Zaterdag, rond de middag, CIquote:Op zondag 4 december 2016 19:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is lang?
Kan heel erg verschillen per airline, per dag, per uur.
Dus wanneer ga je met welke airline?
Heb geboekt, prijs met die bijbetaling met die punten is 621 euro.quote:Op vrijdag 2 december 2016 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Netjes hoor. Laat jevook nog eens weten wat dan de uiteindelijke netto cash prijs was? Want op dit moment in 480 euro een hele gewone prijs naar Bangkok en Emirates zit daar een stuk boven.
Geboekt? Nou dan hoef je naar de prijs van dat ticket ook niet meer om te kijken. Echt goedkoop vind ik het niet. Januari vertrek was het toch? Één tip voor de volgende keer: Op Kayak prijs alerts voor verschillende vertrek data instellen. Kun je de trend van de prijzen en aanbiedingen een beetje in de gaten houden.quote:Op maandag 5 december 2016 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb geboekt, prijs met die bijbetaling met die punten is 621 euro.
Enige jammere is dat op de heenweg de overstap in Dubai 4 uur is maar het was mij geen 90 euro waard om dat met 2 uur te verkorten.
Ze vliegt voor 621 b.c. dat is toch niet duur?quote:Op maandag 5 december 2016 17:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geboekt? Nou dan hoef je naar de prijs van dat ticket ook niet meer om te kijken. Echt goedkoop vind ik het niet. Januari vertrek was het toch? Één tip voor de volgende keer: Op Kayak prijs alerts voor verschillende vertrek data instellen. Kun je de trend van de prijzen en aanbiedingen een beetje in de gaten houden.
Oh ......quote:Op maandag 5 december 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze vliegt voor 621 b.c. dat is toch niet duur?
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economyquote:Op maandag 5 december 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze vliegt voor 621 b.c. dat is toch niet duur?
Idd, 621 euro voor business class lukt echt niet intercontinentaal. Dat lukt niet eens op Amsterdam - Helsinki met KLMquote:Op maandag 5 december 2016 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economy
Ik vlieg voor ca 80 euro heen en weer naar Tokio in business class.quote:Op maandag 5 december 2016 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economy
Duh, dat snap ik ook wel. Trok het een beetje slecht dat buzz met commentaar komt dat er veel betere deals te krijgen zijn terwijl ik geloof dat Yasmin best wel goede research gedaan heeft en dat ze dit een prima airline, prima tijden en daarom dus een prima prijs vindt.quote:Op maandag 5 december 2016 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economy
Voor die 9700 punten ging er 73 euro van de ticketprijs af.quote:Op maandag 5 december 2016 17:39 schreef XL het volgende:
Wat is dan de korting die je krijgt op basis van die 10.000 miles?
Idd. Het kan vast goedkoper met bv Ukrainian Airlines of China Eastern nog wat :p maar ik vind de Emirates met hun big ass plane wel vet. Heb tot nu toe elke keer een zeer chille vlucht gehad met goede service en vriendelijk personeel. En Dubai airport voor de overstap vind ik ook leuk.quote:Op maandag 5 december 2016 20:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik ook wel. Trok het een beetje slecht dat buzz met commentaar komt dat er veel betere deals te krijgen zijn terwijl ik geloof dat Yasmin best wel goede research gedaan heeft en dat ze dit een prima airline, prima tijden en daarom dus een prima prijs vindt.
Dan mag jij het slecht trekken, maar tot voor 2 weken had Cathay Pacific deals naar BKK voor 480 euro met 2 uur overstap in HKG zowel heen als terug voor vertrek in januari en februari. En max drie maands tickets hé!. Turkish Airlines deed ook lekker mee in die rat race. En dat zijn toch echt andere tarieven dan korting met airmiles op een veel duurder ticket. Dat blijkt dus. En daarbij, om het dan maar af te maken, Cathay vertrekt iets vroeger maar komt op een gunstige tijd aan. Turkish is helemaal perfect met om 18:20 vertrek AMS en de volgende dag om iets van 14:30 in BKK aan te komen. Uiteraard heb ik die laatste een paar weken geleden voor < 500 euro direct bij Turkish geboekt. Wel helaas Erdolf een beetje sponsoren maar dat vindt mij portemonee geen bezwaar.quote:Op maandag 5 december 2016 20:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik ook wel. Trok het een beetje slecht dat buzz met commentaar komt dat er veel betere deals te krijgen zijn terwijl ik geloof dat Yasmin best wel goede research gedaan heeft en dat ze dit een prima airline, prima tijden en daarom dus een prima prijs vindt.
Gaat je bij Flying Blue natuurlijk nooit lukken met hun achterlijk lage base prijzen en hun idioot hoge toeslagen, die je dus ook bij een award ticket mag aftikken.quote:Op maandag 5 december 2016 19:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg voor ca 80 euro heen en weer naar Tokio in business class.
Kostte me ook een hele sloot aan bonuspunten, maar het kan wel goedkoop dus
Volgens mij is jou niet gevraagd of iets een goede deal is of niet.quote:Op maandag 5 december 2016 20:40 schreef buzz1291 het volgende:
Maar laat ieder lekker dat ticket boeken waar hij of zij zich prettig bij voelt, verwacht alleen niet dat ik dan zeg dat het een goede deal is.
Een vuistregel is dat buiten het super hoogseizoen, de intercontinentale tickets naar veel bestemmingen in Azie het goedkoopst zijn van 17 tot 11-12 weken vóór vertrek. Daarna stijgen ze en het komt maar zelden voor dat een gerenomeerde maatschappij een paar weken vóór vertrek de tarieven nog erns laat zakken. Uitzonderingen daargelaten. En dan zijn er ook nog ratten die er gewoon een of twee vluchten per week tussenuit halen indien de vraag niet voldoende is, EVA en China Airlines hebben / hadden hier nogal een handje van. Flikten ze nooit op LHR want dan waren ze zo hun slots kwijt.quote:Op maandag 5 december 2016 20:11 schreef 0906 het volgende:
Wat zitten jullie moeilijk te doen? Er zijn 1001 vergelijkingssites die voor jouw de goedkoopste tickets kunnen uitzoeken. Ik vraag me wel af wat zinvoller is. Ver van te voren of 2 a 3 weken van te voren boeken.
Ik ben zo dom geweest om ver van te voren te boeken terwijl ik beter na had moeten denken en beter een paar weken voor vertrek had kunnen boeken. Optie 1 is alleen handig als je een stabiel leven hebt.
Dat vind ik wel gaar, beter vliegen ze gewoon met lege toestellen want annuleren omdat je toestel niet vol zit vind ik eigenlijk niet kunnen.quote:Op maandag 5 december 2016 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
EVA en China Airlines hebben / hadden hier nogal een handje van. Flikten ze nooit op LHR want dan waren ze zo hun slots kwijt.
Inderdaad, daarom heb ik ook heel lang >100000 miles gehad bij ze, tot er vorig jaar een keer een aanbieding voorbij kwam waardoor ik voor ca 40 euro pp heen en weer naar Nederland kon. Maar normaal is het verschil tussen bergen met miles verstoken + toeslagen vs normaal ticket te klein om nuttig te zijn.quote:Op maandag 5 december 2016 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat je bij Flying Blue natuurlijk nooit lukken met hun achterlijk lage base prijzen en hun idioot hoge toeslagen, die je dus ook bij een award ticket mag aftikken.
Lees jij de eerste vraag nog een terug "kun je ook bij Cheaptickets met Emirates airmiles betalen?"quote:Op maandag 5 december 2016 20:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgens mij is jou niet gevraagd of iets een goede deal is of niet.
Het is zinloos, je hebt recht van spreken als je op haar data betere tickets kunt vinden. Zomaar roepen dat BKK voor <500 euro kan is onzin als iemand aan data gebonden is.quote:Op maandag 5 december 2016 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees jij de eerste vraag nog een terug "kun je ook bij Cheaptickets met Emirates airmiles betalen?"
En wanneer er dan een uiteindelijke ticket prijs inclusief 70 euro korting uitrolt van 628 euro, met een redelijk lange overstaptijd, mag ik daar iets van vinden en dat becommentariëren met een advies voor een vervolg aankoop. Dat jij daar anders over denkt komt een beetje over als het pietje van Yasmin kietelen.
Toch gebeurde het. Dacht je op dinsdag naar Bangkok te kunnen vliegen werd je doorgeschoven naar woensdag, en had je pech dan mocht je doodleuk één dag eerder, of twee dagen later dan gepland terug. Daarom heb ik er, ondanks de directe vlucht en aantrekkelijke tarieven, nooit mee willen vliegen. Ticket annuleren mocht natuurlijk ook, maar zie dan maar eens een ticket voor dezelfde projs te krijgen.quote:Op maandag 5 december 2016 20:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel gaar, beter vliegen ze gewoon met lege toestellen want annuleren omdat je toestel niet vol zit vind ik eigenlijk niet kunnen.
Moet zeggen dat ik dit erg netjes vind van Emirates. Dus op die eerste twee retourtjes 35 euro per stuk gespaard. Als die ook ongeveer 600 gekost hebben is dat bijna 6% cashback. Zo hebben ook de niet frequent flyers iets aan die punten.quote:Op maandag 5 december 2016 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor die 9700 punten ging er 73 euro van de ticketprijs af.
Daar heb je een puntje. Wanneer je nu nog voor begin januari gaat boeken zijn tickets relatief duur. Maar kijk ik vandaag naar at random vertrek op 17/01 en retour op 14/02 dan kan het ook nog voor < 530 euro met fatsoenlijke overstaptijden van < 3,5 uur ieder.quote:Op maandag 5 december 2016 21:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het is zinloos, je hebt recht van spreken als je op haar data betere tickets kunt vinden. Zomaar roepen dat BKK voor <500 euro kan is onzin als iemand aan data gebonden is.
Ja, maar dat is weer zo'n prijs waar je niks mee kunt.quote:Op maandag 5 december 2016 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je een puntje. Wanneer je nu nog voor begin januari gaat boeken zijn tickets relatief duur. Maar kijk ik vandaag naar at random vertrek op 17/01 en retour op 14/02 dan kan het ook nog voor < 530 euro met fatsoenlijke overstaptijden van < 3,5 uur ieder.
Maar dit verhaal begon natuurlijk met te zeggen dat het jammer is om zo laat te boeken want de echt spectaculaire Cathay aanbiedingen waren net een week weg.
Dat is een normale prijs voor deze verbinding. Check wel of dat inclusief alle opties is die je wil hebben, zoals bagage. Vanaf Düsseldorf kan het waarschijnlijk wel wat goedkoper, maar met de reis daarnaartoe maakt het niet veel meer uit.quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope tickets van Amsterdam - St. Petersburg.
Voorlopig is Air Baltic nog de goedkoopste, met daarna KLM. Dat grapje is nog steeds rond de ¤180,- en ik vroeg me af of het goedkoper kan.
Iemand tips?
(NB: vliegen vanaf Rotterdam mag ook. Liever niet vanaf Eindhoven.)
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #34quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope tickets van Amsterdam - St. Petersburg.
Voorlopig is Air Baltic nog de goedkoopste, met daarna KLM. Dat grapje is nog steeds rond de ¤180,- en ik vroeg me af of het goedkoper kan.
Iemand tips?
(NB: vliegen vanaf Rotterdam mag ook. Liever niet vanaf Eindhoven.)
Zou me verbazen als veel goedkoper dan 180 gaat lukken hoor.quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope tickets van Amsterdam - St. Petersburg.
Voorlopig is Air Baltic nog de goedkoopste, met daarna KLM. Dat grapje is nog steeds rond de ¤180,- en ik vroeg me af of het goedkoper kan.
Iemand tips?
(NB: vliegen vanaf Rotterdam mag ook. Liever niet vanaf Eindhoven.)
In NL niet, eventueel nog wel vanaf een vliegveld in of rondom het roergebied.quote:Op maandag 5 december 2016 23:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zou me verbazen als veel goedkoper dan 180 gaat lukken hoor.
Dat is de juiste plek voor (goedkope) reisroutesquote:Op maandag 5 december 2016 22:31 schreef static het volgende:
[..]
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #34
Overstap of directe vlucht?quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope tickets van Amsterdam - St. Petersburg.
Voorlopig is Air Baltic nog de goedkoopste, met daarna KLM. Dat grapje is nog steeds rond de ¤180,- en ik vroeg me af of het goedkoper kan.
Iemand tips?
(NB: vliegen vanaf Rotterdam mag ook. Liever niet vanaf Eindhoven.)
Die vraag werd niet gesteld omdat er een goede deal was op cheapticketsquote:Op maandag 5 december 2016 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees jij de eerste vraag nog een terug "kun je ook bij Cheaptickets met Emirates airmiles betalen?"
En wanneer er dan een uiteindelijke ticket prijs inclusief 70 euro korting uitrolt van 628 euro, met een redelijk lange overstaptijd, mag ik daar iets van vinden en dat becommentariëren met een advies voor een vervolg aankoop. Dat jij daar anders over denkt komt een beetje over als het pietje van Yasmin kietelen.
De vorige keren heb ik 495 betaald en 540 dacht ik. Beide keren een maand.quote:Op maandag 5 december 2016 21:09 schreef XL het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik dit erg netjes vind van Emirates. Dus op die eerste twee retourtjes 35 euro per stuk gespaard. Als die ook ongeveer 600 gekost hebben is dat bijna 6% cashback. Zo hebben ook de niet frequent flyers iets aan die punten.
Echt een forse korting op een low fare ticket. Geen wonder dat KLM en andere grote jongen klagen over oneerlijke concurrentie. Ben benieuwd of andere airlines ook dit soort kortingen gaan geven.quote:Op dinsdag 6 december 2016 10:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De vorige keren heb ik 495 betaald en 540 dacht ik. Beide keren een maand.
Ja ik kijk niet eens meer naar KLM tickets. Ga gelijk naar Emirates en Ethihad etcquote:Op dinsdag 6 december 2016 10:37 schreef XL het volgende:
[..]
Echt een forse korting op een low fare ticket. Geen wonder dat KLM en andere grote jongen klagen over oneerlijke concurrentie. Ben benieuwd of andere airlines ook dit soort kortingen gaan geven.
Ik heb nog een half miljoen punten die ik amper kan uitgeven
Dank, was dat topic even vergetenquote:Op maandag 5 december 2016 23:23 schreef Fogel het volgende:
Static zei het al, en het gaat gewoon even in de herhaling:
[..]
Dat is de juiste plek voor (goedkope) reisroutes
Bij KLM gebruik ik de miles uitsluitend voor enkele reis tickets, dan is het normaliter wel een goede deal en betaal je alleen de luchthavenbelastingen.quote:Op maandag 5 december 2016 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat je bij Flying Blue natuurlijk nooit lukken met hun achterlijk lage base prijzen en hun idioot hoge toeslagen, die je dus ook bij een award ticket mag aftikken.
Nee. Had een maand geleden een vlucht met UIA van KBP naar AMS (heen met KLM, terug met UIA). Oud toestel, vlucht was vertraagd, erg weinig beenruimte.quote:
Beenruimte ok, maar wat is er per se erg aan een oud toestel? Zeker voor zo'n korte vlucht.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:38 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Nee. Had een maand geleden een vlucht met UIA van KBP naar AMS (heen met KLM, terug met UIA). Oud toestel, vlucht was vertraagd, erg weinig beenruimte.
Op de heenvlucht wel in business gevlogen btw met KLM. Blijft Europa, dus niet denderend, maar nog steeds wel leuk.
Das wel een hele kluif idd. In 2014 vloog ik met een 25 jaar oude 767 van Arkefly (stammend uit het Air Holland tijdperk) naar de Dominicaanse Republiek. Het toestel waar ik eigenlijk mee zou vliegen was wel voorzien van entertainment in de klasse die ik had geboekt.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:16 schreef sirdanilot het volgende:
Op een lange vlucht is een oud toestel zonder entertainment wel 3x niks.
Als je transfer zegt, bedoel je een overstap zonder dat je de luchthaven verlaat? Dan heb je niets te maken met HK.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:37 schreef Simmertje het volgende:
Heb een vraag over het verlopen van mijn paspoort. Mijn Paspoort verloopt in juni en tussen half januari en half februari ben ik op reis in Japan/Australie. Nu weet ik na research dat in die landen niet de 6-maanden geldig regel geldt. Nu heb ik op de terugweg een transfer in Hong Kong, nu hanteren ze daar wel die regel als je ook echt daadwerkelijk het land ingaat. Ik neem aan dat het voor mij dan geen probleem is aangezien ik alleen een transfer neem in Hong Kong?
Klopt ja. Goed om te horen, thanks!quote:Op donderdag 8 december 2016 10:40 schreef miro86 het volgende:
[..]
Als je transfer zegt, bedoel je een overstap zonder dat je de luchthaven verlaat? Dan heb je niets te maken met HK.
Daarom altijd een iPad mee met boeken, films, spelletjes en muziek. Ik heb namelijk ook wel eens gehad dat het entertainment-systeem uit is gevallen en het een paar uur duurde voordat die het weer deed.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das wel een hele kluif idd. In 2014 vloog ik met een 25 jaar oude 767 van Arkefly (stammend uit het Air Holland tijdperk) naar de Dominicaanse Republiek. Het toestel waar ik eigenlijk mee zou vliegen was wel voorzien van entertainment in de klasse die ik had geboekt.
Maar ander toestel dus, downgrade, geen entertainment. En tot overmaat van ramp raakte de sd-kaart in mijn telefoon van de slag door de security check bij de gate. Had het maximale van 3000 van Spotify gedownload en dat was in een keer, een uur voor vertrek weg.
Gelukkig nog een track of 100 kunnen downloaden, anders had ik helemaal niet geweten hoe ik die vlucht door moest komen.
Het zou je maar overkomen zeg, een paar uurtjes zonder entertainment.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das wel een hele kluif idd. In 2014 vloog ik met een 25 jaar oude 767 van Arkefly (stammend uit het Air Holland tijdperk) naar de Dominicaanse Republiek. Het toestel waar ik eigenlijk mee zou vliegen was wel voorzien van entertainment in de klasse die ik had geboekt.
Maar ander toestel dus, downgrade, geen entertainment. En tot overmaat van ramp raakte de sd-kaart in mijn telefoon van de slag door de security check bij de gate. Had het maximale van 3000 van Spotify gedownload en dat was in een keer, een uur voor vertrek weg.
Gelukkig nog een track of 100 kunnen downloaden, anders had ik helemaal niet geweten hoe ik die vlucht door moest komen.
Dit.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Het zou je maar overkomen zeg, een paar uurtjes zonder entertainment.
Wat voor dranken? Als het gewoon gaat om de goedkope dingen dan kun je die net zo goed in de slijter kopen, wellicht bespaar je een paar euro door het taxfree te kopen, maar je zit wel ermee rond te sjouwen.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:23 schreef miro86 het volgende:
Oh ja een vraagje over duty-free gezien ik daar zelden dingen koop. Ik vlieg in januari RGN-BKK-FRA-BRU en ik geloof dat ik mijn drankenvoorraad alweer moet aanvullen (jeweetz krenterig enzo). Waar zou ik dat het beste kunnen doen? Op een van de luchthavens (zo ja welke) of gewoon thuis als ik eenmaal terug ben?
Het gaat inderdaad om de terugweg. Niets bijzonders qua dranken - gewoon sterk spul: gin, whiskey à <50 euro per fles.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat voor dranken? Als het gewoon gaat om de goedkope dingen dan kun je die net zo goed in de slijter kopen, wellicht bespaar je een paar euro door het taxfree te kopen, maar je zit wel ermee rond te sjouwen.
Sowieso om die laatste reden alleen maar drank kopen op de terugweg, tenzij je het onderweg op wilt drinken natuurlijk
Ik zou ter plekke even de prijs vergelijken met een website als Gall&gall/Mitra. Meestal is het verschil in prijs namelijk nihil. Alleen parfum schijnt wel significant goedkoper te zijn op het vliegveldquote:Op donderdag 8 december 2016 11:37 schreef miro86 het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om de terugweg. Niets bijzonders qua dranken - gewoon sterk spul: gin, whiskey à <50 euro per fles.
Ja, maar waar "ter plekke"? En betaal ik de non-EU prijzen in FRA, gezien ik uit BKK kom, of EU prijzen gezien ik nog naar BRU vlieg?quote:Op donderdag 8 december 2016 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou ter plekke even de prijs vergelijken met een website als Gall&gall/Mitra. Meestal is het verschil in prijs namelijk nihil. Alleen parfum schijnt wel significant goedkoper te zijn op het vliegveld
Je moet nog binnen EU vliegen, dus je betaalt EU prijzen. Ik zou soberso geen flessen drank op een vliegveld halen. Volgens mij bespaar je vrij weinig of is het soms zelfs duurder.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:23 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja, maar waar "ter plekke"? En betaal ik de non-EU prijzen in FRA, gezien ik uit BKK kom, of EU prijzen gezien ik nog naar BRU vlieg?
On an upcoming journey, I'll be flying from outside the EU into one EU airport, then connecting onto a different EU airport which is my final destination. For the intra-EU leg, I won't be able to buy the cheaper "real" duty free, as I'll have arrived in the EU customs area by that point.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:23 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja, maar waar "ter plekke"? En betaal ik de non-EU prijzen in FRA, gezien ik uit BKK kom, of EU prijzen gezien ik nog naar BRU vlieg?
Dat verschilt natuurlijk per land. Als vraagsteller b.v. geen tijd heeft voor slijterijbezoek ter plaats maar de drank is sowieso goedkoper in dat land dan kan het nog wel eens wise zijn om te kopen op de airport.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je moet nog binnen EU vliegen, dus je betaalt EU prijzen. Ik zou soberso geen flessen drank op een vliegveld halen. Volgens mij bespaar je vrij weinig of is het soms zelfs duurder.
Bon, duidelijk. Het wordt dus vooral rondkijken op BKK of er iets fatsoenlijks te vinden is. Sterke drank in Belgie is gewoon pleurisduur. Er is 5-9 euro verschil op een fles Hendricks in Belgie vergeleken met een Gall & Gall in Nederland. Daarom vraag ik dit ookquote:Op donderdag 8 december 2016 12:31 schreef MCH het volgende:
[..]
On an upcoming journey, I'll be flying from outside the EU into one EU airport, then connecting onto a different EU airport which is my final destination. For the intra-EU leg, I won't be able to buy the cheaper "real" duty free, as I'll have arrived in the EU customs area by that point.
http://travel.stackexchan(...)ide-the-eu-through-e
Het lijkt me sterk dat de sterke drank in Belgie op vliegvelden goedkoop is. Die hebben een extra tax op sterke dranken sinds dit jaar.
Ik zou de drank wel in de ruimbagage stoppen, want anders krijg je misschien nog problemen als je door de controle gaat voor de vlucht binnen EU.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:44 schreef miro86 het volgende:
[..]
Bon, duidelijk. Het wordt dus vooral rondkijken op BKK of er iets fatsoenlijks te vinden is. Sterke drank in Belgie is gewoon pleurisduur. Er is 5-9 euro verschil op een fles Hendricks in Belgie vergeleken met een Gall & Gall in Nederland. Daarom vraag ik dit ook
Als je taxfree winkelt, kun je niet meer bij je ruimbagage, en als je er wel bij kunt, verandert dat niks aan de eventuele controle toch?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:00 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik zou de drank wel in de ruimbagage stoppen, want anders krijg je misschien nog problemen als je door de controle gaat voor de vlucht binnen EU.
En daarom kun je nog problemen krijgen als je moet overstappen.quote:Op donderdag 8 december 2016 13:02 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Als je taxfree winkelt, kun je niet meer bij je ruimbagage.
O je bedoelt met de veiligheidscontrole op vloeistoffen?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:03 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En daarom kun je nog problemen krijgen als je moet overstappen.
Yepquote:Op donderdag 8 december 2016 13:06 schreef 18konijn het volgende:
[..]
O je bedoelt met de veiligheidscontrole op vloeistoffen?
Daar heb ik nooit problemen mee gehad, zolang je vloeistoffen in zo'n afgesloten en vastgelijmd zak zitten.quote:
De nieuwe 737 toestellen zijn overigens wel degelijk beter, UIA heeft een paar oude 737-800 toestellen waar de stoel wat mij betreft veel te veel naar achteren kunnen.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:34 schreef DutchTrain het volgende:
Bij UIA wil je juist graag een vlucht met hun oude Boeing 737 naar Kiev, want daar zitten veel fijnere stoelen in met meer beenruimte dan in die nieuwe.
Voor de rest niets mis met UIA, als je er maar niet langer dan een uurtje of drie !ee hoeft te vliegen. Naar Dubai in een 737 vond ik echt wat te lang zo zonder entertainment en eten en drinken.
Inderdaad. Dan doe je toch je ogen dicht en slapen, of lees een boek op je e-reader of een spelletje op je aaipet. Wat een ramp zeg om een keer 12 uur je kak op te moeten houden.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Het zou je maar overkomen zeg, een paar uurtjes zonder entertainment.
Das toch ook entertainmentquote:Op donderdag 8 december 2016 23:32 schreef buzz1291 het volgende:
of lees een boek op je e-reader of een spelletje op je aaipet.
Weet jij of er rookruimtes zijn op KBP? Want volgens mij mag je absoluut het vliegveld niet uit als je met UIA vliegt en alleen maar een overstap hebt op kbp toch? Of is dit onwaar?quote:Op donderdag 8 december 2016 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De nieuwe 737 toestellen zijn overigens wel degelijk beter, UIA heeft een paar oude 737-800 toestellen waar de stoel wat mij betreft veel te veel naar achteren kunnen.
Als je voorin zit dan is de beenruimte overigens prima, veel beter dan bij KLM. Achterin is de beenruimte inderdaad aanmerkelijk minder. Dat geldt voor alle 737 toestellen, ook de -300 en -500 waar men naar o.a. Istanbul vliegt.
Het enige wat ik mis aan entertainment is het waar ben je nu kaartje, ik heb mijn eigen tablet op elke vlucht bij elke maatschappij mee en die gebruik ik.
Eten en drinken kan je kopen in het toestel of op de luchthaven, de prijs is daar ook wel naar natuurlijk.
In de terminal zijn twee rookruimten, aan het ene en aan het andere einde van de terminal, en af en toe de Oekraïner die de WC ook als rookruimte ziet...quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Weet jij of er rookruimtes zijn op KBP? Want volgens mij mag je absoluut het vliegveld niet uit als je met UIA vliegt en alleen maar een overstap hebt op kbp toch? Of is dit onwaar?
Want dan kan je gewoon effe naar buiten om peukie te doen.
Al heb ik zelf een nogal korte overstap op KBP dus ik denk niet dat ik naar buiten zal gaan zelf. Maar goed ik vlieg pas in februari dus dat duurt allemaal nog wel even.
Wat ik bedoelde is dat je alleen een drankje krijgt als ze het eten uitserveren. En dat je de rest van de vlucht dus voor je cola moet betalen.quote:Op maandag 19 december 2016 09:08 schreef DeeBee het volgende:
Wat verwacht je dan nog meer behalve eten en drinken?
Volgens mij is hun business product prima, hun economy is wat sober, zeker binnen Europa, maar dat is deels een bewuste keuze (ze gebruiken duidelijke fare families / verschillende producten). Verder zijn ze erg vergelijkbaar met andere Europese airlines denk ik qua product, er steekt sowieso niet echt iemand bovenuit wat dat betreft in Europa vind ik.
Wat verwacht je dan van een broker? Dat ze ff van alle maatschappijen zulke kleinigheden kunnen bijhouden en doorgeven?quote:Op maandag 19 december 2016 11:47 schreef bierjoost het volgende:
Thanks voor jullie antwoorden.
Persoonlijk vind ik het ook vrij schraal dat er niet ff een colaatje vanaf kan, terwijl in naar San Francisco vlieg.
Verder is dit inderdaad totaal niet duidelijk als je via cheaptickets oid boekt. Ik heb sowieso een onwijze kutvlucht via CPH en paar uur transittime, maar goed we overleven het wel.
sas is inderdaad een beetje schraal binnen de eu. Easyjet met een kopje koffiequote:Op maandag 19 december 2016 11:31 schreef XL het volgende:
Ik vind het ook niet zo belangrijk of ik 0,1 of 2 cola's krijg op een vlucht. Vind wel dat maatschappijen duidelijk zouden kunnen communiceren wat ik aangeboden krijg, zodat ik zelf kan plannen wat ik meeneem. Een aantal maatschappijen buit het echt uit dat je op 10.000 hoogte niet even naar de AH kan lopen. Andere hebben weer hele faire prijzen.
Ik mag persoonlijk SAS niet zo, omdat de experience binnen Europe heel erg low cost is, maar de prijs is in ieder geval voor mij vaak erg premium. Ik betaal naar Oslo of Stockholm een week of wat van tevoren vaak meer dan 500 euro. Dat vind ik niet erg, maar gevoelsmatig kan er dan wel een cola vanaf.
http://www.flysas.com/nl/(...)ntal-flights/sas-go/quote:Op maandag 19 december 2016 11:47 schreef bierjoost het volgende:
Thanks voor jullie antwoorden.
Persoonlijk vind ik het ook vrij schraal dat er niet ff een colaatje vanaf kan, terwijl in naar San Francisco vlieg.
Verder is dit inderdaad totaal niet duidelijk als je via cheaptickets oid boekt. Ik heb sowieso een onwijze kutvlucht via CPH en paar uur transittime, maar goed we overleven het wel.
Juist de SAS is er erg duidelijk over.quote:Op maandag 19 december 2016 11:31 schreef XL het volgende:
Ik vind het ook niet zo belangrijk of ik 0,1 of 2 cola's krijg op een vlucht. Vind wel dat maatschappijen duidelijk zouden kunnen communiceren wat ik aangeboden krijg, zodat ik zelf kan plannen wat ik meeneem. Een aantal maatschappijen buit het echt uit dat je op 10.000 hoogte niet even naar de AH kan lopen. Andere hebben weer hele faire prijzen.
Ik mag persoonlijk SAS niet zo, omdat de experience binnen Europe heel erg low cost is, maar de prijs is in ieder geval voor mij vaak erg premium. Ik betaal naar Oslo of Stockholm een week of wat van tevoren vaak meer dan 500 euro. Dat vind ik niet erg, maar gevoelsmatig kan er dan wel een cola vanaf.
Ik vind het niet gratis geven van water eigenlijk bijna crimineel. Er zouden verplichte regels moeten komen dat in ieder geval water altijd gratis is.quote:Op maandag 19 december 2016 12:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.flysas.com/nl/(...)ntal-flights/sas-go/
Valt qua schraalheid wel mee toch? En dat is dan ook nog de laagste fare.
Nee dan norwegian, die geven je nog niet eens een glaasje water op zo'n vlucht.
die noren hebben daar wel een handje van ja.quote:Op maandag 19 december 2016 12:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het niet gratis geven van water eigenlijk bijna crimineel. Er zouden verplichte regels moeten komen dat in ieder geval water altijd gratis is.
Je kunt namelijk niet op ieder vliegveld je flesje gratis bijvullen. Zo is er op sommige vliegvelden alleen warm kraanwater () en in sommige landen is het kraanwater niet te drinken. Dan zijn er meestal wel drinkfonteinen aanwezig maar ook niet altijd.
En ja natuurlijk kun je achter de douane een flesje water kopen voor 3 euro maar dat vind ik ook absurd
Nee, ik had zelf beter onderzoek moeten doen idd.quote:Op maandag 19 december 2016 11:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van een broker? Dat ze ff van alle maatschappijen zulke kleinigheden kunnen bijhouden en doorgeven?
Maar had je een vliegticket niet gekocht als het 2 x 3 euro (heen en terug) duurder was geweest?quote:Op maandag 19 december 2016 12:34 schreef sirdanilot het volgende:
En ja natuurlijk kun je achter de douane een flesje water kopen voor 3 euro maar dat vind ik ook absurd
Als je boekt via de SAS website is het duidelijker, daar zijn ze geen slecht voorbeeld. Zo bedoelde ik het ook niet. Het is voor mij de maatschappij met de hoogste prijzen voor een minimum aan kwaliteit. Dar gezegd hebbende: Ze doen het gewoon goed, dat ze 1 week voor vertrek al bijna alles vol hebben zitten en ik dus hoofdprijzen moet betalen is voor hun alleen maar goed. Bij German/Eurowings is business soms ook goedkoper dan normale tarieven. Ken mensen die expres extreem kort van tevoren boeken en daardoor de baas dure tickets laten aftikken, in de hoop dat de prijs van business onder economy zakt. Ik kan in mijn boekingssysteem niet de vlucht die 2 euro duurder is met drinken/bagage etc niet boeken. Ik moet de goedkoopste basis fare nemen en dan alles erbij boeken. Het configureren van het boekingssysteem zodat de gewenste vlucht de goedkoopste (lees enige mogelijkheid is) is al lastig genoegquote:Op maandag 19 december 2016 12:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Juist de SAS is er erg duidelijk over.
Waarom vlieg je niet SAS Plus binnen Europa? Scheelt -zeker als je laat boekt- vaak nagenoeg niks met Go. Heb zelfs regelmatig meegemaakt dat Plus goedkoper was dan Go.
Kan je ook onbeperkt cola drinken als je dat belangrijk vindt, je kan er zelfs in de lounge al mee beginnen.
Dat vind ik echt een belachelijke drogreden.quote:Op maandag 19 december 2016 15:08 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Maar had je een vliegticket niet gekocht als het 2 x 3 euro (heen en terug) duurder was geweest?
Alles wel in perspectief zien.. zo is ook bijv. inflight wifi op een transatlantische vlucht voor iets van 10-20 euro gewoon een koopje. Maatschappijen kunnen dit soort extra's natuurlijk ook gewoon in de ticketprijs verwerken, maar als je het zelf daarbij meeneemt vind ik het altijd wel meevallen.
Het mooie is dat Plus gewoon als economy telt, scheelt gezeur van sommige klanten. Onze bedrijfspolicy is gewoon Plus boeken als het niet heel erg veel scheelt, 100 euro meer of minder maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 19 december 2016 15:13 schreef XL het volgende:
[..]
Als je boekt via de SAS website is het duidelijker, daar zijn ze geen slecht voorbeeld. Zo bedoelde ik het ook niet. Het is voor mij de maatschappij met de hoogste prijzen voor een minimum aan kwaliteit. Dar gezegd hebbende: Ze doen het gewoon goed, dat ze 1 week voor vertrek al bijna alles vol hebben zitten en ik dus hoofdprijzen moet betalen is voor hun alleen maar goed. Bij German/Eurowings is business soms ook goedkoper dan normale tarieven. Ken mensen die expres extreem kort van tevoren boeken en daardoor de baas dure tickets laten aftikken, in de hoop dat de prijs van business onder economy zakt. Ik kan in mijn boekingssysteem niet de vlucht die 2 euro duurder is met drinken/bagage etc niet boeken. Ik moet de goedkoopste basis fare nemen en dan alles erbij boeken. Het configureren van het boekingssysteem zodat de gewenste vlucht de goedkoopste (lees enige mogelijkheid is) is al lastig genoeg
Tja... de perikelen van een zakenreis boeken
Je kan prima een (halve) dag zonder water, ook in een vliegtuig. Dat je wat dorst hebt wil niet zeggen dat je meteen dood gaat ofzo.quote:Op maandag 19 december 2016 15:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een belachelijke drogreden.
Dat ik voor ingecheckte baggage, een maaltijd aan boord, een biertje of inderdaad wifi moet betalen, vind ik geen enkel probleem. Ik kan namelijk ook zonder. Ik neem net zo lief mijn broodtrommeltje of zo mee voor zo'n vlucht, of als ik kort ga heb ik echt niet per se baggage nodig. En wifi aan boord vind ik al helemaal onzin, ik ben liever gewoon lekker even zen in zo'n vliegtuig, zonder continue een pingelende smartphone.
Maar zonder water kun je niet. En er is dus niet altijd een mogelijkheid om tegen een christelijk tarief (of gratis) water te halen voor je vlucht.
Is hartstikke ongezond, en wat als je een medische aandoening hebt waardoor je dat niet kunt?quote:Je kan prima een (halve) dag zonder water, ook in een vliegtuig. Dat je wat dorst hebt wil niet zeggen dat je meteen dood gaat ofzo.
Als je een medische aandoening hebt vind je die paar euro waarschijnlijk geen probleem om zo er geen last van te hebben. Wat een non-issue zeg.quote:Op maandag 19 december 2016 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is hartstikke ongezond, en wat als je een medische aandoening hebt waardoor je dat niet kunt?
Straks gaan ze nog 5 euro vragen voor het gebruik van het toilet
3 euro voor een eerste levensbehoefte (water) is simpelweg absurd. Dat hoort er gewoon bij te zitten. Net als een gratis toilet.quote:Op maandag 19 december 2016 16:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je een medische aandoening hebt vind je die paar euro waarschijnlijk geen probleem om zo er geen last van te hebben. Wat een non-issue zeg.
Te weinig water drinken is heel erg ongezond.quote:Op maandag 19 december 2016 16:45 schreef heite het volgende:
Stel je niet zo aan zeg, een paar uur geen water drinken is geen enkel probleem voor een gezond persoon (mocht je die paar euro voor wat drinken echt niet willen uitgeven).
Ik begrijp dat je bij werkelijk alles wat hier gepost wordt begint te huilen dat je het te duur vindt, maar dit is wel erg overdreven hoor. Je kiest er zelf voor met een budget airline te vliegen, daar hoort ook een bepaald serviceniveau bij. Blijf anders gewoon thuis.
Reizen is geen eerste levensbehoefte. Je kiest er zelf voor om naar een omgeving te gaan waar water wat beperkter voorhanden is. Omdat jij ervoor kiest om weg te gaan van zo'n omgeving is het plots de verantwoording van anderen om jou gratis van een behoefte te voorzien?quote:Op maandag 19 december 2016 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
3 euro voor een eerste levensbehoefte (water) is simpelweg absurd. Dat hoort er gewoon bij te zitten. Net als een gratis toilet.
En wat mij betreft op het vliegveld ook wifi (in het vliegtuig wel betalen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |