dergelijke conclusies over de potentie aan verbindt dan snap je er helemaal niks van.

quote:
Het punt is...soms kan je je vergissen, sommige dingen laten zich nou eenmaal niet voorspellen. Derksen heeft dat ook altijd ruiterlijk toegegeven. Feit is dat Derksen een absolute kenner is die vooral veel wetenschap heeft over wat zich achter de schermen afspeelt, en ook niet te beroerd is dat naar buiten te brengen. Dat hij verder wel eens volledig de boot mist met zijn voorspellingen neem ik voor kennisgeving aan.
Ik kan niet naar zoveel dommigheid kijken, zoals je merkt is het lastig er helemaal aan ontsnappen en ten tijde van Ibrahimovic ging ik er nog vanuit dat iemand die op tv zo stellig zijn mening verkondigde er wel een beetje kijk op zou hebben. Maar hij zou Cruijff op zijn 20e nog niet als talent herkennen. Dit is nou echt iemand die uit zijn nek zwetst, een compleet holle demagoog, een hoop bluf erbij en dan daarna 'ik heb ook nooit beweerd dat...' en zo lult hij zich eronder uit en komt er nog mee weg ook bij zijn publiek. Ik ben daar gewoon niet dom genoeg voor en dan wordt het ergerlijk. Die Van der Gijp is een lolbroek met een grapjas aan waar geen groot trainer of scout aan verloren is gegaan, maar die is tenminste opmerkzaam, het is een vrij scherp waarnemer die ook nog tot een eigen oordeel in staat is. Die staat hoog boven Derksen, in een land met miljoenen voetbalkenners komt Derksen bij de achtersten achteraan.

Dat heeft hier slechts in zoverre mee te maken dat hij zich ook nu weer zijn grote bek niet nakomt en zich er met smoesjes onderuit kronkelt, en zijn publiek dat natuurijk weer klakkeloos accepteert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166238903
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Dude, dat heeft niets met emancipatie te maken. Doe niet zo bij de hand.
Juist wel. Door een lijst te maken met alleen maar zwarte muzikanten wordt er de aandacht op bevestigd en zo wordt het genormaliseerd. Het is positieve discriminatie.

Het is een non-argument om te stellen dat Sylvana zich niet mag inzetten tegen racisme of discriminatie omdat ze positieve discriminatie nastreeft. Het laatste is een middel tegen het eerste.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:48 #121
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166239096
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Juist wel. Door een lijst te maken met alleen maar zwarte muzikanten wordt er de aandacht op bevestigd en zo wordt het genormaliseerd. Het is positieve discriminatie.

Ja, je hoorde nooit een zwarte muzikant op de radio. Dat klopt, die werden zwaar gediscrimineerd, is echt nodig zo'n lijst, hoe zouden we anders Prince en Michael Jackson kennen? :')
pi_166239133
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, je hoorde nooit een zwarte muzikant op de radio. Dat klopt, die werden zwaar gediscrimineerd, is echt nodig zo'n lijst, hoe zouden we anders Prince en Michael Jackson kennen? :')
Zwaar in de minderheid overigens. Volgens die logica zou de Gay Pride ook afgeschaft kunnen worden.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:59:03 #123
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166239267
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:51 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zwaar in de minderheid overigens. Volgens die logica zou de Gay Pride ook afgeschaft kunnen worden.
Dat ligt eraan hoe je telt.
En of je het ziet. Ik kan me nog goed herinneren dat de wereld geschokt was dat Rick Ashtley blank was, want hij klonk zo zwart op de radio. Nog een wonder dat hij niet van cultural misappropriation wordt beticht met die stem.

Maar afijn, als je een lijst met blanke hiphop maakt is de wereld te klein.
pi_166241974
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:51 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zwaar in de minderheid overigens. Volgens die logica zou de Gay Pride ook afgeschaft kunnen worden.
Dat heb ik ook nooit begrepen.

Noem het kortzichtig; maar als je strijd voor gelijke rechten en behandeling van minderheden is het niet verstandig om aan de andere kant aparte feestjes/lijstjes op te stellen.

Van mij mag er best een lijstje met zwarte muzikanten samengesteld worden, niets op tegen. Maar om dan aan de andere kant te strijden tegen discriminatie is ronduit hypocriet.
En je noemt het positieve discriminatie, helemaal ok, het blijft toch discriminatie.
pi_166242004
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:59 schreef Lunatiek het volgende:

Maar afijn, als je een lijst met blanke hiphop maakt is de wereld te klein.
Als je het wilt vullen met kwalitatief goede muziek, wordt het lijstje ook te klein ;)
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:13:24 #126
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166242838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Juist wel. Door een lijst te maken met alleen maar zwarte muzikanten wordt er de aandacht op bevestigd en zo wordt het genormaliseerd. Het is positieve discriminatie.

Het is een non-argument om te stellen dat Sylvana zich niet mag inzetten tegen racisme of discriminatie omdat ze positieve discriminatie nastreeft. Het laatste is een middel tegen het eerste.
Oh het woord 'positief' komt er in voor. Dan is het goed.

Ook bij positieve discriminatie wordt er iemand benadeeld.
pi_166243254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Juist wel. Door een lijst te maken met alleen maar zwarte muzikanten wordt er de aandacht op bevestigd en zo wordt het genormaliseerd. Het is positieve discriminatie.

Het is een non-argument om te stellen dat Sylvana zich niet mag inzetten tegen racisme of discriminatie omdat ze positieve discriminatie nastreeft. Het laatste is een middel tegen het eerste.
Ik nam daar wel aanstoot aan. Het is ook weer importeren van Amerikaans rasdenken, en daarmee het importeren van Amerikaans racisme. Ik kan niet zeggen dat het me echt kwetst, maar het verontwaardigd me wel. We lachten als brugklassers om die domme Amerikanen die Michael Jackson te zwart vonden voor MTV, we moesten uitgelegd krijgen waarom McCartney en Wonder samen zo'n dom liedje met een clicheboodschap opnamen. Je had goede muziek en je had slechte muziek, en daar was niks aan te zien en alleen maar aan te horen.

En dan is na je 40e ineens de helft daarvan 'zwarte muziek', en dan niet New Order, Joy Division of een depressieve metalstroming, maar zwart als in een visuele eigenschap van iemand in een auditieve kunstvorm. En dat is dan nog belangrijk en een selectiecriterium ook. Ik vind dat echt een fout benadering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166243646
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Juist wel. Door een lijst te maken met alleen maar zwarte muzikanten wordt er de aandacht op bevestigd en zo wordt het genormaliseerd. Het is positieve discriminatie.

Het is een non-argument om te stellen dat Sylvana zich niet mag inzetten tegen racisme of discriminatie omdat ze positieve discriminatie nastreeft. Het laatste is een middel tegen het eerste.
Maar vervolgens was de wereld te klein toen er tijdens de laatste Oscarnominaties alleen maar blanke acteurs en actrices uit de koker kwamen rollen. Dan moet het ineens geboycot worden, want racisme.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166243777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Juist wel. Door een lijst te maken met alleen maar zwarte muzikanten wordt er de aandacht op bevestigd en zo wordt het genormaliseerd. Het is positieve discriminatie.
Fijn zo'n lijst. Tot nu toe was ik nooit bezig met de huidskleur van een muzikant maar ik begrijp nu dat de huidskleur onder mijn aandacht gebracht moet worden zodat ik zwarte muzikanten normaal ga vinden.
pi_166244136
Derksen zit zich krom te lachen om deze aandacht.
En hij komt er mee weg, omdat ie met de kwalificatie "aap" kan blijven volhouden dat het niet racistisch bedoeld is. Allemaal toneel.

Als je in NL een hakenkruis presenteert, kun je er vanuit gaan dat je bewust via het nazi-verleden een statement wil maken.
Je komt dan niet weg met de stelling dat de swastika ook een oud hindoe-teken is.

Het is dus bewust grievend van Derksen. En die Simons zit bij de verkeerde partij, DENK ik....
Nu moet ze mee in allerlei pro-Turkse standpunten die ze als Surinaamse nooit zou hebben. Het is allemaal zo dom en laf: Het neersabelen van 1 persoon, die al door menigeen wordt aangevallen.

Ik heb geen begrip voor Derksen met zijn "aapje"-uitspraak. Bewust grievend en opportunistisch.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166244670
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, je hoorde nooit een zwarte muzikant op de radio. Dat klopt, die werden zwaar gediscrimineerd, is echt nodig zo'n lijst, hoe zouden we anders Prince en Michael Jackson kennen? :')
pi_166245982
quote:
Gatverdamme, haal het van mijn beeldscherm!
pi_166246233
Alles wat blank en succesvol is is nu eigenlijk racisme. Niet Beyonce (black pride dit dat) is racistisch, maar Taylor Swift.

standaarddrinker
pi_166246501
Wat is eigenlijk het verschil tussen 'apetrots' en 'zo trots als een aapje'? Gezever over niks door domme (donkere) mensen :{
pi_166253240
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:07 schreef Hathor het volgende:
Maar vervolgens was de wereld te klein toen er tijdens de laatste Oscarnominaties alleen maar blanke acteurs en actrices uit de koker kwamen rollen. Dan moet het ineens geboycot worden, want racisme.
Omdat een blanke meerderheid een blanke meerderheid verkiest. Systematisch. Minderheden worden niet eens procentueel vertegenwoordigd en dus niet erkent. Want dat is wat de Oscars zijn, erkenningsprijzen.
pi_166253368
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen 'apetrots' en 'zo trots als een aapje'? Gezever over niks door domme (donkere) mensen :{
Bij apetrots ligt de nadruk op 'trots', bij de verhaspeling ligt de nadruk op de gelijkenis met een aap.
pi_166253388
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:17 schreef grimselman het volgende:
Fijn zo'n lijst. Tot nu toe was ik nooit bezig met de huidskleur van een muzikant maar ik begrijp nu dat de huidskleur onder mijn aandacht gebracht moet worden zodat ik zwarte muzikanten normaal ga vinden.
yadayadayada.

"ik ben geen racist maar dit maakt me racistisch"

yadayadayada.
pi_166254596
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat een blanke meerderheid een blanke meerderheid verkiest. Systematisch. Minderheden worden niet eens procentueel vertegenwoordigd en dus niet erkent. Want dat is wat de Oscars zijn, erkenningsprijzen.
Dus uit solidariteit volgend jaar alleen maar zwarte acteurs die in de prijzen vallen :D
pi_166254631
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Bij apetrots ligt de nadruk op 'trots', bij de verhaspeling ligt de nadruk op de gelijkenis met een aap.
Denk je dat als Johan Derksen 'apetrots' had gebruikt ipv 'zo trots als een aapje' dat er dan geen probleem was geweest?
Dat denk ik namelijk niet.
pi_166254693
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk je dat als Johan Derksen 'apetrots' had gebruikt ipv 'zo trots als een aapje' dat er dan geen probleem was geweest?
Dat denk ik namelijk niet.
Het verschil is dan dat het ook daadwerkelijk onterecht was geweest en nu niet.
pi_166254854
Het is natuurlijk ook extra erg dat Johan wit is. Witjes mogen dat soort dingen niet zeggen want dat is racistisch.
Conscience do cost.
pi_166255291
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat een blanke meerderheid een blanke meerderheid verkiest. Systematisch. Minderheden worden niet eens procentueel vertegenwoordigd en dus niet erkent. Want dat is wat de Oscars zijn, erkenningsprijzen.
Ik durf hardop te zeggen dat die blanke meerderheid waar jij over spreekt een acteur of actrice zal nomineren naar aanleiding van zijn of haar rol in een spraakmakende film en niet op basis van zijn of haar huidskleur. Als dat wel het geval zou zijn, dan hadden Morgan Freeman of Denzel Washington nooit een Oscar gewonnen om er maar eens enkele te noemen. Daarom ga ik ook niet meteen uit van racisme bij de Oscars, maar gewoon van de zeldzame situatie dat er het hele jaar geen enkele noemenswaardige film met een zwarte acteur/actrice is geweest. Toeval heet zoiets.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 04:49:28 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:19:06 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166256235
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 04:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo trots als een aap met zeven lullen...
De pauw heeft iets om trots op te zijn, bij de aap is de trots in alle spreekwoorden en verhaspelingen onterecht. Dat laatste slaat op Sylvana: misplaatste trots. Die Derksen heeft gewoon gelijk wat dat betreft.
pi_166256800
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 08:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De pauw heeft iets om trots op te zijn, bij de aap is de trots in alle spreekwoorden en verhaspelingen onterecht. Dat laatste slaat op Sylvana: misplaatste trots. Die Derksen heeft gewoon gelijk wat dat betreft.
In alle eerlijkheid is dit natuurlijk een flauwe escape van Derksen en alle Derksen-fans. In de context hoe Sylvana de laatste maanden is geframed is de uitdrukking "aapje" bewust racistisch en grievend gebruikt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:21:49 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166256883
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

In alle eerlijkheid is dit natuurlijk een flauwe escape van Derksen en alle Derksen-fans. In de context hoe Sylvana de laatste maanden is geframed is de uitdrukking "aapje" bewust racistisch en grievend gebruikt.
Temeer daar hij ook nog even fijntjes opmerkte dat Sylvana heul niet op een pauw lijkt. Laf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166257035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 02:19 schreef Hathor het volgende:
Ik durf hardop te zeggen dat die blanke meerderheid waar jij over spreekt een acteur of actrice zal nomineren naar aanleiding van zijn of haar rol in een spraakmakende film en niet op basis van zijn of haar huidskleur. Als dat wel het geval zou zijn, dan hadden Morgan Freeman of Denzel Washington nooit een Oscar gewonnen om er maar eens enkele te noemen. Daarom ga ik ook niet meteen uit van racisme bij de Oscars, maar gewoon van de zeldzame situatie dat er het hele jaar geen enkele noemenswaardige film met een zwarte acteur/actrice is geweest. Toeval heet zoiets.
Bijna de complete jury is wit en man, net zoals de complete executive branch in de filmindustrie. Daarbij is het de tweede keer in twee jaar dat er alleen blanken waren genomineerd, terwijl er genoeg goede films met minderheden waren: "Straight Outta Compton", "Creed", "Beasts of No Nation", "Sicario" etc.

Dit is alles behalve toeval. De uitsluiting zal niet bewust gebeuren, gezien het zo is dat men over het algemeen een onbewuste voorkeur heeft voor leden uit de eigen groep en ze daarom eerder zal verkiezen (precies zoals het bij sollicitaties ook werkt). Maar als men op de hoogte is van dit mechanisme is het stuitend dat er in de jury geen aanpassingen worden gedaan om situaties zoals deze te voorkomen.
pi_166257076
Sylvana is slim, die zit straks met wachtgeld in Amerika.
Geestelijk is ze al vertrokken.

[ Bericht 24% gewijzigd door Loekie1 op 28-10-2016 09:46:08 ]
pi_166257191
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Bijna de complete jury is wit en man, net zoals de complete executive branch in de filmindustrie. Daarbij is het de tweede keer in twee jaar dat er alleen blanken waren genomineerd, terwijl er genoeg goede films met minderheden waren: "Straight Outta Compton", "Creed", "Beasts of No Nation", "Sicario" etc.

Dan nog is het te snel om zo maar racisme te roepen, je zou dan eerst moeten kijken of de door jouw genoemde films in vergelijking met de films die wel genomineerd waren beter of slechter waren.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:49:37 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166257215
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:48 schreef Chewie het volgende:

Dan nog is het te snel om zo maar racisme te roepen, je zou dan eerst moeten kijken of de door jouw genoemde films in vergelijking met de films die wel genomineerd waren beter of slechter waren.
Dat is verder ook helemaal niet subjectief ... en dat is nu juist het issue.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166257230
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is verder ook helemaal niet subjectief ... en dat is nu juist het issue.
Maar dat maakt het nog niet automatisch racisme en dat is nu juist net het issue
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:51:56 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166257268
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:50 schreef Chewie het volgende:
Maar dat maakt het nog niet automatisch racisme en dat is nu juist net het issue
Nee. Maar zolang de jury enkel uit oude, witte mannen bestaat, zal hun subjectieve mening leidend zijn. Dat is het issue.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166257392
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Maar zolang de jury enkel uit oude, witte mannen bestaat, zal hun subjectieve mening leidend zijn. Dat is het issue.
Maar als dat het issue zou zijn waarom dan wel in voorgaande edities zwarte nominaties en winnaars?

Uiteraard is kwaliteit subjectief maar om het op huidskleur te gooien is wel heel erg subjectief.

Overigens klopt de claim van Hoink over de afgelopen 2 jaar niet of hij moet er van uit gaan dat het alleen om blank vs Afrikaans donker gaat of dat bijvoorbeeld de prijs voor beste regisseur er niet toe doet of dat Mexicanen niet meetellen.

Overigens als je nog geen 13% van de totale bevolking uitmaakt is het ook niet vreemd als er een keer niemand van die groep bijzit.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 10:07:21 ]
pi_166259650
Het is gewoon een één-tweetje tussen Sylvana en Derksen. De één voedt de ander. Ze hebben allebei weer publiciteit. En allebei in de slachtofferrol.
Derksen als slachtoffer van de politieke correctheid.
En Sylvana als slachtoffer van racisme.
Waarom moet je een open brief schrijven richting Derksen. Kan ze niet achter Derksen's prive-mail komen?

Sylvana aan Derksen: Zal ik nu deze open brief openbaar maken?
Derksen aan Sylvana: Lijkt me prima zo! Publiceer maar!

Golddigers keep on digging.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166259740
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is gewoon een één-tweetje tussen Sylvana en Derksen. De één voedt de ander. Ze hebben allebei weer publiciteit. En allebei in de slachtofferrol.
Derksen als slachtoffer van de politieke correctheid.
En Sylvana als slachtoffer van racisme.
Waarom moet je een open brief schrijven richting Derksen. Kan ze niet achter Derksen's prive-mail komen?

Sylvana aan Derksen: Zal ik nu deze open brief openbaar maken?
Derksen aan Sylvana: Lijkt me prima zo! Publiceer maar!

Golddigers keep on digging.....
Zijn ze normaal gesproken niet vaak gewoon aan het werk in hetzelfde gebouw?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166259820
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zijn ze normaal gesproken niet vaak gewoon aan het werk in hetzelfde gebouw?
Geen idee. Maar het is 1 poppenkast. Sylvana komt alleen maar in beeld als ze weer een slachtofferdingetje heeft. En die worden haar gewoon aangedragen. Bij Derksen is het (stilzwijgend) afgesproken. En allerlei Henken en Ingrids lopen er via hun Facebook-bijdragen dom achteraan. En dan kan ze af en toe weer haar ding kwijt.
Hoe naief kun je zijn door Derksen's uitspraak "aapje" niet als bewust racistisch te kwalificeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166260093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het is 1 poppenkast. Sylvana komt alleen maar in beeld als ze weer een slachtofferdingetje heeft. En die worden haar gewoon aangedragen. Bij Derksen is het (stilzwijgend) afgesproken. En allerlei Henken en Ingrids lopen er via hun Facebook-bijdragen dom achteraan. En dan kan ze af en toe weer haar ding kwijt.
Hoe naief kun je zijn door Derksen's uitspraak "aapje" niet als bewust racistisch te kwalificeren.
Ach..Derksen is gewoon een ongeleid projectiel, die eerst spreekt en dan pas nadenkt, dat zou heel televisiekijkend Nederland nu toch onderhand wel moeten weten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166260110
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Hoe naief kun je zijn door Derksen's uitspraak "aapje" niet als bewust racistisch te kwalificeren.
Ach ja een hele sterke opmerking van iemand die er in zijn vorige reactie gelijk een complottheorie van maakt :')
pi_166260594
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:35 schreef hoink581 het volgende:

[..]

yadayadayada.

"ik ben geen racist maar dit maakt me racistisch"

yadayadayada.
Wat jij wil knul.
pi_166390313
quote:
Sylvana Simons kon Johan Derksen niet negeren

Sylvana Simons vindt het helemaal niet overdreven dat ze met een lange brief heeft gereageerd op de apenopmerking die Johan Derksen heeft gemaakt in Voetbal Inside. Dat heeft de DENK-diva gezegd op Radio 1. Derksen vergiste zich met gezegdes en zei per abuis dat Simons vast ‘zo trots als een aapje’ door het land loopt nu Zwarte Piet is afgeschaft door RTL. Het leverde hem een boze brief op van haar. “We zijn in Nederland veel te veel gewend geraakt aan ‘ach, laat maar gaan’“, reageert Simons.
Haar lange brief is dan ook meer dan terecht, aldus Simons. “Ik schrijf één A4’tje aan Johan Derksen, omdat ik oprecht denk dat Johan Derksen gebaat zou zijn bij een beetje nuance en een beetje inzicht.”

Veel mensen vinden dat Simons zich niet zo aan moet stellen, maar zelf ziet ze dat niet zo. “Als we racisme, seksisme en discriminatie elke keer weglachen, tumoren in onze maatschappij, worden de grenzen steeds meer verlegd.”

“Als je geen geen grenzen aangeeft en mensen te pas en te onpas grenzeloos en zonder te denken aan de gevolgen zijn gang gaat, dan spreek ik over een glijdende schaal.”
http://www.mediacourant.n(...)erksen-niet-negeren/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166390655
Dat mens is echt compleet gestoord. Bijzonder dat zij zoveel aandacht krijgt.
  donderdag 3 november 2016 @ 13:56:36 #163
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_166390772
quote:
“Als je geen geen grenzen aangeeft en mensen te pas en te onpas grenzeloos en zonder te denken aan de gevolgen zijn gang gaat, dan spreek ik over een glijdende schaal.”
Heeft mevrouw eigenlijk door dat haar omgeving continu signalen afgeeft dat zij ook bepaalde grenzen heeft overschreden?

Als ze meer normaal doet, zal er vanzelf minder gezeik zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 3 november 2016 @ 14:12:02 #164
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_166391083
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk je dat als Johan Derksen 'apetrots' had gebruikt ipv 'zo trots als een aapje' dat er dan geen probleem was geweest?
Dat denk ik namelijk niet.
Wel als ie de klemtoon op het eerste deel had gelegd, ja. Maar dan zou de intentie ook meteen overduidelijk zijn geweest. Als ie het terloops zou hebben gebruikt waarschijnlijk niet. In het laatste geval kan je immers onmogelijk praten van opzet.

De 'grap' of het 'probleem' - afhankelijk van wie je het vraagt - is in deze hele kwestie dat het woord aap gekoppeld wordt aan mevrouw Simons. En de vraag is vervolgens of meneer Derksen dat bewust of onbewust heeft gedaan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_166391155
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:12 schreef DO2 het volgende:

[..]

Wel als ie de klemtoon op het eerste deel had gelegd, ja. Maar dan zou de intentie ook meteen overduidelijk zijn geweest. Als ie het terloops zou hebben gebruikt waarschijnlijk niet. In het laatste geval kan je immers onmogelijk praten van opzet.

De 'grap' of het 'probleem' - afhankelijk van wie je het vraagt - is in deze hele kwestie dat het woord aap gekoppeld wordt aan mevrouw Simons. En de vraag is vervolgens of meneer Derksen dat bewust of onbewust heeft gedaan.
Dat was de vraag, tot hij het luttele seconden daarna zelf even verduidelijkte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 donderdag 3 november 2016 @ 14:20:31 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_166391256
Ik hoop dat ie het bewust deed.

Mijn god waar gaat dit allemaal over?

Gisteren Giel Beelen op de slachtbank. Die gozer heeft paar keer tonnen opgehaald voor goede doelen. Laat ze met rust heilige huisjes predikers.

Nog zo'n politiek correcte negerin die Martin Simek beschimpt omdat ie zwartjes zei. Die is notabene met een vrouwelijke zwarte negerin getrouwd. :D

:P

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 3 november 2016 @ 14:21:23 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_166391285
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:51 schreef Scrummie het volgende:
Dat mens is echt compleet gestoord. Bijzonder dat zij zoveel aandacht krijgt.
Het is vermakelijk. Zo gek als een deur. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 3 november 2016 @ 14:28:37 #168
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_166391436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was de vraag, tot hij het luttele seconden daarna zelf even verduidelijkte.
Ach, ik geloof niet dat Derksen n racist is, eerlijk gezegd. Maar dat zijn uitspraken soms onhandig en ondoordacht zijn, lijdt geen twijfel.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Trouwste user 2022 donderdag 3 november 2016 @ 14:40:08 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_166391688
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:28 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ach, ik geloof niet dat Derksen n racist is, eerlijk gezegd. Maar dat zijn uitspraken soms onhandig en ondoordacht zijn, lijdt geen twijfel.
Zo komt dus iedereen aan de beurt. Als ie geen negers beledigt is dat weer discriminatie.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 3 november 2016 @ 14:49:48 #170
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_166391828
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Temeer daar hij ook nog even fijntjes opmerkte dat Sylvana heul niet op een pauw lijkt. Laf.
En hij heeft daarin ook nog eens ongelijk, want Sylvana lijkt wel degelijk een beetje op een pauw als ze die Bassie-pruik op heeft:

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_166392381
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:28 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ach, ik geloof niet dat Derksen n racist is, eerlijk gezegd. Maar dat zijn uitspraken soms onhandig en ondoordacht zijn, lijdt geen twijfel.
Het gaat ook helemaal niet om wat hij is, het gaat om wat voor opmerking hij maakte. Het gaat er ook niet om dat hij haar kwetste, ook dat mag bij iemand die zelf de publiciteit zoekt. Hij doet dat met een racistische opmerking, en dan kwetst hij veel meer mensen dan alleen zijn doelwit, en moet hij gewoon zijn excuses maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 november 2016 @ 17:25:18 #172
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_166394168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal niet om wat hij is, het gaat om wat voor opmerking hij maakte. Het gaat er ook niet om dat hij haar kwetste, ook dat mag bij iemand die zelf de publiciteit zoekt. Hij doet dat met een racistische opmerking, en dan kwetst hij veel meer mensen dan alleen zijn doelwit, en moet hij gewoon zijn excuses maken.
Zo'n relatief onschuldige opmerking heeft volgens mij nauwelijks impact als Sylvana er geen aandacht aan besteedt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_166394230
Ik snap nog steeds het seksistische gedeelte niet aan: Zo trots als een aapje.
pi_166394251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal niet om wat hij is, het gaat om wat voor opmerking hij maakte. Het gaat er ook niet om dat hij haar kwetste, ook dat mag bij iemand die zelf de publiciteit zoekt. Hij doet dat met een racistische opmerking, en dan kwetst hij veel meer mensen dan alleen zijn doelwit, en moet hij gewoon zijn excuses maken.
Hij moet helemaal niks. Hij mag nog meer racistische opmerkingen maken maar hij mag ook buigen voor deze zwarte KKK-er die zich heeft aangesloten bij een aan de Nederlandse staat vijandelijke organisatie. Waarom hij voor het laatste moet kiezen kan alleen uitgelegd worden door zeer verwarde mensen. Hij hakt in op een racistische trol die het racisme aan alle kanten doet opwaaien. Zuig er maar op.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 17:34:50 ]
pi_166394366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal niet om wat hij is, het gaat om wat voor opmerking hij maakte. Het gaat er ook niet om dat hij haar kwetste, ook dat mag bij iemand die zelf de publiciteit zoekt. Hij doet dat met een racistische opmerking, en dan kwetst hij veel meer mensen dan alleen zijn doelwit, en moet hij gewoon zijn excuses maken.
Is dit een racistische opmerking? Waarom eigenlijk? Sylvana is geen aap, net als dat Derksen geen aap is.

Dat er meer mensen met zo'n grap gekwetst worden is ook niets nieuws, als ik een grap maak over iemand die dik is, rood haar heeft, of een bril draagt, kunnen anderen zich ook gekwetst voelen. Ik zie er geen reden in om je excuses te moeten maken.
pi_166395239
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:25 schreef DO2 het volgende:

[..]

Zo'n relatief onschuldige opmerking heeft volgens mij nauwelijks impact als Sylvana er geen aandacht aan besteedt.
Het is geen relatief onschuldige opmerking en er was al gedoe over voordat Simons erop reageerde, en terecht.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij moet helemaal niks. Hij mag nog meer racistische opmerkingen maken maar hij mag ook buigen voor deze zwarte KKK-er die zich heeft aangesloten bij een aan de Nederlandse staat vijandelijke organisatie. Waarom hij voor het laatste moet kiezen kan alleen uitgelegd worden door zeer verwarde mensen. Hij hakt in op een racistische trol die het racisme aan alle kanten doet opwaaien. Zuig er maar op.
Nee, dat mag hij niet. Moreel gezien niet en strafrechtelijk gezien niet, het is niet dat als je tegen haar ideeen en dat partijtje bent je racistische opmerkingen zou moeten maken. Wilders' PVV is natuurlijk ook gewoon landverradersorganisatie die het domste deel van het Nederlandse volk voor een zionistisch karretje spant. Dat is voor zijn tegenstanders ook geen reden om antisemitische opmerkingen te gaan maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 november 2016 @ 18:44:45 #177
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_166395532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:


[..]

deel van het Nederlandse volk voor een zionistisch karretje spant.
8)7 Wat hebben de belangen voor het Nederlandsche volk en den oudHollandschen tradities met Israel te maken? |:( :? Behalve dat de NL cultuur op joods-christelijke en humanistische waarden is geschoeid?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_166395611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

8)7 Wat hebben de belangen voor het Nederlandsche volk en den oudHollandschen tradities met Israel te maken?
Niets, dat is juist het probleem met de PVV die geen geld uit het buitenland ontvangt voor het behartigen van de belangen van het Nederlandse volk. Dat doet de PVV dan ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 november 2016 @ 19:02:54 #179
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_166395903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is geen relatief onschuldige opmerking en er was al gedoe over voordat Simons erop reageerde, en terecht.

[..]

Nee, dat mag hij niet. Moreel gezien niet en strafrechtelijk gezien niet, het is niet dat als je tegen haar ideeen en dat partijtje bent je racistische opmerkingen zou moeten maken. Wilders' PVV is natuurlijk ook gewoon landverradersorganisatie die het domste deel van het Nederlandse volk voor een zionistisch karretje spant. Dat is voor zijn tegenstanders ook geen reden om antisemitische opmerkingen te gaan maken.
Ik wilde je aanvankelijk - bij wijze van grapje - nog vragen of je Derksen niet met Wilders verwart. Omdat ik je posts mbt zijn 'Minder! Minder! Minder!' veel beter zou begrijpen. - Er is n wereld van verschil tussen de 2 voorbeelden, bedoel ik maar.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_166396649
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
8)7 Wat hebben de belangen voor het Nederlandsche volk en den oudHollandschen tradities met Israel te maken? |:( :? Behalve dat de NL cultuur op joods-christelijke en humanistische waarden is geschoeid?
Dat mag je Geert Wilders en zijn zionistische geldschieters uit Israel en de VS vragen.
pi_166396935
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is geen relatief onschuldige opmerking en er was al gedoe over voordat Simons erop reageerde, en terecht.

[..]

Nee, dat mag hij niet. Moreel gezien niet en strafrechtelijk gezien niet, het is niet dat als je tegen haar ideeen en dat partijtje bent je racistische opmerkingen zou moeten maken. Wilders' PVV is natuurlijk ook gewoon landverradersorganisatie die het domste deel van het Nederlandse volk voor een zionistisch karretje spant. Dat is voor zijn tegenstanders ook geen reden om antisemitische opmerkingen te gaan maken.
Moreel gezien mag hij dat (gegeven de context) en strafrechtelijk gezien al helemaal. Hij hakt in op een racistische trol die racisme aan alle kanten doet opwaaien. Een koekje van eigen deeg als het ware. Maar belangrijker is misschien nog wel dat hij op deze wijze aantoont waar het racisme van Sylv toe leid. Het is hoe dan ook belangrijk dat hij zijn vrijheid, vanuit welke intentie hij het ook zei, mag benutten. Als donkere mensen zich beledigd voelen dan blijken ze simpelweg niet instaat zijn de context omringende zijn sneer te begrijpen. Die onkunde van hunner hand mag voor jou, al vind je het geen leuke opmerking, geen argument zijn om zijn vrijheid in te perken.
pi_166397726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En hij heeft daarin ook nog eens ongelijk, want Sylvana lijkt wel degelijk een beetje op een pauw als ze die Bassie-pruik op heeft:

[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/ux6W9vz3gBjkr8A775VnjhOBLbo=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)44461.jpg]afbeelding[/url] ]
Ach , het kwetsbare wezentje is al zo onzeker over haar kapsel. Bijna elke keer dat ze zichzelf weer in beeld schuift is het resultaat verrassend, om het netjes te zeggen.

Misschien ligt daar de bron van haar probleem.

Haar roots.
pi_166397913
Even volgen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_166425360
standaarddrinker
pi_166576149
God allemachtig, wat is die Sylvana Simons toch een domme gans!
http://www.npo.nl/pauw/09-11-2016/VARA_101380222
Kan zij alsjeblieft een televisieverbod krijgen? Er komt niets goeds uit haar mond. Eerdmans zegt iets verstandigs (voor de verandering ;)), komt zij er met haar kwek tussen.

LOL @ bril , ze probeert zo zeker minder dom over te komen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg als iemand dom is maar ga dan niet de hele tijd de intellectueel uithangen, dat is alles.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166576182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Moreel gezien mag hij dat (gegeven de context) en strafrechtelijk gezien al helemaal. Hij hakt in op een racistische trol die racisme aan alle kanten doet opwaaien. Een koekje van eigen deeg als het ware. Maar belangrijker is misschien nog wel dat hij op deze wijze aantoont waar het racisme van Sylv toe leid. Het is hoe dan ook belangrijk dat hij zijn vrijheid, vanuit welke intentie hij het ook zei, mag benutten. Als donkere mensen zich beledigd voelen dan blijken ze simpelweg niet instaat zijn de context omringende zijn sneer te begrijpen. Die onkunde van hunner hand mag voor jou, al vind je het geen leuke opmerking, geen argument zijn om zijn vrijheid in te perken.
Mensen worden niet racistisch van Sylvana, dat waren ze dan al. Ze denken er nu alleen een legitimatie voor gevonden te hebben. Allemaal prima wat mij betreft, dat maakt het alleen maar makkelijker om domme mensen te onderscheiden.
pi_166576192

Ik voeg deze bij mijn favoriete Sylvana momenten.


Deze is ook classic.
standaarddrinker
pi_166576216
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen worden niet racistisch van Sylvana, dat waren ze dan al. Ze denken er nu alleen een legitimatie voor gevonden te hebben. Allemaal prima wat mij betreft, dat maakt het alleen maar makkelijker om domme mensen te onderscheiden.
Er berstaan ook mensen die gewoon een hekel aan de persoon hebben en die zich ergeren aan haar domheid. Als ze dan nog eens haar plaats zou kennen tussen verstandige mensen en goed zou luisteren...
Met haar huidskleur heeft het voor veel mensen niets te maken, volgens mij heeft Humberto Tan er bijvoorbeeld veel minder last van. Frank Rijkaard had er bijvoorbeeld ook geen last van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166576224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:16 schreef DrDentz het volgende:

Ik voeg deze bij mijn favoriete Sylvana momenten.


Deze is ook classic.
Ik heb het ooit gezien maar slechts 1 keer, nog eens kijken. :)
Sowieso kan je al niet snugger zijn als je Windows-gebruikers afzeikt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166576230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er berstaan ook mensen die gewoon een hekel aan de persoon hebben en die zich ergeren aan haar domheid. Als ze dan nog eens haar plaats zou kennen tussen verstandige mensen en goed zou luisteren...
Met haar huidskleur heeft het voor veel mensen niets te maken, volgens mij heeft Humberto Tan er bijvoorbeeld veel minder last van. Frank Rijkaard had er bijvoorbeeld ook geen last van.
Haar beoordelen als persoon is iets anders dan beweren dat ze zo dom is dat je maar prompt donkere mensen haat of er racistisch van wordt. En dat laatste gebeurt regelmatig.
pi_166576231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het ooit gezien maar slechts 1 keer, nog eens kijken. :)
Sowieso kan je al niet snugger zijn als je Windows-gebruikers afzeikt.
Een Apple-scherm kijkt vriendelijker.
standaarddrinker
pi_166576247
Nog zo'n Sylvana puntje. Eerst reageert ze boos omdat een verstandige meneer haar onderbreekt op het moment dat ze uit haar nek kletste terwijl zij juist hem onderbrak maar zelf zit ze ook continue mensen te onderbreken. :')
Aiaiai, zij is geen uithangsbord voor Denk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166576258
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Haar beoordelen als persoon is iets anders dan beweren dat ze zo dom is dat je maar prompt donkere mensen haat of er racistisch van wordt. En dat laatste gebeurt regelmatig.
Dat laatste zou triestig zijn maar mensen mogen rustig beweren dat ze dom is, dat is ze namelijk. Ik denk echter dat mensen die roepen dat je daar racistisch van zou worden een hyperbool gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166576339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste zou triestig zijn maar mensen mogen rustig beweren dat ze dom is, dat is ze namelijk. Ik denk echter dat mensen die roepen dat je daar racistisch van zou worden een hyperbool gebruiken.
Ik denk het niet, omdat diezelfde mensen zich niet alleen daarin racistisch uitlaten.
pi_166576601
Hier een donkergekleurde mevrouw (ik ken haar naam niet, ik luister meer dan dat ik kijk) die wel intelligent is, laat haar maar overal aanschuiven in plaats van Sylvana Simons.
http://www.npo.nl/de-wereld-draait-door/08-11-2016/VARA_101380052
Even wat tegenwicht bieden voor de (potentiële) racisten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166576643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
God allemachtig, wat is die Sylvana Simons toch een domme gans!
http://www.npo.nl/pauw/09-11-2016/VARA_101380222
Kan zij alsjeblieft een televisieverbod krijgen? Er komt niets goeds uit haar mond. Eerdmans zegt iets verstandigs (voor de verandering ;)), komt zij er met haar kwek tussen.

LOL @ bril , ze probeert zo zeker minder dom over te komen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg als iemand dom is maar ga dan niet de hele tijd de intellectueel uithangen, dat is alles.
En ze is een leugenaar. Ze zei dat ze bewegende beelden had gezien waar Trump die uitspraak over Republikeinen had gedaan. Die uitspraak was nep, goed, iedereen kan die fout maken maar er bestaan helemaal geen bewegende beelden van die uitspraak.
pi_166576811
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk het niet, omdat diezelfde mensen zich niet alleen daarin racistisch uitlaten.
Ach...wat jij allemaal denkt... :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166576814
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 03:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En ze is een leugenaar. Ze zei dat ze bewegende beelden had gezien waar Trump die uitspraak over Republikeinen had gedaan. Die uitspraak was nep, goed, iedereen kan die fout maken maar er bestaan helemaal geen bewegende beelden van die uitspraak.
Die bestaan wel degelijk, neem maar eens wat paddo's.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166576818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal niet om wat hij is, het gaat om wat voor opmerking hij maakte. Het gaat er ook niet om dat hij haar kwetste, ook dat mag bij iemand die zelf de publiciteit zoekt. Hij doet dat met een racistische opmerking, en dan kwetst hij veel meer mensen dan alleen zijn doelwit, en moet hij gewoon zijn excuses maken.
Nee, gewoon nee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166577139
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 03:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En ze is een leugenaar. Ze zei dat ze bewegende beelden had gezien waar Trump die uitspraak over Republikeinen had gedaan. Die uitspraak was nep, goed, iedereen kan die fout maken maar er bestaan helemaal geen bewegende beelden van die uitspraak.
Tot 2 keer toe herhalen dat ze het op bewegend beeld heeft gezien. _O- _O- _O-
Wat een ongelooflijke domme doos..
pi_166577168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:53 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Tot 2 keer toe herhalen dat ze het op bewegend beeld heeft gezien. _O- _O- _O-
Wat een ongelooflijke domme doos..
Nog een paar maanden en dan zijn we van haar af. Deze echte feministe :') laat zich gewoon op plaats vier zetten van deze vrouwen-onderdrukkende partij en 4 zetels zie ik ze zo gauw niet halen.
pi_166577257
Niet zo blijven afgeven op Sylvana, mensen. "Stiekem" (maar ook gewoon openlijk) willen we haar allemaal neuken, en jullie weten het.
pi_166577549
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:13 schreef hpeopjes het volgende:
Niet zo blijven afgeven op Sylvana, mensen. "Stiekem" (maar ook gewoon openlijk) willen we haar allemaal neuken, en jullie weten het.
Ze stond in de Playboy in 1998. Zij wilde nu scoren met een zogenaamde uitspraak van Trump uit 1998.

Maar ik denk niet dat Sylvana nu nog geconfronteerd wil worden met de inhoud van haar columns in de Playboy uit diezelfde tijd. Die columns waren niet echt vrouwvriendelijk (alleen ik heb daar niet meer de 'bewegende' beelden van)
pi_166577609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Aiaiai, zij is geen uithangsbord voor Denk.
Voor het werkwoord denken niet nee, voor die partij toch wel
pi_166577611
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:13 schreef hpeopjes het volgende:
Niet zo blijven afgeven op Sylvana, mensen. "Stiekem" (maar ook gewoon openlijk) willen we haar allemaal neuken, en jullie weten het.
Nou nee dankjewel.. ;)
  vrijdag 11 november 2016 @ 11:06:31 #206
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_166579305
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:13 schreef hpeopjes het volgende:
Niet zo blijven afgeven op Sylvana, mensen. "Stiekem" (maar ook gewoon openlijk) willen we haar allemaal neuken, en jullie weten het.
Nou eigenlijk niet. Als ik em dan uit mijn broek haal krijg ik het verwijt "waarom ik alleen een blank geslachtsdeel heb, dus racist ben" te horen.
pi_166579450
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:13 schreef hpeopjes het volgende:
Niet zo blijven afgeven op Sylvana, mensen. "Stiekem" (maar ook gewoon openlijk) willen we haar allemaal neuken, en jullie weten het.
Ik draag mijn zak liever zelf.
pi_166579911
standaarddrinker
pi_166579948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:06 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Nou eigenlijk niet. Als ik em dan uit mijn broek haal krijg ik het verwijt "waarom ik alleen een blank geslachtsdeel heb, dus racist ben" te horen.
_O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:46:39 #210
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166586452
quote:
Ik schrik me het apezuur! Kan dat niet in een spoiler of zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 11-11-2016 22:52:42 ]
pi_166586491
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ze stond in de Playboy in 1998. Zij wilde nu scoren met een zogenaamde uitspraak van Trump uit 1998.

Maar ik denk niet dat Sylvana nu nog geconfronteerd wil worden met de inhoud van haar columns in de Playboy uit diezelfde tijd. Die columns waren niet echt vrouwvriendelijk (alleen ik heb daar niet meer de 'bewegende' beelden van)
Plaatjes posten mag ook.
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:50:30 #212
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166586500
quote:
_O- Ze doet het er om die trol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')