Ik negeer standaard alle verkeersborden, eigenlijk. Of ja.. ik let er niet op in elk geval.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:09 schreef Dos37 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie van jullie negeert zo'n verbodsbord wel eens met de motor?
Mijn k75rt staat ook op 138kquote:Op zondag 23 oktober 2016 23:16 schreef Geelman het volgende:
BMW'tjes, Honda's en Yamaha's lijken toch de echte kilometervreters: http://www.motor-forum.nl(...)ilometerstand-1.html
Je ziet ze toch regelmatig met meer KM's aangeboden op de domeinenquote:Op zondag 23 oktober 2016 23:11 schreef stinkie het volgende:
[..]
je moet eens aan een agent vragen hoe die met de motor omgaan.
Die halen de 100000 niet hoor. Bij een begeleidingsrit worden die gewoon stuk gereden.
en gewoon laten staan dusquote:Op maandag 24 oktober 2016 09:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je ziet ze toch regelmatig met meer KM's aangeboden op de domeinen
Rijd ik per jaar gemiddeld meer kilometers dan jij.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:26 schreef Salatrel het volgende:
XT staat op 51k in 4 jaartjes. Toentertijd was er al iemand op MF die met een XT 150k gedaan had en er volgens mij nu nog steeds op rondrijd...
ja en ik rij in Nederland bijna geen plezierritjes maar alleen woon werkquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:34 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Rijd ik per jaar gemiddeld meer kilometers dan jij.![]()
Ik kocht de Hornet in februari met 18,000 op de klok. Staan er nu 33,000 op - dat ding wordt (bijna) alleen gebruikt voor plezierritjes.
He, lang geleden. Alles goed met jou en het Beestje?quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:44 schreef Dekatria het volgende:
Nu op 137K. Vijf jaar geleden begonnen op 43K, en loopt nog steeds als een trein
Klokje rond?quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:20 schreef Geelman het volgende:
M'n Bandiet staat pas op 45k na 20 jaar. Zou 'ie teruggedraaid zijn?
Mijn XJ600 kocht ik met 19k op de teller en het ding komt uit '95; er is dus feitelijk niet mee gereden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:20 schreef Geelman het volgende:
M'n Bandiet staat pas op 45k na 20 jaar. Zou 'ie teruggedraaid zijn?
Ik heb in 1 jaar 10k met het ding gereken. Zou betekenen dat er in de vorige 19 jaar nog geen 2k per jaar mee is gereden. Lijkt me wel erg sterk!quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:24 schreef Morivar het volgende:
[..]
Mijn XJ600 kocht ik met 19k op de teller en het ding komt uit '95; er is dus feitelijk niet mee gereden.
Hij ziet er dan ook prima uit, maar het blijkt wel dat een motor die lang stilgestaan heeft zeker niet beter is dan een motor met een wat hogere kilometerstand. Veel rubberen delen vertonen droogtescheurtjes, wat waarschijnlijk komt door de (in de zomer) warme schuur waarin de motor stond.
Een lage kilometerstand kan dus wel degelijk bij dergelijke bouwjaren, maar alles valt of staat met tussentijds onderhoud en de omgeving waarin de motor stond.
Is hij teruggedraaid / andere tellers? Kan, maar daar kun je nu toch niks aan doen. Als hij verder prima rijdt dan zou ik me er niet druk over maken
Kan prima, er zijn genoeg mensen die nauwelijks rijden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb in 1 jaar 10k met het ding gereken. Zou betekenen dat er in de vorige 19 jaar nog geen 2k per jaar mee is gereden. Lijkt me wel erg sterk!![]()
Maar ja, hij rijdt dus prima.
Gaat nog altijd lekker! Beetje druk met andere meuk, maar motor rijden verveelt nooitquote:Op maandag 24 oktober 2016 18:34 schreef mjan het volgende:
[..]
He, lang geleden. Alles goed met jou en het Beestje?
Volgens mij zijn er genoeg motoren die rustig een jaar stil staan of slechts een paar honderd kilometer per jaar rijden,quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb in 1 jaar 10k met het ding gereken. Zou betekenen dat er in de vorige 19 jaar nog geen 2k per jaar mee is gereden. Lijkt me wel erg sterk!![]()
Maar ja, hij rijdt dus prima.
meestal rood van kleur en afkomstig uit zuid-europa?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er genoeg motoren die rustig een jaar stil staan of slechts een paar honderd kilometer per jaar rijden,
Zoveel bimoto's,guzzi's en laverda's zijn er niet toch?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
meestal rood van kleur en afkomstig uit zuid-europa?
Die staan noodgedwongen stilquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
meestal rood van kleur en afkomstig uit zuid-europa?
dat is echt onwijs afhankelijk van welk type band op welke motor. Een superzachte band op een sportfiets kan in 10k km af zijn, op een tourfiets kan het volgens mij wel 30-50dkm durenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:40 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hoeveel kilometer gaat de gemiddelde band mee bij 'normaal gebruik' Zijn banden toch wel het onderdeel die jullie het vaakst vervangen/bijvullen
Daarom altijd slalommen op de snelweg, toch?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:45 schreef Tunafish het volgende:
En wat je onder normaal gebruik verstaat. Pak je veel kilometers op de snelweg, dan slijt het midden veel harder en krijg je rechthoekige banden die aan de zijkant nog aardig wat profiel hebben, maar in het midden niks meer. Doe je juist veel tochten met alleen maar bochten, dan slijt de boel veel gelijkmatiger weg en doe je er weer wat langer mee.
Ja maak daar maar 3k en 12k onder normaal gebruik vanquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is echt onwijs afhankelijk van welk type band op welke motor. Een superzachte band op een sportfiets kan in 10k km af zijn, op een tourfiets kan het volgens mij wel 30-50dkm duren
Had je hem al wel gefixed dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Carbs afgetapt en accu achter de druppellader. Voor mij is het seizoen afgelopen. Lekker warm voortbewegen in koekblik.
Vluchtstrook is ook een strookquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daarom altijd slalommen op de snelweg, toch?
Heb je dan zoiets van "daar zou ik niet op durven" of ga je die 'uitdaging' maar al te graag aan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
Zag een nieuwsbericht over Ducati 1408.
220pk op 155kg
peanutsquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:35 schreef Vinniiee het volgende:
Zag een nieuwsbericht over Ducati 1408.
220pk op 155kg
"Ik zou mezelf erop stukrijden"quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:12 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Heb je dan zoiets van "daar zou ik niet op durven" of ga je die 'uitdaging' maar al te graag aan?
Of misschien kun je indenken dat die mensen zelfkennis hebben en ze van zichzelf weten dat ze zich niet kunnen inhouden op een motor. Ik vind het in ieder geval niet zo'n hele vreemde opmerking.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:42 schreef KneusTeun het volgende:
Wat een mongool ben je dan... sorry hoor maar dat is zelfde excuses waarom alle mannen zonder A zeggen dat ze het niet doen.
Dan ben je in mijn ogen echt een tjappie, je kan je met elke motor doodrijden. Maar als je kan rijden weet je ook dat gas niet aan of uit is. Klinkt allemaal wel heel tof van die mannen, want zeggen dat het van je vrouw niet mag is natuurlijk wel pijnlijk
Dus die mensen rijden ook geen auto etc? Want dan zijn het ook josti's op de weg? Ik wil die mensen wel eens zien op een motor, alsof ze wel het besef hebben om te zegen dat ze zich niet kunnen inhouden en dan vervolgens dat besef niet kunnen aanroepen als ze in/op een voertuig gaan zitten. En alle andere motorrijders allemaal mietjes zijn die niet doorrijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Of misschien kun je indenken dat die mensen zelfkennis hebben en ze van zichzelf weten dat ze zich niet kunnen inhouden op een motor. Ik vind het in ieder geval niet zo'n hele vreemde opmerking.
En eerst mongool zeggen en daarna sorry is een beetje not done hè, pipo.
In een auto hard rijden is een totaal andere beleving als met een motor hard rijden. Adrenaline doet veel met een mens. Daarnaast ben je een heel stuk kwetsbaarder met een motor als met een auto en is een klein foutje met een motor vele sneller gemaakt dan met een auto.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dus die mensen rijden ook geen auto etc? Want dan zijn het ook josti's op de weg? Ik wil die mensen wel eens zien op een motor, alsof ze wel het besef hebben om te zegen dat ze zich niet kunnen inhouden en dan vervolgens dat besef niet kunnen aanroepen als ze in/op een voertuig gaan zitten. En alle andere motorrijders allemaal mietjes zijn die niet doorrijden.
Je leert bij lessen waar de rem zit en hoe het gas werkt.
Ik weet dat ik een zak chips in één keer leeg vreet als ik 'm in huis haal. Dus koop ik nootjes, want die zijn net niet lekker genoeg om te blijven vreten als een varken. Waarom zou ik toch die chips in huis halen en zo 24/7 zelfbeheersing van mezelf eisen, in plaats van ze niet kopen en die zelfbeheersing alleen in de supermarkt te hoeven hebben?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dus die mensen rijden ook geen auto etc? Want dan zijn het ook josti's op de weg? Ik wil die mensen wel eens zien op een motor, alsof ze wel het besef hebben om te zegen dat ze zich niet kunnen inhouden en dan vervolgens dat besef niet kunnen aanroepen als ze in/op een voertuig gaan zitten. En alle andere motorrijders allemaal mietjes zijn die niet doorrijden.
Je leert bij lessen waar de rem zit en hoe het gas werkt.
Stretching the analogy. Ze weten dondersgoed dat het verschil (zeg bijvoorbeeld de zoutigheid) tussen de twee keuzes juist de ene 'onbeheersbaar' maakt. Waarom zou je het überhaupt willen uitproberen als je vermoedt dat je je niet in kunt houden en de nootjes ook prima vindt? Het is wel een zak chips van 10k hè.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:55 schreef KneusTeun het volgende:
Maar die mensen hebben vaak nog nooit de chips gehad, en durf te wedden dat ze akelig de bek branden als ze proeven
Met een auto is gelukkig vaker een ander de sjaakquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:53 schreef Anne het volgende:
[..]
In een auto hard rijden is een totaal andere beleving als met een motor hard rijden. Adrenaline doet veel met een mens. Daarnaast ben je een heel stuk kwetsbaarder met een motor als met een auto en is een klein foutje met een motor vele sneller gemaakt dan met een auto.
Waarom ben ik dit überhaupt aan het uitleggen? Dit weet jij ook allemaal.
Maar noem ze gerust allemaal mongolen en josti's en kauw ook nog even voor wat ze allemaal vinden en zeggen, in plaats van dat je jezelf probeert in te denken in zulke uitspraken.
Omdat ze zeggen dat ze wel chips zouden willen eten maar dat ze dan de bek verbranden. Dan haal je toch gewoon naturel als je zo graag wil rijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Stretching the analogy. Ze weten dondersgoed dat het verschil (zeg bijvoorbeeld de zoutigheid) tussen de twee keuzes juist de ene 'onbeheersbaar' maakt. Waarom zou je het überhaupt willen uitproberen als je vermoedt dat je je niet in kunt houden en de nootjes ook prima vindt? Het is wel een zak chips van 10k hè.
Ja. Dus? Wil je zo hard rijden dan? Dat je jezelf doodrijdt?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:58 schreef KneusTeun het volgende:
Ja dat komt over als, jij rijdt niet zo hard als mij.
Nee het komt over als macho gedrag, en dat trek ik blijkbaar heel slecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja. Dus? Wil je zo hard rijden dan? Dat je jezelf doodrijdt?
Ik snap het probleem niet.
Nootjes heersen over chips!quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:53 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik weet dat ik een zak chips in één keer leeg vreet als ik 'm in huis haal. Dus koop ik nootjes, want die zijn net niet lekker genoeg om te blijven vreten als een varken. Waarom zou ik toch die chips in huis halen en zo 24/7 zelfbeheersing van mezelf eisen, in plaats van ze niet kopen en die zelfbeheersing alleen in de supermarkt te hoeven hebben?
Over macho gesproken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:29 schreef KneusTeun het volgende:
Gewoon alles, je leeft maar 1x. En ik rij motor dus dan waarschijnlijk nog heel kort ook haha
Die vertrouwen jou gewoon niet, aangezien je maar 1x leeft enzoquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:58 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vervolgens vraag je ze achterop en voel je de handjes knijpen als een gek zodra je een beetje gas geeft. En bezweet van de motor klimmen....
Leer mij hoe je het 2x doetquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:08 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Die vertrouwen jou gewoon niet, aangezien je maar 1x leeft enzo
Ik reed mijn eerste rit op de weg terug met de instructeur achterop. Die was heen met mij achterop de lesmotor geredenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:12 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wanneer vertrouwden jullie jezelf met iemand achterop?
Eh twijfelgevalletjequote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:12 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Heb je dan zoiets van "daar zou ik niet op durven" of ga je die 'uitdaging' maar al te graag aan?
Dat ding weegt 90kg meer. Plus het is een V8, geen twinquote:
heb het de eerste dag al gedaan sinds ik mijn rijbewijs had. Paar avb oefeningen gedaan en toen geloofde ik 't welquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:12 schreef PleadingTheFifth het volgende:
het zijn 4 V-twins.... ies meer beter!quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat ding weegt 90kg meer. Plus het is een V8, geen twin
Wat heb je nu weer gekochtquote:Op woensdag 26 oktober 2016 06:11 schreef BlackLining het volgende:
Ach, ik heb me de laatste paar dagen meerdere malen bijna doodgereden op een 125cc scootertje
ik zou zo opstappenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:12 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Had ondertussen weer 2k bij gereden. Moet alleen keerringen vv en de rpm kabel en dan issie weer helemaal goed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:58 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Had je hem al wel gefixed dan?
Afgelopen Zondag was nog perfect rijweer, en die komen er vast nog wel meer.
Na 2,5 jaar (zo'n 30,000 km) motorrijden leerde ik mijn vriendin kennen. Die is regelmatig achterop de motor meegereden. Het is even wennen natuurlijk, want je moet ook in kunnen spelen op je passagier die soms wil tegenleunen in de bocht in plaats van meeleunen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:12 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Kloptquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:00 schreef Salatrel het volgende:
ik denk dat ie ergens in azie rondhobbelt oid
Ja, Sena 20s. Bazending met goed bereikquote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Degenen die regelmatig met iemand anders rijden; maken jullie gebruik van een speaker-microfoon?
Nee, ik stop gewoon wat vaker. Het is voor degene achterop een stuk minder comfortabel dus die wil vaker stoppen dan dat ik zelf zou doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Degenen die regelmatig met iemand anders rijden; maken jullie gebruik van een speaker-microfoon?
Wanneer houdt deze ondervraging op?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Als je tijd hebt om gezellig te ouwehoeren dan geef je niet genoeg gas.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef PleadingTheFifth het volgende:
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” ― Mario Andretti.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je tijd hebt om gezellig te ouwehoeren dan geef je niet genoeg gas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 17:13 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]Vet ding!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]Dit is niet productie model toch? die was namelijk nogal anders dan concept.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
[ afbeelding ]En nu een foto van dat ding in real-life:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._! In vergelijking leek mijn Ninja wel op een superbike.
Wat een domper. Ok, dit was dan de Vitpilen, maar toch... Het lijkt niet veel meer op het originele concept.
Tenzij je als optie (uiteraard...) het kleurenpalet aan kan passen met bronzen details etc.It's funny
But not ha-ha funny.
dat is alleen maar onderdeel plaat achteraan moet zitten en de kontjes tegenwoordig steeds kleiner worden.quote:
Dat snap ik, maar mag wel eens tijd worden dat je als optie krijgt om een lekkere strakke afwerking te hebben. Volgens mij is dit namelijk iets wat na aankoop het eerst verwijderd wordt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is alleen maar onderdeel plaat achteraan moet zitten en de kontjes tegenwoordig steeds kleiner worden.
Vind ik nog steeds een mooie kontquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:35 schreef Salatrel het volgende:
Persoonlijk heb ik liever een iets grotere kont met mooie vormen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |