Zaterdag, rond de middag, CIquote:Op zondag 4 december 2016 19:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is lang?
Kan heel erg verschillen per airline, per dag, per uur.
Dus wanneer ga je met welke airline?
Heb geboekt, prijs met die bijbetaling met die punten is 621 euro.quote:Op vrijdag 2 december 2016 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Netjes hoor. Laat jevook nog eens weten wat dan de uiteindelijke netto cash prijs was? Want op dit moment in 480 euro een hele gewone prijs naar Bangkok en Emirates zit daar een stuk boven.
Geboekt? Nou dan hoef je naar de prijs van dat ticket ook niet meer om te kijken. Echt goedkoop vind ik het niet. Januari vertrek was het toch? Één tip voor de volgende keer: Op Kayak prijs alerts voor verschillende vertrek data instellen. Kun je de trend van de prijzen en aanbiedingen een beetje in de gaten houden.quote:Op maandag 5 december 2016 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb geboekt, prijs met die bijbetaling met die punten is 621 euro.
Enige jammere is dat op de heenweg de overstap in Dubai 4 uur is maar het was mij geen 90 euro waard om dat met 2 uur te verkorten.
Ze vliegt voor 621 b.c. dat is toch niet duur?quote:Op maandag 5 december 2016 17:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geboekt? Nou dan hoef je naar de prijs van dat ticket ook niet meer om te kijken. Echt goedkoop vind ik het niet. Januari vertrek was het toch? Één tip voor de volgende keer: Op Kayak prijs alerts voor verschillende vertrek data instellen. Kun je de trend van de prijzen en aanbiedingen een beetje in de gaten houden.
Oh ......quote:Op maandag 5 december 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze vliegt voor 621 b.c. dat is toch niet duur?
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economyquote:Op maandag 5 december 2016 17:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze vliegt voor 621 b.c. dat is toch niet duur?
Idd, 621 euro voor business class lukt echt niet intercontinentaal. Dat lukt niet eens op Amsterdam - Helsinki met KLMquote:Op maandag 5 december 2016 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economy
Ik vlieg voor ca 80 euro heen en weer naar Tokio in business class.quote:Op maandag 5 december 2016 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Voor 621 vlieg je nergens intercontinentaal business class hoor. Die vliegt gewoon economy
Duh, dat snap ik ook wel. Trok het een beetje slecht dat buzz met commentaar komt dat er veel betere deals te krijgen zijn terwijl ik geloof dat Yasmin best wel goede research gedaan heeft en dat ze dit een prima airline, prima tijden en daarom dus een prima prijs vindt.quote:Op maandag 5 december 2016 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Voor die 9700 punten ging er 73 euro van de ticketprijs af.quote:Op maandag 5 december 2016 17:39 schreef XL het volgende:
Wat is dan de korting die je krijgt op basis van die 10.000 miles?
Idd. Het kan vast goedkoper met bv Ukrainian Airlines of China Eastern nog wat :p maar ik vind de Emirates met hun big ass plane wel vet. Heb tot nu toe elke keer een zeer chille vlucht gehad met goede service en vriendelijk personeel. En Dubai airport voor de overstap vind ik ook leuk.quote:Op maandag 5 december 2016 20:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik ook wel. Trok het een beetje slecht dat buzz met commentaar komt dat er veel betere deals te krijgen zijn terwijl ik geloof dat Yasmin best wel goede research gedaan heeft en dat ze dit een prima airline, prima tijden en daarom dus een prima prijs vindt.
Dan mag jij het slecht trekken, maar tot voor 2 weken had Cathay Pacific deals naar BKK voor 480 euro met 2 uur overstap in HKG zowel heen als terug voor vertrek in januari en februari. En max drie maands tickets hé!. Turkish Airlines deed ook lekker mee in die rat race. En dat zijn toch echt andere tarieven dan korting met airmiles op een veel duurder ticket. Dat blijkt dus. En daarbij, om het dan maar af te maken, Cathay vertrekt iets vroeger maar komt op een gunstige tijd aan. Turkish is helemaal perfect met om 18:20 vertrek AMS en de volgende dag om iets van 14:30 in BKK aan te komen. Uiteraard heb ik die laatste een paar weken geleden voor < 500 euro direct bij Turkish geboekt. Wel helaas Erdolf een beetje sponsoren maar dat vindt mij portemonee geen bezwaar.quote:Op maandag 5 december 2016 20:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik ook wel. Trok het een beetje slecht dat buzz met commentaar komt dat er veel betere deals te krijgen zijn terwijl ik geloof dat Yasmin best wel goede research gedaan heeft en dat ze dit een prima airline, prima tijden en daarom dus een prima prijs vindt.
Gaat je bij Flying Blue natuurlijk nooit lukken met hun achterlijk lage base prijzen en hun idioot hoge toeslagen, die je dus ook bij een award ticket mag aftikken.quote:Op maandag 5 december 2016 19:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg voor ca 80 euro heen en weer naar Tokio in business class.
Kostte me ook een hele sloot aan bonuspunten, maar het kan wel goedkoop dus
Volgens mij is jou niet gevraagd of iets een goede deal is of niet.quote:Op maandag 5 december 2016 20:40 schreef buzz1291 het volgende:
Maar laat ieder lekker dat ticket boeken waar hij of zij zich prettig bij voelt, verwacht alleen niet dat ik dan zeg dat het een goede deal is.
Een vuistregel is dat buiten het super hoogseizoen, de intercontinentale tickets naar veel bestemmingen in Azie het goedkoopst zijn van 17 tot 11-12 weken vóór vertrek. Daarna stijgen ze en het komt maar zelden voor dat een gerenomeerde maatschappij een paar weken vóór vertrek de tarieven nog erns laat zakken. Uitzonderingen daargelaten. En dan zijn er ook nog ratten die er gewoon een of twee vluchten per week tussenuit halen indien de vraag niet voldoende is, EVA en China Airlines hebben / hadden hier nogal een handje van. Flikten ze nooit op LHR want dan waren ze zo hun slots kwijt.quote:Op maandag 5 december 2016 20:11 schreef 0906 het volgende:
Wat zitten jullie moeilijk te doen? Er zijn 1001 vergelijkingssites die voor jouw de goedkoopste tickets kunnen uitzoeken. Ik vraag me wel af wat zinvoller is. Ver van te voren of 2 a 3 weken van te voren boeken.
Ik ben zo dom geweest om ver van te voren te boeken terwijl ik beter na had moeten denken en beter een paar weken voor vertrek had kunnen boeken. Optie 1 is alleen handig als je een stabiel leven hebt.
Dat vind ik wel gaar, beter vliegen ze gewoon met lege toestellen want annuleren omdat je toestel niet vol zit vind ik eigenlijk niet kunnen.quote:Op maandag 5 december 2016 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
EVA en China Airlines hebben / hadden hier nogal een handje van. Flikten ze nooit op LHR want dan waren ze zo hun slots kwijt.
Inderdaad, daarom heb ik ook heel lang >100000 miles gehad bij ze, tot er vorig jaar een keer een aanbieding voorbij kwam waardoor ik voor ca 40 euro pp heen en weer naar Nederland kon. Maar normaal is het verschil tussen bergen met miles verstoken + toeslagen vs normaal ticket te klein om nuttig te zijn.quote:Op maandag 5 december 2016 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat je bij Flying Blue natuurlijk nooit lukken met hun achterlijk lage base prijzen en hun idioot hoge toeslagen, die je dus ook bij een award ticket mag aftikken.
Lees jij de eerste vraag nog een terug "kun je ook bij Cheaptickets met Emirates airmiles betalen?"quote:Op maandag 5 december 2016 20:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgens mij is jou niet gevraagd of iets een goede deal is of niet.
Het is zinloos, je hebt recht van spreken als je op haar data betere tickets kunt vinden. Zomaar roepen dat BKK voor <500 euro kan is onzin als iemand aan data gebonden is.quote:Op maandag 5 december 2016 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees jij de eerste vraag nog een terug "kun je ook bij Cheaptickets met Emirates airmiles betalen?"
En wanneer er dan een uiteindelijke ticket prijs inclusief 70 euro korting uitrolt van 628 euro, met een redelijk lange overstaptijd, mag ik daar iets van vinden en dat becommentariëren met een advies voor een vervolg aankoop. Dat jij daar anders over denkt komt een beetje over als het pietje van Yasmin kietelen.
Toch gebeurde het. Dacht je op dinsdag naar Bangkok te kunnen vliegen werd je doorgeschoven naar woensdag, en had je pech dan mocht je doodleuk één dag eerder, of twee dagen later dan gepland terug. Daarom heb ik er, ondanks de directe vlucht en aantrekkelijke tarieven, nooit mee willen vliegen. Ticket annuleren mocht natuurlijk ook, maar zie dan maar eens een ticket voor dezelfde projs te krijgen.quote:Op maandag 5 december 2016 20:54 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel gaar, beter vliegen ze gewoon met lege toestellen want annuleren omdat je toestel niet vol zit vind ik eigenlijk niet kunnen.
Moet zeggen dat ik dit erg netjes vind van Emirates. Dus op die eerste twee retourtjes 35 euro per stuk gespaard. Als die ook ongeveer 600 gekost hebben is dat bijna 6% cashback. Zo hebben ook de niet frequent flyers iets aan die punten.quote:Op maandag 5 december 2016 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor die 9700 punten ging er 73 euro van de ticketprijs af.
Daar heb je een puntje. Wanneer je nu nog voor begin januari gaat boeken zijn tickets relatief duur. Maar kijk ik vandaag naar at random vertrek op 17/01 en retour op 14/02 dan kan het ook nog voor < 530 euro met fatsoenlijke overstaptijden van < 3,5 uur ieder.quote:Op maandag 5 december 2016 21:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het is zinloos, je hebt recht van spreken als je op haar data betere tickets kunt vinden. Zomaar roepen dat BKK voor <500 euro kan is onzin als iemand aan data gebonden is.
Ja, maar dat is weer zo'n prijs waar je niks mee kunt.quote:Op maandag 5 december 2016 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je een puntje. Wanneer je nu nog voor begin januari gaat boeken zijn tickets relatief duur. Maar kijk ik vandaag naar at random vertrek op 17/01 en retour op 14/02 dan kan het ook nog voor < 530 euro met fatsoenlijke overstaptijden van < 3,5 uur ieder.
Maar dit verhaal begon natuurlijk met te zeggen dat het jammer is om zo laat te boeken want de echt spectaculaire Cathay aanbiedingen waren net een week weg.
Dat is een normale prijs voor deze verbinding. Check wel of dat inclusief alle opties is die je wil hebben, zoals bagage. Vanaf Düsseldorf kan het waarschijnlijk wel wat goedkoper, maar met de reis daarnaartoe maakt het niet veel meer uit.quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope tickets van Amsterdam - St. Petersburg.
Voorlopig is Air Baltic nog de goedkoopste, met daarna KLM. Dat grapje is nog steeds rond de ¤180,- en ik vroeg me af of het goedkoper kan.
Iemand tips?
(NB: vliegen vanaf Rotterdam mag ook. Liever niet vanaf Eindhoven.)
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #34quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Voorlopig is Air Baltic nog de goedkoopste, met daarna KLM. Dat grapje is nog steeds rond de ¤180,- en ik vroeg me af of het goedkoper kan.
Iemand tips?
Zou me verbazen als veel goedkoper dan 180 gaat lukken hoor.quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Iemand tips?
In NL niet, eventueel nog wel vanaf een vliegveld in of rondom het roergebied.quote:Op maandag 5 december 2016 23:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zou me verbazen als veel goedkoper dan 180 gaat lukken hoor.
Dat is de juiste plek voor (goedkope) reisroutesquote:Op maandag 5 december 2016 22:31 schreef static het volgende:
[..]
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #34
Overstap of directe vlucht?quote:Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Iemand tips?
Die vraag werd niet gesteld omdat er een goede deal was op cheapticketsquote:Op maandag 5 december 2016 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees jij de eerste vraag nog een terug "kun je ook bij Cheaptickets met Emirates airmiles betalen?"
En wanneer er dan een uiteindelijke ticket prijs inclusief 70 euro korting uitrolt van 628 euro, met een redelijk lange overstaptijd, mag ik daar iets van vinden en dat becommentariëren met een advies voor een vervolg aankoop. Dat jij daar anders over denkt komt een beetje over als het pietje van Yasmin kietelen.
De vorige keren heb ik 495 betaald en 540 dacht ik. Beide keren een maand.quote:Op maandag 5 december 2016 21:09 schreef XL het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik dit erg netjes vind van Emirates. Dus op die eerste twee retourtjes 35 euro per stuk gespaard. Als die ook ongeveer 600 gekost hebben is dat bijna 6% cashback. Zo hebben ook de niet frequent flyers iets aan die punten.
Echt een forse korting op een low fare ticket. Geen wonder dat KLM en andere grote jongen klagen over oneerlijke concurrentie. Ben benieuwd of andere airlines ook dit soort kortingen gaan geven.quote:Op dinsdag 6 december 2016 10:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De vorige keren heb ik 495 betaald en 540 dacht ik. Beide keren een maand.
Ja ik kijk niet eens meer naar KLM tickets. Ga gelijk naar Emirates en Ethihad etcquote:Op dinsdag 6 december 2016 10:37 schreef XL het volgende:
[..]
Echt een forse korting op een low fare ticket. Geen wonder dat KLM en andere grote jongen klagen over oneerlijke concurrentie. Ben benieuwd of andere airlines ook dit soort kortingen gaan geven.
Ik heb nog een half miljoen punten die ik amper kan uitgeven
Dank, was dat topic even vergetenquote:Op maandag 5 december 2016 23:23 schreef Fogel het volgende:
Static zei het al, en het gaat gewoon even in de herhaling:
[..]
Dat is de juiste plek voor (goedkope) reisroutes
Bij KLM gebruik ik de miles uitsluitend voor enkele reis tickets, dan is het normaliter wel een goede deal en betaal je alleen de luchthavenbelastingen.quote:Op maandag 5 december 2016 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat je bij Flying Blue natuurlijk nooit lukken met hun achterlijk lage base prijzen en hun idioot hoge toeslagen, die je dus ook bij een award ticket mag aftikken.
Nee. Had een maand geleden een vlucht met UIA van KBP naar AMS (heen met KLM, terug met UIA). Oud toestel, vlucht was vertraagd, erg weinig beenruimte.quote:
Beenruimte ok, maar wat is er per se erg aan een oud toestel? Zeker voor zo'n korte vlucht.quote:Op woensdag 7 december 2016 22:38 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Nee. Had een maand geleden een vlucht met UIA van KBP naar AMS (heen met KLM, terug met UIA). Oud toestel, vlucht was vertraagd, erg weinig beenruimte.
Op de heenvlucht wel in business gevlogen btw met KLM. Blijft Europa, dus niet denderend, maar nog steeds wel leuk.
Das wel een hele kluif idd. In 2014 vloog ik met een 25 jaar oude 767 van Arkefly (stammend uit het Air Holland tijdperk) naar de Dominicaanse Republiek. Het toestel waar ik eigenlijk mee zou vliegen was wel voorzien van entertainment in de klasse die ik had geboekt.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:16 schreef sirdanilot het volgende:
Op een lange vlucht is een oud toestel zonder entertainment wel 3x niks.
Als je transfer zegt, bedoel je een overstap zonder dat je de luchthaven verlaat? Dan heb je niets te maken met HK.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:37 schreef Simmertje het volgende:
Heb een vraag over het verlopen van mijn paspoort. Mijn Paspoort verloopt in juni en tussen half januari en half februari ben ik op reis in Japan/Australie. Nu weet ik na research dat in die landen niet de 6-maanden geldig regel geldt. Nu heb ik op de terugweg een transfer in Hong Kong, nu hanteren ze daar wel die regel als je ook echt daadwerkelijk het land ingaat. Ik neem aan dat het voor mij dan geen probleem is aangezien ik alleen een transfer neem in Hong Kong?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |