KLM heeft heel even op Schiphol het beleid gehad dat er een gekleurde tag om de handbagage heen moet waarin stond dat deze bovenin kon of onder de stoel voor je, daar zal ongetwijfeld een boel gezeik mee geweest zijn, want er komt simpelweg geen tag om mijn handbagage, doe je het erom gaat deze er direct weer af en de handbagage komt altijd zonder tag het toestel in, want ik ga KLM natuurlijk niet makkelijk maken door op één oogopslag direct te kunnen zien welke kleur tag eromheen zit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan.
jij hork jijquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
Treffende omschrijvingquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
vooraf stoel kiezen is tegenwoordig weer betaalt. Bij checkin gratis.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
Ik vlieg nooit met KLM, maar normaal gesproken kan ik altijd een voorkeur instellen. Daar is verder niets aan verbonden (van beide kanten niet, het is slechts een voorkeur).quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.
Je stelde het als een feit voor alle intercontinentale vluchten. En dat is gewoon niet zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:49 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
Het heeft ook met de CAO te maken - als ik over KLm mag spreken - de begage-handelaars mogen niet meer dan 32 kilo tillen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:49 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
maarja, ik hoef niet zo nodig naar stavanger of cristiansandquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:10 schreef DeeBee het volgende:
Laatst vloog ik standby met KL en toen kreeg ik ook een van die economy stoelen die normaal het meest gewild zijn en $40 extra kosten ofzo.Maar ja, ze proberen er gewoon wat extra omzet uit te slepen en de stoelen voorin zijn vaak toch wel populairder.
![]()
Overigens werd SAS hier ietwat afgekraakt en ze hebben inderdaad geen service meer op hun Europese vluchten, maar ze zijn wel punctueel en georganiseerd en vliegen op veel prima bestemmingen, zeker in Noord-Europa, dat kan je van LCC's niet zeggen.
De stelregel is een feit, daar is niks aan te veranderen. Maatschappijen mogen daar zelf uitzonderingen op maken. Als ze meer geven prima, als ze minder geven kan dat ook als ze daar gegronde redenen voor hebben (wat static zegt) maar dat betekent wel dat ze van de internationale regelgeving afwijken. 23kg is standaard en 32kg voor overweight, dat is de norm bij 90% van alle maatschappijen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je stelde het als een feit voor alle intercontinentale vluchten. En dat is gewoon niet zo.
Alle maatschappijen hebben daar zo hun eigen regels voor.
Nou we zullen zien wat er bij check in nog over is dan. Vraag me af hoeveel mensen echt gaan betalen om economy class stoelen uit te kiezen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
vooraf stoel kiezen is tegenwoordig weer betaalt. Bij checkin gratis.
Nu ja, dat heb ik juist een keer moeten doen dankzij de trolkoffertrollen. Ik had een stoel vooraan maar het vak daar zat al vol met koffers (ook al zaten er nog niet veel mensen geloof ik).quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:51 schreef Operc het volgende:
[..]
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen.
Niet zoveel mensen voor de reguliere economy classe stoelen, en dat is ook één van de opzetten van deze regel, op deze manier kunnen frequent flyers, welke wel kosteloos een reguliere stoel mogen kiezen, uit veel meer stoelen kiezen bij het boeken van een vlucht, vroegâh bij het boeken kwam het voor dat op rij 12 pas de eerste stoel al beschikbaar was omdat men de rest van de stoelen ook al had vastgelegd, tegenwoordig kan ik vrij eenvoudig een stoel selecteren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 05:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou we zullen zien wat er bij check in nog over is dan. Vraag me af hoeveel mensen echt gaan betalen om economy class stoelen uit te kiezen.
Bij de incheckbalie delen ze deze mogelijk ook uit, maar daar kom ik niet, dit was bij de boarding gate zelf.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
Handbagage is apart (met een max van 5 kg).quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:03 schreef kaiserhenk het volgende:
Iemand hier die ervaring heeft met Tara Air/Yeti Air in Nepal?
Ik ben van plan om over een maand van Kathmandu naar Lukla te vliegen en zag op hun site dat ik maximaal 10 kilo bagage mee mag nemen. Is dit ruimbagage of ook handbagage erbij?
Als het in totaal 10 kilo is dan zal ik creatief moeten inpakken
Ah, dat dacht ik al. Ik was al van plan om niet veel mee te nemen naar Lukla, zal waarschijnlijk iets van 12 kilo ofzo worden, ik moet alles zelf meesjouwen, dus less=morequote:Op zaterdag 22 oktober 2016 19:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Handbagage is apart (met een max van 5 kg).
Je kunt altijd (kosteloos) bagage achterlaten in je hotel in KTM, en dat bij terugkeer daar weer ophalen.
Je moet alleen wel warme kleding meenemen, de temperatuur in Lukla is vergelijkbaar met die in Nederland in december.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 20:45 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Ah, dat dacht ik al. Ik was al van plan om niet veel mee te nemen naar Lukla, zal waarschijnlijk iets van 12 kilo ofzo worden, ik moet alles zelf meesjouwen, dus less=more
Dat is werelwijd, niet enkel om ruggen van baggage handelaars te sparen, maar ook het transport system in de kelder heeft een maximum van 32 kg.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:17 schreef static het volgende:
[..]
Het heeft ook met de CAO te maken - als ik over KLm mag spreken - de begage-handelaars mogen niet meer dan 32 kilo tillen.
Dat is gratis.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Gratisquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Tsja zo kun je het ook bekijken inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 23:32 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie met TUI vliegt:
TUI heeft hun online stoelreservering omgegooid. In het verleden kon je vanaf exact 21 dagen voor vertrek van je heenvlucht en exact 35 dagen voor vertrek van je terugvlucht (lokale tijd) tegen betaling een stoel reserveren en daarna gratis online inchecken. Niet inchecken betekende ook geen garantie dat je naast elkaar zat als gezelschap.
Als je eerste keus wilde hebben (zoals ik) dan had deze manier als gevolg dat je de opmerkelijke situatie had je twee keer in moest loggen: een keer midden in de nacht voor je terug vlucht en een keer midden op de dag.
Dat is nu veranderd. Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht. Om naast elkaar te zitten ben je niet meer verplicht om je portemonnee te trekken, je moet wel op tijd inloggen om automatisch stoelen aangewezen te krijgen die naast elkaar zijn. Als er nog stoelen beschikbaar zijn kan je tegen betaling andere stoelen kiezen. Wat ook handig is, is dat je je naderhand je stoel nog kan wijzigen. Dat kon voorheen niet.
TUI heeft relatief weinig publiciteit gegeven aan deze verandering, ze hebben alleen de teksten op de website aangepast. Normaal zijn alle stoelen met extra (been)ruimte etc in no-time weg als de reservering eenmaal open gaat, nu is dat een stuk rustiger.
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 06:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?quote:Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht.
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie.
TUI heeft het tot voor kort wel altijd zo gedaan met de stoelen reservering: 3 weken voor vertrek van de heenvlucht en 5 weken voor vertrek van de terugvlucht. Juist omdat TUI het altijd zo heeft gedaan, had ik wel iets meer duidelijkheid op hun site verwacht m.b.t. het nieuwe reserveringsbeleid.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.
Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie.
Dan is de Nederlandse TUI de eerste uitzondering daarop.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Je krijgt bij Ryanair een stoel aangewezen, kiezen is betalen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Dan ben jij dus de bron!quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.
Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.
bijzonder hatelijk volk is dat altijd. Die snappen ook gewoon echt niet dat je zo niet je zin krijgt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.
Echter als je niet betaald voor stoelkeuze dan kan het wel zo zijn dat niet de hele familie bij elkaar zit.
Voor mij persoonlijk wordt comfort wat belangrijker, low cost airliners zijn prima, echter betaal ik wel voor een stoel of zorg ik ervoor dat ik een stoel kan kiezen middels een lidmaatschap van de betreffende maatschappij.
Wanneer je dat er niet voor over hebt wil ik ook niets maar dan ook echt helemaal niets horen over dat je niet bij elkaar kan zitten, dat is simpelweg niet mijn probleem en ik zal mijn stoel dan ook niet afstaan voor een minderwaardige stoel, en nee van rij 2 aan het gangpad naar rij 8 in het midden in een Transavia (of wat voor maatschappij dan ook) is geen gelijkwaardige stoel, de verbolgenheid waarop op mij werd gereageerd sterken mij juist dan, ik kan dan lekker dwars luid en duidelijk mijn mening verkondigingen. (Zeker omdat je met Transavia gewoon online in kan checken en dan een stoel selecteren, wanneer je dat niet doet en 1,5 uur voor vertrek bij de incheck balie staat, ja dan is de keuze wat beperkter, leer je dat voor het volgende jaar).
Geeft je dagboek geen antwoord meer?quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.
Je kunt tegen betaling ruim (ik meen 30 dagen) van tevoren inchecken en een stoel uitkiezen of zonder betaling 7 dagen van tevoren online inchecken en een stoel uitkiezen.
Hangt er vanaf waar je heen wil of dat slim is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Het voordeel voor de luchtvaartmaatschappij met vrije stoelkeuze is dat mensen hierdoor juist wat eerder bij de gate zijn om zo vooraan de rij te staan om een goede plaats in het toestel te kunnen bemachtigen.quote:Op donderdag 3 november 2016 06:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.
Als ik ruimbagage heb wacht ik graag buiten het vliegtuig en stap pas het vliegtuig in als iedereen al zit.quote:Op donderdag 3 november 2016 20:22 schreef MCH het volgende:
Sowieso vind ik de rij wachtende mensen, soms wel 30 minuten voor vertrek, bij de gate één van de grootste raadsels van het leven. Wat bezielt hen? Het vliegtuig gaat echt niet zonder jou weg als je bij de gate bent.
raar..paar keer met Turkish gevlogen en kon gewoon zonder kosten stoel uitkiezen...dacht ikquote:Op donderdag 3 november 2016 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
Met welke vlucht is dat, allebei, of die vanaf Schiphol?quote:Op donderdag 3 november 2016 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
Voor beide vluchten alle stoelen geblokkeerd.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met welke vlucht is dat, allebei, of die vanaf Schiphol?
Ik heb namelijk uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Airbus 330 welke normaliter op de ochtenvlucht vanuit Istanbul vliegt en de eerste vlucht naar Istanbul is vanaf Amsterdam niet meer standaard het Airbus 330 toestel gaat zijn.
Ik heb daar zeer zeker een mening over omdat cargo technisch dat wat beperkingen op legt. Dat zou wel weer kunnen betekenen dat men het zitplaatsenoverzicht nog niet helemaal vrij kan of wil geven. (Het aantal vooraf verkochte nooduitgangplaatsen valt mee en kan men eenvoudig aanpassen na toestelwissel).
Stoelen kopen voor de nooduitgang, dat doe ik dan weer nimmer, als ik ze zou willen kan ik ze kosteloos krijgen als ze nog beschikbaar zijn, maar ik vind persoonlijk die plaats niet heel fijn, ik zit liever op een tweetje als enige passagier dan met zijn tweeën bij een nooduitgangplek.
Normaliter wordt er inderdaad met een Airbus 330-300 gevlogen op de route naar Bangkok, de vlucht TK 1954 is over het algemeen een Airbus 321, hoewel cargo het noodzakelijk kan maken vanuit Istanbul dit toestel incidenteel wel eens te upgraden naar een Airbus 330-200...quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor beide vluchten alle stoelen geblokkeerd.
Het is de TK1954 AMS-IST in een A321 en TK68 IST-BKK in een 777-300. Ik verbaasde me er ook al over dat er die route met een 777 gevlogen wordt. Vorige keren altijd in een A330 IST-BKK gevlogen. Wel een 3-3-3 stoelopstelling in die 777, dus dat is dan wel weer gunstig.
Vorige keren was het wel de avondvlucht vanuit IST. Dit is de eerste keer met de nachtvlucht van 01:55.
Met één telefoontje naar het Amsterdam Callcentre van Turkish Airlines werd alles dus gewoon opgelost en dié stoelen gereserveerd die ik ook wilde hebben, voorste compartiment met slechts een rijtje of 6 van 3-3-3 stoelen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Normaliter wordt er inderdaad met een Airbus 330-300 gevlogen op de route naar Bangkok, de vlucht TK 1954 is over het algemeen een Airbus 321, hoewel cargo het noodzakelijk kan maken vanuit Istanbul dit toestel incidenteel wel eens te upgraden naar een Airbus 330-200...
Nu heb ik alleen ervaring met het reserveren van business classe seats, en dat is gratis, bij economy classe check ik gewoon online in vanaf het moment dat dat kan. Ik vraag mij af of je wel de non chargable seats (dus niet de exit row seats) wel kan reserveren met Turkish Airlines 100 dagen voor vertrek.
Chargeable seats including emergency row seats can be purchased between 100 days before the flight and until 48 hours before the flight, within 48 hours to the flight seats can be selected on airport only.
Hier lees ik dat je dus alleen de stoelen waarvoor je extra moet betalen kan reserveren. En bij long en medium haul vlucht zijn de reguliere stoelen gratis volgens het tabelletje in de bron.
Bron: http://www.turkishairline(...)vices/seat-selection
Denk dat je er beter een nieuwe draad over kunt openen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:11 schreef relativity het volgende:
Misschien een beetje offtopic: maar is iemand hier weleens in Zambia geweest? Hoe zijn de verblijfplaatsen daar en wat is aan te raden?
Normaal boek ik alleen een vlucht (azie) en dan zoek ik het allemaal daar zelf wel uit, maar een beetje ingewonnen kennis kan geen kwaad
Koffer wordt doorgelabeld en ik zou in de VS wel minimaal 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?
Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
Thanksquote:Op dinsdag 15 november 2016 16:57 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Koffer wordt doorgelabeld en ik zou in de VS wel minimaal 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn.
Ik hoop dat je meteen door kunt, want Belize City is gewoon goor.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?
Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
en daar vraagt ie dan nog een beurs voor aan ook...quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?
Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
Weet je gelijk hoe hard je genaaid wordt in Nederland (al moet je wel ff de brandstofkosten naar FF erbij op tellen)quote:Op maandag 21 november 2016 20:28 schreef icloud het volgende:
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.quote:Op maandag 21 november 2016 20:28 schreef icloud het volgende:
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
klopt, maar als jij langdurig bijna letterlijk voor de deur gaat parkeren bij schiphol, ben je geen 90 eurie kwijt.....quote:Op maandag 21 november 2016 21:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
Mwah, 167 euro op Schiphol P1/2 die periode. Frankfurt heeft hele voordelige parkeertarieven. 60 euro voor 3,5 weken en 10 minuten met de shuttlebus. Daarnaast meer keuze om goedkoop richting het oosten te vliegen. Moet je uiteraard wel een leasebak hebben om de transportkosten naar FRA te beperken.quote:Op maandag 21 november 2016 21:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
Die 90 eurie is op p2 direct voor terminal2 bij the square, niet duur voor zo toplocatie.quote:Op maandag 21 november 2016 22:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, 167 euro op Schiphol P1/2 die periode. Frankfurt heeft hele voordelige parkeertarieven. 60 euro voor 3,5 weken en 10 minuten met de shuttlebus. Daarnaast meer keuze om goedkoop richting het oosten te vliegen. Moet je uiteraard wel een leasebak hebben om de transportkosten naar FRA te beperken.
Meestal kun je sparen, besteden van punten lijkt me niet.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand of je bij het boeken van een ticket op cheaptickets ook gebruik kunt maken van de gespaarde punten bij de desbetreffende airline?
Heb de vraag ook op hun facebook gevraagd. Nog geen antwoord. Zou wel jammer zijn als het niet kan.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:51 schreef XL het volgende:
[..]
Meestal kun je sparen, besteden van punten lijkt me niet.
Ik snap ook niet goed hoe je ze zou willen inwisselen? Als je met punten betaalt heb je er natuurlijk niks meer aan dat de vlucht misschien in euro's een paar tientjes goedkoper is, je betaalt immers niet met geld maar met het aantal benodigde punten.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb de vraag ook op hun facebook gevraagd. Nog geen antwoord. Zou wel jammer zijn als het niet kan.
Ze zeggen dat je idd kan sparen maar ze niet kan inwisselen.
Nee dat is ook zoquote:Op woensdag 30 november 2016 13:14 schreef XL het volgende:
[..]
Ik snap ook niet goed hoe je ze zou willen inwisselen? Als je met punten betaalt heb je er natuurlijk niks meer aan dat de vlucht misschien in euro's een paar tientjes goedkoper is, je betaalt immers niet met geld maar met het aantal benodigde punten.
Nee, maakt niet uit.quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:35 schreef groggy het volgende:
Ik wil vliegen bij wizzair, maakt het qua prijs uit of ik een grote handbagage neem bij het boeken of pas bij het online inchecken?
Je wil miles/punten spenderen, i.e. een awardbooking maken? Dat kan alleen op de site van de luchtvaartmaatschappij en bepaalde partners.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand of je bij het boeken van een ticket op cheaptickets ook gebruik kunt maken van de gespaarde punten bij de desbetreffende airline?
Ja ze hebben al geantwoord dat het niet kan. Sowieso zou ik eerder bij de airline zelf boeken vanwege de boekingskosten bij Cheaptickets.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je wil miles/punten spenderen, i.e. een awardbooking maken? Dat kan alleen op de site van de luchtvaartmaatschappij en bepaalde partners.
Bij klm b.v. via klm zelf, transavia, Air France, etc.
Bij Avios (British Airways / Iberia ) b.v. bij zowel BA als Iberia zelf maar ook op avios.com en waarschijnlijk nog een hele trits aan andere partners.
Maar nee, niet op cheaptickets of andere online travel agencies.
Van welke airline wil je een awardbooking maken?quote:Op donderdag 1 december 2016 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ze hebben al geantwoord dat het niet kan. Sowieso zou ik eerder bij de airline zelf boeken vanwege de boekingskosten bij Cheaptickets.
Oh dat wil ik allemaal niet :p Gaat om Emirates en je kan tegenwoordig een ticket gedeeltelijk betalen met punten.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Van welke airline wil je een awardbooking maken?
Als je iets super ingewikkelds wil (first class, open jaws, multi city trips etc.) dan zijn er ook bedrijfjes die het voor je doen tegen een zo voordelig mogelijk aantal punten. Maar voor ee nsimpele boeking uiteraard onnodig.
Ja dat zul je echt via emirates zelf moeten doen.quote:Op donderdag 1 december 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh dat wil ik allemaal niet :p Gaat om Emirates en je kan tegenwoordig een ticket gedeeltelijk betalen met punten.
Ga voor de grap maar eens kijken bij Emirates hoeveel korting je op de base prijs krijgt met die punten van dat enkele retourtje Bangkok.... NUL! Volgens mij heb je minstens 25000 punten nodig om korting te krijgen. Ze zijn ook daar in de zandbak niet achterlijk hoor. Want dacht je echt dat je na één retourtje BKK korting zou krijgen op het volgende retourtje? Gewoon blijven nadenkenquote:Op donderdag 1 december 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh dat wil ik allemaal niet :p Gaat om Emirates en je kan tegenwoordig een ticket gedeeltelijk betalen met punten.
Ze geven nu 70 euro korting voor die 9000 punten dacht ik die ik hebquote:Op donderdag 1 december 2016 20:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ga voor de grap maar eens kijken bij Emirates hoeveel korting je op de base prijs krijgt met die punten van dat enkele retourtje Bangkok.... NUL! Volgens mij heb je minstens 25000 punten nodig om korting te krijgen. Ze zijn ook daar in de zandbak niet achterlijk hoor. Want dacht je echt dat je na één retourtje BKK korting zou krijgen op het volgende retourtje? Gewoon blijven nadenken
Oh, maar geen korting op Economy Saver tickets toch?quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze geven nu 70 euro korting voor die 9000 punten dacht ik die ik heb
Eigenlijk slaat je hele reactie dus nergens op.
Jawel. Gaat gewoon in mijn geval rond de 70 euro van de totale ticketprijs af. Zijn 9700 punten.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oh, maar geen korting op Economy Saver tickets toch?
Ik vind het super.Het is pas sinds een paar maanden mogelijk.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:46 schreef sirdanilot het volgende:
Vind ik best wel een nette korting hoor.
Ik heb rond de 6000 Avios en daar kun je helaas zo goed als niks mee.
Netjes hoor. Laat jevook nog eens weten wat dan de uiteindelijke netto cash prijs was? Want op dit moment in 480 euro een hele gewone prijs naar Bangkok en Emirates zit daar een stuk boven.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jawel. Gaat gewoon in mijn geval rond de 70 euro van de totale ticketprijs af. Zijn 9700 punten.
Ze noemen het de Cash+Miles optie:
Want to pay using Cash+Miles?
Reduce the cost of your booking by up to EUR 73.02 redeeming 9,700 Miles
Het is trouwens gespaard met 2 keer retour Amsterdam-Bangkok.
Voor 6 weken vanaf 3 Jan 2017 zie ik die prijzen helaas nergens. Emirates gaat met die korting rond de 700 euro kosten.quote:Op vrijdag 2 december 2016 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Netjes hoor. Laat jevook nog eens weten wat dan de uiteindelijke netto cash prijs was? Want op dit moment in 480 euro een hele gewone prijs naar Bangkok en Emirates zit daar een stuk boven.
Is ook een beetje kort dag hé. In het algemeen zijn tickets tot zo'n 11-12 weken vóór vertrek aanzienlijk goedkoper dan daarna. Voor jan-feb hadden Cathay en Turkish perfecte aanbiedingen in oktober 460-490. Dus vlieg ik deze keer met Turkish Airlines met een 2 x 2 uur overstap op IST. Kostte < 500 euro all-in met 30kg bagage vrijdom en gereserveerde stoelen, wat bij Cathay dan weer niet kan. Voor hetzelfde ticket betaal je vandaag minimaal 638 euro.quote:Op zaterdag 3 december 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor 6 weken vanaf 3 Jan 2017 zie ik die prijzen helaas nergens. Emirates gaat met die korting rond de 700 euro kosten.
Ah dag eerder terug al wat goedkoper
Wat is lang?quote:Op zondag 4 december 2016 19:19 schreef Troonwoord het volgende:
weet er iemand of je lang moeten wachten aan de baggage dropoff op schiphol?
Is echt heel afhankelijk per vlucht. Vaak moet ik wel 15-20 min wachten bij de bagageband, maar afgelopen week kon ik direct mijn koffer van de band afhalenquote:Op zondag 4 december 2016 19:19 schreef Troonwoord het volgende:
weet er iemand of je lang moeten wachten aan de baggage dropoff op schiphol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |