abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166187989

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:24:05 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166190527
wat lees ik nu?, heeft Clinton de holocaust ontkent?

:')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166190642
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:24 schreef Re het volgende:

Alleen ontkend? Niet eens veroorzaakt?
pi_166190644
Politico heeft een zeer interessante longread geplaatst over de wijze waarop Trump het vertrouwen van de white nationalists heeft gewonnen. Boeiend om te lezen hoe de neonazi's en de KKK de Trumpcampagne langzaam hebben omarmd, aan het begin van de campagne moesten ze nog weinig van hem hebben. Ze dachten dat het een jood was, vandaar. Fascinerend ook om te zien hoe de Trumpcampagne hier vervolgens op in heeft gespeeld.
pi_166191025

[ Bericht 33% gewijzigd door Euribob op 25-10-2016 13:13:05 (Respectloze fotoshop van een overleden senator) ]
pi_166191078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:29 schreef Gambetta het volgende:
Politico heeft een zeer interessante longread geplaatst over de wijze waarop Trump het vertrouwen van de white nationalists heeft gewonnen. Boeiend om te lezen hoe de neonazi's en de KKK de Trumpcampagne langzaam hebben omarmd, aan het begin van de campagne moesten ze nog weinig van hem hebben. Ze dachten dat het een jood was, vandaar. Fascinerend ook om te zien hoe de Trumpcampagne hier vervolgens op in heeft gespeeld.
Nou nou nou het is toch wat....
Zelfs een Neo nazi is minder gevaarlijk dan Clinton.
pi_166191087
4 reacties waarvan 2 superlatieven.
Toppie jongens ^O^
pi_166191136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:53 schreef Refragmental het volgende:
Toppie jongens ^O^
Sorry schoolmeester.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:59:26 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166191182
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:24 schreef Re het volgende:

Ze is de moeder, zus en vrouw van Adolf Hitler. Dat weet iedereen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:09:32 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166191377
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:50 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]

“my friend and mentor” - H. Clinton

KKK leider Robert Byrd.
Dit was de langstzittende senator toen Clinton in de senaat zat die zich meerdere keren heeft verontschuldigd voor zijn lidmaatschap in de jaren 40 en in die tijd al afstand heeft genomen van de Klan. De rechterfoto lijkt me dus fake.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166191454
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:09 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit was de langstzittende senator toen Clinton in de senaat zat die zich meerdere keren heeft verontschuldigd voor zijn lidmaatschap in de jaren 40 en in die tijd al afstand heeft genomen van de Klan. De rechterfoto lijkt me dus fake.
Nou nou, alsof dat wat uitmaakt. Trump kan rekenen op de steun van alle grote neonazistische, antisemitische en blanke suprematie bewegingen van het land en zoekt deze steun ook actief op, Clinton zat ooit in de Senaat met een man die tijdens de Tweede Wereldoorlog lid was van de KKK. Totaal met elkaar te vergelijken natuurlijk.
pi_166191486
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze is de moeder, zus en vrouw van Adolf Hitler. Dat weet iedereen.
Geboren uit een verhouding tussen satan en die andere duivel Moeder Theresa
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:16:11 #13
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166191517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou nou nou het is toch wat....
Zelfs een Neo nazi is minder gevaarlijk dan Clinton.
Als je er niet inhoudelijk op in wenst te gaan reageer dan alsjeblieft niet. Je hebt zo een vrij negatief effect op de discussie en daarmee het topic.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166191549
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:53 schreef Refragmental het volgende:
Toppie jongens ^O^
Superlatieven mogen alleen als ze door jou geplaatst zijn?
pi_166191656
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:09 schreef Mike het volgende:

[..]

Wel frappant dat een verontschuldiging voor waarschijnlijk op z'n minst medeplichtig zijn aan rassenhaat en mogelijk zelfs ethnische zuivering voldoende is voor Clinton en haar aanhangers, maar dat een verontschuldiging van Trump over 'locker talk' met Jeb Bush onvoldoende is voor Clinton en haar aanhangers.

Nog sterker; Clinton heeft meerdere malen gezegd dat Trump nooit zijn verontschuldigingen aanbiedt, terwijl het 2de debat hiermee begon en hij zijn verontschuldigingen aanbood. In datzelfde debat nota bene ná Trump's excuses maakte ze deze opmerking wat op zichzelf een interessant gegeven is: hoe goed luistert Clinton nu écht naar haar opponent en hoeveel is een aantijging op haar teleprompter dat ze zonder na te denken gewoon opleest om een punt te maken.

Een punt dat 10 minuten daarvoor door Trump
zélf werd ontkracht.

Bijzonder hoe laconiek met alle negativiteit van Clinton wordt omgegaan, maar hoe alle negativiteit van Trump onder de loep wordt genomen.

En dan worden ironisch genoeg de pro-Trumpers beschuldigd van extreme pro-Trump bias.

Dat is intellectuele huichelarij van een ongekend niveau.
I feel kinda Locrian today
pi_166191962
nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 13:41:44 ]
pi_166192070
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef starla het volgende:

[..]

Wel frappant dat een verontschuldiging voor waarschijnlijk op z'n minst medeplichtig zijn aan rassenhaat en mogelijk zelfs ethnische zuivering voldoende is voor Clinton en haar aanhangers, maar dat een verontschuldiging van Trump over 'locker talk' met Jeb Bush onvoldoende is voor Clinton en haar aanhangers.

Nog sterker; Clinton heeft meerdere malen gezegd dat Trump nooit zijn verontschuldigingen aanbiedt, terwijl het 2de debat hiermee begon en hij zijn verontschuldigingen aanbood. In datzelfde debat nota bene ná Trump's excuses maakte ze deze opmerking wat op zichzelf een interessant gegeven is: hoe goed luistert Clinton nu écht naar haar opponent en hoeveel is een aantijging op haar teleprompter dat ze zonder na te denken gewoon opleest om een punt te maken.

zélf werd ontkracht.

Bijzonder hoe laconiek met alle negativiteit van Clinton wordt omgegaan, maar hoe alle negativiteit van Trump onder de loep wordt genomen.

En dan worden ironisch genoeg de pro-Trumpers beschuldigd van extreme pro-Trump bias.

Er zit nogal een verschil tussen iemand die toegeeft fout te hebben gezeten en later nog wel wat voor civil rights heeft betekend VS iemand die nooit echt ergens excuses voor doet (zo was Trump's excuses meer een verkapte aanval richting Clinton dan wat dan ook) en alle vrouwen die naar voor zijn gekomen na die tape claimt aan te klagen na de verkiezingen.

Maar ik snap dat dit nogal lastig is voor Trump fans.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166192086
quote:

[..]

Wel frappant dat een verontschuldiging voor waarschijnlijk op z'n minst medeplichtig zijn aan rassenhaat en mogelijk zelfs ethnische zuivering voldoende is voor Clinton en haar aanhangers, maar dat een verontschuldiging van Trump over 'locker talk' met JebBilly Bush onvoldoende is voor Clinton en haar aanhangers.

Nog sterker; Clinton heeft meerdere malen gezegd dat Trump nooit zijn verontschuldigingen aanbiedt, terwijl het 2de debat hiermee begon en hij zijn verontschuldigingen aanbood. In datzelfde debat nota bene ná Trump's excuses maakte ze deze opmerking wat op zichzelf een interessant gegeven is: hoe goed luistert Clinton nu écht naar haar opponent en hoeveel is een aantijging op haar teleprompter dat ze zonder na te denken gewoon opleest op een punt te maken.

zélf werd ontkracht.

neu, het soort excuses dat Trump maakt zijn geen excuses. Ook omdat ie gewoon doodleuk blijft volhouden dat het locker room talk is. Zijn reactie op de aantijgingen die erop volgen is ook erg tekenend. Er zit geen greintje berouw uit de man en zijn acties en vervolguitspraken spreken de loze woorden die hij er noodgedwongen uitflapt regelrecht tegen.

Byrd heeft natuurlijk een gitzwart verleden (pun intended). Daar heeft hij zich allereerst vele malen in woord voor verontschuldigd, maar nog belangrijker, hij liet zijn politieke daden spreken. Niet voor niets schreef de NAACP nog een lovend bericht na zijn overlijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 25-10-2016 13:59:24 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166192193
Fair enough. Zat ditmaal aardig fout. Dat mag ik dan ook best toegeven.
pi_166192831
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:13 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Nou nou, alsof dat wat uitmaakt. Trump kan rekenen op de steun van alle grote neonazistische, antisemitische en blanke suprematie bewegingen van het land en zoekt deze steun ook actief op, Clinton zat ooit in de Senaat met een man die tijdens de Tweede Wereldoorlog lid was van de KKK. Totaal met elkaar te vergelijken natuurlijk.
Actief rekruterend lid (heeft 150+ (!) mensen gerekruteerd tot de KKK) en heeft toch wel weer 4 - 5 jaar in zijn volwassen jaren mee gedaan. Een totaal diskwalificerende geschiedenis natuurlijk, maar niet als je Democraat bent en Hillary Clinton steunt. Kun je nagaan als Trump's mentor deze geschiedenis had gehad.

Wat idioten die Trump steunen? Who cares? Op elke willekeurige positie zullen er miljoenen verschrikkelijke mensen het met je eens zijn. Het is wat anders om je vervolgens met deze verschrikkelijke mensen te omringen, zoals Clinton gedaan heeft.
pi_166192892
quote:

[..]

zélf werd ontkracht.

Bingo. Ik noem het zelf morele verwarring bij links.
pi_166193019
quote:
Nog sterker; Clinton heeft meerdere malen gezegd dat Trump nooit zijn verontschuldigingen aanbiedt, terwijl het 2de debat hiermee begon en hij zijn verontschuldigingen aanbood.
Waarvoor bood Trump zn verontschuldigigen dan aan?

Volgens mij ontkende hij gewoon het gezegd te hebben en stelde daarnaast dat het 'lockerroom-talk' was, bood zn verontschuldigingen aan aan zn familie (waarvoor is onduidelijk, hij ontkende iets verkeerds gezegd te hebben) en beweerde onmiddelijkn dezelfde zin 'to knock the Hell out of ISIS chopping of HEADS'

Sory, maar die vemeende 'verontschuldiging'n dat tweede debat is een typisch voorbeeld van de 'Alternatieve Realiteit' waarin Trump lijkt te leven en waar hij denkt zich niet hoeft te verontschuldigen voor het aangeven van sexuele belastigingen jegens vrouwen, wegens 'ISIS chopping of HEADS', hij praat er gewoon geheel omheen...

Ik denk dat mensen heel terecht een groot verschil zien tussen iemand als de politicus Robert Byrd, die verantwoording nam voor zn verleden en dat heel duidelijk afzwoor en zich ook dstantieerde en het ook zelf als een fout zag...
En iemand als Trump en diens zelfbeeld die denkt dat het altijd maar de schuld van anderen is als blijkt dat velen zijn 'Lockerroom-talk' niet correct vinden en verwachen dat het juist niet vergoeilijkt of 'ontwijkt', maar zich er duidelijk van dstantieert (wat hij dus niet doet, natuurlijk wegens 'ISIS chopping of Heads'

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 25-10-2016 14:33:39 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:30:16 #23
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166193070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Actief rekruterend lid (heeft 150+ (!) mensen gerekruteerd tot de KKK) en heeft toch wel weer 4 - 5 jaar in zijn volwassen jaren mee gedaan. Een totaal diskwalificerende geschiedenis natuurlijk, maar niet als je Democraat bent en Hillary Clinton steunt. Kun je nagaan als Trump's mentor deze geschiedenis had gehad.

Wat idioten die Trump steunen? Who cares? Op elke willekeurige positie zullen er miljoenen verschrikkelijke mensen het met je eens zijn. Het is wat anders om je vervolgens met deze verschrikkelijke mensen te omringen, zoals Clinton gedaan heeft.
Byrd heeft hoogstpersoonlijk 150 mensen gerekruteerd? Knap van hem. Heb je daar nog een bron van?
pi_166193088
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als je er niet inhoudelijk op in wenst te gaan reageer dan alsjeblieft niet. Je hebt zo een vrij negatief effect op de discussie en daarmee het topic.
Wat apart en onverwacht dat je alleen dutchko aanspreekt. :o
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:31:33 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_166193096
Die verontschuldigingen van Trump zijn toch altijd lachen geblazen.

"Ja, ik bied mijn verontschuldigingen aan, maar het is eigenlijk vooral Hillary die zich moet schamen dat ze erover is begonnen. Schandalig eigenlijk, terwijl ik zo geweldig ben en mijn verontschuldigingen sowieso beter zijn dan die van Hillary. En Bill is veel erger dan ik en dat is ook Hillary haar schuld. En Hillary heeft nog veel meer schandalen die schandalig zijn en ik ben super tegen vrouwen en Bill niet. En de MSM is tegen mij, terwijl ik de meest vrouwvriendelijke mens ben sinds de big bang, terwijl Bill bijna een Mexicaan is als je ziet hoeveel vrouwen hij verkracht en e-mails en Benghazi en huil en jank en klaag en Calimero, Calimero, Calimero"

De man kent geen spijt of schaamte en de eigenlijke excuses zijn een randvermelding in zijn statements. Het is een combinatie van hilarisch en tragisch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_166193128
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:44 schreef LelijKnap het volgende:
Fair enough. Zat ditmaal aardig fout. Dat mag ik dan ook best toegeven.
Je ongelijk durven toegeven.
Zeer netjes en volwassen gedrag van je :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:33:45 #27
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166193138
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat apart en onverwacht dat je alleen dutchko aanspreekt. :o
Sorry, ik had natuurlijk ook op jou moeten reageren. Dus bij deze.
pi_166193174
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Sorry, ik had natuurlijk ook op jou moeten reageren. Dus bij deze.
Troll :W
pi_166193222
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hij kon ook moeilijk anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:39:16 #30
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166193244
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Troll :W
Of je het nu leuk vindt of niet, je hebt je maar naar de regels te schikken. Je vindt waarschijnlijk dat je een hele belangrijke functie vertolkt met je persoonlijke aanvallen op iedereen die niet jouw wereldbeeld bezit, maar je doet er dit topic vooral schade mee.

Als je je ei er nog over kwijt moet kan dat in feedback, verpest het topic alsjeblieft niet verder.
pi_166193276
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die verontschuldigingen van Trump zijn toch altijd lachen geblazen.

"Ja, ik bied mijn verontschuldigingen aan, maar het is eigenlijk vooral Hillary die zich moet schamen dat ze erover is begonnen. Schandalig eigenlijk, terwijl ik zo geweldig ben en mijn verontschuldigingen sowieso beter zijn dan die van Hillary. En Bill is veel erger dan ik en dat is ook Hillary haar schuld. En Hillary heeft nog veel meer schandalen die schandalig zijn en ik ben super tegen vrouwen en Bill niet. En de MSM is tegen mij, terwijl ik de meest vrouwvriendelijke mens ben sinds de big bang, terwijl Bill bijna een Mexicaan is als je ziet hoeveel vrouwen hij verkracht en e-mails en Benghazi en huil en jank en klaag en Calimero, Calimero, Calimero"

De man kent geen spijt of schaamte en de eigenlijke excuses zijn een randvermelding in zijn statements. Het is een combinatie van hilarisch en tragisch.
de realiteit van zn uitspraken in dat tweede debat is bijna nog erger.. omdat hij het dus werkeljk zo zei; het geen parodie of persiflage is maar letterlijk hoe Trump kennelijk denkt:

quote:
COOPER: Thank you, Mr. Trump. The question from Patrice was about are you both modeling positive and appropriate behavior for today’s youth? We received a lot of questions online, Mr. Trump, about the tape that was released on Friday, as you can imagine. You called what you said locker room banter. You described kissing women without consent, grabbing their genitals. That is sexual assault. You bragged that you have sexually assaulted women. Do you understand that?

TRUMP: No, I didn’t say that at all. I don’t think you understood what was — this was locker room talk. I’m not proud of it. I apologize to my family. I apologize to the American people. Certainly I’m not proud of it. But this is locker room talk.

You know, when we have a world where you have ISIS chopping off heads, where you have — and, frankly, drowning people in steel cages, where you have wars and horrible, horrible sights all over, where you have so many bad things happening, this is like medieval times. We haven’t seen anything like this, the carnage all over the world.

And they look and they see. Can you imagine the people that are, frankly, doing so well against us with ISIS? And they look at our country and they see what’s going on.

Yes, I’m very embarrassed by it. I hate it. But it’s locker room talk, and it’s one of those things. I will knock the hell out of ISIS. We’re going to defeat ISIS. ISIS happened a number of years ago in a vacuum that was left because of bad judgment. And I will tell you, I will take care of ISIS.

COOPER: So, Mr. Trump...

TRUMP: And we should get on to much more important things and much bigger things.

COOPER: Just for the record, though, are you saying that what you said on that bus 11 years ago that you did not actually kiss women without consent or grope women without consent?

TRUMP: I have great respect for women. Nobody has more respect for women than I do.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:42:06 #32
8781 crew  Frutsel
pi_166193313
erikmouthaanRTL twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 14:31:32 Trump lijkt swingstates Ohio en Iowa te kunnen winnen. Maar Florida, cruciaal vanwege zijn 29 kiesmannen, ziet er nu somber voor hem uit. reageer retweet
Ohio en Iowa de enige swing states/battlegrounds waar Trump de winst nog lijkt te pakken?
pi_166193442
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:42 schreef Frutsel het volgende:
erikmouthaanRTL twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 14:31:32 Trump lijkt swingstates Ohio en Iowa te kunnen winnen. Maar Florida, cruciaal vanwege zijn 29 kiesmannen, ziet er nu somber voor hem uit. reageer retweet
Ohio en Iowa de enige swing states/battlegrounds waar Trump de winst nog lijkt te pakken?
Ligt eraan wat je swingstates noemt...
RCP noemt momenteel ook Texas, Georgia en Utah zo, omdat Trump (of clinton) er niet minimaal 5% voorsprong heeft)... Terwijl het eigenlijk hardcore republikeinse staten zijn die al eeuwenlang door republikeinen gewonnen zijn, en waar Clinton zelf niet actief campagne voert.

De meeste staten waar het close is kan hij echter wel winnen: North Carolina, Georgia, Arizona en dus Ohio en Iowa.

Maar clinton doet het erg goed in Nevada en Minnesota, Pennsylvania, daar heeft ze een erg ruime meerderheid
Overigens staat ze op RCP momenteel ook in de no-tossup map al op 272 kiesmannen
http://www.realclearpolit(...)ral_college_map.html

dat betekent dat ook als in die projectie alle tossup states, waaronder dus Florida en Nevada, naar Trump gaan, Clinton nog steeds wint

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 25-10-2016 14:58:11 ]
pi_166193464
Het archief van The Atlantic heeft een uitgebreide profielschets uit 1975 van Byrd, zie ik. Leuk leesvoer/tijdsbeeld.

Dit soort dingen zou een Democrat toch echt niet meer zeggen:

quote:
"I think the proliferation of crime all across our country can be largely attributed to one fact: there is so little punishment for it. Fewer and fewer criminals pay any penalty for crimes they commit. Retribution is so slow as to be almost nonexistent in an overwhelming majority of criminal situations. The old adage that crime does not pay is no longer true in case after case. ... The best way--and perhaps the only way--to halt the crime wave that has been getting worse and worse ... is to lock up the criminals. ... I say that it is better to build more prisons and hire more jailers than it is to allow American cities to deteriorate further into jungles in which no one is safe. It may not be popular to say so, but some people belong in jail, and the quicker we recognize that fact and put them there the better off our society will be.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Byrd heeft hoogstpersoonlijk 150 mensen gerekruteerd? Knap van hem. Heb je daar nog een bron van?
Dat cijfer klopt.

quote:
Mr. Byrd's political life could be traced to his early involvement with the Klan, an association that almost thwarted his career and clouded it intermittently for years afterward.

In the early 1940s, he organized a 150-member klavern, or chapter, of the Klan in Sophia, W.Va., and was chosen its leader. Afterward, Joel L. Baskin, the Klan's grand dragon for the region, suggested that Mr. Byrd use his "talents for leadership" by going into politics.

"Suddenly, lights flashed in my mind!" Mr. Byrd later wrote. "Someone important had recognized my abilities."
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:04:22 #35
8781 crew  Frutsel
pi_166193776
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je swingstates noemt...
RCP noemt momenteel ook Texas, Georgia en Utah zo, omdat Trump (of clinton) er niet minimaal 5% voorsprong heeft)... Terwijl het eigenlijk hardcore republikeinse staten zijn die al eeuwenlang door republikeinen gewonnen zijn, en waar Clinton zelf niet actief campagne voert.

De meeste staten waar het close is kan hij echter wel winnen: North Carolina, Georgia, Arizona en dus Ohio en Iowa.

Maar clinton doet het erg goed in Nevada en Minnesota, Pennsylvania, daar heeft ze een erg ruime meerderheid
Overigens staat ze op RCP momenteel ook in de no-tossup map al op 272 kiesmannen

dat betekent dat ook als in die projectie alle tossup states, waaronder dus Florida en Nevada, naar Trump gaan, Clinton nog steeds wint
als ik op de No Toss Up map klik staat ze daar op 333 kiesmannen. Dan kan ze inderdaad die staten wel missen...
pi_166193833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:42 schreef Frutsel het volgende:
Ik zou eerder spreken van 'maakt nog een realistische kans in Ohio en Iowa'. In beide staten staat Clinton bijvoorbeeld voor in de FiveThirteight forecast, maar slechts met iets van 55-60% kans om te winnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:15:01 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166194020
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:01 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Wacht maandag af...er gaat dan iets gebeuren waar Hillary echt wel een hartverzakking van gaat krijgen.
ik heb het gisteravond na 22.00 uur niet meer bijgehouden maar wat heb ik gemist.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_166194079
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:06 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ze heeft maar letterlijk maar een moment gehad na de conventie dat ze niet voorstond en dat was het moment dat ze flauw viel en naar de auto werd getrokken. Er is sinds 2000 nog geen 1 kandidaat geweest die de gehele cyclus voor heeft gestaan.
Om fair te zijn, sinds die tijd is het ook niet voorgekomen dat een kandidaat zo erg een free ride kreeg doordat de tegenstander het geestelijke ontwikkelingsniveau van een achtjarig kind heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:17:26 #39
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166194083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik heb het gisteravond na 22.00 uur niet meer bijgehouden maar wat heb ik gemist.
Niks. James O'Keefe heeft weer een video gereleased maar tot nu toe levert dat nog weinig op. Spannender wordt het morgen, op de verjaardag van Clinton. Er wordt her en der ook wat groots aangekondigd dan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166194107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Niks. James O'Keefe heeft weer een video gereleased maar tot nu toe levert dat nog weinig op. Spannender wordt het morgen, op de verjaardag van Clinton. Er wordt her en der ook wat groots aangekondigd dan.
Er wordt gesproken over alle 33.000 e-mails die ze verwijderd heeft?
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:20:24 #41
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166194128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:19 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Er wordt gesproken over alle 33.000 e-mails die ze verwijderd heeft?
Oa inderdaad. Kimdotcom zegt ook met wat te komen, misschien is dat hetzelfde.
pi_166194149
Het zal wel gewoon een taart zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166194277
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:11 schreef 99.999 het volgende:
Vanwaar je obsessie voor CNN?
Nee 9, hij verweet jou teveel gehersenspoeld te zijn door kanalen zoals CNN. ;)
#NoDAPL
pi_166194300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is er hier dan iemand die CNN kijkt of leest?
pi_166194317
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat doet hij regelmatig maar ik kijk daar eigenlijk nooit naar. Het is dus een nogal malle beschuldiging. En door de herhaling van de beschuldiging lijkt het haast wat obsessief.
pi_166194358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij enkel de mensen die steen en been klagen over hoe biased CNN zou zijn.
pi_166194405
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, dat doet hij regelmatig maar ik kijk daar eigenlijk nooit naar. Het is dus een nogal malle beschuldiging. En door de herhaling van de beschuldiging lijkt het haast wat obsessief.
CNN is het archetype van dat type media maar je mag dit vervangen met honderden andere omroepen en kranten of met de generieke term establishmentmedia. Ik duid nu slechts even hoe hij het bedoelde. Shailene Woodley riep het laatst ook toen ze werd gearresteerd: "I hope you are watching, establishment media. MSNBC, CNN..."
Het verwijt dat er een flinke kloof is tussen wat het volk verlangt van de media en wat de establishmentmedia leveren is redelijk mainstream geworden.
#NoDAPL
pi_166194452
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Om fair te zijn, sinds die tijd is het ook niet voorgekomen dat een kandidaat zo erg een free ride kreeg doordat de tegenstander het geestelijke ontwikkelingsniveau van een achtjarig kind heeft.
ik denk inderdaad dat Trump zelf de grootste tegenstander van zn kansen is... op de momenten dat hij had kunnen scoren en clinton kunnen aanvallen, liet hij zich verleiden tot het uitvechten van zn eigen twitter-ruzietjes...

ook bij de wikileaks-publicaties heeft hij eigenlijk meer gedaan om de aandacht van die ogelijke schandalen weg te halen en de aandacht juist meer op zichzelf te richtten.

je zou serieus denken dat hijzelf eigenlijk stiekem ook niet wil winnen, hooguit gewoon een lange tijd alle media bepalen en zn 'merknaam' goed bekend maken bij iedereen, maar hij natuurlijk niet bereid is voor een zeer middelmatig salaris in een klein huisje met maar twee verdiepingen te gaan wonen in een inner-city vol zwarten
pi_166194463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij enkel de mensen die steen en been klagen over hoe biased CNN zou zijn.
Dat idee heb ik ook.

De laatste keer dat ik CNN keek, was een jaar of vijftien geleden, toen ik thuis ziek in bed lag en prachtige uitvindingen zoals Netflix nog toekomstmuziek waren.

En op de website van CNN ben ik al helemaal nooit te vinden.
pi_166194501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

als ik op de No Toss Up map klik staat ze daar op 333 kiesmannen. Dan kan ze inderdaad die staten wel missen...
My two cents: ze zal winnen (helaas, dat zou ik ook stellen als Trump wint) maar het gat gaat minder groot zijn dan wat de polls voorspellen. Ik sluit me aan bij Cenk Uygur zijn analyse.
#NoDAPL
pi_166194505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

CNN is het archetype van dat type media maar je mag dit vervangen met honderden andere omroepen en kranten of met de generieke term establishmentmedia. Ik duid nu slechts even hoe hij het bedoelde. Shailene Woodley riep het laatst ook toen ze werd gearresteerd: "I hope you are watching, establishment media. MSNBC, CNN..."
Het verwijt dat er een flinke kloof is tussen wat het volk verlangt van de media en wat de establishmentmedia leveren is redelijk mainstream geworden.
Denken dat er een 'het volk' is dat iets verlangt van de media is sowieso vrij stompzinnig. Elke zender heeft z'n eigen doelpubliek. Dat heeft te maken met onderwerpen, wijze van verslaggeven, politieke kleur, enzovoort.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:38:01 #52
8781 crew  Frutsel
pi_166194512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook.

De laatste keer dat ik CNN keek, was een jaar of vijftien geleden, toen ik thuis ziek in bed lag en prachtige uitvindingen zoals Netflix nog toekomstmuziek waren.

In september zeker...
pi_166194520
quote:

[..]

Dat jij enkel naar propagandafilmpjes kijkt mag je zelf weten. Verklaart wel waarom je zo totaal ongeïnformeerd en wezensvreemd overkomt met betrekking tot dit onderwerp.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:38:18 #54
8781 crew  Frutsel
pi_166194521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

My two cents: ze zal winnen (helaas, dat zou ik ook stellen als Trump wint) maar het gat gaat minder groot zijn dan wat de polls voorspellen. Ik sluit me aan bij Cenk Uygur zijn analyse.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat ze gaat winnen :@
pi_166194545
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

My two cents: ze zal winnen maar het gat gaat minder groot zijn dan wat de polls voorspellen. Ik sluit me aan bij Cenk Uygur zijn analyse.
Voorspellingen zijn doorgaans iets beter als ze zich laten ondersteunen door data of op z'n minst met kwalitatieve argumenten. De 'voorspellingen' die jij hier steeds willekeurig uit je grote duim zuigt lijken me niet zo boeiend.
pi_166194585
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Of je het nu leuk vindt of niet, je hebt je maar naar de regels te schikken. Je vindt waarschijnlijk dat je een hele belangrijke functie vertolkt met je persoonlijke aanvallen op iedereen die niet jouw wereldbeeld bezit, maar je doet er dit topic vooral schade mee.

Als je je ei er nog over kwijt moet kan dat in feedback, verpest het topic alsjeblieft niet verder.
Ben jij weer lekker aan het censureren? :s)
#NoDAPL
pi_166194596
quote:

[..]

Ik word een beetje moe van dit soort onzin. Het zijn 'establishmentmedia' omdat jij een teringhekel hebt aan Hillary en zij in jouw optiek niet voldoende de grond in wordt getrapt door de betreffende kranten, nieuwssites of omroepen.

Nee, dan liever obsure blogjes die tenminste 'de waarheid' durven te vertellen. Die waarheid komt meestal neer op napapegaaien van andere obscure blogjes, maar goed.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:41:40 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166194597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Vroeger had ik altijd CNN op totdat ik constateerde dat ze wel heel eenzijdig een liefdesrelatie met Clinton hadden.
Daarna MSNBC maar die arrogante Chris Matthews en Rachel Maddow maakten me kotsziek.
Nu het meeste Fox. Zijn meer Trump minded maar accepteren tenminste ook gewoon tegenstanders van Trump om hun woordje te zeggen.
Voor de rest durf ik geen neutrale zender te noemen.
pi_166194602
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet van overtuigd dat ze gaat winnen :@
Leg uit?
#NoDAPL
pi_166194606
Overigens hebben de door de Trump fanboys zo geroemde Rasmussen en IBD polls Clinton nu inmiddels ook op voorsprong staan, waarmee het aantal polls dat Trump nog aan de leiding heeft op nationaal niveau gedaald is tot ongeveer nul.
pi_166194641
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij enkel naar propagandafilmpjes kijkt mag je zelf weten. Verklaart wel waarom je zo totaal ongeïnformeerd en wezensvreemd overkomt met betrekking tot dit onderwerp.
Laat de mensen die via zogenaamde alternatieve media geïnformeerd worden nu juist precies hetzelfde denken over o.a. jou, Monolith en Gambetta, om maar een paar mensen te noemen. Ik weet dat ik namens de groep spreek aangezien die namen specifiek zijn genoemd (door ongeveer 6 mensen) via privé-kanalen zonder dat ik erover begon.
#NoDAPL
pi_166194642
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:42 schreef Monolith het volgende:
Overigens hebben de door de Trump fanboys zo geroemde Rasmussen en IBD polls Clinton nu inmiddels ook op voorsprong staan, waarmee het aantal polls dat Trump nog aan de leiding heeft op nationaal niveau gedaald is tot ongeveer nul.
Refragmental zal dit aanvankelijk ontkennen.
pi_166194654
quote:
Bradley-effect, gaat helemaal goedkomen!
pi_166194671
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat de mensen die via zogenaamde alternatieve media geïnformeerd worden nu juist precies hetzelfde denken over o.a. jou, Monolith en Gambetta, om maar een paar mensen te noemen. Ik weet dat ik namens de groep spreek aangezien die namen specifiek zijn genoemd via privé-kanalen zonder dat ik erover begon.
Och, dat verbaast mij niks. In BNW worden dergelijke users ook weggezet als ongeïnformeerde sheeple. Dat zegt niet zo gek veel.
pi_166194679
quote:

[..]

Laat de mensen die via zogenaamde alternatieve media geïnformeerd worden nu juist precies hetzelfde denken over o.a. jou, Monolith en Gambetta, om maar een paar mensen te noemen. Ik weet dat ik namens de groep spreek aangezien die namen specifiek zijn genoemd via privé-kanalen zonder dat ik erover begon.
Prima hoor. Dat jij keer op keer de plank misslaat en je ongeïnformeerd toont met betrekking tot dit onderwerp zal wel puur toeval zijn dan.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:46:40 #66
8781 crew  Frutsel
pi_166194726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg uit?
Ik heb gewoon een gevoel dat er nog wel weer iets staat te gebeuren waardoor hij één of ander konijn uit de hoge hoed tovert en de kansen dichter bij elkaar komen te liggen dan dat we nu denken. Ruim een jaar terug gaven we ook niets om zijn kansen en kijk wat er gebeurd is.
pi_166194773
Die idiote macht die CNN word toegeschreven is ook wel bespottelijk, geen hond kijkt er meer naar in de VS maar volgens de anti-Clinton users hier ligt alles aan CNN.

Dat Fox news vele malen beter bekeken wordt in dat land willen ze ook niet lezen blijkbaar.

CNN is bagger dus hou eens op met zoveel macht toe te kennen aan die prutszender, het is ook al jarenlang een gewillig slachtoffer van the Daily show.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:48:55 #68
426493 crew  PippenScottie
pi_166194775
quote:
Maar de opkomst bij de rally's? De yard signs? De bumperstickers? De verkoop van Halloween maskers???
My friends all drive horses
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:49:18 #69
3928 Ulx
pi_166194786
Als Trump een konijn uit een hoge hoed tovert klaagt dat konijn hem waarschijnlijk meteen aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166194798
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik word een beetje moe van dit soort onzin. Het zijn 'establishmentmedia' omdat jij een teringhekel hebt aan Hillary en zij in jouw optiek niet voldoende de grond in wordt getrapt door de betreffende kranten, nieuwssites of omroepen.
Kom op Koos, CNN lekte vragen van de townhallmeeting naar slechts een van de twee kandidaten, The Washing Post liet artikelen goedkeuren door de DNC voordat ze geplaatst werden...
Ik kan zo nog even doorgaan, het punt is dat de laatste maanden is bewezen (Wikileaks) wat al lang werd vermoed. Je kan zelf de correspondentie lezen als je die moeite doet.
Ja, ik heb een teringhekel aan mevrouw Clinton, omdat ze een neoliberaala en neoconservatief oorlogsmonster is, omdat ze oneerlijk is, omdat ze meewaait met de politieke wind en omdat haar fans nogal beanstigend zijn (die slikken alles) maar dat heeft natuurlijk geen zak te maken met hoe ik over die establishmentmedia denk, die zuigen omdat ze niet fair and balanced verslag doen en omdat ze een velengstuk zijn van het politieke establishment. Ik stel voor dat we dit puntje hier nu afsluiten omdat het teveel offtopic gaat, in een andere draad kunnen we daar eens verder over discussiëren. ;)

quote:
Nee, dan liever obsure blogjes die tenminste 'de waarheid' durven te vertellen. Die waarheid komt meestal neer op napapegaaien van andere obscure blogjes, maar goed.
Ik weet niet over welke blogs jij het hebt maar het feit dat jij over blogs begint maakt duidelijk dat jij het landschap van die alternatieve media niet kent. :)
#NoDAPL
pi_166194812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Ruim een jaar terug gaven we ook niets om zijn kansen en kijk wat er gebeurd is.
Trump deed het anders goed in de polls destijds.

Het was een jaar geleden meer het ongeloof dat zo'n clown echt de kandidaat zou worden dan dat er niks om zijn kansen gegeven werd.
pi_166194846
quote:

[..]

Ik heb gewoon een gevoel dat er nog wel weer iets staat te gebeuren waardoor hij één of ander konijn uit de hoge hoed tovert en de kansen dichter bij elkaar komen te liggen dan dat we nu denken. Ruim een jaar terug gaven we ook niets om zijn kansen en kijk wat er gebeurd is.
Toen stond hij in de meeste polls al wel bovenaan.
pi_166194848
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:48 schreef Chewie het volgende:
Die idiote macht die CNN word toegeschreven is ook wel bespottelijk, geen hond kijkt er meer naar in de VS maar volgens de anti-Clinton users hier ligt alles aan CNN.

Dat Fox news vele malen beter bekeken wordt in dat land willen ze ook niet lezen blijkbaar.

CNN is bagger dus hou eens op met zoveel macht toe te kennen aan die prutszender, het is ook al jarenlang een gewillig slachtoffer van the Daily show.
Ergens denk ik ook dat het iets te maken heeft met die illusie die bestaat bij Nederlanders dan CNN op de een of andere manier de status heeft van dé autoriteit op TV-nieuws gebied. Dat beeld is in de Nederlandse media ook wel een tijd lang gepropageerd.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:52:33 #74
8781 crew  Frutsel
pi_166194856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Trump deed het anders goed in de polls destijds.

Het was een jaar geleden meer het ongeloof dat zo'n clown echt de kandidaat zou worden dan dat er niks om zijn kansen gegeven werd.
Ja dat is zo.. in het begin toen ik het volgde dacht ik echt dat hij een marionet van de Democraten was om zoveel mogelijk onrust in het Republikeinse kamp te veroorzaken

nu weer berichten dat Obamacare 25% duurder wordt wat uiteraard door Trump gebruikt zal worden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:52:45 #75
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166194858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:20 schreef Mike het volgende:

[..]

Oa inderdaad. Kimdotcom zegt ook met wat te komen, misschien is dat hetzelfde.
Leuk we gaan wedden.

Mijn weddenschap: ze komen met een officieel dokters rapport hoe beroerd Clinton er aan toe is en absoluut ongeschikt is voor Presidentschap.
pi_166194895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leuk we gaan wedden.

Mijn weddenschap: ze komen met een officieel dokters rapport hoe beroerd Clinton er aan toe is en absoluut ongeschikt is voor Presidentschap.
Ik wil graag inzetten op een 'spectaculaire' onthulling die weinig stof doet opwaaien buiten de gebruikelijke alt-right hoekjes van het internet omdat het toch minder spectaculair is dan vooraf wordt beloofd.
pi_166194902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom op Koos, CNN lekte vragen van de townhallmeeting naar slechts een van de twee kandidaten, The Washing Post liet artikelen goedkeuren door de DNC voordat ze geplaatst
Voor de miljoenste keer: dat is doodnormaal in de journalistieke wereld. De meeste mensen - vooral politici - zijn niet eens bereid tot een interview als je het stuk niet voor publicatie laat inlezen. En dat valt te begrijpen, want een misverstand is zo gemaakt, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Dat je het stuk vooraf laat inlezen, betekent niet dat het campagneteam van Clinton de inhoud bepaalt. Het is een feitencheck. En een beetje journalist neemt het gesprek op, zodat de politicus in kwestie controversiële uitspraken niet kan terugnemen.

Doe gewoon niet alsof je weet hoe het werkt, want dat weet je niet.
pi_166194935
quote:

[..]

Van alles kan nog gebeuren maar de kans is m.i. klein. HC heeft een harde kern die erg veel tolereert van haar en Trump stoot teveel zwevende kiezers af, nog meer dan dat HC dat al doet. Misschien als er nog een heel erg groot schandaal zou opduiken dat dat het verschil maakt. Ik zou het geweldig vinden als veel progressieve kiezers hun hart zouden volgen omdat ze denken dat een overwinning veilig is en dat juist daardoor HC verliest maar of dat dat realistisch is...het zal wel meer een droom zijn. :{
Mij maakt het overigens helemaal niet uit wie van de twee wint, we zijn sowieso de pineut. Ja, wij, want voor al die internationale conflicten en het verder verneuken van het milieu betalen ook wij een forse rekening. Zie nu bijvoorbeeld de vluchtelingenstroom. Het feit dat enkele van HC haar beste vrienden en vaste adviseurs tot de meest extreme neoconservatieven behoren terwijl zij als minister steeds pleitte voor de meest extreme 'oplossingen' spreekt boekdelen. Als zij wint, dan zou het me oprecht niets verbazen als we WOIII zouden krijgen. Ze hoeft maar een keer op te dragen om een Russische straaljager neer te schieten die boven een conflictgebied vliegt of iets dergelijks...
Ik ben geen fan van Obama maar in ieder geval heeft hij op dit vlak nog wat gezond boerenverstand, HC zit op dit vlak volledig op dezelfde lijn als Bush jr. en zijn vriendjes (Cheney, Rumsfeld, Rice...).
#NoDAPL
pi_166195142
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
Voor de miljoenste keer: dat is doodnormaal in de journalistieke wereld. De meeste mensen - vooral politici - zijn niet eens bereid tot een interview als je het stuk niet voor publicatie laat inlezen. En dat valt te begrijpen, want een misverstand is zo gemaakt, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Dat op zichzelf is natuurlijk al problematisch - ik neem aan dat jij dat met mij eens bent, hoe gebruikelijk het ook is - maar het gaat veel verder dan dat. Als een krant de DNC e-mailt met de vraag of dat ze het goed vinden dat dit wordt geschreven over kandidaat X terwijl de DNC de krant e-mailt met de suggestie om over het geloof (atheïsme) van kandidaat Y te beginnen dan is er toch wel iets meer aan de hand dan een tekst laten goedkeuren. Niet dat het laten goedkeuren van een tekst wel te legitimeren is. Ik denk dat journalisten van de oude stempel zich kapot zouden schamen voor een dergelijk gebruikt. Jij niet?

quote:
Dat je het stuk vooraf laat inlezen, betekent niet dat het campagneteam van Clinton de inhoud bepaalt. Het is een feitencheck. En een beetje journalist neemt het gesprek op, zodat de politicus in kwestie controversiële uitspraken niet kan terugnemen.

Doe gewoon niet alsof je weet hoe het werkt, want dat weet je niet.
Ik weet verdomd goed hoe normale journalistitek werkt (voor zo ver de beweringen die ik erover heb gedaan), ook met die gang van zaken ben ik het niet eens buiten het controleren van de feiten (ik weet voldoende goed hoe het werkt dat ik weet dat het hier niet bij blijft, o.a. omdat Johan Derksen hierover in zijn columns uit de school heeft geklapt toen hij nog een hoofdredacteur was en nadat hij er net mee was gestopt), alleen gebeurt er veel meer dan enkel het controleren van feiten. Zie de vorige alinea. Bij deze houd ik erover op, reactie of niet, omdat het offtopic is.

Terzijde, ik weet dat jij voor wat krantjes werkt maar jij werkt voor wat Nederlandse krantjes, hoe goed weet jij wat er bij CNN, The Washington Post etc. gebeurt?
#NoDAPL
pi_166195230
Mooi dit, zelf ergens over beginnen, iemand reageert erop, en het dan afdoen als off-topic. Aparte discussie tactiek.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166195259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat op zichzelf is natuurlijk al problematisch - ik neem aan dat jij dat met mij eens bent, hoe gebruikelijk het ook is - maar het gaat veel verder dan dat. Als een krant de DNC e-mailt met de vraag of dat ze het goed vinden dat dit wordt geschreven over kandidaat X terwijl de DNC de krant e-mailt met de suggestie om over het geloof (atheïsme) van kandidaat Y te beginnen dan is er toch wel iets meer aan de hand dan een tekst laten goedkeuren. Niet dat het laten goedkeuren van een tekst wel te legitimeren is. Ik denk dat journalisten van de oude stempel zich kapot zouden schamen voor een dergelijk gebruikt. Jij niet?
De sleutelwoorden in deze zijn context en frequentie. Kom maar op met die mails.

quote:
Ik weet verdomd goed hoe normale journalistitek werkt, ook met die gang van zaken ben ik het niet eens buiten het controleren van de feiten (ik weet voldoende goed hoe het werkt dat ik weet dat het hier niet bij blijft, o.a. omdat Johan Derksen hierover uit de school heeft geklapt toen hij nog een hoofdredacteur was), alleen gebeurt er veel meer dan enkel het controleren van feiten. Zie de vorige alinea. Bij deze houd ik erover op, reactie of niet, omdat het offtopic is.

Terzijde, ik weet dat jij voor wat krantjes werkt maar jij werkt voor wat Nederlandse krantjes, hoe goed weet jij wat er bij CNN, The Washington Post etc. gebeurt?
Wacht even, dus jij weet 'verdomd goed' hoe het werkt omdat je Derksen iets hebt horen roepen. Maar vervolgens twijfel je aan mijn expertise, omdat ik slechts voor 'wat krantjes' werk. Oke dan. Overigens is de journalistieke werkwijze redelijk universeel.
pi_166195273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leuk we gaan wedden.

Wedden dat de harde kern van de HC-fanboys (en fangirls) zelfs dan nog op haar zou stemmen? Wnat Trump... :{
#NoDAPL
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:13:03 #83
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166195299
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie de vorige alinea. Bij deze houd ik erover op, reactie of niet, omdat het offtopic is.

Maar we hebben gewoon een topic over de DNC hoor, kijk maar:

POL / Wikileaks - DNC e-mails

Post het lekker daar.
pi_166195365
quote:

[..]

Laat de mensen die via zogenaamde alternatieve media geïnformeerd worden nu juist precies hetzelfde denken over o.a. jou, Monolith en Gambetta, om maar een paar mensen te noemen. Ik weet dat ik namens de groep spreek aangezien die namen specifiek zijn genoemd (door ongeveer 6 mensen) via privé-kanalen zonder dat ik erover begon.
Ja dat is weer lekker makkelijk Bram. Mensen als Gambetta en ik zijn altijd bereid om op basis van argumenten te discussiëren. Jij rent echter altijd steeds weer weg als je tegenargumenten krijgt om vervolgens een week later weer terug te komen om de discussie weer van voren af aan te starten en te doen alsof er nooit iets tegen je claims is ingebracht. Daar krijg je kritiek op. Dit is nou eenmaal een politiek discussieforum en daar worden ook best eens stevige discussies gevoerd, net als in de politiek zelf. Als je daar niet tegenkan, moet je lekker naar één of ander 'progressief' forum gaan waar men geen afwijkende meningen tolereert.

De 'discussie' met Oompaloompa was wat dat betreft ook weer treffend. Oompa heeft kennis van zaken en gaat inhoudelijk in een linkdump met allerhande insinuaties op basis van 'statistiek'. Daar ben je echter helemaal niet in geïnteresseerd, want het gaat helemaal niet om objectieve beschouwing van dat soort zaken, maar simpelweg om verdachtmakingen en als het dan allemaal volstrekte onzin blijkt gewoon weer roepen 'waar rook is, is vuur'.
pi_166195376
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

neu, het soort excuses dat Trump maakt zijn geen excuses. Ook omdat ie gewoon doodleuk blijft volhouden dat het locker room talk is. Zijn reactie op de aantijgingen die erop volgen is ook erg tekenend. Er zit geen greintje berouw uit de man en zijn acties en vervolguitspraken spreken de loze woorden die hij er noodgedwongen uitflapt regelrecht tegen.

Byrd heeft natuurlijk een gitzwart verleden (pun intended). Daar heeft hij zich allereerst vele malen in woord voor verontschuldigd, maar nog belangrijker, hij liet zijn politieke daden spreken. Niet voor niets schreef de NAACP nog een lovend bericht na zijn overlijden.
Want dat is het niet?
pi_166195386
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wedden dat de harde kern van de HC-fanboys (en fangirls) zelfs dan nog op haar zou stemmen? Wnat Trump... :{
Niemand van ons gaat stemmen, slimmerd.
pi_166195412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:17 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Want dat is het niet?
Nee, maar dat was ook het punt niet eens.
pi_166195445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, maar dat was ook het punt niet eens.
Je wil graag wroeging zien, maar wat voor wroeging moet hij hebben voor stoere praatjes in een bus?

Hij heeft niet Anders Breivik nagedaan he.
pi_166195465
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

quote:
In the early 1940s, he organized a 150-member klavern, or chapter, of the Klan in Sophia, W.Va., and was chosen its leader.
http://www.nytimes.com/20(...).html?pagewanted=all

quote:
In the early 1940s, a politically ambitious butcher from West Virginia named Bob Byrd recruited 150 of his friends and associates to form a chapter of the Ku Klux Klan.
http://www.washingtonpost(...)005061801105_pf.html

Als hier niets mis mee is, dan mag ik toch hopen dat wat Trump zou hebben gedaan volgens mensen die onder andere de tape op vreemde manier interpreteren helemaal prima is.
pi_166195476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:20 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Je wil graag wroeging zien, maar wat voor wroeging moet hij hebben voor stoere praatjes in een bus?

Hij heeft niet Anders Breivik nagedaan he.
Ik wil helemaal niets. In constateer dat je bij een oprecht excuus niet zeg 'ach het was allemaal maar een geintje'. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
pi_166195491
Trumps vrouw was overigens ook niet zo gecharmeerd van die zogenaamde 'locker room talk'. Is zij nu ook een aansteller die Trump probeert zwart te maken?
pi_166195516
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niets. In constateer dat je bij een oprecht excuus niet zeg 'ach het was allemaal maar een geintje'. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
Hij maakt duidelijk dat het allemaal zo erg niet is. En terecht, lijkt mij. Ophef over stoere, puberale praat is nogal kleinzielig.
pi_166195521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
Trumps vrouw was overigens ook niet zo gecharmeerd van die zogenaamde 'locker room talk'. Is zij nu ook een aansteller die Trump probeert zwarte te maken?
Wel een aansteller. Dat laatste weet ik niet.
pi_166195526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:25 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Hij maakt duidelijk dat het allemaal zo erg niet is. En terecht, lijkt mij. Ophef over stoere, puberale praat is nogal kleinzielig.
Dan zijn het per definitie geen excuses.
pi_166195543
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarvoor bood Trump zn verontschuldigigen dan aan?

Volgens mij ontkende hij gewoon het gezegd te hebben en stelde daarnaast dat het 'lockerroom-talk' was, bood zn verontschuldigingen aan aan zn familie (waarvoor is onduidelijk, hij ontkende iets verkeerds gezegd te hebben) en beweerde onmiddelijkn dezelfde zin 'to knock the Hell out of ISIS chopping of HEADS'

Sory, maar die vemeende 'verontschuldiging'n dat tweede debat is een typisch voorbeeld van de 'Alternatieve Realiteit' waarin Trump lijkt te leven en waar hij denkt zich niet hoeft te verontschuldigen voor het aangeven van sexuele belastigingen jegens vrouwen, wegens 'ISIS chopping of HEADS', hij praat er gewoon geheel omheen...
Anderson zei dat wat Trump had gezegd in de tape ging over seksueel misbruik. Dit is uiteraard niet het geval. Daarom zei Trump: ''No, I don't think you understand what I said''. Daarna heeft 'ie gewoon zijn verontschuldigingen aangeboden aan het land en aan zijn familie, hoor.

quote:
Ik denk dat mensen heel terecht een groot verschil zien tussen iemand als de politicus Robert Byrd, die verantwoording nam voor zn verleden en dat heel duidelijk afzwoor en zich ook dstantieerde en het ook zelf als een fout zag...
En iemand als Trump en diens zelfbeeld die denkt dat het altijd maar de schuld van anderen is als blijkt dat velen zijn 'Lockerroom-talk' niet correct vinden en verwachen dat het juist niet vergoeilijkt of 'ontwijkt', maar zich er duidelijk van dstantieert (wat hij dus niet doet, natuurlijk wegens 'ISIS chopping of Heads'
Het verschil is, is dat Byrd persoonlijk schuldig is aan gigantische racistische misdaden wat door links hier compleet goed gepraat wordt, terwijl Trump gewoon wat grappige dingen heeft gezegd in een privegesprek zoals de meerderheid van mannen dat wel eens gedaan heeft (of er om gelachen). Het is bizar dat je deze twee dingen equivalent vindt.
pi_166195559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:25 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Het argument is vrij simpel en helder. Er werd geklaagd over het feit dat het hypocriet was dat Trump zijn excuses niet geaccepteerd worden. Ik leg uit dat waarom dat geen oprechte excuses zijn en er derhalve weinig hypocriets aan is. Dat jij het allemaal niets vindt is daarbij niet zo relevant.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:33:29 #97
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166195638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:27 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het verschil is, is dat Byrd persoonlijk schuldig is aan gigantische racistische misdaden wat door links hier compleet goed gepraat wordt, terwijl Trump gewoon wat grappige dingen heeft gezegd in een privegesprek zoals de meerderheid van mannen dat wel eens gedaan heeft (of er om gelachen). Het is bizar dat je deze twee dingen equivalent vindt.
En Byrd is dood en is geen presidentskandidaat. We bediscussiëren hier of de som van acties van Byrd een dergelijk afscheidsbericht van presidentskandidaat Clinton rechtvaardigt.

En Byrd heeft dus in woorden en acties excuses gemaakt, dit in tegenstelling tot Donald Trump. Die alles wat hij tot nu toe gedaan heeft gewoon ontkent of bagatelliseert. Zo ook zijn steun aan de birther-movement, toch wel één van de meest racistische dingen die ik een presidentskandidaat ooit heb zien steunen.
pi_166195747
quote:

[..]

Anderson zei dat wat Trump had gezegd in de tape ging over seksueel misbruik. Dit is uiteraard niet het geval.
Dat is het wel.
quote:
Daarom zei Trump: ''No, I don't think you understand what I said''.
Apart, want meneer "tells it like it is".

quote:
Daarna heeft 'ie gewoon zijn verontschuldigingen aangeboden aan het land en aan zijn familie, hoor.
Een excuses in de zin van "sorry voor de uitspraken op die tape, maar door Hillary raken we banen kwijt aan ISIS omdat Rusland China volpompt met Mexicaanse verkrachters" is geen excuses.

quote:
[..]

Hoe walgelijk die man ooit was, hij heeft z'n fouten toegegeven, en daarna nog wat betekend. Trump heeft een heel team dat constant alles maar recht moet spinnen, maakt nooit ergens excuses, en geeft ook nauwelijks toe ooit fout te zitten.
pi_166195946
quote:
De meerderheid van welke mannen precies?
pi_166195984
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De meerderheid van welke mannen precies?
De meerderheid van de mannen die opschept over hun aanrandingen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:47:35 #101
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166195987
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:38 schreef OMG het volgende:

[..]

Dat is het wel.

[..]

Apart, want meneer "tells it like it is".

[..]

Een excuses in de zin van "sorry voor de uitspraken op die tape, maar door Hillary raken we banen kwijt aan ISIS omdat Rusland China volpompt met Mexicaanse verkrachters" is geen excuses.

[..]

Hoe walgelijk die man ooit was, hij heeft z'n fouten toegegeven, en daarna nog wat betekend. Trump heeft een heel team dat constant alles maar recht moet spinnen, maakt nooit ergens excuses, en geeft ook nauwelijks toe ooit fout te zitten.
Toch vind ik het nogal bespottelijk dat men dit soort uitspraken super hoog opneemt in de VS en als iemand letterlijk zegt "kunnen wij die gast niet dronen" (maw uit de weg ruimen) er nauwlijks aandacht aan wordt besteed.
Ik ga Trump zijn uitspraken niet vergoeilijken maar iedereen die een beetje weet hoe kerels onder elkaar over lekkere babes praten herkennen wel wat zaken.

Voor de rest zoeken ze het maar uit daar.
De verkiezingen zijn de meest schaamtevolle en smerigste in heel de geschiedenis en daar mogen de kandidaten zichzelf over aanspreken.
pi_166196013
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Toch vind ik het nogal bespottelijk dat men dit soort uitspraken super hoog opneemt in de VS en als iemand letterlijk zegt "kunnen wij die gast niet dronen" (maw uit de weg ruimen) er nauwlijks aandacht aan wordt besteed.
Ik ga Trump zijn uitspraken niet vergoeilijken maar iedereen die een beetje weet hoe kerels onder elkaar over lekkere babes praten herkennen wel wat zaken.
Nee, sorry, ik herken me daar totaal niet in. En vooralsnog ken ik niemand in mijn omgeving die daar anders in staat, terwijl het wel onderwerp van gesprek is geweest hier en daar.
pi_166196036
quote:

[..]

Anderson zei dat wat Trump had gezegd in de tape ging over seksueel misbruik. Dit is uiteraard niet het geval. Daarom zei Trump: ''No, I don't think you understand what I said''. Daarna heeft 'ie gewoon zijn verontschuldigingen aangeboden aan het land en aan zijn familie, hoor.
Maar, waarvoor eigenlijk dan? Als het toch lockerroom talk was en hij verder niets heeft gedaan, waar zijn die excuses dan voor nodig?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:49:45 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166196039
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik herken me daar totaal niet in. En vooralsnog ken ik niemand in mijn omgeving die daar anders in staat, terwijl het wel onderwerp van gesprek is geweest hier en daar.
Dus ik bedoel niet de letterlijke teksten van Trump maar wel de stoere macho praat.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:50:49 #105
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166196068
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar, waarvoor eigenlijk dan? Als het toch lockerroom talk was en hij verder niets heeft gedaan, waar zijn die excuses dan voor nodig?
Omdat alleen lockerroom talk al een doodzonde is in de US.
pi_166196080
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee hoor. Aanrandingspraat is dat echter wel, schijnbaar.
pi_166196093
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ook niet. En er zijn al een aantal figuren uit de sportwereld naar voor gekomen om even uit te leggen dat Trump's uitspraken nou niet echt heel erg normale locker room talk is.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:54:47 #108
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166196141
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor. Aanrandingspraat is dat echter wel, schijnbaar.
Ok wat versta jij onder aanrandingspraat?
pi_166196147
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand van ons gaat stemmen, slimmerd.
Heb ik gesteld dat iemand van ons gaat stemmen? :|W
Ik had het over de harde kern die gaat stemmen, niet over de Hilbots die hier reageren. ;)
Het is trouwens niet waar dat niemand hier gaat stemmen, er zijn er een paar die wel gaan stemmen, of in ieder geval mogen zij gaan stemmen.
#NoDAPL
pi_166196152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok wat versta jij onder aanrandingspraat?
Zeggen dat je vrouwen uit het niks bij de kut grijpt, onder andere.
pi_166196238
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Het opscheppen over vrouwen aanranden is een andere zaak. En terecht.
pi_166196253
quote:
Ik geloof er bovendien niets van dat ze het niet meent. Misschien zei ze het als grap maar reken er maar op dat ze het prima zou vinden als de mensen achter Wikileaks op de een of andere manier worden geneutraliseerd. Zij is van de harde lijn, de lijn van mensen zoals Kissinger, Bush jr. , Cheney, Rumsfeld en Rice. En natuurlijk de mensen die overwegend op de achtergrond blijven (veelal aan Harvard Kennedy School opgeleid) en die bij tal van neoconservatieve regeringen daadwerkelijk het beleid vormden, een van die mensen was de afgelopen jaren Obama's belangrijkste adviseur voorh et buitenlands beleid. Misschien verklaart dat de vele door drones geworpen bommen met het hoge percentage onschuldige slachtoffers? Niet dat het ooit te rechtvaardigen is om iemand met een bom uit te schakelen.
#NoDAPL
pi_166196278

[ Bericht 50% gewijzigd door Euribob op 25-10-2016 17:10:03 (geen bnw hier) ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:01:07 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166196294
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeggen dat je vrouwen uit het niks bij de kut grijpt, onder andere.
Oh ok. Dat is niet helemaal kosjer van hem en was meer opscheppen hoe ver hij kan gaan als beroemd persoon.
pi_166196328
quote:

[..]

Voor de rest zoeken ze het maar uit daar.
De verkiezingen zijn de meest schaamtevolle en smerigste in heel de geschiedenis en daar mogen de kandidaten zichzelf over aanspreken.
Het speelt natuurlijk ook mee dat die media 24/7 maar met twee onderwerpen bezig zijn aangaande de politiek: de vele fouten van Trump (nu ineens wel, tijdens de primary's hadden ze het er nauwelijks over) en het geruzie binnen de Republikeinse partij. Wikileaks-lekken en de vele fouten van HC, daar gaat het nauwelijks over in de media.
#NoDAPL
pi_166196357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het speelt natuurlijk ook mee dat die media 24/7 maar met twee onderwerpen bezig zijn aangaande de politiek: de vele fouten van Trump (nu ineens wel, tijdens de primary's hadden ze het er nauwelijks over) en het geruzie binnen de Republikeinse partij. Wikileaks-lekken en de vele fouten van HC, daar gaat het nauwelijks over in de media.
Welke media hebben daar niet of nauwelijks over bericht eigenlijk?
pi_166196389
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke media hebben daar niet of nauwelijks over bericht eigenlijk?
Bijna alle media. Mondjesmaat een beetje maar qua tijdsratio verwaarloosbaar weinig en een hoop hebben ze onder het tapijt geveegd in de hoop dat het niet wordt opgemerkt.
#NoDAPL
pi_166196409
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit wel zo leuk is. Dit maakt die Clinton bitch alleen maar meer paranoia betreffende Rusland.
Ach, als zij de nieuwe president wordt dan is de kans op een oorlog met Rusland toch al groot. ;)
#NoDAPL
pi_166196411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bijna alle media. Mondjesmaat een beetje maar qua tijdsratio verwaarloosbaar weinig en een hoop hebben ze onder het tapijt geveegd in de hoop dat het niet wordt opgemerkt.
Ik kan er genoeg over vinden in de bekende media na een snelle zoektocht, dus ik ben erg benieuwd wat je dan concreet bedoelt.
pi_166196459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:51 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik ook niet. En er zijn al een aantal figuren uit de sportwereld naar voor gekomen om even uit te leggen dat Trump's uitspraken nou niet echt heel erg normale locker room talk is.
:O
Ik neem aan dat bijna iedereen die hier reageert zelf heeft ondervonden wat wel en wat niet normale locker room talk is. ;)
Al verschilt dat in mijn ervaring ook wel een beetje in functie van de sport die je beoefent.
#NoDAPL
pi_166196478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach, als zij de nieuwe president wordt dan is de kans op een oorlog met Rusland toch al groot. ;)
Werkelijk of alleen volgens de berichtjes van je "alternatieve media"?
pi_166196479
quote:

Hoe bedoel je dat waar Trump over sprak, geen sexueel misbruik zou zijn...?

je kunt stellen dat hij er hooguit over gesproken had en die uitspraken an sich geen bewijs is dat hij het ook gedaan heeft, ondanks dat hij het wel zelf letterlijk beweert te doen.
Maar je bent wel ontzettend kortzichtig om te gaan ontkennen dat het gedrag dat Trump in die tape beschrijt niet gewoon sexueel misbruik van vrouwen is

mannen die vrouwen gaan lopen te begraaien en hen ongewenst op de mond zoenen of in de vagina grijpen is gewoon sexueel misbruik, klaar.

quote:
Het verschil is, is dat Byrd persoonlijk schuldig is aan gigantische racistische misdaden wat door links hier compleet goed gepraat wordt
wie is 'links' en aan welke misdaden is Byrd schuldig?

Lid zijn van de KKK was in de tijd dat Byrd dat was verder gewoon volledig legaal en ook is er geen enkel strafbare daad van Byrd bekend ...

evenmin is er iets bekend dat Byrd illegale daden zou rechtvaardigen, goedpraten of dat onder de tafel zou schuiven met een 'dat is maar lockerroom-talk'

dan is het wel een beetje dom dat wel te gaan roeptoeteren...
in je wens een sort van calimero-achtige 'jamaar, zij zijn ook slecht'-klaagzang

Z'n keuze's zijn zeker moraal af te wijzen en hem erop aan te spreken dat hij lang gedacht heeft dat zwarte minderwaardig waren, maar dat te denken is verder niet strafbaar en dat mag je zelf openlijk zeggen in Amerika.
het is hooguit een ethische zaak,
pi_166196480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat bijna iedereen die hier reageert zelf heeft ondervonden wat wel en wat niet normale locker room talk is. ;)
Opscheppen over vrouwen aanranden niet in ieder geval.
pi_166196485
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan er genoeg over vinden in de bekende media na een snelle zoektocht, dus ik ben erg benieuwd wat je dan concreet bedoelt.
Nogmaals, de ratio. De focus is erg eenzijdig gericht op twee dingen: hoe verschrikkelijk Trump is en hoe erg ze bekvechten binnen de rp.
#NoDAPL
pi_166196495
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Opscheppen over vrouwen aanranden niet in ieder geval.
Correct, maar dat wist iedereen hier volgens mij al dus wat is de nieuwswaarde? :?
#NoDAPL
pi_166196530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, de ratio.
Ja, lekker vaag dit.
pi_166196544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Correct, maar dat wist iedereen hier volgens mij al dus wat is de nieuwswaarde? :?
Dat iemand die het presidentschap ambieert zich zo uitlaat misschien?
pi_166196559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Al verschilt dat in mijn ervaring ook wel een beetje in functie van de sport die je beoefent.
Blijkbaar niet, als er nog steeds figuren zijn die het als locker room talk weg willen zetten.

Daarnaast hangen er nog wel wat stereotypen aan het hele locker room gebeuren vast, dus heel vreemd is het niet van sporters om duidelijk te maken dat dat soort uitspraken niet normaal zijn.
pi_166196598
Gaat het nog steeds over het poesgrijpen van Trump?
Verplaats dit aub naar het Trump topic.
pi_166196612
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

de Nieuwswaarde is natuurlijk dat trump het zel uitgedacht heeft als zn 'excuses'

de term 'Locker-Room Talk' komt niet van een clinton-spindoctor of democratische campaigner die poogt Trump in een slecht daglicht te plaatsen.

nee, het is de letterlijke bewoording die Trump gebruikt om iets te verklaren dat kennelijk vragen opwierp (al vind ik het eigenlijk geen belangrijk thema verder, enkel vind ik de 'uitvlucht waar tump dan mee komt wel een teken van karakter-zwakte, er onderuit pogen te lullen en aankomen met 'ISIS chopping of Heads' om maar niet erlijk te zeggen dat het gewoon een verkeerde uitspraak was).

Punt is dat in de media gewoon zulke soundbites en korte snelle samenvatting in soms bijane en enkel pakkende bewoording leidinggevend zijn...

Pussygate en Lockerroom-talk zijn relatief eenvoudige en duidelijke thema's en volgens mij is er ook niet eens zoveel discussie over mogeljk...
Trump is al oerdom om kennelijk wel dat te willen en er zo een thema van te maken.

Anderszijds kun je stellen dat in wikileaks en de Podesta-mails misschien nog kwalijkere en inhoudelijke zaken staat en iedereen daarvan zou moeten weten...
enkel, kun je dat heel simpel in een paar sundbites uitleggen, wat nu zo verschrikkelijk is aan wat in die mails staat of of er strafbare zaken in besproken zijn en welke dan?

Ik vrees dat dat de reden is waarom ook de media eerder Pusygqte/lockerrromtalk oppikt dan die wikileaks publicaties
pi_166196683
Overigens, bij het early voten in Texas stromen de meldingen binnen van stemmen die switchen van Trump naar Clinton.
Andersom zijn er geen meldingen waarbij stemmen op Clinton switchen naar Trump.

Nogmaals, zijn maar incidentjes.
Heeft verder niks met fraude te maken.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:22:34 #132
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166196701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:17 schreef Refragmental het volgende:
Gaat het nog steeds over het poesgrijpen van Trump?
Verplaats dit aub naar het Trump topic.
Zal ik de TT anders even aanpassen? Die suggereert namelijk atm dat mensen wel op de persoon in kunnen gaan. Beetje schijnheilig voor moderator spelen wordt niet gewaardeerd.

Er is blijkbaar vanuit beide kampen in dit topic slechts nog vraag om de tegenstanders van beide kampen op persoonlijke punten aan te vallen. Inhoudelijke kwesties worden hier sinds de debatten al niet meer besproken, daar is tegenwoordig een apart topic voor. POL / Al die andere Amerikaanse verkiezingen op 8 november
pi_166196801
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de Nieuwswaarde is natuurlijk dat trump het zel uitgedacht heeft als zn 'excuses'

de term 'Locker-Room Talk' komt niet van een clinton-spindoctor of de,ocratische campaigner die poogt Trump in een slecht daglicht te plaatsen.

nee, het is de letterlijke bewoording die Trump gebruikt om iets te verklaren dat kennelijk vragen opwierp (al vind ik het eigenlijk geen belangrijk thema verder, enkel vind ik de 'uitvlucht waar tump dan mee komt wel een teken van karakter-zwakte, er onderuit pogen te lullen en aankomen met 'ISIS chopping of Heads' om maar niet erlijk te zeggen dat het gewoon een verkeerde uitspraak was)
Mijn verwondering heeft vooral betrekking op het feit dat het geen belangrijk thema is. Zelfs al zou Trump uitermate vrouwonvriendelijk zijn, wat ik best wil geloven, so what? Maakt dat op zichzelf hem een slechtere president? Ook niet geheel onbelangrijk, heel dit thema is door het HC-team gefabriceerd. Natuurlijk was Trump al vrouwonvriendelijk en hebben ze daarom dit thema uitgekozen maar het startte met HC's geplante opmerking aan het einde van het eerste debat die werkelijk niets met de gestelde vraag te maken had (dus vooraf al besloten). Vervolgens was Trump zo onnozel om zich te verdedigen waardoor het in de media bleef hangen en de rest volgde.

Er zijn bovendien wel belangrijkere thema's te bespreken zoals zijn begrotingsplannen of hoe licht hij denkt over het gebruiken van nukes. Dat laatste geldt trouwens ook voor HC die letterlijk heeft aangegeven een first strike niet uit te sluiten, de Engelse collega heeft laatst in het parlement verkondigt er ook geen problemen mee te hebben om nukes te gebruiken, dat wordt dus nog leuk zo gauw HC besluit om een Russische straaljager uit de lucht te laten knallen als die ergens vliegt waar ze van de Americanen niet mogen komen. Bij HC zou het dan weer veel meer moeten gaan over het feit dat ze de TPP erdoor wil drukken, dat ze Wall Street verder wil dereguleren, in tegenstelling tot wat zij beweert, en dat ze zelf heeft aangegeven 1 publiek en 1 privaat gezicht te hebben.
Nu zal mij vast worden verweten dat ik naïef ben omdat het heel erg gebruikelijk is in de politiek dat politici 1 publiek en 1 privaat gezicht hebben. Nee, zo naïef ben ik niet. Het is juist dat gebruik waartegen ik ageer. Ze hadden een kans om voor een politicus te kiezen die niet twee gezichten heeft, die hebben ze helaas niet gegrepen.
#NoDAPL
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:29:17 #134
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166196838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs al zou Trump uitermate vrouwonvriendelijk zijn, wat ik best wil geloven, so what?
Ja, so what. Vrouwen vormen immers maar de helft van de bevolking. Je kunt prima president zijn voor die andere helft, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166196849
Over meten met 2 maten gesproken en oneerlijk onpartijdig gedrag.

Wat zijn de meningen over de vele meldingen van het voteswitchen in Texas?
Dat lijkt me toch wel een zeer inhoudelijk onderwerp.

Zelfs de Director of Elections van Texas wil niet voor de camera verschijnen hierover en rent weg zodra geconfronteerd door een reporter.
pi_166196860
quote:

[..]

Mijn verwondering heeft vooral betrekking op het feit dat het geen belangrijk thema is. Zelfs al zou Trump uitermate vrouwonvriendelijk zijn, wat ik best wil geloven, so what?
Ja, wat maakt het ook uit als vrouwen een slechtere positie krijgen bijvoorbeeld.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:40:29 #137
3928 Ulx
pi_166197042
quote:

[..]

Mijn verwondering heeft vooral betrekking op het feit dat het geen belangrijk thema is. Zelfs al zou Trump uitermate vrouwonvriendelijk zijn, wat ik best wil geloven, so what? Maakt dat op zichzelf hem een slechtere president? Ook niet geheel onbelangrijk, heel dit thema is door het HC-team gefabriceerd. Natuurlijk was Trump al vrouwonvriendelijk en hebben ze daarom dit thema uitgekozen maar het startte met HC's geplante opmerking aan het einde van het eerste debat die werkelijk niets met de gestelde vraag te maken had (dus vooraf al besloten). Vervolgens was Trump zo onnozel om zich te verdedigen waardoor het in de media bleef hangen en de rest volgde.

Er zijn bovendien wel belangrijkere thema's te bespreken zoals zijn begrotingsplannen of hoe licht hij denkt over het gebruiken van nukes. Dat laatste geldt trouwens ook voor HC die letterlijk heeft aangegeven een first strike niet uit te sluiten, de Engelse collega heeft laatst in het parlement verkondigt er ook geen problemen mee te hebben om nukes te gebruiken, dat wordt dus nog leuk zo gauw HC besluit om een Russische straaljager uit de lucht te laten knallen als die ergens vliegt waar ze van de Americanen niet mogen komen. Bij HC zou het dan weer veel meer moeten gaan over het feit dat ze de TPP erdoor wil drukken, dat ze Wall Street verder wil dereguleren, in tegenstelling tot wat zij beweert, en dat ze zelf heeft aangegeven 1 publiek en 1 privaat gezicht te hebben.
Nu zal mij vast worden verweten dat ik naïef ben omdat het heel erg gebruikelijk is in de politiek dat politici 1 publiek en 1 privaat gezicht hebben. Nee, zo naïef ben ik niet. Het is juist dat gebruik waartegen ik ageer. Ze hadden een kans om voor een politicus te kiezen die niet twee gezichten heeft, die hebben ze helaas niet gegrepen.
Het startte gewoon met de absoluut ongemeende excuses van Trump. Clinton hield zich die dagen geheel afzijdig. Pas lang nadat hij de halve, of meer dan de halve VS eigenlijk, over zich heen kreeg bemoeide Clinton zich met deze zaak.
pi_166197191
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:30 schreef Refragmental het volgende:

Zelfs de Director of Elections van Texas wil niet voor de camera verschijnen hierover en rent weg zodra geconfronteerd door een reporter.
Lopen die vuige Republikeinen de boel weer op te lichten? Die zijn immers verantwoordelijk voor de verkiezingen in Texas.
pi_166197230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, so what. Vrouwen vormen immers maar de helft van de bevolking. Je kunt prima president zijn voor die andere helft, toch?
Precies. Wat heeft Bram ermee te schaften als Trump vrouwonvriendelijk is?

Bovendien heeft Poetin gezegd dat het oorlog wordt als Hillary president wordt. Dan moet er wel gestemd worden op Trump.
pi_166197384
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:30 schreef Refragmental het volgende:

Texas is een vrij donkerrode staat. Dikke kans dat de Republikeinen daar ook verantwoordelijk zijn voor een ordentelijk verloop van de stembusgang. Dus een bewuste gang van zaken zal het niet direct zijn. Maar het lijkt me goed om dit grondig en onafhankelijk te laten onderzoeken.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:06:07 #141
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166197673
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovendien heeft Poetin gezegd dat het oorlog wordt als Hillary president wordt. Dan moet er wel gestemd worden op Trump.
Wacht, als Poetin's favoriete kandidaat om de vijand naar de klote te helpen niet wint dan gaat ie het zelf doen?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:10:16 #142
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166197766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:21 schreef Refragmental het volgende:
Overigens, bij het early voten in Texas stromen de meldingen binnen van stemmen die switchen van Trump naar Clinton.
Andersom zijn er geen meldingen waarbij stemmen op Clinton switchen naar Trump.

Nogmaals, zijn maar incidentjes.
Heeft verder niks met fraude te maken.
Geen BNW hier.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:11:16 #143
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166197784
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat Putin de bui ook al ziet hangen.
Hij heeft zich met pijn en moeite ingehouden bij het incident met Turkije waar een vliegtuig werd neergeknald in opdracht van onze labiele Erdogan, maar dat was dan ook de laatste keer.
Bij de volgende keer gaat hij los en dan hebben we full scale war.
En wat mij beangstigt dat die Clinton nazi zo dom is om dit te veroorzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 25-10-2016 18:19:44 ]
pi_166197856
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mag ik die polls nog even zien?
pi_166198034
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

En Byrd is dood en is geen presidentskandidaat.
Zo werkt het dus niet. Als Clinton Hitler als mentor zou hebben gehad had je hier anders over gedacht.

Mensen worden deels beoordeeld op de mensen waarmee ze zich doelbewust omringen. Dan mag ze best wel bekritiseerd worden op het hebben van een racist als mentor en seksueel misbruiker als man (als we dezelfde maatstaven handhaven als bij de interpretatie van Trump's tape) en beide mensen prijst (en in het laatste geval zelfs zo ver gaat om acties te verdedigen).

quote:
En Byrd heeft dus in woorden en acties excuses gemaakt, dit in tegenstelling tot Donald Trump.
Als hij een donker mens had gelyncht en daar veel excuses voor had gemaakt, had je het dan ook prima gevonden? Ik durf wel te stellen dat het rekruteren van 150+ mensen voor de KKK en het hebben gefungeerd als een lokale leider misschien wel schadelijker is geweest. De zwarte mensen die van zijn acties nadeel hebben ondervinden zien hem als mentor van Clinton en denken: WTF. Hoezo vriendin van de Afro-Amerikaanse gemeenschap?

quote:
Die alles wat hij tot nu toe gedaan heeft gewoon ontkent of bagatelliseert.
Dit is niet waar. Hij heeft de tape van zijn busavontuur niet ontkend en zelfs zijn excuses aangeboden (voor iets waar hij eigenlijk geen excuses voor had hoeven aan te bieden). Hij bagatelliseert terecht de claims van de extreem partijdige media.

quote:
Zo ook zijn steun aan de birther-movement, toch wel één van de meest racistische dingen die ik een presidentskandidaat ooit heb zien steunen.
De Democraten maken tegenwoordig van alles een rassenkwestie, van stemmersidentificatie tot een fysieke barriere op de grens, dus 'racistisch' is als term vrij onderhevig aan inflatie geweest. Vergeef me daarom als ik de zoveelste racisme claim niet zo serieus neem.

Of de birther issue vanwege racisme was? Dan moet je kunnen aantonen dat die hele kwestie voornamelijk gestoeld was op Obama's huidkleur, wat voor zover ik weet niet het geval was. Ik ben best bereid hier op toe te geven als je een goede zaak kunt maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat waar Trump over sprak, geen sexueel misbruik zou zijn...?
Omdat het niet gaat over zonder toestemming van een vrouw haar grijpen. Of ben jij ook zo iemand die vindt dat een vrouw voor elke seksuele handeling eerst uitdrukkelijk, verbaal toestemming moet geven?

quote:
je kunt stellen dat hij er hooguit over gesproken had en die uitspraken an sich geen bewijs is dat hij het ook gedaan heeft, ondanks dat hij het wel zelf letterlijk beweert te doen.
Maar je bent wel ontzettend kortzichtig om te gaan ontkennen dat het gedrag dat Trump in die tape beschrijt niet gewoon sexueel misbruik van vrouwen is
In tegenstelling, ik ben veel meer open minded. Het is juist vrij kortzichtig om bij stoere mannenpraat al snel te gaan huilen over seksueel misbruik en vrouwenhaat.

quote:
mannen die vrouwen gaan lopen te begraaien en hen ongewenst op de mond zoenen of in de vagina grijpen is gewoon sexueel misbruik, klaar.
Als het zonder toestemming is, dan wel ja. Is hier geen sprake van.

quote:
wie is 'links' en aan welke misdaden is Byrd schuldig?

Lid zijn van de KKK was in de tijd dat Byrd dat was verder gewoon volledig legaal en ook is er geen enkel strafbare daad van Byrd bekend ...

evenmin is er iets bekend dat Byrd illegale daden zou rechtvaardigen, goedpraten of dat onder de tafel zou schuiven met een 'dat is maar lockerroom-talk'

dan is het wel een beetje dom dat wel te gaan roeptoeteren...
in je wens een sort van calimero-achtige 'jamaar, zij zijn ook slecht'-klaagzang

Z'n keuze's zijn zeker moraal af te wijzen en hem erop aan te spreken dat hij lang gedacht heeft dat zwarte minderwaardig waren, maar dat te denken is verder niet strafbaar en dat mag je zelf openlijk zeggen in Amerika.
het is hooguit een ethische zaak,
'Misdaad' wordt al sinds de 19e eeuw niet als juridische term gebruikt in Nederland. Jij bedoelt misdrijf waar ik misdaad zei. Zijn misdaden bestaan uit extreem racistische handelingen.

quote:
Joah, ik beschouw het rekruteren van 150+ mensen voor een van de meest racistische organisaties en daar vervolgens als leider functioneren als een vrij slechte daad.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 25-10-2016 18:30:54 ]
pi_166198109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:14 schreef justanick het volgende:

[..]

Mag ik die polls nog even zien?
Nee
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:28:11 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166198142
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij heeft zich met pijn en moeite ingehouden bij het incident met Turkije waar een vliegtuig werd neergeknald in opdracht van onze labiele Erdogan, maar dat was dan ook de laatste keer.
nazi :{
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:28:14 #148
67640 SaintOfKillers
pi_166198144
Op zich wel knap, in dezelfde post racisme hyperboliseren én bagatelliseren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_166198159
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom op Koos, CNN lekte vragen van de townhallmeeting naar slechts een van de twee kandidaten, The Washing Post liet artikelen goedkeuren door de DNC voordat ze geplaatst werden...

Het is je inmiddels al tig keer uitgelegd dat het vrij gebruikelijk is om een artikel voor publicatie even voor te leggen. Keer op keer hetzelfde herhalen geeft het argument nog geen gewicht. En volgens mij is je CNN-betoogje ook al onderuit geschopt. Meerdere keren zelfs.
pi_166198160
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:11 schreef RM-rf het volgende:
Het zou ook wel een beetje vreemd zijn als Senator Byrd als verweer tegen de beschuldiging van het rekruteren van 150+ racisten voor de KKK en daar leider van was zou zeggen: ''dat is maar lockerroom-talk''.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:31:15 #151
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166198206
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nazi :{
Iemand die het bloed van duizenden aan haar handen heeft, liegt en bedriegt om aan de macht te komen en oproept om een persoon te dronen die haar agenda bloot geeft is in mijn ogen een Nazi, ja.
pi_166198214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:28 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het zou ook wel een beetje vreemd zijn als Senator Byrd als verweer tegen de beschuldiging van het rekruteren van 150+ racisten voor de KKK en daar leider van was zou zeggen: ''dat is maar lockerroom-talk''.
Correct, hij is immers al zeer lang dood.
pi_166198267
WesleyRickard twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 01:49:39 10-24-2016 Donald Trump Rally in Tampa Florida tonight with 27,000 Enthusiastic voters for Donald Trump next Presid… https://t.co/4UUTiBgbOD reageer retweet
Mooi om te zien! Kan Hillary van leren. Zogenaamd voor.
pi_166198336
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:33 schreef cb2013 het volgende:
WesleyRickard twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 01:49:39 10-24-2016 Donald Trump Rally in Tampa Florida tonight with 27,000 Enthusiastic voters for Donald Trump next Presid… https://t.co/4UUTiBgbOD[ afbeelding ] reageer retweet
Uiteindelijk telt toch gewoon hoeveel mensen haar naam aankruisen in het het stemhokje? Dat zegt meer dan massabijeenkomsten.
pi_166198424
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, de ratio. De focus is erg eenzijdig gericht op twee dingen: hoe verschrikkelijk Trump is en hoe erg ze bekvechten binnen de rp.
Xa1pt vroeg om concrete zaken, dus dan zou het je sieren als je eens een keertje met feiten zou komen...
pi_166198436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk telt toch gewoon hoeveel mensen haar naam aankruisen in het het stemhokje? Dat zegt meer dan massabijeenkomsten.
Zoals ik zei, mooi om te zien! En mensen stemmen toch waar ze meeste problemen mee hebben. Jobs Jobs Jobs. Trump = Jobs.
pi_166198485
Oh ja, dat is waar ook. Als je bij de uitlatingen van Trump hem niet direct allerlei zaken kwalijk neemt ben je "open-minded". :D
pi_166198494
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee
Ik had al zo'n vermoeden dat ze uit je duim kwamen.
pi_166198495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:40 schreef justanick het volgende:

[..]

Xa1pt vroeg om concrete zaken, dus dan zou het je sieren als je eens een keertje met feiten zou komen...
quote:
From Friday evening to Thursday morning, the morning and evening news shows on ABC, CBS and NBC dedicated 4 hours and 13 minutes to discussing the recent allegations of sexual misconduct surrounding Donald Trump’s campaign. Meanwhile, not only has the continual release of the WikiLeaks emails from top Hillary staff gotten a comparatively puny 36 minutes of coverage during this same time period, the coverage that is there continues to ignore specifics that could be damaging to Hillary.
http://www.newsbusters.or(...)y-wikileaks-coverage

Of:

quote:
But revelations in the WikiLeaks email dump of Clinton campaign chairman John Podesta -- which included derogatory comments by senior campaign officials about Catholics, Latinos and the NAACP, sympathy for Wall Street, advocation for open borders and blatant examples of media collusion with said campaign -- got a whole 1 minute and 7 seconds combined.
Ratio of negative coverage of Trump vs. Clinton: 23:1.

In print on Thursday, it was no better. The New York Times -- known as the paper of record -- had 11 negative stories on Trump, including one in the sports section. But zero on Clinton/WikiLeaks.

Ratio: 11:0.
http://thehill.com/blogs/(...)g-to-hide-it-anymore

Zouden ze die 'journalistieke' stukken over het vermeende seksueel misbruik van Trump ook eerst aan de Trump campagne hebben overlegd met de vraag of iets niet klopt, zoals gebruikelijk is?
pi_166198515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:33 schreef cb2013 het volgende:
WesleyRickard twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 01:49:39 10-24-2016 Donald Trump Rally in Tampa Florida tonight with 27,000 Enthusiastic voters for Donald Trump next Presid… https://t.co/4UUTiBgbOD[ afbeelding ] reageer retweet
Ik haat het om advocaat van de duivel te spelen (in dit geval) maar Sanders trok ook veel meer mensen dan HC: een vol park met een rij van een paar kilometer eromheen vs. een paar honderd man in New York, een vol basketbalstadion (professionele klasse) en elders met >> 10 000 man vs. enkel duizenden mensen voor HC bij de hoogtepunten.
Ik wil maar zeggen dat het niet alles zegt, je kan een kleinere maar veel meer fanatieke kern hebben. Los van de vraag of dat Sanders wel of niet voldoende een hoger percentage van de stemmen zou hebben gekregen om het gat te overbruggen (waarschijnlijk niet) als er geen votersuppression en zo zou zijn geweest.
#NoDAPL
pi_166198553
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:44 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[..]

http://www.newsbusters.or(...)y-wikileaks-coverage

Zouden ze die 'journalistieke' stukken over het vermeende seksueel misbruik van Trump ook eerst aan de Trump campagne hebben overlegd met de vraag of iets niet klopt, zoals gebruikelijk is?
Zo hey, dat is een objectieve bron! En ook zo lekker N=1 qua dagen enzo. Betrouwbaar, echt waar.

Maar mag ik de feiten nog?
pi_166198590
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik haat het om advocaat van de duivel te spelen (in dit geval) maar Sanders trok ook veel meer mensen dan HC: een vol park met een rij van een paar kilometer eromheen vs. een paar honderd man in New York, een vol basketbalstadion (professionele klasse) en elders >> 10 000 man vs. enkel duizenden mensen voor HC bij de hoogtepunten.
Ik wil maar zeggen dat het niet alles zegt, je kan een kleinere maar veel meer fanatieke kern hebben. Los van de vraag of dat Sanders wel of niet voldoende een hoger percentage van de stemmen zou hebben gekregen om het gat te overbruggen (waarschijnlijk niet) als er geen votersuppression en zo zou zijn geweest.
Is geen correcte logica. De vraag moet zijn wat zijn percentage stemmen zou zijn geweest als hij geen rallies had. Volgens deze logica zou hij 10 procentpunten extra door de rallies kunnen hebben gehad en ze zouden niet effectief zijn geweest omdat hij uiteindelijk niet gewonnen heeft.

Trump weet wel waar hij mee bezig is. Zijn campagne gaat de rallies opschroeven naar 3 - 4 per dag de komende weken.
pi_166198633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:46 schreef justanick het volgende:

[..]

Zo hey, dat is een objectieve bron! En ook zo lekker N=1 qua dagen enzo. Betrouwbaar, echt waar.

Maar mag ik de feiten nog?
Zie mijn edit. Er zijn talloze berichten hier over geschreven.

Een meerderheid van de kiezers vindt dat Trump oneerlijk behandeld wordt (inclusief een kwart van de Democraten) door de media en het vertrouwen van mensen in de media is historisch laag. Allemaal al behandeld in vorige topic.
pi_166198657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Iemand die het bloed van duizenden aan haar handen heeft, liegt en bedriegt om aan de macht te komen en oproept om een persoon te dronen die haar agenda bloot geeft is in mijn ogen een Nazi, ja.
HC is buitengewoon neoconservatief, daarover hoeft niet eens gediscussiëerd te worden, het blijkt uit haar politieke verleden, het blijkt uit haar adviseurs (en die van Obama), het blijkt uit interne correspondentie waarvan de betrokkenen dachten dat die geheim zou blijven. Dat neoconservatieve beleid waar zij een bijdrage aan heeft geleverd (genuanceerder kan ik niet zijn) heeft onnodig meer leed veroorzaakt in andere landen dan dat nodig was geweest. Het droneprogramma is natuurlijk rotslecht en contraproductief (zelfs hardliners zouden zich dat moeten aantrekken). Ik raad van harte aan om dit artikel te lezen: https://decorrespondent.n(...)67359306006-f37277e3
Echter, de NAZI's hebben ook selectief 1 groep mensen laten arresteren op basis van hun religie en hen als slaven laten werken (Arbeit macht frei) en laten vermoorden met giftig gas van BaYeR (de voorloper van, de naam werd veranderd omwille van deze smet). Hoe verschrikkelijk HC ook is in veel opzichten, zo ver zal ze waarschijnlijk niet gaan.
#NoDAPL
pi_166198701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:40 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Zoals ik zei, mooi om te zien! En mensen stemmen toch waar ze meeste problemen mee hebben. Jobs Jobs Jobs. Trump = Jobs.
Hoe gaat hij dan voor die banen zorgen?
pi_166198720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Zie mijn edit. Er zijn talloze berichten hier over geschreven.

Een meerderheid van de kiezers vindt dat Trump oneerlijk behandeld wordt (inclusief een kwart van de Democraten) door de media en het vertrouwen van mensen in de media is historisch laag. Allemaal al behandeld in vorige topic.
Je beschrijft nog steeds een sentiment. Als de media echt anti-Trump zijn moet je dat toch vrij eenvoudig kunnen bewijzen. Je komt niet verder dan een N=1 extreem subjectief bericht.

Dat kan ik natuurlijk ook makkelijk: op de voorpagina van Fox News staat momenteel geen enkel positief bericht over Clinton, alleen maar negatieve berichten. De media zijn dus (om je logica even te volgen en te illusteren) anti-Clinton.
pi_166198767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:48 schreef KrappeAuto het volgende:
Trump weet wel waar hij mee bezig is. Zijn campagne gaat de rallies opschroeven naar 3 - 4 per dag de komende weken.
Ik ben benieuwd wat voor effect het heeft. Trump zijn belangrijkste adviseur (de man achter meerdere voormalige Republikeinse presidenten) stopte er vorige week mee omdat hij weigerde om zich voor te bereiden op de debatten. Een gevoelige klap voor zijn campagne.
#NoDAPL
pi_166198795
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:44 schreef KrappeAuto het volgende:
Dat zou wel hilarische beelden opleveren:
Beste woordvoerder van Trump, we zien en horen op deze opname uw kandidaat het volgende zeggen. Heeft hij dat echt gezegd?
pi_166198805
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:53 schreef justanick het volgende:

[..]

Je beschrijft nog steeds een sentiment. Als de media echt anti-Trump zijn moet je dat toch vrij eenvoudig kunnen bewijzen. Je komt niet verder dan een N=1 extreem subjectief bericht.

Dat kan ik natuurlijk ook makkelijk: op de voorpagina van Fox News staat momenteel geen enkel positief bericht over Clinton, alleen maar negatieve berichten. De media zijn dus (om je logica even te volgen en te illusteren) anti-Clinton.
Jij illustreert inderdaad perfect het N=1 fenomeen. :)
Het is een van de weinige omroepen (op nationaal niveau de enige) in de USA die niet als propagandavehikel fungeert voor de Democraten.
#NoDAPL
pi_166198809
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:48 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]
Prachtig maar het lijkt me voor hem zaak om kiezers over te halen om op hem te gaan stemmen. Dan heeft viermaal daags voor je eigen aanhang gaan schreeuwen niet zoveel zin lijkt me.
pi_166198831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij illustreert inderdaad perfect het N=1 fenomeen. :)
Het is een van de weinige omroepen (op nationaal niveau de enige) in de USA die niet als propagandavehikel fungeert voor de Democraten.
En ook ongeveer de belangrijkste omroep in de VS.
pi_166198842
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Prachtig maar het lijkt me voor hem zaak om kiezers over te halen om op hem te gaan stemmen. Dan heeft viermaal daags voor je eigen aanhang gaan schreeuwen niet zoveel zin lijkt me.
Waarom niet? Zijn rallies krijgen een miljoen+ views verdeeld over Facebook en Youtube, naast de duizenden mensen die in de swing state zelf aanwezig zijn en dus vrijwel sowieso gaan stemmen.
pi_166198851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat voor effect het heeft. Trump zijn belangrijkste adviseur (de man achter meerdere voormalige Republikeinse presidenten) stopte er vorige week mee omdat hij weigerde om zich voor te bereiden op de debatten. Een gevoelige klap voor zijn campagne.
Kort en bondig: behoudens een gigantische november surprise is Trump gezien. RCP heeft Clinton inmiddels op 272 staan. En RCP is zeer conservatief in het kleuren van staten (je moet als kandidaat gemiddeld 4 of 5 punten voorstaan om de electoral votes te krijgen in hun forecast). Alles tussen Clinton +4 en Trump +4 is dus een toss-up, waarbij Clinton in de meerderheid van de traditionele swing states ook nog eens voor staat.

Daardoor is Texas momenteel overigens een toss-up staat volgens RCP. Trump gaat Texas zeer waarschijnlijk winnen, maar ik kan mij niet heugen dat die staat ooit grijs is geweest op RCP.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:58:55 #174
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166198865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

HC is buitengewoon neoconservatief, daarover hoeft niet eens gediscussiëerd te worden, het blijkt uit haar politieke verleden, het blijkt uit haar adviseurs (en die van Obama), het blijkt uit interne correspondentie waarvan de betrokkenen dachten dat die geheim zou blijven. Dat neoconservatieve beleid waar zij een bijdrage aan heeft geleverd (genuanceerder kan ik niet zijn) heeft onnodig meer leed veroorzaakt in andere landen dan dat nodig was geweest. Het droneprogramma is natuurlijk rotslecht en contraproductief (zelfs hardliners zouden zich dat moeten aantrekken). Ik raad van harte aan om dit artikel te lezen: https://decorrespondent.n(...)67359306006-f37277e3
Echter, de NAZI's hebben ook selectief 1 groep mensen laten arresteren op basis van hun religie en hen als slaven laten werken (Arbeit macht frei) en laten vermoorden met giftig gas van BaYeR (de voorloper van, de naam werd veranderd omwille van deze smet). Hoe verschrikkelijk HC ook is in veel opzichten, zo ver zal ze waarschijnlijk niet gaan.
Waarom verneuk je POL met dergelijke BNW-crap?
pi_166198883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:40 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik ben heel erg concreet geweest: de tijdsratio die ze besteden aan die twee fenomenen vs. die andere fenomenen. De enige manier waarop ik het nog concreter zou kunnen maken is door van alle omroepen het te gaan meten. Dat kan je van mij niet verlangen.
Het is trouwens eerder wel gemeten voor de primary's. Raad eens hoeveel minuten het over Sanders ging en hoeveel minuten het over HC en Trump ging. Het was extreem scheef, in het geheel niet de 40-45/55-60 verhouding van de stemmen. Het exacte aantal minuten kan je gemakkelijk vinden als je zoekt, ook hebben ze uitgerekend (schatting natuurlijk) hoeveel gratis reclame HC en Trump op die manier kregen. Merk op dat andere mensen die die media intensief volgen, waaronder TYT Politics, dit vaststellen.
#NoDAPL
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:00:08 #176
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166198896
Is dit nieuws al besproken hier? En wat is de impact ervan, want ik ben de draad een beetje kwijt met dit issue. :P

quote:
Breitbart coordinated with liberal activist and organizer who disrupted GOP primary campaign events

http://www.politico.com/b(...)230255#ixzz4O3KlZGxq
Géén kloon van tvlxd!
pi_166198899
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:58 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Waarom niet? Zijn rallies krijgen een miljoen+ views verdeeld over Facebook en Youtube, naast de duizenden mensen die in de swing state zelf aanwezig zijn en dus vrijwel sowieso gaan stemmen.
Maar wie zijn het die gaan kijken in het echt en op internet?
pi_166198908
quote:

[..]

Je vroeg om feiten, dus die gaf ik je, niet om een wetenschappelijke studie van Harvard.

Bram_van_Loon's originele claim is correct: naar ratio heeft de media een bias tegen Trump. De meeste mensen zijn dit met me eens, inclusief een kwart van de Democraten.
pi_166199002
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben heel erg concreet geweest: de tijdsratio die ze besteden aan die twee fenomenen vs. die andere fenomenen. De enige manier waarop ik het nog concreter zou kunnen maken is door van alle omroepen het te gaan meten. Dat kan je van mij niet verlangen.
En daardoor kun je je uitspraken dus ook niet hard maken. Het blijft gebaseerd op onderbuikgevoel.

quote:
Het is trouwens eerder wel gemeten voor de primary's. Raad eens hoeveel minuten het over Sanders ging en hoeveel minuten het over HC en Trump ging. Het was extreem scheef, in het geheel niet de 40-45/55-60 verhouding van de stemmen. Het exacte aantal minuten kan je gemakkelijk vinden als je zoekt, ook hebben ze uitgerekend (schatting natuurlijk) hoeveel gratis reclame HC en Trump op die manier kregen. Merk op dat andere mensen die die media intensief volgen, waaronder TYT Politics, dit vaststellen.
Ik heb een meting gezien. Want je nu conveniently 'vergeet' te melden is dat de coverage over Sanders aanmerkelijk positiever was dan die over Clinton (HC was in meerderheid negatief). Waar bij komt dat Sanders eigenlijk nooit een serieuze kans heeft gemaakt (race was al vrij snel beslist, Clinton heeft met een marge van ongeveer 3 miljoen stemmen gewonnen).
pi_166199024
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wie zijn het die gaan kijken in het echt en op internet?
Trump supporters? Het idee is natuurlijk dat men door foto's/filmpjes/sharing/likes het materiaal verspreid naar mensen die (nog) niet zo enthousiast zijn voor Trump. Ook het feit dat als je familie, vrienden of kennissen hebt die naar zijn rallies gaan helpt: het maakt het acceptabeler om op Trump te stemmen.

Op zich wel interessant onderwerp voor een studie: de effecten van politieke bijeenkomsten in netwerken.
pi_166199040
quote:

[..]

Dat zou eenvoudig te bewijzen zijn als niet-msm links niet verwijderd en continue als BNW-materie afgedaan worden.
pi_166199041
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Herinner je je dit onderzoek nog waar je zelf mee aan kwam?
http://shorensteincenter.(...)sidential-primaries/

Meeste coverage in de primaries was voor Trump. Ook qua toon positief. In de Democratische primaries was er meer coverage voor Clinton, maar die was ook negatiever van aard dan die voor Sanders.
pi_166199078
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom verneuk je POL met dergelijke BNW-crap?
Omdat het geen BNW-crap is. Dat jij de feiten niet kent kan ik niet helpen. Zoek even op wat oud medewerkers die onder haar werkten over haar vertelden ("meest extreme 'oplossingen'" waar zelfs generaals niets van moesten hebben), zoek even op wat Henry Kissinger allemaal heeft uigespookt, zoek even op wie haar belangrijkste adviseurs zijn, zoek even op welk beleid ze heeft gevoerd. Het is gewoon dezelfde neoconservatieve school als die Bush jr. volgde, dat is een feit. Maar hé, kom rustig eens een keer met argumenten in plaats van jijbakken. ;)
Staaf waarom jij van mening bent dat HC niet de neoconservatieve agenda volgt. Ik pak de popcorn alvast want dat wordt interessant. ;)
#NoDAPL
pi_166199081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Trump supporters? Het idee is natuurlijk dat men door foto's/filmpjes/sharing/likes het materiaal verspreid naar mensen die (nog) niet zo enthousiast zijn voor Trump. Ook het feit dat als je familie, vrienden of kennissen hebt die naar zijn rallies gaan helpt: het maakt het acceptabeler om op Trump te stemmen.

Op zich wel interessant onderwerp voor een studie: de effecten van politieke bijeenkomsten in netwerken.
Zeker een interessant onderwerp. Ik geloof dat het effect stiekem erg beperkt blijft.
pi_166199089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je vroeg om feiten, dus die gaf ik je, niet om een wetenschappelijke studie van Harvard.

Bram_van_Loon's originele claim is correct: naar ratio heeft de media een bias tegen Trump. De meeste mensen zijn dit met me eens, inclusief een kwart van de Democraten.
Een biased site en wat sentiment. Sorry, dat zijn geen feiten.

Overigens is het zo dat Amerikaanse media doorgaans wat uitgesprokener zijn dan Nederlandse media. Amerikanen hebben om die reden om een pluriformer medialandschap. MSNBC bijvoorbeeld is links, Fox News is rechts (en Fox News is met grote afstand de best bekeken nieuwszender van de USA). Dat wil echter niet zeggen dat er overall een anti-Trump bias is. Ik heb daar ook nog geen bewijs voor gezien; het lukt jou ook niet.
pi_166199140
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker een interessant onderwerp. Ik geloof dat het effect stiekem erg beperkt blijft.
Dat ligt er denk ik aan hoe je het bekijkt. Mensen zullen voordat ze naar zo'n rally gaan wellicht al een opinie hebben over een kandidaat, die versterkt kan worden. Een goede orator kan daarmee veel positieve effecten van een rally halen. Ook het sociale aspect wat KrappeAuto aanhaalt kan daar een positief effect op hebben; als je hele vriendenkring voor kandidaat X stemt is de kans waarschijnlijk groter dat jij dat ook doet.
pi_166199146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:06 schreef justanick het volgende:

[..]

Een biased site en wat sentiment. Sorry, dat zijn geen feiten.

Overigens is het zo dat Amerikaanse media doorgaans wat uitgesprokener zijn dan Nederlandse media. Amerikanen hebben om die reden om een pluriformer medialandschap. MSNBC bijvoorbeeld is links, Fox News is rechts (en Fox News is met grote afstand de best bekeken nieuwszender van de USA). Dat wil echter niet zeggen dat er overall een anti-Trump bias is. Ik heb daar ook nog geen bewijs voor gezien; het lukt jou ook niet.
Het is geen wiskundig vraagstuk als je dat bedoelt, nee. Dus in die zin kun je het nooit bewijzen.

De cijfers van mijn vorige links kloppen en die laten zien dat het grootste deel van de media (CNN/CBS/NBC) disproportioneel veel tijd besteden aan Trump schandalen dan aan Clinton schandalen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:10:26 #188
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166199193
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat het geen BNW-crap is. Dat jij de feiten niet kent kan ik niet helpen. Zoek even op wat oud medewerkers die onder haar werkten over haar vertelden ("meest extreme 'oplossingen'" waar zelfs generaals niets van moesten hebben), zoek even op wat Henry Kissinger allemaal heeft uigespookt, zoek even op wie haar belangrijkste adviseurs zijn, zoek even op welk beleid ze heeft gevoerd. Het is gewoon dezelfde neoconservatieve school als die Bush jr. volgde, dat is een feit.
Op vage blogs op internet kan je alles vinden wat je wil lezen. Het is alleen compleet zonde van je tijd om dat te doen, want het is complete bullshit die in meer of mindere mate compleet uit z'n verband is gerukt.
pi_166199221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:08 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het is geen wiskundig vraagstuk als je dat bedoelt, nee. Dus in die zin kun je het nooit bewijzen.
Het is wel te bewijzen, door de media coverage van deze verkiezingen te vergelijken met de vorige verkiezingen, waarbij je zo objectief mogelijk probeert vast te stellen hoe heftig de schandalen precies zijn c.q. wat de impact is (iedere campagne kent immers een lading stront). Ook daar zijn wel methoden voor te verzinnen. Het is alleen een fundamenteel andere aanpak dat de onderbuik laten rammelen.
pi_166199343
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Herinner je je dit onderzoek nog waar je zelf mee aan kwam?
http://shorensteincenter.(...)sidential-primaries/

Meeste coverage in de primaries was voor Trump. Ook qua toon positief. In de Democratische primaries was er meer coverage voor Clinton, maar die was ook negatiever van aard dan die voor Sanders.
Dat klopt, ik heb nergens beweerd dat Trump niet de meeste coverage kreeg, Ik beweerde dat Trump en HC de meeste coverage kregen en dat dit buitenproportioneel was in vergelijking met de stemverhouding. Ik heb weinig van die negatieve media-aandacht voor HC gezien, het zal ertussen hebben gezeten maar het lijkt me duidelijk dat Sanders de short end of the stick kreeg. Er was natuurlijk die e-mail-affaire maar daar konden ze onmogelijk om heen, dat had ze helemaal aan zichzelf te wijten door en public onhandig te handelen. Jij herinnert je vast wel dat item over TWP die op het moment dat Sanders won 6 negatieve artikelen over hem plaatste, jij herinnert je vast wel het verwijt van HC dat Sanders een sexist is omdat hij haar onderbrak tijdens haar interruptie tijdens zijn spreektijd. Dat gezeik over zijn atheïsme werd door de DNC aangereikt aan de kranten. Ik ben het dus niet met jou eens dat HC meer negatieve PR kreeg dan Sanders. Ondertussen hebben de media bijvoorbeeld mondjesmaat aandacht besteed aan de nauwe banden van HC met de grote banken. Uiteindelijk een beetje maar heel erg laat en heel erg weinig nadat Sanders het veelvuldig aanstipte. Wat kritiek van de media op haar opmerking over het gevangeniswezen (haar belofte om er iets aan te doen terwijl die gevangenissen belangrijke sponsors zijn) was ook wel welkom geweest, ze hadden even kunnen (moeten) duiden dat dit conflict er is. Wat je verwachting is m.b.t. wat ze doet is een tweede maar je moet het wel duiden.
#NoDAPL
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:17:51 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166199371
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:08 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De cijfers van mijn vorige links kloppen en die laten zien dat het grootste deel van de media (CNN/CBS/NBC) disproportioneel veel tijd besteden aan Trump schandalen dan aan Clinton schandalen.
Klopt als een bus.
Zet ze maar eens aan.
Dus de US media maakt zich schuldig aan partijdigheid, wat je af en toe wel wat bij voor kunt stellen in een lichte vorm, maar daarbij komen er nu ook zwaardere dingen aan het licht bijvoorbeeld dat er vragen werden doorgespeeld naar het HC kamp die in de debatten naar voren zouden komen.
En dat vindt ik wel kwalijk.

The “super depressing” story he was reacting to came from the Center for Public Integrity. According to its just-released study, more than 96 percent of donations from media figures to either of the two major-party presidential candidates went to Hillary Clinton.
http://www.nationalreview(...)hey-are-independents
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:22:49 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166199527
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Romney had in de laatste weken ook veel publiek, en die heeft glorieus gewonnen zoals we weten.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_166199546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vooral omdat Poetin weet dat hij vele malen intelligenter en geslepener is dan Trump. Hij zal The Donald bespelen waardoor Rusland vrij spel krijgt in alles wat het doet.

Oost-Oekraïne aan gort schieten? De VS onder Trump laat het gebeuren. Te hard optreden in Syrië? De VS onder Trump zal het een worst wezen.

Heel leuk voor Poetin, maar of de wereld daar nou beter van wordt, is de vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 25-10-2016 19:36:58 ]
pi_166199575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt als een bus.
Zet ze maar eens aan.
Dus de US media maakt zich schuldig aan partijdigheid, wat je af en toe wel wat bij voor kunt stellen in een lichte vorm, maar daarbij komen er nu ook zwaardere dingen aan het licht bijvoorbeeld dat er vragen werden doorgespeeld naar het HC kamp die in de debatten naar voren zouden komen.

The “super depressing” story he was reacting to came from the Center for Public Integrity. According to its just-released study, more than 96 percent of donations from media figures to either of the two major-party presidential candidates went to Hillary Clinton.
Het lijkt me in ieder geval niet erg professioneel om van jezelf als medium een stakeholder te maken van de verkiezingen als je het objectief zou moeten verslaan. Ik doe op dit vlak niet aan complottheorieën maar het is wel zo dat de mensen die al jarenlang in dat mediawereldje rondlopen en de mensen die al jarenlang in dat politieke wereldje rondlopen elkaar redelijk goed kennen (ze gaaan ook naar dezelfde feestjes toe) en dat dat invloed heeft op de verslaggeving. In de woorden van Jordan (verslaggever van TYT Politics): de journalisten van de oude stempel zouden zich kapot schamen als journalisten zo aanpappen met politici, die hielden juist zoveel mogelijk afstand van politici omdat ze enkel dan objectief verslag kunnen doen en de politici aan de tand kunnen voelen. Ik ben op dat vlak ook 'ouderwets', ik zie graag dat de pers als waakhond van de democratie fungeert, dat de pers een middel is wat de mensen die de macht hebben in het gareel houdt.
#NoDAPL
pi_166199601
quote:
Dus de US media maakt zich schuldig aan partijdigheid, wat je af en toe wel wat bij voor kunt stellen in een lichte vorm
Als jij hiermee doelt op het feit dat ze bij de Republikeien zo erg zijn doorgeslagen op een aantal punten (irrationeel) dat het logisch is dat ze op die punten de kant van de Democraten kiezen, ja, dat kan ook ik mij prima voorstellen. Maar dat is dan ook helemaal geen issue. :)
#NoDAPL
pi_166199609
quote:

[..]

Klopt als een bus.
Zet ze maar eens aan.

Hoezo is dat kwalijk? Je denkt dat als Rutte een interview geeft dat er niet iemand onder hem de vragen eerst in wil zien? En dat er bij het publiceren daarvan dat niet eerst langs een mannetje gaat wat onder Rutte staat? Het lijkt me eerder een vrij logische inrichting van optreden in media, je wil immers niet dat dingen verkeerd worden geïnterpreteerd.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:28:13 #197
67640 SaintOfKillers
pi_166199685
Heeft er iemand al overwogen dat de diverse media meer aandacht besteden aan Trump-schandalen omdat die gewoon beter verkopen? Trump = aandacht, Trump = kijkers/lezers, dus zoveel mogelijk Trump.

Zelfs Trump weet dat, want dat is zijn enige bestaansreden, niemand geeft om zijn inhoud, want die heeft hij toch niet.

Clinton is fucking saai, die heeft administratieve schandalen, bij Trump is het allemaal veel banaler en laagdrempeliger, dat verkoopt beter en dat is uiteindelijk het enige waar men wakker van ligt.
pi_166199705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Romney had in de laatste weken ook veel publiek, en die heeft glorieus gewonnen zoals we weten.
Daar staat tegenover dat voor Obama een veel ruimere overwinning werd voorspeld dan dat werd verwacht. Bottomline: we zien het op de verkiezingsavond zelf wel. Maar het ligt in de lijn van verwachting dat HC gaat winnen, dat wel.
#NoDAPL
pi_166199784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt, ik heb nergens beweerd dat Trump niet de meeste coverage kreeg, Ik beweerde dat Trump en HC de meeste coverage kregen en dat dit buitenproportioneel was in vergelijking met de stemverhouding. Ik heb weinig van die negatieve media-aandacht voor HC gezien, het zal ertussen hebben gezeten maar het lijkt me duidelijk dat Sanders de short end of the stick kreeg. Er was natuurlijk die e-mail-affaire maar daar konden ze onmogelijk om heen, dat had ze helemaal aan zichzelf te wijten door en public onhandig te handelen. Jij herinnert je vast wel dat item over TWP die op het moment dat Sanders won 6 negatieve artikelen over hem plaatste, jij herinnert je vast wel het verwijt van HC dat Sanders een sexist is omdat hij haar onderbrak tijdens haar interruptie tijdens zijn spreektijd. Dat gezeik over zijn atheïsme werd door de DNC aangereikt aan de kranten. Ik ben het dus niet met jou eens dat HC meer negatieve PR kreeg dan Sanders. Ondertussen hebben de media bijvoorbeeld mondjesmaat aandacht besteed aan de nauwe banden van HC met de grote banken. Uiteindelijk een beetje maar heel erg laat en heel erg weinig nadat Sanders het veelvuldig aanstipte. Wat kritiek van de media op haar opmerking over het gevangeniswezen (haar belofte om er iets aan te doen terwijl die gevangenissen belangrijke sponsors zijn) was ook wel welkom geweest, ze hadden even kunnen (moeten) duiden dat dit conflict er is. Wat je verwachting is m.b.t. wat ze doet is een tweede maar je moet het wel duiden.
Kijk Bram, ik geef je een bron met daarin ook de onderliggende data. Die kun je betwisten, maar het terzijde schuiven op basis van wat anekdotisch bewijs is natuurlijk geen argument.
Daarbij zien we hier de reset weer in volle gang. Die claim over de negatieve rapportage op één dag in de WaPo is hier ook uitgebreid aan bod gekomen, maar op de tegenargumenten had je nooit repliek.

Als je de coverage normaliseert naar toon in de cijfers van het Shorenstein Center kom je volgens mij voor Clinton en Sanders al aardig gelijk uit, terwijl Trump nog verder uitloopt. De andere Republikeinse kandidaten zijn eigenlijk degenen die het meeste recht van klagen hebben. Of iemand als O'Malley, die werd natuurlijk al helemaal genegeerd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:30:57 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166199789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral omdat Poetin weet dat hij vele malen intelligenter en geslepener is dan Trump. Hij zal The Donald bespelen waardoor Rusland vrij spel krijgt in alles wat zij doet.

Oost-Oekraïne aan gort schieten? De VS onder Trump laat het gebeuren. Te hard optreden in Syrië? De VS onder Trump zal het een worst wezen.

hoho, Trump gaat waarschijnlijk wel boos twitteren hoor
DeLuna vindt me dik ;(
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:32:16 #201
3928 Ulx
pi_166199848
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoho, Trump gaat waarschijnlijk wel boos twitteren hoor
Of hij grabt hem in de Putin.
pi_166199892
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat voor Obama een veel ruimere overwinning werd voorspeld dan dat werd verwacht. Bottomline: we zien het op de verkiezingsavond zelf wel. Maar het ligt in de lijn van verwachting dat HC gaat winnen, dat wel.
Voor Obama werd een veel ruimere overwinning voorspeld dan verwacht? Ik weet niet wat je hier onder voorspellingen en verwachtingen verstaat, maar in de peilingen was het verschil +0.7, terwijl de uitslag +3.9 was voor Obama.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:33:47 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166199914
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heeft er iemand al overwogen dat de diverse media meer aandacht besteden aan Trump-schandalen omdat die gewoon beter verkopen? Trump = aandacht, Trump = kijkers/lezers, dus zoveel mogelijk Trump.

Zelfs Trump weet dat, want dat is zijn enige bestaansreden, niemand geeft om zijn inhoud, want die heeft hij toch niet.

Clinton is fucking saai, die heeft administratieve schandalen, bij Trump is het allemaal veel banaler en laagdrempeliger, dat verkoopt beter en dat is uiteindelijk het enige waar men wakker van ligt.
Trump surfte in de voorverkiezingen op de bergen media-aandacht, volgens mij hebben hier nog overzichten gestaan hoeveel ruimte hij kreeg in verhouding met andere kandidaten. Dat werkt dan ook als er negatief nieuws is.
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:33:59 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166199923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of hij grabt hem in de Putin.
:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_166199999
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

Trump =SBS/RTL
Clinton = NPO
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:41:54 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166200233
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral omdat Poetin weet dat hij vele malen intelligenter en geslepener is dan Trump. Hij zal The Donald bespelen waardoor Rusland vrij spel krijgt in alles wat het doet.

Ik ben bag dat het voor Oost- Oekraine en Syrie al einde verhaal is voor de US want die laten zich niet vertellen door de VS wat te doen.

Laat de US maar eerst Irak verlossen van die ISIS wezels dan doen de Russen de rest wel.
Maar ik denk zomaar dat de VS al weer bezig is met een truukje aangezien bij de vergaderingen in Frankrijk zelfs Irak en Turkije niet waren uitgenodigd.
pi_166200238
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, hij is immers al zeer lang dood.
😂
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166200388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben bag dat het voor Oost- Oekraine en Syrie al einde verhaal is voor de US want die laten zich niet vertellen door de VS wat te doen.

Laat de US maar eerst Irak verlossen van die ISIS wezels dan doen de Russen de rest wel.
Maar ik denk zomaar dat de VS al weer bezig is met een truukje aangezien bij de vergaderingen in Frankrijk zelfs Irak en Turkije niet waren uitgenodigd.
Trump wil de teugels laten vieren en zich niet overal tegenaan bemoeien. Het is een welhaast isolationistische koers die hij bepleit. Althans, als we z'n speeches mogen geloven.

Dergelijk beleid is niet zonder risico. Wat gebeurt er in de Zuid-Chinese Zee als VS het niet meer interesseert? Wat als Erdo regionale ambities krijgt? Wat als Rusland nog meer gaat lopen stoken in Oost-Europa?

De Amerikanen hebben veel fouten gemaakt, maar ik zit niet te wachten op een VS die de wereld de rug toekeert.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:51:15 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166200618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik haat het om advocaat van de duivel te spelen (in dit geval) maar Sanders trok ook veel meer mensen dan HC: een vol park met een rij van een paar kilometer eromheen vs. een paar honderd man in New York, een vol basketbalstadion (professionele klasse) en elders met >> 10 000 man vs. enkel duizenden mensen voor HC bij de hoogtepunten.
Vertel nog eens over hoe Sanders ten onrechte Brooklyn verloren heeft in de primaries.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166200865
Wat trouwens wel meespeelt in de coverage momenteel is dat Trump het niet zo slim aanpakt.

Als je tegenstander onder vuur ligt, hou je zelf je bek als kandidaat. Geen nieuws naar buiten brengen en je gedeisd houden. Gevolg is dat de media niets over jou kunnen roepen en ze dus lekker door blijven gaan met het schandaal rondom je tegenstander; het uur moet immers vol en de krant moet ook worden gevuld.

Trump heeft dat niet begrepen, want die gaat dan bijvoorbeeld Twitteren als een gek of roept weer eens iets. De media springen daar dan weer bovenop en *poof* daar ging de coverage over je opponent.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:07:02 #211
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166201226
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump wil de teugels laten vieren en zich niet overal tegenaan bemoeien. Het is een welhaast isolationistische koers die hij bepleit. Althans, als we z'n speeches mogen geloven.

Dergelijk beleid is niet zonder risico. Wat gebeurt er in de Zuid-Chinese Zee als VS het niet meer interesseert? Wat als Erdo regionale ambities krijgt? Wat als Rusland nog meer gaat lopen stoken in Oost-Europa?

De Amerikanen hebben veel fouten gemaakt, maar ik zit niet te wachten op een VS die de wereld de rug toekeert.
Ik zit niet te wachten op een VS die conflikt na conflikt opstart.
pi_166201647
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik zit niet te wachten op een VS die conflikt na conflikt opstart.
Irak en Afghanistan waren grote fouten. En hetzelfde geldt natuurlijk voor Vietnam. Ik weet dat jij Libië en Syrië de VS ook graag in de schoenen mag schuiven, maar dat is onzin.

De waarheid is dat de macht van de VS juist conflicten voorkomt. Grote landen die over hun kleinere buurtjes dreigen heen te walsen, kijken wel uit omdat ze bang zijn voor de Amerikaanse militaire macht. Het heeft dus een preventieve werking.

Wat er gebeurt als de VS zich terugtrekt en een isolationistische koers gaat varen, moet worden afgewacht. Het is echter niet per se beter. De kans bestaat dat je stabiliteit inruilt voor chaos.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:27:33 #213
3928 Ulx
pi_166201893
De Russen begonnen toch in Afghanistan?
pi_166201929
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:39 schreef Monolith het volgende:
Als je wel/geen excuses aanbieden als maatstaf gaat nemen voor morele integriteit van een kandidaat, dan wint Trump natuurlijk met twee vingers in z'n neus.

Excuses voor Benghazi? De leugens hieromtrent?

Excuses voor het lachen om het feit dat een kinderverkrachter z'n leugendetector omzeilt?

Excuses voor alle leugens die ze heeft verteld?

Nee, als excuses zo hoog in het vaandel staan bij jou dan maakt Clinton geen kans bij jou, althans, mits je geen pro-Clinton bias hebt waar je zo graag mee koketteert in dit topic inzake de pro-Trump bias.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:33:33 #215
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166202100
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Irak en Afghanistan waren grote fouten. En hetzelfde geldt natuurlijk voor Vietnam. Ik weet dat jij Libië en Syrië de VS ook graag in de schoenen mag schuiven, maar dat is onzin.

De waarheid is dat de macht van de VS juist conflicten voorkomt. Grote landen die over hun kleinere buurtjes dreigen heen te walsen, kijken wel uit omdat ze bang zijn voor de Amerikaanse militaire macht. Het heeft dus een preventieve werking.

Wat er gebeurt als de VS zich terugtrekt en een isolationistische koers gaat varen, moet worden afgewacht. Het is echter niet per se beter. De kans bestaat dat je stabiliteit inruilt voor chaos.
Je kunt het ook omkeren: landen die angstvallig hun mond houden omdat ze doodsbang zijn voor de VS.
Syrie is ontploft als een Arbische lente en dat kwam mede door de training en bewapening van de VS aan de rebellen, die nu niets meer en minder dan bloeddorstige radicale Islamieten zijn die alles uitmoorden wat hun niet aanstaan.
Dat hebben ze overal in de wereld geflikt, zie Afghanistan en het ontstaan van AlQuaida.
Lybie werd aangevallen onder toeziend oog en toestemming van de VS.
Alleen al het incident waarop HC in lachen uitbarst na haar "we came, we saw, he died" is zo walgelijk dat Trumps pussygate in het niets verdwijnt.
pi_166202239
De WSJ over de onderwijsplannen van Clinton:
http://www.wsj.com/articl(...)-1477414630?mod=e2fb
pi_166202348
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:28 schreef starla het volgende:

[..]

Als je wel/geen excuses aanbieden als maatstaf gaat nemen voor morele integriteit van een kandidaat, dan wint Trump natuurlijk met twee vingers in z'n neus.

Excuses voor Benghazi? De leugens hieromtrent?

Excuses voor het lachen om het feit dat een kinderverkrachter z'n leugendetector omzeilt?

Excuses voor alle leugens die ze heeft verteld?

Nee, als excuses zo hoog in het vaandel staan bij jou dan maakt Clinton geen kans bij jou, althans, mits je geen pro-Clinton bias hebt waar je zo graag mee koketteert in dit topic inzake de pro-Trump bias.
Daar ging het natuurlijk niet om en qua leugens mag Clinton nog niet in de schaduw staan van Trump.
Jij haalt excuses aan, ik geef aan dat het geen excuses zijn. Ik heb nergens iets gezegd over excuses als morele maatstaf. Sterker nog, ik haal het voorbeeld van Byrd aan omdat daden veel meer zeggen dan woorden.
pi_166202413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je kunt het ook omkeren: landen die angstvallig hun mond houden omdat ze doodsbang zijn voor de VS.
Syrie is ontploft als een Arbische lente en dat kwam mede door de training en bewapening van de VS aan de rebellen, die nu niets meer en minder dan bloeddorstige radicale Islamieten zijn die alles uitmoorden wat hun niet aanstaan.
Dat hebben ze overal in de wereld geflikt, zie Afghanistan en het ontstaan van AlQuaida.
Lybie werd aangevallen onder toeziend oog en toestemming van de VS.
Alleen al het incident waarop HC in lachen uitbarst na haar "we came, we saw, he died" is zo walgelijk dat Trumps pussygate in het niets verdwijnt.
De Russen vielen Afghanistan binnen, waarna extremistische moslims uit alle windstreken naar dat land kwamen om een heilige oorlog uit te vechten met de atheïstische/goddeloze vijand. Vijand van mijn vijand is mijn vriend, zo dacht de VS. Standaard Koude Oorlog-tactiek. Voor de ellende in dat deel van de wereld zijn zowel de Russen als de Amerikanen verantwoordelijk.

In Libië waren het vooral Fransen die in wilde grijpen. Die begonnen ook met het gooien van bommen. In Syrië is juist heel lang gewacht met ingrijpen.

Dat de VS half verantwoordelijk is voor de Arabische Lente is een hypothese, maar in mijn optiek een redelijk zwakke. Dissidenten waren niet verzekerd van de steun van de VS, zeker toen Obama de scepter zwaaide.

Er is meerdere grote regionale machten. Die houden zich koest omdat het westen militair nog altijd veel voorstelt. Als de Amerikanen zich terugtrekken, wordt de machtsbasis aan het wankelen gebracht, met alle mogelijke gevolgen van dien.
pi_166202584
Zo vandaag mijn burgerplicht gedaan, moest half uur wachten, was drukker dan vorig keer als ik me goed herinner.
pi_166202630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:47 schreef L3gend het volgende:
Zo vandaag mijn burgerplicht gedaan, moest half uur wachten, was drukker dan vorig keer als ik me goed herinner.
Ik neem aan dat je O'Malley hebt ingeschreven.
pi_166202657
Wat polls in vandaag

NBC/Surveymonkey National
Clinton 46%
Trump 41%
Johnson 7%
Stein 3%

Arizona-Monmouth
Trump 46%
Clinton 45%
Johnson 4%
Stein 1%

North Carolina-Siena
Clinton 46%
Trump 39%
Johnson 8%
pi_166202662
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe gaat hij dan voor die banen zorgen?
Kijk z'n rally :Y :Y MAGA
pi_166202697
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je O'Malley hebt ingeschreven.
als vp ja, Harambe 4 Prez _O_
pi_166202699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:49 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Kijk z'n rally :Y :Y MAGA
Trump gaat toch de importheffingen Ford verhogen zodat Amerikaanse bedrijven terugkeren op het oude nest?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:53:17 #225
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166202754
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Russen vielen Afghanistan binnen, waarna extremistische moslims uit alle windstreken naar dat land kwamen om een heilige oorlog uit te vechten met de atheïstische/goddeloze vijand. Vijand van mijn vijand is mijn vriend, zo dacht de VS. Standaard Koude Oorlog-tactiek. Voor de ellende in dat deel van de wereld zijn zowel de Russen als de Amerikanen verantwoordelijk.

In Libië waren het vooral Fransen die in wilde grijpen. Die begonnen ook met het gooien van bommen. In Syrië is juist heel lang gewacht met ingrijpen.

Dat de VS half verantwoordelijk is voor de Arabische Lente is een hypothese, maar in mijn optiek een redelijk zwakke. Dissidenten waren niet verzekerd van de steun van de VS, zeker toen Obama de scepter zwaaide.

Er is meerdere grote regionale machten. Die houden zich koest omdat het westen militair nog altijd veel voorstelt. Als de Amerikanen zich terugtrekken, wordt de machtsbasis aan het wankelen gebracht, met alle mogelijke gevolgen van dien.
De Amerikanen moeten zich simpel weg niet overal meer mee bemoeien.
Mar ze denken nogal vaak dat het laten zien van spieren andere landen imponeert.
Helaas dat is voorbij wat de Russen en de Chinezen betreft.
Beide landen kregen te maken met VS oorlogsschepen die akelig dichtbij deze landen voeren en in beide gevallen scheerden de gevechtsvliegtuigen van de Russen en de Chinezen laag over.
Maw. de boodschap is: je maakt ons niet bang. Opdonderen.

Wat Syrie betreft: dit is op dit moment het gevaarlijkste kruidvat.
1 incident kan al fataal worden. Nogmaals: volgens internationaal recht is Assad nog steeds de legitieme leider en hij heeft officieel de Russen uitgenodigd. De Amerikanen en hun bondgenoten schenden officieel nog steeds Sirisch grondgebied.
En wat kan de zaak verergeren? Een no fly zone.
En ik ben bang dat HC dit al in haar hoofd heeft zitten.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:53:26 #226
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166202761
Weer wat nieuwe peilingen:

Remington Research

Ohio Trump 46, Clinton 42
Pennsylvania Clinton 45, Trump 42
Wisconsin Clinton 46, Trump 41
North Carolina Clinton 44, Trump 47, Johnson 3
Florida Clinton 46, Trump 46
Virginia Clinton 48, Trump 43
Colorado Clinton 45, Trump 43
Nevada Clinton 44, Trump 47, Johnson 4
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166202787
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:51 schreef L3gend het volgende:

[..]

als vp ja, Harambe 4 Prez _O_
Toch wel met je pik uit je broek gedaan dan, hè?

M'n vrouw dacht aan early voting, maar dat kan geloof ik alleen downtown hier.
pi_166202844
Nog een grote endorsement voor Clinton

PaulePachter twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 20:01:21 Gen. Colin Powell has announced to @LongIslandAssoc that he will be supporting @HillaryClinton for POTUS reageer retweet
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:03:14 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166203118
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:56 schreef L3gend het volgende:

PaulePachter twitterde op dinsdag 25-10-2016 om 20:01:21 Gen. Colin Powell has announced to @LongIslandAssoc that he will be supporting @HillaryClinton for POTUS reageer retweet
Die heeft ook al eens Obama gesteund, toch?

Maar niettemin opvallend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166203202
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:56 schreef L3gend het volgende:

Eindeloze dumps van zijn betoog bij de VN onder deze lijn. :P

----------
pi_166203227
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de wereld de rug toekeren of steeds maar de olie op het vuur zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166203240
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die heeft ook al eens Obama gesteund, toch?

Maar niettemin opvallend.
Ja twee keer, maar niet helemaal opvallend, hij vond Romney al te conservatief
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:08:50 #233
3928 Ulx
pi_166203379
quote:
(CNN)Almost 7 in 10 voters nationwide say they think Hillary Clinton will win the presidency next month, but most say that if that happens, Donald Trump will not accept the results and concede, according to a new CNN/ORC poll.

Americans overall are more confident that the nation's votes for president will be cast and counted accurately this year than they were in 2008. Whatever the outcome, however, nearly 8 in 10 say that once all the states have certified their vote counts, the losing candidate has an obligation to accept the results and concede to the winner.
http://edition.cnn.com/20(...)tion-poll/index.html
pi_166203385
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:05 schreef vipergts het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de wereld de rug toekeren of steeds maar de olie op het vuur zijn
Een supermacht moet altijd dreiging uitstralen, zodat mogelijke vijanden zich twee keer bedenken voordat ze zich roeren. Ik ben het met je eens dat het buitenlandbeleid van de VS niet altijd even handig is - ik was zelf fel gekant tegen de invasie van Irak - maar je wilt ook niet dat landen denken schijt te kunnen hebben aan de Amerikanen.
pi_166203433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:53 schreef martijnde3de het volgende:
Weer wat nieuwe peilingen:

Remington Research

Ohio Trump 46, Clinton 42
Pennsylvania Clinton 45, Trump 42
Wisconsin Clinton 46, Trump 41
North Carolina Clinton 44, Trump 47, Johnson 3
Florida Clinton 46, Trump 46
Virginia Clinton 48, Trump 43
Colorado Clinton 45, Trump 43
Nevada Clinton 44, Trump 47, Johnson 4
Hmmm...als PA naar Clinton gaat is het sowieso over. Mss moeten ze die maar als eerste bekendmaken, weten we meteen wie president wordt.
pi_166203542
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:10 schreef starla het volgende:

[..]

Hmmm...als PA naar Clinton gaat is het sowieso over. Mss moeten ze die maar als eerste bekendmaken, weten we meteen wie president wordt.
Dan heeft Trump wel een probleempje, denk je ook niet?
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5633.html
pi_166203578
Met minder dan 2 weken te gaan wordt Pence naar Utah gestuurd om de staat te verdedigen. Interne polls moeten slecht uitzien voor Trump

http://www.politico.com/s(...)cans-mcmullin-230273
pi_166204205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:13 schreef L3gend het volgende:
Met minder dan 2 weken te gaan wordt Pence naar Utah gestuurd om de staat te verdedigen. Interne polls moeten slecht uitzien voor Trump

En Trump opent deze week een Hotel in Washington DC ...
Is handig, heeft hij ten minste een plek om te overnachten als hij in Washington is ;)
pi_166204264
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan heeft Trump wel een probleempje, denk je ook niet?
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5633.html
Zoals het er nu naar uitziet wel ja. Met een beetje mazzel Ohio, Florida en Texas in de pocket en dan trekt het weer een beetje recht.

Het is die vervloekte hippiestaat CA en NY die hem de das om doen als hij PA niet krijgt waar ik op had gehoopt. En stiekem hoop ik nog op CO waar Clinton dacht ik niet ver voorstaat.

Als, als, als Trump tóch PA weet te winnen dan is mijn voorspelling:

Als CO naar Clinton gaat is het:

:D
pi_166204284
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En Trump opent deze week een Hotel in Washington DC ...
Is handig, heeft hij ten minste een plek om te overnachten als hij in Washington is ;)
Hij was ook campagne aan het voeren in Virginia. Dat werd ook lang niet door iedereen begrepen.
pi_166204324
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:13 schreef L3gend het volgende:

Ja, maar Clinton pollt wel erg slecht tegenover Trump hoor, aldus diverse figuren in dit topic.

Ze doet het ondertussen in bijna iedere staat beter dan Obama in 2008 en 2012. Utah is wellicht in play, Arizona is dat sowieso. En die staat ging de afgelopen verkiezingen met +8,5 en +9,1 naar de GOP.
pi_166204351
Texas als toss up state, maakt Clinton echt kans op Texas?

pi_166204399
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:29 schreef starla het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet wel ja. Met een beetje mazzel Ohio, Florida en Texas in de pocket en dan trekt het weer een beetje recht.

Het is die vervloekte hippiestaat CA en NY die hem de das om doen als hij PA niet krijgt waar ik op had gehoopt. En stiekem hoop ik nog op CO waar Clinton dacht ik niet ver voorstaat.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waarom zou Clinton opeens Missouri winnen?
pi_166204420
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:47 schreef L3gend het volgende:
Op wie heb je gestemd?
pi_166204435
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik had juist uit betrouwbare bron vernomen dat Trump dit jaar Californië en New York 'into play' zou gaan brengen.
Maar goed, die gaan natuurlijk van zijn levensdagen niet naar een Republikein vandaag de dag. Texas overigens ook niet naar een Democraat in mijn ogen, hoewel Clinton er een paar aardige polls had.
pi_166204438
quote:

[ afbeelding ]

Jij denkt serieus dat Trump nog staten gaat winnen waar Clinton in de polls nu +5 staat, zoals PA en CO?
pi_166204496
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:31 schreef L3gend het volgende:

[..]

Waarom zou Clinton opeens Missouri winnen?
Oepsie, foutje bedankt! :P

Dan heeft Trump iig CO ook niet meer nodig.
pi_166204518
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:30 schreef Sunst0rm het volgende:

RCP is erg conservatief met het kleuren van staten. Een kandidaat moet daar 4 of 5 punten voorstaan in het gemiddelde van de polls. Het wordt wat closer, maar de kans dat Clinton TX wint is nihil. En mocht ze het wel doen is er sprake van een van de meest verpletterende overwinningen ooit en zitten alle peilingen er nu zeer fors naast.
pi_166204532
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Sunst0rm het volgende:

[..]

Op wie heb je gestemd?
#IamWithHer ;)
pi_166204586
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef justanick het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat Trump nog staten gaat winnen waar Clinton in de polls nu +5 staat, zoals PA en CO?
Had ik nog een 4de 'als' moeten typen voordat het hypothetisch overkomt op jou?
pi_166204592
quote:

Nee, het zou wel closer worden dan normaal. Is wel leuk om te zien dat de opkomst in Texas groter lijkt te worden, omdat men denkt dat hun stem van belang is deze verkiezing
pi_166204593
quote:

Ik betwijfel het toch echt ten zeerste. De drie meest recente polls in Texas hebben Trump op een kleine voorsprong van +3/4, maar ik verwacht eerlijk gezegd in de traditionele solide staten nog wel een boost van de undecideds voor de te verwachten partij in die staat.
pi_166204745
Arizona is ook wel opvallend... Als Clinton wint - en het is nu echt een toss-up - zou dat de tweede keer zijn in de afgelopen tien verkiezingen dat de Democraten die staat pakken.

De enige die dat ook heeft gedaan? Bill. Die mede won dankzij een third party candidate die meer stemmen dan gebruikelijk wegsnoepte bij de GOP.
pi_166204925
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:39 schreef justanick het volgende:
Arizona is ook wel opvallend... Als Clinton wint - en het is nu echt een toss-up - zou dat de tweede keer zijn in de afgelopen tien verkiezingen dat de Democraten die staat pakken.

De enige die dat ook heeft gedaan? Bill. Die mede won dankzij een third party candidate die meer stemmen dan gebruikelijk wegsnoepte bij de GOP.
Dat heeft ook wel deels te maken met het feit dat het aandeel hispanics in Arizona steeds verder toeneemt.
pi_166204980
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heeft ook wel deels te maken met het feit dat het aandeel hispanics in Arizona steeds verder toeneemt.
Deels? Texas gaat om diezelfde reden meerderheid Democrat worden over niet al te lange tijd. Je zou bijna denken...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 21:46:54 ]
pi_166205002
quote:

[..]

True, maar dat gaat niet dermate snel dat het de grote verschuiving (GOP +8 a +9 in de vorige verkiezingen) kan verklaren.
pi_166205034
quote:

[..]

Prcs en misschien willen ze gewoon niet zo'n lelijke muur. Hoewel Arizona wel dé staat was die vaak in het nieuws kwam vanwege de onconstutionele controles.

Die worden niet minder als de grenzen wagenwijd opengaan...
pi_166205110
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Deels? Texas gaat om diezelfde reden meerderheid Democrat worden over niet al te lange tijd. Je zou bijna denken...
Hispanics in Texas zijn conservatiever dan Hispanics in andere staten.
pi_166205146
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:47 schreef starla het volgende:

[..]

Prcs en misschien willen ze gewoon niet zo'n lelijke muur. Hoewel Arizona wel dé staat was die vaak in het nieuws kwam vanwege de onconstutionele controles.

Wie wil de grenzen dan wagenwijd openstellen?
pi_166205154
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Deels ja. Zoals Nick al aangeeft gaat het ook weer niet zo hard dat het verschil sinds 2012 overbrugd is met demografische veranderingen.
Hispanics hebben bijvoorbeeld de laatste jaren pakweg een 15 procentpunt lagere opkomst dan blanke en zwarte Amerikanen. Als Trump naast het afschrikken van gematigde Republikeinen er ook nog eens voor zorgt dat de opkomst onder hispanics stijgt, dan kan dat ook flink schelen.
pi_166205177
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:47 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niemand van plan.
pi_166205184
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:49 schreef L3gend het volgende:

[..]

Hispanics in Texas zijn conservatiever dan Hispanics in andere staten.
Als republikeinen met succes afgeschilderd worden als 'anti-hispanic' en democraten als PvdHispanics (of minorities) dan zal dat zwaarder kunnen wegen in de keuze dan verdere ideologische (christelijke) motivaties
pi_166205343
Kimdotcom is overigens ook flink bezig tegen Clinton.

KimDotcom twitterde op zaterdag 15-10-2016 om 23:40:41 This Wikileaks stuff on @HillaryClinton exposes a two faced politician who tells the public any lie just to get elected. Good luck America. reageer retweet
KimDotcom twitterde op donderdag 13-10-2016 om 06:47:10 I have a strong feeling that upcoming @Wikileaks releases will prevent a @HillaryClinton presidency. Then the DOJ will get decontaminated. reageer retweet
KimDotcom twitterde op woensdag 12-10-2016 om 18:12:08 Remember 'Operation Takedown'? @HillaryClinton reageer retweet
KimDotcom twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 03:01:24 Hillary Clinton signed my extradition request. I've signed her final chapter in politics. Maybe 😜 reageer retweet
KimDotcom twitterde op donderdag 25-08-2016 om 03:47:00 My left testicle tells me it might happen on October 26th ;-) #HappyBirthday https://t.co/7HfwJ43rsT reageer retweet
KimDotcom twitterde op maandag 25-07-2016 om 06:37:39 What if HC email server was hacked? What if all deleted HC emails are released on October 26th? Happy Birthday? https://t.co/KyDsMtvwuw reageer retweet
En als laatste, 1 dec 2014
KimDotcom twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 00:52:13 I'm not a pirate.I'm not a fugitive.I'm not a flight risk.I'm your Internet Freedom fighterANDHillary's worst nightmare in 2016! reageer retweet
Het zou heel erg leuk zijn als er daadwerkelijk iets smerigs uitkomt morgen wat Clinton flink doet tanken in de polls of zelfs dat ze in de gevangenis beland waar ze thuishoort. :D
Ik hoop voor de early voters dat ze hun stem dan nog mogen wijzigen. _O-
pi_166205354
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als republikeinen met succes afgeschilderd worden als 'anti-hispanic' en democraten als PvdHispanics (of minorities) dan zal dat zwaarder kunnen wegen in de keuze dan verdere ideologische (christelijke) motivaties
Natuurlijk, maar ik denk dat het verschil in Texas en Arizona niet alleen komt door de Hispanics, maar ook door college educated whites in het zuiden die normaal republikein stemmen. Ik ben nog voorzichting en wil nog afwachten of Arizona en met name Texas democratische staten worden in de toekomst door de Hispanic vote.
pi_166205404
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:56 schreef L3gend het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag aan jou.
Waarom early voten?
Waarom niet wachten tot 8 november wanneer je meer informatie hebt van beide kandidaten?
pi_166205415
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het heeft niet zozeer met afschilderen te maken. Als je je als partij vaak afzet tegen minderheden, dan krijg je hun stemmen natuurlijk ook lastig. De GOP was wel op weg om daar wat aan te doen. Kandidaten als Rubio of Jeb hadden wel wat meer kans gehad om de Hispanic vote binnen te halen. Trump heeft dat vrij vakkundig weten te verpesten. Het is te hopen voor de GOP dat Trump niet gaat doen met de Hispanic vote wat Goldwater deed met de black vote.
Al is die minder invloedrijk vanwege de sterke concentratie van hispanics in een paar staten.
pi_166205496
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:55 schreef Refragmental het volgende:

KimDotcom twitterde op zaterdag 15-10-2016 om 23:40:41 This Wikileaks stuff on @HillaryClinton exposes a two faced politician who tells the public any lie just to get elected. Good luck America. reageer retweet
KimDotcom twitterde op donderdag 13-10-2016 om 06:47:10 I have a strong feeling that upcoming @Wikileaks releases will prevent a @HillaryClinton presidency. Then the DOJ will get decontaminated. reageer retweet
KimDotcom twitterde op woensdag 12-10-2016 om 18:12:08 Remember 'Operation Takedown'? @HillaryClinton reageer retweet
KimDotcom twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 03:01:24 Hillary Clinton signed my extradition request. I've signed her final chapter in politics. Maybe 😜 reageer retweet
KimDotcom twitterde op donderdag 25-08-2016 om 03:47:00 My left testicle tells me it might happen on October 26th ;-) #HappyBirthday https://t.co/7HfwJ43rsT reageer retweet
KimDotcom twitterde op maandag 25-07-2016 om 06:37:39 What if HC email server was hacked? What if all deleted HC emails are released on October 26th? Happy Birthday? https://t.co/KyDsMtvwuw reageer retweet
KimDotcom twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 00:52:13 I'm not a pirate.I'm not a fugitive.I'm not a flight risk.I'm your Internet Freedom fighterANDHillary's worst nightmare in 2016! reageer retweet
Het zou heel erg leuk zijn als er daadwerkelijk iets smerigs uitkomt morgen wat Clinton flink doet tanken in de polls of zelfs dat ze in de gevangenis beland waar ze thuishoort. :D
Ze gaan nu ook Obama erbij halen, het vermoeden gaat dat hij veel meer weet over de duistere Hillary-zaakjes.
pi_166205541
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niemand van plan.
Nee, das waar, ze wilde een groot hek bouwen, was ik vergeten.
pi_166205666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag aan jou.
Waarom early voten?
Waarom niet wachten tot 8 november wanneer je meer informatie hebt van beide kandidaten?
Omdat ik mijn keuze al lang heb gemaakt en zeer betwijfel dat er nieuwe informatie komt dat mij overtuigd. Ik heb nu tijd om te stemmen. En bovendien wil ik niet op 8 november uren in de rij wil wachten of afhankelijk wil zijn van de omstandigheden die dag.
pi_166205678
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:00 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, das waar, ze wilde een groot hek bouwen, was ik vergeten.
Dat zijn inderdaad de enige twee beschikbare opties. God, wat moet je leven toch makkelijk zijn als je zo simpel bent.
pi_166205694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:59 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Ze gaan nu ook Obama erbij halen, het vermoeden gaat dat hij veel meer weet over de duistere Hillary-zaakjes.
Je bedoelt onder andere deze podesta mail?

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/31077#efmAABABT

"we need to clean this up - he has emails from her - they do not say state.gov".
Net vlak voor het moment dat stonetear zijn vragen op reddit zette mbt het aanpassen van mails binnen een mailarchive.

Is dat wat je bedoeld?
pi_166205707
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:55 schreef Refragmental het volgende:

Ik heb nog nooit de vlag uitgehangen want ik heb er geen, maar mocht dit zo zijn koop ik een Amerikaanse vlag en schrijf ik er met een black magic marker #Trump2016 op.

Maak ik een selfie voor monolith _O-
pi_166205741
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:03 schreef L3gend het volgende:

[..]

Omdat ik mijn keuze al lang heb gemaakt en zeer betwijfel dat er nieuwe informatie komt dat mij overtuigd. Ik heb nu tijd om te stemmen. En bovendien wil ik niet op 8 november uren in de rij wil wachten of afhankelijk wil zijn van de omstandigheden die dag.
Niks mis mee, met deze beredenering.
Al ben ik het niet eens met je keuze, toch goed dat je hebt gestemd. ^O^
pi_166205749
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de enige twee beschikbare opties. God, wat moet je leven toch makkelijk zijn als je zo simpel bent.
Haha, wat ben jij snel uit je tentje gelokt zeg :D
pi_166205787
Alweer een grote onthulling? Het houdt niet op, deze verkiezingen.
pi_166205810
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:05 schreef starla het volgende:

[..]

Haha, wat ben jij snel uit je tentje gelokt zeg :D
Dat was met een oeuvre-award. Je blinkt niet uit in al te nozele posts.
pi_166205846
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:06 schreef Arth_NL het volgende:
Ach, al gaat morgen een video viral van Clinton die een blinde man neerknuppelt, dan stemmen mensen als monolith alsnog op haar, want: géén Trump :P
pi_166205877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:06 schreef Arth_NL het volgende:
Net als al die andere groots per Twitter aangekondigde desastreuze berichten over Clinton zal dit ook weer inslaan als een bom.
pi_166205892
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:08 schreef starla het volgende:

[..]

Ach, al gaat morgen een video viral van Clinton die een blinde man neerknuppelt, dan stemmen mensen als monolith alsnog op haar, want: géén Trump :P
Ook dan mag mono niet stemmen.
pi_166205908
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Net als al die andere groots per Twitter aangekondigde desastreuze berichten over Clinton zal dit ook weer inslaan als een bom.
Maar deze keer gaat het echt gebeuren!
pi_166205913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bedoelt onder andere deze podesta mail?

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/31077#efmAABABT

"we need to clean this up - he has emails from her - they do not say state.gov".
Net vlak voor het moment dat stonetear zijn vragen op reddit zette mbt het aanpassen van mails binnen een mailarchive.

Is dat wat je bedoeld?
o.a., maar er gaat inderdaad het verhaal dat de FBI eigenlijk niet Hillary in bescherming neemt maar Obama.
Het hele land is natuurlijk in rep en roer als blijkt dat Obama op de hoogte is van alle vieze zaakjes, dat maakt hem natuurlijk medeplichtig.
pi_166205950
Leuke website om een paar minuten mee te verdoen.
http://www.filteries.com/
pi_166205957
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was met een oeuvre-award. Je blinkt niet uit in al te nozele posts.
En jij verdient een gouden fallus voor degene die zich zó verschrikkelijk serieus neemt.

Stiekem vermoed ik dat je Maarten van Rossem bent ofzo :D
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:12:40 #284
3928 Ulx
pi_166206006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:10 schreef hunter2011 het volgende:

Het hele land is natuurlijk in rep en roer als blijkt dat Obama op de hoogte is van alle vieze zaakjes, dat maakt hem natuurlijk medeplichtig.
Hoezo? Iedereen is toch op de hoogte van de vieze zaakjes? Trump-university, Grabgate, belastingen, noem maar op. Maar dat maakt Obama toch niet medeplichtig?
pi_166206010
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:09 schreef L3gend het volgende:

[..]

Maar deze keer gaat het echt gebeuren!
kan niet missen, je gaat spijt krijgen van je stem!
pi_166206068
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:08 schreef starla het volgende:

[..]

Ik heb geen stemrecht in de VS, dus dat lijkt me niet. Ik vind Trump vooral een incompetente clown, maar zijn presidentschap kan in het Amerikaanse systeem betrekkelijk weinig schade aanrichten, afgezien van het feit dat hij grotendeels braaf Republikeins beleid zou gaan uitvoeren.
Ben verder geen fan van Clinton, maar een wat linksige Democraat met een zeker pragmatisme heeft nog altijd de voorkeur boven een Republikein.

Dat is ook een beetje het probleem met types zoals jij. Met inhoud en beleid hebben jullie niet veel op, dus gaat het allemaal om randzaken.
pi_166206168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:10 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

o.a., maar er gaat inderdaad het verhaal dat de FBI eigenlijk niet Hillary in bescherming neemt maar Obama.
Zoals dat de vrouw van een FBI topman opeens een flinke donatie kreeg, net toen dit zich allemaal afspeelde?

http://www.washingtonexam(...)ails/article/2605371

http://archive.is/IdYv3

"Later in 2015 Former Hillary presidential campaign chairman McAuliffe’s donated $467,500 to the 2015 political campaign Jill McCabe through his PAC. Jill McCabe is the wife of Andrew McCabe the FBI official mentioned in the timeline March 7 meeting who later oversaw the Clinton email case. The Virginia Democratic Party, over which Mr. McAuliffe exerts considerable control, donated an additional $207,788 worth of support to the wife of Andrew McCabe."
pi_166206224
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb geen stemrecht in de VS, dus dat lijkt me niet. Ik vind Trump vooral een incompetente clown, maar zijn presidentschap kan in het Amerikaanse systeem betrekkelijk weinig schade aanrichten, afgezien van het feit dat hij grotendeels braaf Republikeins beleid zou gaan uitvoeren.
Ben verder geen fan van Clinton, maar een wat linksige Democraat met een zeker pragmatisme heeft nog altijd de voorkeur boven een Republikein.

Dat is ook een beetje het probleem met types zoals jij. Met inhoud en beleid hebben jullie niet veel op, dus gaat het allemaal om randzaken.
Nou, ik vind een criminele en corrupte president die mails lekt niet alleen incompetent en clownesk, maar ook nog eens levensgevaarlijk.

Trump heeft een grote bek en een klein hartje.
Clinton heeft een grote bek en geen hart.

Met militair ingrijpen dreigen tegen Rusland nota bene omdat de DNC gehackt is door Rusland (wat nimmer bewezen is) :')

Probleem met types als jij is: soort zoekt soort.
Narcisten kunnen het vaak goed met elkaar vinden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:21:18 #290
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166206304
Iets minder op de man, graag. Van alle partijen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166206320
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:18 schreef starla het volgende:

[..]

Nou, ik vind een criminele en corrupte president die mails lekt.
Welke president heeft mails gelekt en aan wie?
pi_166206340
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:21 schreef GSbrder het volgende:
Iets minder op de man, graag. Van alle partijen.
Okidoki :)
pi_166206620
Nog een stukje over de drie favoriete peilingen van Trump en zijn team:
https://www.washingtonpos(...)ree-clean/?tid=sm_fb
pi_166206701
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:18 schreef starla het volgende:

Met militair ingrijpen dreigen tegen Rusland nota bene omdat de DNC gehackt is door Rusland (wat nimmer bewezen is) :')
En uiteraard is het allemaal weer stukken genuanceerder.

quote:
"As President, I will make it clear that the United States will treat cyberattacks just like any other attack. We will be ready with serious political, economic, and military responses," she told the attendees, largely made up of veterans and their supporters.

Bron
Dat lijkt mij een zeer redelijk standpunt van Clinton.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:34:42 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166206779
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En uiteraard is het allemaal weer stukken genuanceerder.

[..]

Dus als Pjotr op zijn zolderkamertje in Moskou een DDOS-aanval doet op een server van de Amerikaanse overheid gaat er serieus militair ingegrepen worden? Ik vind dat nogal ver gaan.
The End Times are wild
pi_166206955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus als Pjotr op zijn zolderkamertje in Moskou een DDOS-aanval doet op een server van de Amerikaanse overheid gaat er serieus militair ingegrepen worden? Ik vind dat nogal ver gaan.
Want dat is inderdaad wat ze zegt.

Jij ziet liever dat ze verklaart dat de VS geen moeite heeft met cyberattacks?

Voor alle duidelijkheid: Clinton stelt nergens dat er direct een oorlog wordt gestart. Het wordt alleen niet op voorhand uitgesloten. De tegenmaatregel zal vermoedelijk afhangen van de schaal van en intentie achter de cyberaanval.
pi_166206990
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
Wel dan de héle quote neerzetten, want de antecedent was de speculatie dat Rusland achter de hacks zat, wat dus evt. militair ingrijpen impliceert tegen Rusland.

Als je dát een redelijk standpunt vindt, dan verschillen we gewoon te veel van mening om common ground te vinden.

Ik mis namelijk het woordje diplomatiek in het lijstje van reacties op een eventuele cyberattack.

Mss eerst een telefoontje plegen kan geen kwaad.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:41:15 #299
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166207054
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166207121
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:39 schreef starla het volgende:

[..]

Wel dan de héle quote neerzetten, want de antecedent was de speculatie dat Rusland achter de hacks zat, wat dus evt. militair ingrijpen impliceert tegen Rusland.

Als je dát een redelijk standpunt vindt, dan verschillen we gewoon te veel van mening om common ground te vinden.

Ik mis namelijk het woordje diplomatiek in het lijstje van reacties op een eventuele cyberattack.

Mss eerst een telefoontje plegen kan geen kwaad.
Diplomatie valt onder 'political responses'.

Welk deel van de quote mis je precies?
pi_166207221
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Diplomatie valt onder 'political responses'.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees met grote vrezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')