abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:13:13 #26
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166041757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb het vorige edities ook al geroepen. Je gaat misschien veel op Werchter lijken. Maar ik zou 3FM stage vervangen voor meerdere tenten.

Er staan te vaak acts op de 3FM/mainstage die op een TE groot prodium staan. Ik zou de grotere namen van de 3FM stage en mainstage samenvoegen en alleen op de mainstage

Dan zou ik bij de plek van de 3FM stage meerdere tenten neer zetten (ook stage 4 daarheen verhuizen, die staat nu ook beetje "erbij") en een tent met meer focus op de dance. Niet omdat ik het wil, maar wel dat het gaat werken.

Ook zou ik ala Rock Am Ring/Rock Werchter een extra spot creeëren in de nacht waar je eens wat kan experimenteren na de headliner.

Tijd om dus meer de breedte op te zoeken dan in de lengte. De tijd van de major headliners lijkt een beetje voorbij te zijn. 20.000 + 10.000 + 10.000 + 30.000 is ook 70.000 :).
juist als je doet wat jij zegt, wordt Pinkpop 1 van de velen en onderscheiden ze zich totaal niet meer. Mijn inziens is dat eerder de ondergang dan de redding van het festival.
Neemt niet weg dat Pinkpop natuurlijk wel last heeft van het ontbreken van aanwas van grote headliners. Desalniettemin doen ze het nog naar hun mogelijkheden. (En dat staat geheel los van mijn persoonlijke smaak)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:15:08 #27
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166041802
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:07 schreef lighted het volgende:

[..]

Volgens mij komen er gewoon heel weinig headliners bij.. (in de categorie Pinkpop).
Headliners van nu, waren 10 jaar geleden ook headliners. Elk jaar komen Metallica/RHCP/Linkin Park/Rammstein/Greenday(:'))/oude lullen/Radiohead/Pearl Jam voorbij. Coldplay/Muse/KoL zijn dan de "nieuwe headliners" en die hebben we ook al (meerdere keren) gezien op PP. De vijver verandert niet zoveel er komen alleen meer vissers(met meer geld) bij.
dit dus. Maar laten we ook niet vergeten dat velen die zich met dit onderwerp bezighouden juist ook diegenen zijn die niet snel meer verrast kunnen worden omdat wij simpelweg te verwend zijn doordat we al zoveel gezien hebben.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:03:20 #28
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_166042961
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:07 schreef lighted het volgende:

[..]

Volgens mij komen er gewoon heel weinig headliners bij.. (in de categorie Pinkpop).
Headliners van nu, waren 10 jaar geleden ook headliners. Elk jaar komen Metallica/RHCP/Linkin Park/Rammstein/Greenday(:'))/oude lullen/Radiohead/Pearl Jam voorbij. Coldplay/Muse/KoL zijn dan de "nieuwe headliners" en die hebben we ook al (meerdere keren) gezien op PP. De vijver verandert niet zoveel
Als ze willen overleven moeten ze wellicht wat breder kijken, categorie Beyonce, Kanye, Bieber en weet ik wat er allemaal groot is in die hoek. Glastonbury boekt wel succesvol in die genres.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:07:52 #29
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166043072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:03 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Als ze willen overleven moeten ze wellicht wat breder kijken, categorie Beyonce, Kanye, Bieber en weet ik wat er allemaal groot is in die hoek. Glastonbury boekt wel succesvol in die genres.
kanye was megaveel kritiek op.
Daarbij wordt dit op glastonbury alleen maar geaccepteerd omdat er veel meer podia zijn. Totaal andere opzet dan Pinkpop qua festival.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:11:24 #30
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_166043134
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:07 schreef peaceman het volgende:

[..]

kanye was megaveel kritiek op.
Daarbij wordt dit op glastonbury alleen maar geaccepteerd omdat er veel meer podia zijn. Totaal andere opzet dan Pinkpop qua festival.
Oneens. Kritiek was er wel, maar ook volle bak bij de mainstage. Glasto boekt sowieso breder en trekt daar gewoon veel mensen mee. Pinkpop kan dat ook, de tijd dat het een soort alternatief publiek trok is voorbij, alle wat een stadion kan uitverkopen werkt wel, ben ik van overtuigd.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:33 #31
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_166043959
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:11 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Oneens. Kritiek was er wel, maar ook volle bak bij de mainstage. Glasto boekt sowieso breder en trekt daar gewoon veel mensen mee. Pinkpop kan dat ook, de tijd dat het een soort alternatief publiek trok is voorbij, alle wat een stadion kan uitverkopen werkt wel, ben ik van overtuigd.
op glastonbury komen bijna 400 acts, op Pinkpop nog niet eens 100. Hoe kun je dan in vredesnaam deze festivals vergelijken?
pi_166045705
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:13 schreef peaceman het volgende:

[..]

juist als je doet wat jij zegt, wordt Pinkpop 1 van de velen en onderscheiden ze zich totaal niet meer. Mijn inziens is dat eerder de ondergang dan de redding van het festival.
Neemt niet weg dat Pinkpop natuurlijk wel last heeft van het ontbreken van aanwas van grote headliners. Desalniettemin doen ze het nog naar hun mogelijkheden. (En dat staat geheel los van mijn persoonlijke smaak)
Ik zeg ook niet dat ze nu de Bruce Springsteen, Paul McCartneys en Rolling Stones etc. niet meer moet boeken hoor. Maar als dat soort namen niet kunnen is Pinkpop al niet uniek meer.ook denk ik dat het soms beetje raar is om een Walk Of The Earth op een mainstage te zien of een Phoenix op een half leeg veld. Een Kygo overdag was ook geen gezicht. Lianna La Havas war gewoon in een tent thuis hoort etc.

En met die LNS kan juist Pinkpop zich wel eens onderscheiden. Boek eens Golden Earring of Doe Maar exclusief als headliner. Of een exclusieve eenmalige reunie van Krezip of Urban Dance Squad om wat te noemen.

Of een Avicii niet op klaarlichte dag neerzetten en dan plaatsen. Wanr dat was idd een gedurfde en onderscheidendw boeking imo (ook al vind je het niks) maar het viel volledig door de mand op klaarlichte dag.

Er is nu ook amper plaats voor een goede hip hop act bijvoorbeeld. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen (De Tame Impala's bijvoorbeeld of een Caribou tot aan een Wilco) daar heeft Pinkpop imo nog niet de muzikale breedte voor in mijn optiek.

En om terug te komen op de headliners. Metallica, The Cure, Guns N' Roses, System Of A Down, RHCP, Iron Maiden, Green Day, Linkin Park, The Killers, Kings Of Leon zijn allen acts die aan het afbouwen zijn kwa populariteit, persoonlijk zou ik die acts niet blijven gebruiken als steunpilaren voor je festival.

Ik klink misschien wat negatief nu over Pinkpop, maar dat komt meer door een erg matige toestroming van nieuwe acts in de muziek scene. I could be wrong maar ruil de headliners van vorig jaar maar in voor Mumford & Sons, Florence & The Machine en The Killers dan hou je bar weinig meer over. Dat kan je sneller opvangen door je line up wat breder uit te dragen. Op zich zijn ze met stage 4 al een beetje de goede kant op gegaan, maar ik denk dat er meer winst uit te halen is. Maar misschien heb ik het totaal mis en staan er binnen nu en 10 jaar de nieuwe metallica's van deze wereld op de planken. Maar met de huidige muziek koers zie ik dat gewoon somber in.

Met een soort van dubbele headline spot kan je straks eigenlijk ook ruimte creeeren voor de Blurs, Gorillaz, Depeche Modes, The Stone Roses, van deze wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 18-10-2016 22:10:48 ]
pi_166076649
Jimmy Eat World gaat ook weer touren. Die 2013 kopie kan dus nog steeds :D.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:31:51 #34
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_166077903
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

op glastonbury komen bijna 400 acts, op Pinkpop nog niet eens 100. Hoe kun je dan in vredesnaam deze festivals vergelijken?
Gaat helemaal niet om het vergelijken van de festivals. Gaat me er alleen om te illustreren dat je qua headliners breder kunt kijken dan alleen gitaar en rock acts zoals pinkpop doet. En als je kijkt hoe het landschap verschuift zelfs breder moet kijken. Daarin maakt het niet uit of een of meerdere grote podia hebt. Beyonce op pinkpop, als voorbeeld, gaat gewoon dik verkopen. Juist op pinkpop waar de headliners de verkoop en het soort publiek bepalen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_166078479
Radiohead waarschijnlijk op Glastonbury. Kan zomaar naar Pinkpop.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_166078674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:00 schreef chansadres het volgende:
Radiohead waarschijnlijk op Glastonbury. Kan zomaar naar Pinkpop.
Was min of meer al uitgesloten door Smeets :P.
pi_166078820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:10 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Was min of meer al uitgesloten door Smeets :P.
Ik las het meer als deze drie samen. Ik gok dat Pearl Jam en Foos niet komen. Maar misschien Radiohead wel.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_166078921
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:18 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik las het meer als deze drie samen. Ik gok dat Pearl Jam en Foos niet komen. Maar misschien Radiohead wel.
Ik zou er voor tekenen hoor. Gewoon lekker ordinair Greatest Hits showtje wel te verstaan.
pi_166078949
Volgens mij zei Smeets wel vrij letterlijk dat ze alledrie niet zouden komen, maar hield hij nog een kleine slag om de arm. Bovendien leert de ervaring keer op keer dat we Jan Smeets maar niet meer serieus moeten nemen. Het feit dat hij zegt dat ze alledrie niet komen, kan net zo goed betekenen dat ze alledrie wel komen.

Maar Foo Fighters waren natuurlijk wel al enigszins uitgesloten. Pearl Jam heeft ook nog niets bekend gemaakt, maar Radiohead staat volgens mij we zo goed als zeker op Glastonbury. Ze zijn dus in dezelfde periode als Pinkpop in Europa. Van de drie genoemde headliners lijkt Radiohead me dan nog de meest waarschijnlijke optie.
pi_166079129
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:23 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zou er voor tekenen hoor. Gewoon lekker ordinair Greatest Hits showtje wel te verstaan.
Van mij mag Thom Yorke gewoon doen waar die op dat moment zin in heeft. Waarschijnlijk zal Pinkpop wel contractueel vastleggen dat Karma Police, Creep en Street Spirit worden gespeeld ;).
pi_166079746
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:33 schreef Le1390achim het volgende:

[..]

Van mij mag Thom Yorke gewoon doen waar die op dat moment zin in heeft. Waarschijnlijk zal Pinkpop wel contractueel vastleggen dat Karma Police, Creep en Street Spirit worden gespeeld ;).
Creep moet ik nog steeds een keer meekrijgen. Vorige keer in Ziggo teasde hij er al mee.

Blijft dat geniaal nummer vinden ook al vinden velen van niet. En Street Spirit blijft ook een prachtplaat.
pi_166082837
Glastonbury heeft de komst van Radiohead bevestigd.
Ik vind overigens alledrie genoemde platen prachtplaten, maar de echte fans hekelen natuurlijk de mensen die enkel deze drie nummers waarderen ;). Ik hoop dat, als ik ze ga zien volgend jaar, ze alledrie in hun set opnemen hoor.
pi_166083184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:38 schreef Le1390achim het volgende:
Glastonbury heeft de komst van Radiohead bevestigd.
Ik vind overigens alledrie genoemde platen prachtplaten, maar de echte fans hekelen natuurlijk de mensen die enkel deze drie nummers waarderen ;). Ik hoop dat, als ik ze ga zien volgend jaar, ze alledrie in hun set opnemen hoor.
Radiohead heeft eigenlijk geen slechte nummers. Maar toch blijf ik mijn twijfels over hebben of het op een vrij commercieel festival als Pinkpop volledig tot zijn recht gaat komen.
pi_166083627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Radiohead heeft eigenlijk geen slechte nummers. Maar toch blijf ik mijn twijfels over hebben of het op een vrij commercieel festival als Pinkpop volledig tot zijn recht gaat komen.
Ik denk dat Radiohead zo'n band is die wellicht niet zo'n grote achterban heeft als de groten der aarden (U2 bijvoorbeeld), maar wel een heel loyale achterban die naar ieder concert in NL zal gaan. Als Radiohead op Pinkpop staat, vermoed ik dat die dag het snelst is uitverkocht.

Ben het wel met je eens dat Radiohead niet zo radiovriendelijk is en dat ze daardoor wellicht in een Ziggo Dome beter tot hun recht komen.
pi_166083643
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Radiohead heeft eigenlijk geen slechte nummers. Maar toch blijf ik mijn twijfels over hebben of het op een vrij commercieel festival als Pinkpop volledig tot zijn recht gaat komen.
Op een festival waar iedereen toch rock headliners verwacht is Radiohead denk ik echt te rustig.
Ik vind dat ze prachtige platen hebben, maar niet voor op een festival. Gewoon in een kleine donkere zaal zetten, waar het iets persoonlijker is. (Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren).

Ben inmiddels ook echt wel benieuwd naar de headliners en de sub-headliners.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_166083863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:13 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Op een festival waar iedereen toch rock headliners verwacht is Radiohead denk ik echt te rustig.
Ik vind dat ze prachtige platen hebben, maar niet voor op een festival. Gewoon in een kleine donkere zaal zetten, waar het iets persoonlijker is. (Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren).

Ben inmiddels ook echt wel benieuwd naar de headliners en de sub-headliners.
Met The XX als sub-headliner (durf te dromen) lijkt het me een geweldige dag hoor.
pi_166084034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:23 schreef Le1390achim het volgende:

[..]

Met The XX als sub-headliner (durf te dromen) lijkt het me een geweldige dag hoor.
Best een leuke band voor op Down the Rabbit Hole eigenlijk :Y
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_166084106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:31 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Best een leuke band voor op Down the Rabbit Hole eigenlijk :Y
Zijn ze daar niet te groot voor, denk je? Zou ze eerder BKS zien headlinen dan.
pi_166084189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:33 schreef Le1390achim het volgende:

[..]

Zijn ze daar niet te groot voor, denk je? Zou ze eerder BKS zien headlinen dan.
DTRH wil graag groeien naar 35K bezoekers, dan zouden dit soort acts een mooie stap zijn. Wordt wat mij betreft dan ook gelijk een mooie vervanger voor Pinkpop, als ze dit weten te realiseren.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_166084496
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:37 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

DTRH wil graag groeien naar 35K bezoekers, dan zouden dit soort acts een mooie stap zijn. Wordt wat mij betreft dan ook gelijk een mooie vervanger voor Pinkpop, als ze dit weten te realiseren.
Ik wist niet dat zij dergelijke ambities hebben. Maar dan passen ze daar m.i. prima! Maakt het voor pinkpop wel lastiger om dergelijke, toch wat alternatievere, acts te boeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')