Zal niet de eerste keer zijn dat ze iemand omleggen, maar alle 4? Valt wel op. Zolang ze zwijgen met wie ze in Moskou contact hadden, zullen ze wel gewoon beschermd worden door de Russen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En wat als iemand nu een natuurlijke dood sterft? Niemand die dat gaat geloven.
Pleite gemaakt?quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:20 schreef Voszje het volgende:
Zullen die kerels niet gewoon allang al pleite zijn?
Maar je hoeft niet wereldkundig maken dat ze dood zijn, ze kunnen ook gewoon 'verdwijnen'.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De jit heeft vandaag namen en rugnummers bekend gemaakt, als die gasten volgend maand plots van de trap donderen/een auto ongeluk krijgen/omkomen dan geeft rusland toe dat ze betrokken waren, dat willen ze niet.
Er vlogen altijd al lijnvluchten over oorlogsgebied. De vraag die je moet stellen is of ze wisten dat er afweergeschut van het kaliber buk in het gebied aanwezig was.quote:Op woensdag 19 juni 2019 13:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Rutte en de Oekrainse regering? Zij hebben toch ook gefaald door een passagiersvliegtuig over oorlogsgebied te laten vliegen?
Dat ligt eraan. Ze hadden het misschien wel kunnen weten aangezien een dag ervoor een transporttoestel was neergeschoten in hetzelfde gebied.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:33 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Er vlogen altijd al lijnvluchten over oorlogsgebied. De vraag die je moet stellen is of ze wisten dat er afweergeschut van het kaliber buk in het gebied aanwezig was.
Maar elke geheime dienst heeft die lui gewoon in de gaten. Dat gaat, zeker in een corruptiemaatschappij als Rusland, niet heel lang goed.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet wereldkundig maken dat ze dood zijn, ze kunnen ook gewoon 'verdwijnen'.
Verantwoordelijk houden okay, maar wat het motief is maakt dus nogal een verschil. Een aantal schuimbekkende Fokkers heeft al sinds de crash constant beweerd dat Rusland bewust het bevel heeft gegeven tot het neerschieten van een Europees passagiersvliegtuig, wat een vreselijke misdaad zou zijn.quote:Westerbeke erkent dat de mogelijkheid bestaat dat de verdachten een militair vliegtuig wilden neerhalen. "Ook als dat het oorspronkelijke plan was, houden we hen verantwoordelijk voor het neerhalen van MH17."
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-tegen-rusland.html
De OVV heeft daar al een jaar of vijf geleden een onderzoek naar gedaan. Conclusie was dat Oekraïne voldoende wist om het luchtruim te sluiten.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Ze hadden het misschien wel kunnen weten aangezien een dag ervoor een transporttoestel was neergeschoten in hetzelfde gebied.
Daarentegen, MH17 vloog veel hoger dan dat toestel, dus het kan zijn dat ze dachten dat de luchtafweer die men had niet zo hoog kwam.
Valt moeilijk te bewijzen denk ik.
Alle topics over de MH17 heb ik vrij intensief gevolgd, maar persoonlijk heb ik niemand dat zien beweren. Natuurlijk is het een 'foutje', maar dat maakt het niet minder kwalijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Verantwoordelijk houden okay, maar wat het motief is maakt dus nogal een verschil. Een aantal schuimbekkende Fokkers heeft al sinds de crash constant beweerd dat Rusland bewust het bevel heeft gegeven tot het neerschieten van een Europees passagiersvliegtuig, wat een vreselijke misdaad zou zijn.
Ik volg deze kwestie al geruime tijd maar ik heb volgens mij nog niemand zien beweren dat Rusland bewust Nederlanders uit de lucht schoot. Alleen dat ze (mede)schuldig waren aan de dood van de Nederlanders.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Verantwoordelijk houden okay, maar wat het motief is maakt dus nogal een verschil. Een aantal schuimbekkende Fokkers heeft al sinds de crash constant beweerd dat Rusland bewust het bevel heeft gegeven tot het neerschieten van een Europees passagiersvliegtuig, wat een vreselijke misdaad zou zijn.
Tot nu toe lijkt het er toch op dat het geen bewuste daad van agressie van Rusland naar Nederland was, maar een stel domme agressieve separatisten die Rusland niet goed onder controle had en die het verkeerde vliegtuig neerhaalden. Nog steeds ernstig, maar dan vooral omdat Rusland haar handen ervan probeert te wassen in plaats van excuses te maken voor de betrokkenheid.
In ieder geval zijn de conclusies van de JIT geenszins een bevestiging van de hier vrij populaire theorie dat Rusland met kwade opzet bewust Nederlandse burgers heeft laten vermoorden.
Sorry pik, maar ik heb ze niet gezien.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt het er toch op dat het geen bewuste daad van agressie van Rusland naar Nederland was, maar een stel domme agressieve separatisten die Rusland niet goed onder controle had en die het verkeerde vliegtuig neerhaalden. Nog steeds ernstig, maar dan vooral omdat Rusland haar handen ervan probeert te wassen in plaats van excuses te maken voor de betrokkenheid.
In ieder geval zijn de conclusies van de JIT geenszins een bevestiging van de hier vrij populaire theorie dat Rusland met kwade opzet bewust Nederlandse burgers heeft laten vermoorden.
https://www.ad.nl/dossier(...)ak-wilders~ac945075/quote:Rechter MH17 bekend, deed eerder zaak Wilders
De rechtbank in Den Haag heeft de rechter bekendgemaakt die het proces rond de aanslag op de MH17 gaat doen. Het gaat om de ervaren rechter Hendrik Steenhuis. Hij behandelde eerder het proces tegen PVV-leider Geert Wilders in zijn minder-Marokkanenzaak.
Als die Pro-Putin PVV'ers en FVD'ers over de zeik.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:31 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik dan wel weer opvallend..zelfde rechter.
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)ak-wilders~ac945075/
Hier de Engelse versie van de note of suspicion voor Dubinsky.twitter:BearzFakey twitterde op woensdag 19-06-2019 om 14:39:04Girkin: https://t.co/q4yARNp2R3Dubinsky: https://t.co/05yer6sylPPulatov: https://t.co/eTQobf1DzyKharchenko: https://t.co/IomCTZPjfm reageer retweet
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:39 schreef Ener-G het volgende:
Het grote politieke spel erachter is natuurlijk niet dat er een lijnvlucht uit de lucht geschoten is, danwel expliciet opdracht gegeven is daartoe (dat laatste acht ik mij vrij sterk).
Waar het om gaat is dat Rusland uit alle macht niet meewerkt, want er zou daardoor eens aan het licht kunnen komen dat Rusland actief heeft meegeholpen aan het conflict op de Krim, en dat het daarmee impliceert dat het letterlijk een Russische invasie is; In plaats van een actie door sepataristen binnen de Oekraine zelf, onafhankelijk van Rusland.
Dat is nogal wat
Zeg je nou dat je denkt dat er bewust een lijnvlucht uit de lucht geschoten is? Dat geloof ik dus niet.quote:danwel expliciet opdracht gegeven is daartoe (dat laatste acht ik mij vrij sterk).
Ik zeg dat ik de theorie dat Rusland expliciet opdracht gegeven heeft om een lijnvlucht neer te halen, zoals door sommigen gesteld wordt, nogal vergezocht vind. m.a.w. ik geloof dat ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2019 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
[..]
Zeg je nou dat je denkt dat er bewust een lijnvlucht uit de lucht geschoten is? Dat geloof ik dus niet.
Dat is wel verrassend.quote:Op woensdag 19 juni 2019 16:42 schreef capricia het volgende:
Girkin/Strelkov zegt niet te komen getuigen in Nederland. Volgens Interfax.
Duidelijk, dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 19 juni 2019 16:39 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik de theorie dat Rusland expliciet opdracht gegeven heeft om een lijnvlucht neer te halen, zoals door sommigen gesteld wordt, nogal vergezocht vind. m.a.w. ik geloof dat ook niet.
Waarschijnlijker is een samenloop van omstandigheden en de fout van Oekraiense sepataristen danwel Russisch buk-personeel die dachten een militair toestel neer te halen met een incompleet buk-systeem (er hoorde nog een radarvoertuig bij).
Maar om dat nog waterdicht aan te tonen gaat 'm waarschijnlijk niet meer worden.
Zeker niet gezien hoe Rusland zich in alle bochten wringt en de boel frustreert, om maar niet te hoeven bekennen dat ze gewoon actief hebben deelgenomen aan de invasie van De Krim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |