abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166013434
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nope. We zien het ook in dit topic maar eigenlijk overal: schoppen tegen politieke correctheid en tegen 'social justice warriors', maar het aantal mensen dat de ballen heeft om gewoon te zeggen 'ik ben racist' of 'ik heb de pest aan homo's' kun je op 1 hand tellen.

De Amerikaanse verkiezingen zijn op dat punt ook niet anders: de populisten zijn voornamelijk aan het zaniken over hoe crimineel de Clintons wel niet zijn, that's it.

En Wilders... zelfde verhaal. Ok, fair is fair, die heeft 1 keer de ballen gehad om te zeggen wat hij vindt van Marokkanen. Maar ik zou dat toch een uitzondering willen noemen.

[..]
The Clintons zijn de verpersoonlijking van corruptie en bedrog. Dan mag je een criminele vergelijking maken.

Wilders heeft een simpele vraag voorgelegd. Willen jullie meer of minder Marokkanen in deze stad? Tja, als je dat al racisme noemt dan vraag ik me af waar je gemiddelde haatzaaiende imam plaatst.

Racisme is mijnsinziens iets anders dan een etnisch ideologisch verschil van mening. Ja, je mag Zwarte Piet bekritiseren en veroordelen in Nederland. Maar tegelijkertijd mag iedere blanke man zich schminken als Zwarte Piet. Lijkt mij een voortreffelijke balans. Vooral houden zo en lekker Sinterklaas blijven vieren voor de allerkleinsten. <O) 8} oO/ w/
pi_166013727
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

The Clintons zijn de verpersoonlijking van corruptie en bedrog. Dan mag je een criminele vergelijking maken.

Wilders heeft een simpele vraag voorgelegd. Willen jullie meer of minder Marokkanen in deze stad? Tja, als je dat al racisme noemt dan vraag ik me af waar je gemiddelde haatzaaiende imam plaatst.

Racisme is mijnsinziens iets anders dan een etnisch ideologisch verschil van mening. Ja, je mag Zwarte Piet bekritiseren en veroordelen in Nederland. Maar tegelijkertijd mag iedere blanke man zich schminken als Zwarte Piet. Lijkt mij een voortreffelijke balans. Vooral houden zo en lekker Sinterklaas blijven vieren voor de allerkleinsten. <O) 8} oO/ w/
Amen
pi_166017265
De visie van Eric Mwamba (Congolees journalist)

A childish and offensive figure in the Netherlands

quote:
I start to ask the pro-Zwarte Piet-people why they can’t change this tradition? Especially one that is so hurtful to a lot of Dutch people who are black? But ‘no, tradition is tradition. A tradition can’t change’, a man at a public discussion tells me. I know the man to be politically progressive. I can’t believe my ears. Dutch and other white people always come to Africa to train us and make us change our traditions. Changing a tradition is not bad. Some traditions, like female circumcision and child marriage, must be abandoned. Why can’t a racist tradition be abolished, or even modified? The anti-Zwarte Piet people are accused of destroying a ‘children’s party’, but as far as I can see they don’t want to do that. They want Piet to be of all colours. Maybe even Sinterklaas to be of all colours. That seems like a good change to me.

But the majority of Dutch do not accept, apparently, any change to their cherished tradition. Patricia Schor is right. Many Dutch people whom I approach immediately get very angry when I use the word ‘racism’. They refuse to engage. I read confusing statements on social media, for instance that Zwarte Piet ‘could be any colour, red, green or purple’ –but, strangely, he must still be black precisely because the fact that he is black ‘does not mean anything’. He is black ‘because he delivers presents down a chimney’, but we also mustn’t change the blackface Piet for a Piet with some brushes of chimney soot on his face, like the anti-Zwarte Piet campaigners propose. He must just be black. I am assured, over and over again that ‘the Dutch are not racist’. So anyone who thinks otherwise should be silent, I guess.
Mijn vraag ook, die maar steeds niet beantwoord wordt: Waarom koste wat kost vasthouden aan de kleur zwart als het al lang niet meer als racistisch ervaren wordt :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166017375
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:10 schreef Kijkertje het volgende:

Mijn vraag ook, die maar steeds niet beantwoord wordt: Waarom koste wat kost vasthouden aan de kleur zwart als het al lang niet meer als racistisch ervaren wordt :?
Omdat men nog steeds het gevoel heeft superieur te zijn (Nederland is het land van de blanken en niet van de negers) en toegeven is als een nederlaag.
pi_166017380
quote:

[..]

Waarom de kleur veranderen als men het niet meer als racistisch ervaart? Wat een simplistische redenering weer zeg, de tering.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166017402
'Just because you are offended doesn't mean you are right'

'So you are offended, so what? Do you have any special rights?'
pi_166017469
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat men nog steeds het gevoel heeft superieur te zijn (Nederland is het land van de blanken en niet van de negers) en toegeven is als een nederlaag.
of gewoon schijt hebben aan de culturele appropiatie van het woord zwart door negers.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_166017537
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:22 schreef Bensel het volgende:

[..]

of gewoon schijt hebben aan de culturele appropiatie van het woord zwart door negers.
Men is klaar met het faciliteren van de slachtofferrol voor minderheden.
pi_166017585
quote:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt en Nederland lijdt massaal aan culturele afasie :Y

Zwarte Piet and Cultural Aphasia in the
Netherlands
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166017649
Bijzonder dat culturele afasie een uitvinding is van anti-pieten, om er vervolgens mee te gaan schermen als iets waar heel Nederland aan zou lijden, puur om argumentatie te kunnen leveren. Dan zijn je argumenten toch redelijk op.
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:34:15 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166017687
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Men is klaar met het faciliteren van de slachtofferrol voor minderheden.
Inderdaad, die heeft de blanke man thans overgenomen... en hoe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166017699
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

_O- Ze zien het zelf niet eens he?
pi_166017767
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Natuurlijk, kritiek hebben de argumentatie van een minderheid? Hoe durven ze! De blankmensch heeft geen rechten en als ze iets zeggen is het een slachtofferrol. Laten we vooral minderheden knuffelen en hen faciliteren in hun eeuwige geklaag, gejammer en gehuil om 'gerechtigheid', whatever the fuck that may be anno 2016, 300 jaar na de laatste slaaf.
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:40:08 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166017800
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Natuurlijk, kritiek hebben de argumentatie van een minderheid? Hoe durven ze! De blankmensch heeft geen rechten en als ze iets zeggen is het een slachtofferrol. Laten we vooral minderheden knuffelen en hen faciliteren in hun eeuwige geklaag, gejammer en gehuil om 'gerechtigheid', whatever the fuck that may be anno 2016, 300 jaar na de laatste slaaf.
Je bewijst mijn punt. Hoezo heeft de blankmensch geen rechten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:42:02 #190
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166017844
quote:

[..]

Waarom ervanaf willen als het toch niet meer als racistisch wordt ervaren?
Dat is de juiste vraag binnen de context. Want als de zwarte kleur niet meer als racistisch wordt ervaren, valt de bodem uit de oproep om het te verbieden en kan het doorgaan zoals het altijd is geweest. Waarom zou je iets willen veranderen als er geen reden is het te veranderen?

Een waarom zwart? Daarom:

(Nee, dat is geen neger).
pi_166018000
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom ervanaf willen als het toch niet meer als racistisch wordt ervaren?
Dat is de juiste vraag binnen de context. Want als de zwarte kleur niet meer als racistisch wordt ervaren, valt de bodem uit de oproep om het te verbieden en kan het doorgaan zoals het altijd is geweest. Waarom zou je iets willen veranderen als er geen reden is het te veranderen?

Een waarom zwart? Daarom:
[ afbeelding ]
Wat heeft dit met onze huidige ZP te maken? Ik zie geen kroeshaar, oorbellen en dikke rode lippen?
pi_166018017
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat heeft dit met onze huidige ZP te maken? Ik zie geen kroeshaar en oorbellen?
Nee zeg, dat zou racistisch zijn en dat moeten we niet willen!!!11
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166018039
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee zeg, dat zou racistisch zijn en dat moeten we niet willen!!!11
Ok dat dan weer wel 8)7
pi_166018047
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het lijkt verdomd veel op een neger met een erg slecht kapsel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166018055
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ok dat dan weer wel 8)7
Ooit van sarcasme gehoord?
pi_166018101
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt en Nederland lijdt massaal aan culturele afasie :Y
Je weet dat afasie een taalstoornis na hersenletsel is?

Heel stoer hoor, 'culturele afasie'...
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_166018106
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ooit van sarcasme gehoord?
Jazeker wel, sarcasme is mooie uitweg om de vraag niet te beantwoorden.
pi_166018130
quote:

[..]

Hoeveel etniciteiten zijn intussen al niet vermengd en vormen weer een nieuwe etniciteit? In jouw beleving allemaal het product van enge X-files baby's die we het liefst achter gesloten deuren moeten houden? :? 8)7
pi_166018138
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:22 schreef Bensel het volgende:

[..]

Dus blanken mogen zich niet zwart schminken?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166018160
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Jazeker wel, sarcasme is mooie uitweg om de vraag niet te beantwoorden.
Wat is er racistisch aan kroeshaar en gouden oorbellen in hemelsnaam. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')