Heb het idee dat hij een beetje ondergesneeuwd is geraakt dus bij deze nog maar een keer de vraag!quote:Op woensdag 14 december 2016 15:36 schreef koenie95 het volgende:
Iemand hier een (goed) recept voor een wild bitterbal? Wil deze als amuse gaan maken.
Geen idee eigenlijk, niet zo veel verstand van moet ik eerlijk zeggen. Zijn wat dat betreft zoveel mogelijkheden maar kan me niet zo goed indenken wat het lekkerst is voor in de bitterbal. Heb ook vrij weinig ervaring op het gebied van wild dus beetje lastig om iets te kiezen.quote:
Heb je weleens bitterballen gemaakt?quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:32 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, niet zo veel verstand van moet ik eerlijk zeggen. Zijn wat dat betreft zoveel mogelijkheden maar kan me niet zo goed indenken wat het lekkerst is voor in de bitterbal. Heb ook vrij weinig ervaring op het gebied van wild dus beetje lastig om iets te kiezen.
Ragout maken van wild,nachtje in de vriezer, heel snel balletje van ragout maken, door de bloem, door de eiwit en door de paneermeel. 3 a 4 min in de frituur en smullen maar.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:21 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Heb het idee dat hij een beetje ondergesneeuwd is geraakt dus bij deze nog maar een keer de vraag!
Nope, maar vind het altijd wel leuk om een uitdaging aan te gaan!quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:32 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Heb je weleens bitterballen gemaakt?
Wat voor ragout had je er in zitten? Klinkt 'te doen'quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:40 schreef dedude87 het volgende:
[..]
Ragout maken van wild,nachtje in de vriezer, heel snel balletje van ragout maken, door de bloem, door de eiwit en door de paneermeel. 3 a 4 min in de frituur en smullen maar.
Wel ff oefenen van te voren het kan best lastig zijn...
Heb ze net op...😀
deze is voor 600 grquote:Op zaterdag 17 december 2016 12:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb even advies nodig. Ik ga een beef wellington maken, maar het is maar voor 6 personen, waarvan er zeker weten 3 niet heel veel zullen eten, wegens sowieso geen grote eter zijn en ook kritisch zijn.
Het recept dat ik wil volgens is voor 1 kg ossenhaas, maar dat is echt te veel. Ik dacht meer aan 600-700 gram, waarbij de kleine eters een klein randje eten en de grotere eters een grotere plak. Maar hoe zit het dan met de tijd in de oven? En de hoeveelheid bladerdeeg? Hoe maak ik een goede beef wellington met een aangepaste hoeveelheid?
Ja, inderdaad. Ik was een beetje te snel gestopt met zoekenquote:Op zaterdag 17 december 2016 12:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
deze is voor 600 gr
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1185090/beef-wellington;WLSESSIONID=Z-EMkFWAz-urkqV-nfc_fkcrhIk-j6QBWnJKHtI_uW7y6y9s-wUd!828741740?_requestid=2749021
als ik dat google kom ik uit op kaas en niet op ijstaart met meringue. heb je recept voor dat laastequote:Op vrijdag 16 december 2016 19:41 schreef krakkemieke het volgende:
Ik wil een vacherin maken. Eem ijstaart met meringue.
Ragout is ook goed te doen hoor. Een roux maken (boter met bloem, garen en dan bouillon) en dan de andere ingredienten. Voor bitterballen of kroketten moet de ragout wat dikker zijn (door minder vocht bij de boter/bloem te doen)quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:09 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Nope, maar vind het altijd wel leuk om een uitdaging aan te gaan!
[..]
Wat voor ragout had je er in zitten? Klinkt 'te doen'(afhankelijk van hoe ik de ragout moet maken natuurlijk)
Ik ken vacherin ook als kaas. Volgens dit recept heet de ijstaart dan ook zo omdat hij uiteindelijk op de kaas lijkt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:00 schreef ekmef321 het volgende:
[..]
als ik dat google kom ik uit op kaas en niet op ijstaart met meringue. heb je recept voor dat laaste
Roux is 50 boter, 60 bloem.quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ragout is ook goed te doen hoor. Een roux maken (boter met bloem, garen en dan bouillon) en dan de andere ingredienten. Voor bitterballen of kroketten moet de ragout wat dikker zijn (door minder vocht bij de boter/bloem te doen)
Salpicon googlen. Ragout is net te dun, dan gaan ze openbreken.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:09 schreef koenie95 het volgende:
[..]
[..]
Wat voor ragout had je er in zitten? Klinkt 'te doen'(afhankelijk van hoe ik de ragout moet maken natuurlijk)
tnx, die gaan we een keer proberen!!quote:Op zondag 18 december 2016 08:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik ken vacherin ook als kaas. Volgens dit recept heet de ijstaart dan ook zo omdat hij uiteindelijk op de kaas lijkt.
Ik heb er geen recept omdat ik een kleine wil maken. Ik neem een kleine springvorm en maak 2 lagen meringue. Die maak ik op maat van de springvorm. Ik leg 1 laag meringue in de vorm en smeer er zacht ijs over. Dat gaat in de vriezer en ik het herhaal het met een laag meringue en en laag ijs.quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:00 schreef ekmef321 het volgende:
[..]
als ik dat google kom ik uit op kaas en niet op ijstaart met meringue. heb je recept voor dat laaste
Kijk voor een goede ragout even op YouTube, Cees Holtkamp garnalenkroket. Legt ie helemaal uit wat je wel en niet moet doen. Kan ook met wild uiteraard.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:09 schreef koenie95 het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |