abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:31:11 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166109698
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:14:28 #2
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166110580
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan.
KLM heeft heel even op Schiphol het beleid gehad dat er een gekleurde tag om de handbagage heen moet waarin stond dat deze bovenin kon of onder de stoel voor je, daar zal ongetwijfeld een boel gezeik mee geweest zijn, want er komt simpelweg geen tag om mijn handbagage, doe je het erom gaat deze er direct weer af en de handbagage komt altijd zonder tag het toestel in, want ik ga KLM natuurlijk niet makkelijk maken door op één oogopslag direct te kunnen zien welke kleur tag eromheen zit.

Mijn handbagage gaat ook niet onder de stoel voor mij, simpelweg omdat ik niet mijn beenruimte ga inwisselen voor het beleid van KLM dat er voor in te checken bagage betaald moet worden en daardoor de handbagagebakken voller worden, dan ga je maar strenger bij het instappen voorselecteren en die bagage alsnog in het ruim stoppen.

De laatste tijd, ook bij volle vluchten, zie ik het niet meer op Schiphol, maar op Budapest was men bezig met deze onzin, en ik snap ook wel dat het de opdracht is die ze meekrijgen, en men wordt daadwerkelijk gecontroleerd of men dit beleid uitvoert, die tag haalt het vliegtuig dus niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:39:41 #3
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166111252
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166111499
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
jij hork jij
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:53:49 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_166111623
Bij mij zijn die tags ook altijd direct weer pleite. Ze weten het soms te presteren om het om mijn laptoptas te willen doen, terwijl dat mijn enige bagage is.

Gaat er direct in de slurf weer af
  Moderator vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:45:11 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_166112981
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
Treffende omschrijving :D

Geen moeite met tags hier trouwens. Hang d'r maar aan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166113597
Mij boeien die tags ook echt voor geen meter.

Maar ik moest wel vreselijk lachen toen een vriendinnetje haar rokje een paar jaar geleden werd getagd! Want er zat een zakje op het rokje! :D

Te grappig gewoon!
pi_166113904
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
pi_166114051
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
vooraf stoel kiezen is tegenwoordig weer betaalt. Bij checkin gratis.
pi_166116143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
Ik vlieg nooit met KLM, maar normaal gesproken kan ik altijd een voorkeur instellen. Daar is verder niets aan verbonden (van beide kanten niet, het is slechts een voorkeur).

Wat ik altijd wel merk, is dat ook als ik geen voorkeur opgeef, ik toch altijd wel heel mooie plekjes krijg als vrouw alleen. Meestal aan het raam, en in een nachtvlucht vaak ook zonder mensen naast me.
pi_166118031
Laatst vloog ik standby met KL en toen kreeg ik ook een van die economy stoelen die normaal het meest gewild zijn en $40 extra kosten ofzo. :') Maar ja, ze proberen er gewoon wat extra omzet uit te slepen en de stoelen voorin zijn vaak toch wel populairder. :)

Overigens werd SAS hier ietwat afgekraakt en ze hebben inderdaad geen service meer op hun Europese vluchten, maar ze zijn wel punctueel en georganiseerd en vliegen op veel prima bestemmingen, zeker in Noord-Europa, dat kan je van LCC's niet zeggen.
Jack does it in real time...
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:49:53 #12
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_166118896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
pi_166119184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:49 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
Je stelde het als een feit voor alle intercontinentale vluchten. En dat is gewoon niet zo.

Alle maatschappijen hebben daar zo hun eigen regels voor.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:17:39 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166119262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:49 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
Het heeft ook met de CAO te maken - als ik over KLm mag spreken - de begage-handelaars mogen niet meer dan 32 kilo tillen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_166119491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:10 schreef DeeBee het volgende:
Laatst vloog ik standby met KL en toen kreeg ik ook een van die economy stoelen die normaal het meest gewild zijn en $40 extra kosten ofzo. :') Maar ja, ze proberen er gewoon wat extra omzet uit te slepen en de stoelen voorin zijn vaak toch wel populairder. :)

Overigens werd SAS hier ietwat afgekraakt en ze hebben inderdaad geen service meer op hun Europese vluchten, maar ze zijn wel punctueel en georganiseerd en vliegen op veel prima bestemmingen, zeker in Noord-Europa, dat kan je van LCC's niet zeggen.
maarja, ik hoef niet zo nodig naar stavanger of cristiansand :P

Op een oslo > amsterdam vond ik het niet heel spannend. Vooral omdat we een eeuwigheid bleven wachten op een andere vertraagde vlucht. Als ik dan mag kiezen tussen de koffie of wifi van norwegian weet ik het wel. Vooral omdat die in de regel goedkoper zijn.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:09:18 #16
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_166119695
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:09 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je stelde het als een feit voor alle intercontinentale vluchten. En dat is gewoon niet zo.

Alle maatschappijen hebben daar zo hun eigen regels voor.
De stelregel is een feit, daar is niks aan te veranderen. Maatschappijen mogen daar zelf uitzonderingen op maken. Als ze meer geven prima, als ze minder geven kan dat ook als ze daar gegronde redenen voor hebben (wat static zegt) maar dat betekent wel dat ze van de internationale regelgeving afwijken. 23kg is standaard en 32kg voor overweight, dat is de norm bij 90% van alle maatschappijen.
pi_166120304
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

vooraf stoel kiezen is tegenwoordig weer betaalt. Bij checkin gratis.
Nou we zullen zien wat er bij check in nog over is dan. Vraag me af hoeveel mensen echt gaan betalen om economy class stoelen uit te kiezen.
pi_166120316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:51 schreef Operc het volgende:

[..]

De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen. :X
Nu ja, dat heb ik juist een keer moeten doen dankzij de trolkoffertrollen. Ik had een stoel vooraan maar het vak daar zat al vol met koffers (ook al zaten er nog niet veel mensen geloof ik).

Heb uiteindelijk toch nog, ook al zat ik vooraan, een paar minuten moeten wachten voor ik mijn tas kon pakken en eruit kan. Was echt niet van plan om buiten mijn schuld gvd ook nog te wachten tot het hele vliegtuig leeg is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:39:24 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166121638
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 05:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou we zullen zien wat er bij check in nog over is dan. Vraag me af hoeveel mensen echt gaan betalen om economy class stoelen uit te kiezen.
Niet zoveel mensen voor de reguliere economy classe stoelen, en dat is ook één van de opzetten van deze regel, op deze manier kunnen frequent flyers, welke wel kosteloos een reguliere stoel mogen kiezen, uit veel meer stoelen kiezen bij het boeken van een vlucht, vroegâh bij het boeken kwam het voor dat op rij 12 pas de eerste stoel al beschikbaar was omdat men de rest van de stoelen ook al had vastgelegd, tegenwoordig kan ik vrij eenvoudig een stoel selecteren.

Hoewel ik persoonlijk het liefst achterin het toestel zit, kost dat bij een reguliere luchtvaartmaatschappij toch wel extra tijd bij het uitstappen, op Europese vluchten scheelt dat 10 minuten, nog wel te overzien, maar op vluchten buiten Schengen waar ook een paspoortcontrole noodzakelijk is en meerdere vliegtuigen tegelijk aan kunnen komen die door het zelfde paspoortcontrolefilter moeten kan dat zo 45 minuten schelen, en als ik 1 x per jaar een vakantievlucht zou maken en toch op bagage moet wachten prima, maar ik het geen bagage en wil gewoon naar huis, zeker in de avonduren als de NS frequentie qua treinen ook minder is, kan een zitplaats voorin zo een uur schelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:44:22 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166121708
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
Bij de incheckbalie delen ze deze mogelijk ook uit, maar daar kom ik niet, dit was bij de boarding gate zelf.
De veiligheidscontrole op Budapest Airport, zeker aan de KLM zijde valt eigenlijk altijd wel mee, priority of niet, je moet wel een beetje verstandig een rij kiezen als ik met Wizz Air vlieg, maar ook in de reguliere rij hoe ik nooit echt lang te wachten, Budapest heeft meer poortjes open dan Schiphol in de vroege ochtenduren met aanmerkelijk minder vluchten en men doet actief mensen naar de priority line doen gaan als het daar rustig is.
Dat gezegd hebbende, de B-kant van deze luchthaven, ja daar is het wel eens druk, maar je hoeft niet via die kant door de beveiliging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166121945
Iemand hier die ervaring heeft met Tara Air/Yeti Air in Nepal?
Ik ben van plan om over een maand van Kathmandu naar Lukla te vliegen en zag op hun site dat ik maximaal 10 kilo bagage mee mag nemen. Is dit ruimbagage of ook handbagage erbij?
Als het in totaal 10 kilo is dan zal ik creatief moeten inpakken :7
pi_166130996
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:03 schreef kaiserhenk het volgende:
Iemand hier die ervaring heeft met Tara Air/Yeti Air in Nepal?
Ik ben van plan om over een maand van Kathmandu naar Lukla te vliegen en zag op hun site dat ik maximaal 10 kilo bagage mee mag nemen. Is dit ruimbagage of ook handbagage erbij?
Als het in totaal 10 kilo is dan zal ik creatief moeten inpakken :7
Handbagage is apart (met een max van 5 kg).

Je kunt altijd (kosteloos) bagage achterlaten in je hotel in KTM, en dat bij terugkeer daar weer ophalen.
pi_166132724
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Handbagage is apart (met een max van 5 kg).

Je kunt altijd (kosteloos) bagage achterlaten in je hotel in KTM, en dat bij terugkeer daar weer ophalen.
Ah, dat dacht ik al. Ik was al van plan om niet veel mee te nemen naar Lukla, zal waarschijnlijk iets van 12 kilo ofzo worden, ik moet alles zelf meesjouwen, dus less=more :)
pi_166133974
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:45 schreef kaiserhenk het volgende:

[..]

Ah, dat dacht ik al. Ik was al van plan om niet veel mee te nemen naar Lukla, zal waarschijnlijk iets van 12 kilo ofzo worden, ik moet alles zelf meesjouwen, dus less=more :)
Je moet alleen wel warme kleding meenemen, de temperatuur in Lukla is vergelijkbaar met die in Nederland in december.
pi_166165451
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:17 schreef static het volgende:

[..]

Het heeft ook met de CAO te maken - als ik over KLm mag spreken - de begage-handelaars mogen niet meer dan 32 kilo tillen.
Dat is werelwijd, niet enkel om ruggen van baggage handelaars te sparen, maar ook het transport system in de kelder heeft een maximum van 32 kg.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_166291213
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
  One tough cookie zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:29:41 #27
169210 liesje1979
pi_166291237
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Dat is gratis.
pi_166291243
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Gratis
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166291285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
pi_166291342
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_166291390
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Tsja zo kun je het ook bekijken inderdaad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:32:56 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166292756
Voor wie met TUI vliegt:

TUI heeft hun online stoelreservering omgegooid. In het verleden kon je vanaf exact 21 dagen voor vertrek van je heenvlucht en exact 35 dagen voor vertrek van je terugvlucht (lokale tijd) tegen betaling een stoel reserveren en daarna gratis online inchecken. Niet inchecken betekende ook geen garantie dat je naast elkaar zat als gezelschap.
Als je eerste keus wilde hebben (zoals ik) dan had deze manier als gevolg dat je de opmerkelijke situatie had je twee keer in moest loggen: een keer midden in de nacht voor je terug vlucht en een keer midden op de dag.

Dat is nu veranderd. Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht. Om naast elkaar te zitten ben je niet meer verplicht om je portemonnee te trekken, je moet wel op tijd inloggen om automatisch stoelen aangewezen te krijgen die naast elkaar zijn. Als er nog stoelen beschikbaar zijn kan je tegen betaling andere stoelen kiezen. Wat ook handig is, is dat je je naderhand je stoel nog kan wijzigen. Dat kon voorheen niet.

TUI heeft relatief weinig publiciteit gegeven aan deze verandering, ze hebben alleen de teksten op de website aangepast. Normaal zijn alle stoelen met extra (been)ruimte etc in no-time weg als de reservering eenmaal open gaat, nu is dat een stuk rustiger.
So we just called him Fred
pi_166295874
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 23:32 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie met TUI vliegt:

TUI heeft hun online stoelreservering omgegooid. In het verleden kon je vanaf exact 21 dagen voor vertrek van je heenvlucht en exact 35 dagen voor vertrek van je terugvlucht (lokale tijd) tegen betaling een stoel reserveren en daarna gratis online inchecken. Niet inchecken betekende ook geen garantie dat je naast elkaar zat als gezelschap.
Als je eerste keus wilde hebben (zoals ik) dan had deze manier als gevolg dat je de opmerkelijke situatie had je twee keer in moest loggen: een keer midden in de nacht voor je terug vlucht en een keer midden op de dag.

Dat is nu veranderd. Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht. Om naast elkaar te zitten ben je niet meer verplicht om je portemonnee te trekken, je moet wel op tijd inloggen om automatisch stoelen aangewezen te krijgen die naast elkaar zijn. Als er nog stoelen beschikbaar zijn kan je tegen betaling andere stoelen kiezen. Wat ook handig is, is dat je je naderhand je stoel nog kan wijzigen. Dat kon voorheen niet.

TUI heeft relatief weinig publiciteit gegeven aan deze verandering, ze hebben alleen de teksten op de website aangepast. Normaal zijn alle stoelen met extra (been)ruimte etc in no-time weg als de reservering eenmaal open gaat, nu is dat een stuk rustiger.
Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.
pi_166298326
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 06:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
pi_166298669
quote:
Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht.
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie :{ .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:58:58 #36
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166298748
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie :{ .
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166298846
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
TUI heeft het tot voor kort wel altijd zo gedaan met de stoelen reservering: 3 weken voor vertrek van de heenvlucht en 5 weken voor vertrek van de terugvlucht. Juist omdat TUI het altijd zo heeft gedaan, had ik wel iets meer duidelijkheid op hun site verwacht m.b.t. het nieuwe reserveringsbeleid.

Mij hoor je verder niet klagen (behalve dat hun info iets duidelijker mag), zoals het nu gaat, is het natuurlijk veel prettiger / eenvoudiger :) .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_166298873
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.
pi_166298923
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.
Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.
Je kunt tegen betaling ruim (ik meen 30 dagen) van tevoren inchecken en een stoel uitkiezen of zonder betaling 7 dagen van tevoren online inchecken en een stoel uitkiezen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:29:58 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166299391
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie :{ .
Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
Dan is de Nederlandse TUI de eerste uitzondering daarop. ;) In de tijd dat zij hun reservering systeem opzetten (inmiddels alweer tien jaar geleden) bestond hun business uit mensen die gemiddeld 2 weken op vakantie gingen, met een relatief korte vlucht. Dus het kwam meestal wel goed uit als de terugvlucht 35 dagen en de heenvlucht 21 dagen van de tevoren open werden gesteld. De meeste mensen konden dan in de 3 weken voor vertrek stoelen reserveren.
Aangezien ze voornamelijk retourtickets vanuit Amsterdam verkochten, was er ook geen noodzaak om rekening te houden met passagiers die juist naar Amsterdam wilden reizen.

De wereld is aan het veranderen, mensen gaan verder, maar korter op vakantie. Dan krijg je de rare situatie dat je eerst ergens midden in de nacht de stoel voor de terugvlucht kan reserveren en een paar dagen later de stoel voor heenvlucht. Ideaal voor mensen die een handjevol favoriete stoelen heeft in een vliegtuig. Je weet precies wanneer je ingelogd moet zijn om eerste keus te hebben. Maar waardeloos voor mensen die met TUI vanuit het buitenland naar Amsterdam willen.
So we just called him Fred
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:31:32 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166299427
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.
So we just called him Fred
pi_166299578
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Je krijgt bij Ryanair een stoel aangewezen, kiezen is betalen.
pi_166300038
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.
Dan ben jij dus de bron! :P ;)
Maar goed om te weten in ieder geval, thanks!
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:41:12 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166354352
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.
Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.
Echter als je niet betaald voor stoelkeuze dan kan het wel zo zijn dat niet de hele familie bij elkaar zit.

Voor mij persoonlijk wordt comfort wat belangrijker, low cost airliners zijn prima, echter betaal ik wel voor een stoel of zorg ik ervoor dat ik een stoel kan kiezen middels een lidmaatschap van de betreffende maatschappij.
Wanneer je dat er niet voor over hebt wil ik ook niets maar dan ook echt helemaal niets horen over dat je niet bij elkaar kan zitten, dat is simpelweg niet mijn probleem en ik zal mijn stoel dan ook niet afstaan voor een minderwaardige stoel, en nee van rij 2 aan het gangpad naar rij 8 in het midden in een Transavia (of wat voor maatschappij dan ook) is geen gelijkwaardige stoel, de verbolgenheid waarop op mij werd gereageerd sterken mij juist dan, ik kan dan lekker dwars luid en duidelijk mijn mening verkondigingen. (Zeker omdat je met Transavia gewoon online in kan checken en dan een stoel selecteren, wanneer je dat niet doet en 1,5 uur voor vertrek bij de incheck balie staat, ja dan is de keuze wat beperkter, leer je dat voor het volgende jaar).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166354704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.
Echter als je niet betaald voor stoelkeuze dan kan het wel zo zijn dat niet de hele familie bij elkaar zit.

Voor mij persoonlijk wordt comfort wat belangrijker, low cost airliners zijn prima, echter betaal ik wel voor een stoel of zorg ik ervoor dat ik een stoel kan kiezen middels een lidmaatschap van de betreffende maatschappij.
Wanneer je dat er niet voor over hebt wil ik ook niets maar dan ook echt helemaal niets horen over dat je niet bij elkaar kan zitten, dat is simpelweg niet mijn probleem en ik zal mijn stoel dan ook niet afstaan voor een minderwaardige stoel, en nee van rij 2 aan het gangpad naar rij 8 in het midden in een Transavia (of wat voor maatschappij dan ook) is geen gelijkwaardige stoel, de verbolgenheid waarop op mij werd gereageerd sterken mij juist dan, ik kan dan lekker dwars luid en duidelijk mijn mening verkondigingen. (Zeker omdat je met Transavia gewoon online in kan checken en dan een stoel selecteren, wanneer je dat niet doet en 1,5 uur voor vertrek bij de incheck balie staat, ja dan is de keuze wat beperkter, leer je dat voor het volgende jaar).
bijzonder hatelijk volk is dat altijd. Die snappen ook gewoon echt niet dat je zo niet je zin krijgt.
pi_166354767
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
pi_166356174
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Geeft je dagboek geen antwoord meer?
pi_166358978
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Geeft je dagboek geen antwoord meer?
nee
pi_166384442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.
Je kunt tegen betaling ruim (ik meen 30 dagen) van tevoren inchecken en een stoel uitkiezen of zonder betaling 7 dagen van tevoren online inchecken en een stoel uitkiezen.
Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.
pi_166388203
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Hangt er vanaf waar je heen wil of dat slim is.

en waar scoor jij tegenwoordig zulke goedkope tickets? Mij lukt het al een tijdje niet meer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166397934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 06:01 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.
Het voordeel voor de luchtvaartmaatschappij met vrije stoelkeuze is dat mensen hierdoor juist wat eerder bij de gate zijn om zo vooraan de rij te staan om een goede plaats in het toestel te kunnen bemachtigen.

Maar een groter voordeel van het toewijzen van stoelen is dat hier wel wat aan verdiend kan worden, dit in combinatie met priority boarding, want alleen de eerste 90 passagiers mogen alles meenemen, daarna kan worden gevraagd om de rolkoffer in het ruim te doen, zorgt ervoor dat mensen dit aan willen schaffen.
Daarnaast gaat het boordproces zelf wat gemoedelijker, immers men heeft een vaste zitplaats en er gebeuren geen gekke dingen op de tarmac of opstootjes aan de gate, de paar passagiers die nu wat later boarden neemt men op de koop toe. Juist met een zitplaats blijkt het boardproces aan boord net iets sneller te gaan omdat men weet waar men aan toe is en op die manier bijvoorbeeld, zeker bij de low cost airliners, de juist ingang, (voor of achter) nemen welke je het snelst naar jouw plek in het vliegtuig brengt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166398371
Sowieso vind ik de rij wachtende mensen, soms wel 30 minuten voor vertrek, bij de gate één van de grootste raadsels van het leven. Wat bezielt hen? Het vliegtuig gaat echt niet zonder jou weg als je bij de gate bent.
pi_166400841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:22 schreef MCH het volgende:
Sowieso vind ik de rij wachtende mensen, soms wel 30 minuten voor vertrek, bij de gate één van de grootste raadsels van het leven. Wat bezielt hen? Het vliegtuig gaat echt niet zonder jou weg als je bij de gate bent.
Als ik ruimbagage heb wacht ik graag buiten het vliegtuig en stap pas het vliegtuig in als iedereen al zit.

Heb ik echter alleen handbagage en wil ik snel door nadat het vliegtuig is geland, dan wil ik afhankelijk van het publiek, soms wel snel boarden. Om maar te voorkomen dat mijn handbagage het ruim in gaat en ik weer mag gaan wachten bij de bagageband.
Don't trust anyone else!
Trust me!
  donderdag 3 november 2016 @ 21:38:31 #54
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166401028
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 3 november 2016 @ 23:16:30 #55
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_166404519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
raar..paar keer met Turkish gevlogen en kon gewoon zonder kosten stoel uitkiezen...dacht ik :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 4 november 2016 @ 20:28:14 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166420471
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
Met welke vlucht is dat, allebei, of die vanaf Schiphol?

Ik heb namelijk uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Airbus 330 welke normaliter op de ochtenvlucht vanuit Istanbul vliegt en de eerste vlucht naar Istanbul is vanaf Amsterdam niet meer standaard het Airbus 330 toestel gaat zijn.
Ik heb daar zeer zeker een mening over omdat cargo technisch dat wat beperkingen op legt. Dat zou wel weer kunnen betekenen dat men het zitplaatsenoverzicht nog niet helemaal vrij kan of wil geven. (Het aantal vooraf verkochte nooduitgangplaatsen valt mee en kan men eenvoudig aanpassen na toestelwissel).

Stoelen kopen voor de nooduitgang, dat doe ik dan weer nimmer, als ik ze zou willen kan ik ze kosteloos krijgen als ze nog beschikbaar zijn, maar ik vind persoonlijk die plaats niet heel fijn, ik zit liever op een tweetje als enige passagier dan met zijn tweeën bij een nooduitgangplek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 4 november 2016 @ 21:24:33 #57
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166422094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 20:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met welke vlucht is dat, allebei, of die vanaf Schiphol?

Ik heb namelijk uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Airbus 330 welke normaliter op de ochtenvlucht vanuit Istanbul vliegt en de eerste vlucht naar Istanbul is vanaf Amsterdam niet meer standaard het Airbus 330 toestel gaat zijn.
Ik heb daar zeer zeker een mening over omdat cargo technisch dat wat beperkingen op legt. Dat zou wel weer kunnen betekenen dat men het zitplaatsenoverzicht nog niet helemaal vrij kan of wil geven. (Het aantal vooraf verkochte nooduitgangplaatsen valt mee en kan men eenvoudig aanpassen na toestelwissel).

Stoelen kopen voor de nooduitgang, dat doe ik dan weer nimmer, als ik ze zou willen kan ik ze kosteloos krijgen als ze nog beschikbaar zijn, maar ik vind persoonlijk die plaats niet heel fijn, ik zit liever op een tweetje als enige passagier dan met zijn tweeën bij een nooduitgangplek.
Voor beide vluchten alle stoelen geblokkeerd.

Het is de TK1954 AMS-IST in een A321 en TK68 IST-BKK in een 777-300. Ik verbaasde me er ook al over dat er die route met een 777 gevlogen wordt. Vorige keren altijd in een A330 IST-BKK gevlogen. Wel een 3-3-3 stoelopstelling in die 777, dus dat is dan wel weer gunstig.

Vorige keren was het wel de avondvlucht vanuit IST. Dit is de eerste keer met de nachtvlucht van 01:55.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 4 november 2016 @ 21:58:27 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166423107
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Voor beide vluchten alle stoelen geblokkeerd.

Het is de TK1954 AMS-IST in een A321 en TK68 IST-BKK in een 777-300. Ik verbaasde me er ook al over dat er die route met een 777 gevlogen wordt. Vorige keren altijd in een A330 IST-BKK gevlogen. Wel een 3-3-3 stoelopstelling in die 777, dus dat is dan wel weer gunstig.

Vorige keren was het wel de avondvlucht vanuit IST. Dit is de eerste keer met de nachtvlucht van 01:55.
Normaliter wordt er inderdaad met een Airbus 330-300 gevlogen op de route naar Bangkok, de vlucht TK 1954 is over het algemeen een Airbus 321, hoewel cargo het noodzakelijk kan maken vanuit Istanbul dit toestel incidenteel wel eens te upgraden naar een Airbus 330-200...

Nu heb ik alleen ervaring met het reserveren van business classe seats, en dat is gratis, bij economy classe check ik gewoon online in vanaf het moment dat dat kan. Ik vraag mij af of je wel de non chargable seats (dus niet de exit row seats) wel kan reserveren met Turkish Airlines 100 dagen voor vertrek.

Chargeable seats including emergency row seats can be purchased between 100 days before the flight and until 48 hours before the flight, within 48 hours to the flight seats can be selected on airport only.

Hier lees ik dat je dus alleen de stoelen waarvoor je extra moet betalen kan reserveren. En bij long en medium haul vlucht zijn de reguliere stoelen gratis volgens het tabelletje in de bron.

Bron: http://www.turkishairline(...)vices/seat-selection
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166428937
Misschien een beetje offtopic: maar is iemand hier weleens in Zambia geweest? Hoe zijn de verblijfplaatsen daar en wat is aan te raden?

Normaal boek ik alleen een vlucht (azie) en dan zoek ik het allemaal daar zelf wel uit, maar een beetje ingewonnen kennis kan geen kwaad :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:11:18 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166430340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Normaliter wordt er inderdaad met een Airbus 330-300 gevlogen op de route naar Bangkok, de vlucht TK 1954 is over het algemeen een Airbus 321, hoewel cargo het noodzakelijk kan maken vanuit Istanbul dit toestel incidenteel wel eens te upgraden naar een Airbus 330-200...

Nu heb ik alleen ervaring met het reserveren van business classe seats, en dat is gratis, bij economy classe check ik gewoon online in vanaf het moment dat dat kan. Ik vraag mij af of je wel de non chargable seats (dus niet de exit row seats) wel kan reserveren met Turkish Airlines 100 dagen voor vertrek.

Chargeable seats including emergency row seats can be purchased between 100 days before the flight and until 48 hours before the flight, within 48 hours to the flight seats can be selected on airport only.

Hier lees ik dat je dus alleen de stoelen waarvoor je extra moet betalen kan reserveren. En bij long en medium haul vlucht zijn de reguliere stoelen gratis volgens het tabelletje in de bron.

Bron: http://www.turkishairline(...)vices/seat-selection
Met één telefoontje naar het Amsterdam Callcentre van Turkish Airlines werd alles dus gewoon opgelost en dié stoelen gereserveerd die ik ook wilde hebben, voorste compartiment met slechts een rijtje of 6 van 3-3-3 stoelen.

Blijkbaar een foutje gemaakt tijdens de boeking. Website gaf duidelijk aan dat er ná betaling stoelen gereserveerd konden worden. Maar blijkbaar moet je een uitgestelde betaling doen tijdens de boeking, dan stoelen reserveren en daarna pas betalen. Beetje omslachtig en verwarrend omdat toch wel zeker wilt weten dat je die tickets ook voor die laagste prijs geboekt krijgt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166431423
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 11:11 schreef relativity het volgende:
Misschien een beetje offtopic: maar is iemand hier weleens in Zambia geweest? Hoe zijn de verblijfplaatsen daar en wat is aan te raden?

Normaal boek ik alleen een vlucht (azie) en dan zoek ik het allemaal daar zelf wel uit, maar een beetje ingewonnen kennis kan geen kwaad :P
Denk dat je er beter een nieuwe draad over kunt openen.

en ik denk dat je voor dergelijke bestemmingen toch wel even iets meer van te voren moet plannen dan enkel je vlucht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166673545
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?

Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2016 16:50:40 ]
pi_166673691
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?

Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
Koffer wordt doorgelabeld en ik zou in de VS wel minimaal 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166673804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:57 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Koffer wordt doorgelabeld en ik zou in de VS wel minimaal 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn.
Thanks :)
pi_166684737
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?

Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
Ik hoop dat je meteen door kunt, want Belize City is gewoon goor.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_166685044
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?

Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
en daar vraagt ie dan nog een beurs voor aan ook...
pi_166809262
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
pi_166809369
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:28 schreef icloud het volgende:
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
Weet je gelijk hoe hard je genaaid wordt in Nederland (al moet je wel ff de brandstofkosten naar FF erbij op tellen)
pi_166812202
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:28 schreef icloud het volgende:
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
pi_166812708
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 21:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
klopt, maar als jij langdurig bijna letterlijk voor de deur gaat parkeren bij schiphol, ben je geen 90 eurie kwijt.....
  maandag 21 november 2016 @ 22:02:00 #71
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166812854
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 21:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
Mwah, 167 euro op Schiphol P1/2 die periode. Frankfurt heeft hele voordelige parkeertarieven. 60 euro voor 3,5 weken en 10 minuten met de shuttlebus. Daarnaast meer keuze om goedkoop richting het oosten te vliegen. Moet je uiteraard wel een leasebak hebben om de transportkosten naar FRA te beperken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166814093
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mwah, 167 euro op Schiphol P1/2 die periode. Frankfurt heeft hele voordelige parkeertarieven. 60 euro voor 3,5 weken en 10 minuten met de shuttlebus. Daarnaast meer keuze om goedkoop richting het oosten te vliegen. Moet je uiteraard wel een leasebak hebben om de transportkosten naar FRA te beperken.
Die 90 eurie is op p2 direct voor terminal2 bij the square, niet duur voor zo toplocatie.
pi_166986035
Ik wil vliegen bij wizzair, maakt het qua prijs uit of ik een grote handbagage neem bij het boeken of pas bij het online inchecken?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_166997525
Weet iemand of je bij het boeken van een ticket op cheaptickets ook gebruik kunt maken van de gespaarde punten bij de desbetreffende airline?
  woensdag 30 november 2016 @ 12:51:20 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166997818
quote:
5s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand of je bij het boeken van een ticket op cheaptickets ook gebruik kunt maken van de gespaarde punten bij de desbetreffende airline?
Meestal kun je sparen, besteden van punten lijkt me niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166998045
quote:
99s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:51 schreef XL het volgende:

[..]

Meestal kun je sparen, besteden van punten lijkt me niet.
Heb de vraag ook op hun facebook gevraagd. Nog geen antwoord. Zou wel jammer zijn als het niet kan.

Ze zeggen dat je idd kan sparen maar ze niet kan inwisselen.

[ Bericht 5% gewijzigd door bitterbal op 30-11-2016 13:09:26 ]
  woensdag 30 november 2016 @ 13:14:50 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166998283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb de vraag ook op hun facebook gevraagd. Nog geen antwoord. Zou wel jammer zijn als het niet kan.

Ze zeggen dat je idd kan sparen maar ze niet kan inwisselen.
Ik snap ook niet goed hoe je ze zou willen inwisselen? Als je met punten betaalt heb je er natuurlijk niks meer aan dat de vlucht misschien in euro's een paar tientjes goedkoper is, je betaalt immers niet met geld maar met het aantal benodigde punten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166998325
quote:
99s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:14 schreef XL het volgende:

[..]

Ik snap ook niet goed hoe je ze zou willen inwisselen? Als je met punten betaalt heb je er natuurlijk niks meer aan dat de vlucht misschien in euro's een paar tientjes goedkoper is, je betaalt immers niet met geld maar met het aantal benodigde punten.
Nee dat is ook zo :)
pi_167017360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:35 schreef groggy het volgende:
Ik wil vliegen bij wizzair, maakt het qua prijs uit of ik een grote handbagage neem bij het boeken of pas bij het online inchecken?
Nee, maakt niet uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_167021397
quote:
5s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand of je bij het boeken van een ticket op cheaptickets ook gebruik kunt maken van de gespaarde punten bij de desbetreffende airline?
Je wil miles/punten spenderen, i.e. een awardbooking maken? Dat kan alleen op de site van de luchtvaartmaatschappij en bepaalde partners.

Bij klm b.v. via klm zelf, transavia, Air France, etc.

Bij Avios (British Airways / Iberia ) b.v. bij zowel BA als Iberia zelf maar ook op avios.com en waarschijnlijk nog een hele trits aan andere partners.

Maar nee, niet op cheaptickets of andere online travel agencies.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167022088
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je wil miles/punten spenderen, i.e. een awardbooking maken? Dat kan alleen op de site van de luchtvaartmaatschappij en bepaalde partners.

Bij klm b.v. via klm zelf, transavia, Air France, etc.

Bij Avios (British Airways / Iberia ) b.v. bij zowel BA als Iberia zelf maar ook op avios.com en waarschijnlijk nog een hele trits aan andere partners.

Maar nee, niet op cheaptickets of andere online travel agencies.
Ja ze hebben al geantwoord dat het niet kan. Sowieso zou ik eerder bij de airline zelf boeken vanwege de boekingskosten bij Cheaptickets.
pi_167022113
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ze hebben al geantwoord dat het niet kan. Sowieso zou ik eerder bij de airline zelf boeken vanwege de boekingskosten bij Cheaptickets.
Van welke airline wil je een awardbooking maken?

Als je iets super ingewikkelds wil (first class, open jaws, multi city trips etc.) dan zijn er ook bedrijfjes die het voor je doen tegen een zo voordelig mogelijk aantal punten. Maar voor ee nsimpele boeking uiteraard onnodig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167022207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Van welke airline wil je een awardbooking maken?

Als je iets super ingewikkelds wil (first class, open jaws, multi city trips etc.) dan zijn er ook bedrijfjes die het voor je doen tegen een zo voordelig mogelijk aantal punten. Maar voor ee nsimpele boeking uiteraard onnodig.
Oh dat wil ik allemaal niet :p Gaat om Emirates en je kan tegenwoordig een ticket gedeeltelijk betalen met punten.
pi_167022919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh dat wil ik allemaal niet :p Gaat om Emirates en je kan tegenwoordig een ticket gedeeltelijk betalen met punten.
Ja dat zul je echt via emirates zelf moeten doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 december 2016 @ 20:48:33 #85
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167031280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh dat wil ik allemaal niet :p Gaat om Emirates en je kan tegenwoordig een ticket gedeeltelijk betalen met punten.
Ga voor de grap maar eens kijken bij Emirates hoeveel korting je op de base prijs krijgt met die punten van dat enkele retourtje Bangkok.... NUL! Volgens mij heb je minstens 25000 punten nodig om korting te krijgen. Ze zijn ook daar in de zandbak niet achterlijk hoor. Want dacht je echt dat je na één retourtje BKK korting zou krijgen op het volgende retourtje? Gewoon blijven nadenken ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167044546
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ga voor de grap maar eens kijken bij Emirates hoeveel korting je op de base prijs krijgt met die punten van dat enkele retourtje Bangkok.... NUL! Volgens mij heb je minstens 25000 punten nodig om korting te krijgen. Ze zijn ook daar in de zandbak niet achterlijk hoor. Want dacht je echt dat je na één retourtje BKK korting zou krijgen op het volgende retourtje? Gewoon blijven nadenken ;)
Ze geven nu 70 euro korting voor die 9000 punten dacht ik die ik heb *O*

Eigenlijk slaat je hele reactie dus nergens op.

[ Bericht 2% gewijzigd door bitterbal op 02-12-2016 14:34:57 ]
  vrijdag 2 december 2016 @ 16:37:41 #87
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167049912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze geven nu 70 euro korting voor die 9000 punten dacht ik die ik heb *O*

Eigenlijk slaat je hele reactie dus nergens op.
Oh, maar geen korting op Economy Saver tickets toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167049929
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 16:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oh, maar geen korting op Economy Saver tickets toch?
Jawel. Gaat gewoon in mijn geval rond de 70 euro van de totale ticketprijs af. Zijn 9700 punten.

Ze noemen het de Cash+Miles optie:


Want to pay using Cash+Miles?
Reduce the cost of your booking by up to EUR 73.02 redeeming 9,700 Miles

Het is trouwens gespaard met 2 keer retour Amsterdam-Bangkok.

[ Bericht 7% gewijzigd door bitterbal op 02-12-2016 16:52:35 ]
pi_167050049
Vind ik best wel een nette korting hoor.

Ik heb rond de 6000 Avios en daar kun je helaas zo goed als niks mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167050060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 16:46 schreef sirdanilot het volgende:
Vind ik best wel een nette korting hoor.

Ik heb rond de 6000 Avios en daar kun je helaas zo goed als niks mee.
Ik vind het super.Het is pas sinds een paar maanden mogelijk.
pi_167051287
Soms heb je extreem slechte deals met air miles.
Retourtje kost me via Kayak ¤553, met air miles komt dat uit op 31800Avios+¤587...Logisch.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 2 december 2016 @ 19:25:07 #92
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167053730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 16:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jawel. Gaat gewoon in mijn geval rond de 70 euro van de totale ticketprijs af. Zijn 9700 punten.

Ze noemen het de Cash+Miles optie:


Want to pay using Cash+Miles?
Reduce the cost of your booking by up to EUR 73.02 redeeming 9,700 Miles

Het is trouwens gespaard met 2 keer retour Amsterdam-Bangkok.
Netjes hoor. Laat jevook nog eens weten wat dan de uiteindelijke netto cash prijs was? Want op dit moment in 480 euro een hele gewone prijs naar Bangkok en Emirates zit daar een stuk boven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167070144
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 19:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Netjes hoor. Laat jevook nog eens weten wat dan de uiteindelijke netto cash prijs was? Want op dit moment in 480 euro een hele gewone prijs naar Bangkok en Emirates zit daar een stuk boven.
Voor 6 weken vanaf 3 Jan 2017 zie ik die prijzen helaas nergens. Emirates gaat met die korting rond de 700 euro kosten.

Ah dag eerder terug al wat goedkoper :D

[ Bericht 4% gewijzigd door bitterbal op 03-12-2016 12:31:17 ]
  zaterdag 3 december 2016 @ 13:30:10 #94
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167071569
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Voor 6 weken vanaf 3 Jan 2017 zie ik die prijzen helaas nergens. Emirates gaat met die korting rond de 700 euro kosten.

Ah dag eerder terug al wat goedkoper :D
Is ook een beetje kort dag hé. In het algemeen zijn tickets tot zo'n 11-12 weken vóór vertrek aanzienlijk goedkoper dan daarna. Voor jan-feb hadden Cathay en Turkish perfecte aanbiedingen in oktober 460-490. Dus vlieg ik deze keer met Turkish Airlines met een 2 x 2 uur overstap op IST. Kostte < 500 euro all-in met 30kg bagage vrijdom en gereserveerde stoelen, wat bij Cathay dan weer niet kan. Voor hetzelfde ticket betaal je vandaag minimaal 638 euro.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167101190
weet er iemand of je lang moeten wachten aan de baggage dropoff op schiphol?
  zondag 4 december 2016 @ 19:23:34 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167101280
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:19 schreef Troonwoord het volgende:
weet er iemand of je lang moeten wachten aan de baggage dropoff op schiphol?
Wat is lang?
Kan heel erg verschillen per airline, per dag, per uur.

Dus wanneer ga je met welke airline?
So we just called him Fred
pi_167101405
Op schiphol moet ik meestal redelijk lang wachten, maar ja het hangt er uiteraard vanaf wat freddy zei.

Er is geen pijl op te trekken dus stel iemand komt je ophalen vanaf schiphol, dan zou ik toch minstens een 45 minuten rekenen vanaf de aankomsttijd totdat je afspreekt om te worden opgehaald.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167101435
Soweiso is mensen ophalen van een vliegveld veel vervelender dan mensen wegbrengen. Daar om kun je beter zorgen dat je op de heen weg wordt weggebracht en dat je op de terugweg zelf met de trein kunt.

Dit omdat je bij terugkomst vertraging kunt hebben, baggage die niet aankomt, lange wachttijden bij immigratie etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 4 december 2016 @ 19:32:40 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_167101490
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:19 schreef Troonwoord het volgende:
weet er iemand of je lang moeten wachten aan de baggage dropoff op schiphol?
Is echt heel afhankelijk per vlucht. Vaak moet ik wel 15-20 min wachten bij de bagageband, maar afgelopen week kon ik direct mijn koffer van de band afhalen
pi_167101781
Laatste keer dat ik met baggage vloog (doe ik zelden, eigenlijk alleen maar als ik buiten europa ga) moet ik ongeveer 15-20 minuten wachten op mijn ene koffer. En mijn andere koffer kwam helemaal niet :') moest ik weer zo'n formulier invullen bij een super onvriendelijk wijf, en de koffer werd de volgende dag thuisbezorgd.

Stond namelijk nog op london heathrow :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')