Ja. In het ergste geval wint Clinton alles behalve WV, KY en TN.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:05 schreef hijdiegaapt het volgende:
Is dit serieus? Niet een staat in de rustbelt en Clinton wint zelfs in Texas?
Ja door fraude.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja. In het ergste geval wint Clinton alles behalve WV, KY en TN.
Aangezien texas blauw is is deze kaart een grapquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:05 schreef hijdiegaapt het volgende:
Is dit serieus? Niet een staat in de rustbelt en Clinton wint zelfs in Texas?
Nou er zijn toch veel meer opmerkelijke keuzes in die map, waar texas nog best kan kloppen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Aangezien texas blauw is is deze kaart een grap
Beetje slecht te zien zo zonder de Electoral Vote erboven.quote:
Met deze map verliest ie iig wel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beetje slecht te zien zo zonder de Electoral Vote erboven.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beetje slecht te zien zo zonder de Electoral Vote erboven.
Ben ik het mee eens, zou alleen ME-2 ook aan Trump geven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:30 schreef L3gend het volgende:
Ik had een voorspelling in mijn hoofd, maar dat was voor de pussy gate.
Dit zou mijn voorspelling zijn geweest. Ik zou mijn definitieve voorspelling geven als de gevolgen van de pussy gate duidelijk zijn
[ afbeelding ]
Lijkt me een coinflip na dit laatste debacle.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:43 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, zou alleen ME-2 ook aan Trump geven.
GA hoort ook nog bij Trump, die had ik gemist.quote:
Indiana gaat niet naar Clinton, Obama's win in 2008 was echt een enorme fluke. Pence geeft daar ook nog wel 1-2 punten bonus. Staten als Georgia en Arizona zijn veel gunstiger voor Clinton vanwege de aanwezigheid van hoogopgeleide blanken en minderheden. Daar heb je er relatief weinig van in Indiana.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:27 schreef Euribob het volgende:
[ afbeelding ]
Elke staat die sinds 2000 ooit in meerderheid op de Democraten gestemd heeft blauw, de rest rood.
Ik weet niet wat er gaande is in dat district, maar ik hoor inderdaad geluiden Trump daar goed doet. Ik blijft het curieus vinden, Bush heeft die district nooit gewonnen en Obama won er met ruim 8%quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:43 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, zou alleen ME-2 ook aan Trump geven.
http://fivethirtyeight.co(...)rritory-is-in-maine/quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:48 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er gaande is in dat district, maar ik hoor inderdaad geluiden Trump daar goed doet. Ik blijft er curieus vinden, Bush heeft die district nooit gewonnen en Obama won er met ruim 8%
Verklaard veel, had niet gedacht dat dat district veel whites without a degree haddenquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:49 schreef Gambetta het volgende:
[..]
http://fivethirtyeight.co(...)rritory-is-in-maine/
Leuk artikel over de situatie Maine. Waar het op neerkomt: "According to the Census Bureau’s American Community Survey, 75 percent of the district’s residents who are 25 or older are whites without a degree. That's the 14th-highest of the 435 districts nationwide, and Maine's 2nd District is the only one of the top 20 that was not carried by Romney, so Trump has a lot of room to grow there." Clinton doet het zo historisch slecht onder deze groep dat ze hier inmiddels de underdog is.
Papier, houthakken, vissen en toerisme.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
Verklaard veel, had niet gedacht dat dat district veel whites without a degree hadden
Geen Michigan en Rust Belt (het grootste deel in ieder geval) voor Trump?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Hier mijn inzending tot nu toe.
Schandaal gemist? Tis over. Alleen arizona en georgia moet ik nog even omwisselen en Nebraska district 2 gaat naar clintn.quote:Op zondag 9 oktober 2016 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen Michigan en Rust Belt (het grootste deel in ieder geval) voor Trump?
Florida geef ik ook aan hem.
Mijn voorspelling: geen van de kandidaten haalt de vereiste 270. Dat kan nog een leuke soap worden.
What happens if no presidential candidate gets 270 Electoral votes?
If no candidate receives a majority of Electoral votes, the House of Representatives elects the President from the 3 Presidential candidates who received the most Electoral votes. Each state delegation has one vote. The Senate would elect the Vice President from the 2 Vice Presidential candidates with the most Electoral votes. Each Senator would cast one vote for Vice President. If the House of Representatives fails to elect a President by Inauguration Day, the Vice-President Elect serves as acting President until the deadlock is resolved in the House.
http://www.archives.gov/f(...)ral-college/faq.html
Majority (247) Republican (247) Minority (188) Democratic (188) (House of Representatives, wat bij ons de Tweede Kamer is maar met dat verschil dat deze leden slechts hooguit de helft van hun werktijd met politiek werk bezig zijn)
Ik laat jou nog even in die waan van de dag.quote:Op zondag 9 oktober 2016 00:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Schandaal gemist? Tis over. Alleen arizona en georgia moet ik nog even omwisselen en Nebraska district 2 gaat naar clintn.
Ik volg het nieuws best en iets als dit heeft hij echt nog niet meegemaakt. Het is ook vooral zijn eigen partij die hem aanvalt, hij ging redelijk goed omdat wat nevertrumpers, de wat moderate republikeinen hem alsnog maar gingen steunen. Nu met alle unendorsements is hij die weer kwijt en gaat hij terug naar zijn slechtste polls in eind augusts na de democratic convention vermoed ik. Dan gaat hij inderdaad florida en ohio verliezen. Iowa kan hij nog wel winnen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik laat jou nog even in die waan van de dag.
Ja, Trump heeft even wat tegenslag met dat schandaaltje, op HC wordt nu weer stevig ingehakt door Wikileaks, wat Wikileaks eergisteren publiceerde is op zichzelf al behoorlijk vernietigend ("Against any other candidate this would have been the end of the race"), het ergste moet waarschijnlijk nog komen. Er is altijd een zekere inertia, als zoiets vandaag in het nieuws is ga je dat volgende week een keer in de uitslagen gereflecteerd zien worden. Zoals ik al aangaf, ze maken elkaar kapot, met dat en al die stemmen die gaan naar de andere twee kandidaten die voor spek en bonen meedoen blijven er onvoldoende stemmen over om de 270 te halen.
Van alles is mogelijk, het zou zomaar kunnen dat Trump nog een paar keer zijn mond opendoet en zichzelf beschadigt maar we doen hier nu eenmaal aan (gefundeerd) speculeren, mijn gok is dat ze allebei niet de 270 halen.
Bovendien leeft dat wikileaks echt totaal niet. Ja het leeft wel, onder mensen die toch al op Trump stemmen of iig niet op Clinton. Er moeten nog wel flinke lijken uit de kast komen, maar voor nu slaat jouw geschetste situatie nergens op, sorryquote:Op zondag 9 oktober 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik laat jou nog even in die waan van de dag.
Ja, Trump heeft even wat tegenslag met dat schandaaltje, op HC wordt nu weer stevig ingehakt door Wikileaks, wat Wikileaks eergisteren publiceerde is op zichzelf al behoorlijk vernietigend ("Against any other candidate this would have been the end of the race"), het ergste moet waarschijnlijk nog komen. Er is altijd een zekere inertia, als zoiets vandaag in het nieuws is ga je dat volgende week een keer in de uitslagen gereflecteerd zien worden. Zoals ik al aangaf, ze maken elkaar kapot, met dat en al die stemmen die gaan naar de andere twee kandidaten die voor spek en bonen meedoen blijven er onvoldoende stemmen over om de 270 te halen.
Van alles is mogelijk, het zou zomaar kunnen dat Trump nog een paar keer zijn mond opendoet en zichzelf beschadigt maar we doen hier nu eenmaal aan (gefundeerd) speculeren, mijn gok is dat ze allebei niet de 270 halen.
Jij snapt er ook werkelijk geen jota van, hé. ALS Johnson en Stein samen al tien procent halen (wat onwaarschijnlijk is) heeft dat nog totaal geen invloed op de uitslag omdat de electoral votes op statelijk niveau verdeeld worden en niet op basis van het aantal behaalde stemmen. Ross Perot haalde in 1992 bijna 20% van de stemmen en kwam om die reden nog steeds nergens in de buurt van een electoral vote. De laatste third party kandidaat die staten wist te winnen was George Wallace omdat hij zich specifiek richtte op de racistische blanken in het zuiden, moderne third-party kandidaten hebben die regionale focus niet. Volgens de modellen van 538 is Johnsons beste kans om een staat te winnen zijn thuisstaat van New Mexico - die kans bedraagt precies 0,7%. Maar de kans dat Johnson New Mexico wint en zowel Clinton en Trump van de overwinning afhoudt is nog veel kleiner (<0,1%), dus je hele voorspelling is weer eens nergens op gebaseerd. Knap hoor.quote:Op zondag 9 oktober 2016 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen Michigan en Rust Belt (het grootste deel in ieder geval) voor Trump?
Florida geef ik ook aan hem.
Mijn voorspelling: geen van de kandidaten haalt de vereiste 270. Waarom? Stein en Johnson gaan samen minstens 10-15% van de stemmen halen, dan blijft er nog maximaal 85-90% van de stemmen over, geen van de twee kandidaten gaat voldoende op voorsprong komen om dat te halen. Los van het feit dat de beide kandidaten een historisch lage likeabilityfactor hebben en niet worden vertrouwd maken ze ook nog eens elkaar kapot door met modder te smijten waarbij Wikileaks een duit in het zakje doet om HC te beschadigen. Dat kan nog een leuke soap worden.
What happens if no presidential candidate gets 270 Electoral votes?
If no candidate receives a majority of Electoral votes, the House of Representatives elects the President from the 3 Presidential candidates who received the most Electoral votes. Each state delegation has one vote. The Senate would elect the Vice President from the 2 Vice Presidential candidates with the most Electoral votes. Each Senator would cast one vote for Vice President. If the House of Representatives fails to elect a President by Inauguration Day, the Vice-President Elect serves as acting President until the deadlock is resolved in the House.
http://www.archives.gov/f(...)ral-college/faq.html
Majority (247) Republican (247) Minority (188) Democratic (188) (House of Representatives, wat bij ons de Tweede Kamer is maar met dat verschil dat deze leden slechts hooguit de helft van hun werktijd met politiek werk bezig zijn)
In dat geval zou ik ook op deze kaart inzetten. Co vind ik nog een groot twijfel geval.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
GA hoort ook nog bij Trump, die had ik gemist.
Gewoon Republikeinen en Democraten. Alleen dan met een iets kleinere marge.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 05:51 schreef Arjan1113 het volgende:
[..]
wie zijn die licht rode en licht blauwe
Virginia en Colorado gaan 100% niet naar Trump. Zijn campagne heeft zich ook al teruggetrokken uit Virginia.quote:
Ik blijf bij mijn voorspelling, hoewel sommige staten heel close worden zoals NCquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:30 schreef L3gend het volgende:
Ik had een voorspelling in mijn hoofd, maar dat was voor de pussy gate.
Dit zou mijn voorspelling zijn geweest. Ik zou mijn definitieve voorspelling geven als de gevolgen van de pussy gate duidelijk zijn
[ afbeelding ]
New Mexico rood en Iowa blauw? Bijzondere combinatie.quote:
quote:Op maandag 7 november 2016 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
New Mexico rood en Iowa blauw? Bijzondere combinatie.
Ik heb voor het grootste gedeelte maar gewoon wat ingevuld. Niet van alle staten weet ik hoe ze er voor staan.quote:Op maandag 7 november 2016 15:24 schreef L3gend het volgende:
[..]
Wat?! Indiana voor Clinton en Maryland voor Trump
Je bedoelt dat je Trump graag ziet winnen en daarom maar wat willekeurige staten rood en blauw hebt gekleurd?quote:Op maandag 7 november 2016 15:26 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Ik heb voor het grootste gedeelte maar gewoon wat ingevuld. Niet van alle staten weet ik hoe ze er voor staan.
Zo zou je het kunnen zien ja.quote:Op maandag 7 november 2016 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je Trump graag ziet winnen en daarom maar wat willekeurige staten rood en blauw hebt gekleurd?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Houtenbeen op 08-11-2016 01:17:12 ]
In dit geval zou die ene kiesman die op Clinton zou weigeren te stemmen ervoor kunnen zorgen dat Trump de nominatie krijgt. Benieuwd wat de 'rigged election'-roepers daar van zouden vinden.quote:
Zou heel goed kunnen kloppen, ik ben alleen niet zo zeker van Maine's 2e congressional district. Daar zitten een hoop counties bij waar Trump's lokale evenknie (https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_LePage) een groot deel van zijn stemmen vandaan haalde.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:16 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de eerste die hem 100% goed heeft.
[ afbeelding ]
Ik weet dat je een zwakzinnig stalkertje bent, maar het wordt nu wel erg zielig.quote:
quote:
En jouw arrogantie was ook weer op lucht gebaseerde in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:16 schreef Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, dat is een aardige voorspelling (in vergelijking met...). Had jij voorzien dat PA lastig zou worden?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:16 schreef Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Minder zielig dan hoe jij gisteren vluchtte toen de grond te heet onder de voeten werd (maar ondertussen wel bij POL-café actief was), later je gelijk probeerde te halen (polls) en toen weer vluchtte omdat jij de wind van voren kreeg van een man of 20.quote:Op woensdag 9 november 2016 23:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet dat je een zwakzinnig stalkertje bent, maar het wordt nu wel erg zielig.
Wel grappig om te zien hoe wij Monolith maandenlang hebben gewaarschuwd dat HRC een extreem zwakke kandidaat was. We hebben hem polls getoond, uitleg gegeven en niks hielp.quote:
Brammetje toch, ik weet dat je graag je eigen werkelijkheid creëert, maar mijn postcount in die reeks is hoger dan die van jou na de uitslag. Maar goed, discussiëren wil je niet, dus ga dan ook niet zo lafjes topics af om reacties te plaatsen en vervolgens weer te claimen dat je toch niet op mij gaat reageren.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Minder zielig dan hoe jij gisteren vluchtte toen de grond te heet onder de voeten werd (maar ondertussen wel bij POL-café actief was), later je gelijk probeerde te halen (polls) en toen weer vluchtte omdat jij de wind van voren kreeg van een man of 20.
Alle roeptoeters die een landslide voor Trump voorspelden zitten er verder naast dan ik hoor, maar het binaire denken is nou eenmaal sterk vertegenwoordigd hier. Wat mensen voor het gemak maar vergeten, is dat ik duidelijk aangeef waar dit kaartje op gebaseerd is:quote:Op donderdag 10 november 2016 20:02 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Wel grappig om te zien hoe wij Monolith maandenlang hebben gewaarschuwd dat HRC een extreem zwakke kandidaat was. We hebben hem polls getoond, uitleg gegeven en niks hielp.
Hopelijk leer je ervan en support je over 4 jaar niet weer een saaie, corrupte, establishment Democraat.
Mooie voorspelling een maand van te voren. Zeker als je bedenkt dat WI en MI erg spannend waren.quote:
iconic.quote:Op maandag 7 november 2016 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je Trump graag ziet winnen en daarom maar wat willekeurige staten rood en blauw hebt gekleurd?
hihihihihiquote:Op maandag 7 november 2016 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |