abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2016 @ 22:57:13 #151
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_167291709
Het is weer die tijd van het jaar. Van het jaar gaan we hapjesbuffet doen met de schoonfamilie. Iets met gravad lax, verder Nog geen concrete ideeën. Wel al naar de sligro geweest, voor inspiratie :)

Moet van het weekend maar eens wat knopen gaan doorhakken.
pi_167292427
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 20:46 schreef dodoria het volgende:
Postbus, yum! Wanneer mag ik aanschuiven?!
Is al op O-)
Somebody that I used to know
pi_167321462
Kerstavond en 2e kerstdag eet ik lekker rustig alleen samen met mijn vriend :s) Gezellig samen koken.

Voorgerechtje wordt uiensoep, lekker afblussen met cognac. Hoofdgerecht weten we nog niet maar iets met wild en voor het nagerecht een soort cheesecake. Het liefst wil ik in elk gerecht alcohol verwerken. Iemand ideeen?
pi_167322614
Om nog even te checken of de pavlova nog goed zou gaan ben ik vadaag even gaan testen met dochterlief...maar het lukt me niet meer om het geheel stijf te krijgen :?

Ik heb met citroensap het materiaal vooraf schoongemaakt
eerste poging, suiker bij eitwit en kloppen...lukte niet maar bedacht me toen ook dat ik dat normaal niet gelijk helemaal meng

dus poging 2 eiwit beetje kloppen en vervolgens langzaam de suiker erbij...lukte niet

poging 3..eerst eiwit stijfkloppen...lukte ook niet

normaal lukt het altijd }:|
pi_167322719
Iemand hier een (goed) recept voor een wild bitterbal? Wil deze als amuse gaan maken.
pi_167323144
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:21 schreef emmyemmy2 het volgende:
Kerstavond en 2e kerstdag eet ik lekker rustig alleen samen met mijn vriend :s) Gezellig samen koken.

Voorgerechtje wordt uiensoep, lekker afblussen met cognac. Hoofdgerecht weten we nog niet maar iets met wild en voor het nagerecht een soort cheesecake. Het liefst wil ik in elk gerecht alcohol verwerken. Iemand ideeen?
Wildstoof met bier... puree er bij en spruitjes of rode kool.
En voor toe, kies er maar een: https://diply.com/differe(...)ood-desserts-/169151
pi_167323318
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:59 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Wildstoof met bier... puree er bij en spruitjes of rode kool.
En voor toe, kies er maar een: https://diply.com/differe(...)ood-desserts-/169151
Stoof was een idee ja, maar dat eten we al zo vaak omdat het mn vriend zn favoriete eten is :P
pi_167323432
Ik ben er uit...

Het thema is Jamie geworden vanwege het kookboek dat ik kreeg.

Voor; Garnalencocktail
Soep; Appel-Pompoensoep
Hoofd; Kalkoen wellington met jus en cranberrysaus,
geglaceerde wortels,
rode kool met appel, venkelzaad, bacon
Pommes Anna (aardappeltaart)
Toe; Pavlova met stoofpeer, gluhweingelei, chocola

De soep ga ik dit weekend al maken en testen. De combinatie appel en pompoen ken ik niet. Is het lekker dan vries ik het gelijk in, is het vies dan vervalt de soep.
pi_167323457
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:10 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Stoof was een idee ja, maar dat eten we al zo vaak omdat het mn vriend zn favoriete eten is :P
Eendenborst met portsaus, hertenbiefstuk met rode wijnsaus... is dat wat?
  woensdag 14 december 2016 @ 16:23:17 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_167323517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Om nog even te checken of de pavlova nog goed zou gaan ben ik vadaag even gaan testen met dochterlief...maar het lukt me niet meer om het geheel stijf te krijgen :?

eerste poging, suiker bij eitwit en kloppen...lukte niet maar bedacht me toen ook dat ik dat normaal niet gelijk helemaal meng

dus poging 2 eiwit beetje kloppen en vervolgens langzaam de suiker erbij...lukte niet

oude eieren gebruikt? Daarvan loopt de dooier sneller door. Je hebt bij appie ook eiwit in een fles :)
pi_167323551
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:20 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Eendenborst met portsaus, hertenbiefstuk met rode wijnsaus... is dat wat?
Klinkt allemaal goed ja :9 thanks :)
pi_167324331
Deens kerstdiner dit jaar: gebraden varkensvlees, bruine jus, gekarameliseerde aardappelen en rode kool. Nagerecht: risalamande (zoete rijstpudding met warme kersensaus). Iemand nog een idee voor een passend voorgerechtje?
  woensdag 14 december 2016 @ 17:14:09 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_167324506
Iets met visch :Y)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_167325298
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

oude eieren gebruikt? Daarvan loopt de dooier sneller door. Je hebt bij appie ook eiwit in een fles :)
Ja eerste poging wel, maar andere pogingen niet.
En ja die hebben we ook vaak in huis..nu toevallig niet, maar ik betwijfel of het probleem daarmee opgelost is. Het scheiden gaat nl prima
pi_167326421
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:15 schreef Myraela het volgende:
Maak de soep der soepen: http://www.isachandra.com/2011/10/mushroom-hot-pot/

Beroemd in dit topic, ik ga hem dit jaar voor het eerst maken.
Is er misschien iemand die een Nederlandse vertaling hiervan heeft?? :D :D :D
pi_167329485
Ik maak op kerstavond een toetje voor 8 volwassenen (incl 1 zwangere) en 6 kinderen. Ik denk dat het flensjes worden met ijs en misschien iets van fruit of zo. Iemand een toprecept voor flensjes in de aanbieding? En suggesties voor wat erbij kan?

Tweede Kerstdag eten we alleen met ons gezin. Ben ik nog niet goed uit, alleen het hoofdgerecht heb ik redelijk een idee van.

Voor: ? (misschien helemaal skippen)
Hoofd: ik denk ieg kabeljauw en die aardappelpureesterren die hier eerder voorbij kwamen, en dan nog iets van groente erbij
Na: ? geen idee nog.
pi_167330657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:31 schreef Bleie het volgende:
Ik maak op kerstavond een toetje voor 8 volwassenen (incl 1 zwangere) en 6 kinderen. Ik denk dat het flensjes worden met ijs en misschien iets van fruit of zo. Iemand een toprecept voor flensjes in de aanbieding? En suggesties voor wat erbij kan?

Tweede Kerstdag eten we alleen met ons gezin. Ben ik nog niet goed uit, alleen het hoofdgerecht heb ik redelijk een idee van.

Hoofd: ik denk ieg kabeljauw en die aardappelpureesterren die hier eerder voorbij kwamen, en dan nog iets van groente erbij
Kanten pannenkoekjes!

Ik heb deze nog nooit gemaakt maar je brengt me op ideeen, lijkt me heel leuk voor tweede kerstdag O+
pi_167334603
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:31 schreef Bleie het volgende:

Weet je wat ook lekker is?
Rondjes gestoken uit suikerbrood en even in de pan aangebakken, en vervolgens serveren met (zelfgemaakt) kaneelijs :9~
Somebody that I used to know
  woensdag 14 december 2016 @ 23:04:44 #169
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167334903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Heet, heel heet je kom čn gardes goed afwassen. Heeeeeel goed afwassen. Goed droog maken.
Dan eiwit stijfkloppen met snufje zout. Dan pas, lepel voor lepel suiker toevoegen terwijl je blijft kloppen. Met een mixer, toch?

Oud of vers maakt volgens mij niet uit.
pi_167338247
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:04 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Heet, heel heet je kom čn gardes goed afwassen. Heeeeeel goed afwassen. Goed droog maken.
Dan eiwit stijfkloppen met snufje zout. Dan pas, lepel voor lepel suiker toevoegen terwijl je blijft kloppen. Met een mixer, toch?

Oud of vers maakt volgens mij niet uit.
Ja met een mixer inderdaad, ik vroeg me nog af of dat mischien het probleem was, maar dat zal ook niet toch?

het lepel voor lepel toevoegen van de suiker, pas na het stijfkloppen moet gewoon het probleem zijn geweest.
Ik ga het zaterdag nog eens proberen :)
pi_167346077
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:03 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Kanten pannenkoekjes!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb deze nog nooit gemaakt maar je brengt me op ideeen, lijkt me heel leuk voor tweede kerstdag O+
Ik betwijfel of ik netjes genoeg kan werken om dat netwerkje te maken, maar het kan vast ook wel met gewone 'hele' pannenkoekjes, toch? Het lijkt me wel heerlijk!

@Postbus: ja, ook heerlijk, maar ik zou niet weten waar ik bij mij in de buurt een beetje fatsoenlijk suikerbrood kan kopen, en voor zelf bakken heb ik geen tijd.
pi_167346462
Daar hoef je toch juist helemaal niet netjes voor te werken? Gewoon met een lepel een beetje over een pan heen slingeren.
  donderdag 15 december 2016 @ 19:28:50 #173
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_167350091
We zaten te zoeken naar inspiratie voor bij de beef wellington, daar kom je toch plaatjes tegen...

Zouden er ook mensen zijn die het echt zo maken? En dan nog opeten?

:{
  donderdag 15 december 2016 @ 19:42:14 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167350481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:
We zaten te zoeken naar inspiratie voor bij de beef wellington, daar kom je toch plaatjes tegen...

[ afbeelding ]

Ja, Surinamers.
pi_167350520
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:28 schreef vinnypassy het volgende:

[ afbeelding ]

Als je zo'n foto maakt en op internet zet, dan denk je dat het zo hoort. Kan niet anders...
Of je houdt van schoenzolen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')