'Verplicht kwetsbare ouder tot tijdelijke anticonceptie'quote:De Rotterdamse jeugd- en zorgwethouder Hugo de Jonge (CDA) wil ouders die niet in staat zijn tot verantwoord ouderschap verplichten om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Dat schrijven de Volkskrant en het AD. De Jonge gaat zich volgens de Volkskrant inzetten voor een wet die dit mogelijk maakt.
De wethouder wil een maatschappelijke discussie uitlokken over verplichte anticonceptie voor wat hij onmachtige ouders noemt. "Sommige kinderen hebben het recht om niet geboren te worden", zei De Jonge. Hij deed zijn uitspraken bij de start van een project in Rotterdam om kwetsbare ouders ervan te overtuigen om vrijwillig anticonceptie te gebruiken.
Volgens de wet mag de overheid nu niemand verplichten om iets met zijn lichaam te doen. De Jonge wil dat er een wettelijke maatregel komt die kan worden ingezet voor een beperkte groep ouders waarbij andere middelen niet helpen. Hij schat dat dat in Rotterdam voor ongeveer tien tot twintig personen geldt.
Uit huis geplaatst
In sommige gevallen hebben de ouders waar De Jonge op doelt al meerdere kinderen gekregen die uit huis zijn geplaatst. Hij zegt dat ze tot grote frustratie van de hulpverleners zwanger blijven worden tot ze een kind mogen houden.
Hoogleraar Paul Vlaardingerbroek maakt in de Volkskrant de schatting dat er in Nederland jaarlijks 250 kinderen geboren worden die al in de baarmoeder onder toezicht worden gesteld.
In Tilburg werd al eerder geëxperimenteerd met vrijwillig gebruik van anticonceptie door kwetsbare ouders. Volgens de Volkskrant is de afgelopen twee jaar ruim 80 procent van de doelgroep daar gebruik gaan maken van voorbehoedsmiddelen.
Er is vast wel een ambtenaar die een spiraaltje zo je plasbuis in wil douwen. Bij zwakzinnigen gaan ze natuurlijk niet anticonceptie uitdelen die actieve participatie van de zwakzinnige nodig heeft.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:02 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik wil ook gratis condooms om lekker rond te neuken
Daarvoor geeft Geert Wilders ons het referendum. Het volk kan prima bepalen wie kinderen mag krijgen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
En wie bepaalt dan wie incompetent is en wie niet?
https://www.gezondheidsra(...)t-een-verstandelijkequote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:51 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Rotterdamse wethouder: verplichte anticonceptie incompetente ouders
ja, wat moet je hier nu van zeggen. Aan de ene kant een goed initiatief, maar aan de andere kant ook een makkelijke weg om niet de gepaste hulp te geven aan kwetsbare groepen die misschien wel instaat zijn met de juiste hulp en begeleiding hun leven op orde te krijgen.
Abortus ook maar weer illegaal maken dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:34 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
https://www.gezondheidsra(...)t-een-verstandelijke
Dit is uiteraard geen nieuw idee; de Gezondheidsraad (link hierboven) heeft over een specifiek sub-onderwerp op dit gebied in 2002 een rapport geschreven.
Het artikel gaat over 'bewezen ongeschikte ouders' en feitelijk het paard achter de wagen spannen; het is voor de al gekregen kinderen tenslotte te laat. Je zou je moeten afvragen of je niet - in het belang van het kind - bepaalde groepen gewoon moet steriliseren zodat ze geen kinderen kunnen krijgen.
En dan lijkt het mij heel redelijk om dan te beginnen met;
- mensen met een grote verstandelijke beperking (de Gezondheidsraad zegt een IQ van 60; lijkt me erg laag eigenlijk. ga maar voor lager dan 80 [definitie ZWAKBEGAAFD])
- mensen met ernstige genetische afwijkingen (Down syndroom is bijvoorbeeld gedeeltelijk 'voorspelbaar'; als één of beide ouders een bepaalde genetische translocatie heeft is de kans op Down significant hoger)
- mensen met een zodanige handicap dat je er van moet uit gaan dat ze gewoon niet goed genoeg voor een kind zullen kunnen zorgen
We moeten af van dat 'recht op kinderen'; de kinderen moeten op de eerste plaats komen en dat betekent dat bepaalde mensen gewoon geen kinderen moeten (kunnen) krijgen.
En JA, die sterilisatie moet je wel OMKEERBAAR maken wellicht. Maar het is beter 'to err on the side of caution'.
Waar slaat dat op? Abortus is een - betreurenswaardige, uiteraard - nuttige methode. Die overigens in Marokko nu ook heel zinnig gereguleerd is (in Ierland en Polen veel minder zinnig). De Nederlandse abortuswetgeving is heel goed wat mij betreft.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Abortus ook maar weer illegaal maken dan?
Als ze dat in Den Haag ook gaan doen, is die stad over een paar jaar geheel verlaten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:42 schreef totalvamp het volgende:
Iedereen in de bijstand, ouders die aan de drugs zijn, zwakbegaafden, genetisch zieken.
Je hebt jezelf nu dus 4 keer aangemerkt als kandidaat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:42 schreef totalvamp het volgende:
Iedereen in de bijstand, ouders die aan de drugs zijn, zwakbegaafden, genetisch zieken.
Ik woon niet in Nederland, dat scheelt heh.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hebt jezelf nu dus 4 keer aangemerkt als kandidaat?
Ah, makkelijk roeptoeteren dus.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:51 schreef totalvamp het volgende:
Ik woon niet in Nederland, dat scheelt heh.
Blijft iets wat wel moet gaan gebeuren, er zijn zat gezinnen die niet eens kunnen rondkomen maar wel als een stel konijnen blijven doorfokken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah, makkelijk roeptoeteren dus.
Op het eerste gezicht lijkt dat heel eng. IS ook eng.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:42 schreef totalvamp het volgende:
Dus je pleit voor verplichte anticonceptie (dwang uitoefenen over iemands vermogen om zich voort te planten) wanneer het kind nog niet eens bestaat, vanuit de waarde dat 'kinderen op de eerste plaats moeten komen'. Maar wanneer er dan al daadwerkelijk sprake is van een foetus die zich in normale omstandigheden ontwikkelt tot een kind, mag er geen dwang meer uitgeoefend worden (vanuit de bescherming van het kind)?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:45 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? Abortus is een - betreurenswaardige, uiteraard - nuttige methode. Die overigens in Marokko nu ook heel zinnig gereguleerd is (in Ierland en Polen veel minder zinnig). De Nederlandse abortuswetgeving is heel goed wat mij betreft.
Precies. Daarom hun recht op zelfbeschikking tijdens de zwangerschap ook maar wegnemen. Toch? Of mag dat alleen in de periode vóór de daadwerkelijke zwangerschap?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:56 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Alleen is dat nu net het probleem; broedse vrouwen en realisme, dat gaat amper samen. Om over wannabe oma's nog maar te zwijgen.
Niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
raar. Hoe valt zoiets vooraf te bepalen?
Of religieuze mafklappers.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:15 schreef Jigzoz het volgende:
Leuk eufemisme, 'kwetsbare ouders'. 'Gedragsgestoorde tokkiedebielen' klinkt toch wat onvriendelijker.
Godwin.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
De nazi's deden het enkel bij gehandicapten, blijkbaar ging dat niet ver genoeg?
Godwin's law itself can be abused as a distraction, diversion or even as censorship, fallaciously miscasting an opponent's argument as hyperbole when the comparisons made by the argument are actually appropriate.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Godwin.
Niet alleen de nazis wilden dat. Wat dacht je van china? Die maakten enkel uitzonderingen voor rijken en belangrijke mensen om meer dan 1 kind op de wereld te mogen zetten.. .
Aanvaarden dat sommige mensen het gewoon een rotzorg is, en dat niemand hen zal vertellen dat zij geen hufter mogen zijn want dat bepalen zij zelf wel geeft een iets betere kijk op de maatschappij.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:50 schreef User8472 het volgende:
Zolangzamerhand ben ik geneigd Nederland als een 2e wereldland te beschouwen. Er is wel een probleem en er moet iets aan gedaan worden. Maar een samenleving waar de sterkeren de zwakkeren zo behandelen lijkt mij niet erg ontwikkeld en beschaafd. Men kan blijkbaar niet de woorden verzinnen die die mensen nodig hebben om te doen inzien dat zij niet goed bezig zijn en dat zij dienen te veranderen, men kan hen blijkbaar niet educeren. Of men wil niet omdat het niemand iets kan schelen en het zo blijkbaar ook kan.
China is raar wat dat betreft, als je een 2e kind neemt zal niemand je verplichten tot abortus. Maar totdat je de boete hebt betaald mag dat 2e kind geen gebruik maken van de zorg en het onderwijs.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Godwin.
Niet alleen de nazis wilden dat. Wat dacht je van china? Die maakten enkel uitzonderingen voor rijken en belangrijke mensen om meer dan 1 kind op de wereld te mogen zetten.. .
Je zal toch een kind van die 20% zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:42 schreef MarieAlice het volgende:
Als in dat experiment met vrijwillige anticonceptie in Tilburg 80% er al op ingaat, kunnen ze dan niet beter dat experiment voortzetten en uitbreiden in plaats van mensen te gaan verplichten?
Lijkt me een uitstekend idee, mensen die menen dat de werkelijkheid gestuurd wordt door een vent op een wolk die mensen ervoor straft als ze niet leven volgens een boek uit de bronstijd kan je niet verantwoord kinderen laten opvoedenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:51 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Rotterdamse wethouder: verplichte anticonceptie incompetente ouders
[ afbeelding ]
[..]
'Verplicht kwetsbare ouder tot tijdelijke anticonceptie'
ja, wat moet je hier nu van zeggen. Aan de ene kant een goed initiatief, maar aan de andere kant ook een makkelijke weg om niet de gepaste hulp te geven aan kwetsbare groepen die misschien wel instaat zijn met de juiste hulp en begeleiding hun leven op orde te krijgen.
Je bent me voor. Dit dus.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:40 schreef Ulx het volgende:
Je krijgt een opt-out regeling in plaats van een donorcodicil en half nederland staat te gillen dat de overheid niks te vertellen zou moeten hebben over het lichaam van een dode, maar levende mensen tegen hun zin inspuiten met hormonen is een goed ding.
Inderdaad. Eng hoeveel macht sommige mensen hier bij de overheid wil leggen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:40 schreef Ulx het volgende:
Je krijgt een opt-out regeling in plaats van een donorcodicil en half nederland staat te gillen dat de overheid niks te vertellen zou moeten hebben over het lichaam van een dode, maar levende mensen tegen hun zin inspuiten met hormonen is een goed ding.
De rechter.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Niet alleen bij gehandicapten, het ging veel verder dan dat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
De nazi's deden het enkel bij gehandicapten, blijkbaar ging dat niet ver genoeg?
Goh ja. Maar er gaan er altijd door de mazen van het net glippen, vooral degenen die nog geen kind hebben. Of wil je preventief hele bevolkingsgroepen gaan uitsluiten omdat ze mogelijk wel eens slechte ouders zijn?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zal toch een kind van die 20% zijn.
Vergrote kans op afwijkingen, zekerheid van afgenomen worden, en een moeder die lekker met een wijntje en een peuk zwanger voor de buis hangt.
Als jij leert wat nuance inhoud praten we verder.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:13 schreef MarieAlice het volgende:
Goh ja. Maar er gaan er altijd door de mazen van het net glippen, vooral degenen die nog geen kind hebben. Of wil je preventief hele bevolkingsgroepen gaan uitsluiten omdat ze mogelijk wel eens slechte ouders zijn?
Een ambtenaar in zijn kantoor op de 11e verdieping.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee het plan is dat dat de rechter is, net zoals bij uit huis plaatsing van kinderen, dus weet niet wat jij hier op ongefundeerd loopt te raaskallen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een ambtenaar in zijn kantoor op de 11e verdieping.
http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=freequote:Het is maatwerk en het is altijd de rechter die daarover moet oordelen op basis van de omstandigheden, net zoals een rechter dat nu al doet bij een uithuisplaatsing.
De rechter spreekt recht op basis van een wet. Die rechter is dus niet degene die de criteria bepaalt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee het plan is dat dat de rechter is, net zoals bij uit huis plaatsing van kinderen, dus weet niet wat jij hier op ongefundeerd loopt te raaskallen.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze dat in Den Haag ook gaan doen, is die stad over een paar jaar geheel verlaten.
Hoog opgeleide vrouwen die pas zwanger worden als ze 35 of 40 zijn, dat is geen probleem? Meer chromosomale afwijkingen, 10 maal hogere kans op Down syndroom, verminderde vruchtbaarheid ...quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zal toch een kind van die 20% zijn.
Vergrote kans op afwijkingen, zekerheid van afgenomen worden, en een moeder die lekker met een wijntje en een peuk zwanger voor de buis hangt.
Inderdaad, maar jij bracht het nogal ongenuanceerd en zonder deze toevoeging. Alsof het enkel allemaal door omslachtige bureaucratie bepaald wordt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De rechter spreekt recht op basis van een wet. Die rechter is dus niet degene die de criteria bepaalt.
Als ik dat al een probleem zou vinden, dan vind ik dat een probleem welke niet gerelateerd is aan het voorstel waar dit topic over gaat. U heeft een kans van 1 op 160 tot 1 op 60 op een chromosomale afwijking, waarbij dit bij de overgrote meerderheid kan worden vastgesteld binnen de termijn waarbinnen abortus nog mogelijk is. Vind ik heel wat anders dan een stel hufters waarbij al meerdere kinderen uit huis zijn gehaald en de garantie dat het fout gaat nagenoeg 100% is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoog opgeleide vrouwen die pas zwanger worden als ze 35 of 40 zijn, dat is geen probleem? Meer chromosomale afwijkingen, 10 maal hogere kans op Down syndroom, verminderde vruchtbaarheid ...
Volgens mij gaat het niet over vooraf, maar over gevallen waarbij het al eerder (meerdere keren) is misgegaan, waarbij een kind is verwaarloosd, mishandeld of zelfs gedood. Ook om bijvoorbeeld zwaar verslaafde vrouwen, waarvan de kinderen dus ook verslaafd en beschadigd ter wereld komen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
raar. Hoe valt zoiets vooraf te bepalen?
Vaak zelfs gevallen waarbij jeugdzorg al bij de bevalling aanwezig is om het kind gelijk af te nemen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet over vooraf, maar over gevallen waarbij het al eerder (meerdere keren) is misgegaan, waarbij een kind is verwaarloosd, mishandeld of zelfs gedood. Ook om bijvoorbeeld zwaar verslaafde vrouwen, waarvan de kinderen dus ook verslaafd en beschadigd ter wereld komen.
Ja, precies. En dan schreeuwt verslaafde moeder jeugdzorg na "ik ga gewoon door tot ik er een mag houden".quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vaak zelfs gevallen waarbij jeugdzorg al bij de bevalling aanwezig is om het kind gelijk af te nemen.
Yep, en bij dat soort vrouwen mogen ze om mij als ze daar toch al ligt "per ongeluk" rustig de eierstokken doorhalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, precies. En dan schreeuwt verslaafde moeder jeugdzorg na "ik ga gewoon door tot ik er een mag houden".
Wondere wereld.quote:
Ik moet mijn standpunt in deze nog bepalenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ik dat al een probleem zou vinden, dan vind ik dat een probleem welke niet gerelateerd is aan het voorstel waar dit topic over gaat. U heeft een kans van 1 op 160 tot 1 op 60 op een chromosomale afwijking, waarbij dit bij de overgrote meerderheid kan worden vastgesteld binnen de termijn waarbinnen abortus nog mogelijk is. Vind ik heel wat anders dan een stel hufters waarbij al meerdere kinderen uit huis zijn gehaald en de garantie dat het fout gaat nagenoeg 100% is.
Ja, verslaafde baby's is echt verschrikkelijk om te zien.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Yep, en bij dat soort vrouwen mogen ze om mij als ze daar toch al ligt "per ongeluk" rustig de eierstokken doorhalen.
En onderwijl krijgt het kind een kamer verderop acuut medische begeleiding omdat het verslaafd is....![]()
Misschien omdat ze dan kunnen opscheppen dat ze een triootje hebben gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wondere wereld.Als ik voor mezelf spreek: ik vind een zwangere vrouw prachtig maar ik hoef het niet met haar te doen.
![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien omdat ze dan kunnen opscheppen dat ze een triootje hebben gehad.
Ik zou sowieso niet graag met een heroïne verslaafde seks hebben. Zeker niet als ze pas 14 is.quote:
over een paar generaties hebben we een betere wereldquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als dit zou mogen, dan kunnen we natuurlijk ook stellen tot anticonceptie dwingen die financieel niet voor hun kind(eren) kunnen zorgen.
Dat is zoals altijd een glijdende schaal inderdaad. Als de beer eenmaal los is is er veel mogelijk. Zoals een bepaald inkomen verplicht stellen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als dit zou mogen, dan kunnen we natuurlijk ook stellen tot anticonceptie dwingen die financieel niet voor hun kind(eren) kunnen zorgen.
Er is dan niet meer mogelijk dan nu.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is zoals altijd een glijdende schaal inderdaad. Als de beer eenmaal los is is er veel mogelijk. Zoals een bepaald inkomen verplicht stellen.
En als maatschappij zul je die glijdende schaal moeten bewaken mede door controle en evaluaties.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is zoals altijd een glijdende schaal inderdaad. Als de beer eenmaal los is is er veel mogelijk. Zoals een bepaald inkomen verplicht stellen.
Jij adopteert toch ook liever een gezond kind?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:54 schreef maniack28 het volgende:
Wat is het probleem met het kind aan een ander geven als de ouders niet capabel zijn dan?
Het gaat hier om kwetsbare alleenstaande moeders die verslaafd zijn, psychische problemen hebben en/of verstandelijk beperkt zijn en al meerdere kinderen hebben die uit huis zijn geplaatst direct na de geboorte. Zo gauw dat kindje wordt geboren wordt het meteen weer uit huis geplaatst.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
Als je je beperkt tot het daadwerkelijke voorstel, dan is het ineens allemaal stukken minder dramatisch.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:19 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil trouwens het probleem niet ontkennen, maar het is natuurlijk absoluut geen reden om de lichamelijke integriteit te grabbel te gooien.
quote:February 21, 2006
A pro-abortion city councilwoman in Rotterdam says that forced abortions should be used to curb the "problem" of unwanted children in Holland and its territories.
Alderman Marianne van den Anker of the Leefbaar Rotterdam (LR) party says the forced abortion and contraception would reduce the incidence of child abuse.
Van den Anker has two children and is the official in charge of the city’s health issues.
In an interview in newspaper ‘NRC Handelsblad’ Van den Anker said she had tried to lower the rates of child abuse, without success. "I fail, I fail," she told the interviewer as she discussed her proposal to force women to have abortions.
Van den Anker said Antillean teenage mothers, drug addicts and those who are mentally disabled should be forced to have abortions and use contraception if they are having sex.
Otherwise, an "unacceptable risk" of some children exposed to "violence, neglect, mistreatment and sexual abuse."
She indicated courts would determine when women should be forced to have abortions and that social workers "can see in 95 percent or even 100 percent of cases whether the child has a chance of growing up with love."
SWA, a foundation promoting health among Antilleans and Arubans in Rotterdam, condemned the comments, according to an Expatica article.
It called on Mayor Ivo Opstelten and the LR party’s coalition partners, the Christian Democrat (CDA) and Liberal (VVD) parties, to reject Van den Anker’s proposal.
A CDA spokesman told Expatica that if Van den Anker tried to turn her ideas into policy that it would strongly oppose such a measure. The pro-abortion VVD party also disagreed with the idea.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:30 schreef frietenstamp het volgende:
Kinderbijslag afschaffen, fikse belasting heffen op 'kids' en bonus uitkeren voor sterilisatie bij kinderloosheid. Wereldwijd.
Iedereen een spuitje op z'n 67e en dan is dat nog te betalen ook.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:30 schreef frietenstamp het volgende:
Kinderbijslag afschaffen, fikse belasting heffen op 'kids' en bonus uitkeren voor sterilisatie bij kinderloosheid. Wereldwijd.
Waaruit blijkt dat het om gelovigen gaat? Volgens mij gat het juist om een hele andere groep.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekend idee, mensen die menen dat de werkelijkheid gestuurd wordt door een vent op een wolk die mensen ervoor straft als ze niet leven volgens een boek uit de bronstijd kan je niet verantwoord kinderen laten opvoeden
quote:meestal alleenstaande vrouwen met een ernstige verslavings- of psychiatrische problematiek of verstandelijke beperking - of een combinatie daarvan.
Sarcasme blijft lastig voor autistenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het om gelovigen gaat? Volgens mij gat het juist om een hele andere groep.
[..]
Oke, man.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sarcasme blijft lastig voor autisten
Ik zou haast zeggen: schors die zure pener voor een tijdje. Maar dat mag niet en dus doe ik dat niet. Maar dat eeuwige gezuig en gejaag op users die iets verkeerds hebben gezegd volgens hem is bijzonder storend. Hij is ook nooit voor rede vatbaar en geeft zelf nooit antwoord op vragen aan hem gesteld. Terwijl hij dat wel eist van anderen. Het is een zeer vreemd pijpje drop i.i.g.quote:
Hier ben ik het mee eens. Zo bespaar je mensen een hoop leed.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:57 schreef Gutmensch het volgende:
Lijkt me een prima maatregel voor ouders die bewezen niet in staat zijn om kinderen op te voeden.
Dus als er al eerder een kind uit huis is geplaatst, op het moment dat dat gebeurt ook meteen voor een bepaalde periode anticonceptie verplicht stellen.
Ik die uitzending van Zembla werd ook gezegd dat de ouders (of in ieder geval de moeder) vaak mensen zijn die niet eens in staat zouden zijn om zichzelf in leven te houden als ze niet heel team hulpverleners om zich heen hadden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:57 schreef Gutmensch het volgende:
Lijkt me een prima maatregel voor ouders die bewezen niet in staat zijn om kinderen op te voeden.
Dus als er al eerder een kind uit huis is geplaatst, op het moment dat dat gebeurt ook meteen voor een bepaalde periode anticonceptie verplicht stellen.
Dan lijkt het mij zelfs onmenselijk om die mensen kinderen te laten krijgen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik die uitzending van Zembla werd ook gezegd dat de ouders (of in ieder geval de moeder) vaak mensen zijn die niet eens in staat zouden zijn om zichzelf in leven te houden als ze niet heel team hulpverleners om zich heen hadden.
Probleem is hoe je dit gaat "controleren". Zou verplichte sterilisatie niet beter zijn? En ik wil geen Godwin doen maar was er in een recent verleden ook niet zo iemand die dat een goed idee vond? Met alle ellende van dien.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:57 schreef Gutmensch het volgende:
Eigenlijk was de consensus dat menig Europees land hier een programma voor had wat tot ver na de 2e wereldoorlog doorliepquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:21 schreef Bart2002 het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent maar nog niet zo heel lang geleden zijn al die wensen al eens in de praktijk gebracht. En de consensus was daarna: dit nooit meer. Dus laten we dat (niet) doen.
Steriliseren is toch heel wat anders. Dat is onomkeerbaar. Verplichte anticonceptie niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Probleem is hoe je dit gaat "controleren". Zou verplichte sterilisatie niet beter zijn? En ik wil geen Godwin doen maar was er in een recent verleden ook niet zo iemand die dat een goed idee vond? Met alle ellende van dien.
Volgens de glijdende schaal zou het beter zijn en scheelt het een hoop moeite als we deze mensen gewoon preventief zouden "ruimen". Dan kunnen ze ook geen nageslacht produceren.
Al met al zijn we hier bezig met bepaalde fascistoïde plannen heb ik het idee.
Ik weet niet hoe oud je bent maar nog niet zo heel lang geleden zijn al die wensen al eens in de praktijk gebracht. En de consensus was daarna: dit nooit meer. Dus laten we dat (niet) doen.
Citation needed wat mij betreft. Je kunt niet alles weten. Maar verdomd interessant wel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Eigenlijk was de consensus dat menig Europees land hier een programma voor had wat tot ver na de 2e wereldoorlog doorliep
Maar dat is zeer lastig uitvoerbaar, toch?quote:
Als je dat voorstaat dan krijg je te maken met die glijdende schaal die zegt dat je alleen nog kinderen "mag" als het bruto gezinsinkomen groter is dan 56.000 euro per jaar. Willen we dat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:49 schreef RAVW het volgende:
hoop dat het een verplichting gaat worden voor mensen die in de bijstand komen om verplicht geen kinderen meer kunnen maken in die tijd .. dat ze een bijstand hebben ...
want het is toch ook raar ....
want ik een auto wil besturen moet ik bewijzen dat ik het kan ...
maar wil een vrouw kinderen hebben is niemand die daar wat aan doet , terwijl een kind opvoeden een van de grootste verantwoordelijke taken zijn die er maar is ... maar daar hoef je niet voor te leren , maar wil je auto rijden , dna mag je je maar eerst even een half jaar of aan jaar gaan bewijzen
Ongeveer nul. Lekker veel inderdaad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Lekker veel Soiciaal-Darwinisme hier in dit topic..
Het is interessant en tevens zeer lastig. Als je hier in meegaat dan gaat het snel een kant op die je eigenlijk niet wilt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Lekker veel Soiciaal-Darwinisme hier in dit topic..
Hanteer je die logica altijd? Als je een biertje neemt, dan eindig je ook als spiritusdrinkende dakloze? En een vrije dag nemen eindigt bij jou ook altijd in jarenlange werkeloosheid?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je dat voorstaat dan krijg je te maken met die glijdende schaal die zegt dat je alleen nog kinderen "mag" als het bruto gezinsinkomen groter is dan 56.000 euro per jaar.
eigen inkomen is wel gewenstquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je dat voorstaat dan krijg je te maken met die glijdende schaal die zegt dat je alleen nog kinderen "mag" als het bruto gezinsinkomen groter is dan 56.000 euro per jaar. Willen we dat?
Wat ik beweer is volgens mij volkomen helder. Die zaken die jij er hier bij fantaseert zijn voor je eigen rekening.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hanteer je die logica altijd? Als je een biertje neemt, dan eindig je ook als spiritusdrinkende dakloze? En een vrije dag nemen eindigt bij jou ook altijd in jarenlange werkeloosheid?
Ja. Je ageert tegen iets waar helemaal geen sprake van is. Post na post kom je weer met diezelfde drogreden, dus het is inderdaad volkomen helder dat je nogal doordraaft.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ik beweer is volgens mij volkomen helder.
Volgens mij gaat het om de keuze tot zelfbeschikking over het lichaam versus het verwekken van kinderen waarbij de start (en zeer waarschijnlijk dus ook het vervolg) bij voorbaat kansloos is en men voor zal moeten opdraaien in de samenleving. Het is maar net wat je belangrijker vindt en voor wie je het belangrijk vindt, het kind of de ouder.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat ik beweer is volgens mij volkomen helder. Die zaken die jij er hier bij fantaseert zijn voor je eigen rekening.
En zie ook de post hierboven: men vindt dat idee heels niet gek. Ik sta daar overigens niet achter.
Hellend-vlak-redenaties zijn niet altijd geldig, maar in dit geval heeft Bart wel degelijk een punt dat er een deur open wordt gezet die tot nu toe altijd potdicht zat: dat anderen mogen bepalen wie er wel en geen kinderen mogen krijgen. Hoe ver die deur in de toekomst open komt te staan blijft gissen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Je ageert tegen iets waar helemaal geen sprake van is. Post na post kom je weer met diezelfde drogreden, dus het is inderdaad volkomen helder dat je nogal doordraaft.
Ga nog eens terug naar de OP. Daar gaat het over. Niet over exclusieve voortplantingsrechten voor steenrijke übermenschen.
Stel dat pedofilie nog niet verboden was. Zou je dan ook tegen een verbod op pedoseksualiteit zijn omdat anders de overheid iedereen in klasses gaat indelen en je uiteindelijk per post te horen krijgt wie je geselecteerde partner is?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hellend-vlak-redenaties zijn niet altijd geldig, maar in dit geval heeft Bart wel degelijk een punt dat er een deur open wordt gezet die tot nu toe altijd potdicht zat: dat anderen mogen bepalen wie er wel en geen kinderen mogen krijgen. Hoe ver die deur in de toekomst open komt te staan blijft gissen.
Ik ga hier iig niet in mee en zeker al niet olv van een wethouder die dit zomaar even besluit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is interessant en tevens zeer lastig. Als je hier in meegaat dan gaat het snel een kant op die je eigenlijk niet wilt.
De stigmatisering verloopt dan ook volgens die glijdende schaal en dat lijkt me niet wenselijk.
Ik vind dit:quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hellend-vlak-redenaties zijn niet altijd geldig, maar in dit geval heeft Bart wel degelijk een punt dat er een deur open wordt gezet die tot nu toe altijd potdicht zat: dat anderen mogen bepalen wie er wel en geen kinderen mogen krijgen. Hoe ver die deur in de toekomst open komt te staan blijft gissen.
Over doortrekken tot het extreme gesprokenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Stel dat pedofilie nog niet verboden was. Zou je dan ook tegen een verbod op pedoseksualiteit zijn omdat anders de overheid iedereen in klasses gaat indelen en je uiteindelijk per post te horen krijgt wie je geselecteerde partner is?
Beperk je gewoon tot waar nu sprake van is. Alles doortrekken tot in het extreme slaat nergens op.
Vluchtelingen opvangen? Nee, want straks zit de hele wereldbevolking hier. Euthanasie? Nee, want anders kun je straks bij de supermarkt de pil van Drion halen. Wiet legaliseren? Nee, want straks kun je in schoolkantines heroïne kopen. Dat soort redeneringen tonen niets aan, behalve dan dat de persoon in kwestie zaken graag extreem versimpelt.
Ja, dat is het punt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over doortrekken tot het extreme gesproken
Maar dat is een beetje hetzelfde als; De wereld is plat laten we maar niet verder dan de horizon gaan varen want je kan er nog wel eens afkukelen. Het is maar net onder welke voorwaarden je aan die deur gaat rammelen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is wel de kern ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze 12 jaar moet zitten kan ze geen kinderen meer krijgen, dus opgelost?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
Concreet dan. Sietske H.
Want hier hebben we het over. Dit soort zaken. En dan kun je nog vinden dat zo iemand nog altijd het volste recht heeft om nog een stel kinderen te krijgen, maar dan blijf je in ieder geval bij de kern van de zaak. Suggereren dat er dan binnenkort ook wel een inkomenseis van 1,5 keer modaal zal komen slaat nergens op.
IVF.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als ze 12 jaar moet zitten kan ze geen kinderen meer krijgen, dus opgelost?
In dat opzicht staat de deur al open want bepaalde zwakbegaafden moeten ook verplicht anticonceptie voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
Concreet dan. Sietske H.
Want hier hebben we het over. Dit soort zaken. En dan kun je nog vinden dat zo iemand nog altijd het volste recht heeft om nog een stel kinderen te krijgen, maar dan blijf je in ieder geval bij de kern van de zaak. Suggereren dat er dan binnenkort ook wel een inkomenseis van 1,5 keer modaal zal komen slaat nergens op.
Maar dat is een heel andere (en veel zinnigere) afweging dan 'tegen, want straks is er ook een inkomenseis van anderhalf keer modaal'.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In dat opzicht staat de deur al open want bepaalde zwakbegaafden moeten ook verplicht anticonceptie voor zover ik weet.
De vraag blijft dan wel hoe je zoiets wil verplichten en onder welke voorwaarden.
Reactieve maatregel. Daarnaast moet iemand met een zeer waarschijnlijke psychische aandoening 12 jaar zitten voor iets wat redelijk simpel voorkomen had kunnen worden en er geen onnodig drie extra doden zouden zijn gevallen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als ze 12 jaar moet zitten kan ze geen kinderen meer krijgen, dus opgelost?
Langer terug werden geboren kinderen met afwijkingen post-nataal geaborteerd. Onder andere Aristoteles adviseerde kinderen met aangeboren misvormingen te doden, iets wat een normale praktijk was in klassieke tijden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Probleem is hoe je dit gaat "controleren". Zou verplichte sterilisatie niet beter zijn? En ik wil geen Godwin doen maar was er in een recent verleden ook niet zo iemand die dat een goed idee vond? Met alle ellende van dien.
Volgens de glijdende schaal zou het beter zijn en scheelt het een hoop moeite als we deze mensen gewoon preventief zouden "ruimen". Dan kunnen ze ook geen nageslacht produceren.
Al met al zijn we hier bezig met bepaalde fascistoïde plannen heb ik het idee.
Nou nee. Die wereld is plat vergelijking vind ik niet goed en dat is zeker niet hoe Janneke en ik daar instaan. Voor straf maar ook ter lering krijg je hier 1 Urbanus, die zeer bedenkelijk kijkt, voor.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje hetzelfde als; De wereld is plat laten we maar niet verder dan de horizon gaan varen want je kan er nog wel eens afkukelen. Het is maar net onder welke voorwaarden je aan die deur gaat rammelen.
Ja, volgens mij is het idee inderdaad dat een rechter daar over beslist.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Steriliseren is toch heel wat anders. Dat is onomkeerbaar. Verplichte anticonceptie niet.
En de kinderrechter gaat over het uithuis plaatsen van kinderen en de ongeboren baby's van deze moeders dus die zou er ook een rol in kunnen spelen? En het hele team aan hulpverleners wat al rond zo'n vrouw zit?
Waarom slaat dat nergens op? Ik zie hier mensen beweren dat je er veel leed mee kunt voorkomen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
Concreet dan. Sietske H.
Ik moet altijd lachen om Urbanus dus dat treft.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Die wereld is plat vergelijking vind ik niet goed en dat is zeker niet zo hoe Janneke en ik daar instaan. Voor straf maar ook ter lering krijg je hier 1 Urbanus, die zeer bedenkelijk kijkt, voor.
[ afbeelding ]
Als je wil pleiten voor een inkomenseis bij voortplanting, dan moet je daar een topic over openen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom slaat dat nergens op? Ik zie hier mensen beweren dat je er veel leed mee kunt voorkomen.
Dat is hun argument..
Dat denk ik wel eigenlijk. Zodra dit soort plannen bespreekbaar wordt krijg je "vanzelf" het oprekken van de normen en regels. De grens wat wel mag en wat niet verschuift "vanzelf" per wat de publieke opinie behelst op het moment. En als bepaalde grenzen van wat wij op dit moment wenselijk en ethisch vinden worden overschreden is de beer los.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
Suggereren dat er dan binnenkort ook wel een inkomenseis van 1,5 keer modaal zal komen slaat nergens op.
Nee, gaat om wat ik mensen hier zie noemen als argument voor dit plan: het voorkomt veel leed. Tja, als je dat argument gebruikt dan kun je dat op veel verschillende manieren opschalen. Waarom het ene soort leed wel accepteren en het andere soort leed niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je wil pleiten voor een inkomenseis bij voortplanting, dan moet je daar een topic over openen.
Dus ben je tegen iedere verandering?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel eigenlijk. Zodra dit soort plannen bespreekbaar wordt krijg je "vanzelf" het oprekken van de normen en regels. De grens wat wel mag en wat niet verschuift "vanzelf" per wat de publieke opinie behelst op het moment. En als bepaalde grenzen van wat wij op dit moment wenselijk en ethisch vinden worden overschreden is de beer los.
Je zult niet kunnen ontkennen dat dit fenomeen je vreemd is. toch?
quote:Een Kamermeerderheid voelt niets voor een wet die onbekwame ouders verbiedt om kinderen te krijgen. Bijna alle partijen, behalve de PvdA, zijn tegen.
VVD, D66, SP, ChristenUnie en GroenLinks zien niets in het voorstel van de Rotterdamse CDA-wethouder De Jonge. Die wil ouders die niet in staat zijn tot verantwoord ouderschap verplichten om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ook de eigen partij van De Jonge in de Tweede Kamer, het CDA, is tegen. Daarmee is het plan in de Tweede Kamer niet haalbaar.
Nu staat in de wet dat de overheid niemand mag verplichten om iets met zijn lichaam te doen. De Jonge wil dat er een wettelijke maatregel komt die kan worden ingezet voor een beperkte groep ouders bij wie andere middelen niet helpen. Zijn oproep valt samen met de start van een Rotterdams project om kwetsbare ouders ervan te overtuigen om vrijwillig anticonceptie te gebruiken.
Blijkbaar vinden we het ene leed erger dan het andere.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, gaat om wat ik mensen hier zie noemen als argument voor dit plan: het voorkomt veel leed. Tja, als je dat argument gebruikt dan kun je dat op veel verschillende manieren opschalen. Waarom het ene soort leed wel accepteren en het andere soort leed niet?
Nu doe je een Piet Verdriet. En dat is niks voor jou. Jij bent vele malen slimmer m.i.quote:
Beetje het argument wat christenen wereldwijd veelal gebruiken tegen het homohuwelijk: "en als we dit doen dan mag je binnenkort zeker ook met dieren en met meerdere mensen trouwen???". Vind dat persoonlijk nooit heel sterk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel eigenlijk. Zodra dit soort plannen bespreekbaar wordt krijg je "vanzelf" het oprekken van de normen en regels. De grens wat wel mag en wat niet verschuift "vanzelf" per wat de publieke opinie behelst op het moment. En als bepaalde grenzen van wat wij op dit moment wenselijk en ethisch vinden worden overschreden is de beer los.
Je zult niet kunnen ontkennen dat dit fenomeen je vreemd is. toch?
Leed is leed, lijkt me. Dat wordt in dat argument ook niet nader gespecificeerd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden we het ene leed erger dan het andere.
Nog een poging: je bent tegen iedere verandering waarbij een hellend vlak tot excessen leidt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nu doe je een Piet Verdriet. En dat is niks voor jou. Jij bent vele malen slimmer m.i.
Het verschil is dat de "de aarde is plat maar we gaan toch varen" een keuze is waarbij mensen zelf besluiten iets te doen in plaats van hun iets vinden en hun mening zelf testen in plaats van bij anderen op te dringen. Dat maakt de vergelijking zinloos.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen om Urbanus dus dat treft.
Het gaat er mij om dat je iets maar niet zal doen omdat de je niet weet wat de uitkomst wel eens zou kunnen zijn (het gissen en in de toekomst kijken). Als we op die manier over alles denken zal er nooit vooruitgang zijn.
Lijkt mij niet. Je teen stoten is nogal wat ander leed dan je hele familie verliezen bij een vliegtuigongeluk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Leed is leed, lijkt me. Dat wordt in dat argument ook niet nader gespecificeerd.
Dat was voorkomen door haar te behandelen..quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Reactieve maatregel. Daarnaast moet iemand met een zeer waarschijnlijke psychische aandoening 12 jaar zitten voor iets wat redelijk simpel voorkomen had kunnen worden en er geen onnodig drie extra doden zouden zijn gevallen.
Het gaat erom of leed op een redelijke manier voorkomen kan worden. Leed zal er altijd zijn en niet altijd is leed te voorkomen. Wanneer iemand al zeven kinderen bij de jeugdzorg heeft lopen omdat ze psychisch niet in staat is voor haar kroost te zorgen is het met een redelijke simpele manier om een potentieel nummer acht daarvoor te behoeden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Leed is leed, lijkt me. Dat wordt in dat argument ook niet nader gespecificeerd.
Wat ik zeg: deze mensen hebben dat niet gespecificeerd. Neem aan dat met het woord leed iig niet kan worden bedoeld dat iemand zijn teen stoot.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Je teen stoten is nogal wat ander leed dan je hele familie verliezen bij een vliegtuigongeluk.
Ja, alleen het gaat mij erom dat als iemand zegt als belangrijkste argument: zo kan veel leed worden voorkomen, dat juist op die manier de deur open gezet wordt voor die glijdende schaal van Janneke.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Het gaat erom of leed op een redelijke manier voorkomen kan worden. Leed zal er altijd zijn en niet altijd is leed te voorkomen. Wanneer iemand al zeven kinderen bij de jeugdzorg heeft lopen omdat ze psychisch niet in staat is voor haar kroost te zorgen is het met een redelijke simpele manier om een potentieel nummer acht daarvoor te behoeden.
Nee, want ik het het over om de discussie te openen of potdicht te houden. Dat is de keuze die er daadwerkelijk is. En men pleit hier om sowieso die discussie niet aan te gaan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:56 schreef Operc het volgende:
[..]
Het verschil is dat de "de aarde is plat maar we gaan toch varen" een keuze is waarbij mensen zelf besluiten iets te doen in plaats van hun iets vinden en hun mening zelf testen in plaats van bij anderen op te dringen. Dat maakt de vergelijking zinloos.
Als je terugkijkt dan is het precies zoals het gaat. Zodra iets bespreekbaar is ontspruiten als vanzelf de plannen om het door te trekken naar wat men op dat moment wenselijk vindt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje het argument wat christenen wereldwijd veelal gebruiken tegen het homohuwelijk: "dan mag je binnenkort zeker ook met dieren en met meerdere mensen trouwen??". Vind dat persoonlijk nooit heel sterk.
Als iets wenselijk is, dan is het wenselijk en zo niet, dan niet. Geen Johan Cruijff nodig om dat te bedenken, lijkt me.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je terugkijkt dan is het precies zoals het gaat. Zodra iets bespreekbaar is ontspruiten als vanzelf de plannen om het door te trekken naar wat men op dat moment wenselijk vindt.
Ik ben heels niet tegen "verandering". De loop der dingen is prima. Als je de 30'er en 40'er jaren van de vorige eeuw even buiten beschouwing laat. Als het hellende vlak tot excessen leidt en het was in enige mate te voorzien dan ben ik daar inderdaad tegen ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nog een poging: je bent tegen iedere verandering waarbij een hellend vlak tot excessen leidt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |