abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187502056
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En wat als iemand nu een natuurlijke dood sterft? Niemand die dat gaat geloven.
Zal niet de eerste keer zijn dat ze iemand omleggen, maar alle 4? Valt wel op. Zolang ze zwijgen met wie ze in Moskou contact hadden, zullen ze wel gewoon beschermd worden door de Russen.
  woensdag 19 juni 2019 @ 14:20:36 #102
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_187502181
Zullen die kerels niet gewoon allang al pleite zijn? :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  woensdag 19 juni 2019 @ 14:22:46 #103
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187502216
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:20 schreef Voszje het volgende:
Zullen die kerels niet gewoon allang al pleite zijn? :')
Pleite gemaakt?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 19 juni 2019 @ 14:23:32 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187502229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De jit heeft vandaag namen en rugnummers bekend gemaakt, als die gasten volgend maand plots van de trap donderen/een auto ongeluk krijgen/omkomen dan geeft rusland toe dat ze betrokken waren, dat willen ze niet.
Maar je hoeft niet wereldkundig maken dat ze dood zijn, ze kunnen ook gewoon 'verdwijnen'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_187502384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 13:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Rutte en de Oekrainse regering? Zij hebben toch ook gefaald door een passagiersvliegtuig over oorlogsgebied te laten vliegen?
Er vlogen altijd al lijnvluchten over oorlogsgebied. De vraag die je moet stellen is of ze wisten dat er afweergeschut van het kaliber buk in het gebied aanwezig was.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 19 juni 2019 @ 14:36:40 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187502450
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:33 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Er vlogen altijd al lijnvluchten over oorlogsgebied. De vraag die je moet stellen is of ze wisten dat er afweergeschut van het kaliber buk in het gebied aanwezig was.
Dat ligt eraan. Ze hadden het misschien wel kunnen weten aangezien een dag ervoor een transporttoestel was neergeschoten in hetzelfde gebied.

Daarentegen, MH17 vloog veel hoger dan dat toestel, dus het kan zijn dat ze dachten dat de luchtafweer die men had niet zo hoog kwam.

Valt moeilijk te bewijzen denk ik.
pi_187502597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar je hoeft niet wereldkundig maken dat ze dood zijn, ze kunnen ook gewoon 'verdwijnen'.
Maar elke geheime dienst heeft die lui gewoon in de gaten. Dat gaat, zeker in een corruptiemaatschappij als Rusland, niet heel lang goed.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 15:01:34 #108
236264 crew  capricia
pi_187502853
Interessant artikel in het kader van de vervolging:
Gaat om 3 verschillende gebieden: strafrecht, volkenrecht en mensenrechten.

Wat betreft het strafrecht:
De keuze om in NL te vervolgen is om dat er bij ons ook bij verstek veroordeeld kan worden.
En zowel Rusland als Oekraïne hebben de grondwettelijke verplichtingen om hun eigen onderdanen niet uit te leveren aan een ander land.

https://spectator.clingen(...)olitiek-van-mh17?p=3
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:06:19 #109
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187502926
quote:
Westerbeke erkent dat de mogelijkheid bestaat dat de verdachten een militair vliegtuig wilden neerhalen. "Ook als dat het oorspronkelijke plan was, houden we hen verantwoordelijk voor het neerhalen van MH17."

https://nos.nl/liveblog/2(...)n-tegen-rusland.html
Verantwoordelijk houden okay, maar wat het motief is maakt dus nogal een verschil. Een aantal schuimbekkende Fokkers heeft al sinds de crash constant beweerd dat Rusland bewust het bevel heeft gegeven tot het neerschieten van een Europees passagiersvliegtuig, wat een vreselijke misdaad zou zijn.

Tot nu toe lijkt het er toch op dat het geen bewuste daad van agressie van Rusland naar Nederland was, maar een stel domme agressieve separatisten die Rusland niet goed onder controle had en die het verkeerde vliegtuig neerhaalden. Nog steeds ernstig, maar dan vooral omdat Rusland haar handen ervan probeert te wassen in plaats van excuses te maken voor de betrokkenheid.

In ieder geval zijn de conclusies van de JIT geenszins een bevestiging van de hier vrij populaire theorie dat Rusland met kwade opzet bewust Nederlandse burgers heeft laten vermoorden.
pi_187502944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Ze hadden het misschien wel kunnen weten aangezien een dag ervoor een transporttoestel was neergeschoten in hetzelfde gebied.

Daarentegen, MH17 vloog veel hoger dan dat toestel, dus het kan zijn dat ze dachten dat de luchtafweer die men had niet zo hoog kwam.

Valt moeilijk te bewijzen denk ik.
De OVV heeft daar al een jaar of vijf geleden een onderzoek naar gedaan. Conclusie was dat Oekraïne voldoende wist om het luchtruim te sluiten.
Incelfrikandel
pi_187502962
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Verantwoordelijk houden okay, maar wat het motief is maakt dus nogal een verschil. Een aantal schuimbekkende Fokkers heeft al sinds de crash constant beweerd dat Rusland bewust het bevel heeft gegeven tot het neerschieten van een Europees passagiersvliegtuig, wat een vreselijke misdaad zou zijn.
Alle topics over de MH17 heb ik vrij intensief gevolgd, maar persoonlijk heb ik niemand dat zien beweren. Natuurlijk is het een 'foutje', maar dat maakt het niet minder kwalijk.

Zag de afgelopen jaren trouwens wel veel users voorbijkomen die volhielden dat Oekraïne de MH17 neer heeft gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 19-06-2019 15:19:24 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187503093
quote:

[..]

Tot nu toe lijkt het er toch op dat het geen bewuste daad van agressie van Rusland naar Nederland was, maar een stel domme agressieve separatisten die Rusland niet goed onder controle had en die het verkeerde vliegtuig neerhaalden. Nog steeds ernstig, maar dan vooral omdat Rusland haar handen ervan probeert te wassen in plaats van excuses te maken voor de betrokkenheid.

In ieder geval zijn de conclusies van de JIT geenszins een bevestiging van de hier vrij populaire theorie dat Rusland met kwade opzet bewust Nederlandse burgers heeft laten vermoorden.
Ik volg deze kwestie al geruime tijd maar ik heb volgens mij nog niemand zien beweren dat Rusland bewust Nederlanders uit de lucht schoot. Alleen dat ze (mede)schuldig waren aan de dood van de Nederlanders.
pi_187503155
quote:

[..]

Sorry pik, maar ik heb ze niet gezien.
Wel zijn hier mensen die zeiden dat de Russen blunderden en toen snel alles in de doofpot wilden stoppen.

Maakt verder geen bal uit: Als jij ergens een bom laat afgaan is een excuus als:"Het was niet voor de dodelijke slachtoffers bedoeld maar voor iemand anders" ook niet echt iets waar een rechter rekening mee gaat houden.

Jij staat nog steeds aan de kant van de moordenaars van 200 Nederlanders begrijp ik?
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:30:58 #114
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_187503263
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Pleite gemaakt?
Allicht, ja.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 15:31:15 #115
236264 crew  capricia
pi_187503267
Dit vind ik dan wel weer opvallend..zelfde rechter. :D

quote:
Rechter MH17 bekend, deed eerder zaak Wilders
De rechtbank in Den Haag heeft de rechter bekendgemaakt die het proces rond de aanslag op de MH17 gaat doen. Het gaat om de ervaren rechter Hendrik Steenhuis. Hij behandelde eerder het proces tegen PVV-leider Geert Wilders in zijn minder-Marokkanenzaak.
https://www.ad.nl/dossier(...)ak-wilders~ac945075/

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 19-06-2019 15:36:18 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187503360
Het grote politieke spel erachter is natuurlijk niet dat er een lijnvlucht uit de lucht geschoten is, danwel expliciet opdracht gegeven is daartoe (dat laatste acht ik mij vrij sterk).
Waar het om gaat is dat Rusland uit alle macht niet meewerkt, want er zou daardoor eens aan het licht kunnen komen dat Rusland actief heeft meegeholpen aan het conflict op de Krim, en dat het daarmee impliceert dat het letterlijk een Russische invasie is; In plaats van een actie door sepataristen binnen de Oekraine zelf, onafhankelijk van Rusland.
Dat is nogal wat :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187503375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:31 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik dan wel weer opvallend..zelfde rechter. :D
[..]

https://www.ad.nl/dossier(...)ak-wilders~ac945075/
Als die Pro-Putin PVV'ers en FVD'ers over de zeik.

Heerlijk.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 15:55:53 #118
236264 crew  capricia
pi_187503624
Hier de Engelse versie van de note of suspicion voor Dubinsky.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187503981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:39 schreef Ener-G het volgende:
Het grote politieke spel erachter is natuurlijk niet dat er een lijnvlucht uit de lucht geschoten is, danwel expliciet opdracht gegeven is daartoe (dat laatste acht ik mij vrij sterk).
Waar het om gaat is dat Rusland uit alle macht niet meewerkt, want er zou daardoor eens aan het licht kunnen komen dat Rusland actief heeft meegeholpen aan het conflict op de Krim, en dat het daarmee impliceert dat het letterlijk een Russische invasie is; In plaats van een actie door sepataristen binnen de Oekraine zelf, onafhankelijk van Rusland.
Dat is nogal wat :)
Dit inderdaad.

quote:
danwel expliciet opdracht gegeven is daartoe (dat laatste acht ik mij vrij sterk).
Zeg je nou dat je denkt dat er bewust een lijnvlucht uit de lucht geschoten is? Dat geloof ik dus niet.
pi_187504142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
[..]

Zeg je nou dat je denkt dat er bewust een lijnvlucht uit de lucht geschoten is? Dat geloof ik dus niet.
Ik zeg dat ik de theorie dat Rusland expliciet opdracht gegeven heeft om een lijnvlucht neer te halen, zoals door sommigen gesteld wordt, nogal vergezocht vind. m.a.w. ik geloof dat ook niet.

Waarschijnlijker is een samenloop van omstandigheden en de fout van Oekraiense sepataristen danwel Russisch buk-personeel die dachten een militair toestel neer te halen met een incompleet buk-systeem (er hoorde nog een radarvoertuig bij).
Maar om dat nog waterdicht aan te tonen gaat 'm waarschijnlijk niet meer worden.
Zeker niet gezien hoe Rusland zich in alle bochten wringt en de boel frustreert, om maar niet te hoeven bekennen dat ze gewoon actief hebben deelgenomen aan de invasie van De Krim.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 16:42:36 #121
236264 crew  capricia
pi_187504178
Girkin/Strelkov zegt niet te komen getuigen in Nederland. Volgens Interfax.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 juni 2019 @ 16:43:39 #122
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_187504199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:42 schreef capricia het volgende:
Girkin/Strelkov zegt niet te komen getuigen in Nederland. Volgens Interfax.
Dat is wel verrassend.
pi_187504782
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik de theorie dat Rusland expliciet opdracht gegeven heeft om een lijnvlucht neer te halen, zoals door sommigen gesteld wordt, nogal vergezocht vind. m.a.w. ik geloof dat ook niet.

Waarschijnlijker is een samenloop van omstandigheden en de fout van Oekraiense sepataristen danwel Russisch buk-personeel die dachten een militair toestel neer te halen met een incompleet buk-systeem (er hoorde nog een radarvoertuig bij).
Maar om dat nog waterdicht aan te tonen gaat 'm waarschijnlijk niet meer worden.
Zeker niet gezien hoe Rusland zich in alle bochten wringt en de boel frustreert, om maar niet te hoeven bekennen dat ze gewoon actief hebben deelgenomen aan de invasie van De Krim.
Duidelijk, dan zijn we het eens.
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:39:18 #124
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_187507229
Helemaal geen nieuws op Russia Today.
pi_187507653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
Nou ja, die hadden natuurlijk al lang geleden gezegd dat het om een Oekraiens feestje ging.
pi_187507721
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:39 schreef Ener-G het volgende:
Waar het om gaat is dat Rusland uit alle macht niet meewerkt, want er zou daardoor eens aan het licht kunnen komen dat Rusland actief heeft meegeholpen aan het conflict op de Krim, en dat het daarmee impliceert dat het letterlijk een Russische invasie is; In plaats van een actie door sepataristen binnen de Oekraine zelf
Nou ja, er zijn wapens geleverd. Maar goed, er zijn ook wapens door de VS geleverd aan Oekraïne. Uiteindelijk heeft iedereen boter op zijn hoofd. Ook Nederland, want achteraf bezien (en ja, dat is altijd lekker makkelijk) had daar gewoon geen lijnvlucht moeten vliegen.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 21:57:16 #127
236264 crew  capricia
pi_187510418
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als die Pro-Putin PVV'ers en FVD'ers over de zeik.

Heerlijk.

Geert heeft er ook een mening over. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:17:13 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187510853
quote:
We wachten eerst op een evt reactie vanuit het Kremlin. Als die al gaat komen ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 22:17:36 #129
236264 crew  capricia
pi_187510861
Het antwoord van Ruslands buitenlandse zaken is binnen:
http://www.mid.ru/ru/fore(...)2Bw_languageId=en_GB
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187510911
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geert heeft er ook een mening over. :D
WildersGod.

@Wereldgozer
@PowerLoungen
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 22:22:40 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187510999
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

lijkt me ook het meest waarschijnlijk

hoe je dan jan met de pet (welke pet dan ook) aan gaat klagen is mij een beetje een raadsel, die stonden daar gewoon ergens in de blubber met de opdracht vliegtuigen neer te schieten

dat daar dan een boeing vol burgers tussen vliegt is niet helemaal hun schuld lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187511102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn wapens geleverd. Maar goed, er zijn ook wapens door de VS geleverd aan Oekraïne. Uiteindelijk heeft iedereen boter op zijn hoofd. Ook Nederland, want achteraf bezien (en ja, dat is altijd lekker makkelijk) had daar gewoon geen lijnvlucht moeten vliegen.
Er zit nogal een verschil tussen wapens(en manschappen) leveren aan een soeverein land en hetzelfde doen aan een stel rebellen die niet meer bij dat land willen horen. Net zoals het fout is dat de VS wapens levert aan rebellen tegen Assad, is het natuurlijk ook fout dat Rusland wapens en manschappen levert aan rebellen in Oekraïne. Sterker nog, met de door Rusland verleende steun mag je gerust spreken van een invasie.
pi_187511350
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:17 schreef capricia het volgende:
Het antwoord van Ruslands buitenlandse zaken is binnen:
http://www.mid.ru/ru/fore(...)2Bw_languageId=en_GB
Niets nieuws. Herhaling van (gedebunkte) zetten. Vrij mild en gelaten eigenlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:39:02 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187511402
quote:
Nevertheless, the Russian Federation will continue assisting the investigation so that the truth about the MH17 crash is established and the real culprits are duly punished.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187511630
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Sure.

En maar blijven zuigen en trollen, die lijers in het Kremlin.

Hadden ze maar daadwerkelijk meegewerkt. Dan viel Rusland uiteindelijk weinig kwalijk te nemen. Door het etteren en traineren is dat een ander verhaal geworden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187512168
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:39 schreef Nikonlover het volgende:
Nevertheless, the Russian Federation will continue assisting the investigation so that the truth about the MH17 crash is established and the real culprits are duly punished.
Er staat:

Nevertheless, the Russian Federation will continue obstructing the investigation, by issuing a zillion sidetracks as well as the use of our troll farm, so that the truth about the MH17 crash can never be established beyond a reasobnable doubt so that the real culprits will never be punished because if they would that would mean immense loss of face, total embarrassment, and reveal the truth about Russia's aggressive involvement in the Krim and Eastern Ukraine.
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:30:17 #137
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_187512571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen wapens(en manschappen) leveren aan een soeverein land en hetzelfde doen aan een stel rebellen die niet meer bij dat land willen horen. Net zoals het fout is dat de VS wapens levert aan rebellen tegen Assad, is het natuurlijk ook fout dat Rusland wapens en manschappen levert aan rebellen in Oekraïne. Sterker nog, met de door Rusland verleende steun mag je gerust spreken van een invasie.
Het westen/NAVO leverde op grote schaal wapens aan het Ukraiense leger en indirect aan milities als Pravy Sector, Azov Batalion, etc. Opleiding werd (en wordt) door o.a. Amerikaans/Canadees/Engels personeel gedaan. Feitelijk is het een proxi oorlog. Huidige staat is een frozen conflict waardoor de Ukraine statutair niet bij de NAVO kan komen.
pi_187513015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me ook het meest waarschijnlijk

hoe je dan jan met de pet (welke pet dan ook) aan gaat klagen is mij een beetje een raadsel, die stonden daar gewoon ergens in de blubber met de opdracht vliegtuigen neer te schieten

dat daar dan een boeing vol burgers tussen vliegt is niet helemaal hun schuld lijkt me
Die 4 mensen waren toch juist 4 die hoger in rang stonden, juist niet dege degene die op de knop heeft gedrukt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:53:27 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187513044
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niets nieuws. Herhaling van (gedebunkte) zetten. Vrij mild en gelaten eigenlijk.
Idd. herhaling van zetten.... en vooral je aan alle kanten, de hakken stevig(er) in het zand zetten. Het is wel tragikomisch dat Rusland vindt dat het onderdeel moe(s)t zijn van het onderzoeksteam. Dat wil je alleen maar als je a) direct betrokken bent bij/in de toedracht of (zoals ik aanneem) b) het onderzoek wil beïnvloeden.

Dat allemaal gehoord en gezegd hebbende vind ik dat het JIT wel van een erg hellend hoge toren sp(r)in(g)t door de verdachten van moord te beschuldigen. Zover mijn juridische kennis strekt, kun je op dit moment hooguit spreken van doodslag tenzij je bewijs hebt dat daartoe doelgericht opdracht was gegeven om een/het passagiersvliegtuig neer te halen.....

Voor moord met al of niet voorbedachte rade, moet je dan wel die bewijzen hebben dat het een weloverwogen (in)geplande actie was...... waarbij ik zelf nog steeds denk (oxamsscheermes) dat het een tragisch ongeluk was waarbij door een knoppendrukker onbedoeld het (verkeerde) vliegtuig uit de lucht is gehaald. Fout zeker maar het is dan doodslag door zoiets als roekeloosheid.. wat in NL wordt afgedaan met een taakstraf.

Dat het JIT hoog inspeelt op zg. eindverantwoordelijken kan pas wanneer je de uitvoerders hebt gehoord. Het krijgt hiermee een politieke lading met een twijfelachtige uitkomst.
De inzet cq. aanklacht is in zekere zin fijn voor de nabestaanden die hiermee over hun hoofd ook worden belast dat het dus een aanslag was.

Zelf denk ik dat je als nabestaande beter een stupide ongeluk kunt verwerken dan een aanslag, laat staan moord waarvan de dader ( 99,9% zeker weten) nooit voor het gerecht komt. Met een ongeluk, zoals te doen gebruikelijk krijg je een schade vergoeding en worden wat regels aangepast.. zoals voortaan niet vliegen boven raketgebied(en).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187513137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die 4 mensen waren toch juist 4 die hoger in rang stonden, juist niet dege degene die op de knop heeft gedrukt.
Klopt. Er is op dit moment beter bewijs naar de betrokkenheid van degenen hoger in rang verantwoordelijk voor de verplaatsing en de plaatsing van de Buk Telar dan voor degenen die de Buk Telar op het moment supreme daadwerkelijk bedienden.
pi_187513175
quote:
18s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd. herhaling van zetten.... en vooral je aan alle kanten, de hakken stevig(er) in het zand zetten. Het is wel tragikomisch dat Rusland vindt dat het onderdeel moe(s)t zijn van het onderzoeksteam. Dat wil je alleen maar als je a) direct betrokken bent bij/in de toedracht of (zoals ik aanneem) b) het onderzoek wil beïnvloeden.

Dat allemaal gehoord en gezegd hebbende vind ik dat het JIT wel van een erg hellend hoge toren sp(r)in(g)t door de verdachten van moord te beschuldigen. Zover mijn juridische kennis strekt, kun je op dit moment hooguit spreken van doodslag tenzij je bewijs hebt dat daartoe doelgericht opdracht was gegeven om een/het passagiersvliegtuig neer te halen.....

Voor moord met al of niet voorbedachte rade, moet je dan wel die bewijzen hebben dat het een weloverwogen (in)geplande actie was...... waarbij ik zelf nog steeds denk (oxamsscheermes) dat het een tragisch ongeluk was waarbij door een knoppendrukker onbedoeld het (verkeerde) vliegtuig uit de lucht is gehaald. Fout zeker maar het is dan doodslag door zoiets als roekeloosheid.. wat in NL wordt afgedaan met een taakstraf.

Dat het JIT hoog inspeelt op zg. eindverantwoordelijken kan pas wanneer je de uitvoerders hebt gehoord. Het krijgt hiermee een politieke lading met een twijfelachtige uitkomst.
De inzet cq. aanklacht is in zekere zin fijn voor de nabestaanden die hiermee over hun hoofd ook worden belast dat het dus een aanslag was.

Zelf denk ik dat je als nabestaande beter een stupide ongeluk kunt verwerken dan een aanslag, laat staan moord waarvan de dader ( 99,9% zeker weten) nooit voor het gerecht komt. Met een ongeluk, zoals te doen gebruikelijk krijg je een schade vergoeding en worden wat regels aangepast.. zoals voortaan niet vliegen boven raketgebied(en).
Ik denk dat de JIT deze acties onderneemt, juist omdat Rusland fuckall doet.

Had Rusland op 18 juli ( of ergens de afgelopen 5 jaar) toegeven dat het een ongeluk was, was er überhaupt nooit een strafzaak gekomen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_187513257
quote:
18s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

In een ideale wereld worden de daadwerkelijke daders en verantwoordelijken op de juiste manier en met de juiste maatstaf veroordeeld.

Voor de nabestaanden lijkt me elke vordering, waarbij de stap van vandaag een flinke vordering lijkt te zijn, al een win situatie te zijn voor de verwerking. Als je al alleen daarnaar kijkt dan kan ik me voorstellen dat de nabestaanden de hele situatie al beter kunnen verwerken door deze aanklacht.

Dat het frustrerend is en blijft dat de verantwoordelijken niet daadwerkelijk hun straf moeten ondergaan lijkt me van secundair belang.

Niettemin, dikke kuddo's voor het blijven graven naar de onderste steen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 00:11:15 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187513363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik denk dat de JIT deze acties onderneemt, juist omdat Rusland fuckall doet.

Had Rusland op 18 juli ( of ergens de afgelopen 5 jaar) toegeven dat het een ongeluk was, was er überhaupt nooit een strafzaak gekomen.
Het is dus trollen, dreigen en mispoezen zonder concreet doel wat niet hoort bij rechtspraak.

Doet mij denken hoe je een vermoedelijke crackdealer probeert er in te luizen.... beetje druk zetten, en hard schreeuwen in de hoop dat die z'n leverancier er bijlapt. Het is zuiverder je gewoon bij de feiten te houden.

Probleem is vooral dat Rusland als natie formeel nooit/niet/nimmer kan toegeven daar (betrokken) te zijn geweest want ...... de rest van implicaties en consequenties kan je wel uittekenen etc.etc.
pi_187513498
Nemen mensen het JIT nog serieus toen Oekraïne erin kwam en Rusland niet?

Grappig dat de JIT de aannames van de geheime dienst van Oekraïne samen met bellingcat als waarheid tot zich neemt.

Zou mensen hier aanraden om het volgende boek te lezen:
https://www.bol.com/nl/p/mh17-de-doofpotdeal/9200000034767577/

En eens verder te denken dan de NOS en RTL.

Iedereen met een kritische blik op wereldbelangen, de hele oekraïne-rusland escalatie en met name het hele MH17 schandaal weet dat Oekraïne achter de MH17 zit.

Er is trouwens, kijk eens hoe er met getuige omgegaan wordt:
pi_187513512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:22 schreef Harlekien het volgende:
Nemen mensen het JIT nog serieus toen Oekraïne erin kwam en Rusland niet?

Grappig dat de JIT de aannames van de geheime dienst van Oekraïne samen met bellingcat als waarheid tot zich neemt.

Zou mensen hier aanraden om het volgende boek te lezen:
https://www.bol.com/nl/p/mh17-de-doofpotdeal/9200000034767577/

En eens verder te denken dan de NOS en RTL.

Iedereen met een kritische blik op wereldbelangen, de hele oekraïne-rusland escalatie en met name het hele MH17 schandaal weet dat Oekraïne achter de MH17 zit.

Er is trouwens, kijk eens hoe er met getuige omgegaan wordt:
Joost Niemoller. Sorry, waste of time.
pi_187513580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Joost Niemoller. Sorry, waste of time.
Maar wel alles van Jeroen Akkermans aannemen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 00:32:20 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187513642
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:03 schreef Montagui het volgende:
Voor de nabestaanden lijkt me elke vordering, waarbij de stap van vandaag een flinke vordering lijkt te zijn, al een win situatie te zijn voor de verwerking. Als je al alleen daarnaar kijkt dan kan ik me voorstellen dat de nabestaanden de hele situatie al beter kunnen verwerken door deze aanklacht.
Daar denk ik dan anders over. Een "ongeluk" kan/kun (nofi) je "eerder" afsluiten dan een (onbestrafte) moord die deel uit gaat maken van een nationaal (gedeeld) leed.

Dat wil niet zeggen dat je het vanwege verwerking dus moet bestempelen als ongeluk....etc.etc maar het heeft (voor mij) vooralsnog er alle schijn van.
Complicerend is dat dit (als stupide ongeluk) toegeven, allerlei wrange (politieke) implicaties heeft (ook voor de "aanklagers") die redetechnisch voor nabestaanden weer irrelevant zijn. Kortom qua zaak een klassieke thriller waar nabestaanden niets mee zullen opschieten.
pi_187513724
Als je echt inzicht wil hebben in hoe de Nederlandse media je manipuleert, dan moet je dit filmpje even kijken:

Jeroen Akkermans, dé MH17 reporter. Die even een brandschoon en splinternieuw legerjackje vind (vanaf minuut 1) midden in de middle of nowhere. Don't get me started on de rest van het filmpje.
pi_187513756
quote:
Dat is niet waar.
pi_187513757
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 00:28 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Maar wel alles van Jeroen Akkermans aannemen.
Neuh. Maar Joost Niemoller in deze, Peter Breedveld o.a. en complottheorieën in het algemeen ga ik uit de weg. De aarde is niet plat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')