quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Ik zou zweren dat het een gat in de markt is als je een webwinkel gaat openen met enkel en alleen zwarte piet artikelenquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:22 schreef DavidTwente het volgende:
Zijn er eigenlijk nog wel artikelen in de winkels te vinden met een afbeelding van Zwarte Piet er op?
Daar zijn we het dan ieg over eens. Helaas slaat daarmee je TT natuurlijk helemaal nergens op.quote:
Lijstje van te boycotten winkels groeit maandelijksquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:22 schreef DavidTwente het volgende:
Zijn er eigenlijk nog wel artikelen in de winkels te vinden met een afbeelding van Zwarte Piet er op?
Denk dat roetveeg-artikelen het toch wat beter gaan doen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:23 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat het een gat in de markt is als je een webwinkel gaat openen met enkel en alleen zwarte piet artikelen
Hey, pssst. Zwarte schmink kopen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:23 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat het een gat in de markt is als je een webwinkel gaat openen met enkel en alleen zwarte piet artikelen
jawel.. want om in herhaling te vallen, zijn de meeste Nederlanders een voorstander van zwarte pietquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan ieg over eens. Helaas slaat daarmee je TT natuurlijk helemaal nergens op.
Nou en? Wat heeft RTL daarmee te maken?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:24 schreef Onnoman het volgende:
[..]
jawel.. want om in herhaling te vallen, zijn de meeste Nederlanders een voorstander van zwarte piet
lees mijn TTquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou en? Wat heeft RTL daarmee te maken?
En dat is racisme?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:16 schreef Kaji het volgende:
[..]
Bijv. NWS / Wanhoop bij Franse politie en NWS / Wanhoop bij Franse politie
De ouders maken die keuze hihaho.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En bij een bepaalde groep horen niet.
Dat klinkt een beetje radicaal.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Laten we er dan maar een 100% blank feestje van maken. Sinterklaas blank, Piet blank. En fuck de rest van de samenleving.
Soms zijn het net mensen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
De ouders maken die keuze hihaho.
'Ze'? 'Ons'? 'Serviërs'?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Hee, als ze ons qua mentaliteit in Serviërs willen veranderen, kunnen ze Serviërs krijgen.
Ik denk niet dat de mensen van kleur daar blij mee zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Laten we er dan maar een 100% blank feestje van maken. Sinterklaas blank, Piet blank. En fuck de rest van de samenleving.
Hehehe.quote:
Veel mensen zullen met deze gedachte vredig kunnen slapen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:39 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, uiteindelijk levert dat RTL nieuwtje alleen enkele delen van deze topic reeks op, wat #boycotrtl acties en dan gaan we weer allemaal over tot de orde van dag en viert de rest van NL gewoon Sinterklaas mét een zwarte Zwarte Piet.
wie is "ze" ?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Hee, als ze ons qua mentaliteit in Serviërs willen veranderen, kunnen ze Serviërs krijgen.
Voetballiefhebbers blijven echt wel inschakelen op Derksen, vd Gijp en Genee. Vrouwen willen weten hoe Ludo zich dit keer weer in de nesten werkt, of er uit komt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:46 schreef female81 het volgende:
Ach, uiteindelijk kijkt een groot deel van de #boycotRTL-twitteraars binnen hooguit een week gewoon weer naar die zender.
quote:Over het feit dat de schminck een daadwerkelijke functie heeft, namelijk dat oom Joris niet herkenbaar is voor kleine Tim, wordt door RTL uiteraard met geen woord gerept.
Van mij mag het sluit maar achter in de rij aan!quote:
Ik zie het feest idd niet direct veranderen hier in de provincie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:39 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, uiteindelijk levert dat RTL nieuwtje alleen enkele delen van deze topic reeks op, wat #boycotrtl acties en dan gaan we weer allemaal over tot de orde van dag en viert de rest van NL gewoon Sinterklaas mét een zwarte Zwarte Piet.
Als dat een feest is waar men zich collectief verkleedt als neger had ik de relevantie van deze vraag nog ingezien. Google heeft vast een passend antwoord op je vraag.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:58 schreef john2406 het volgende:
Wanneer is eigenlijk Halloween, kan ik de rolluiken laten zakken, en de bel weer uitzetten!
Ga je nou echt lopen ramptoeristen op de FP ja?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:55 schreef Copycat het volgende:
Van de FP ...
[..]![]()
Want oom Joris speelt een rol in het RTL-pietenverhaal?
Oom Joris mag zich ook van RTL lekker zwart blijven schminken voor Tiny Tim.
Geen St. Maarten bij jou in de streek?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:58 schreef john2406 het volgende:
Wanneer is eigenlijk Halloween, kan ik de rolluiken laten zakken, en de bel weer uitzetten!
Ja! Ik was even benieuwd of en wat er stond. En werd niet teleurgesteld.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:02 schreef Stranger het volgende:
Ga je nou echt lopen ramptoeristen op de FP ja?
Dat boycottenquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:35 schreef ietjefietje het volgende:
Gelukkig niet moeilijk om een zender te boycotten
Gaf het zich dat feest toen men zich nog niet zo druk maakte om de kleur zwart?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als dat een feest is waar men zich collectief verkleedt als neger had ik de relevantie van deze vraag nog ingezien. Google heeft vast een passend antwoord op je vraag.
De FP is een attractie die het hele jaar door open is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:02 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik vrees de headers dit jaar alweer.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja! Ik was even benieuwd of en wat er stond. En werd niet teleurgesteld.
Idd een ramp die FPquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:02 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik zou Amerika boycotten, die zitten achter het halloween feest. Keihard boycotten, dat werkt het beste, echt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gaf het zich dat feest toen men zich nog niet zo druk maakte om de kleur zwart?
Als ik dat ervoor terug krijg steek ik een kaars aan voor regen op die dag!
Ik?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou Amerika boycotten, die zitten achter het halloween feest. Keihard boycotten, dat werkt het beste, echt.
En wat dan nog dadelijk neemt men het land over en nederlands kan op de schop!quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen leraar Nederlands vermoed ik.
TTIP bvquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou Amerika boycotten, die zitten achter het halloween feest. Keihard boycotten, dat werkt het beste, echt.
Nope, werkt maar een kant op, blanke mensen kunnen niet raccistisch zijnquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
Niet-zwarte Pieten zijn cultural appropriation.
Walgelijke reactiesquote:Bekend Nederland is blij met het besluit van RTL Nederland om Zwarte Piet in de ban te doen. De sterren van ons land laten zich massaal positief uit over de beslissing van de zendergroep. Dat is te lezen op Twitter. Peter R. de Vries is al jaren tegen Zwarte Piet en juicht dit besluit van RTL toe. “Mooi, RTL heeft zwarte Piet aangepast. Wijs besluit. Is onomkeerbaar proces”, zegt de misdaadjournalist. En zijn RTL Boulevard-collega Peter van der Vorst laat weten: “Goede beslissing!“
Vicepremier Lodewijk Ascher is lyrisch: “Complimenten voor RTL. Tijd voor verandering.”
Achmed Akkabi zegt ‘RTL forever winning’, collega-acteur Nasrdin Dchar stelt dat RTL kiest voor een Sinterklaasfeest ‘voor iedereen’. “#winning“, zegt de acteur.
RTL Nieuws-regisseur Renske Holwerda is vandaag extra trots om een RTL’er te zijn. “Dag Zwarte Piet, welkom Piet! Vandaag ben ik extra trots om onderdeel te zijn van RTL.”
Actrice Hadewych Minis houdt het bij een kort ‘yes’ en RTL-journalist Geert Gordijn zegt: “Een helder besluit. Hoe fijn zou het zijn als de discussie hiermee langzaam op zijn einde begint te lopen.”
Wouke van Scherrenburg hoopt op hetzelfde. “Als iedereen dat nu doet zijn we van het jaarlijkse gezeik af“, zegt ze.
Raemon Sluiter: “Snap niet dat sommige mensen nu ineens zo boos zijn op RTL. SBS 6 heeft al jaren een blanke Piet. #oantmoarn.”
Oud-journaallezer Aldith Hunkar: “Goed bezig, RTL. Zo doe je dat! En over drie jaar heeft niemand het meer over Zwarte Piet, wedden?”
Weekend-baas Bart Ettekoven vindt het een ‘goed plan’ en LINDA.tv-ster Antoinette Scheulderman zegt: “Well done, RTL.”
Jan de Hoop vindt dat de reacties weer erg heftig zijn. “Ieder zijn mening. Maar wat zou het mooi zijn als volwassen mensen dat met respect en beschaving doen. Al was het maar voor de kinderen.”
Regisseur Martin Koolhoven: “Hulde voor RTL. En wat moeten de publieken zich rotschamen.”
GroenLinks-leider Jesse Klaver spreekt van ‘een dappere stap’. “Dappere stap. Sinterklaasfeest moet een feest van ons allemaal zijn.”
3FM-dj Frank van der Lende: “Als mensen zich niet senang voelen bij Zwarte Piet dan is een Schoorsteen Piet zo slecht nog niet.”
Victoria Koblenko is ‘trots’ op RTL en oud-Journaalbaas Hans Laroes zegt: “Ook wel eens leuk dat ik kan zeggen: goed zo, RTL. Tijd voor kleurentelevisie.”
NOS-bekendheid Mustafa Marghadi vindt het raar dat RTL stelt dat Zwarte Piet niet meer van deze tijd is. “‘Niet meer van deze tijd.’ Grappige term. Wekt de suggestie dat iets over datum is. Dat het ooit wel goed was. Gezond was.”
Geert Wilders is boos: “Laf laf laf. Zwarte Piet is zwart en moet zwart blijven. #rtlaf.”
Dit is best komisch om te lezen in deze reeks.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nope, werkt maar een kant op, blanke mensen kunnen niet raccistisch zijn
Beetje jammer van Greet idd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:14 schreef superniger het volgende:
[..]
Walgelijke reacties![]()
http://www.mediacourant.n(...)sluit-rtl-nederland/
Hahahahahaquote:RTL-journalist Geert Gordijn zegt: “Een helder besluit. Hoe fijn zou het zijn als de discussie hiermee langzaam op zijn einde begint te lopen.”
Ach dat is wat ik van de media mag weten, gek dat ik juist naar de info vraag wat ik niet mag weten he.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:14 schreef superniger het volgende:
[..]
Walgelijke reacties![]()
Iedereen boycottenquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:14 schreef superniger het volgende:
[..]
Walgelijke reacties![]()
De kinderen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:17 schreef Toefjes het volgende:
Het is onderhand wel duidelijk wie de Pieten-discussie gaat winnen.
Zou wel mooi zijn inderdaad, we zijn inmiddels al 3 jaar bezigquote:
Oh, ja kleine koters boeit het echt geen reet, opgelost!quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn die geen bijzaak in deze, eigenlijk moeten ze de hoofdzaak zijn toch!
De mijnwerkers.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:17 schreef Toefjes het volgende:
Het is onderhand wel duidelijk wie de Pieten-discussie gaat winnen.
Is dat echt zo, dan boeit slechte opvoeding ja ook niet daar het ze geen reet boeit?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oh, ja kleine koters boeit het echt geen reet, opgelost!
Lekker wijzen met die vingertjes.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:25 schreef Kijkertje het volgende:
Zwarte Piet moet blijven want de Zwarte Piet-discussie is een typisch nederlandse traditie
Als zwarte piet morgen regenboogpiet wordt en het is nog steeds een feest met cadeautjes is er echt geen 6-jarige die moeilijk gaat doenquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is dat echt zo, dan boeit slechte opvoeding ja ook niet daar het ze geen reet boeit?
Denk het ook niet alleen blijven hier dan de cadeautjes buitenshuis!quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als zwarte piet morgen regenboogpiet wordt en het is nog steeds een feest met cadeautjes is er echt geen 6-jarige die moeilijk gaat doen
Wat ga jij een kind uitleggen als het vraagt waarom zijn die Pieten nou in alle kleuren, zeg jij dan WE hebben dat besloten dat ze in alle kleuren komen of zeg jij dan dat vonden de donkere niet goed meer?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als zwarte piet morgen regenboogpiet wordt en het is nog steeds een feest met cadeautjes is er echt geen 6-jarige die moeilijk gaat doen
Zoiets wordt in Spanje besloten, of op de boot. Dat lijkt me de meest logische verklaring die je een kind kunt geven.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat ga jij een kind uitleggen als het vraagt waarom zijn die Pieten nou in alle kleuren, zeg jij dan WE hebben dat besloten dat ze in alle kleuren komen of zeg jij dan dat vonden de donkere niet goed meer?
Zal positief op het pesten gaan uitwerken of denk jij niet?
Gewoon eerlijk zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoiets wordt in Spanje besloten, of op de boot. Dat lijkt me de meest logische verklaring die je een kind kunt geven.
Dan zeg je gewoon dat dat niet de echte zijn, want Zwarte Piet moet zwart zijn, dat weet ieder kind.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat ga jij een kind uitleggen als het vraagt waarom zijn die Pieten nou in alle kleuren, zeg jij dan WE hebben dat besloten dat ze in alle kleuren komen of zeg jij dan dat vonden de donkere niet goed meer?
Liegen tegen kinderen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoiets wordt in Spanje besloten, of op de boot. Dat lijkt me de meest logische verklaring die je een kind kunt geven.
Dan kun je het hele Sinterklaasfeest afblazen als je niet mag liegen tegen kinderen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Liegen tegen kinderen?
Dat is de oplossing ja hoor zeg het mij maar!
Dan nog als ze er achter komen zou het positief op het pesten uit werken?
Of zou het nog meer pesten uitlokken kunnen?
Ze zijn door een regenboog gevaren, voillaquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Eerst was Zwarte Piet alleen maar zwart, maar omdat jullie donkere kindertjes pesten rond Sinterklaas dat ze 'Zwarte Piet' zijn, hebben de volwassen mensen besloten dat Zwarte Piet niet meer zwart mag zijn, maar alle andere kleuren, zodat jullie geen donkere kindertjes meer pesten.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk zijn.
Al dat gelieg tegen kinderen.
Denk jij dat jij dat alleen zo ervaart, als het ze toch niet bevalt hier met de nederlandse gewoontes wat doen ze hier dan nog?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben deze discussie zo zat, al maken ze er een bende relnichten in strakke paarse spandex pakjes van, als het maar stopt
Waarom zouden die dat dan wel kunnen wensen?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe kunnen WIJ nou bepalen wat de kleuren van de piet worden?
Als ze het op school ook afblazen hoef ik het ook niet te doen, nou moet ik het doen!quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan kun je het hele Sinterklaasfeest afblazen als je niet mag liegen tegen kinderen.
twitter:KarelRosman twitterde op maandag 24-10-2016 om 15:42:42Ik wil de pret niet drukken, maar roet bevat polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK's), die zijn kankerverwekkend. #zwartepiet reageer retweet
Je weet dat Sinterklaas niet bestaat?quote:
Ik denk niet dat de scholen het af gaan blazen. Als de toon van het debat op een agressieve manier gevoerd blijft worden zoals nu het geval is, zou dat in de toekomst wel kunnen gaan gebeuren.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze het op school ook afblazen hoef ik het ook niet te doen, nou moet ik het doen!
Ik durfde het niet te zeggen tegen Johnquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je weet dat Sinterklaas niet bestaat?
Nep-roet gaat het worden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
twitter:KarelRosman twitterde op maandag 24-10-2016 om 15:42:42Ik wil de pret niet drukken, maar roet bevat polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK's), die zijn kankerverwekkend. #zwartepiet reageer retweet
heh wat?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk jij dat jij dat alleen zo ervaart, als het ze toch niet bevalt hier met de nederlandse gewoontes wat doen ze hier dan nog?
Nou nee dat weet ik niet, de kinderen willen die dat ook weten ja of nee, en doet de school er aan mee ja of nee?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je weet dat Sinterklaas niet bestaat?
Jij bent echt van het spoor af he kerel?quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik durfde het niet te zeggen tegen John
Bij dezen: Sinterklaas bestaat niet. We liegen onze kinderen dus al tijden collectief voor. Is ook traditie. Een ander leugentje over het uiterlijk van Piet kan daar ook nog wel bij.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:07 schreef john2406 het volgende:
Nou nee dat weet ik niet, de kinderen willen die dat ook weten ja of nee, en doet de school er aan mee ja of nee?
Als ze dat op school dan ook doen zit ik er niet mee!quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij dezen: Sinterklaas bestaat niet. We liegen onze kinderen dus al tijden collectief voor. Is ook traditie. Een ander leugentje over het uiterlijk van Piet kan daar ook nog wel bij.
Latijn heb ik nooit geleerd, en ik verplaats mezelf zelden per spoor. Behalve als ik naar Schiphol of Amsterdam Centraal moet. Deze beschuldigingen zijn dus compleet uit den lucht gegrepen beste John2406.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij bent echt van het spoor af he kerel?
Niet alleen het einde van het latijn maar dat ook nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |