abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 oktober 2016 @ 20:18:55 #26
862 Arcee
Look closer
pi_165997753
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:20:37 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165997802
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:18 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Omdat het vervoer, in tegenstelling tot de infrastructuur, helemaal geen monopolist is of hoeft te zijn. Daarnaast is er ook een Europese richtlijn die scheiding voorschrijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:21:34 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165997829
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:47 schreef marcb1974 het volgende:
En daar gaan we, weer een bedrijf dat echt naar de klote gaat ....
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:33 schreef beantherio het volgende:
Dit wordt een drama. Ik voorspel nu alvast miljardentegenvallers, ministers die moeten vertrekken en (nieuwe) enquêtecommissies.
Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:41:03 #29
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_165998520
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
Ik denk dat het in de eerste plaats een mening is die jou niet zint. Ik zou zeggen: welkom op Fok! en wen er maar vast aan. ;)
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:11:25 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165999670
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de eerste plaats een mening is die jou niet zint. Ik zou zeggen: welkom op Fok! en wen er maar vast aan. ;)
Is die mening ook nog ergens op gebaseerd? Of ben je het gewoon op een dag gaan vinden. Zomaar?
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:13:02 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165999725
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:57 schreef justanick het volgende:

[..]

ProRail is nu officieel een privaat bedrijf (net zoals de NS) met als enige aandeelhouder de Staat. Ze kunnen dus relatief zelfstandig opereren, met dien verstande dat de staat als aandeelhouder wel het nodige in de melk te brokkelen heeft.

Als zbo komen ze iets directer onder controle te staan van het ministerie. ProRail weigerde bijvoorbeeld documenten ter beschikking te stellen, maar als zbo kan het ministerie ze gewoon opvragen (en wij als gewone burger overigens ook onder de Wet Openbaarheid van Bestuur).

In de praktijk zal het dus niet extreem veel uitmaken, alleen dat de politiek er wat meer controle over kan uitoefenen. Verder blijft het gewoon een natuurlijk monopolie onder controle van de Staat der Nederlanden.
Hoe zie jij complete vrije marktwerking op het spoor precies voor je? Zeventien rails naast elkaar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:13:59 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165999759
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Dat is geen denkfout. Het is elitaire vriendjespolitiek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165999796
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Kunnen jullie dat ook nog onderbouwen of is dit hersenloos geroeptoeter?
Omdat de meeste, zo niet alle, overheidsinstanties falen. Pro-fail doet het al klote, het nu weer onder de overheid brengen gaat dit alleen maar versterken.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:23:28 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166000096
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Omdat de meeste, zo niet alle, overheidsinstanties falen. Pro-fail doet het al klote, het nu weer onder de overheid brengen gaat dit alleen maar versterken.
Alsof we in Somalie wonen. :')
pi_166000146
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alsof we in Somalie wonen. :')
Fijne vergelijking, jij komt er wel :')
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:27:07 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166000266
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Fijne vergelijking, jij komt er wel :')
Je stelt dat alle overheidsinstanties falen. Dat zou betekenen dat we in een failed state zouden wonen. Dat krijg je immers bij die gestelde situatie.
pi_166001760
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe zie jij complete vrije marktwerking op het spoor precies voor je? Zeventien rails naast elkaar?
Ik kan mij niet heugen dat ik hiervoor heb gepleit in de post die je quote, maar wellicht mis ik iets.
pi_166006413
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat het vervoer, in tegenstelling tot de infrastructuur, helemaal geen monopolist is of hoeft te zijn. Daarnaast is er ook een Europese richtlijn die scheiding voorschrijft.
Ach ja, de scheiding "moest" van Europa :N
Hierbij wilde Nederland zoals gewoonlijk weer roomser als de paus zijn als het EU aangelegenheden betreft.
Het had ook alleen een juridische scheiding kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld bij Deutsche Bahn in Duitsland, maar NL ging all the way.

Net als bij voorbeeld bij de energiebedrijven, de spitsing van energiebedrijf en netbeheerder.
De inkt op het Europese akkoord daarover was amper droog of NL had het al geregeld.
Waarna de Nederlandse energiebedrijven werden gekocht door buitenlandse energiebedrijven die niet waren gesplitst, maar alleen een juridische scheiding hebben. _O-
pi_166008255
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de overheid gaat zich er mee bemoeien. Nee, dan komt het vast heel snel helemaal goed!
De ABN Amro was toch ook overgenomen door de staat? volgens mij is dat wel goed begeleid.
pi_166008866
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:24 schreef Arcee het volgende:
Nu de NS nog.
Doe dan ook gelijk Connexxion, Arriva en de rest.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 17 oktober 2016 @ 11:45:59 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166009050
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Doe dan ook gelijk Connexxion, Arriva en de rest.
En alle taxibedrijven, en de KLM. Oh, en doe de Hema ook maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166009933
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Monopolies moet je niet willen privatiseren, en infrastructuur valt daar al vrij snel onder. Dat is inderdaad een denkfout van de VVD geweest.
Het is een denkfout indien je veronderstelt dat de VVD om de belangen van de Nederlanders zou denken. Dat is natuurlijk onzin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166010382
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:18 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet ook de NS en weer samenvoegen tot 1 bedrijf?
Omdat de NS lang niet meer alle lijnen beheert. In Het Noorden heeft de NS lijnen laten verwaarlozen, die nu weer opbloeien qua behoorlijk groter reizigersaantallen nadat Arriva het heeft overgenomen.

Trouwens ProRail was de laatste twee jaar goed op weg. Mat een nuchtere Fries als topman.
Rails worden nu goed onderhouden, en het aantal vertragingen is nog nooit zo laag geweest.
Dankzij dit no-nonsense beleid, waar de nadruk op het bestaande spoor wordt gelegd i.p.v. nieuwe prestige-objecten.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:07:48 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166010500
Lijkt me verkiezingsretoriek. Er verandert eigenlijk helemaal niks.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:11:53 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166010559
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me verkiezingsretoriek. Er verandert eigenlijk helemaal niks.
Nou nee, een concreet kabinetsbesluit is geen verkiezingsretoriek. Daarbij is het ook veel te technisch voor een verkiezingscampagne.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:13:34 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166010586
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee, een concreet kabinetsbesluit is geen verkiezingsretoriek. Daarbij is het ook veel te technisch voor een verkiezingscampagne.
'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166010624
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
Is dat deel het electoraat van de VVD?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:16:06 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166010627
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'We gaan het spoor nationaliseren!' doet het anders goed bij een bepaald deel van de bevolking. Zie ook dit topic.
Dan zouden ze ook wel reopen dat de NS genationaliseerd zou worden. Bovendien zou in het geval van verkiezingsretoriek het uit Diederik Samsom komen. Dijksma kan niet zomaar iets roepen zonder dat de VVD er ook wat over te zeggen heft.
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:17:51 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166010659
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan zouden ze ook wel reopen dat de NS genationaliseerd zou worden.
Waarom? Dit werkt goed genoeg. Er verandert uiteindelijk heel weinig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166010660
Beter ten halve gekeerd enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')