Het voordeel voor de luchtvaartmaatschappij met vrije stoelkeuze is dat mensen hierdoor juist wat eerder bij de gate zijn om zo vooraan de rij te staan om een goede plaats in het toestel te kunnen bemachtigen.quote:Op donderdag 3 november 2016 06:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.
Als ik ruimbagage heb wacht ik graag buiten het vliegtuig en stap pas het vliegtuig in als iedereen al zit.quote:Op donderdag 3 november 2016 20:22 schreef MCH het volgende:
Sowieso vind ik de rij wachtende mensen, soms wel 30 minuten voor vertrek, bij de gate één van de grootste raadsels van het leven. Wat bezielt hen? Het vliegtuig gaat echt niet zonder jou weg als je bij de gate bent.
raar..paar keer met Turkish gevlogen en kon gewoon zonder kosten stoel uitkiezen...dacht ikquote:Op donderdag 3 november 2016 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
Met welke vlucht is dat, allebei, of die vanaf Schiphol?quote:Op donderdag 3 november 2016 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
Tickets geboekt bij Turkish Airlines AMS-IST-BKK, lekker voordelig, gunstige overstaptijden en korte vliegduur met overstappen. Stoelen reservering pas mogelijk na boeking en betaling. Okay, geen probleem. Betaald en met reserveringsnummer stoelen proberen te reserveren. Bleek dat pas eerst vanaf vandaag mogelijk te zijn, nog steeds prima. Log ik vanmorgen vroeg in, en je raad het, alle stoelen op rood, en niks te reserveren dus, behalve die bij de nooduitgang die voor TRL 250 te koop zijn. Vreemd........
Voor beide vluchten alle stoelen geblokkeerd.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met welke vlucht is dat, allebei, of die vanaf Schiphol?
Ik heb namelijk uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Airbus 330 welke normaliter op de ochtenvlucht vanuit Istanbul vliegt en de eerste vlucht naar Istanbul is vanaf Amsterdam niet meer standaard het Airbus 330 toestel gaat zijn.
Ik heb daar zeer zeker een mening over omdat cargo technisch dat wat beperkingen op legt. Dat zou wel weer kunnen betekenen dat men het zitplaatsenoverzicht nog niet helemaal vrij kan of wil geven. (Het aantal vooraf verkochte nooduitgangplaatsen valt mee en kan men eenvoudig aanpassen na toestelwissel).
Stoelen kopen voor de nooduitgang, dat doe ik dan weer nimmer, als ik ze zou willen kan ik ze kosteloos krijgen als ze nog beschikbaar zijn, maar ik vind persoonlijk die plaats niet heel fijn, ik zit liever op een tweetje als enige passagier dan met zijn tweeën bij een nooduitgangplek.
Normaliter wordt er inderdaad met een Airbus 330-300 gevlogen op de route naar Bangkok, de vlucht TK 1954 is over het algemeen een Airbus 321, hoewel cargo het noodzakelijk kan maken vanuit Istanbul dit toestel incidenteel wel eens te upgraden naar een Airbus 330-200...quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor beide vluchten alle stoelen geblokkeerd.
Het is de TK1954 AMS-IST in een A321 en TK68 IST-BKK in een 777-300. Ik verbaasde me er ook al over dat er die route met een 777 gevlogen wordt. Vorige keren altijd in een A330 IST-BKK gevlogen. Wel een 3-3-3 stoelopstelling in die 777, dus dat is dan wel weer gunstig.
Vorige keren was het wel de avondvlucht vanuit IST. Dit is de eerste keer met de nachtvlucht van 01:55.
Met één telefoontje naar het Amsterdam Callcentre van Turkish Airlines werd alles dus gewoon opgelost en dié stoelen gereserveerd die ik ook wilde hebben, voorste compartiment met slechts een rijtje of 6 van 3-3-3 stoelen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Normaliter wordt er inderdaad met een Airbus 330-300 gevlogen op de route naar Bangkok, de vlucht TK 1954 is over het algemeen een Airbus 321, hoewel cargo het noodzakelijk kan maken vanuit Istanbul dit toestel incidenteel wel eens te upgraden naar een Airbus 330-200...
Nu heb ik alleen ervaring met het reserveren van business classe seats, en dat is gratis, bij economy classe check ik gewoon online in vanaf het moment dat dat kan. Ik vraag mij af of je wel de non chargable seats (dus niet de exit row seats) wel kan reserveren met Turkish Airlines 100 dagen voor vertrek.
Chargeable seats including emergency row seats can be purchased between 100 days before the flight and until 48 hours before the flight, within 48 hours to the flight seats can be selected on airport only.
Hier lees ik dat je dus alleen de stoelen waarvoor je extra moet betalen kan reserveren. En bij long en medium haul vlucht zijn de reguliere stoelen gratis volgens het tabelletje in de bron.
Bron: http://www.turkishairline(...)vices/seat-selection
Denk dat je er beter een nieuwe draad over kunt openen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:11 schreef relativity het volgende:
Misschien een beetje offtopic: maar is iemand hier weleens in Zambia geweest? Hoe zijn de verblijfplaatsen daar en wat is aan te raden?
Normaal boek ik alleen een vlucht (azie) en dan zoek ik het allemaal daar zelf wel uit, maar een beetje ingewonnen kennis kan geen kwaad
Koffer wordt doorgelabeld en ik zou in de VS wel minimaal 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?
Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
Thanksquote:Op dinsdag 15 november 2016 16:57 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Koffer wordt doorgelabeld en ik zou in de VS wel minimaal 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn.
Ik hoop dat je meteen door kunt, want Belize City is gewoon goor.quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?
Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
en daar vraagt ie dan nog een beurs voor aan ook...quote:Op dinsdag 15 november 2016 16:49 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje: as zaterdag vlieg ik van Washington DC naar Belize City met een tussenstop in Miami. Hoeveel uur van te voren is het verstandig om op het vliegveld te zijn? En hoe zit het met de koffer; moet ik dat oppikken in Miami of wordt het doorgelabeld?
Vlieg om 08:30, dus wil en moet het allemaal wel goed doen.
Weet je gelijk hoe hard je genaaid wordt in Nederland (al moet je wel ff de brandstofkosten naar FF erbij op tellen)quote:Op maandag 21 november 2016 20:28 schreef icloud het volgende:
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.quote:Op maandag 21 november 2016 20:28 schreef icloud het volgende:
Via de website van luchthaven frankfurt heb ik een aanbod gekregen om voor 92 euro te parkeren tussen 03-02-2017 en 19-02-17 op p2/p3 terminal 1 dat is vlak voor de luchthaven, dat kan toch niet? op schiphol betaal je dat per dag! is er iets mis gegaan?
klopt, maar als jij langdurig bijna letterlijk voor de deur gaat parkeren bij schiphol, ben je geen 90 eurie kwijt.....quote:Op maandag 21 november 2016 21:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
Mwah, 167 euro op Schiphol P1/2 die periode. Frankfurt heeft hele voordelige parkeertarieven. 60 euro voor 3,5 weken en 10 minuten met de shuttlebus. Daarnaast meer keuze om goedkoop richting het oosten te vliegen. Moet je uiteraard wel een leasebak hebben om de transportkosten naar FRA te beperken.quote:Op maandag 21 november 2016 21:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In februari betaal je ongeveer hetzelfde op Schiphol voor die periode. Is niet de meest drukke periode voor vliegreizen, dus dan kunnen ze het wel wat goedkoper maken.
Die 90 eurie is op p2 direct voor terminal2 bij the square, niet duur voor zo toplocatie.quote:Op maandag 21 november 2016 22:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, 167 euro op Schiphol P1/2 die periode. Frankfurt heeft hele voordelige parkeertarieven. 60 euro voor 3,5 weken en 10 minuten met de shuttlebus. Daarnaast meer keuze om goedkoop richting het oosten te vliegen. Moet je uiteraard wel een leasebak hebben om de transportkosten naar FRA te beperken.
Meestal kun je sparen, besteden van punten lijkt me niet.quote:Op woensdag 30 november 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand of je bij het boeken van een ticket op cheaptickets ook gebruik kunt maken van de gespaarde punten bij de desbetreffende airline?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |