abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165993264
Het kabinet draait na twintig jaar de privatisering van ProRail terug. Het bedrijf wordt ondergebracht bij het ministerie van Infrastructuur, melden Haagse bronnen aan de NOS. ProRail wordt een zelfstandig bestuursorgaan (zbo), zoals Staatsbosbeheer, en komt daarmee stevig aan de leiband van de overheid. ProRail is verbijsterd over de beslissing, die het kabinet vrijdag op voorstel van staatssecretaris Dijksma heeft genomen en waarschijnlijk komende week bekendmaakt.

Het kabinet wil dat het onderhoud van het spoor verbetert, zodat de overlast door computerstoringen en sein- en wisselstoringen fors afneemt. Bovendien wil het kabinet beter zicht hebben op de financiën van ProRail.

ProRail krijgt jaarlijks 2,5 miljard euro voor aanleg en onderhoud van het spoor. Het grootste deel komt van het Rijk. Doordat het bedrijf nu zelfstandig is, heeft het Rijk alleen als aandeelhouder invloed. Het kabinet wil voorkomen dat het zoals vorig jaar geconfronteerd wordt met onverwachte tekorten.

Duurdere treinkaartjes

ProRail noemt het besluit onverstandig en overhaast, omdat er nog onderzoek wordt gedaan naar de gevolgen van zo'n reorganisatie. Het wijst op de grote gevolgen voor de hele spoorsector en het personeel van ProRail.

Volgens een uitgelekt onderzoek van ProRail kan het ongedaan maken van de privatisering leiden tot duurdere treinkaartjes. In het rapport staat dat het bedrijf als zelfstandig bestuursorgaan btw-plichtig wordt en allerlei belastingen moet betalen. Bronnen rond het kabinet vegen dat argument van tafel: "Het is natuurlijk niet voor het eerst dat het kabinet met dit bijltje hakt. Dat wordt natuurlijk goed geregeld", zegt een bron tegen de NOS.
Onder het personeel van ProRail heerst grote onzekerheid over de gevolgen voor hun arbeidsvoorwaarden. Het kabinet wil het personeel zoveel mogelijk tegemoetkomen. Zo blijven medewerkers aangesloten bij het pensioenfonds voor spoorwegpersoneel. Een overstap naar ambtenarenfonds ABP zou nadelig uitpakken.

In een brandbrief waarschuwde de spoorsector het kabinet twee weken geleden nog voor overhaaste beslissingen. "In het belang van ruim één miljoen dagelijkse spoorreizigers, de Nederlandse industrie en de spoorsector doen wij een beroep op u om niet over één nacht ijs te gaan." De brief is ondertekend door acht organisaties waaronder de NS, Koninklijk vervoer Nederland, FNV Spoor en reizigersorganisatie Rover.

Verstoorde relatie

Ondanks de kritiek zet staatssecretaris Dijksma door. Zij wil een einde maken aan de verstoorde relatie met de spoorbeheerder. Voormalig staatssecretaris Mansveld moest bij herhaling in de Tweede Kamer uitleggen dat ProRail weigerde informatie en documenten ter beschikking te stellen, zelfs als het over de dreigende tekorten voor spooronderhoud ging. Bronnen bij het ministerie melden dat ook de huidige staatssecretaris Dijksma een paar keer in aanvaring met ProRail is gekomen, omdat het bedrijf weigerde informatie te delen.

http://nos.nl/artikel/213(...)blemen-op-spoor.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2016 17:14:21 ]
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:20:51 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165993426
Jeej *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165993446
Ik vraag me wel af wat voor gevolgen dit gaat hebben. Denk niet dat de klant hier wat van gaat merken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 oktober 2016 @ 17:24:08 #4
862 Arcee
Look closer
pi_165993504
Nu de NS nog.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2016 @ 17:24:14 #5
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_165993507
Nou de zorg nog.....
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:26:49 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165993561
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:24 schreef Snowsquall het volgende:
Nou de zorg nog.....
...en het UWV...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165993593
Hahaha dubbel vagijntje :')
nee echt niet !
pi_165994029
En daar gaan we, weer een bedrijf dat echt naar de klote gaat ....
stupidity has become as common as common sense was before
pi_165994032
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

...en het UWV...
En de Ptt
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Donald Duck held zondag 16 oktober 2016 @ 17:47:47 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_165994034
Dat is een grote beslissing voor een regering die nog maar een paar maanden te gaan heeft.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_165994092
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

...en het UWV...
Prorail gaat nu juist precies zo georganiseerd worden zoals het UWV...
pi_165994139
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is een grote beslissing voor een regering die nog maar een paar maanden te gaan heeft.
Vooral voor de VVD is dit idd behoorlijk gezichtsverlies ook. Ze geven nu in feite toe dat een van hun kernwaarden niet klopt...
pi_165994243
Sommige zaken kunnen nu eenmaal beter collectief georganiseerd worden. Het spoorwegnet lijkt me daar een heel duidelijk voorbeeld van.
pi_165994266
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:21 schreef vigen98 het volgende:
Ik vraag me wel af wat voor gevolgen dit gaat hebben. Denk niet dat de klant hier wat van gaat merken.
ProRail is nu officieel een privaat bedrijf (net zoals de NS) met als enige aandeelhouder de Staat. Ze kunnen dus relatief zelfstandig opereren, met dien verstande dat de staat als aandeelhouder wel het nodige in de melk te brokkelen heeft.

Als zbo komen ze iets directer onder controle te staan van het ministerie. ProRail weigerde bijvoorbeeld documenten ter beschikking te stellen, maar als zbo kan het ministerie ze gewoon opvragen (en wij als gewone burger overigens ook onder de Wet Openbaarheid van Bestuur).

In de praktijk zal het dus niet extreem veel uitmaken, alleen dat de politiek er wat meer controle over kan uitoefenen. Verder blijft het gewoon een natuurlijk monopolie onder controle van de Staat der Nederlanden.
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:57:56 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165994284
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Prorail gaat nu juist precies zo georganiseerd worden zoals het UWV...
...en dat is ook al geen succes. het moet gewoon weer een staatsbedrijf worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:07:10 #16
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_165994489
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Ze zijn eindelijk wakker in de tweede kamer.

:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:18:45 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165994784
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Vooral voor de VVD is dit idd behoorlijk gezichtsverlies ook. Ze geven nu in feite toe dat een van hun kernwaarden niet klopt...
Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:33:47 #18
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165996375
Dit wordt een drama. Ik voorspel nu alvast miljardentegenvallers, ministers die moeten vertrekken en (nieuwe) enquêtecommissies.
pi_165996424
Ah de overheid gaat zich er mee bemoeien. Nee, dan komt het vast heel snel helemaal goed!
PWBF
pi_165996451
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
1 van de vele denkfouten van liberalen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:37:27 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_165996484
Dat wordt minder verdienen voor de ProRail directie en declaraties worden tegen het licht gehouden. Balen -O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_165996512
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Sommige zaken kunnen nu eenmaal beter collectief georganiseerd worden. Het spoorwegnet lijkt me daar een heel duidelijk voorbeeld van.
QFT.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165996673
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Het intrappen van een open deur m.i. Zij doen dat voortdurend. En dat is niet zo gek als men helemaal gek is met marktwerking. Vooral daar waar het niet werkt. Ze hebben geen flauw benul doorgaans. Dat vergt een zekere wil tot nadenken. En die wil lijkt volledig te ontbreken. Ze hopen altijd dat anderen (zoals "vooraanstaande" Amerikaanse economen") dit voor ze bedenken. Het is luiheid troef. En deze lapzwansen gaan gemakkelijk door het leven omdat er altijd wel weer iemand intrapt om ze een baantje te geven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165997665
quote:
15s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vereenzamende ouderen zijn een groot probleem. Kinderen die het te druk claimen te hebben en te ver weg stellen te wonen. Buren die langs elkaar heen leven. En er zijn ook maar weinig maatschappelijke organisaties die zich met eenzame ouderen bezig houden. Ik zou het uitermate slecht vinden als die categorie ouderen dan langzaamaan het gevoel krijgen een voltooid leven te hebben terwijl er in werkelijkheid spraken is van een sociaal-maatschappelijk probleem.
Eens! Voordat zo'n drastische maatregel wordt genomen is het goed om te kijken naar sociale, economische en maatschappelijke problemen die wellicht de oorzaak kunnen zijn.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:17:15 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165997715
Goede zaak omdat Prorail per definitie een monopolist is en zodoende het marktmechanisme niet gaat werken. Dan is een zelfstandig bedrijf waar de burger nauwelijks wat over te zeggen heft niet handig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 oktober 2016 @ 20:18:55 #26
862 Arcee
Look closer
pi_165997753
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:20:37 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165997802
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:18 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Omdat het vervoer, in tegenstelling tot de infrastructuur, helemaal geen monopolist is of hoeft te zijn. Daarnaast is er ook een Europese richtlijn die scheiding voorschrijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:21:34 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165997829
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:47 schreef marcb1974 het volgende:
En daar gaan we, weer een bedrijf dat echt naar de klote gaat ....
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:33 schreef beantherio het volgende:
Dit wordt een drama. Ik voorspel nu alvast miljardentegenvallers, ministers die moeten vertrekken en (nieuwe) enquêtecommissies.
Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:41:03 #29
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165998520
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
Ik denk dat het in de eerste plaats een mening is die jou niet zint. Ik zou zeggen: welkom op Fok! en wen er maar vast aan. ;)
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:11:25 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165999670
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de eerste plaats een mening is die jou niet zint. Ik zou zeggen: welkom op Fok! en wen er maar vast aan. ;)
Is die mening ook nog ergens op gebaseerd? Of ben je het gewoon op een dag gaan vinden. Zomaar?
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:13:02 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165999725
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:57 schreef justanick het volgende:

[..]

ProRail is nu officieel een privaat bedrijf (net zoals de NS) met als enige aandeelhouder de Staat. Ze kunnen dus relatief zelfstandig opereren, met dien verstande dat de staat als aandeelhouder wel het nodige in de melk te brokkelen heeft.

Als zbo komen ze iets directer onder controle te staan van het ministerie. ProRail weigerde bijvoorbeeld documenten ter beschikking te stellen, maar als zbo kan het ministerie ze gewoon opvragen (en wij als gewone burger overigens ook onder de Wet Openbaarheid van Bestuur).

In de praktijk zal het dus niet extreem veel uitmaken, alleen dat de politiek er wat meer controle over kan uitoefenen. Verder blijft het gewoon een natuurlijk monopolie onder controle van de Staat der Nederlanden.
Hoe zie jij complete vrije marktwerking op het spoor precies voor je? Zeventien rails naast elkaar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:13:59 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165999759
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Dat is geen denkfout. Het is elitaire vriendjespolitiek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165999796
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
Omdat de meeste, zo niet alle, overheidsinstanties falen. Pro-fail doet het al klote, het nu weer onder de overheid brengen gaat dit alleen maar versterken.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:23:28 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166000096
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Omdat de meeste, zo niet alle, overheidsinstanties falen. Pro-fail doet het al klote, het nu weer onder de overheid brengen gaat dit alleen maar versterken.
Alsof we in Somalie wonen. :')
pi_166000146
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alsof we in Somalie wonen. :')
Fijne vergelijking, jij komt er wel :')
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:27:07 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166000266
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Fijne vergelijking, jij komt er wel :')
Je stelt dat alle overheidsinstanties falen. Dat zou betekenen dat we in een failed state zouden wonen. Dat krijg je immers bij die gestelde situatie.
pi_166001760
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe zie jij complete vrije marktwerking op het spoor precies voor je? Zeventien rails naast elkaar?
Ik kan mij niet heugen dat ik hiervoor heb gepleit in de post die je quote, maar wellicht mis ik iets.
pi_166006413
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat het vervoer, in tegenstelling tot de infrastructuur, helemaal geen monopolist is of hoeft te zijn. Daarnaast is er ook een Europese richtlijn die scheiding voorschrijft.
Ach ja, de scheiding "moest" van Europa :N
Hierbij wilde Nederland zoals gewoonlijk weer roomser als de paus zijn als het EU aangelegenheden betreft.
Het had ook alleen een juridische scheiding kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld bij Deutsche Bahn in Duitsland, maar NL ging all the way.

Net als bij voorbeeld bij de energiebedrijven, de spitsing van energiebedrijf en netbeheerder.
De inkt op het Europese akkoord daarover was amper droog of NL had het al geregeld.
Waarna de Nederlandse energiebedrijven werden gekocht door buitenlandse energiebedrijven die niet waren gesplitst, maar alleen een juridische scheiding hebben. _O-
pi_166008255
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de overheid gaat zich er mee bemoeien. Nee, dan komt het vast heel snel helemaal goed!
De ABN Amro was toch ook overgenomen door de staat? volgens mij is dat wel goed begeleid.
pi_166008866
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:24 schreef Arcee het volgende:
Nu de NS nog.
Doe dan ook gelijk Connexxion, Arriva en de rest.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 17 oktober 2016 @ 11:45:59 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166009050
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Doe dan ook gelijk Connexxion, Arriva en de rest.
En alle taxibedrijven, en de KLM. Oh, en doe de Hema ook maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166009933
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Het is een denkfout indien je veronderstelt dat de VVD om de belangen van de Nederlanders zou denken. Dat is natuurlijk onzin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166010382
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:18 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Omdat de NS lang niet meer alle lijnen beheert. In Het Noorden heeft de NS lijnen laten verwaarlozen, die nu weer opbloeien qua behoorlijk groter reizigersaantallen nadat Arriva het heeft overgenomen.

Trouwens ProRail was de laatste twee jaar goed op weg. Mat een nuchtere Fries als topman.
Rails worden nu goed onderhouden, en het aantal vertragingen is nog nooit zo laag geweest.
Dankzij dit no-nonsense beleid, waar de nadruk op het bestaande spoor wordt gelegd i.p.v. nieuwe prestige-objecten.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:07:48 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166010500
Lijkt me verkiezingsretoriek. Er verandert eigenlijk helemaal niks.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:11:53 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166010559
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me verkiezingsretoriek. Er verandert eigenlijk helemaal niks.
Nou nee, een concreet kabinetsbesluit is geen verkiezingsretoriek. Daarbij is het ook veel te technisch voor een verkiezingscampagne.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:13:34 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166010586
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee, een concreet kabinetsbesluit is geen verkiezingsretoriek. Daarbij is het ook veel te technisch voor een verkiezingscampagne.
'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166010624
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
Is dat deel het electoraat van de VVD?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:16:06 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166010627
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
Dan zouden ze ook wel reopen dat de NS genationaliseerd zou worden. Bovendien zou in het geval van verkiezingsretoriek het uit Diederik Samsom komen. Dijksma kan niet zomaar iets roepen zonder dat de VVD er ook wat over te zeggen heft.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:17:51 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166010659
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan zouden ze ook wel reopen dat de NS genationaliseerd zou worden.
Waarom? Dit werkt goed genoeg. Er verandert uiteindelijk heel weinig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166010660
Beter ten halve gekeerd enz.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:17:27 #51
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_166020091
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je stelt dat alle overheidsinstanties falen. Dat zou betekenen dat we in een failed state zouden wonen. Dat krijg je immers bij die gestelde situatie.
Ik werk bij de overheid en ik zie daarom ook de beperkingen daarvan. En een bedrijf gaat niet beter functioneren als het onderdeel van de overheid wordt: het krijgt te maken met strengere (Europese) regelgeving, stroevere beslisstructuren en (niet te vergeten) de politiek. Voor sommige zaken is overheidsinvloed goed, maar niet voor zoiets als een spoorinfrastructuur. Bij Prorail is juist een probleem dat men te weinig reageert en niet dynamisch genoeg functioneert. Dat gaat als overheidsdienst alleen maar erger worden.

Niemand die echt in de toekomst kan kijken maar ik voorspel veel eerder een negatief gevolg dan een positief gevolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')