SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pinkpop momentenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pinkpop Afsluitplaat:
Pinkpop Website: http://www.pinkpop.nl
Pinkpop Twitter: https://twitter.com/pinkpopfest
Pinkpop Facebook: https://www.facebook.com/PinkpopFestival
Pinkpop Instagram: http://instagram.com/pinkpopfest
Line-Up
Zaterdag 3juni:
-
Zondag 4 juni:
- Green Day
Maandag 5 juni:
- System Of A Down
[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 11-11-2016 09:02:12 ]
Dylan moet je eigenlijk niet meer willen (met alle respect voor de artiest zijn repertoire). Die heb ik paar jaar terug in de HMH gezien en dat was niet al te best.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:58 schreef Le1390achim het volgende:
Aerosmith of Bon Jovi lijkt me op zich wel leuk om eens te zien, maar toch zeker niet in dezelfde orde "classics" als Paul McCartney of The Stones. Dan zou men in mijn ogen met the Who of Dylan moeten komen.
Is niet met z'n band toch? Volgens mij samen met een andere artiest?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:28 schreef indiaantje89 het volgende:
En dan laten ze Die Toten Hosen nog aan zich voorbij gaan.
Ik zie net overigens dat Dave Matthews een HMH show bekend heeft gemaakt. Dat lijkt me ook een band wat best mogelijk overdag kan staan op Pinkpop ergens op de 3FM stage of vroeg op de main.
Jup, Tim Reynolds, maar die is ook half van de Dave Matthew Band zo'n beetje.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is niet met z'n band toch? Volgens mij samen met een andere artiest?
Metallica sowieso niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:19 schreef Loveless85 het volgende:
Metallica Guns N' Roses Linkin Park
Avenged Sevenfold Green Day SOAD
Half Limburg mad. Genot.
Dat zou een kopie zijn van drie of vier jaar geleden, toch?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Kortom het is nog een grote raadsel.
As ik nu mijn geld zou moeten in zetten dan zou ik dat doen op The Killers, Green Day, Kings Of Leon.
Jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:41 schreef Le1390achim het volgende:
[..]
Dat zou een kopie zijn van drie of vier jaar geleden, toch?
En dat was volgens mij niet zo'n al te best bezochtte editie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:41 schreef Le1390achim het volgende:
[..]
Dat zou een kopie zijn van drie of vier jaar geleden, toch?
Relatief nieuwe acts die ik wel zie headlinen zouden Mumford & Sons en FATM zijn (deels gebaseerd op eigen smaak), maar die hebben volgens mij voor volgend jaar nog niets kenbaar gemaakt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja![]()
Ok Linkin Park dan in plaats in 1 van die 3 andere acts.
Natuurlijk zijn we de afgelopen jaren wel behoorlijk verwend met acts als Bruce Springsteen, The Rolling Stones en Paul McCartney. Dat soort formaat headliners gaan we niet ieder jaar kijken natuurlijk.
Ik heb voor Pinkpop steeds meer twijfel gevallen. Een SOAD bijvoorbeeld, maar ook Aerosmith zie ik geen Pinkpop meer doen, zelfs bij Radiohead had ik nog mijn twijfels of dat zou werken.
Gaat hoog tijd worden dat we eer een blik opentrekken met nieuwe rock headliners.
Ik vind dit helemaal geen gek idee, maar aangezien Pinkpop zo conservatief is als de meest verstokte Republikein zie ik dit niet zo snel gebeuren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb het vorige edities ook al geroepen. Je gaat misschien veel op Werchter lijken. Maar ik zou 3FM stage vervangen voor meerdere tenten.
Er staan te vaak acts op de 3FM/mainstage die op een TE groot prodium staan. Ik zou de grotere namen van de 3FM stage en mainstage samenvoegen en alleen op de mainstage
Dan zou ik bij de plek van de 3FM stage meerdere tenten neer zetten (ook stage 4 daarheen verhuizen, die staat nu ook beetje "erbij") en een tent met meer focus op de dance. Niet omdat ik het wil, maar wel dat het gaat werken.
Ook zou ik ala Rock Am Ring/Rock Werchter een extra spot creeëren in de nacht waar je eens wat kan experimenteren na de headliner.
Tijd om dus meer de breedte op te zoeken dan in de lengte. De tijd van de major headliners lijkt een beetje voorbij te zijn. 20.000 + 10.000 + 10.000 + 30.000 is ook 70.000.
Noem 1 goede reden op cijfers waarom dit nodig zou moeten zijn?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb het vorige edities ook al geroepen. Je gaat misschien veel op Werchter lijken. Maar ik zou 3FM stage vervangen voor meerdere tenten.
Er staan te vaak acts op de 3FM/mainstage die op een TE groot prodium staan. Ik zou de grotere namen van de 3FM stage en mainstage samenvoegen en alleen op de mainstage
Dan zou ik bij de plek van de 3FM stage meerdere tenten neer zetten (ook stage 4 daarheen verhuizen, die staat nu ook beetje "erbij") en een tent met meer focus op de dance. Niet omdat ik het wil, maar wel dat het gaat werken.
Ook zou ik ala Rock Am Ring/Rock Werchter een extra spot creeëren in de nacht waar je eens wat kan experimenteren na de headliner.
Tijd om dus meer de breedte op te zoeken dan in de lengte. De tijd van de major headliners lijkt een beetje voorbij te zijn. 20.000 + 10.000 + 10.000 + 30.000 is ook 70.000.
Omdat de headliners steeds minder voor het oprapen liggen. Je ziet bij steeds meer festivals gebeuren alleen Pinkpop blijft met de oude vertrouwde headliners komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:56 schreef lighted het volgende:
[..]
Noem 1 goede reden op cijfers waarom dit nodig zou moeten zijn?
Ja op speculaties kunnen we nu allemaal heel nerveus gaan doen over de komende line-up.
Inderdaad PP is conversatief, maar ik ga al jaren niet naar PP vanwege de line-up.
Volgens mij komen er gewoon heel weinig headliners bij.. (in de categorie Pinkpop).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Omdat de headliners steeds minder voor het oprapen liggen. Je ziet bij steeds meer festivals gebeuren alleen Pinkpop blijft met de oude vertrouwde headliners komen.
Zelfs Werchter pakt het anders aan met bijv een Editors of Florence & The Machine. Glasto heeft Kasabian, Mumford & Sons al gehad. Reading had vorig jaar ook alleen "maar" RHCP.
Rock Am Ring zet ook al Volbeat en The Prodigy als headliners in. De toekomst van de Majors ziet er imo ook niet rooskleurig uit aangezien de grote stadion acts lijkt uit te faseren.
Daarom denk ik dat de Majors minder headliner afhankelijk moeten worden.
juist als je doet wat jij zegt, wordt Pinkpop 1 van de velen en onderscheiden ze zich totaal niet meer. Mijn inziens is dat eerder de ondergang dan de redding van het festival.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
dit dus. Maar laten we ook niet vergeten dat velen die zich met dit onderwerp bezighouden juist ook diegenen zijn die niet snel meer verrast kunnen worden omdat wij simpelweg te verwend zijn doordat we al zoveel gezien hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:07 schreef lighted het volgende:
[..]
Volgens mij komen er gewoon heel weinig headliners bij.. (in de categorie Pinkpop).
Headliners van nu, waren 10 jaar geleden ook headliners. Elk jaar komen Metallica/RHCP/Linkin Park/Rammstein/Greenday(:'))/oude lullen/Radiohead/Pearl Jam voorbij. Coldplay/Muse/KoL zijn dan de "nieuwe headliners" en die hebben we ook al (meerdere keren) gezien op PP. De vijver verandert niet zoveel er komen alleen meer vissers(met meer geld) bij.
Als ze willen overleven moeten ze wellicht wat breder kijken, categorie Beyonce, Kanye, Bieber en weet ik wat er allemaal groot is in die hoek. Glastonbury boekt wel succesvol in die genres.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:07 schreef lighted het volgende:
[..]
Volgens mij komen er gewoon heel weinig headliners bij.. (in de categorie Pinkpop).
Headliners van nu, waren 10 jaar geleden ook headliners. Elk jaar komen Metallica/RHCP/Linkin Park/Rammstein/Greenday(:'))/oude lullen/Radiohead/Pearl Jam voorbij. Coldplay/Muse/KoL zijn dan de "nieuwe headliners" en die hebben we ook al (meerdere keren) gezien op PP. De vijver verandert niet zoveel
kanye was megaveel kritiek op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als ze willen overleven moeten ze wellicht wat breder kijken, categorie Beyonce, Kanye, Bieber en weet ik wat er allemaal groot is in die hoek. Glastonbury boekt wel succesvol in die genres.
Oneens. Kritiek was er wel, maar ook volle bak bij de mainstage. Glasto boekt sowieso breder en trekt daar gewoon veel mensen mee. Pinkpop kan dat ook, de tijd dat het een soort alternatief publiek trok is voorbij, alle wat een stadion kan uitverkopen werkt wel, ben ik van overtuigd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
kanye was megaveel kritiek op.
Daarbij wordt dit op glastonbury alleen maar geaccepteerd omdat er veel meer podia zijn. Totaal andere opzet dan Pinkpop qua festival.
op glastonbury komen bijna 400 acts, op Pinkpop nog niet eens 100. Hoe kun je dan in vredesnaam deze festivals vergelijken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Oneens. Kritiek was er wel, maar ook volle bak bij de mainstage. Glasto boekt sowieso breder en trekt daar gewoon veel mensen mee. Pinkpop kan dat ook, de tijd dat het een soort alternatief publiek trok is voorbij, alle wat een stadion kan uitverkopen werkt wel, ben ik van overtuigd.
Ik zeg ook niet dat ze nu de Bruce Springsteen, Paul McCartneys en Rolling Stones etc. niet meer moet boeken hoor. Maar als dat soort namen niet kunnen is Pinkpop al niet uniek meer.ook denk ik dat het soms beetje raar is om een Walk Of The Earth op een mainstage te zien of een Phoenix op een half leeg veld. Een Kygo overdag was ook geen gezicht. Lianna La Havas war gewoon in een tent thuis hoort etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
juist als je doet wat jij zegt, wordt Pinkpop 1 van de velen en onderscheiden ze zich totaal niet meer. Mijn inziens is dat eerder de ondergang dan de redding van het festival.
Neemt niet weg dat Pinkpop natuurlijk wel last heeft van het ontbreken van aanwas van grote headliners. Desalniettemin doen ze het nog naar hun mogelijkheden. (En dat staat geheel los van mijn persoonlijke smaak)
Gaat helemaal niet om het vergelijken van de festivals. Gaat me er alleen om te illustreren dat je qua headliners breder kunt kijken dan alleen gitaar en rock acts zoals pinkpop doet. En als je kijkt hoe het landschap verschuift zelfs breder moet kijken. Daarin maakt het niet uit of een of meerdere grote podia hebt. Beyonce op pinkpop, als voorbeeld, gaat gewoon dik verkopen. Juist op pinkpop waar de headliners de verkoop en het soort publiek bepalen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
op glastonbury komen bijna 400 acts, op Pinkpop nog niet eens 100. Hoe kun je dan in vredesnaam deze festivals vergelijken?
Was min of meer al uitgesloten door Smeetsquote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:00 schreef chansadres het volgende:
Radiohead waarschijnlijk op Glastonbury. Kan zomaar naar Pinkpop.
Ik las het meer als deze drie samen. Ik gok dat Pearl Jam en Foos niet komen. Maar misschien Radiohead wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Was min of meer al uitgesloten door Smeets.
Ik zou er voor tekenen hoor. Gewoon lekker ordinair Greatest Hits showtje wel te verstaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:18 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik las het meer als deze drie samen. Ik gok dat Pearl Jam en Foos niet komen. Maar misschien Radiohead wel.
Van mij mag Thom Yorke gewoon doen waar die op dat moment zin in heeft. Waarschijnlijk zal Pinkpop wel contractueel vastleggen dat Karma Police, Creep en Street Spirit worden gespeeldquote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik zou er voor tekenen hoor. Gewoon lekker ordinair Greatest Hits showtje wel te verstaan.
Creep moet ik nog steeds een keer meekrijgen. Vorige keer in Ziggo teasde hij er al mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:33 schreef Le1390achim het volgende:
[..]
Van mij mag Thom Yorke gewoon doen waar die op dat moment zin in heeft. Waarschijnlijk zal Pinkpop wel contractueel vastleggen dat Karma Police, Creep en Street Spirit worden gespeeld.
Radiohead heeft eigenlijk geen slechte nummers. Maar toch blijf ik mijn twijfels over hebben of het op een vrij commercieel festival als Pinkpop volledig tot zijn recht gaat komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:38 schreef Le1390achim het volgende:
Glastonbury heeft de komst van Radiohead bevestigd.
Ik vind overigens alledrie genoemde platen prachtplaten, maar de echte fans hekelen natuurlijk de mensen die enkel deze drie nummers waarderen. Ik hoop dat, als ik ze ga zien volgend jaar, ze alledrie in hun set opnemen hoor.
Ik denk dat Radiohead zo'n band is die wellicht niet zo'n grote achterban heeft als de groten der aarden (U2 bijvoorbeeld), maar wel een heel loyale achterban die naar ieder concert in NL zal gaan. Als Radiohead op Pinkpop staat, vermoed ik dat die dag het snelst is uitverkocht.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Radiohead heeft eigenlijk geen slechte nummers. Maar toch blijf ik mijn twijfels over hebben of het op een vrij commercieel festival als Pinkpop volledig tot zijn recht gaat komen.
Op een festival waar iedereen toch rock headliners verwacht is Radiohead denk ik echt te rustig.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Radiohead heeft eigenlijk geen slechte nummers. Maar toch blijf ik mijn twijfels over hebben of het op een vrij commercieel festival als Pinkpop volledig tot zijn recht gaat komen.
Met The XX als sub-headliner (durf te dromen) lijkt het me een geweldige dag hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op een festival waar iedereen toch rock headliners verwacht is Radiohead denk ik echt te rustig.
Ik vind dat ze prachtige platen hebben, maar niet voor op een festival. Gewoon in een kleine donkere zaal zetten, waar het iets persoonlijker is. (Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren).
Ben inmiddels ook echt wel benieuwd naar de headliners en de sub-headliners.
Best een leuke band voor op Down the Rabbit Hole eigenlijkquote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:23 schreef Le1390achim het volgende:
[..]
Met The XX als sub-headliner (durf te dromen) lijkt het me een geweldige dag hoor.
Zijn ze daar niet te groot voor, denk je? Zou ze eerder BKS zien headlinen dan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:31 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Best een leuke band voor op Down the Rabbit Hole eigenlijk
DTRH wil graag groeien naar 35K bezoekers, dan zouden dit soort acts een mooie stap zijn. Wordt wat mij betreft dan ook gelijk een mooie vervanger voor Pinkpop, als ze dit weten te realiseren.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:33 schreef Le1390achim het volgende:
[..]
Zijn ze daar niet te groot voor, denk je? Zou ze eerder BKS zien headlinen dan.
Ik wist niet dat zij dergelijke ambities hebben. Maar dan passen ze daar m.i. prima! Maakt het voor pinkpop wel lastiger om dergelijke, toch wat alternatievere, acts te boeken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
DTRH wil graag groeien naar 35K bezoekers, dan zouden dit soort acts een mooie stap zijn. Wordt wat mij betreft dan ook gelijk een mooie vervanger voor Pinkpop, als ze dit weten te realiseren.
Leuk voor in de Garden of Love...quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
Dit zal ook wel op Pinkpop staan/eindigen?
Hoofdrol Henriëtte Tol in stuk over Pinkpop
Coldplay doet (vooralsnog) geen festivals volgens mij? En Radiohead en Pinkpop lijkt me niet echt een gelukkig huwelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:47 schreef Le1390achim het volgende:
Radiohead staat het weekend na Pinkpop in Denemarken op Northside. Coldplay begint hun tour een paar dagen na Pinkpop. Ik snap best dat het niet zo eenvoudig is als ik voor ogen heb, maar hiermee was Pinkpop geweest uitverkocht geweest.
Coldplay lijkt me zo goed uitgesloten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Coldplay doet (vooralsnog) geen festivals volgens mij? En Radiohead en Pinkpop lijkt me niet echt een gelukkig huwelijk.
waarom niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En Radiohead en Pinkpop lijkt me niet echt een gelukkig huwelijk.
Pinkpop is toch heel erg de commerciele kant op gegaan, daarnaast zijn er voor de 'alternatieve' bezoeker betere alternatieven gekomen met DTRH/BKS, in dezelfde periode. Dus ik vrees dat de gemiddelde Pinkpop-bezoeker niks heeft met een set van Radiohead, en je er beter een goeie popact of Kings of Leon oid neer kan pleuren.quote:
Dat laatste album van KoL is totaal niet boeiend. Wordt volgens mij ook vrij weinig geplugd tot nu toe. Jammer want het het is een bijzonder goede band.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Pinkpop is toch heel erg de commerciele kant op gegaan, daarnaast zijn er voor de 'alternatieve' bezoeker betere alternatieven gekomen met DTRH/BKS, in dezelfde periode. Dus ik vrees dat de gemiddelde Pinkpop-bezoeker niks heeft met een set van Radiohead, en je er beter een goeie popact of Kings of Leon oid neer kan pleuren.
Ik riep maar watquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat laatste album van KoL is totaal niet boeiend. Wordt volgens mij ook vrij weinig geplugd tot nu toe. Jammer want het het is een bijzonder goede band.
quote:NME report that Lady Gaga responds to rumours saying: "Glaaaastonbury! I don't have permission to say anything about that."
KoL is geen meukquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik riep maar watMeer zo van 'iedere wél bekende band bij menig huisvrouw en tiener'. De meuk die ook op Q en 538 weleens wordt gedraaid. Dat kan van alles zijn.
Een bandje dat afgelopen jaren op menig gratis festival in Nederland te zien is geweest als headliner neerzetten?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:31 schreef Sino_Ganti het volgende:
Kensington al headliner zou ook maar zo kunnen...
Zie TTquote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Voor zover ik heb gehoord zouden het Pearl Jam, Radiohead en de Foo's moeten worden volgend jaar... Ben benieuwd wat er van klopt
quote:
Heb net alles pas bijgelezenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Nooit geweten dat een wandelgang een ander woord is voor Jan Smeets.
Zouden ze niet met een nog iets grotere eerste naam komen? Hoe vet ik Linkin Park ook vind... ze zijn denk ik geen dagafsluiterquote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Het sou me niet verbazen dat Linkin Park morgen bekend gemaakt gaan worden. Lijkr iigt al op Hurricane/Southside te staan. En ik gok ook Novarock.
Waren ze een paar jaar geleden ook!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zouden ze niet met een iets grotere eerste naam komen? Hoe vet ik Linkin Park ook vind... ze zijn denk ik geen dagafsluiter
Er kan een hoop veranderen in een paar jaar, maar ik verwacht dat als ze komen ze wel een headliner positie innemen. Hopelijk met een sterke sub er onder en je maakt mij blij.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef tdrone het volgende:
[..]
Waren ze een paar jaar geleden ook!
Als het aanbod klein is komen ze wel op dit soort namen uit. Als er nog 2 grote namen naast staan dan kan het best.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zouden ze niet met een nog iets grotere eerste naam komen? Hoe vet ik Linkin Park ook vind... ze zijn denk ik geen dagafsluiter
Da's gewoon een afsluiter heurquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zouden ze niet met een nog iets grotere eerste naam komen? Hoe vet ik Linkin Park ook vind... ze zijn denk ik geen dagafsluiter
Ja dat ben ik wel met je eens. Paar jaar geleden in Ziggo Dome was het geweldig qua show, maar het is voor Pinkpop wel een kleine trendbreuk met de laatste jaren waarin ze vooral proberen op dag 1 al uit te verkopen... dan denk ik dat Linkin Park net niet aansprekend genoeg is voor de massa.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Da's gewoon een afsluiter heur
True, ik heb ze op RaR in 2014 gezien, en 'men' ging toch vooral los op de mash-ups van de ouwe hits. Al moet ik zeggen dat ik het laatste album wel weer meer terugkeer naar de roots vond, en derhalve primaquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens. Paar jaar geleden in Ziggo Dome was het geweldig qua show, maar het is voor Pinkpop wel een kleine trendbreuk met de laatste jaren waarin ze vooral proberen op dag 1 al uit te verkopen... dan denk ik dat Linkin Park net niet aansprekend genoeg is voor de massa.
ik zie ze graag op Dtrh komen, daar niet van, maar ik denk ook dat Radiohead nog steeds prima een grote festivalact kan zijn op Pinkpop.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Pinkpop is toch heel erg de commerciele kant op gegaan, daarnaast zijn er voor de 'alternatieve' bezoeker betere alternatieven gekomen met DTRH/BKS, in dezelfde periode. Dus ik vrees dat de gemiddelde Pinkpop-bezoeker niks heeft met een set van Radiohead, en je er beter een goeie popact of Kings of Leon oid neer kan pleuren.
Lekker uitgekauwd, dus inderdaad zeer plausibel. Hoeveel jaren achter elkaar touren die nou al zegquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:46 schreef chansadres het volgende:
Ik gok dat we Editors kunnen verwachten na de aankondiging op Hurricane.
Rock Werchter again waarschijnljkquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lekker uitgekauwd, dus inderdaad zeer plausibel. Hoeveel jaren achter elkaar touren die nou al zeg
Vorig jaar BKSquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Rock Werchter again waarschijnljk.
Ik begrijp de band wel. Zolang ze hier nog headliner zijn dat ze het maar van nemen.
Volgens mij waren ze wel weer bezig met nieuw werk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:05 schreef Loveless85 het volgende:
Dat zou best een zwaktebod zijn als ze die ergens hoog op de affiche pleuren. Sinds half 2015 geen nieuw werk, en volgens mij nu ook niks onderweg?
Die gaan in de rest van Europa toch ook nog best lekker qua populariteit of vergis ik me?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik begrijp de band wel. Zolang ze hier nog headliner zijn dat ze het maar van nemen.
Echt Benelux en Duitsland. De rest een leuke subheadliner.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die gaan in de rest van Europa toch ook nog best lekker qua populariteit of vergis ik me?
Ja ok, maar het is nog geen niveau Live dat NL het enige land is waar ze uberhaupt platen verkopenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:59 schreef chansadres het volgende:
[..]
Echt Benelux en Duitsland. De rest een leuke subheadliner.
Niet eens sub. Op de meeste festivals buiten Europa (waaronder ook Hurricane) staan ze geen ergens overdag op het podium.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:59 schreef chansadres het volgende:
[..]
Echt Benelux en Duitsland. De rest een leuke subheadliner.
Ik heb wel het idee dat hun liveshow visueel gezien wel enorme stappen vooruit heeft gemaakt en aan hits heeft het ze nooit ontbroken. Misschien groeien ze nu ook buiten NL/Belgie door naar een headlinerstatus.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Niet eens sub. Op de meeste festivals buiten Europa (waaronder ook Hurricane) staan ze geen ergens overdag op het podium.
Ik gok dat dat een naam wordt voor BKS of DTRH.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:00 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht volgend jaar dat Pete Doherty gaat touren in December dit jaar nieuw Solo Album
Idd ik was afgelopen jaar in ierland op electric picnic en daar stonden ze in een kleine tent met een minimale opkomst qau publiek. Ik vond hun shwo toen ook tegenvallen, teveel nieuw werk wat saai was.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
In eerste instantie werd inderdaad oktober gemeld, maar een paar dagen daarna meldde Jan dat het in November zou zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 11:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Ze zouden toch vorige maand nog met namen komen volgens festileaks?
Ben wel benieuwd waarmee ze gaan komen. Dit jaar is Pinkpop vrij onvoorspelbaar. Ik had Linkin Park wel confirmed verwacht eigenlijk.
Dat zie ik niet meer gebeuren. Download had ze wel gehad als ze deze zomer naar Europa komen gok ik.quote:Op donderdag 3 november 2016 20:44 schreef Harmankardon het volgende:
Als ze Tool programmeren dan mogen ze de rest van het programma opvullen met talentenjachtmateriaal.
Heeft Pinkpop wel eens twee jaar op rij dezelfde headliner gehad?quote:Op donderdag 3 november 2016 20:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Misschien dat ik te pessimistisch ben. Maar nu Download UK ook niet met de beoogde Pinkpop naam komt zou het me niet verbazen dat het een lastig jaartje gaat worden voor het festival in Landgraaf.
System Of A Down dan toch? Biffy Clyro zeker niet, hooguit sub of 3FM stage afsluiter. En Aerosmith (al hoewel ik die persoonlijk graag wil zien) zie ik die ook niet meer snel op Pinkpop staan.
Ik verwacht toch dat we het in de categorie SOAD, Green Day, Linkin Park en misschien later nog een Kings Of Leon of The Killers gaan krijgen nu. RHCP tourt ook in Europa, al lijkt het me niet dat ze die 2 jaar achter elkaar gaan neerzetten.
Headliners naar mijn weten niet neequote:Op vrijdag 4 november 2016 11:26 schreef JochemP het volgende:
[..]
Heeft Pinkpop wel eens twee jaar op rij dezelfde headliner gehad?
Waarom alweer 3de keer in korte tijdquote:Op zaterdag 5 november 2016 08:52 schreef Pino112 het volgende:
Green Day op 4 juni.
http://www.greenday.com/tour
Mwa, 2010, 2013, 2017. Een headliner van 4 jaar geleden pakken is niet zo gek toch?quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Waarom alweer 3de keer in korte tijd
Dit dus. Ik verwacht SOAD ook nog wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar wel logisch, gezien wat er aan het touren is
zelf vind ik Greenday wel goed, deden meer bands het maar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Mwa, 2010, 2013, 2017. Een headliner van 4 jaar geleden pakken is niet zo gek toch?
Bij Greenday weet je wat je krijgt, een feestje van 2 uur met grappen en grollen. Zeker voor een festival een prima act.quote:Op zaterdag 5 november 2016 11:12 schreef KingRadler het volgende:
[..]
zelf vind ik Greenday wel goed, deden meer bands het maar.
Dat is waar, ze houden van Live optredensquote:Op zaterdag 5 november 2016 12:18 schreef Operc het volgende:
[..]
Bij Greenday weet je wat je krijgt, een feestje van 2 uur met grappen en grollen. Zeker voor een festival een prima act.
Lijkt me geen uitverkopende line-up.quote:Op zaterdag 5 november 2016 15:52 schreef AgeEll het volgende:
Dat heee-hooo mag iets minder, maar het laatste album is weer prima en ze geven ook een prima show. Goede headliner.
Denk dat Soad en Kings of Leon de andere zijn. Soad op de openingsdag met een paar rockbands en Kings of Leon met Kensington als sub-headliner.
Prima, meer ruimte om mijn benen te strekken.quote:Op zaterdag 5 november 2016 15:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Lijkt me geen uitverkopende line-up.
Ik verwacht geen Kings of Leon. Ik gok Linkin Park. Soad zou een zwaktebod zijn. Eerst jaren lopen roepen dat ze het geld niet waard zijn en daarna toch vragenquote:Op zaterdag 5 november 2016 15:52 schreef AgeEll het volgende:
Dat heee-hooo mag iets minder, maar het laatste album is weer prima en ze geven ook een prima show. Goede headliner.
Denk dat Soad en Kings of Leon de andere zijn. Soad op de openingsdag met een paar rockbands en Kings of Leon met Kensington als sub-headliner.
niet in de zin van de Stones, maar Muse verkocht ook niet zijn dag uit. Dat kunnen maar weinig bands.quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:33 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Prima, meer ruimte om mijn benen te strekken.
Ik gok dat ze worden toegevoegd aan NOS Alive naast Depeche Mode. Daarom is Portugal denk ik roodquote:Op zondag 6 november 2016 07:33 schreef Loveless85 het volgende:
Foo Fighters hebben dit op Twitter gepost:
[ afbeelding ]
dat denk ik ook zie het logo.quote:Op zondag 6 november 2016 09:21 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik gok dat ze worden toegevoegd aan NOS Alive naast Depeche Mode. Daarom is Portugal denk ik rood
Waarom spelen jullie niet in het roze danquote:Op zondag 6 november 2016 15:05 schreef tong80 het volgende:
Vriend van me werkt bij bureau Pinkpop. Is zeg maar de rechterhand van Jan Smeets. Daarom sponsort Pinkpop het 5e elftal van NIVO Sparta. Hier Smeets op de foto voor de kampioenswedstrijd vorig seizoen. Niek staat rechts naast hem. Vond het wel leuk om hier te plaatsen.
[ afbeelding ]
Dit is het vijfde. We hadden een elftal dat destijds in AC Milan shirts speelde. Mocht niet meer. Eenheid binnen de club. Dit is wel een erg leuk elftal. De ouderen zijn bijna allemaal muzikanten. Echt een rock 'n 'rol elftal ;Dquote:Op zondag 6 november 2016 15:12 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Waarom spelen jullie niet in het roze dan?
Foo Fighters : Break a Leg Tour 2017quote:Op zondag 6 november 2016 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Foo Fighters zou imo nog best prima zijn. Al moet ik even zijn wat er nog meer op het affiche staat om een kaartje te kopen. Op Rock Am Ring vond ik best tegenvallen, terwijl ze daarna in de ZiggoDome weer erg goed waren.
Inderdaad, of meteen naar buiten brengen als Green Day het zelf bevestigd of op een beter tijdstip dan zondagavondquote:Op zondag 6 november 2016 22:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Raar tijdstip om dit bekend te maken. Ok er was een lek, maar had je dit maandag niet iets breder naar buiten kunnen brengen?
Martin Garrix in combinatie met Justin Bieber lijkt me een serieuze optiequote:Op zondag 6 november 2016 23:10 schreef KingRadler het volgende:
Pinkpop doet het goed om Martin Garrix te pakken voor Main stage. Of Jan Smeets het durft is de vraag.
Staan in de USA in Juni geloof ik. In ieder geval wel tijdens BKS. En lijkt me idd niets voor Pinkpop inderdaad.quote:
Of toch een losse zaal show.quote:Op maandag 7 november 2016 11:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Benieuwd wel of Foo Fighters Pinkpop gaan doen. Dat zou toch beetje een naaistreek zijn als ze niet zouden komen.
Joh.quote:Op maandag 7 november 2016 12:04 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoorde van mensen die Green Day hadden gezien tijdens MTV Awards dat publiek totaal niet opgewonden werden van optreden. Verkeerd publiek.
André Hazes hologramquote:Op maandag 7 november 2016 12:55 schreef Basp1 het volgende:
Zou jan niet gewoon 1 dag foute nederlandse muziek met o.a lil klein en al die andere fout rap/ hiphop mannetjes moeten maken.![]()
Volgend jaar gaat het klein orkest ook weer toeren kunnen die er ook tussen staan, alhoewel daar niet alles heel fout van is.
Green Day staat ook in de ziggoquote:Op dinsdag 8 november 2016 10:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Blink 182 had ik een beetje verwacht als sub voor Green Day. Maar lijkt nu ook wel uitgesloten aangezien ze in de Ahoy staan.
Ja maar dat is nog in januari. Blink 182 midden in juni.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Green Day staat ook in de ziggo
Vooruit, puntje daar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:20 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja maar dat is nog in januari. Blink 182 midden in juni.
FF vind ik rock voor dertienjarige paardenmeisjes dus ik mis ze totaal niet, maar wel met je eens dat het jammer is dat het weer om de poen gaat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ik dus al verwachte en schreef in FESC.
NOS Alive heeft op een andere manier de laatste jaren ook een pot met geld staan om namen (vrij) exclusief te strikken. Vorig jaar Arcade Fire, nu Depeche Mode. Radiohead had vorig jaar ook amper festivals maar stond ook gewoon op NOS Alive. Foo's dit jaar ook weer.
Ik vind het best een gemene streek van Foo Fighters. tegen over de festivals die ze laatst moesten afzeggen. Het gaat dus om de $$$$.
Is het ook. Geen idee wat het bod was in 2015, maar dat hadden ze ook gewoon aan kunnen houden en kunnen accepteren als goedmakertje. Maar goed, meestal blijkt toch dat een band die een festival afzegt weinig interesse heeft om het een keer in te halen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind het best een gemene streek van Foo Fighters. tegen over de festivals die ze laatst moesten afzeggen. Het gaat dus om de $$$$.
Ik ben Dave Grohl fan hoor, en eveneens FF. Maar hier ben ik dan toch wel kritisch op. Eerst allemaal mooie praat uitslaan dat ze het jaar erop zouden terugkomen. Dan doen ze dat niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:49 schreef Operc het volgende:
[..]
Is het ook. Geen idee wat het bod was in 2015, maar dat hadden ze ook gewoon aan kunnen houden en kunnen accepteren als goedmakertje. Maar goed, meestal blijkt toch dat een band die een festival afzegt weinig interesse heeft om het een keer in te halen.
Eens.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik ben Dave Grohl fan hoor, en eveneens FF. Maar hier ben ik dan toch wel kritisch op. Eerst allemaal mooie praat uitslaan dat ze het jaar erop zouden terugkomen. Dan doen ze dat niet.
Jaar daarna komen ze dan wel naar Europa, maar puur om de pegels en kijken ze niet meer om naar de festivals die toen "in de problemen kwamen" door hun afzegging. Klinkt een beetje cru want ze konden niet anders. Maar ik vond ze geloofwaardiger geweest als ze gewoon de goedmaak shows nu hadden gedaan. Nu vind ik het ordinair cashen.
Juist van Dave Grohl/Foo's verwacht je dit niet iddquote:Op dinsdag 8 november 2016 18:00 schreef Adrie072 het volgende:
Zijn toch een van de weinige, die open staan tegen dit soort kritiek/verzoeken, toch?
Dat is geen gok, dat komt voort uit het gesprek van Festileaks met Smeets:quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:50 schreef Niveath het volgende:
Niemand weet hier toch hoe het precies is gegaan en in welke verhouding al die bedragen staan? Wie zegt dat Mojo/Pinkpop niet in 2015 gewoon meer wilde betalen of wat dan ook?
Ik vind het ook niet cool dat ze niet ál hun afgelastingen inhalen, maar het afschilderen als dat het puur zo een geldkwestie is, is slechts gokken.
Het feit dat ze "last minute" toch nog gehaald zijn door NOS Alive (die dit vaker hebben gedaan in het verleden) gaat meestal om best een aardig bedrag aan centen. Al Foo Fighters echt een degelijke planning zou aanhouden dan zouden ze imo toch best rekening kunnen houden met de festivals die ze destijds hebben moeten afzeggen.quote:De festivals waar ze staan hebben een enorm bedrag neergelegd. Wij hebben samen met andere festivals ook nog een flink bod gedaan maar er was qua offer niet tegenop te boksen. De Foo Fighters zijn niet beschikbaar in de periode met Pinksteren.
Ja, ik snap dat er ergens een grote zak geld is betaald waar Pinkpop niet mee mee kan, en ik heb dat stuk van Festileaks gelezen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat is geen gok, dat komt voort uit het gesprek van Festileaks met Smeets:
[..]
Het feit dat ze "last minute" toch nog gehaald zijn door NOS Alive (die dit vaker hebben gedaan in het verleden) gaat meestal om best een aardig bedrag aan centen. Al Foo Fighters echt een degelijke planning zou aanhouden dan zouden ze imo toch best rekening kunnen houden met de festivals die ze destijds hebben moeten afzeggen.
Eensquote:Op dinsdag 8 november 2016 17:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik ben Dave Grohl fan hoor, en eveneens FF. Maar hier ben ik dan toch wel kritisch op. Eerst allemaal mooie praat uitslaan dat ze het jaar erop zouden terugkomen. Dan doen ze dat niet.
Jaar daarna komen ze dan wel naar Europa, maar puur om de pegels en kijken ze niet meer om naar de festivals die toen "in de problemen kwamen" door hun afzegging. Klinkt een beetje cru want ze konden niet anders. Maar ik vond ze geloofwaardiger geweest als ze gewoon de goedmaak shows nu hadden gedaan. Nu vind ik het ordinair cashen.
De feiten die nu op tafel liggen wijzen in ieder geval niet in het voordeel van de Foo Fighters imoquote:Op dinsdag 8 november 2016 23:09 schreef Niveath het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat er ergens een grote zak geld is betaald waar Pinkpop niet mee mee kan, en ik heb dat stuk van Festileaks gelezen.
Maar wellicht ligt het ergens iets genuanceerder dan wat Jan nu zegt. Wellicht ook niet, dan is het niet netjes. Maar ook niet meer dan dat, natuurlijk gaat het gewoon om geld.
Precies dit.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:15 schreef Loveless85 het volgende:
Ach kom op, er wordt wel ineens heel melodramatisch over gedaan hoor...
Ten eerste zíjn de Foo's teruggekomen hé, er is een show geweest in de Ziggo Dome. Ik vermoed dat ze dat zelf al als een flink stuk 'goedmaken' zien, en daarnaast de fans ook. Sterker nog, de 'gemiddelde fan' heeft liever een zaalshow dan een festivaloptreden.
Ten tweede is het Jantje fuckin' Smeets die weer wat loopt te krijsen. De man die al jaaaaren niks meer heeft te zeggen over het programmeren van z'n eigen festival. En die dan nú ineens de ins & outs weet van deze tour. Mogelijk, maar niet heel waarschijnlijk.
Ten derde is er één hele date bekend, die ook nog eens meer dan een maand na Pinkpop ligt. Dus wellicht touren ze helemaal niet in (begin) juni.
Daarnaast heeft Jan destijds de gage gewoon netjes teruggehad / niet hoeven betalen, en is zijn hele schade dat er waarschijnlijk wat geboekte hotelkamers niet gebruikt zijn. We horen nu één kant van het verhaal, for all we know dachten ze bij Mojo 'oh, die willen graag terugkomen, dus laten we even 80% van de gage in 2015 bieden, das wel zat! Zulke aardige gasten, doen ze toch wel haha!'.
Eerst maar eens kijken hoe deze tour plaats gaat vinden, en waar ze verder allemaal wel/niet staan. Dán maar eens kijken of daar wat uit op te maken valt / er iets uitlekt over gages en dergelijke. En dan vermoed ik dat het hele verhaal al heel wat genuanceerder is dan dat hele boehoehoe we worden gepiepeld gekrijs van Jan. Wat we uiteraard verder wel van hem gewend zijn, maar al vaker niet helemaal waarheid blijkt te zijn.
Oh en als je een hekel hebt aan artiesten die al binnen zijn en verder hun zakken vullen moet je misschien sowieso niet naar een Pinkpop. Alles wat pak 'm beet na een uurtje of 16 op de 3FM of Main staan is al binnen en puur zakken verder aan het vullen.
benieuwd of Jan weer een Classic band uit de hoge hoed tovert.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar goed het benieuwd me echt met wie ze nog gaan komen dit jaar. Ik hoop stiekem toch nog op 1 verrassing
Mwah, als je kijkt naar dagtickets scheelt het niet eens zoveel. Plus ze zíjn gewoon 'teruggekomen' voor een show. Precies diezelfde 65.000 man als er toen naar Pinkpop kwamen ga je inderdaad niet meer kunnen vinden. Maar ik snap je punt hoor, maar ik vind dat men even niet moet vergeten dat ze terug zíjn gekomen (naar Nederland).quote:Op woensdag 9 november 2016 10:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind een Zaalshow voor 1x een ZiggoDome niet echt gelijkstaan aan een veld vol met Foo Fighters aanhangers in Landgraaf persoonlijk.
Ik zeg nergens dat het de schuld van Smeets is, het is gewoon een volkomen eenzijdig verhaal. We weten niet wat 'genoeg geld' was. We weten niet wat ze boden. Het kan 150% zijn geweest van 2015, maar het kan ook 75% zijn geweest. En ik heb het nooit zo letterlijk uit de mond van de Foo's gelezen, 1limburg (wat ook de bron van het bericht van deze hele discussie is) zei er in 2016 letterlijk het volgende over:quote:En laten we nu niet doen of het "weer de schuld" van Smeets is. Die man geeft gewoon aan dat ze op dit moment niet goed genoeg kunnen neerleggen om de Foo Fighters te halen. Dus die gage zal niet lager liggen dan dat ze er in 2015 voor hebben kunnen bieden. Waar Foo Fighters de organisatie heeft beloofd dat ze terug zouden komen, dat is nooit onder stoelen of banken geschoven of uit de duim gezogen.
Najah, als de rest van de festivals in Juli is, dan is het nogal een kostenpostje om dan even begin juni 'alleen' Pinkpop te doen, dus dat snap ik ergens wel. Iedereen heeft schijnbaar ineens het idee dat een band een liefdadigheidsinstelling moet worden op het moment dat ze een show MOETEN cancellen. Dan MOET je terugkomen om het goed te maken, maakt niet uit hoe, dan MOET je maar ruimte maken in je toekomstige tours voor een festival wat ook ineens zélf 2 weken eerder dan normaal plaatsvindt. Jan zegt letterlijk in dat huidige 1limburg artikel:quote:En ja ze zijn pas een maand na Pinkpop in Europa. Maar dat Pinkpop dat tourtechnisch niet in de planning zou kunnen vallen zegt ook dat FF geen rekening heeft gehouden met Pinkpop in dat geval. En dat vind ik eerlijk is eerlijk gezegd niet netjes. Heb totaal niets tegen Dave Grohl/Foo Fighters, in tegendeel zelfs. Want normaal gesproken zou je zeggen dat Foo Fighters de eerste band op aarde is die er wel rekening mee zou houden. Maar dat blijkt toch niet het geval te zijn en dat is een tegenvaller. Dat mag ook gezegd worden imo.
Dus ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de datum er zéker wat te maken mee heeft. En dan kan het dus zomaar dat Pinkpop (terecht) niet ging wachten, 2 weken eerder ging zitten, en vervolgens FF misloopt omdat ze later touren, en/of Pinkpop hun budget al grotendeels had uitgegeven aan Green Day en wellicht een SOAD of Aerosmith. Shit happens, dan is niet direct een van de twee partijen een enorme boeman.quote:"Volgens de Pinkpop-baas is nog gekeken naar een nieuwe datum, maar ook dat bleek niet te kunnen."
http://www.1limburg.nl/pe(...)ontext=related-36627quote:Pearl Jam is geboekt als een van de headliners voor Pinkpop 2017. Festivalbaas Jan Smeets hoopt verder op de Foo Fighters en Radiohead als grote namen voor volgend jaar.
Natuurlijk kan er in een jaar nog heel veel veranderen, maar Pearl Jam ligt al vast. "Ja, absoluut. Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland", vertelt Jan Smeets op de laatste avond van Pinkpop 2016.
Nou nee, als ze SOAD hadden dan was hij niet nu nog naar 2 headliners aan het zoeken lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Dus SOAD op zaterdag, Green Day zondag.. en maandag de verrassing?
Daar heb ik dan weer mijn twijfels bij (korreltje zoutquote:Op woensdag 9 november 2016 15:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou nee, als ze SOAD hadden dan was hij niet nu nog naar 2 headliners aan het zoeken lijkt me.
Lijkt mij wel, maar onze Jan riep gisteren dus letterlijk dat er 2 headliners nog niet vastliggen.quote:Op woensdag 9 november 2016 15:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer mijn twijfels bij (korreltje zout).. Die moeten toch al lang vastliggen?
Ik heb het artikel niet gelezen. Maar tussen vastliggen en het in principe akkoord zijn is nogal een verschil. Paul was ook pas heel laat vastgelegd geloof ik.quote:Op woensdag 9 november 2016 16:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel, maar onze Jan riep gisteren dus letterlijk dat er 2 headliners nog niet vastliggen.
Met een passende sub daar onder kan het volgens mij gewoon een head worden. Zeker als je kijkt naar het snelle uitverkopen van de zalen de laatste jaren.quote:Op donderdag 10 november 2016 12:02 schreef indiaantje89 het volgende:
John Mayer komt met een nieuw album. Ook een outsider, of gewoon sub?
Op CD vind ik hem een goed artiest. Maar vorige keer op Pinkpop vond ik hem wel een beetje saai. Toen was hij eigenlijk ook een Back-Up headliner als The Rolling Stones nog zo afketsen.quote:Op donderdag 10 november 2016 12:10 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Met een passende sub daar onder kan het volgens mij gewoon een head worden. Zeker als je kijkt naar het snelle uitverkopen van de zalen de laatste jaren.
De registraties van zijn liveshows geven wel aan dat hij zijn dag moet hebben ja.. Zelf helaas nog nooit gezien.quote:Op donderdag 10 november 2016 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Op CD vind ik hem een goed artiest. Maar vorige keer op Pinkpop vond ik hem wel een beetje saai. Toen was hij eigenlijk ook een Back-Up headliner als The Rolling Stones nog zo afketsen.
Dit is nog onverwachtquote:
Ik denk dat dit boekdelen spreekt. Het is een feit dat voor SOAD een miljoen moet worden afgetikt. Pinkpop heeft bij de vorige tours gezegd, dat ze dat niet waard zijn. Dat ze nu overstag zijn zegt mij:quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Als sub nog wel.. nooit verwacht
Zullen ze main stage staan, verwacht je?quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:21 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik denk dat dit boekdelen spreekt. Het is een feit dat voor SOAD een miljoen moet worden afgetikt. Pinkpop heeft bij de vorige tours gezegd, dat ze dat niet waard zijn. Dat ze nu overstag zijn zegt mij:
1. We kunnen dit jaar de grote naam doorstrepen 2. De bands zijn schaars dit seizoen
Even duidelijk zijn: ik ben fan van SOAD. Beide Ziggo Dome concerten geweest en dat was fantastisch.
Dit is ontzettend moeilijk. De subheadliner staat altijd op het 3FM podium maar dat gaat veeeeeeel te klein zijn voor de mensen die komen. Ik gok zelf inderdaad Mainstage. Dat zou tenminste slim zijn...quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:28 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Zullen ze main stage staan, verwacht je?
Zou goed kunnen, show in 013 was fantastisch, jammer dat hun lichtshow daar niet uit de verf zou komenquote:Op woensdag 9 november 2016 13:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik gok Biffy Clyro als een van de subs dit jaar.
headlinen van een podium wellicht?quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:47 schreef indiaantje89 het volgende:
SOAD heeft het toch over headlinen:
We’re excited to be headlining Pinkpop in Holland on June 5th. Info and tickets at systemofadown.com.
Zat ik ook aan te denken. Maybe metalnamen op de 3fm stage. Het wordt daar dan wel wat druk....quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
headlinen van een podium wellicht?
en kut dus, vind ik zo een klote podium daar, altijd te druk en ff chillen is er daar helemaal niet bij. Zonde dat daar vaker grotere acts staanquote:Op vrijdag 11 november 2016 11:59 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken. Maybe metalnamen op de 3fm stage. Het wordt daar dan wel wat druk....
Links van de geluidstent altijd plek zatquote:Op zaterdag 12 november 2016 17:41 schreef planethugo het volgende:
[..]
en kut dus, vind ik zo een klote podium daar, altijd te druk en ff chillen is er daar helemaal niet bij. Zonde dat daar vaker grotere acts staan
Zou zo'n zelfde constructie met Linkin Park kunnen zijn? Zo'n band op de 3FM zetten wordt je niet vrolijk van. Neem aan dat ze ook een aardige productie hebben, plus nog een tandje populairder dan een Faith No More oid. Sta je daar lekker van 1900 - 2030 voor een klein veldje wat ramvol staatquote:Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben nu ook benieuwd hoe het zit met SOAD. Zelf gaven ze aan "to headline" Pinkpop. Maar Smeets had blijkbaar op de radio gezegd dat ze als sub kwamen (net als op Werchter).
Wees maar niet bang, staan in de Garden of Love,quote:Op maandag 14 november 2016 12:53 schreef KingRadler het volgende:
als SOAD maar niet op Stage 4 komt, terrein is daar wel erg klein.
quote:Op maandag 14 november 2016 13:19 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, staan in de Garden of Love,
twitter:pinkpopfest twitterde op dinsdag 15-11-2016 om 09:11:14Nog 200 dagen tot Pinkpop 2017! #PP17 #Pinkpop reageer retweet
Klopt, werd zo verteld tijdens de laatste ochtendshow van Beelen.quote:Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben nu ook benieuwd hoe het zit met SOAD. Zelf gaven ze aan "to headline" Pinkpop. Maar Smeets had blijkbaar op de radio gezegd dat ze als sub kwamen (net als op Werchter).
Persoonlijk vond ik KoL niet zo heel speciaal toen op pinkpop. Ze speelde heerlijk maar totaal geen interactie etc. Dan ga ik liever voor LPquote:Op woensdag 16 november 2016 16:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik gok toch nog een Linkin Park of Kings Of Leon die een avond gaat afsluiten.
En hopelijk nog 1 naam die nog bekend gemaakt moet worden.
LP vond ik een erg toffe show de vorige keerquote:Op woensdag 16 november 2016 16:24 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik KoL niet zo heel speciaal toen op pinkpop. Ze speelde heerlijk maar totaal geen interactie etc. Dan ga ik liever voor LP
Dat is het een beetje. Ze hebben eigenlijk ieder jaar een 'speciale' act om de strijd aan te binden met Werchter. Als ze nu dezelfde headliners hebben én daar hebben ze Foo Fighters kan het weleens een lastig jaartje worden...quote:Op woensdag 16 november 2016 16:54 schreef Lamabal het volgende:
Vraag me af waar je dan liever naar toe zou willen gaan. LP draait ook op Rock Werchter.
Als dat zo is dan heeft Mojo sowieso op festival gebied een paar missertjesquote:Op woensdag 16 november 2016 17:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is het een beetje. Ze hebben eigenlijk ieder jaar een 'speciale' act om de strijd aan te binden met Werchter. Als ze nu dezelfde headliners hebben én daar hebben ze Foo Fighters kan het weleens een lastig jaartje worden...
Phil Collins zou echt precies de naam zijn die ze nodig hebben.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:24 schreef SevenWonders het volgende:
Phil Collins ging toch weer touren? Past wel in het rijtje: Springsteen, Stones en Macca ...
Overigens zie ik Florence & The Machine niet voorbijkomen in de suggesties.
AC/DC met Axl Rose lijkt me ook wel wat voor PP
Voor de echt leuke acts moet je denk ik op BKS of DTRH zijn.
Tjah, lekker dromen, maar Phil doet inderdaad een aantal exclusieve shows. AC/DC tourt niet eens, laat staan met Axl Rose. De vraag is of AC/DC uberhaupt nog bestaat/doorgaat.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:24 schreef SevenWonders het volgende:
Phil Collins ging toch weer touren? Past wel in het rijtje: Springsteen, Stones en Macca ...
Overigens zie ik Florence & The Machine niet voorbijkomen in de suggesties.
AC/DC met Axl Rose lijkt me ook wel wat voor PP
Voor de echt leuke acts moet je denk ik op BKS of DTRH zijn.
Bieber en Garrix zou ik wel op rekenen jaquote:Op donderdag 17 november 2016 08:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is eigenlijk wachten op de bekendmaking van Justin Bieber voor de pop dag.
Martin Garrix op de 3FM stage, Kensington als sub. Garantie voor een uitverkocht dagje.
Ik zou het oprecht een prima gedurfde zet vinden dat Pinkpop Justin Bieber zou boeken. Haters gonna hate. Vroeg of laat moet je toch grijpen naar dit soort jongens. Ontwikkeld zich best goed in de pop industrie (wat ik een paar jaar terug niet had verwacht) en garantie voor het verkoop van veel kaartjes.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bieber en Garrix zou ik wel op rekenen ja
Als echte headliner vind ik het wel iets teveel van het goede... maar misschien word ik ondertussen ook gewoon te oud voor Pinkpopquote:Op donderdag 17 november 2016 10:37 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht een prima gedurfde zet vinden dat Pinkpop Justin Bieber zou boeken. Haters gonna hate. Vroeg of laat moet je toch grijpen naar dit soort jongens. Ontwikkeld zich best goed in de pop industrie (wat ik een paar jaar terug niet had verwacht) en garantie voor het verkoop van veel kaartjes.
Dat zou ik prima vindenquote:Op vrijdag 18 november 2016 08:16 schreef peaceman het volgende:
Als jullie JB noemen, dan kun je Bruno Mars ook een kanshebber natuurlijk. Geen idee of dat qua datum kan.
Het kwam al vaker voorbij hier ik verwacht zelf nu ook een popdag.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:37 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/4(...)zo-goed-pinkpop.html
Geen oldies meer dus.
Eens niet voor mij persoonlijk. Maar als ik in de organisatie zou zitten dan zou ik zeker voor JB zijn gegaan. Garantie voor het verkoop van veel kaartjes, en je hebt een van hedendaags grootste artiesten op de planken staan (if you like it or not).quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik zou Bieber echt een gouden zet vinden.
Wel einde van een tijdperk, als pinkpop de kant op gaat van artiesten als Bieber.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik zou Bieber echt een gouden zet vinden.
Eens, of haal Pink weer eens terugquote:Op zondag 20 november 2016 02:52 schreef chansadres het volgende:
Als je dan een pop act wilt, ga dan voor Bruno Mars of Beyoncé...
Mwah, ik denk dat er genoeg is, en ik vraag me echt heel erg af of Pinkpop hét festival is waar je nu al moet gaan doorselecteren. Ik denk dat het nl. het meest conservatieve festival is wat we hebben. En zeker de die-hards die vaak daar uit de regio komen er ook niet op zitten te wachten. En zie zo'n Rihanna op Werchter Boutique, dat was één grote flop en uiteindelijk gecancelled. De mensen die graag Rihanna zien willen niet naar een festival, en de mensen die naar een festival gaan hoeven geen Rihanna te zien. Goed, dat is erg generaliserend, maar het gaat wel grotendeels op.quote:Op maandag 21 november 2016 09:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar dat ze iets poppy/hip hopperigs neer gaan zetten lijkt me nu wel duidelijk.
Foo Fighters hebben ze gemist, en verder zijn "grote" headliners niet on tour deze zomer. Ach als ze in die categorie iets moois kunnen gaan boeken zou ik het niet erg vinden.
Een Kanye West of Beyoncé zou ik zelfs een kaartje kopen. Ook komt Eminem nog met een nieuw album, dat zou ik ook gewoon erg leuke headliner vinden (ik was fanboy at the time).
Zeker, maar als het live gewoon neerkomt op anderhalf uur playbacken, en je maar moet afwachten of hij niet halverwege in tranen uitbarst, dan vind ik het gewoon géén goede headliner. Leuk dat de 'fans' dan naar de Ziggo of Gelredome kunnen, maar op een festival verwacht ik iets meer kwaliteit.quote:Op maandag 21 november 2016 10:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Kanye is een mafketel eerste klas, maar het wel een goed repertoire aan albums. Als die zou komen ga ik er zeker heen.
Justin Bieber is minder mijn ding. Maar die jongen moet je vandaag echt wel serieus nemen. Het is niet meer dat irritant jochie van "Baby Baby oooowww....". Hij heeft wel degelijk goede pop nummers
Op naar europa!quote:Op maandag 21 november 2016 10:43 schreef Loveless85 het volgende:
Er is tot op zekere hoogte altijd een risico. Green Day heeft inderdaad ook een tijdje terug een aardig akkefietje gehad wat dat betreft. GNR is dan eigenlijk nu het schoolvoorbeeld van hoe het wel moet. Dan zijn echt alleen unaniem lovende recensies over te vinden. Op tijd, strakke show, Axl werkt hard, gewoon iedere avond een setlist met een nummer of 25. Die lijken (vooralsnog) afgerekend te hebben met hun ouwe reputatie.
Strik eromquote:Op maandag 21 november 2016 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Mainstage: Justin Bieber, Mackelmore & Ryan Lewis, Kensington
3FM Stage: Martin Garrix
Main Stage: Green Day, Avenged Sevenfold, Biffy Clyro
3FM Stage: Prophets Of Rage
Main Stage: Linkin Park, System Of A Down, Marilyn Manson
3FM Stage: Imagine Dragons
Dag 1 verkoopt uit, dag 2 bij lange na niet, dag 3 zo goed als.
Dagticket dag 3 jaa doe maar graagquote:Op maandag 21 november 2016 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Tjah, wat doet zoiets voor je weekendtickets, das iets wat ik me ook afvraag. Zeker met de acts die nu al bekend zijn (en ik zie ook LP er nog wel bijkomen als SOAD dus niet headlined). Ik denk dat ze dit rustig aan moeten doen en gewoon even een paar jaar eerst de wat meer 'credible' pop-artiesten programmeren, en dan eens doorschuiven naar de Bieber's enzo.quote:Op maandag 21 november 2016 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
quote:Put simply, Bieber just isn’t a bankable festival headliner. His shockingly poor attempt to conceal his miming in places (which his camp have denied) and the admittance that he was ‘hungover’ isn’t quite the way to endear yourself to bookers and fans alike. The big hits, such as the pounding ‘Where Are Ü Now?’, What Do You Mean?’ and his anthem ‘Sorry’ were thrilling, but few and far between. The crowd were urging Bieber to stop talking and get on with playing the hits, but the brutal fact is, he hasn’t got enough of them just yet.
Ja, leuk in een arena, maar op een festival zie je dus vervolgens geen flikker.quote:
Mwah, voor een headline showtje van een uur of 2? Als je moeilijk de gaten tussen de hits kan vullen dan wordt dat wel problematisch denk ik.quote:
Tjah, dat is deels eigen schuld. We praten bij Pinkpop over een 'crisis', terwijl aan de andere kant RW geroemd wordt om zo'n beetje alles wat ze tot nu toe bekend hebben gemaakt.quote:Op maandag 21 november 2016 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Je hoeft niet te gaan hoor.
Maar als je ziet wat er zoal tourt deze zomer zie ik weinig betere opties voor de verkoop lijkt me.
of minder festivals.quote:Op maandag 21 november 2016 12:35 schreef indiaantje89 het volgende:
We hebben gewoon snel nieuwe bands nodig.
Eensquote:Op maandag 21 november 2016 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, dat is deels eigen schuld. We praten bij Pinkpop over een 'crisis', terwijl aan de andere kant RW geroemd wordt om zo'n beetje alles wat ze tot nu toe bekend hebben gemaakt.
Men laat zich dit jaar ook gewoon redelijk de kaas van het brood eten, zo lijkt het tenminste. Ze gaan enerzijds in hetzelfde weekend zitten als Rock am Ring, wat ook gewoon errug vroeg is aangezien dan een paar grote Amerikaanse festivals nog plaats moeten vinden. En laten we wel zijn, die 'vroege' Juni festivals (Download, RaR, etc.) staan nou niet bekend om hun geweldige 'popprogrammering'.
Ik heb niks tegen een poppy-headliner. Sterker nog, ik heb hier vaak zat geroepen dat zo'n popdag een slimme zet is/was. Maar dit jaar lijkt het gewoon heel erg alsof Mojo even een beetje ingedut was (ook ten aanzien van bv. Fortarock) en nu ineens er 'alternatieven' gezocht moeten worden voor headliners, terwijl de huidige acts weer compleet in de rock/metal hoek zitten. Dat lijkt me weekendticket-technisch ook niet zo'n slimme zet.
2 jaar achter elkaar? Dat lijkt me toch niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 09:17 schreef chansadres het volgende:
Rammstein gaat ook op festival tour. Naar alle waarschijnlijkheid rock am ring. Dat bied opties voor Pinkpop. Met Rammstein als derde headliner heb je wel een headliner die past tussen de rest...
Is ook andersquote:Op dinsdag 22 november 2016 09:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
2 jaar achter elkaar? Dat lijkt me toch niet.
quote:Op woensdag 23 november 2016 10:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En de zondag dus in Italië. Nou hup naar buiten ermee, beste nieuws van het jaar natuurlijk.
Tja.. Lijkt 'm toch te gaan wordenquote:Justin Bieber en Martin Garrix lijken steeds gunstiger in het schema van Pinkpop te passen. Op woensdag 7 juni, slechts twee dagen na Pinkpop, treden beide heren op op een festival in Noorwegen. Den Store Sommerfesten is een nieuw, eendaags festival in Stavanger, Noorwegen.
Op Den Store Sommerfesten zullen naast Martin Garrix en Justin Bieber nog twee andere grote internationale artiesten optreden. Deze zullen ook binnenkort bekend worden gemaakt. Het nieuwe festival vindt plaats op woensdag 7 juni. Gewone kaarten zijn rond de 90 euro en Golden Circle-tickets ongeveer 180. In totaal zijn er 36.000 kaarten beschikbaar.
Eww.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
En dan ook graag Jason Derulo erbij
Er was natuurlijk al een mooi schot voor de boeg gegeven ja. Maar het komt enigszins als paniekvoetbal over. Tuurlijk, je raakt je dagtickets wel kwijt, maar het gaat je een shitstorm aan kritiek opleveren, en Bieber moet wel héél goed zijn wil 'men' het slikken. Daarnaast blijf ik me afvragen wat zo 'ver uit elkaar programmeren' (SOAD vs Bieber) gaat doen met je weekendkaarten. Waarom zouden de rockers niet lekker voor GMM of Werchter kiezen? En dan ook nog dingen als Arcade Fire en Radiohead meepakken, wat natuurlijk voor Pinkpop ook een prachtige avondje had geweest.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het toch jammer vinden dat je een playbackshow als headliner programmeert, maar ze zullen wel lichtelijk wanhopen dat alle andere plausibele acts niet kunnen
Kwestie van tijdquote:Op donderdag 24 november 2016 09:55 schreef peaceman het volgende:
er wordt hier gedaan alsof Bieber en co al vastgelegd zijn en daarover worden conclusies getrokken. Vermakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |