Omdat het vervoer, in tegenstelling tot de infrastructuur, helemaal geen monopolist is of hoeft te zijn. Daarnaast is er ook een Europese richtlijn die scheiding voorschrijft.quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:18 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:47 schreef marcb1974 het volgende:
En daar gaan we, weer een bedrijf dat echt naar de klote gaat ....
Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?quote:Op zondag 16 oktober 2016 19:33 schreef beantherio het volgende:
Dit wordt een drama. Ik voorspel nu alvast miljardentegenvallers, ministers die moeten vertrekken en (nieuwe) enquêtecommissies.
Ik denk dat het in de eerste plaats een mening is die jou niet zint. Ik zou zeggen: welkom op Fok! en wen er maar vast aan.quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
Is die mening ook nog ergens op gebaseerd? Of ben je het gewoon op een dag gaan vinden. Zomaar?quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de eerste plaats een mening is die jou niet zint. Ik zou zeggen: welkom op Fok! en wen er maar vast aan.
Hoe zie jij complete vrije marktwerking op het spoor precies voor je? Zeventien rails naast elkaar?quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:57 schreef justanick het volgende:
[..]
ProRail is nu officieel een privaat bedrijf (net zoals de NS) met als enige aandeelhouder de Staat. Ze kunnen dus relatief zelfstandig opereren, met dien verstande dat de staat als aandeelhouder wel het nodige in de melk te brokkelen heeft.
Als zbo komen ze iets directer onder controle te staan van het ministerie. ProRail weigerde bijvoorbeeld documenten ter beschikking te stellen, maar als zbo kan het ministerie ze gewoon opvragen (en wij als gewone burger overigens ook onder de Wet Openbaarheid van Bestuur).
In de praktijk zal het dus niet extreem veel uitmaken, alleen dat de politiek er wat meer controle over kan uitoefenen. Verder blijft het gewoon een natuurlijk monopolie onder controle van de Staat der Nederlanden.
Dat is geen denkfout. Het is elitaire vriendjespolitiek.quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Omdat de meeste, zo niet alle, overheidsinstanties falen. Pro-fail doet het al klote, het nu weer onder de overheid brengen gaat dit alleen maar versterken.quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
Alsof we in Somalie wonen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat de meeste, zo niet alle, overheidsinstanties falen. Pro-fail doet het al klote, het nu weer onder de overheid brengen gaat dit alleen maar versterken.
Je stelt dat alle overheidsinstanties falen. Dat zou betekenen dat we in een failed state zouden wonen. Dat krijg je immers bij die gestelde situatie.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Fijne vergelijking, jij komt er wel
Ik kan mij niet heugen dat ik hiervoor heb gepleit in de post die je quote, maar wellicht mis ik iets.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe zie jij complete vrije marktwerking op het spoor precies voor je? Zeventien rails naast elkaar?
Ach ja, de scheiding "moest" van Europaquote:Op zondag 16 oktober 2016 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat het vervoer, in tegenstelling tot de infrastructuur, helemaal geen monopolist is of hoeft te zijn. Daarnaast is er ook een Europese richtlijn die scheiding voorschrijft.
De ABN Amro was toch ook overgenomen door de staat? volgens mij is dat wel goed begeleid.quote:Op zondag 16 oktober 2016 19:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de overheid gaat zich er mee bemoeien. Nee, dan komt het vast heel snel helemaal goed!
En alle taxibedrijven, en de KLM. Oh, en doe de Hema ook maar.quote:Op maandag 17 oktober 2016 11:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Doe dan ook gelijk Connexxion, Arriva en de rest.
Het is een denkfout indien je veronderstelt dat de VVD om de belangen van de Nederlanders zou denken. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Omdat de NS lang niet meer alle lijnen beheert. In Het Noorden heeft de NS lijnen laten verwaarlozen, die nu weer opbloeien qua behoorlijk groter reizigersaantallen nadat Arriva het heeft overgenomen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:18 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Nou nee, een concreet kabinetsbesluit is geen verkiezingsretoriek. Daarbij is het ook veel te technisch voor een verkiezingscampagne.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me verkiezingsretoriek. Er verandert eigenlijk helemaal niks.
'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, een concreet kabinetsbesluit is geen verkiezingsretoriek. Daarbij is het ook veel te technisch voor een verkiezingscampagne.
Is dat deel het electoraat van de VVD?quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
Dan zouden ze ook wel reopen dat de NS genationaliseerd zou worden. Bovendien zou in het geval van verkiezingsretoriek het uit Diederik Samsom komen. Dijksma kan niet zomaar iets roepen zonder dat de VVD er ook wat over te zeggen heft.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
Waarom? Dit werkt goed genoeg. Er verandert uiteindelijk heel weinig.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zouden ze ook wel reopen dat de NS genationaliseerd zou worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |