Wildstoof met bier... puree er bij en spruitjes of rode kool.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:21 schreef emmyemmy2 het volgende:
Kerstavond en 2e kerstdag eet ik lekker rustig alleen samen met mijn vriendGezellig samen koken.
Voorgerechtje wordt uiensoep, lekker afblussen met cognac. Hoofdgerecht weten we nog niet maar iets met wild en voor het nagerecht een soort cheesecake. Het liefst wil ik in elk gerecht alcohol verwerken. Iemand ideeen?
Stoof was een idee ja, maar dat eten we al zo vaak omdat het mn vriend zn favoriete eten isquote:Op woensdag 14 december 2016 15:59 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Wildstoof met bier... puree er bij en spruitjes of rode kool.
En voor toe, kies er maar een: https://diply.com/differe(...)ood-desserts-/169151
Eendenborst met portsaus, hertenbiefstuk met rode wijnsaus... is dat wat?quote:Op woensdag 14 december 2016 16:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Stoof was een idee ja, maar dat eten we al zo vaak omdat het mn vriend zn favoriete eten is
oude eieren gebruikt? Daarvan loopt de dooier sneller door. Je hebt bij appie ook eiwit in een flesquote:Op woensdag 14 december 2016 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Om nog even te checken of de pavlova nog goed zou gaan ben ik vadaag even gaan testen met dochterlief...maar het lukt me niet meer om het geheel stijf te krijgen![]()
Ik heb met citroensap het materiaal vooraf schoongemaakt
eerste poging, suiker bij eitwit en kloppen...lukte niet maar bedacht me toen ook dat ik dat normaal niet gelijk helemaal meng
dus poging 2 eiwit beetje kloppen en vervolgens langzaam de suiker erbij...lukte niet
poging 3..eerst eiwit stijfkloppen...lukte ook niet
normaal lukt het altijd
Klinkt allemaal goed jaquote:Op woensdag 14 december 2016 16:20 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Eendenborst met portsaus, hertenbiefstuk met rode wijnsaus... is dat wat?
Ja eerste poging wel, maar andere pogingen niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
oude eieren gebruikt? Daarvan loopt de dooier sneller door. Je hebt bij appie ook eiwit in een fles
Is er misschien iemand die een Nederlandse vertaling hiervan heeft??quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:15 schreef Myraela het volgende:
Maak de soep der soepen: http://www.isachandra.com/2011/10/mushroom-hot-pot/
Beroemd in dit topic, ik ga hem dit jaar voor het eerst maken.
Kanten pannenkoekjes!quote:Op woensdag 14 december 2016 20:31 schreef Bleie het volgende:
Ik maak op kerstavond een toetje voor 8 volwassenen (incl 1 zwangere) en 6 kinderen. Ik denk dat het flensjes worden met ijs en misschien iets van fruit of zo. Iemand een toprecept voor flensjes in de aanbieding? En suggesties voor wat erbij kan?
Tweede Kerstdag eten we alleen met ons gezin. Ben ik nog niet goed uit, alleen het hoofdgerecht heb ik redelijk een idee van.
Voor: ? (misschien helemaal skippen)
Hoofd: ik denk ieg kabeljauw en die aardappelpureesterren die hier eerder voorbij kwamen, en dan nog iets van groente erbij
Na: ? geen idee nog.
Weet je wat ook lekker is?quote:Op woensdag 14 december 2016 20:31 schreef Bleie het volgende:
Ik maak op kerstavond een toetje voor 8 volwassenen (incl 1 zwangere) en 6 kinderen. Ik denk dat het flensjes worden met ijs en misschien iets van fruit of zo. Iemand een toprecept voor flensjes in de aanbieding? En suggesties voor wat erbij kan?
Tweede Kerstdag eten we alleen met ons gezin. Ben ik nog niet goed uit, alleen het hoofdgerecht heb ik redelijk een idee van.
Voor: ? (misschien helemaal skippen)
Hoofd: ik denk ieg kabeljauw en die aardappelpureesterren die hier eerder voorbij kwamen, en dan nog iets van groente erbij
Na: ? geen idee nog.
Heet, heel heet je kom èn gardes goed afwassen. Heeeeeel goed afwassen. Goed droog maken.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Om nog even te checken of de pavlova nog goed zou gaan ben ik vadaag even gaan testen met dochterlief...maar het lukt me niet meer om het geheel stijf te krijgen![]()
Ik heb met citroensap het materiaal vooraf schoongemaakt
eerste poging, suiker bij eitwit en kloppen...lukte niet maar bedacht me toen ook dat ik dat normaal niet gelijk helemaal meng
dus poging 2 eiwit beetje kloppen en vervolgens langzaam de suiker erbij...lukte niet
poging 3..eerst eiwit stijfkloppen...lukte ook niet
normaal lukt het altijd
Ja met een mixer inderdaad, ik vroeg me nog af of dat mischien het probleem was, maar dat zal ook niet toch?quote:Op woensdag 14 december 2016 23:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Heet, heel heet je kom èn gardes goed afwassen. Heeeeeel goed afwassen. Goed droog maken.
Dan eiwit stijfkloppen met snufje zout. Dan pas, lepel voor lepel suiker toevoegen terwijl je blijft kloppen. Met een mixer, toch?
Oud of vers maakt volgens mij niet uit.
Ik betwijfel of ik netjes genoeg kan werken om dat netwerkje te maken, maar het kan vast ook wel met gewone 'hele' pannenkoekjes, toch? Het lijkt me wel heerlijk!quote:Op woensdag 14 december 2016 21:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Kanten pannenkoekjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb deze nog nooit gemaakt maar je brengt me op ideeen, lijkt me heel leuk voor tweede kerstdag
Ja, Surinamers.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:
We zaten te zoeken naar inspiratie voor bij de beef wellington, daar kom je toch plaatjes tegen...
[ afbeelding ]
Zouden er ook mensen zijn die het echt zo maken? En dan nog opeten?
Als je zo'n foto maakt en op internet zet, dan denk je dat het zo hoort. Kan niet anders...quote:Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:
We zaten te zoeken naar inspiratie voor bij de beef wellington, daar kom je toch plaatjes tegen...
[ afbeelding ]
Landmarkt heeft het zeker, Vinnie'S Bakery volgens mij ook.quote:Op donderdag 15 december 2016 16:21 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ik netjes genoeg kan werken om dat netwerkje te maken, maar het kan vast ook wel met gewone 'hele' pannenkoekjes, toch? Het lijkt me wel heerlijk!
@Postbus: ja, ook heerlijk, maar ik zou niet weten waar ik bij mij in de buurt een beetje fatsoenlijk suikerbrood kan kopen, en voor zelf bakken heb ik geen tijd.
Mijn ex schoonmoederquote:Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:
[ afbeelding ]
Bij voorkeur ook mixen in een metalen kom. En ik doe de kom en de gardes nadat ik ze heel goed schoongemaakt heb ook altijd even af met een stukje keukenrol met wat azijn.quote:Op donderdag 15 december 2016 08:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja met een mixer inderdaad, ik vroeg me nog af of dat mischien het probleem was, maar dat zal ook niet toch?
het lepel voor lepel toevoegen van de suiker, pas na het stijfkloppen moet gewoon het probleem zijn geweest.
Ik ga het zaterdag nog eens proberen
Oh, dank! Zitten beide niet in mijn 'systeem', maar zijn goede opties. Al denk ik dat ik nog steeds voor de flensjes ga.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Landmarkt heeft het zeker, Vinnie'S Bakery volgens mij ook.
Ik moet een beetje huilen.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:
[ afbeelding ]
Toevallig had mijn vriend onlangs wentelteefjes gemaakt van suikerbrood, dat was ook zalig! Ik denk er dus wel over zoiets te doen.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:51 schreef Bleie het volgende:
[..]
Oh, dank! Zitten beide niet in mijn 'systeem', maar zijn goede opties. Al denk ik dat ik nog steeds voor de flensjes ga.
Ik heb hem een keer (ongeveer) zo gegetenquote:Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:
[ afbeelding ]
Wat noem jij fatsoenlijk suikerbrood? Gewoon van de Jumbo is prima genoeg toch?quote:Op donderdag 15 december 2016 16:21 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ik netjes genoeg kan werken om dat netwerkje te maken, maar het kan vast ook wel met gewone 'hele' pannenkoekjes, toch? Het lijkt me wel heerlijk!
@Postbus: ja, ook heerlijk, maar ik zou niet weten waar ik bij mij in de buurt een beetje fatsoenlijk suikerbrood kan kopen, en voor zelf bakken heb ik geen tijd.
Recept?quote:Op donderdag 15 december 2016 23:07 schreef essnhills het volgende:
Ik heb vanavond nog wat vriendinnen laten proeven.
Ik had de paddestoelentompouce met rode uiencompote gemaakt. Was echt heerlijk, de combinatie met de uien was echt heel lekker.
Paddenstoelentompouce met rode uiencompote:quote:
metalen kom, check!quote:Op donderdag 15 december 2016 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij voorkeur ook mixen in een metalen kom. En ik doe de kom en de gardes nadat ik ze heel goed schoongemaakt heb ook altijd even af met een stukje keukenrol met wat azijn.
zien er lekker uit , met bladerdeeg?quote:Op vrijdag 16 december 2016 08:57 schreef PdeHoog het volgende:
De Ottolenghi-groentetaart in muffinvormpjes
Yup.quote:Op vrijdag 16 december 2016 09:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
zien er lekker uit , met bladerdeeg?
Wellicht wel, maar ik gebruik eigenlijk nooit citroen, alleen azijn. Ik leg tijdens de voorbereidingen de garde in een kommetje met water en azijn, en doe de kom dus een keer uit met een doekje met azijn. Altijd goed stijf eiwitquote:Op vrijdag 16 december 2016 09:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
metalen kom, check!
azijn? maar azijn en citroen lijkt me een overkill toch
quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:49 schreef Lonaa het volgende:
*veegt weet van voorhoofd
Dit moet het worden:
Aperitief
Kerstprosecco met cranberry, rozemarijn en granaatappel
Creamcheesedennenappel et amandelen, pisache, bacon en rozemarijncrackers
Koud voorgerecht:
Steaktartare met garnituren
Beattartare met garnituren
Soep:
Pastinaak met gerookte gans en drup truffelolie.
Warm voorgerecht:
Kort gebakken zalm, knapperig huidje, groene erwtjes, safraansaus
Hoofdgerecht:
Reebout, truffelaardappel, rode wijn saus, oesterzwam, venkel en peultjes, peperkoekkrokant
Kaas:
Druif met geitenkaas en pistache
Dessert:
Chocolademousse, sinaasappel, pistachekaramel
Koffie met wittechocoladetruffels.
Heb het idee dat hij een beetje ondergesneeuwd is geraakt dus bij deze nog maar een keer de vraag!quote:Op woensdag 14 december 2016 15:36 schreef koenie95 het volgende:
Iemand hier een (goed) recept voor een wild bitterbal? Wil deze als amuse gaan maken.
Geen idee eigenlijk, niet zo veel verstand van moet ik eerlijk zeggen. Zijn wat dat betreft zoveel mogelijkheden maar kan me niet zo goed indenken wat het lekkerst is voor in de bitterbal. Heb ook vrij weinig ervaring op het gebied van wild dus beetje lastig om iets te kiezen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |