abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:51:53 #1
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_165685696
Rotterdamse wethouder: verplichte anticonceptie incompetente ouders

quote:
De Rotterdamse jeugd- en zorgwethouder Hugo de Jonge (CDA) wil ouders die niet in staat zijn tot verantwoord ouderschap verplichten om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Dat schrijven de Volkskrant en het AD. De Jonge gaat zich volgens de Volkskrant inzetten voor een wet die dit mogelijk maakt.

De wethouder wil een maatschappelijke discussie uitlokken over verplichte anticonceptie voor wat hij onmachtige ouders noemt. "Sommige kinderen hebben het recht om niet geboren te worden", zei De Jonge. Hij deed zijn uitspraken bij de start van een project in Rotterdam om kwetsbare ouders ervan te overtuigen om vrijwillig anticonceptie te gebruiken.

Volgens de wet mag de overheid nu niemand verplichten om iets met zijn lichaam te doen. De Jonge wil dat er een wettelijke maatregel komt die kan worden ingezet voor een beperkte groep ouders waarbij andere middelen niet helpen. Hij schat dat dat in Rotterdam voor ongeveer tien tot twintig personen geldt.
Uit huis geplaatst

In sommige gevallen hebben de ouders waar De Jonge op doelt al meerdere kinderen gekregen die uit huis zijn geplaatst. Hij zegt dat ze tot grote frustratie van de hulpverleners zwanger blijven worden tot ze een kind mogen houden.

Hoogleraar Paul Vlaardingerbroek maakt in de Volkskrant de schatting dat er in Nederland jaarlijks 250 kinderen geboren worden die al in de baarmoeder onder toezicht worden gesteld.

In Tilburg werd al eerder geëxperimenteerd met vrijwillig gebruik van anticonceptie door kwetsbare ouders. Volgens de Volkskrant is de afgelopen twee jaar ruim 80 procent van de doelgroep daar gebruik gaan maken van voorbehoedsmiddelen.
'Verplicht kwetsbare ouder tot tijdelijke anticonceptie'

ja, wat moet je hier nu van zeggen. Aan de ene kant een goed initiatief, maar aan de andere kant ook een makkelijke weg om niet de gepaste hulp te geven aan kwetsbare groepen die misschien wel instaat zijn met de juiste hulp en begeleiding hun leven op orde te krijgen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:53:55 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165685717
De juiste hulp en begeleiding? Als die hulpverleners een kind willen opvoeden nemen ze er zelf maar een.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:55:26 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_165685732
Ik wil ook een speciaal wetje voor mij alleen verzonnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_165685762
Verplichte anticonceptie voor gemeente ambtenaren lijkt me een veel beter plan.
pi_165685777
En wie bepaalt dan wie incompetent is en wie niet?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:02:51 #6
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_165685855
Ik wil ook gratis condooms om lekker rond te neuken :Y
pi_165685906
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:02 schreef TheThirdMark het volgende:
Er is vast wel een ambtenaar die een spiraaltje zo je plasbuis in wil douwen. Bij zwakzinnigen gaan ze natuurlijk niet anticonceptie uitdelen die actieve participatie van de zwakzinnige nodig heeft.
pi_165685968
Om te beginnen met religieuzen !

Weg met het voortplanten van mensen die niet rationeel kunnen denken zoals "Hugo de Jonge (CDA)" :W

Ik ben voor!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165686022
Leuk eufemisme, 'kwetsbare ouders'. 'Gedragsgestoorde tokkiedebielen' klinkt toch wat onvriendelijker.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:21:53 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165686097
Een CDA'er die anticonceptie wil kunnen verplichten... dat kost ze nog wat zetels, daar waar ze nog wel stemmen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:23:00 #11
3928 Ulx
pi_165686107
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Daarvoor geeft Geert Wilders ons het referendum. Het volk kan prima bepalen wie kinderen mag krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_165686212
Incompetent ... als in, vast blijven houden aan een enorm beperkte en kleingeestige manier van leven in een globaliserende wereld? Niet vaccineren? Indoctrinatie dmv dogma's? Anderen gelijke rechten ontzeggen omwille van een sprookje?

Dat soort incompetentie?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:34:57 #13
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165686253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:51 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

ja, wat moet je hier nu van zeggen. Aan de ene kant een goed initiatief, maar aan de andere kant ook een makkelijke weg om niet de gepaste hulp te geven aan kwetsbare groepen die misschien wel instaat zijn met de juiste hulp en begeleiding hun leven op orde te krijgen.
https://www.gezondheidsra(...)t-een-verstandelijke

Dit is uiteraard geen nieuw idee; de Gezondheidsraad (link hierboven) heeft over een specifiek sub-onderwerp op dit gebied in 2002 een rapport geschreven.

Het artikel gaat over 'bewezen ongeschikte ouders' en feitelijk het paard achter de wagen spannen; het is voor de al gekregen kinderen tenslotte te laat. Je zou je moeten afvragen of je niet - in het belang van het kind - bepaalde groepen gewoon moet steriliseren zodat ze geen kinderen kunnen krijgen.

En dan lijkt het mij heel redelijk om dan te beginnen met;
- mensen met een grote verstandelijke beperking (de Gezondheidsraad zegt een IQ van 60; lijkt me erg laag eigenlijk. ga maar voor lager dan 80 [definitie ZWAKBEGAAFD])
- mensen met ernstige genetische afwijkingen (Down syndroom is bijvoorbeeld gedeeltelijk 'voorspelbaar'; als één of beide ouders een bepaalde genetische translocatie heeft is de kans op Down significant hoger)
- mensen met een zodanige handicap dat je er van moet uit gaan dat ze gewoon niet goed genoeg voor een kind zullen kunnen zorgen

We moeten af van dat 'recht op kinderen'; de kinderen moeten op de eerste plaats komen en dat betekent dat bepaalde mensen gewoon geen kinderen moeten (kunnen) krijgen.

En JA, die sterilisatie moet je wel OMKEERBAAR maken wellicht. Maar het is beter 'to err on the side of caution'.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_165686317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:34 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

https://www.gezondheidsra(...)t-een-verstandelijke

Dit is uiteraard geen nieuw idee; de Gezondheidsraad (link hierboven) heeft over een specifiek sub-onderwerp op dit gebied in 2002 een rapport geschreven.

Het artikel gaat over 'bewezen ongeschikte ouders' en feitelijk het paard achter de wagen spannen; het is voor de al gekregen kinderen tenslotte te laat. Je zou je moeten afvragen of je niet - in het belang van het kind - bepaalde groepen gewoon moet steriliseren zodat ze geen kinderen kunnen krijgen.

En dan lijkt het mij heel redelijk om dan te beginnen met;
- mensen met een grote verstandelijke beperking (de Gezondheidsraad zegt een IQ van 60; lijkt me erg laag eigenlijk. ga maar voor lager dan 80 [definitie ZWAKBEGAAFD])
- mensen met ernstige genetische afwijkingen (Down syndroom is bijvoorbeeld gedeeltelijk 'voorspelbaar'; als één of beide ouders een bepaalde genetische translocatie heeft is de kans op Down significant hoger)
- mensen met een zodanige handicap dat je er van moet uit gaan dat ze gewoon niet goed genoeg voor een kind zullen kunnen zorgen

We moeten af van dat 'recht op kinderen'; de kinderen moeten op de eerste plaats komen en dat betekent dat bepaalde mensen gewoon geen kinderen moeten (kunnen) krijgen.

En JA, die sterilisatie moet je wel OMKEERBAAR maken wellicht. Maar het is beter 'to err on the side of caution'.
Abortus ook maar weer illegaal maken dan?
pi_165686335
Ik werk met de bovengenoemde groep "kwetsbare ouders" en ik zie jammergenoeg teveel situaties waarin het keihard mis gaat bij dit soort gezinnen. Dan kan je er nog zoveel hulpverlening op zetten, als een moeder in de avond bedenkt dat het een onwijs goed idee is om een drugsfeestje te houden en allerlei middelen op de salontafel heeft liggen terwijl er een peuter rondloopt...

En dit zijn dus geen excessen, dit gebeurt. Het is onveilig en deze kinderen komen onherroepelijk in het pleegsysteem terecht... Iets wat je ook niet wilt.

Als je zo'n moeder kunt beschermen door anticonceptie. Door eerst haar situatie stabiel te krijgen, het gebruik te stoppen, financiën op orde en dan een kind, lijkt me dat een stuk verantwoorder :Y uiteraard moet dit maatwerk zijn en per persoon worden beoordeeld.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_165686344
Iedereen in de bijstand, ouders die aan de drugs zijn, zwakbegaafden, genetisch zieken.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:45:23 #17
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165686379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Abortus ook maar weer illegaal maken dan?
Waar slaat dat op? Abortus is een - betreurenswaardige, uiteraard - nuttige methode. Die overigens in Marokko nu ook heel zinnig gereguleerd is (in Ierland en Polen veel minder zinnig). De Nederlandse abortuswetgeving is heel goed wat mij betreft.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:46:24 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165686389
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:42 schreef totalvamp het volgende:
Iedereen in de bijstand, ouders die aan de drugs zijn, zwakbegaafden, genetisch zieken.
Als ze dat in Den Haag ook gaan doen, is die stad over een paar jaar geheel verlaten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_165686393
quote:
Je hebt jezelf nu dus 4 keer aangemerkt als kandidaat?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165686445
Zolangzamerhand ben ik geneigd Nederland als een 2e wereldland te beschouwen. Er is wel een probleem en er moet iets aan gedaan worden. Maar een samenleving waar de sterkeren de zwakkeren zo behandelen lijkt mij niet erg ontwikkeld en beschaafd. Men kan blijkbaar niet de woorden verzinnen die die mensen nodig hebben om te doen inzien dat zij niet goed bezig zijn en dat zij dienen te veranderen, men kan hen blijkbaar niet educeren. Of men wil niet omdat het niemand iets kan schelen en het zo blijkbaar ook kan.
pi_165686460
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hebt jezelf nu dus 4 keer aangemerkt als kandidaat?
Ik woon niet in Nederland, dat scheelt heh.
pi_165686472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:51 schreef totalvamp het volgende:
Ik woon niet in Nederland, dat scheelt heh.
Ah, makkelijk roeptoeteren dus. :')
pi_165686545
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ah, makkelijk roeptoeteren dus. :')
Blijft iets wat wel moet gaan gebeuren, er zijn zat gezinnen die niet eens kunnen rondkomen maar wel als een stel konijnen blijven doorfokken.

Het blijft me ook altijd verbazen dat die lui altijd rokers zijn.

daarnaast als je een genetisch overdraagbare ziekte heb moet je ook maar genoegen nemen dat je dat niet je kind wilt aandoen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:56:09 #24
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165686557
quote:
Op het eerste gezicht lijkt dat heel eng. IS ook eng.

Maar dan kijk je even naar cijfers uit Duitsland; Hartz IV (hun WW / bijstand, zeg maar). Daar blijkt uit de cijfers gewoon keihard dat 75 % van de kinderen van Hartz IV ontvangers later zelf ook Hartz IV ontvanger wordt.

Nou is Duitsland Nederland niet, er zijn natuurlijk specifieke factoren ....

... die je in zekere mate wel degelijk in Nederland óók hebt. Zoals het afschaffen van de studiefinanciering ('basisbeurs') waarvan we weten dat het hoger onderwijs een stuk minder toegankelijk maakt. En het eigen risico van de ziektekosten waardoor mensen 'zorgmijden' (mensen met een laag inkomen, natuurlijk, vooral). En zo nog een en ander.

Jan Böhmermann (ja die van dat Erdogan liedje, de Duitse Lubach in zekere zin) had er pas nog een item over in zijn programma (dat wel wat weg heeft van Lubach op zondag, maar dan met veel meer budget en een eigen band er in). Raad iedereen aan om eens naar dat programma te kijken ...
http://www.neo-magazin-royale.de/zdi/

Anyway .... verplicht geen kinderen op basis daarvan zou veel te ver gaan, maar .... nou ja, je mag je dus wel degelijk, met goede redenen, afvragen of het verstandig is om kinderen te nemen als je er (financieel) eigenlijk gewoon niet naar behoren voor kunt zorgen. Realistisch gezien.

Alleen is dat nu net het probleem; broedse vrouwen en realisme, dat gaat amper samen. Om over wannabe oma's nog maar te zwijgen.
pi_165686568
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:45 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Waar slaat dat op? Abortus is een - betreurenswaardige, uiteraard - nuttige methode. Die overigens in Marokko nu ook heel zinnig gereguleerd is (in Ierland en Polen veel minder zinnig). De Nederlandse abortuswetgeving is heel goed wat mij betreft.
Dus je pleit voor verplichte anticonceptie (dwang uitoefenen over iemands vermogen om zich voort te planten) wanneer het kind nog niet eens bestaat, vanuit de waarde dat 'kinderen op de eerste plaats moeten komen'. Maar wanneer er dan al daadwerkelijk sprake is van een foetus die zich in normale omstandigheden ontwikkelt tot een kind, mag er geen dwang meer uitgeoefend worden (vanuit de bescherming van het kind)?

Iemand verplichten om zich niet voort te planten is prima, maar iemand verplichten om een leven wat al in ontwikkeling is, niet te beëindigen, vind je een te grote inbreuk?

Zelfbeschikking negeren mag wanneer er nog geen bevruchting plaatsgevonden heeft. Maar na bevruchting is het allemaal prima en mag iemand weer doen en laten wat ze wil?

Een niet-bestaand kind krijgt allemaal rechten onder argumentatie van 'bescherming van het kind', maar zodra er daadwerkelijk een klompje cellen is, doen die rechten er opeens niet meer toe?

Het is prima om met het lichaam van een vrouw te klooien wanneer er nog geen sprake is van een kind (of foetus, iig bevruchting), met als argumentatie 'de rechten van het kind'. Maar wanneer er daadwerkelijk een leven in ontwikkeling is, mag dat opeens niet meer?

"Mevrouw, u mag niet zwanger worden want we denken dat dat slecht is voor het kind. Maar mocht die prikpil een keertje niet werken en u toch zwanger raken, kom gerust geheel vrijblijvend langs voor een abortus. Want het is immers uw keuze om dat kind wel of niet op de wereld te zetten"

Hoe rijm je dat?

(voor de goede orde ... ik ben zowel tegen verplichte anticonceptie als tegen het opheffen van de mogelijkheid tot abortus)

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 01-10-2016 12:14:48 ]
pi_165686756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:56 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Alleen is dat nu net het probleem; broedse vrouwen en realisme, dat gaat amper samen. Om over wannabe oma's nog maar te zwijgen.
Precies. Daarom hun recht op zelfbeschikking tijdens de zwangerschap ook maar wegnemen. Toch? Of mag dat alleen in de periode vóór de daadwerkelijke zwangerschap?

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 01-10-2016 12:15:32 ]
pi_165687981
Begrijpelijke initiatief.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_165688025
raar. Hoe valt zoiets vooraf te bepalen?
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:28:39 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165688059
De nazi's deden het enkel bij gehandicapten, blijkbaar ging dat niet ver genoeg?
are we infinite or am I alone
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:28:46 #30
3928 Ulx
pi_165688060
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet.
pi_165688064
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:15 schreef Jigzoz het volgende:
Leuk eufemisme, 'kwetsbare ouders'. 'Gedragsgestoorde tokkiedebielen' klinkt toch wat onvriendelijker.
Of religieuze mafklappers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165688100
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
De nazi's deden het enkel bij gehandicapten, blijkbaar ging dat niet ver genoeg?
Godwin.

Niet alleen de nazis wilden dat. Wat dacht je van china? Die maakten enkel uitzonderingen voor rijken en belangrijke mensen om meer dan 1 kind op de wereld te mogen zetten.. .
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:32:11 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165688133
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Godwin.

Niet alleen de nazis wilden dat. Wat dacht je van china? Die maakten enkel uitzonderingen voor rijken en belangrijke mensen om meer dan 1 kind op de wereld te mogen zetten.. .
Godwin's law itself can be abused as a distraction, diversion or even as censorship, fallaciously miscasting an opponent's argument as hyperbole when the comparisons made by the argument are actually appropriate.
pi_165688174
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:50 schreef User8472 het volgende:
Zolangzamerhand ben ik geneigd Nederland als een 2e wereldland te beschouwen. Er is wel een probleem en er moet iets aan gedaan worden. Maar een samenleving waar de sterkeren de zwakkeren zo behandelen lijkt mij niet erg ontwikkeld en beschaafd. Men kan blijkbaar niet de woorden verzinnen die die mensen nodig hebben om te doen inzien dat zij niet goed bezig zijn en dat zij dienen te veranderen, men kan hen blijkbaar niet educeren. Of men wil niet omdat het niemand iets kan schelen en het zo blijkbaar ook kan.
Aanvaarden dat sommige mensen het gewoon een rotzorg is, en dat niemand hen zal vertellen dat zij geen hufter mogen zijn want dat bepalen zij zelf wel geeft een iets betere kijk op de maatschappij.

Niet iedereen is te helpen.

Op zich ben ik voor dit plan, mensen die willens en wetens kinderen blijven krijgen, welke steeds opnieuw uit huis moeten worden geplaatst omdat de ouders bewust ervoor kiezen om hun en andermans leven te vernielen mag je om mij onder dwang wel zo'n ding in de arm duwen. En die dwang bestaat dan uit het stopzetten van de uitkering.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:40:53 #35
3928 Ulx
pi_165688286
Je krijgt een opt-out regeling in plaats van een donorcodicil en half nederland staat te gillen dat de overheid niks te vertellen zou moeten hebben over het lichaam van een dode, maar levende mensen tegen hun zin inspuiten met hormonen is een goed ding.
pi_165688320
Als in dat experiment met vrijwillige anticonceptie in Tilburg 80% er al op ingaat, kunnen ze dan niet beter dat experiment voortzetten en uitbreiden in plaats van mensen te gaan verplichten?
pi_165688355
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Godwin.

China is raar wat dat betreft, als je een 2e kind neemt zal niemand je verplichten tot abortus. Maar totdat je de boete hebt betaald mag dat 2e kind geen gebruik maken van de zorg en het onderwijs.

En die boete kan al snel meer dan 10 jaarsalarissen zijn voor een doorsnee Chinees. China straft dus ook het kind terwijl deze geen enkele keuze heeft gehad.

Beter voorbeeld is denk ik Zweden welke tot 1976 rond de 60.000 gedwongen (of geheime) sterilisaties uitvoerden op gehandicapten. In Oostenrijk gebeurde dit ook en daar deed men het al bij kinderen van 10 jaar en bij volwassenen zonder toestemming te vragen, en ook in Zwitserland zijn de praktijken niet onbekend. Het was zelfs de Zwitserse wetgeving welke als voorbeeld diende voor de Duitse rassenwetten. In Tsjechoslowakije liet het communistisch bewind Romavrouwen verplicht steriliseren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165688381
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:42 schreef MarieAlice het volgende:
Als in dat experiment met vrijwillige anticonceptie in Tilburg 80% er al op ingaat, kunnen ze dan niet beter dat experiment voortzetten en uitbreiden in plaats van mensen te gaan verplichten?
Je zal toch een kind van die 20% zijn.

Vergrote kans op afwijkingen, zekerheid van afgenomen worden, en een moeder die lekker met een wijntje en een peuk zwanger voor de buis hangt.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:49:21 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165688426
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:51 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

'Verplicht kwetsbare ouder tot tijdelijke anticonceptie'

Lijkt me een uitstekend idee, mensen die menen dat de werkelijkheid gestuurd wordt door een vent op een wolk die mensen ervoor straft als ze niet leven volgens een boek uit de bronstijd kan je niet verantwoord kinderen laten opvoeden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165688582
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:40 schreef Ulx het volgende:
Je krijgt een opt-out regeling in plaats van een donorcodicil en half nederland staat te gillen dat de overheid niks te vertellen zou moeten hebben over het lichaam van een dode, maar levende mensen tegen hun zin inspuiten met hormonen is een goed ding.
Je bent me voor. Dit dus. :)
pi_165688618
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:40 schreef Ulx het volgende:
Inderdaad. Eng hoeveel macht sommige mensen hier bij de overheid wil leggen. :X
pi_165688677
quote:
De rechter.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:10:50 #43
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_165688719
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
Niet alleen bij gehandicapten, het ging veel verder dan dat.
There is only one religion
pi_165688756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vergrote kans op afwijkingen, zekerheid van afgenomen worden, en een moeder die lekker met een wijntje en een peuk zwanger voor de buis hangt.
Goh ja. Maar er gaan er altijd door de mazen van het net glippen, vooral degenen die nog geen kind hebben. Of wil je preventief hele bevolkingsgroepen gaan uitsluiten omdat ze mogelijk wel eens slechte ouders zijn?

En plus, je zal maar eens een kind zijn van een ouder die pas op je twaalfde de pedalen verliest.
pi_165688815
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:13 schreef MarieAlice het volgende:
Goh ja. Maar er gaan er altijd door de mazen van het net glippen, vooral degenen die nog geen kind hebben. Of wil je preventief hele bevolkingsgroepen gaan uitsluiten omdat ze mogelijk wel eens slechte ouders zijn?
Als jij leert wat nuance inhoud praten we verder.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:17:58 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165688831
quote:
Een ambtenaar in zijn kantoor op de 11e verdieping.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165688857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een ambtenaar in zijn kantoor op de 11e verdieping.
Nee het plan is dat dat de rechter is, net zoals bij uit huis plaatsing van kinderen, dus weet niet wat jij hier op ongefundeerd loopt te raaskallen.
quote:
Het is maatwerk en het is altijd de rechter die daarover moet oordelen op basis van de omstandigheden, net zoals een rechter dat nu al doet bij een uithuisplaatsing.
http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=free

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 14:22:22 ]
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:19:32 #48
346939 Janneke141
pi_165688861
Ik wil trouwens het probleem niet ontkennen, maar het is natuurlijk absoluut geen reden om de lichamelijke integriteit te grabbel te gooien.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:20:26 #49
346939 Janneke141
pi_165688879
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Nee het plan is dat dat de rechter is, net zoals bij uit huis plaatsing van kinderen, dus weet niet wat jij hier op ongefundeerd loopt te raaskallen.
De rechter spreekt recht op basis van een wet. Die rechter is dus niet degene die de criteria bepaalt.
pi_165688902
Doe dan de prikpil. :{
pi_165688912
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als ze dat in Den Haag ook gaan doen, is die stad over een paar jaar geheel verlaten.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:23:17 #52
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165688920
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoog opgeleide vrouwen die pas zwanger worden als ze 35 of 40 zijn, dat is geen probleem? Meer chromosomale afwijkingen, 10 maal hogere kans op Down syndroom, verminderde vruchtbaarheid ...
pi_165688936
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De rechter spreekt recht op basis van een wet. Die rechter is dus niet degene die de criteria bepaalt.
Inderdaad, maar jij bracht het nogal ongenuanceerd en zonder deze toevoeging. Alsof het enkel allemaal door omslachtige bureaucratie bepaald wordt.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:32:36 #54
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165689056
Als verplichte AC mag, is de volgende stap dan verplichte abortus?

Ik vind dit zulke moeilijke materie, ben blij dat ik er niet over hoef te beslissen. Volgens mij is de methode van mevrouw Rijlaarsdam de beste, zowel voor de (aspirant)ouders als voor de hulpverleners.
Prrrrr
pi_165689075
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoog opgeleide vrouwen die pas zwanger worden als ze 35 of 40 zijn, dat is geen probleem? Meer chromosomale afwijkingen, 10 maal hogere kans op Down syndroom, verminderde vruchtbaarheid ...
Als ik dat al een probleem zou vinden, dan vind ik dat een probleem welke niet gerelateerd is aan het voorstel waar dit topic over gaat. U heeft een kans van 1 op 160 tot 1 op 60 op een chromosomale afwijking, waarbij dit bij de overgrote meerderheid kan worden vastgesteld binnen de termijn waarbinnen abortus nog mogelijk is. Vind ik heel wat anders dan een stel hufters waarbij al meerdere kinderen uit huis zijn gehaald en de garantie dat het fout gaat nagenoeg 100% is.
pi_165689524
Hier een Zembla aflevering over hetzelfde onderwerp uit 2012, met oa een verslaafde hoer aan het woord die wederom zwanger is (zwangere hoeren verdienen meer), hulpverleners aan het woord die de kinderen uit huis moeten plaatsen (als er uberhaupt een huis is) en ook een kind van een verstandelijk beperkte moeder waarvan zij zelf aangeeft dat haar moeder nooit moeder had mogen worden. In dat laatste geval gaat het om een meisje met 6 broertjes/zusjes, allemaal uit huis geplaatst, waarvan zij er een aantal op haar 10e moest verzorgen (eten geven, verschonen, etc.).

pi_165689596
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij gaat het niet over vooraf, maar over gevallen waarbij het al eerder (meerdere keren) is misgegaan, waarbij een kind is verwaarloosd, mishandeld of zelfs gedood. Ook om bijvoorbeeld zwaar verslaafde vrouwen, waarvan de kinderen dus ook verslaafd en beschadigd ter wereld komen.
pi_165689671
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het niet over vooraf, maar over gevallen waarbij het al eerder (meerdere keren) is misgegaan, waarbij een kind is verwaarloosd, mishandeld of zelfs gedood. Ook om bijvoorbeeld zwaar verslaafde vrouwen, waarvan de kinderen dus ook verslaafd en beschadigd ter wereld komen.
Vaak zelfs gevallen waarbij jeugdzorg al bij de bevalling aanwezig is om het kind gelijk af te nemen.
pi_165689702
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:20 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vaak zelfs gevallen waarbij jeugdzorg al bij de bevalling aanwezig is om het kind gelijk af te nemen.
Ja, precies. En dan schreeuwt verslaafde moeder jeugdzorg na "ik ga gewoon door tot ik er een mag houden".
pi_165689728
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, precies. En dan schreeuwt verslaafde moeder jeugdzorg na "ik ga gewoon door tot ik er een mag houden".
Yep, en bij dat soort vrouwen mogen ze om mij als ze daar toch al ligt "per ongeluk" rustig de eierstokken doorhalen.

En onderwijl krijgt het kind een kamer verderop acuut medische begeleiding omdat het verslaafd is.... ;(
pi_165689815
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:08 schreef Physsic het volgende:
zwangere hoeren verdienen meer
Wondere wereld. :D Als ik voor mezelf spreek: ik vind een zwangere vrouw prachtig maar ik hoef het niet met haar te doen. :)
pi_165689829
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als ik dat al een probleem zou vinden, dan vind ik dat een probleem welke niet gerelateerd is aan het voorstel waar dit topic over gaat. U heeft een kans van 1 op 160 tot 1 op 60 op een chromosomale afwijking, waarbij dit bij de overgrote meerderheid kan worden vastgesteld binnen de termijn waarbinnen abortus nog mogelijk is. Vind ik heel wat anders dan een stel hufters waarbij al meerdere kinderen uit huis zijn gehaald en de garantie dat het fout gaat nagenoeg 100% is.
Ik moet mijn standpunt in deze nog bepalen :) maar deze post vind ik wel overtuigend.
pi_165689981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Yep, en bij dat soort vrouwen mogen ze om mij als ze daar toch al ligt "per ongeluk" rustig de eierstokken doorhalen.

En onderwijl krijgt het kind een kamer verderop acuut medische begeleiding omdat het verslaafd is.... ;(
Ja, verslaafde baby's is echt verschrikkelijk om te zien. :N

Er komt op 29:00min ook een klein stukje over een vrouw in Amerika die geld inzamelt voor verslaafden zodat ze zich kunnen laten steriliseren. Zelf heeft ze 4 drugsbaby's geadopteerd en opgevoed. Ze zegt "if you truly believe that these women have right to continue to have children, then step up, get in line, and adopt the next one born".

Het houdt elkaar ook een beetje in stand. Bij de aflevering van Zembla komt ook een ex-kinderrechter aan het woord (32 jaar lang kinderrechter geweest). Zij vertelt dat ze kinderen voor zich kreeg in de rechtbank van ouders die ze in het verleden onder toezicht had gesteld en later uit huis geplaatst, en zelf uiteindelijk ook niet voor hun kinderen kunnen zorgen. (10:45min)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:43:26 #64
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_165689998
Het nadeel van dit soort wetgevingen is dat het snel een onwenselijke kant op kan gaan zoals uit het verleden is gebleken.
Het komt neer op moderne eugenetica, https://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
Eerst ging het voornamelijk om de kinderen nu gaat het dus om de ouders
There is only one religion
pi_165690122
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wondere wereld. :D Als ik voor mezelf spreek: ik vind een zwangere vrouw prachtig maar ik hoef het niet met haar te doen. :)
Misschien omdat ze dan kunnen opscheppen dat ze een triootje hebben gehad. ;)
pi_165690133
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien omdat ze dan kunnen opscheppen dat ze een triootje hebben gehad. ;)
:D Bah. Ziek dit. ;)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:54:22 #67
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165690165
Wat is het probleem met het kind aan een ander geven als de ouders niet capabel zijn dan? En als het kind niet gezond is zet je er gewoon een spuit in..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_165690175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

:D Bah. Ziek dit. ;)
Ik zou sowieso niet graag met een heroïne verslaafde seks hebben. Zeker niet als ze pas 14 is.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:56:04 #69
346939 Janneke141
pi_165690195
Maar als dit zou mogen, dan kunnen we natuurlijk ook stellen tot anticonceptie dwingen die financieel niet voor hun kind(eren) kunnen zorgen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:59:34 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165690249
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als dit zou mogen, dan kunnen we natuurlijk ook stellen tot anticonceptie dwingen die financieel niet voor hun kind(eren) kunnen zorgen.
over een paar generaties hebben we een betere wereld
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_165690293
quote:
Dat is zoals altijd een glijdende schaal inderdaad. Als de beer eenmaal los is is er veel mogelijk. Zoals een bepaald inkomen verplicht stellen.
pi_165690564
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is zoals altijd een glijdende schaal inderdaad. Als de beer eenmaal los is is er veel mogelijk. Zoals een bepaald inkomen verplicht stellen.
Er is dan niet meer mogelijk dan nu.
pi_165690600
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En als maatschappij zul je die glijdende schaal moeten bewaken mede door controle en evaluaties.

Maar als over 50 jaar een ruime meerderheid van de bevolking een inkomingstoets wil aangaande zwangerschap dan moeten wij niet de illusie hebben dat wij dat vanuit 2016 kunnen tegenhouden, hooguit kunnen we dingen in de grondwet borgen zodat een wijziging tegen die tijd meer moeite kost.

Maar mensen die willens en wetens een kind op de wereld zetten in de wetenschap dat zij hier door hun eigen keuzes niet voor kunnen zorgen mag je om mij het recht op een kind ontzeggen.
Sterker nog we ontzeggen ze dat recht al, alleen ontzeggen we ze nu nog niet het recht op zwangerschap, ik vind het eigenlijk een logisch vervolg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:54 schreef maniack28 het volgende:
Wat is het probleem met het kind aan een ander geven als de ouders niet capabel zijn dan?
Jij adopteert toch ook liever een gezond kind?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:30:58 #74
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165690665
Kinderbijslag afschaffen, fikse belasting heffen op 'kids' en bonus uitkeren voor sterilisatie bij kinderloosheid. Wereldwijd.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:47:37 #75
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_165690895
quote:
Het gaat hier om kwetsbare alleenstaande moeders die verslaafd zijn, psychische problemen hebben en/of verstandelijk beperkt zijn en al meerdere kinderen hebben die uit huis zijn geplaatst direct na de geboorte. Zo gauw dat kindje wordt geboren wordt het meteen weer uit huis geplaatst.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_165691347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:19 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil trouwens het probleem niet ontkennen, maar het is natuurlijk absoluut geen reden om de lichamelijke integriteit te grabbel te gooien.
Als je je beperkt tot het daadwerkelijke voorstel, dan is het ineens allemaal stukken minder dramatisch.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:34:07 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165691554
Verschilt trouwens weinig van een oud voorstel van Leefbaar Rotterdam.
quote:
February 21, 2006

A pro-abortion city councilwoman in Rotterdam says that forced abortions should be used to curb the "problem" of unwanted children in Holland and its territories.

Alderman Marianne van den Anker of the Leefbaar Rotterdam (LR) party says the forced abortion and contraception would reduce the incidence of child abuse.

Van den Anker has two children and is the official in charge of the city’s health issues.

In an interview in newspaper ‘NRC Handelsblad’ Van den Anker said she had tried to lower the rates of child abuse, without success. "I fail, I fail," she told the interviewer as she discussed her proposal to force women to have abortions.

Van den Anker said Antillean teenage mothers, drug addicts and those who are mentally disabled should be forced to have abortions and use contraception if they are having sex.

Otherwise, an "unacceptable risk" of some children exposed to "violence, neglect, mistreatment and sexual abuse."

She indicated courts would determine when women should be forced to have abortions and that social workers "can see in 95 percent or even 100 percent of cases whether the child has a chance of growing up with love."

SWA, a foundation promoting health among Antilleans and Arubans in Rotterdam, condemned the comments, according to an Expatica article.

It called on Mayor Ivo Opstelten and the LR party’s coalition partners, the Christian Democrat (CDA) and Liberal (VVD) parties, to reject Van den Anker’s proposal.

A CDA spokesman told Expatica that if Van den Anker tried to turn her ideas into policy that it would strongly oppose such a measure. The pro-abortion VVD party also disagreed with the idea.
pi_165691564
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:30 schreef frietenstamp het volgende:
Kinderbijslag afschaffen, fikse belasting heffen op 'kids' en bonus uitkeren voor sterilisatie bij kinderloosheid. Wereldwijd.
:') wat
Dit, dus.
pi_165691586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:30 schreef frietenstamp het volgende:
Iedereen een spuitje op z'n 67e en dan is dat nog te betalen ook.
pi_165691588
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt me een uitstekend idee, mensen die menen dat de werkelijkheid gestuurd wordt door een vent op een wolk die mensen ervoor straft als ze niet leven volgens een boek uit de bronstijd kan je niet verantwoord kinderen laten opvoeden
Waaruit blijkt dat het om gelovigen gaat? Volgens mij gat het juist om een hele andere groep.

quote:
meestal alleenstaande vrouwen met een ernstige verslavings- of psychiatrische problematiek of verstandelijke beperking - of een combinatie daarvan.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:48:27 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165691822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat het om gelovigen gaat? Volgens mij gat het juist om een hele andere groep.

[..]

Sarcasme blijft lastig voor autisten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165691878
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sarcasme blijft lastig voor autisten
Oke, man.
pi_165691892
Hahaha Piet :D
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:57:06 #84
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165692007
Lijkt me een prima maatregel voor ouders die bewezen niet in staat zijn om kinderen op te voeden.
Dus als er al eerder een kind uit huis is geplaatst, op het moment dat dat gebeurt ook meteen voor een bepaalde periode anticonceptie verplicht stellen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165692016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke, man.
Ik zou haast zeggen: schors die zure pener voor een tijdje. Maar dat mag niet en dus doe ik dat niet. Maar dat eeuwige gezuig en gejaag op users die iets verkeerds hebben gezegd volgens hem is bijzonder storend. Hij is ook nooit voor rede vatbaar en geeft zelf nooit antwoord op vragen aan hem gesteld. Terwijl hij dat wel eist van anderen. Het is een zeer vreemd pijpje drop i.i.g.
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2016 @ 17:59:30 #86
137949 Disana
pi_165692054
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:57 schreef Gutmensch het volgende:
Lijkt me een prima maatregel voor ouders die bewezen niet in staat zijn om kinderen op te voeden.
Dus als er al eerder een kind uit huis is geplaatst, op het moment dat dat gebeurt ook meteen voor een bepaalde periode anticonceptie verplicht stellen.
Hier ben ik het mee eens. Zo bespaar je mensen een hoop leed.
pi_165692090
quote:
Ik die uitzending van Zembla werd ook gezegd dat de ouders (of in ieder geval de moeder) vaak mensen zijn die niet eens in staat zouden zijn om zichzelf in leven te houden als ze niet heel team hulpverleners om zich heen hadden.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:04:15 #88
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165692150
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik die uitzending van Zembla werd ook gezegd dat de ouders (of in ieder geval de moeder) vaak mensen zijn die niet eens in staat zouden zijn om zichzelf in leven te houden als ze niet heel team hulpverleners om zich heen hadden.
Dan lijkt het mij zelfs onmenselijk om die mensen kinderen te laten krijgen.
pi_165692465
quote:
Probleem is hoe je dit gaat "controleren". Zou verplichte sterilisatie niet beter zijn? En ik wil geen Godwin doen maar was er in een recent verleden ook niet zo iemand die dat een goed idee vond? Met alle ellende van dien.
Volgens de glijdende schaal zou het beter zijn en scheelt het een hoop moeite als we deze mensen gewoon preventief zouden "ruimen". Dan kunnen ze ook geen nageslacht produceren.

Al met al zijn we hier bezig met bepaalde fascistoïde plannen heb ik het idee.
Ik weet niet hoe oud je bent maar nog niet zo heel lang geleden zijn al die wensen al eens in de praktijk gebracht. En de consensus was daarna: dit nooit meer. Dus laten we dat (niet) doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2016 18:38:50 ]
pi_165692892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:21 schreef Bart2002 het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent maar nog niet zo heel lang geleden zijn al die wensen al eens in de praktijk gebracht. En de consensus was daarna: dit nooit meer. Dus laten we dat (niet) doen.
Eigenlijk was de consensus dat menig Europees land hier een programma voor had wat tot ver na de 2e wereldoorlog doorliep ;)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:48:34 #91
438527 MissButterflyy
pi_165692937
quote:

[..]

Probleem is hoe je dit gaat "controleren". Zou verplichte sterilisatie niet beter zijn? En ik wil geen Godwin doen maar was er in een recent verleden ook niet zo iemand die dat een goed idee vond? Met alle ellende van dien.
Volgens de glijdende schaal zou het beter zijn en scheelt het een hoop moeite als we deze mensen gewoon preventief zouden "ruimen". Dan kunnen ze ook geen nageslacht produceren.

Steriliseren is toch heel wat anders. Dat is onomkeerbaar. Verplichte anticonceptie niet.

En de kinderrechter gaat over het uithuis plaatsen van kinderen en de ongeboren baby's van deze moeders dus die zou er ook een rol in kunnen spelen? En het hele team aan hulpverleners wat al rond zo'n vrouw zit?
pi_165692946
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Eigenlijk was de consensus dat menig Europees land hier een programma voor had wat tot ver na de 2e wereldoorlog doorliep ;)
Citation needed wat mij betreft. Je kunt niet alles weten. Maar verdomd interessant wel.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:49:13 #93
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165692947
hoop dat het een verplichting gaat worden voor mensen die in de bijstand komen om verplicht geen kinderen meer kunnen maken in die tijd .. dat ze een bijstand hebben ...
want het is toch ook raar ....

want ik een auto wil besturen moet ik bewijzen dat ik het kan ...
maar wil een vrouw kinderen hebben is niemand die daar wat aan doet , terwijl een kind opvoeden een van de grootste verantwoordelijke taken zijn die er maar is ... maar daar hoef je niet voor te leren , maar wil je auto rijden , dna mag je je maar eerst even een half jaar of aan jaar gaan bewijzen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_165692958
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Verplichte anticonceptie niet.
Maar dat is zeer lastig uitvoerbaar, toch?
pi_165693008
Lekker veel Soiciaal-Darwinisme hier in dit topic. :').
I´m back.
pi_165693014
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:49 schreef RAVW het volgende:
hoop dat het een verplichting gaat worden voor mensen die in de bijstand komen om verplicht geen kinderen meer kunnen maken in die tijd .. dat ze een bijstand hebben ...
want het is toch ook raar ....

want ik een auto wil besturen moet ik bewijzen dat ik het kan ...
maar wil een vrouw kinderen hebben is niemand die daar wat aan doet , terwijl een kind opvoeden een van de grootste verantwoordelijke taken zijn die er maar is ... maar daar hoef je niet voor te leren , maar wil je auto rijden , dna mag je je maar eerst even een half jaar of aan jaar gaan bewijzen
Als je dat voorstaat dan krijg je te maken met die glijdende schaal die zegt dat je alleen nog kinderen "mag" als het bruto gezinsinkomen groter is dan 56.000 euro per jaar. Willen we dat?
pi_165693040
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeveer nul. Lekker veel inderdaad.
pi_165693043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Het is interessant en tevens zeer lastig. Als je hier in meegaat dan gaat het snel een kant op die je eigenlijk niet wilt.
De stigmatisering verloopt dan ook volgens die glijdende schaal en dat lijkt me niet wenselijk.
pi_165693069
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je dat voorstaat dan krijg je te maken met die glijdende schaal die zegt dat je alleen nog kinderen "mag" als het bruto gezinsinkomen groter is dan 56.000 euro per jaar.
Hanteer je die logica altijd? Als je een biertje neemt, dan eindig je ook als spiritusdrinkende dakloze? En een vrije dag nemen eindigt bij jou ook altijd in jarenlange werkeloosheid?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:57:41 #100
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165693091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je dat voorstaat dan krijg je te maken met die glijdende schaal die zegt dat je alleen nog kinderen "mag" als het bruto gezinsinkomen groter is dan 56.000 euro per jaar. Willen we dat?
eigen inkomen is wel gewenst
en niet je zelf kunnen onderhouden en dan nog even er een bij nemen ..

maar ik zou het niet erg vinden om een minimum bedrag van inkomen in te voeren voor als iemand kinderen wil ...

dit word ook al gedaan met mensen die iemand van uit het buitenland als partner hier wil halen , daar staat ook al een grens voor wat je minimaal moet hebben , ik dacht iets van 1500 euro bruto , want je kan niet iemand halen als je een uitkering heb .. dat zou ook met de dames moeten die zwanger willen worden terwijl ze nooit 1 dag gewerkt heb ..

dus dat er iets van grenzen aan gesteld word zou ik niet vreemd vinden.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_165693102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hanteer je die logica altijd? Als je een biertje neemt, dan eindig je ook als spiritusdrinkende dakloze? En een vrije dag nemen eindigt bij jou ook altijd in jarenlange werkeloosheid?
Wat ik beweer is volgens mij volkomen helder. Die zaken die jij er hier bij fantaseert zijn voor je eigen rekening.
En zie ook de post hierboven: men vindt dat idee heels niet gek. Ik sta daar overigens niet achter.

Als men consensus over dit soort zaken bereikt dan kan het altijd weer een stukje extremer om de grenzen te verkennen. Dat is wat ik bedoel.
pi_165693169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ik beweer is volgens mij volkomen helder.
Ja. Je ageert tegen iets waar helemaal geen sprake van is. Post na post kom je weer met diezelfde drogreden, dus het is inderdaad volkomen helder dat je nogal doordraaft.

Ga nog eens terug naar de OP. Daar gaat het over. Niet over exclusieve voortplantingsrechten voor steenrijke übermenschen.
pi_165693185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ik beweer is volgens mij volkomen helder. Die zaken die jij er hier bij fantaseert zijn voor je eigen rekening.
En zie ook de post hierboven: men vindt dat idee heels niet gek. Ik sta daar overigens niet achter.
Volgens mij gaat het om de keuze tot zelfbeschikking over het lichaam versus het verwekken van kinderen waarbij de start (en zeer waarschijnlijk dus ook het vervolg) bij voorbaat kansloos is en men voor zal moeten opdraaien in de samenleving. Het is maar net wat je belangrijker vindt en voor wie je het belangrijk vindt, het kind of de ouder.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:05:19 #104
346939 Janneke141
pi_165693203
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Je ageert tegen iets waar helemaal geen sprake van is. Post na post kom je weer met diezelfde drogreden, dus het is inderdaad volkomen helder dat je nogal doordraaft.

Ga nog eens terug naar de OP. Daar gaat het over. Niet over exclusieve voortplantingsrechten voor steenrijke übermenschen.
Hellend-vlak-redenaties zijn niet altijd geldig, maar in dit geval heeft Bart wel degelijk een punt dat er een deur open wordt gezet die tot nu toe altijd potdicht zat: dat anderen mogen bepalen wie er wel en geen kinderen mogen krijgen. Hoe ver die deur in de toekomst open komt te staan blijft gissen.
pi_165693267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hellend-vlak-redenaties zijn niet altijd geldig, maar in dit geval heeft Bart wel degelijk een punt dat er een deur open wordt gezet die tot nu toe altijd potdicht zat: dat anderen mogen bepalen wie er wel en geen kinderen mogen krijgen. Hoe ver die deur in de toekomst open komt te staan blijft gissen.
Stel dat pedofilie nog niet verboden was. Zou je dan ook tegen een verbod op pedoseksualiteit zijn omdat anders de overheid iedereen in klasses gaat indelen en je uiteindelijk per post te horen krijgt wie je geselecteerde partner is?

Beperk je gewoon tot waar nu sprake van is. Alles doortrekken tot in het extreme slaat nergens op.

Vluchtelingen opvangen? Nee, want straks zit de hele wereldbevolking hier. Euthanasie? Nee, want anders kun je straks bij de supermarkt de pil van Drion halen. Wiet legaliseren? Nee, want straks kun je in schoolkantines heroïne kopen. Dat soort redeneringen tonen niets aan, behalve dan dat de persoon in kwestie zaken graag extreem versimpelt.
pi_165693284
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is interessant en tevens zeer lastig. Als je hier in meegaat dan gaat het snel een kant op die je eigenlijk niet wilt.
De stigmatisering verloopt dan ook volgens die glijdende schaal en dat lijkt me niet wenselijk.
Ik ga hier iig niet in mee en zeker al niet olv van een wethouder die dit zomaar even besluit.
Volgens mij kan het ook niet volgens de GW (artikel 2?).

Grappig genoeg behoorlijk wat prinzipienreiters die het er mee eens zijn ook, odd.
I´m back.
pi_165693307
Hoe wil je iemand verplichten om hormonen in te nemen? Gaat dat niet tegen de integriteit van het lichaam in?

Vind het sowieso nogal een verregaand plan.
pi_165693311
quote:

[..]

Ik vind dit:
1. Hartverwarmend
2. Respect voor hoe helder je het kunt opschrijven.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:13:02 #109
346939 Janneke141
pi_165693312
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Stel dat pedofilie nog niet verboden was. Zou je dan ook tegen een verbod op pedoseksualiteit zijn omdat anders de overheid iedereen in klasses gaat indelen en je uiteindelijk per post te horen krijgt wie je geselecteerde partner is?

Beperk je gewoon tot waar nu sprake van is. Alles doortrekken tot in het extreme slaat nergens op.

Vluchtelingen opvangen? Nee, want straks zit de hele wereldbevolking hier. Euthanasie? Nee, want anders kun je straks bij de supermarkt de pil van Drion halen. Wiet legaliseren? Nee, want straks kun je in schoolkantines heroïne kopen. Dat soort redeneringen tonen niets aan, behalve dan dat de persoon in kwestie zaken graag extreem versimpelt.
Over doortrekken tot het extreme gesproken :')
pi_165693340
Kinderen alleen onder bepaalde voorwaarden vind ik ook nogal ernstige bemoeienis, zelfs als die voorwaarde in sommige gevallen wel wenselijk zijn. Waar leg je dan de grens, inderdaad.
pi_165693345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Over doortrekken tot het extreme gesproken :')
Ja, dat is het punt.

:')
pi_165693352
quote:

[..]

Maar dat is een beetje hetzelfde als; De wereld is plat laten we maar niet verder dan de horizon gaan varen want je kan er nog wel eens afkukelen. Het is maar net onder welke voorwaarden je aan die deur gaat rammelen.
pi_165693359
quote:

[..]

Dit is wel de kern ja.
pi_165693421
Concreet dan. Sietske H.

Want hier hebben we het over. Dit soort zaken. En dan kun je nog vinden dat zo iemand nog altijd het volste recht heeft om nog een stel kinderen te krijgen, maar dan blijf je in ieder geval bij de kern van de zaak. Suggereren dat er dan binnenkort ook wel een inkomenseis van 1,5 keer modaal zal komen slaat nergens op.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:20:57 #115
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165693443
Recht op zelfbeschikking staat altijd op een. Ik bepaal wat ik met mijn lichaam doe, niet een ander. Op het moment dat er een kind aan te pas komt verandert die situatie, want dan zitten er twee in een lichaam. Op dat moment kan je gaan kijken wat je wetmatig zou kunnen doen om het kind te beschermen.

Er zouden medische condities kunnen zijn waaronder je een kind kan laten verwijderen omdat het nooit kwaliteit van leven gaat ondervinden. Daarnaast zou je na geboorte streng moeten toezien hoe met de gezonde kinderen wordt om gegaan. Wordt er niet goed voor gezorgd dan kan er via jeugdzorg direct actie worden ondernomen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:22:56 #116
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165693473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
Concreet dan. Sietske H.

Want hier hebben we het over. Dit soort zaken. En dan kun je nog vinden dat zo iemand nog altijd het volste recht heeft om nog een stel kinderen te krijgen, maar dan blijf je in ieder geval bij de kern van de zaak. Suggereren dat er dan binnenkort ook wel een inkomenseis van 1,5 keer modaal zal komen slaat nergens op.
Als ze 12 jaar moet zitten kan ze geen kinderen meer krijgen, dus opgelost?
pi_165693499
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

IVF.
pi_165693519
quote:
Concreet dan. Sietske H.

In dat opzicht staat de deur al open want bepaalde zwakbegaafden moeten ook verplicht anticonceptie voor zover ik weet.

De vraag blijft dan wel hoe je zoiets wil verplichten en onder welke voorwaarden.
pi_165693551
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In dat opzicht staat de deur al open want bepaalde zwakbegaafden moeten ook verplicht anticonceptie voor zover ik weet.

De vraag blijft dan wel hoe je zoiets wil verplichten en onder welke voorwaarden.
Maar dat is een heel andere (en veel zinnigere) afweging dan 'tegen, want straks is er ook een inkomenseis van anderhalf keer modaal'.
pi_165693555
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Reactieve maatregel. Daarnaast moet iemand met een zeer waarschijnlijke psychische aandoening 12 jaar zitten voor iets wat redelijk simpel voorkomen had kunnen worden en er geen onnodig drie extra doden zouden zijn gevallen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:32:30 #121
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165693619
quote:

[..]

Langer terug werden geboren kinderen met afwijkingen post-nataal geaborteerd. Onder andere Aristoteles adviseerde kinderen met aangeboren misvormingen te doden, iets wat een normale praktijk was in klassieke tijden.

Alhoewel de kerk infanticide afwijst bleef dit in de middeleeuwen een normale praktijk, voornamelijk bij afwijkingen, hoewel armoede ook veelvoorkomende oorzaak is.

Ook tegenwoordig is dit nog veelvoorkomend in arme landen. Een kind wat later niet kan werken is simpelweg nutteloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 01-10-2016 19:51:07 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165693747
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dat is een beetje hetzelfde als; De wereld is plat laten we maar niet verder dan de horizon gaan varen want je kan er nog wel eens afkukelen. Het is maar net onder welke voorwaarden je aan die deur gaat rammelen.
Nou nee. Die wereld is plat vergelijking vind ik niet goed en dat is zeker niet hoe Janneke en ik daar instaan. Voor straf maar ook ter lering krijg je hier 1 Urbanus, die zeer bedenkelijk kijkt, voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2016 19:46:25 ]
pi_165693778
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Steriliseren is toch heel wat anders. Dat is onomkeerbaar. Verplichte anticonceptie niet.

En de kinderrechter gaat over het uithuis plaatsen van kinderen en de ongeboren baby's van deze moeders dus die zou er ook een rol in kunnen spelen? En het hele team aan hulpverleners wat al rond zo'n vrouw zit?
Ja, volgens mij is het idee inderdaad dat een rechter daar over beslist.

Als bij een vrouw al tijdens de zwangerschap kan worden beslist dat het kind direct na de geboorte wordt meegenomen, omdat de zwaar verwaarloosde broertjes en zusjes ook al uit huis zijn geplaatst (of bijvoorbeeld zelfs gedood) en moeders nog steeds aan de drank en drugs zit, vraag ik me echt af waarom die vrouw uberhaupt de mogelijk moet hebben om op dat moment weer zwanger te worden.

Zo'n baby'tje wordt bijvoorbeeld zwaar verslaafd geboren en/of lijdt aan het Foetaal Alcoholsyndroom, de hersenen hebben tijdens de zwangerschap niet goed kunnen ontwikkelen, waardoor ze mogelijk nooit volledig zelfstandig kunnen leven. Daardoor kan zo'n kind dus ook ernstige gedragsproblemen hebben, waarbij het extra aandacht en een speciale behandeling nodig heeft en dus niet zomaar in een gezin geplaatst kan worden. Ze worden 18 jaar lang van hot naar her worden gesleept, jeugdinstelling na jeugdinstelling, wat vaak nog meer ellende tot gevolg heeft. Deze kinderen hebben daar in hun latere leeftijd vaak nog veel last van, en dat allemaal omdat moeders het recht had om zwanger te worden, terwijl iedereen al wist dat dit kind daar weggehaald zou worden. Gelukkig gaat het niet in alle gevallen helemaal fout.

De grens is wel lastig te bepalen.. Ik vind niet dat verplichte anticonceptie zomaar mogelijk moet zijn bij een vrouw met een verstandelijke beperking waarvan jeugdzorg (oid) 'denkt' dat ze niet in staat is het kind op te voeden, want het is natuurlijk ook nog altijd mogelijk om ouders te begeleiden bij de opvoeding. Echter, dat heroïnehoertjes, moeders die al eerder een kind hebben laten doodgaan en andere extreme gevallen het recht hebben om ongestoord baby's te blijven produceren, vind ik écht niet in belang van het (nog niet bestaand) kind. :N

Sterilisatie gaat mij trouwens ook te ver. Zo'n hormoonstaafje lijkt me prima, als er dan sprake is van een misverstand of verbetering ofzo, dan kan het tenminste makkelijk ongedaan gemaakt worden.
pi_165693871
quote:
Concreet dan. Sietske H.

Waarom slaat dat nergens op? Ik zie hier mensen beweren dat je er veel leed mee kunt voorkomen.

Dat is hun argument. :{.
I´m back.
pi_165693904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou nee. Die wereld is plat vergelijking vind ik niet goed en dat is zeker niet zo hoe Janneke en ik daar instaan. Voor straf maar ook ter lering krijg je hier 1 Urbanus, die zeer bedenkelijk kijkt, voor.

[ afbeelding ]
Ik moet altijd lachen om Urbanus dus dat treft.

Het gaat er mij om dat je iets maar niet zal doen omdat de je niet weet wat de uitkomst wel eens zou kunnen zijn (het gissen en in de toekomst kijken). Als we op die manier over alles denken zal er nooit vooruitgang zijn.
pi_165693913
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom slaat dat nergens op? Ik zie hier mensen beweren dat je er veel leed mee kunt voorkomen.

Dat is hun argument. :{.
Als je wil pleiten voor een inkomenseis bij voortplanting, dan moet je daar een topic over openen.
pi_165693949
Zeer goed plan.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_165693981
quote:
Suggereren dat er dan binnenkort ook wel een inkomenseis van 1,5 keer modaal zal komen slaat nergens op.
Dat denk ik wel eigenlijk. Zodra dit soort plannen bespreekbaar wordt krijg je "vanzelf" het oprekken van de normen en regels. De grens wat wel mag en wat niet verschuift "vanzelf" per wat de publieke opinie behelst op het moment. En als bepaalde grenzen van wat wij op dit moment wenselijk en ethisch vinden worden overschreden is de beer los.

Je zult niet kunnen ontkennen dat dit fenomeen je vreemd is. toch?
pi_165693991
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je wil pleiten voor een inkomenseis bij voortplanting, dan moet je daar een topic over openen.
Nee, gaat om wat ik mensen hier zie noemen als argument voor dit plan: het voorkomt veel leed. Tja, als je dat argument gebruikt dan kun je dat op veel verschillende manieren opschalen. Waarom het ene soort leed wel accepteren en het andere soort leed niet?
I´m back.
pi_165693996
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel eigenlijk. Zodra dit soort plannen bespreekbaar wordt krijg je "vanzelf" het oprekken van de normen en regels. De grens wat wel mag en wat niet verschuift "vanzelf" per wat de publieke opinie behelst op het moment. En als bepaalde grenzen van wat wij op dit moment wenselijk en ethisch vinden worden overschreden is de beer los.

Dus ben je tegen iedere verandering?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:53:25 #131
pi_165694001
Plan voor verplichte anticonceptie politiek onhaalbaar
quote:
Een Kamermeerderheid voelt niets voor een wet die onbekwame ouders verbiedt om kinderen te krijgen. Bijna alle partijen, behalve de PvdA, zijn tegen.

VVD, D66, SP, ChristenUnie en GroenLinks zien niets in het voorstel van de Rotterdamse CDA-wethouder De Jonge. Die wil ouders die niet in staat zijn tot verantwoord ouderschap verplichten om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ook de eigen partij van De Jonge in de Tweede Kamer, het CDA, is tegen. Daarmee is het plan in de Tweede Kamer niet haalbaar.

Nu staat in de wet dat de overheid niemand mag verplichten om iets met zijn lichaam te doen. De Jonge wil dat er een wettelijke maatregel komt die kan worden ingezet voor een beperkte groep ouders bij wie andere middelen niet helpen. Zijn oproep valt samen met de start van een Rotterdams project om kwetsbare ouders ervan te overtuigen om vrijwillig anticonceptie te gebruiken.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_165694007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, gaat om wat ik mensen hier zie noemen als argument voor dit plan: het voorkomt veel leed. Tja, als je dat argument gebruikt dan kun je dat op veel verschillende manieren opschalen. Waarom het ene soort leed wel accepteren en het andere soort leed niet?
Blijkbaar vinden we het ene leed erger dan het andere.
pi_165694017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
Dus ben je tegen iedere verandering?
Nu doe je een Piet Verdriet. En dat is niks voor jou. Jij bent vele malen slimmer m.i.
pi_165694022
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Beetje het argument wat christenen wereldwijd veelal gebruiken tegen het homohuwelijk: "en als we dit doen dan mag je binnenkort zeker ook met dieren en met meerdere mensen trouwen???". Vind dat persoonlijk nooit heel sterk.
pi_165694040
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden we het ene leed erger dan het andere.
Leed is leed, lijkt me. Dat wordt in dat argument ook niet nader gespecificeerd.
I´m back.
pi_165694053
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu doe je een Piet Verdriet. En dat is niks voor jou. Jij bent vele malen slimmer m.i.
Nog een poging: je bent tegen iedere verandering waarbij een hellend vlak tot excessen leidt?
pi_165694064
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen om Urbanus dus dat treft.

Het gaat er mij om dat je iets maar niet zal doen omdat de je niet weet wat de uitkomst wel eens zou kunnen zijn (het gissen en in de toekomst kijken). Als we op die manier over alles denken zal er nooit vooruitgang zijn.
Het verschil is dat de "de aarde is plat maar we gaan toch varen" een keuze is waarbij mensen zelf besluiten iets te doen in plaats van hun iets vinden en hun mening zelf testen in plaats van bij anderen op te dringen. Dat maakt de vergelijking zinloos.
pi_165694073
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leed is leed, lijkt me. Dat wordt in dat argument ook niet nader gespecificeerd.
Lijkt mij niet. Je teen stoten is nogal wat ander leed dan je hele familie verliezen bij een vliegtuigongeluk.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:57:04 #139
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165694079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Reactieve maatregel. Daarnaast moet iemand met een zeer waarschijnlijke psychische aandoening 12 jaar zitten voor iets wat redelijk simpel voorkomen had kunnen worden en er geen onnodig drie extra doden zouden zijn gevallen.
Dat was voorkomen door haar te behandelen..
pi_165694107
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat erom of leed op een redelijke manier voorkomen kan worden. Leed zal er altijd zijn en niet altijd is leed te voorkomen. Wanneer iemand al zeven kinderen bij de jeugdzorg heeft lopen omdat ze psychisch niet in staat is voor haar kroost te zorgen is het met een redelijke simpele manier om een potentieel nummer acht daarvoor te behoeden.
pi_165694114
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lijkt mij niet. Je teen stoten is nogal wat ander leed dan je hele familie verliezen bij een vliegtuigongeluk.
Wat ik zeg: deze mensen hebben dat niet gespecificeerd. Neem aan dat met het woord leed iig niet kan worden bedoeld dat iemand zijn teen stoot.
I´m back.
pi_165694147
Ik ben in principe tegen, en dan eigenlijk alleen omdat a) het grijze gebied me te groot is en b) dit soort beslissingen dan komen te liggen bij andere mensen en dat is al te vaak fout gegaan. Maar áls het van de grond komt, dan nomineer ik twee gezinnen van een straat verderop waar ik altijd enorm verdrietig van wordt.

Bij het ene is de zwakbegaafde moeder gelukkig inmiddels in de overgang gelukkig, vervroegd vanwege overmatig alcoholgebruik, maar ze heeft eerst 10 kinderen geproduceerd die allemaal het speciaal onderwijs in zijn gegaan zuiver omdat die ouders geen ene reet hebben kunnen investeren in hun kroost. Geen enkele heeft een zwemdiploma of ooit op sport gezeten, allemaal chronisch ziek door de smeerboel daar thuis. En oh ja, de oudste dochter heeft ook een kind sinds een paar jaar, dus we gaan de cyclus gewoon weer in.

Bij de ander is de randje zwakbegaafde moeder op haar 18e door een 14-jarige buurjongen zwanger geschopt. Vader draait na een jaar of zes de bak in, zoontje blijkt ook beperkt, jonger broertje niet en die is nu dus de slimste in huis. Of huis...huis...krot. Enorme onveilige smerige teringbende binnen, tuin vol rotzooi, kinderen lopen altijd in te kleine kleding (wat nogal lullig is omdat ze allebei te dik zijn omdat gezonde voeding ook niet echt gepromoot wordt daarbinnen zeg maar) en vader zit meer in de bak dan erbuiten. Als hij erin zit gaat het beter trouwens.

Er zijn twee dozijn instanties bezig met beide gezinnen, en die moeten allemaal een dikke rotschop krijgen. Oprotten met je dossiers en eilandjes aan hulpverlening want het helpt niet, geen ene reet is er bereikt. Het is duidelijk dat die ouders niet geschikt zijn of ooit gaan worden. Gewoon klaar, dan hebben de jongste kinderen van deze twee "gezinnen" nog een kans om niet crimineel en/of kansloos te worden.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165694154
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Het gaat erom of leed op een redelijke manier voorkomen kan worden. Leed zal er altijd zijn en niet altijd is leed te voorkomen. Wanneer iemand al zeven kinderen bij de jeugdzorg heeft lopen omdat ze psychisch niet in staat is voor haar kroost te zorgen is het met een redelijke simpele manier om een potentieel nummer acht daarvoor te behoeden.
Ja, alleen het gaat mij erom dat als iemand zegt als belangrijkste argument: zo kan veel leed worden voorkomen, dat juist op die manier de deur open gezet wordt voor die glijdende schaal van Janneke.
Overigens denk ik dat het sws ongrondwettelijk is.
I´m back.
pi_165694165
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:56 schreef Operc het volgende:

[..]

Het verschil is dat de "de aarde is plat maar we gaan toch varen" een keuze is waarbij mensen zelf besluiten iets te doen in plaats van hun iets vinden en hun mening zelf testen in plaats van bij anderen op te dringen. Dat maakt de vergelijking zinloos.
Nee, want ik het het over om de discussie te openen of potdicht te houden. Dat is de keuze die er daadwerkelijk is. En men pleit hier om sowieso die discussie niet aan te gaan.
pi_165694169
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Beetje het argument wat christenen wereldwijd veelal gebruiken tegen het homohuwelijk: "dan mag je binnenkort zeker ook met dieren en met meerdere mensen trouwen??". Vind dat persoonlijk nooit heel sterk.
Als je terugkijkt dan is het precies zoals het gaat. Zodra iets bespreekbaar is ontspruiten als vanzelf de plannen om het door te trekken naar wat men op dat moment wenselijk vindt.
Verder goede post. Het zijn die duivelse dilemma's hoe in extremis je de zaken van het moment doortrekt tot in misschien wel het belachelijke. Dat is wat Piet V. goed kan en derhalve ook veel doet. Ik kan daar niet zoveel mee met dat overdrijven. Hoewel ik dat zelf heel graag doe.

Maar i.i.g.: goede post! ;)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:03:52 #146
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_165694227
Wat een idee weer :')_!!!!!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_165694229
Mengele zou dit meteen goedgekeurd hebben, m.a.w. wat een vreselijke nazi wet
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:04:07 #148
pi_165694230
'Mijn ouders hadden geen kinderen moeten krijgen'

[quote]Een eenzame en onveilige jeugd. Met zwakbegaafde ouders, broers en zussen waren de kinderjaren van Lucie Kessens verre van makkelijk. De Haarlemse zag er als jong meisje verwaarloosd uit en werd door schoolgenootjes gepest. "Ik vind dat mijn ouders geen kinderen hadden moeten krijgen."

Kessens reageert daarmee op het voorstel van de Rotterdamse jeugd- en zorgwethouder Hugo de Jonge (CDA) die anticonceptie bij 'onmachtige ouders' verplicht wil stellen. Ze vindt dat sommige ouders inderdaad geen kinderen moeten krijgen, vooral uit zelfbescherming van het kind zelf.

"Ik vind het een heel goed voorstel", zegt Kessens, die uit een gezin van vijf kinderen komt. "Ik ben een enorme voorstander van verplichte anticonceptie in sommige gevallen. Dwang is een goed idee en ik vind dat sommige kinderen niet geboren hadden moeten worden."

De vader van de Haarlemse Lucie werkte overdag, haar moeder was huisvrouw. "Maar ze was altijd ziek, depressief achteraf. Eigenlijk ging ze elke middag naar bed om te slapen. Ze deed 's ochtends wel boodschappen en in de avond kookte ze, maar daar hield het wel mee op."

Lucie had het bijzonder moeilijk in haar jeugd. Haar ouders konden niet goed voor de kinderen zorgen en van hygiëne was thuis geen sprake. "Mijn moeder poetste nooit de wc en maakte de keuken niet schoon. Eigenlijk werd er bij ons thuis helemaal niet schoongemaakt."

Een verdrietige tijd wil Lucie haar kinderjaren niet noemen. "Maar moeilijk en onveilig was het wel. Mijn ouders konden niets met mijn problemen. Ik was bijvoorbeeld bang voor onweer, maar daarmee hoefde ik niet naar mijn vader en moeder toe. Zij stuurden me terug naar bed en zeiden: stel je niet aan. Er was niemand die mij ergens tegen kon beschermen."

Op school kon ze ook maar moeilijk meekomen. "Kinderen wezen mij erop dat ik er verwaarloosd uitzag en niet fris rook. En dat ik gekke ouders en broers en zussen had", vertelt ze. "Ik speelde nauwelijks met kinderen van school. Wel had ik een paar vriendjes in de wijk, maar kinderen van school mochten niet met mij omgaan. Om waar ik vandaan kwam. Best wel eenzaam."

Tóch kan Lucie haar eigen kinderjaren goed achter zich laten, maar ze vind het wel schrijnend te moeten zien dat haar broers en zussen hetzelfde leven als haar ouders. "Het gaat maar door, van generatie op generatie. Ik heb het gered, maar er zijn veel kinderen die het niet redden. Dat vind ik het meest schrijnende." [quote]
pi_165694231
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je terugkijkt dan is het precies zoals het gaat. Zodra iets bespreekbaar is ontspruiten als vanzelf de plannen om het door te trekken naar wat men op dat moment wenselijk vindt.
Als iets wenselijk is, dan is het wenselijk en zo niet, dan niet. Geen Johan Cruijff nodig om dat te bedenken, lijkt me.
pi_165694237
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog een poging: je bent tegen iedere verandering waarbij een hellend vlak tot excessen leidt?
Ik ben heels niet tegen "verandering". De loop der dingen is prima. Als je de 30'er en 40'er jaren van de vorige eeuw even buiten beschouwing laat. Als het hellende vlak tot excessen leidt en het was in enige mate te voorzien dan ben ik daar inderdaad tegen ja.
pi_165694254
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ben heels niet tegen "verandering". De loop der dingen is prima. Als je de 30'er en 40'er jaren van de vorige eeuw even buiten beschouwing laat. Als het hellende vlak tot excessen leidt en het was in enige mate te voorzien dan ben ik daar inderdaad tegen ja.
En dat is bij iedere verandering het geval.
pi_165694306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen het gaat mij erom dat als iemand zegt als belangrijkste argument: zo kan veel leed worden voorkomen, dat juist op die manier de deur open gezet wordt voor die glijdende schaal van Janneke.
Overigens denk ik dat het sws ongrondwettelijk is.
Maar die glijdende schaal zou dan voor elk argument gelden aangezien er wordt vanuit gegaan dat iedere maatregel wat zelfbeschikkingsrecht enigszins aantast een precedent zou scheppen. Volgens mij ligt dat wel wat genuanceerder.
pi_165694307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat is bij iedere verandering het geval.
Nou nee. I beg to differ.
pi_165694327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou nee. I beg to differ.
Noem eens een verandering waarbij het hellendvlakargument niet gebruikt kan worden?
pi_165694345
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:11 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Om te beginnen met religieuzen !

Weg met het voortplanten van mensen die niet rationeel kunnen denken zoals "Hugo de Jonge (CDA)" :W

Ik ben voor!
Waarom zou een religieus iemand niet rationeel kunnen nadenken ? of hebben alleen atheisten het copyright op rationeel nadenken ?

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_165694347
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:57 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat was voorkomen door haar te behandelen..
Hij gaat verloren in het geweld. Maar toch even quoten.
pi_165694369
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, want ik het het over om de discussie te openen of potdicht te houden. Dat is de keuze die er daadwerkelijk is. En men pleit hier om sowieso die discussie niet aan te gaan.
Een onzinnige vergelijking gebruiken om een discussie aan te zwengelen? :? Nouja het werkt, dus in die zin heb je een punt, maar de werkwijze is hoogst merkwaardig. :P Maar goed.

quote:
Mooi. Scheelt weer nutteloze debatten.
pi_165694393
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:08 schreef TLC het volgende:

[..]

Waarom zou een religieus iemand niet rationeel kunnen nadenken ? of hebben alleen atheisten het copyright op rationeel nadenken ?

Geloven in een god is niet echt rationeel.
pi_165694436
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Noem eens een verandering waarbij het hellendvlakargument niet gebruikt kan worden?
De overgang op basisscholen qua schoolmelk van volle melk naar halfvolle melk. Volstrekt probleemloos. In de coulissen is daar nog wel de nodige strijd over gevoerd* maar er is nooit sprake geweest van een hellend vlak. Dus dit even als voorbeeld van dat dat best kan.

* over wat de grens dan was: straks magere melk of water. Of helemaal niets. Daar ben je dan klaar mee. Leuk was het niet maar het is gelukt.
pi_165694458
:D
pi_165694552
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De overgang op basisscholen qua schoolmelk van volle melk naar halfvolle melk. Volstrekt probleemloos. In de coulissen is daar nog wel de nodige strijd over gevoerd maar er is nooit sprake geweest van een hellend vlak. Dus dit even als voorbeeld van dat dat best kan.
Dus dat is de mate van verandering die je nog wel trekt?

Hm.
pi_165694602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm.
Nou, ik moest iets noemen van je. En dat heb ik gedaan. En ik heb het tevens in enigszins belachelijke sferen getrokken. Ook dat is een hellend vlak als we de vinger niet aan de pols houden.
pi_165694617
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm.
Laten we dan maar niet over zwarte piet versus veeg piet beginnen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:19:36 #164
pi_165694620
Praten over anticonceptie, prima. Maar verplichten...

quote:
Het is in strijd met het recht op onaantastbaarheid van het lichaam, zeggen de tegenstanders. Er zijn te veel schrijnende gevallen waarbij alle hulpverleners machteloos toekijken, roepen de voorstanders. De discussie over het verplicht kunnen stellen van anticonceptie is weer losgebarsten.

Aanleiding is de oproep van de Rotterdamse wethouder Hugo de Jonge (CDA). "In Rotterdam zijn er kinderen die ter wereld komen in een gezin waarbij alle betrokken hulpverleners vooraf weten: dit gaat niet goed, het zal nooit een veilig thuis worden", zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal.

Volgens De Jonge gaat het in de havenstad om tien tot twintig personen. Moeders met een drugsverslaving, een verstandelijke beperking of een psychische stoornis. "Bij sommigen is het eerste kind al uit huis geplaatst", zegt hij. "Ze blijven net zolang zwanger worden totdat ze het kind mogen houden."
'Net als dwangmedicatie'

In zulke "schrijnende gevallen" moet het mogelijk worden dat de rechter het voorgestelde dwangmiddel van anticonceptie kan opleggen, vindt De Jonge. "Net zoals het in de psychische zorg mogelijk is onder dwang medicatie toe te dienen."

"Ik ben het daar absoluut mee oneens", zegt hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie Robert Vermeiren. Er zijn volgens hem te veel praktische en juridische bezwaren.

"Je moet gaan voorspellen of iemand over een jaar in staat is om voor een kind te zorgen", zegt hij. "Daar zijn simpelweg te veel factoren bij betrokken, zoals de vader, de situatie en omgeving, om dat goed in te kunnen schatten."

De vrouw van Hitler

De discussie over het onderwerp is een heet hangijzer. In 2006 werd wethouder Marianne van den Anker (Leefbaar Rotterdam) nog vergeleken met Eva Braun, de vrouw van Hitler, toen ze hetzelfde voorstel deed als De Jonge nu.

In 2012 deed Pieter van Vollenhoven dezelfde oproep in het tv-programma Zembla. De oud-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid vond dat te veel kinderen het slachtoffer werden van incapabele ouders.
Ontoelaatbaar en moreel verwerpelijk

Artsenfederatie KNMG noemde het juridisch ontoelaatbaar. Verder stelde KNMG dat de meeste ouders die het betrof, juist niet bekend waren bij de hulpverlening. De federatie zag meer heil in nauwere samenwerking tussen de instanties en betere seksuele voorlichting bij de kwetsbare groepen.

"Misplaatste morele superioriteit", noemde de toenmalige bestuursvoorzitter van Bureau Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam Erik Gerritsen het idee van verplichte anticonceptie. In zijn betoog vroeg Gerritsen, nu de hoogste ambtenaar op het ministerie van Volksgezondheid, zich hardop af hoe het ooit te handhaven zou zijn.
Te gevoelig onderwerp

Drie jaar later braken twee rechters een lans voor verplichte anticonceptie. Specifiek werd toen, net als nu, Rotterdam als voorbeeld gegeven. Daar zou bij ruim tien gezinnen sprake zijn van een rampscenario.

Hoogleraar Paul Vlaardingerbroek was een van de twee rechters. Hij schrijft nu in de Volkskrant dat jaarlijks 250 ongeboren baby's in feite al onder toezicht staan. "Hulpverleners durfden zo'n gevoelig onderwerp niet aan te snijden, wisten er te weinig van of hadden er geen tijd voor", zegt hij.
'Preventie is de sleutel'

Dat het probleem speelt, erkent ook hoogleraar Vermeiren. Maar verplichte anticonceptie is volgens hem niet de oplossing. "We moeten maximaal insteken op meer preventie. Daar valt nog veel winst te behalen."

Zo onderzocht Vermeiren de jonge patiënten van psychiatrische instellingen. "Zij werden vaak heel jong zwanger en wij kwamen erachter dat ze weinig seksuele voorlichting hadden gehad. Met dat soort simpele hulp kan ouders en kinderen veel misère bespaard blijven."

Vermeiren en wethouder De Jonge zijn het over een ding wel eens: vrijwillige anticonceptie is beste oplossing. In Tilburg loopt een project om kwetsbare ouders te overtuigen van het nut van voorbehoedsmiddelen als een spiraaltje. Volgens de Volkskrant is daar 80 procent gebruik gaan maken van anticonceptiemiddelen.
Taboe doorbreken

De Rotterdamse wethouder wil het onderwerp ook in zijn stad bespreekbaar maken. De stad is een project begonnen om kwetsbare ouders te overtuigen van de noodzaak van anticonceptie.

Het onderwerp wordt nog veel te weinig aangeraakt", erkent ook Vermeiren. "Want ik weet dat de meeste ouders het beste voorhebben met het welzijn van hun zoon of dochter."
Bekijk ook
pi_165694664
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Voor je het weet is het een cavia die Henk heet.
pi_165694667
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Oho. Is daar in de sfeer van een leuke afbeelding nog iets aan te doen of zijn we dat station inmiddels gepasseerd? Ik hoop het niet. :)
pi_165694777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
'Mijn ouders hadden geen kinderen moeten krijgen'

[quote]Een eenzame en onveilige jeugd. Met zwakbegaafde ouders, broers en zussen waren de kinderjaren van Lucie Kessens verre van makkelijk. De Haarlemse zag er als jong meisje verwaarloosd uit en werd door schoolgenootjes gepest. "Ik vind dat mijn ouders geen kinderen hadden moeten krijgen."

Kessens reageert daarmee op het voorstel van de Rotterdamse jeugd- en zorgwethouder Hugo de Jonge (CDA) die anticonceptie bij 'onmachtige ouders' verplicht wil stellen. Ze vindt dat sommige ouders inderdaad geen kinderen moeten krijgen, vooral uit zelfbescherming van het kind zelf.

"Ik vind het een heel goed voorstel", zegt Kessens, die uit een gezin van vijf kinderen komt. "Ik ben een enorme voorstander van verplichte anticonceptie in sommige gevallen. Dwang is een goed idee en ik vind dat sommige kinderen niet geboren hadden moeten worden."

De vader van de Haarlemse Lucie werkte overdag, haar moeder was huisvrouw. "Maar ze was altijd ziek, depressief achteraf. Eigenlijk ging ze elke middag naar bed om te slapen. Ze deed 's ochtends wel boodschappen en in de avond kookte ze, maar daar hield het wel mee op."

Lucie had het bijzonder moeilijk in haar jeugd. Haar ouders konden niet goed voor de kinderen zorgen en van hygiëne was thuis geen sprake. "Mijn moeder poetste nooit de wc en maakte de keuken niet schoon. Eigenlijk werd er bij ons thuis helemaal niet schoongemaakt."

Een verdrietige tijd wil Lucie haar kinderjaren niet noemen. "Maar moeilijk en onveilig was het wel. Mijn ouders konden niets met mijn problemen. Ik was bijvoorbeeld bang voor onweer, maar daarmee hoefde ik niet naar mijn vader en moeder toe. Zij stuurden me terug naar bed en zeiden: stel je niet aan. Er was niemand die mij ergens tegen kon beschermen."

Op school kon ze ook maar moeilijk meekomen. "Kinderen wezen mij erop dat ik er verwaarloosd uitzag en niet fris rook. En dat ik gekke ouders en broers en zussen had", vertelt ze. "Ik speelde nauwelijks met kinderen van school. Wel had ik een paar vriendjes in de wijk, maar kinderen van school mochten niet met mij omgaan. Om waar ik vandaan kwam. Best wel eenzaam."

Tóch kan Lucie haar eigen kinderjaren goed achter zich laten, maar ze vind het wel schrijnend te moeten zien dat haar broers en zussen hetzelfde leven als haar ouders. "Het gaat maar door, van generatie op generatie. Ik heb het gered, maar er zijn veel kinderen die het niet redden. Dat vind ik het meest schrijnende." [quote]
Zo zie je maar weer, zo'n kind kan dus gewoon goed terecht komen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:27:40 #168
pi_165694800
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat je zegt kan, maar het gros dus blijkbaar niet.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:30:03 #169
pi_165694860
pi_165694867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Klopt. Nogal onbetrouwbaar dus, dat voorspellen van de toekomst. Lijkt me dus ook niet echt een goede methode om zo'n ingrijpend oordeel op te baseren.
pi_165694883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Zeer goede post.
pi_165694919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Nogal onbetrouwbaar dus, dat voorspellen van de toekomst. Lijkt me dus ook niet echt een goede methode om zo'n ingrijpend oordeel op te baseren.
Ook zeer goede post. Voorspellen is lastig. Vooral als het de toekomst betreft.
pi_165694932
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer goede post.
Haar eigen bestaan ontkracht haar pleidooi nogal.
pi_165694966
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

Voorspellen is lastig. Vooral als het de toekomst betreft.
_O-
pi_165695008
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

_O-
 Deens gezegde; citaat
toegeschreven aan o.a.
● Niels Bohr
● Samuel Goldwyn
● Robert Storm Petersen
● Yogi Berra
● Mark Twain
● Nostradamus
● Anonymous

Pick jouw favoriet.
pi_165695025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

 Deens gezegde; citaat
toegeschreven aan o.a.
● Niels Bohr
● Samuel Goldwyn
● Robert Storm Petersen
● Yogi Berra
● Mark Twain
● Nostradamus
● Anonymous

Pick jouw favoriet.
Wim Kan.
pi_165695035
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Haar eigen bestaan ontkracht haar pleidooi nogal.
Moet ik het lezen en was het derhalve sarcastisch bedoeld? Dat vind ik niets voor jou.
pi_165695073
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Het kan inderdaad, bij een gezin waarin de moeder nog de moeite neemt om eten te koken, maar niet om het huis schoon te maken.

Dit staat natuurlijk in contrast met de gezinnen waar kinderen langdurig zijn mishandeld voordat ze uiteindelijk kwam te overlijden. Om maar iets te noemen..
pi_165695104

Tóch kan Lucie haar eigen kinderjaren goed achter zich laten, maar ze vind het wel schrijnend te moeten zien dat haar broers en zussen hetzelfde leven als haar ouders. "Het gaat maar door, van generatie op generatie. Ik heb het gered, maar er zijn veel kinderen die het niet redden. Dat vind ik het meest schrijnende."

Maar de consensus hier is blijkbaar dat zij beter niet geboren zou zijn. Ik word daar best een beetje bang van, van die ijskoude snoeiharde attitude. Er is veel mis, zoveel is zeker. Velen die zoiets meegemaakt hebben zijn geweldige schrijvers geworden. Met een onuitputtelijke inspiratiebron. Zie Dimitri Verhulst bijvoorbeeld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dimitri_Verhulst

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2016 20:47:10 ]
pi_165695185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Moet ik het lezen en was het derhalve sarcastisch bedoeld? Dat vind ik niets voor jou.
Ik meende het. Ze schrijft dat ze het een goed idee vindt, en vervolgens krijg je als soort van argument (en ook het enige argument) haar levensverhaal te horen. Waarin ze dus aangeeft dat ze werkelijk waardeloze ouders had, en zij de enige is van haar broers/zussen die haar kinderjaren goed achter zich gelaten heeft.

En dan denk ik dus ... Ja maar, als jij goed terecht gekomen bent, hoe is jouw levensverhaal dan een argument voor verplichte anticonceptie?

Ja, erg triest voor haar broers / zussen, maar blijkbaar vindt ze zichzelf als die 20% die wel goed terecht kwam, dus nogal verwaarloosbaar in vergelijking met haar 4 broers/zussen.
pi_165695264
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:47 schreef probeer het volgende:
En dan denk ik dus ... Ja maar, als jij goed terecht gekomen bent, hoe is jouw levensverhaal dan een argument voor verplichte anticonceptie?
Ah zo. Dat maakt sense. Zo had ik het niet begrepen. Dus ik blijf bij mijn eerste oordeel: zeer goede post. ;)
pi_165695334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:41 schreef Bart2002 het volgende:

Tóch kan Lucie haar eigen kinderjaren goed achter zich laten, maar ze vind het wel schrijnend te moeten zien dat haar broers en zussen hetzelfde leven als haar ouders. "Het gaat maar door, van generatie op generatie. Ik heb het gered, maar er zijn veel kinderen die het niet redden. Dat vind ik het meest schrijnende."

Maar de consensus hier is blijkbaar dat zij beter niet geboren zou zijn. Ik word daar best een beetje bang van, van die ijskoude snoeiharde attitude. Er is veel mis, zoveel is zeker. Velen die zoiets meegemaakt hebben zijn geweldige schrijvers geworden. Met een onuitputtelijke inspiratiebron. Zie Dimitri Verhulst bijvoorbeeld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dimitri_Verhulst
Zij is de enige met een normale intelligentie in dat gezin, maar ze heeft wel hetzelfde meegemaakt als haar broers en zussen. Haar broers en zussen hebben nu ook kinderen. Een van haar broers heeft er bijvoorbeeld zes, allemaal uit huis geplaatst. "Ik maak gewoon nieuwe".
Zij weet als geen ander wat die kinderen nu door moeten maken.
pi_165695406
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zij is de enige met een normale intelligentie in dat gezin, maar ze heeft wel hetzelfde meegemaakt als haar broers en zussen. Haar broers en zussen hebben nu ook kinderen. Een van haar broers heeft er bijvoorbeeld zes, allemaal uit huis geplaatst. "Ik maak gewoon nieuwe".
Zij weet als geen ander wat die kinderen nu door moeten maken.
Het zijn schrijnende verhalen die toch geen aanleiding geven om tot de maatregelen van dienst over te gaan vind ik.
pi_165695420
Bart vindt het voornamelijk goede posts als het in zijn straatje past. Beetje jammer.

Maar goed, Bart. De rechten van een kind zijn dus beperkt tot het recht om geboren te worden. Dat het vervolg een start is met mishandeling, verwaarlozing of misbruik is verwaarloosbaar omdat er heus een klein deel is die wel redelijk goed terecht komt uiteindelijk. Rechten van de ouder om kinderen te krijgen is onaantastbaar en de maatschappij lost de collateral damage wel op. of niet natuurlijk.
pi_165695458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het zijn schrijnende verhalen die toch geen aanleiding geven om tot de maatregelen van dienst over te gaan vind ik.
De verhalen die jij opsomt zijn de uitzonderingen. Dat is een beetje merkwaardig dat je daar dan het zwaartepunt laat liggen.
pi_165695554
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verder goede post. Het zijn die duivelse dilemma's hoe in extremis je de zaken van het moment doortrekt tot in misschien wel het belachelijke. Dat is wat Piet V. goed kan en derhalve ook veel doet. Ik kan daar niet zoveel mee met dat overdrijven. Hoewel ik dat zelf heel graag doe.

Maar i.i.g.: goede post! ;)
Een tegenstander van jou kan dan tegen progressieve inkomstenbelasting zijn, omdat het ertoe kan leiden dat alles in de samenleving progressief zal worden (verkeersboetes, boodschappen etc. etc. etc.). Ik vind het gewoon nooit een werkelijk steekhoudend argument, omdat het de inhoudt vermijdt op basis van een meestal irreële angst dat het tot 'nog verdergaand beleid' zal leiden. Als men dat ooit wil, komt het er toch wel op een dag. :P
pi_165695605
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:58 schreef Tem het volgende:

[..]

De verhalen die jij opsomt zijn de uitzonderingen. Dat is een beetje merkwaardig dat je daar dan het zwaartepunt laat liggen.
Dat was niet mijn verhaal. Ik quote daar iets uit. Ik heb het al eerder gezegd dat ik het een fascistoïde kant op vind gaan.

quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:56 schreef Tem het volgende:
Maar goed, Bart. De rechten van een kind zijn dus beperkt tot het recht om geboren te worden. Dat het vervolg een start is met mishandeling, verwaarlozing of misbruik is verwaarloosbaar omdat er heus een klein deel is die wel redelijk goed terecht komt uiteindelijk. Rechten van de ouder om kinderen te krijgen is onaantastbaar en de maatschappij lost de collateral damage wel op. of niet natuurlijk.
Ik vind het een lastige discussie. Ik volg jouw argument wel maar ik zie niet hoe je dat tot een bevredigende maatregel kunt distilleren voor alle partijen. Eigenlijk zou ik me hier niet mee bezig moeten houden: het is te zwaar en te moeilijk. En je gaat als maatschappij op de troon van God zitten. En wat dan.
pi_165695625
Volgens mij is het veel beter en haalbaar om een soort gedeelde ouderschap in de wet te krijgen. Waarbij adoptie ouders het kind delen samen met de incompetente ouders. Dan heeft het kind gewoon twee moeders en twee vaders. En heb je als adoptie ouder het makkelijker omdat je de taken deelt met de incompetente ouder. daar heeft uiteindelijk de adoptie ouder altijd het laatste woord en bevoegdheden over de opvoeding.

Dan zou ik een gedeeltelijke ouderschap een stuk toegankelijker en goedkoper maken dan het adopteren van een kind.
pi_165695639
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een tegenstander van jou kan dan tegen progressieve inkomstenbelasting zijn, omdat het ertoe kan leiden dat alles in de samenleving progressief zal worden (verkeersboetes, boodschappen etc. etc. etc.). Ik vind het gewoon nooit een werkelijk steekhoudend argument, omdat het de inhoudt vermijdt op basis van een meestal irreële angst dat het tot 'nog verdergaand beleid' zal leiden. Als men dat ooit wil, komt het er toch wel op een dag. :P
Dat klopt helemaal. Mee eens. Alleen valt over dat "irreële" wel te twisten. Dat is denk ik de crux van hoe men over deze zaken denkt. En verder is het ieders plicht om met alle middelen te voorkomen dat iets bewaarheid wordt wat je niet met je geweten in overeenstemming kunt krijgen. Of het er "op een dag" nou van komt of niet. Men heeft zijn of haar best gedaan dan i.i.g. En ik ben een sterk aanhanger van de "glijdende schaal" theorie. De geschiedenis toont aan dat het vaak zo werkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2016 21:13:51 ]
pi_165695720
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:08 schreef TLC het volgende:

[..]

Als ik dat moet uitleggen dan kan je niet rationeel denken ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165695781
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:12 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Als ik dat moet uitleggen dan kan je niet rationeel denken ;)
Dit vind ik wel een hele mooie. :D Die ga ik onthouden.
pi_165695931
quote:
Bart vindt het voornamelijk goede posts als het in zijn straatje past. Beetje jammer.

Dat zijn natuurlijk ook voornamelijk de verhalen die wel naar buiten komen. Kinderen die door hun ouders van een flatgebouw zijn geduwd of in bad zijn verdronken hoor je helemaal niet meer, en de kinderen die zelf zwakbegaafd zijn snappen het probleem niet.

Vroeger werden deze mensen vaak geplaatst in een opvang waar ervoor werd gezorgd dat ze niet zwanger werden. Als je als samenleving deze verslaafden/zwakbegaafden graag een plek in de maatschappij wil bieden, dan hoort daar blijkbaar een extra aantal mishandelde, misbruikte, getraumatiseerde en/of dode kinderen bij.
pi_165696083
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk ook voornamelijk de verhalen die wel naar buiten komen. Kinderen die door hun ouders van een flatgebouw zijn geduwd of in bad zijn verdronken hoor je helemaal niet meer, en de kinderen die zelf zwakbegaafd zijn snappen het probleem niet.

Vroeger werden deze mensen vaak geplaatst in een opvang waar ervoor werd gezorgd dat ze niet zwanger werden. Als je als samenleving deze verslaafden/zwakbegaafden graag een plek in de maatschappij wil bieden, dan hoort daar blijkbaar een extra aantal mishandelde, misbruikte, getraumatiseerde en/of dode kinderen bij.
Klopt, maar daar wordt allemaal op bezuinigd. Dus de liberaal zit met een lastige keuze.
pi_165696114
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:21 schreef Physsic het volgende:
Als je als samenleving deze verslaafden/zwakbegaafden graag een plek in de maatschappij wil bieden, dan hoort daar blijkbaar een extra aantal mishandelde, misbruikte, getraumatiseerde en/of dode kinderen bij.
Tja. Is het gek als ik dit stemmingmakerij vind? En wat zijn de opties? In die opvang zou kunnen maar dat vinden wij als maatschappij "veel te duur". Het is m.i. een afweging tussen geld en excessen (ook "verwarde mannen" gaan we nog veel van horen) waar geld altijd leading is in deze moderne neoliberale maatschappij.
pi_165696193
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:28 schreef Tem het volgende:
Klopt, maar daar wordt allemaal op bezuinigd.
Het is natuurlijk geen natuurwet dat dit gebeurt. Als wij echt willen kan dat best anders. Er is geld zat. Alleen moet de eerlijke verdeling even anders.
pi_165696271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:06 schreef MakkieR het volgende:
Volgens mij is het veel beter en haalbaar om een soort gedeelde ouderschap in de wet te krijgen. Waarbij adoptie ouders het kind delen samen met de incompetente ouders. Dan heeft het kind gewoon twee moeders en twee vaders. En heb je als adoptie ouder het makkelijker omdat je de taken deelt met de incompetente ouder. daar heeft uiteindelijk de adoptie ouder altijd het laatste woord en bevoegdheden over de opvoeding.

Dan zou ik een gedeeltelijke ouderschap een stuk toegankelijker en goedkoper maken dan het adopteren van een kind.
Dit lijkt me echt een slecht idee. Als een kind uit huis wordt geplaatst is dat vaak onder andere omdat het kind thuis niet veilig is, ook niet als ze er maar drie dagen per de week is. Zelfs bij een ondertoezichtstelling zijn uit het verleden genoeg gevallen bekend waarbij het kind toch door een van de ouders wordt gedood, ondanks de begeleiding.

Voor een kind is het ook nog 'ns ontzettend verwarrend om de ene dag te wonen in een gezin met regels en structuur, terwijl het de andere dag aan haar lot wordt overgelaten.

Daarnaast zijn zwakbegaafde ouders vaak helemaal niet leerbaar. Het is dus niet mogelijk om hen iets bij te brengen over de opvoeding, zelfs niet als ze zichzelf graag willen verbeteren.
Àls ze dat al willen.. Vaak willen die mensen helemaal niet samenwerken.
pi_165696353
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tja. Is het gek als ik dit stemmingmakerij vind? En wat zijn de opties? In die opvang zou kunnen maar dat vinden wij als maatschappij "veel te duur". Het is m.i. een afweging tussen geld en excessen (ook "verwarde mannen" gaan we nog veel van horen) waar geld altijd leading is in deze moderne neoliberale maatschappij.
In dat geval zou je ook kunnen zeggen dat we die mensen dan sowieso beter aan hun lot kunnen overlaten, kost niks en bijkomend voordeel is dat het probleem vanzelf verdwijnt.
pi_165696355
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen natuurwet dat dit gebeurt. Als wij echt willen kan dat best anders. Er is geld zat. Alleen moet de eerlijke verdeling even anders.
Ja, maar als ik je aardig kan inschatten ben jij een sociaal-democraat. Die is over het algemeen ervan overtuigd dat je ook voor de mensen die het minder hebben getroffen in je samenleving moet zorgen. In een tijd van eigen verantwoordelijkheid en individualisering is daar steeds minder plaats voor. Men is verantwoordelijk voor zijn eigen lichaam, zijn eigen leven en zijn succes. Voor de excessen die hieruit voortvloeien is eigenlijk geen redelijk en humaan antwoord op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 21:40:47 ]
pi_165696450
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:39 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, maar als ik je aardig kan inschatten ben jij een sociaal-democraat. Die is over het algemeen ervan overtuigd dat je ook voor de mensen die het minder hebben getroffen in je samenleving moet zorgen. In een tijd van eigen verantwoordelijkheid en individualisering is daar steeds minder plaats voor. Men is verantwoordelijk voor zijn eigen lichaam, zijn eigen leven en zijn succes. Voor de excessen die hieruit voortvloeien is eigenlijk geen redelijk en humaan antwoord op.
Goede post. :D Het klopt als een bus inderdaad. En wij zouden ons moeten schamen dat wij tot dat niveau zijn afgezakt. En dat het niveau daalt wat betreft compassie, ethisch besef, en moraal/moreel (de dingen waar het leven in principe om draait...). Zoals wij meegesleurd worden in het neoliberarisme is geen natuurwet, dat is iets van de laatste tijd. En dat kan en moet anders wat mij betreft. Veel fiducie heb ik daar niet in overigens.

Economische problemen en de derde weg
De economische groei in het westen stokte vanaf ca. 1970; tegelijk raakten de Europese sociaaldemocraten langzaam maar zeker een voornaamste bondgenoot, de vakbeweging, kwijt, doordat deze gestaag begon te krimpen. De industrialisering van veel Europese landen werd geleidelijk ongedaan gemaakt door de verplaatsing van productiewerk naar lagelonenlanden, terwijl belastingvlucht en aanverwante verschijnselen de overheidsinkomsten onder druk zetten. De sociaaldemocraten, die de regeringsmacht afwisselden met christendemocratische en liberale partijen, zagen zich voortaan genoodzaakt om sociale programma's te financieren met geleend geld.

Hier staat in een notendop hoe het zo gekomen is en waar het idee vandaan komt dat "links" altijd "andermans" geld wil uitgeven. Wellicht off-topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2016 21:57:49 ]
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:46:25 #200
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165696459
Lijkt me gewoon prima. Voortplanting zou geen recht zonder plichten moeten zijn. Noem me dan maar een nazi.
pi_165696482
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dit lijkt me echt een slecht idee. Als een kind uit huis wordt geplaatst is dat vaak onder andere omdat het kind thuis niet veilig is, ook niet als ze er maar drie dagen per de week is. Zelfs bij een ondertoezichtstelling zijn uit het verleden genoeg gevallen bekend waarbij het kind toch door een van de ouders wordt gedood, ondanks de begeleiding.

Voor een kind is het ook nog 'ns ontzettend verwarrend om de ene dag te wonen in een gezin met regels en structuur, terwijl het de andere dag aan haar lot wordt overgelaten.

Daarnaast zijn zwakbegaafde ouders vaak helemaal niet leerbaar. Het is dus niet mogelijk om hen iets bij te brengen over de opvoeding, zelfs niet als ze zichzelf graag willen verbeteren.
Àls ze dat al willen.. Vaak willen die mensen helemaal niet samenwerken.
Een perfect plan bestaat natuurlijk niet, dus ook hier zitten ogen en haken aan vast.
Maar om te beginnen zou ik een gedeelde ouder niet aanwijzen als het kind er al is. Maar deze zou ik aanwijzen als de incompetente ouder nog van het kind moet bevallen. Daarmee creeer je misschien een band tussen de ouders. Bovendien valt er niks te samenwerken want uiteindelijk zijn de adoptie ouders de baas en hebben zij verregaande bevoegdheden dat als stok kan dienen.
Dus met andere woorden, als de incompetente ouders hun plicht als ouders verzaken dan raken zij uiteindelijk de kinderen kwijt aan de adoptie ouders.

Het mooie is wel dat het kind niet anders weet dat de adoptie ouders ook hun ouders zijn. Dus het kind zal niet in een vreemd nest terecht komen. Verder woont het kind gewoon op een adres of bij de adoptie ouders of bij de incompetente ouders waar de adoptie ouders regelmatig op bezoek komen. Dus de huidige situatie met strenge controles, daar komt het een beetje op neer.
pi_165696617
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een perfect plan bestaat natuurlijk niet, dus ook hier zitten ogen en haken aan vast.
Maar om te beginnen zou ik een gedeelde ouder niet aanwijzen als het kind er al is. Maar deze zou ik aanwijzen als de incompetente ouder nog van het kind moet bevallen. Daarmee creeer je misschien een band tussen de ouders. Bovendien valt er niks te samenwerken want uiteindelijk zijn de adoptie ouders de baas en hebben zij verregaande bevoegdheden dat als stok kan dienen.
Dus met andere woorden, als de incompetente ouders hun plicht als ouders verzaken dan raken zij uiteindelijk de kinderen kwijt aan de adoptie ouders.

Het mooie is wel dat het kind niet ander weet dat de adoptie ouders hun ouders zijn. Dus het kind zal niet in een vreemd nest terecht komen. Verder woont het kind gewoon bij de incompetente ouders waar de adoptie ouders regelmatig op bezoek komt. Dus de huidige situatie met een strenge controles daar komt het een beetje op neer.
Dat is niet de huidige situatie met een strenge controle, want de groep waar voorstanders van dit plan op doelen bestaat vooral uit moeders waarbij de baby enkele minuten na de geboorte wordt meegenomen omdat al vast staat dat het kind niet bij de moeder kan opgroeien.

Jouw voorstel past beter bij ouders die extra begeleiding nodig hebben bij de opvoeding van hun kinderen, maar voor die ouders is het plan met verplichte anticonceptie niet bedoeld.
pi_165696705
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post. :D Het klopt als een bus inderdaad. En wij zouden ons moeten schamen dat wij tot dat niveau zijn afgezakt. En dat het niveau daalt wat betreft compassie, ethisch besef, en moraal/moreel (de dingen waar het leven in principe om draait...). Zoals wij meegesleurd worden in het neoliberarisme is geen natuurwet, dat is iets van de laatste tijd. En dat kan en moet anders wat mij betreft. Veel fiducie heb ik daar niet in overigens.

Economische problemen en de derde weg
De economische groei in het westen stokte vanaf ca. 1970; tegelijk raakten de Europese sociaaldemocraten langzaam maar zeker een voornaamste bondgenoot, de vakbeweging, kwijt, doordat deze gestaag begon te krimpen. De industrialisering van veel Europese landen werd geleidelijk ongedaan gemaakt door de verplaatsing van productiewerk naar lagelonenlanden, terwijl belastingvlucht en aanverwante verschijnselen de overheidsinkomsten onder druk zetten. De sociaaldemocraten, die de regeringsmacht afwisselden met christendemocratische en liberale partijen, zagen zich voortaan genoodzaakt om sociale programma's te financieren met geleend geld.

Hier staat in een notendop hoe het zo gekomen is en waar het idee vandaan komt dat "links" altijd "andermans" geld wil uitgeven. Wellicht off-topic.
Zijn we toch weer een stapje dichter tot elkaar gekomen.

Eddy Wally zou tevreden zijn en ik ga mij met lichtere zaken bezighouden op deze zaterdagavond.
Een prettige voortzetting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165696744
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:01 schreef Tem het volgende:
Zijn we toch weer een stapje dichter tot elkaar gekomen.

Mooi man. Ik vind jou altijd wel goed. Je zou zomaar ook een sociaal-democraat kunnen zijn. Dat weet je soms niet. Met 1 Goedele zeg ik: een prettige voortzetting.

'Engelse meisjes weten niet waar hun clitoris zit, maar kunnen wel bij elke foto van een wrat zeggen: 'Dat is díé soa''

En zo is het. Zij is een groot filosoof annex wijsgeer. Tevens prachtige vrouw. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2016 22:17:24 ]
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:17:17 #205
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165696936
quote:

Je hebt al alle mogelijkheden om die kinderen af te nemen indien er sprake is van dikgedrukte. Wat is het probleem?
pi_165697001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je hebt al alle mogelijkheden om die kinderen af te nemen indien er sprake is van dikgedrukte. Wat is het probleem?
Ik vind het altijd vlijmscherp wat jij doet. Er zal wellicht sprake zijn van dat dat soort zaken (te) laat gedetecteerd worden. Er wordt tenslotte bezuinigd op alle instanties die dat in de gaten houden. Een stukje zelfregulatie en het komt vanzelf wel goed. :{
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:33:52 #207
224960 highender
Travellin' Light
pi_165697270
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat je in de gevallen waarover het gaat je al weet dat je te laat bent. Wederom reactief te werk gaan in plaats van proactief. Het probleem is dat het leed dan al is geschied terwijl de instanties weten dat het vroeg of laat gaat gebeuren maar nog niet de middelen en bewijzen hebben om er wat aan te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 22:36:27 ]
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:44:15 #209
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165697425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat je in de gevallen waarover het gaat je al weet dat je te laat bent. Wederom reactief te werk gaan in plaats van proactief. Het probleem is dat het leed dan al is geschied terwijl de instanties weten dat het vroeg of laat gaat gebeuren maar nog niet de middelen en bewijzen hebben om er wat aan te doen.
En dat is exact het punt. Als die bewijzen er niet zijn heb je het recht niet om te handelen. Tot op het punt dat iemand zijn kind kwaad doet is er gewoon sprake van bekwaam ouderschap. Daar doen in het verleden behaalde resultaten niks aan af.
pi_165697494
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

En dat is exact het punt. Als die bewijzen er niet zijn heb je het recht niet om te handelen. Tot op het punt dat iemand zijn kind kwaad doet is er gewoon sprake van bekwaam ouderschap. Daar doen in het verleden behaalde resultaten niks aan af.
Natuurlijk wel, hoe kan je nou over bekwaam ouderschap spreken als er al 4 kinderen bij jeugdzorg zitten en mevrouw gaat doodleuk aan nummer 5 beginnen. :? Als jij een aantal keer veel te hard hebt gereden wordt ook je rijbewijs ingetrokken.
pi_165697722
Liefde voor kinderen betekent bij beginsel niet het onbewust verwekken van hen, maar het bedachtzaam overwegen of het wel in het belang is van het kind om die keuze te maken. Los daarvan dienen wij onbevooroordeeld elk kind in onze armen te sluiten en te behoeden voor elk onheil dat op hun pad dreigt te komen.
Daarom denk ikzelf dat het belangrijk is om kinderen te behoeden tegen 'moeders' die niet in staat zijn om de gevolgen van hun keuze te begrijpen. En dit verbod dient niet alleen te gelden voor arme, drugsverslaafde of mentaal zieke moeders, maar ook voor hoogopgeleide onbekwame 'moeders'.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_165697762
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat is nou precies het punt waar deze discussie over gaat. De gemeente Rotterdam wil specifiek deze ouders aanpakken die blijk hebben gegeven niet in staat te zijn tot bekwaam ouderschap. Van een stel dat al vijf kinderen uit huis geplaatst heeft gehad omdat ze niet konden zorgen voor hun kinderen vanwege ernstige verwaarlozing of zelfs mishandeling is niet meer en nooit meer te verwachten dat ze het bij de zesde ineens wel kunnen. Dat gebeurt gewoon niet.

Ze gaan niet ineens het belang inzien van wél schoonmaken, eten geven en niet slaan. Als ze daartoe in staat waren geweest, dan hadden ze het er of bij eentje gelaten omdat ze genoeg zelfinzicht hebben om in te zien dat ze het niet aankunnen, of ze hadden zichzelf verbeterd tot het punt dat ze nu wel in staat zijn tot goed ouderschap (afkicken, in therapie gaan, gewelddadige relatie verbreken) zodat ze hun eerste terugkregen.

Dat ze dat de eerste (vijf) keer niet deden zegt genoeg.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165697787
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daarvoor geeft Geert Wilders ons het referendum. Het volk kan prima bepalen wie kinderen mag krijgen.
Deze wet gaat de pvv heel veel toekomstige stemmen kosten.
pi_165697822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:59 schreef Begripvol het volgende:
Liefde voor kinderen betekent bij beginsel niet het onbewust verwekken van hen, maar het bedachtzaam overwegen of het wel in het belang is van het kind om die keuze te maken. Los daarvan dienen wij onbevooroordeeld elk kind in onze armen te sluiten en te behoeden voor elk onheil dat op hun pad dreigt te komen.
Daarom denk ikzelf dat het belangrijk is om kinderen te behoeden tegen 'moeders' die niet in staat zijn om de gevolgen van hun keuze te begrijpen. En dit verbod dient niet alleen te gelden voor arme, drugsverslaafde of mentaal zieke moeders, maar ook voor hoogopgeleide onbekwame 'moeders'.
En de vaders dan? Er zijn ook een hoop mannen die een spoor van vernieling trekken door bij de ene na/en de andere vrouw kinderen te verwekken en zowel moeder als kinderen te mishandelen.
pi_165697894
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

En dát is precies waar voor mij de zere plek zit bij dit soort wetgeving. Het laatste wat ik wil, is dat iemand beslist voor mij dat ik geen kinderen meer mag omdat ik bijvoorbeeld drager van een genetisch defect, Eskimo, moslim of satanist ben. Mijn schrikbeeld is helemaal dat de jeugdzorginstanties die nu actief zijn daarover zullen gaan met hun draaiboeken en instinct tot werkverschaffing.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:08:52 #216
346939 Janneke141
pi_165697920
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:07 schreef Jihawti het volgende:

[..]

En dát is precies waar voor mij de zere plek zit bij dit soort wetgeving. Het laatste wat ik wil, is dat iemand beslist voor mij dat ik geen kinderen meer mag omdat ik bijvoorbeeld drager van een genetisch defect, Eskimo, moslim of satanist ben. Mijn schrikbeeld is helemaal dat de jeugdzorginstanties die nu actief zijn daarover zullen gaan met hun draaiboeken en instinct tot werkverschaffing.
Dit.
pi_165697933
Overheid komt er eindelijk dat natuurlijke selectie geholpen moet worden (gehandicapte, ouderen en zieke), het kost veel te veel geld al deze mensen die niks toevoegen aan de aarde.
pi_165697953
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:07 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook wel. Ook al sta ik niet geheel negatief tegenover de mogelijkheid voor ingrijpen bij specifieke gevallen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:14:26 #219
346939 Janneke141
pi_165698010
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook wel. Ook al sta ik niet geheel negatief tegenover de mogelijkheid voor ingrijpen bij specifieke gevallen.
Jihawti noemt een aantal specifieke gevallen.
pi_165698040
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit is voor mij precies de spagaat! Aan de ene kant zijn er echt donkerzwarte gevallen die nooit meer kinderen zouden mogen krijgen, maar wetgeving op dit vlak zet de sluis open voor menselijk falen bij de beoordeling van alle grijze gevallen.

Dus je zult dit echt heel goed dicht moeten timmeren, dus dat het eerst een x aantal keer fout gegaan moet zijn en de situatie niet zal verbeteren bij de ouders omdat IQ nu eenmaal niet verbetert of er al een x aantal jaar verslavingsproblematiek speelt.

Maar mijn grootste zorg zit bij wie dit mag beoordelen.
pi_165698052
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Deze wet gaat de pvv heel veel toekomstige stemmen kosten.
Ik heb Wilders niets horen zeggen over die criminele, satanische, ontgroeningsfeestjes van blanke Nederlandse studenten.
Daarom denk ik dat Wilders onbekwaam is om een vader te zijn, zoals al die moeders die geen zelfinzicht hebben om een kind op te voeden en ervoor te zorgen. Voor deze moeders is het vanzelfsprekend om kinderen te krijgen, ook al kunnen ze de zorg van hun kinderen niet aan. Velen nemen kinderen om de kinderbijslag. En daarom moet de overheid ook controleren of de kinderbijslag wel ten goede komt van het kind over het algemeen.
pi_165698068
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is niet de huidige situatie met een strenge controle, want de groep waar voorstanders van dit plan op doelen bestaat vooral uit moeders waarbij de baby enkele minuten na de geboorte wordt meegenomen omdat al vast staat dat het kind niet bij de moeder kan opgroeien.

Jouw voorstel past beter bij ouders die extra begeleiding nodig hebben bij de opvoeding van hun kinderen, maar voor die ouders is het plan met verplichte anticonceptie niet bedoeld.
Het probleem echter met de plan kinderen mee te nemen druist in tegen allerlei juridische conflicten nationaal en internationaal, wat al regelmatig is aangegeven door juristen en al vaak de tweede of eerste kamer niet door kan komen.
Mijn voorstel past inderdaad al bij de ouders die extra begeleiding nodig hebben. Maar daar zou je bepaalde gradaties in kunnen treffen, dat past bij het niveau van de betreffende incompetente ouder.
Ik denk dat de ene ouder ook de andere ouder niet is, dus dan kom je al snel terecht bij maatwerk, hoe streng de adoptie ouder is, hoeveel bevoegdheden de adoptie ouder krijgt, en welke zorgen de incompetente ouders moeten dragen en welke zorgen de adoptie ouders voor lief nemen.
Dit soort problemen moet je denk ik eerlijk bespreekbaar maken aan de keukentafel. Want ik kan mij voorstellen dat sommige zorgen, zoals financiën soms iets teveel gevraagd is voor de incompetente ouders. Waar men blij is dat er goed gekeken wordt naar het huishoudboekje van dat gezin, zodat het niet in de problemen komt.
pi_165698151
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:16 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Dit is voor mij precies de spagaat! Aan de ene kant zijn er echt donkerzwarte gevallen die nooit meer kinderen zouden mogen krijgen, maar wetgeving op dit vlak zet de sluis open voor menselijk falen bij de beoordeling van alle grijze gevallen.

Dus je zult dit echt heel goed dicht moeten timmeren, dus dat het eerst een x aantal keer fout gegaan moet zijn en de situatie niet zal verbeteren bij de ouders omdat IQ nu eenmaal niet verbetert of er al een x aantal jaar verslavingsproblematiek speelt.

Ja en wie komen er dan hiervoor in aanmerking en waar ligt de grens, Straks alle MBOers mogen geen kinderen hebben? niet genoeg IQ?
pi_165698208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ja en wie komen er dan hiervoor in aanmerking en waar ligt de grens, Straks alle MBOers mogen geen kinderen hebben? niet genoeg IQ?
Precies, dus daarom moeten er echt precedenten zijn en moeten er niet op voorhand mensen gedwongen worden aan de anticonceptie te gaan omdat ze te dom, arm of wat dan ook worden geacht.
pi_165698244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:26 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Precies, dus daarom moeten er echt precedenten zijn en moeten er niet op voorhand mensen gedwongen worden aan de anticonceptie te gaan omdat ze te dom, arm of wat dan ook worden geacht.
Maar daar gaat dit plan gelukkig dan ook helemaal niet over.
pi_165698375
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar daar gaat dit plan gelukkig dan ook helemaal niet over.
Klopt, maar ik reageerde op de post van MakkieR :)
pi_165698380
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:09 schreef Kermit. het volgende:
Overheid komt er eindelijk dat natuurlijke selectie geholpen moet worden (gehandicapte, ouderen en zieke), het kost veel te veel geld al deze mensen die niks toevoegen aan de aarde.
Het verzorgen van zieke kinderen vereist heel veel geduld, verdraagzaamheid en tijd. Als ouder kom je vaak niet toe aan rust, zelfs niet aan het op tijd eten of leuke dingen doen of op reis gaan. Je bent in feite geketend aan het zieke kind. Dat is niet in het belang van het zieke kind, maar ook niet in het belang van de ouders van dit kind. Er zijn zelfs collega's en werkgevers die geen begrip tonen als je voor een zieke familielid moet zorgen. Er is ook vaak sprake van pesterij of van dreiging met ontslag, omdat ze vinden dat je je niet volledig kan inzetten voor je werk.

Daarom is de niptest zo belangrijk en ik vind dat de niptest ook verplicht moet worden gesteld om te voorkomen dat zieke kinderen in een onverdraagzame wereld geboren worden.
pi_165698431
quote:
-O-
...
pi_165698462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Niet alle mensen met een hoog IQ zijn bekwaam om voor kinderen te zorgen. Velen van hen lijden aan een vorm van autisme.
pi_165699453
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:04 schreef TLC het volgende:
Mengele zou dit meteen goedgekeurd hebben, m.a.w. wat een vreselijke nazi wet
|:(
Lees die voorbeelden eens dan, de moeder wordt er niet beter van en de kinderen ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 02-10-2016 01:09:09 ]
pi_165699882
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:41 schreef sacha het volgende:

[..]

-O-
Het klinkt misschien hard maar de wereld wordt steeds harder en terecht. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de wereld en als je dat niet doet dan maar weg van hier. Waarom zou je blijven investeren in een product dat totaal niks oplevert en alleen maar geld en tijd kost?
  zondag 2 oktober 2016 @ 01:45:08 #232
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165699954
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 01:38 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Het klinkt misschien hard maar de wereld wordt steeds harder en terecht. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de wereld en als je dat niet doet dan maar weg van hier. Waarom zou je blijven investeren in een product dat totaal niks oplevert en alleen maar geld en tijd kost?
Niet iedereen hoeft zijn steentje bij te dragen maar als je al niet voor jezelf kan zorgen moet je geen kinderen nemen.
pi_165700496
quote:

Nee, geen goed initiatief, zelfs een domme gedachte.
Wat gaat men doen als putje en paaltje toch zonder voorbehoedsmiddelen bezig zijn geweest? de cel in? een boete geven die ze niet kunnen betalen? verplichte abortus?
Het cijfer waar over gesproken word is overigens wel erg belachelijk laag want heel veel ouders zijn niet in staat tot verantwoord ouderschap.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_165700986
Nu stelt men het plan voor dat incompetente ouders geen kinderen mogen krijgen. Ik vind het gevaarlijk om te spreken van incompetent, want je weet helemaal niet waar de grens ligt van wat wel of wat niet incompetent is. Welke groepen moeten we dan straks uitsluiten en wie gaat dat dan bepalen. verstandelijk gehandicapten, zwakzinnigen, analfabeten, laaggeletterde mensen, buitenlanders, mensen met een bepaald IQ.
Ieder persoon heeft daar een heel ander beeld bij, en dan hebben het nog niet eens over persoonlijk of onpersoonlijk. Raakt het iemand van dichtbij, dan is de stelling ook weer heel anders. Want het zal maar om je dochter gaan.

Bovendien zie ik een onmogelijke strijd tegenover de primaire grondrechten van de mens.
Als het al niet eens mogelijk is om een pedoseksueel te castreren, waarom zou het dan ineens gemakkelijk zijn dit plan erdoor te krijgen. Dit is gewoon onhaalbaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door MakkieR op 02-10-2016 03:35:18 ]
pi_165701095
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 02:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, geen goed initiatief, zelfs een domme gedachte.
Wat gaat men doen als putje en paaltje toch zonder voorbehoedsmiddelen bezig zijn geweest? de cel in? een boete geven die ze niet kunnen betalen? verplichte abortus?
Het cijfer waar over gesproken word is overigens wel erg belachelijk laag want heel veel ouders zijn niet in staat tot verantwoord ouderschap.
Zo denk ik er ook over, ouderschap wordt nu eenmaal niet geleerd op school, En het is iets wat je zelf moet leren door ervaring. Dat gaat veelal met vallen en opstaan, zeker met je eerste kind, waarbij vaak onverantwoord ouderschap wordt getoond. Maakt je dat een slechte ouder? Nee natuurlijk niet, want fouten maken dat doet iedereen.

Bovendien ken ik een aantal gezonde en sterke vrienden dat uit een zeer zwakke opvoeding komt.
Waar de moeder vanaf de geboorte niet voor haarzelf kan zorgen en het kind elke dag met vieze kleren naar school moest
Vaak hebben deze mensen een veel hoger IQ of EQ, omdat men al vroeg voor zichzelf heeft leren zorgen. Ik denk dan ook dat een mens sterker is, dan dat wij met zijn allen denken, kinderen passen zich razend snel aan in hun omgeving en komen er vaak gewoon ongeschonden uit.
pi_165703572
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:16 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bang dat de sluizen worden opengezet om eerlijk te zijn. Het hangt of staat bij een juiste procedure en waarin vastgesteld wordt wie voor deze maatregel in aanmerking komt en met welke criteria en onderzoek. Zoals die wethouder al vertelde zou dat om een paar mensen in een stad al Rotterdam gaan. Aan de andere kant, het gaat om een hele kleine groep waar je misschien op een andere manier hetzelfde kan bereiken maar dan zonder dit soort vergaande maatregelen.

Het plan gaat er sowieso niet komen als ik de argumenten hier van KNMG lees en zeker wat betreft fundamentele rechtsbeginselen.

http://www.volkskrant.nl/(...)ige-ouders~a4387685/

Wel is het goed om die discussie te blijven voeren in plaats van consequent de deur potdicht te houden. Al is het maar dat er uiteindelijk op welke manier dan ook wat aan die uitwassen gedaan wordt ter bescherming van het toekomstige kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2016 10:33:59 ]
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:44:47 #237
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_165703801
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 03:30 schreef MakkieR het volgende:
Nu stelt men het plan voor dat incompetente ouders geen kinderen mogen krijgen. Ik vind het gevaarlijk om te spreken van incompetent, want je weet helemaal niet waar de grens ligt van wat wel of wat niet incompetent is. Welke groepen moeten we dan straks uitsluiten en wie gaat dat dan bepalen. verstandelijk gehandicapten, zwakzinnigen, analfabeten, laaggeletterde mensen, buitenlanders, mensen met een bepaald IQ.
Volgens mij gaat het voorstel niet over groepen mensen maar over individuele gevallen.
Prrrrr
pi_165703971
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 03:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, ouderschap wordt nu eenmaal niet geleerd op school, En het is iets wat je zelf moet leren door ervaring. Dat gaat veelal met vallen en opstaan, zeker met je eerste kind, waarbij vaak onverantwoord ouderschap wordt getoond. Maakt je dat een slechte ouder? Nee natuurlijk niet, want fouten maken dat doet iedereen.

Bovendien ken ik een aantal gezonde en sterke vrienden dat uit een zeer zwakke opvoeding komt.
Waar de moeder vanaf de geboorte niet voor haarzelf kan zorgen en het kind elke dag met vieze kleren naar school moest
Vaak hebben deze mensen een veel hoger IQ of EQ, omdat men al vroeg voor zichzelf heeft leren zorgen. Ik denk dan ook dat een mens sterker is, dan dat wij met zijn allen denken, kinderen passen zich razend snel aan in hun omgeving en komen er vaak gewoon ongeschonden uit.
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 03:30 schreef MakkieR het volgende:
Ieder persoon heeft daar een heel ander beeld bij, en dan hebben het nog niet eens over persoonlijk of onpersoonlijk. Raakt het iemand van dichtbij, dan is de stelling ook weer heel anders. Want het zal maar om je dochter gaan.

Bovendien zie ik een onmogelijke strijd tegenover de primaire grondrechten van de mens.
Als het al niet eens mogelijk is om een pedoseksueel te castreren, waarom zou het dan ineens gemakkelijk zijn dit plan erdoor te krijgen. Dit is gewoon onhaalbaar.
In het plan wordt er vrij duidelijk aangegeven welke mensen het betreft. Het gaat om moeders waarvan bekend is dat indien zij een kind krijgen, dit kind direct zal worden weggehaald om uit huis te worden geplaatst. Vaak is dit niet het eerste kind van deze moeder, maar zijn er al enkele kinderen voorafgegaan aan deze uit huis plaatsing.

Het gaat hier dus ook niet om ouders 'die een keer een foutje maken', maar het gaat om ouders die drugsverslaafd zijn, zwakbegaafd zijn of psychisch niet in orde zijn. Mensen waarvan vooraf al bekend is dat het kind niet goed terecht gaat komen.

Dat kinderen vaak goed terecht komen is simpelweg niet zo. Onderzoek en ervaringen leren dat kinderen die uit zulke gezinnen komen vaak zelf weer in dezelfde situatie komen, maar dan als ouder. Het is vaak zo dat kinderen die uit huis zijn geplaatst omdat zij bijvoorbeeld bij verslaafde ouders zijn geboren, zelf later ook niet voor hun kind kunnen zorgen en dat hun kind ook uit huis geplaatst wordt.

Wellicht een interessante aflevering van Zembla die je kunt kijken: http://www.npo.nl/zembla/13-04-2012/VARA_101279980
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:34:53 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165704619
quote:

[..]

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165704870
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :')
Griezelig en dieptriest, dat soort reacties. Fijn dat het rendementsdenken er zo ingebakken zit dat het bij sommigen de enige maatstaf wordt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:57:35 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165704981
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Griezelig en dieptriest, dat soort reacties. Fijn dat het rendementsdenken er zo ingebakken zit dat het bij sommigen de enige maatstaf wordt.
Inderdaad. We hebben helemaal geen islam of migranten nodig om onze beschaving om zeep te helpen, dat doen we fijn zelf met dat goddeloos materialistische denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165705088
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad. We hebben helemaal geen islam of migranten nodig om onze beschaving om zeep te helpen, dat doen we fijn zelf met dat goddeloos materialistische denken.
En dan ook nog eens net doen alsof het allemaal om een of ander algemeen nut gaat, in plaats van gewoon toegeven dat het uit een egoïstische drang naar welvaart en een gebrek aan empathie voortkomt.

Ben benieuwd of Kermit zijn oma al van de trap geduwd heeft. Iets met daad bij woord voegen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:05:25 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165705104
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:04 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan ook nog eens net doen alsof het allemaal om een of ander algemeen nut gaat, in plaats van gewoon toegeven dat het uit egoïsme en een gebrek aan empathie voortkomt.

Ben benieuwd of Kermit zijn oma al van de trap geduwd heeft.
Dat is het mooiste inderdaad. Zeg ja anno 2016 dat je dat niet zo'n fris idee vindt, dat reduceren van een mens tot een kosten- en batenpost c.q. wegwerpartikel, dan moet je wel een gutmenschende linksdraaiendebiodikpapslurpende geitenwollensok zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165705429
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is het mooiste inderdaad. Zeg ja anno 2016 dat je dat niet zo'n fris idee vindt, dat reduceren van een mens tot een kosten- en batenpost c.q. wegwerpartikel, dan moet je wel een gutmenschende linksdraaiendebiodikpapslurpende geitenwollensok zijn.
Zo vastgeroest / geïndoctrineerd dat het vergroten van de welvaart het enige is wat telt. Het enige is wat logisch lijkt. Zelfs als we daardoor als een stel parasieten elkaar en alles om ons heen kapot moeten maken. Want die effectiviteit moet omhoog.

Soms word ik heel depressief van onszelf. En het lastige is, ik kan er gewoonweg niet voor kiezen om er niet aan mee te doen. Elk wakker moment ben ik deel van een systeem, doe ik mee aan een systeem, leef ik dankzij een systeem wat er op gefocust is om door middel van onderlinge concurrentie bepaalde baten bij een kleine groep neer te leggen. Alles wat we gebruiken, tot ons nemen, gaat inmiddels ten koste van een ander. Van iets groots als de grondstoffen waar onze economie op draait, tot het strikken van mijn veters.

Dan zou zelfs een 100% autarkisch leven, ergens in een klein hutje, me niet eens in staat stellen om aan die shit te ontsnappen. Ja, het zou wellicht wel kunnen, maar dan toon ik precies hetzelfde verachtelijke egoïsme. Mijn levensstijl zou immers alleen maar mogelijk zijn omdat anderen het niet doen (en daarbij zou ik eerst genoeg welvaart op moeten bouwen om er mee te kunnen starten).

Dan is (en ja, nu wordt het een tikkeltje morbide) zelfmoord de enige oplossing zijn om aan al deze shit te ontsnappen. En dat gaat hem helaas niet worden, daarvoor houd ik te veel van mezelf (plus een aardige angst voor de dood).

Maar goed, dat is inmiddels een beetje off-topic allemaal. Ik ga mezelf proberen blij te maken. Iets wat me helaas prima lukt wanneer ik me op mezelf focus en mijn ogen dicht doe voor al het andere.
pi_165706126
Ik vind het een uitstekend idee. Het moet breder dan alleen ouders die al kinderen hebben: Alle ouders waarbij vooraf al vast staat dat ze niet zelfstandig voor kinderen kunnen zorgen, moeten geen kinderen kunnen krijgen. Bijvoorbeeld mensen met het syndroom van Down.

Het mag van mij nog wel breder: Mensen die een extreem groot aantal kinderen nemen (4+) en mensen in de bijstand, maar ik denk dat dit zelfs deze cda-wethouder te ver gaat.

Ik heb één kanttekening: Jeugdzorg is een puinhoop. Er worden veel fouten gemaakt, er is een hoge werkdruk. Ik zal zo'n organisatie nooit willen laten beslissen over de vraag of iemand geen kinderen meer mag krijgen. Dat moet nog verder uitgewerkt worden.
pi_165706178
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Zo vastgeroest / geïndoctrineerd dat het vergroten van de welvaart het enige is wat telt. Het enige is wat logisch lijkt. Zelfs als we daardoor als een stel parasieten elkaar en alles om ons heen kapot moeten maken. Want die effectiviteit moet omhoog.
Gevolg van de extreme bevolkingsgroei. Als we de laatste honderd jaar wereldwijd allemaal maximaal 2 kinderen zouden hebben genomen, dan waren er nu nog alleen maar kleinschalige, duurzame en monoculturele gemeenschappen (hey, leuke dingen voor zowel linkse als rechte mensen!), en was dat hele rendementsdenken niet ontstaan. Maar zelfs nu, in een overbevolkte wereld en een overvol Nederland, is geboortebeperking onbespreekbaar.
pi_165706326
Verkeerde topic.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:12:51 #248
346939 Janneke141
pi_165706371
-Aha-

[ Bericht 99% gewijzigd door Janneke141 op 02-10-2016 13:24:22 ]
pi_165706766
Echt een geeltig idee!!!

Geen tokkie ouders meer of veelsoortige te jonge sleetjes met een vriend die op op de sociale werkplen werkt.
pi_165706905
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:31 schreef hoechst het volgende:
Echt een geeltig idee!!!

Geen tokkie ouders meer of veelsoortige te jonge sleetjes met een vriend die op op de sociale werkplen werkt.
Lijkt mij fantastisch. Alleen wegens praktische en morele redenen niet mogelijk.
pi_165707321
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:02 schreef TheThirdMark het volgende:
zonder condoom is lekkerder
pi_165707358
quote:
is niks nieuws hoor, paar jaar terug beweerde zo'n pvda figur ook dit soort shit
pi_165707895
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:04 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan ook nog eens net doen alsof het allemaal om een of ander algemeen nut gaat, in plaats van gewoon toegeven dat het uit een egoïstische drang naar welvaart en een gebrek aan empathie voortkomt.

Ben benieuwd of Kermit zijn oma al van de trap geduwd heeft. Iets met daad bij woord voegen.
Mijn oma blijft nog lang leven omdat mijn familie alles voor haar over heeft qua geld en tijd. Wij verzorgen haar zelf zoals het in mijn ogen moet. Het is niet de taak van de overheid om ouderen mensen te onderhouden als ze geen familie of bekende meer hebben. Dan heb je dus geen meerwaarde meer in de maatschappij.
pi_165708757
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:19 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Mijn oma blijft nog lang leven omdat mijn familie alles voor haar over heeft qua geld en tijd. Wij verzorgen haar zelf zoals het in mijn ogen moet. Het is niet de taak van de overheid om ouderen mensen te onderhouden als ze geen familie of bekende meer hebben. Dan heb je dus geen meerwaarde meer in de maatschappij.
godsamme hoe krijg je het uit je strot :D

Mah... ja ''kwaak''' :+
pi_165709093
quote:

[..]

Dat je dit überhaupt je toetsenbord uitkrijgt...

Je bedoelt "economische output" in plaats van meerwaarde. Mijn oma bijvoorbeeld had haar leven lang gewerkt en toen ze met haar welverdiende pensioen ging leverde ze dus geen geld meer op. Toen raasde ze gewoon door in haar kennissenkring: overal zorgde ze, kookte ze, maakte ze schoon en paste ze op. Toen ze dat niet meer kon, was ze gezelschap. Toen ze dat niet meer kon waren wij haar gezelschap.

Ze leverde misschien steeds minder geld of diensten op, toch zou ik zeggen dat de balans echt wel in het groen stond. Zij heeft zoveel geïnvesteerd in haar familie, vrienden en kennissen tot haar door, dat daar die laatste jaren ruimschoots tegenop wogen. Die heb je als bejaarde gewoon verdiend.
pi_165709261
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:24 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Je bedoelt "economische output" in plaats van meerwaarde. Mijn oma bijvoorbeeld had haar leven lang gewerkt en toen ze met haar welverdiende pensioen ging leverde ze dus geen geld meer op. Toen raasde ze gewoon door in haar kennissenkring: overal zorgde ze, kookte ze, maakte ze schoon en paste ze op. Toen ze dat niet meer kon, was ze gezelschap. Toen ze dat niet meer kon waren wij haar gezelschap.

Ze leverde misschien steeds minder geld of diensten op, toch zou ik zeggen dat de balans echt wel in het groen stond. Zij heeft zoveel geïnvesteerd in haar familie, vrienden en kennissen tot haar door, dat daar die laatste jaren ruimschoots tegenop wogen. Die heb je als bejaarde gewoon verdiend.
precies...
pi_165710174
Dit juweeltje ( http://www.kijk.nl/sbs6/b(...)xwohg81/aflevering-5 ) is een prachtig voorbeeld hoe gemakkelijk mensen kinderen nemen terwijl ze dat absoluut niet zouden moeten doen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:20:16 #258
438527 MissButterflyy
pi_165710323
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik vind het een uitstekend idee. Het moet breder dan alleen ouders die al kinderen hebben: Alle ouders waarbij vooraf al vast staat dat ze niet zelfstandig voor kinderen kunnen zorgen, moeten geen kinderen kunnen krijgen. Bijvoorbeeld mensen met het syndroom van Down.

Het mag van mij nog wel breder: Mensen die een extreem groot aantal kinderen nemen (4+) en mensen in de bijstand, maar ik denk dat dit zelfs deze cda-wethouder te ver gaat.

Ik heb één kanttekening: Jeugdzorg is een puinhoop. Er worden veel fouten gemaakt, er is een hoge werkdruk. Ik zal zo'n organisatie nooit willen laten beslissen over de vraag of iemand geen kinderen meer mag krijgen. Dat moet nog verder uitgewerkt worden.
Dat bepaald jeugdzorg ook helemaal niet. De kinderrechter doet dat dan.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:42:34 #259
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165712046
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat bepaald jeugdzorg ook helemaal niet. De kinderrechter doet dat dan.
ja nadat de bevindingen van BJZ bij hem neergelegd zijn , dus groot gedeelte bepaald het dossier dus wel wat BJZ wil
pi_165712720
Terecht, veel van die moeders blijven net zo lang doorfokken totdat er eentje niet uit huis wordt geplaatst. Kansloos natuurlijk.
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:30:15 #261
438527 MissButterflyy
pi_165712910
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:42 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja nadat de bevindingen van BJZ bij hem neergelegd zijn , dus groot gedeelte bepaald het dossier dus wel wat BJZ wil
Hangt niet alleen af van rapportages van BJZ. Meestal zijn meer hulpverleners betrokken en bij uithuis plaatsing wil kinderrechter de ouders zelf ook spreken en zien.
pi_165721165
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:24 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Niks mis mee, prima oma heb je ;)

Ik weet ook wel dat de toegevoegde waarde die je brengt aan de maatschappij een omgekeerde u-shape heeft in verhouding tot je leeftijd. Helaas is het zo dat bij bepaalde mensen de gemiddelde toegevoegde waarde onder de 0 zit qua financien en non-financielen waardes.
pi_165723209
"De Rotterdamse jeugd- en zorgwethouder Hugo de Jonge (CDA) wil ouders die niet in staat zijn tot verantwoord ouderschap verplichten om voorbehoedsmiddelen te gebruiken."

Gaat de CDA heeeel klein worden in de toekomst. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:26:36 #264
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165725084
quote:

[..]

Nadat ik mij verslik heb in mijn koffie moet ik concluderen dat je een punt hebt. Kunnen we eindelijk de termen Ausradieren en ausrotten weer in ere herstellen.

onrendabel, investeren, nutteloos, wegwerpartikel(mens), cijfers en nog eens cijfers :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165730536
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nadat ik mij verslik heb in mijn koffie moet ik concluderen dat je een punt hebt. Kunnen we eindelijk de termen Ausradieren en ausrotten weer in ere herstellen.

onrendabel, investeren, nutteloos, wegwerpartikel(mens), cijfers en nog eens cijfers :)
Ik weet dat je dit sarsatisch bedoeld, maar ik verwacht dat langzaam aan een ubermensch gecreerd moet worden om nog op deze aarde te kunnen wonen. De zwakke zullen in de toekomst (hopelijk) uitsterven. Mensen op het MBO voegen in de toekomst vrijwel niks toe aan de maatschappij. Zie ook dit artikel, http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-banen-mbo-studenten
pi_165730606
Tja,

Dit is nou een man die ze in een psychiatrische isoleercel moeten stoppen.

Als mensen een kind willen, moeten ze daar vrij in zijn. Als je daar al beperkingen aan wil stellen heb je toch een steekje los zitten.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:58:37 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165730794
quote:

[..]

Gast, serieus...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:59:22 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165730815
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:42 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Ik weet dat je dit sarsatisch bedoeld, maar ik verwacht dat langzaam aan een ubermensch gecreerd moet worden om nog op deze aarde te kunnen wonen. De zwakke zullen in de toekomst (hopelijk) uitsterven. Mensen op het MBO voegen in de toekomst vrijwel niks toe aan de maatschappij. Zie ook dit artikel, http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-banen-mbo-studenten
O je bent een troll...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:42:13 #269
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165734235
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:21 schreef DoubleDip het volgende:
Terecht, veel van die moeders blijven net zo lang doorfokken totdat er eentje niet uit huis wordt geplaatst. Kansloos natuurlijk.
hier ook een in het flat geen dag gewerkt , maar 7 kinderen waarvan de eerste 3 a 4 al uit huis geplaatst zijn ... maar ze fokt gewoon door
  Forum Admin maandag 3 oktober 2016 @ 20:55:20 #270
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165736484
Tja. Er zit meer waarheid in idiocracy dan je denkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 23 januari 2017 @ 21:38:15 #271
pi_168383932
'Grondrecht op vrije voortplanting kan wel worden beperkt'

Heeft iedereen het recht om kinderen te krijgen, of zijn er gevallen denkbaar waarin je dat moet voorkomen? Als mensen bijvoorbeeld door een verstandelijke beperking niet voor hun kinderen kunnen zorgen of hen schade kunnen berokkenen, moet het grondrecht op het krijgen van kinderen dan worden ontnomen?

Het is een gevoelige discussie die al jaren speelt, maar die nu een nieuwe impuls krijgt door het wetsvoorstel dat oud-kinderrechter Cees de Groot heeft geschreven. De strekking van zijn opvatting: de rechter moet tijdelijk verplichte anticonceptie kunnen opleggen aan mensen die niet voor hun toekomstige kind kunnen zorgen, of een gevaar voor hun ongeboren kind kunnen vormen.

Het concept is inmiddels aangeboden aan staatssecretaris Martin van Rijn. Lees hier de reactie van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

http://nos.nl/video/21544(...)r-cees-de-groot.html

De Groot heeft tijdens zijn werk als kinderrechter veel voorbeelden meegemaakt waar hij met lede ogen moest aanzien dat mensen die absoluut niet in staat waren om een kind veilig op te voeden, toch willens en wetens een kind kregen.

Dit leidde vaak tot gevaarlijke situaties voor het kind, ontzetting uit de ouderlijke macht en plaatsing van het kind in een pleeggezin of instelling.

Volgens De Groot is het wel degelijk mogelijk om via het recht kwetsbare vrouwen verplichte anticonceptie op te leggen. Het recht legt wel meer belemmeringen op.

"We verbieden nu ook dat broers en zussen met elkaar kinderen krijgen en meisjes onder de zestien jaar mogen bijvoorbeeld ook niet trouwen. Het grondrecht op vrije voortplanting kan wel worden beperkt."

Verder wijst de Groot op het feit dat de gynaecologen ook niet iedereen vruchtbaarheidsbehandelingen laten ondergaan als er een duidelijke kinderwens is. IVF kan worden afgewezen, onder andere bij een chronische psychiatrische aandoening of pedagogische onmacht, verslaving of verstandelijke beperking voor zover gepaard gaande met pedagogische onmacht.

Vorige jaar pleitte de Rotterdamse wethouder De Jonge ook voor verplichte anticonceptie bij een specifieke groep vrouwen.

Wij blijven net zo lang doorgaan totdat er wél een kind mag blijven.
Vader Stomphorst

De Groot was als kinderrechter twintig jaar geleden betrokken bij de zaak van de familie Stomphorst. Hun vijfde kind werd toen uit huis geplaatst. Eerder waren de ander vier kinderen ook al uit huis geplaatst.

De vader zei toen tegen kinderrechter De Groot: “Jullie halen onze kinderen weg, we blijven net zo lang doorgaan tot er wel eens eentje thuis mag blijven."

http://nos.nl/video/2154484-fragment-moederliefde.html

Ja en nee, ja het is in sommige gevallen beter, nee ja kan en mag de kinderwens van mensen niet ontnemen en beter kijken naar alternatieve oplossingen.
Bijvoorbeeld een locatie waar een gezin onder begeleiding woont.
pi_168384318
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen alleen kinderen nemen als ze deze zelf kunnen groot brengen. Zowel qua geestelijke gesteldheid als financieel. Dit betekent dat verstandelijk gehandicapten hoe dan ook verplichte anticonceptie moeten krijgen. Daarnaast moeten alle kindregelingen verdwijnen. De beste manier om armoede onder kinderen te bestrijden is er voor zorgen dat arme mensen geen kinderen nemen.
pi_168384424
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:38 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

Ja en nee, ja het is in sommige gevallen beter, nee ja kan en mag de kinderwens van mensen niet ontnemen en beter kijken naar alternatieve oplossingen.
Ik zou niet weten waarom niet. Als die kinderwens zorgt voor kinderen die ernstig tekort worden gedaan of ernstige overlast in de samenleving, dan hoeft die kinderwens niet gerespecteerd te worden. Mensen die net zo lang door blijven gaan totdat er een kind in huis mag blijven, hadden allang gesteriliseerd moeten worden. Dit moet wat mij betreft ook gebeuren na het derde kind, omdat grote gezinnen ernstige maatschappelijke problemen veroorzaken (milieu, files, woningnood).
  maandag 23 januari 2017 @ 21:59:06 #274
pi_168384603
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

[quote]Ik zou niet weten waarom niet. Als die kinderwens zorgt voor kinderen die ernstig tekort worden gedaan of ernstige overlast in de samenleving, dan hoeft die kinderwens niet gerespecteerd te worden. Mensen die net zo lang door blijven gaan totdat er een kind in huis mag blijven, hadden allang gesteriliseerd moeten worden.
Het blijft een lastige discussie, je kan niet beslissen over andermans lichaam en als je dat dan toch wilt is het nog maat afwachten of deze mensen ooit gaan verschijnen op de betreffende dokters afspraak. Het kan een wens zijn van de instanties maar dat maakt het nog niet uitvoerbaar.

[/quote]Dit moet wat mij betreft ook gebeuren na het derde kind, omdat grote gezinnen ernstige maatschappelijke problemen veroorzaken (milieu, files, woningnood).[/quote]

Dit slaat natuurlijk nergens op, als mensen er voor kiezen om een elftal kinderen te krijgen dan is dat hun goed recht.
pi_168384652
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:59 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op, als mensen er voor kiezen om een elftal kinderen te krijgen dan is dat hun goed recht.
Nee, want door dat soort mensen zitten wij nu in een land waar je met een normaal inkomen niet meer leuk ruim kunt wonen, waar je in de file staat en waar geen natuur meer is.
Ik heb wel goed nieuws voor iedereen die tegen extreme maatregelen is: In een ontwikkeld land als Nederland kun je waarschijnlijk ook volstaan met financiële maatregelen om grote gezinnen aan te pakken.
  maandag 23 januari 2017 @ 22:04:34 #276
pi_168384818
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen alleen kinderen nemen als ze deze zelf kunnen groot brengen. Zowel qua geestelijke gesteldheid als financieel. Dit betekent dat verstandelijk gehandicapten hoe dan ook verplichte anticonceptie moeten krijgen. Daarnaast moeten alle kindregelingen verdwijnen. De beste manier om armoede onder kinderen te bestrijden is er voor zorgen dat arme mensen geen kinderen nemen.
Er zijn maar zeer weinig gezinnen waarin ze niet afhankelijk zijn van de verschillende
kinderregelingen.
Deze kinderregelingen zouden helemaal niet nodig zijn als de salarissen op een normaal niveau zouden zijn.

De beste manier om armoede te bestrijden onder kinderen is dat er veel meer gedaan wordt om deze grote groep mensen te helpen aan werk en inkomen. In plaats van elke maand te blijven pushen dat ze minimaal zoveel sollicitaties moeten doen en geen cent mogen bij verdienen omdat je dan gekort wordt op je uitkering.
pi_168384874
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Er zijn maar zeer weinig gezinnen waarin ze niet afhankelijk zijn van de verschillende
kinderregelingen.
Deze kinderregelingen zouden helemaal niet nodig zijn als de salarissen op een normaal niveau zouden zijn.

De beste manier om armoede te bestrijden onder kinderen is dat er veel meer gedaan wordt om deze grote groep mensen te helpen aan werk en inkomen. In plaats van elke maand te blijven pushen dat ze minimaal zoveel sollicitaties moeten doen en geen cent mogen bij verdienen omdat je dan gekort wordt op je uitkering.
Kindregelingen afschaffen en de bespaarde miljarden volledig besteden aan verlaging van inkomstenbelasting zorgt er voor dat er voor mensen met één kind per saldo niets verandert, mensen zonder kinderen er op vooruit gaan, en mensen met meer dan één kind gaan betalen. Dat is precies wat nodig is om er voor te zorgen dat de bevolking gaat krimpen en we na een paar generaties weer leuk kunnen leven.

Armoede onder kinderen wordt veroorzaakt doordat mensen met een laag inkomen veel te veel kinderen nemen.
  maandag 23 januari 2017 @ 22:06:47 #278
pi_168384914
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, want door dat soort mensen zitten wij nu in een land waar je met een normaal inkomen niet meer leuk ruim kunt wonen, waar je in de file staat en waar geen natuur meer is.
Ik heb wel goed nieuws voor iedereen die tegen extreme maatregelen is: In een ontwikkeld land als Nederland kun je waarschijnlijk ook volstaan met financiële maatregelen om grote gezinnen aan te pakken.
Het niet meer normaal kunnen wonen met een normaal of modaal inkomen heeft niks te maken met grote gezinnen maar alles met de privatisering van de huurhuizen markt en de belachelijke regels voor het verkrijgen van een hypotheek.
pi_168384959
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:06 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Het niet meer normaal kunnen wonen met een normaal of modaal inkomen heeft niks te maken met grote gezinnen maar alles met de privatisering van de huurhuizen markt en de belachelijke regels voor het verkrijgen van een hypotheek.
Ik ben het met je eens dat die belachelijke regels rond hypotheken de situatie heel ingewikkeld hebben gemaakt. Al dat soort maatregelen zijn echter probeersels in de hoop problemen op te lossen die als ware oorzaak overbevolking hebben. Het is heel simpel: We wonen hier met veel te veel.
pi_168386308
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik werk met de bovengenoemde groep "kwetsbare ouders" en ik zie jammergenoeg teveel situaties waarin het keihard mis gaat bij dit soort gezinnen. Dan kan je er nog zoveel hulpverlening op zetten, als een moeder in de avond bedenkt dat het een onwijs goed idee is om een drugsfeestje te houden en allerlei middelen op de salontafel heeft liggen terwijl er een peuter rondloopt...

En dit zijn dus geen excessen, dit gebeurt. Het is onveilig en deze kinderen komen onherroepelijk in het pleegsysteem terecht... Iets wat je ook niet wilt.

Als je zo'n moeder kunt beschermen door anticonceptie. Door eerst haar situatie stabiel te krijgen, het gebruik te stoppen, financiën op orde en dan een kind, lijkt me dat een stuk verantwoorder :Y uiteraard moet dit maatwerk zijn en per persoon worden beoordeeld.
^O^
Tenminste iemand die de praktijk kent in plaats van users die gelijk met valse argumenten en Godwins beginnen te smijten.
  Moderator dinsdag 24 januari 2017 @ 00:11:10 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168388696
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:49 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

^O^
Tenminste iemand die de praktijk kent in plaats van users die gelijk met valse argumenten en Godwins beginnen te smijten.
Een tante van me werkt op een consultatiebureau. Die signaleren ook dingen en hebben daarom regelmatig overleg met jeugdzorg/plietsie/maatschappelijkwerk en dat soort instanties.

Terwijl ze bezig zijn met het eerste kind uit huis plaatsen wordt de volgende er weer bijgefokt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168389227
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

kinderregelingen.

De praktijk wijst uit dat ouders met kleine kinderen heel veel stress oplopen door de dwang van sollicitatieplicht en dit afreageren op hun kinderen. Kinderen worden om die reden geregeld verwaarloosd en mishandeld.
pi_168389455
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:38 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

Zo'n kinderwens is leuk, maar weinig waard als al tijdens de zwangerschap wordt bepaald dat moeder het gezag verliest en het kind al kort na de geboorte in een pleeggezin zal worden geplaatst.
Lijkt me ook niet echt in het belang van het kind.
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:43:41 #284
pi_168420567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 01:25 schreef Begripvol het volgende:

[..]

De praktijk wijst uit dat ouders met kleine kinderen heel veel stress oplopen door de dwang van sollicitatieplicht en dit afreageren op hun kinderen. Kinderen worden om die reden geregeld verwaarloosd en mishandeld.
een uitstekende reden dus om dit te veranderen.
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:06:07 #285
66083 Platina
78th Element
pi_168423775
Sommige mensen zijn niet in staat om voor kinderen te zorgen. Dan is het beter om preventief in te grijpen.
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:16:02 #286
pi_168424020
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 02:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo'n kinderwens is leuk, maar weinig waard als al tijdens de zwangerschap wordt bepaald dat moeder het gezag verliest en het kind al kort na de geboorte in een pleeggezin zal worden geplaatst.
Lijkt me ook niet echt in het belang van het kind.
Daarom geef ik ook aan dat er ook andere mogelijkheden bedacht kunnen worden zoals een begeleid wonen complex voor dit soort gezinnen waardoor ze geholpen kunnen worden met opvoeden e.d en de kinderen toch bij de ouders kunnen blijven.
  donderdag 26 januari 2017 @ 06:53:26 #287
66083 Platina
78th Element
pi_168434208
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:16 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Daarom geef ik ook aan dat er ook andere mogelijkheden bedacht kunnen worden zoals een begeleid wonen complex voor dit soort gezinnen waardoor ze geholpen kunnen worden met opvoeden e.d en de kinderen toch bij de ouders kunnen blijven.
Dat wordt hem ook niet. 24/7 bewaking voor een gezin is niet haalbaar. Sommige mensen moeten gewoon geen kinderen krijgen. En aangezien ze dat zelf niet inzien/begrijpen dient er ingegrepen te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')