abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165633909
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kolere. Iets voor de vrekkenkrant.

Theezakjes bewaren. Pot zetten met een zakje voor 1 kop... Reet afvegen met foldertjes...

De markt afstevenen na sluiting om rot fruit en groenten te snaaien... Achter oogstmachines aanlopen om restjes te rapen... Zelf gaan vissen... De zeebaars verkopen en dan zelf de gevangen makreel eten....

Pffff
Er was ooit zo"n vrekkentips topic hier ofzo en die is me altijd bijgebleven :D

Net als een emmer tussen je benen zetten tijdens het douchen zodat je daarmee de wc weer door kon spoelen..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165634063
quote:
19s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ps wie maakt een samenvatting van bruikbare en realistisch haalbare tips?
Niemand want die zijn voor iedereen anders, daarom lopen dit soort topics ook altijd uit de klauwen en breekt er ruzie uit over welk merk pindakaas je nu het beste kunt nemen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165635342
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:50 schreef MCH het volgende:
Een half blokje in de vaatwasser ipv een hele, doe je twee keer langer met een pak.
Waarom een blokje? Los poeder is makkelijker doseren, goedkoper en je plakt je leidingen niet vol met de zooi waar ze die blokjes mee smeden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_165635492
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom een blokje? Los poeder is makkelijker doseren, goedkoper en je plakt je leidingen niet vol met de zooi waar ze die blokjes mee smeden.
Ik ben geen huisvrouw he, kan niet alles weten.
  woensdag 28 september 2016 @ 22:01:30 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165635529
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daarom doe ik 'm 1 keer in de zoveel keer op het heetste programma. Of helpt dat niets?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165635578
Er bestaan vast tabletten die je machine weer reinigen.
pi_165635632
Dan zou ik eerder al je spul ff vluchtig afspoelen, dus geen kwak saus en allerlei zooi op je bord laten zitten. Dat gaat onmeunig rieken.
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 22:03:35 #258
382129 crew  Donna
pi_165635638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Er bestaan vast tabletten die je machine weer reinigen.
Jup, machinereiniger van Finish of Sun kan je ook weer heel goedkoop in de aanbieding scoren bij Action of Kruidvat.
pi_165635809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daarom doe ik 'm 1 keer in de zoveel keer op het heetste programma. Of helpt dat niets?
Geen idee. Ik gebruik geen blokjes :D

Ooit een monteur gehad die op die dingen liep te schelden omdat alles ervan verstopt. Toen ben ik overgestapt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_165635838
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Geen idee. Ik gebruik geen blokjes :D

Ooit een monteur gehad die op die dingen liep te schelden omdat alles ervan verstopt. Toen ben ik overgestapt.
Hij ook van werk?
pi_165635990
Heb ik m niet gevraagd.
pi_165636365
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:12 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik m niet gevraagd.
Ik heb jou echt nog nooit zien posten terwijl je al wel een tijdje meedraait. :@
pi_165641242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Daarom is er wel elke 3 maanden (en meestal nog wel vaker) een 1+1 actie of route 99 of weet ik veel wat. Dan hoef je die goedkope troep ook niet te kopen. Die heet trouwens AH Basic en niet Euroshopper zoals dat modje zegt. Leeft zij in het verleden ofzo. :')
Bij de deka nu 2 potten voor een euro volgens mij :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165641774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:03 schreef MCH het volgende:
Dan zou ik eerder al je spul ff vluchtig afspoelen, dus geen kwak saus en allerlei zooi op je bord laten zitten. Dat gaat onmeunig rieken.
Ik heb gelezen dat je dit juist niet moet doen, dat de machine dan de borden soms niet meer als echt vuil registreert zeg maar. Moet zeggen dat sinds we niet meer voorspoelen de vaat er gevoelsmatig inderdaad schoner uit komt, maar misschien zit het puur tussen m'n oren. Scheelt wel werk ^O^

Verder: als je het leuk vindt om soms in de stad te eten/lunchen of iets extra's (gebak) te halen o.i.d., houd dan socialdeal en Groupon in de gaten. Heb vorige week een bon gekocht om met twee personen ergens (de daghap, dus niet iets bijzonders) te gaan eten voor een tientje. Als je echt om geld verlegen zit is dit natuurlijk ook luxe maar wij halen zo soms ook extra lekker gebak zonder het volle pond ervoor kwijt te zijn.

Eén van de beste tips is m.i. van tevoren bedenken wat je die week gaat eten en dat baseren op de Bonus (of aanbiedingen van jouw supermarkt).
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_165641911
Mensen en hun pindakaas.. Calve is helemaal niet gezond/goed. Als je een goeie goedkopere pindakaas wilt, pak je 100% pinda's. En dan ook nog kritiek leveren wat men geeft aan hun kids.. terwijl ze zelf rommel geven.
Hypocriet much.
pi_165642303
Goed topic dit!
pi_165642587
En dan voor de echte bezuinigers:
Als je ¤ 1,02 moet afrekenen, betaal dan cash. Bespaar je direct 2%.
Als je ¤ 1,03 moet afrekenen, betaal dan met pinpas. Dan wordt er niet afgerond.

Tot in den extreme, haal in de supermarkt steeds maar één of enkele dingen zodanig dat je op een zo klein mogelijk, maar naar beneden af te ronden bedrag uitkomt.

Of, als je b.v. een bus deodorant van 3,99 wil hebben, koop er dan gelijk drie en betaal cash. Dan bespaar je zomaar 5 cent t.o.v. drie keer een losse bus.

Tot zover het gemiereneuzel.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_165642645
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:24 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat je dit juist niet moet doen, dat de machine dan de borden soms niet meer als echt vuil registreert zeg maar. Moet zeggen dat sinds we niet meer voorspoelen de vaat er gevoelsmatig inderdaad schoner uit komt, maar misschien zit het puur tussen m'n oren. Scheelt wel werk ^O^

Verder: als je het leuk vindt om soms in de stad te eten/lunchen of iets extra's (gebak) te halen o.i.d., houd dan socialdeal en Groupon in de gaten. Heb vorige week een bon gekocht om met twee personen ergens (de daghap, dus niet iets bijzonders) te gaan eten voor een tientje. Als je echt om geld verlegen zit is dit natuurlijk ook luxe maar wij halen zo soms ook extra lekker gebak zonder het volle pond ervoor kwijt te zijn.

Eén van de beste tips is m.i. van tevoren bedenken wat je die week gaat eten en dat baseren op de Bonus (of aanbiedingen van jouw supermarkt).
Wat voor machine heb jij dan, dat hij de borden kan checken of ze schoon zijn of niet? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 11:24:12 ]
pi_165642682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:20 schreef tsagld het volgende:
En dan voor de echte bezuinigers:
Als je ¤ 1,02 moet afrekenen, betaal dan cash. Bespaar je direct 2%.
Als je ¤ 1,03 moet afrekenen, betaal dan met pinpas. Dan wordt er niet afgerond.

Tot in den extreme, haal in de supermarkt steeds maar één of enkele dingen zodanig dat je op een zo klein mogelijk, maar naar beneden af te ronden bedrag uitkomt.

Of, als je b.v. een bus deodorant van 3,99 wil hebben, koop er dan gelijk drie en betaal cash. Dan bespaar je zomaar 5 cent t.o.v. drie keer een losse bus.

Tot zover het gemiereneuzel.
Doe ik al :Y)
pi_165642726
Ik lever mijn statiegeldflessen uit Duitsland (8 cent per fles) in Nederland in (10 cent). Twee cent winst per fles. Bij elke 15 kratten bier die ik koop levert mij dat 1 gratis krat op. :') :') :')
pi_165643871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Jawel, maar dan moet je soda gebruiken om de afzettingen op te lossen. Een paar borden en kopjes kan je er dan ook wel in hebben staan, maar niet altijd met soda spoelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_165643953
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:03 schreef Bart2002 het volgende:
Zeker. Ik vraag me daar overigens altijd bij af wie als die overstappremies financiert. Het totaalplaatje kan m.i. nooit zo zijn dat iedereen daar profijt van heeft. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we dat met z'n allen betalen en dat het over de hele linie gewoon duurder wordt ieder jaar. Wat zeker is dat de klant hier gewoon voor betaalt. Maar misschien niet elke klant. Je hebt dus misschien een voordeel aan anderen die meer betalen. Sociaal gezien niet in orde m.i.
Je vergeet de winst die de energielevancier tracht te behalen. In principe wordt de bonus betaalt uit de (lagere) winst van het energiebedrijf. Die die winstverlaging weer tracht te verhalen op z'n nieuwe of bestaande klanten. In die zin een vestzak/broekzak kwestie. Niets mis mee i.m.o.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_165644023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:23 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Wat voor machine heb jij dan, dat hij de borden kan checken of ze schoon zijn of niet? :D
Haha geen idee, dat zal inderdaad wel niet kloppen. Las ik niet specifiek over mijn machine overigens hoor. Maar goed, als ik google op wel of niet voorspoelen wordt eigenlijk op de meeste plekken gezegd niet doen: o.a. omdat het onnodig water kost. Echt grote etensresten wel in de prullenbak maar de rest lekker laten zitten.
pi_165644030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Ik vraag me daar overigens altijd bij af wie als die overstappremies financiert. Het totaalplaatje kan m.i. nooit zo zijn dat iedereen daar profijt van heeft. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we dat met z'n allen betalen en dat het over de hele linie gewoon duurder wordt ieder jaar. Wat zeker is dat de klant hier gewoon voor betaalt. Maar misschien niet elke klant. Je hebt dus misschien een voordeel aan anderen die meer betalen. Sociaal gezien niet in orde m.i.
Ongeveer 7% van de verzekerden veranderden afgelopen jaar van zorgverzekeraar. Moet je eens bedenken wat al die verzekeraars alsnog uitgeven aan marketing voor zo'n klein deel switchers.
pi_165644034
En die kermis begint binnenkort weer.
pi_165644051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:27 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Haha geen idee, dat zal inderdaad wel niet kloppen. Las ik niet specifiek over mijn machine overigens hoor. Maar goed, als ik google op wel of niet voorspoelen wordt eigenlijk op de meeste plekken gezegd niet doen: o.a. omdat het onnodig water kost. Echt grote etensresten wel in de prullenbak maar de rest lekker laten zitten.
Dan maar voor het stankelement.
pi_165644157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan maar voor het stankelement.
Dat snap ik nog wel. Al vraag ik me af hoe nodig een vaatwasser is als hij zo weinig draait. Wij zouden er in elk geval geen hebben genomen als we maar eens in de 4 dagen ofzo genoeg afwas hadden om hem te laten draaien. Maar goed, andere discussie wellicht!
pi_165723891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb jou echt nog nooit zien posten terwijl je al wel een tijdje meedraait. :@
Waarschijnlijk post ik niet waar jij leest?
pi_165765830
Een van de tips hier is geld per week pinnen en dan contant uitgeven. Inderdaad zie je dan per uitgave wat je over hebt maar erg overzichtelijk is dat niet. Ik reken zo veel mogelijk af per pin, ook kleine bedragen dus. Daardoor kan ik makkelijk zo nu en dan eens zien waar geld heen is gegaan. het saldo checken is best wel dagelijks te doen met een app. Meten is weten. Door zo nu en dan te kijken waar je geld weglekt krijg je meer inzicht in je kleine uitgaven die dan opeens best groot blijken te zijn.

Verder zoals al vermeld: bespaar op vaste uitgaven als abbo's e.d. Slecht één keer het werk eraan maar maandelijks het voordeel. Bovendien zijn vaste uitgaven erg vast, je kan je nooit in bochten wringen om het een keer niet uit te geven.

Bespaartip: gebruik een scheutje schoonmaakazijn als wasverzachter. Het kost erg weinig en zowel je wasgoed als je machine hebben geen last van kalk. Was ruikt neutraal, veel prettiger dan die opdringerige parfumgeuren.
pi_165766546
Beter gewone azijn. Is minder agressief voor je machine. En werkt hetzelfde.
pi_165767468
Wij bestellen 3 keer per maand boodschappen online en zijn eigenlijk veel goedkoper uit dan voorheen. We komen veel minder vaak in de supermarkt dus kopen veel minder zooi dat we toch niet nodig hebben. Tevens is het veel makkelijker om de goedkoopste producten eruit te filteren.
Wat er in de aanbieding is, dat eten we. We zijn niet zo merkvast dus dat scheelt.

Daarnaast bellen we elk jaar even met de energieleverancier en de telefoonmaatschappij wat ook weer een leuk bedrag bespaart.

Kleding proberen we zo veel mogelijk aan het einde van het seizoen te kopen (alvast voor het komende jaar). Ik heb nu bijvoorbeeld een hele stapel merkpolo's gekocht voor weinig geld.

Uitgaan doen we een stuk minder, drinken nog weleens een biertje op het terras maar meer eigenlijk niet. Gaan wel redelijk vaak uit eten maar met bijvoorbeeld de AH-actie is dit ook een stuk goedkoper. Daarnaast nodigen we vaker mensen bij ons uit voor een etentje/biertje of gaan bij iemand op bezoek.

Om controle te houden op kosten werken we met maandgeld, zowel voor de boodschappen als voor uitgaan. Komt eigenlijk nooit voor dat we te weinig hebben.
pi_165768668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:11 schreef GS-Raw het volgende:
Wij bestellen 3 keer per maand boodschappen online en zijn eigenlijk veel goedkoper uit dan voorheen. We komen veel minder vaak in de supermarkt dus kopen veel minder zooi dat we toch niet nodig hebben. Tevens is het veel makkelijker om de goedkoopste producten eruit te filteren.
Wat er in de aanbieding is, dat eten we. We zijn niet zo merkvast dus dat scheelt.

Daarnaast bellen we elk jaar even met de energieleverancier en de telefoonmaatschappij wat ook weer een leuk bedrag bespaart.

Kleding proberen we zo veel mogelijk aan het einde van het seizoen te kopen (alvast voor het komende jaar). Ik heb nu bijvoorbeeld een hele stapel merkpolo's gekocht voor weinig geld.

Uitgaan doen we een stuk minder, drinken nog weleens een biertje op het terras maar meer eigenlijk niet. Gaan wel redelijk vaak uit eten maar met bijvoorbeeld de AH-actie is dit ook een stuk goedkoper. Daarnaast nodigen we vaker mensen bij ons uit voor een etentje/biertje of gaan bij iemand op bezoek.

Om controle te houden op kosten werken we met maandgeld, zowel voor de boodschappen als voor uitgaan. Komt eigenlijk nooit voor dat we te weinig hebben.
En je woonlasten, hoe bezuinig je daarop en/of houd je die in de hand?
pi_165769128
Wij hebben onze kosten voor Ziggo flink teruggeschroefd door weer terug te gaan naar de reguliere 'analoge' kabel. Alle zenders worden op die kabel alsnog op digitale kwaliteit verzonden (en Nederland 1,2,3 zelfs in HD). Nadeel is wel dat je alleen het basispakket aan zenders hebt, maar wij keken toch al niet naar die andere zenders.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:32:40 #284
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_165769147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:31 schreef The_Temp het volgende:
Wij hebben onze kosten voor Ziggo flink teruggeschroefd door weer terug te gaan naar de reguliere 'analoge' kabel. Alle zenders worden op die kabel alsnog op digitale kwaliteit verzonden (en Nederland 1,2,3 zelfs in HD). Nadeel is wel dat je alleen het basispakket aan zenders hebt, maar wij keken toch al niet naar die andere zenders.
Wij hebben TV abonnement volledig de deur uit gedaan. Alles wat je wil zien is minstens zo goed via internet te bekijken. Enige uitzondering is denk ik sport - maar dat kijk ik toch niet :)
Chaos is a ladder.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:26:23 #285
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165770042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:36 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Kan ik AFAS Personal met een gerust hart toegang geven tot mijn bankrekening?
Nou TS, 10 pagina's met tips die zo de Viva in kunnen. Maar daar heb je geen zak aan als jouw uitgaven heel ergens anders liggen. Dus waar geef je je geld nou eigenlijk aan uit? Dat zou de discussie wat mij betreft veel interessanter maken dan of pindakaas teveel suiker bevat of niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:29:24 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165770066
quote:
Dat is gewoon het standaardpakket. Of heb je ook geen digitale ontvanger?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165770106
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is gewoon het standaardpakket. Of heb je ook geen digitale ontvanger?
Nee gewoon de meest basic kabel. Wel digitale ontvanger zelf aangeschaft op marktplaats omdat ik het wel relaxed vind om programma's te pauzeren en op te nemen. Stop je de coax in en klaar.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:48:37 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165770334
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:32 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Nee gewoon de meest basic kabel. Wel digitale ontvanger zelf aangeschaft op marktplaats omdat ik het wel relaxed vind om programma's te pauzeren en op te nemen. Stop je de coax in en klaar.
Ja, het standaardpakket dus. Met analoge zenders als bonus voor toestellen zonder digitale ontvanger.
pi_165770430
quote:
maar wij keken toch al niet naar die andere zenders
Intellectueel persoon gespot. Nu maar hopen dat analoog niet snel verdwijnt.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:55:59 #290
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_165770443
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:26 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Doe ik wel op grote lijnen. Dus echt de uitgaven van 35 euro of meer.

Ik merk inderdaad dat ik kan besparen op kleinere uitgaven. Zoals snacks,etc.
There's your problem.

Serieus: Schrijf al je vaste lasten op dan weet je wat je normaliter overhoudt voor je je geld uitgeeft aan onzin als snacks en reserveer van dat bedrag een vast bedrag wat je spaart en de rest kan je uitgeven, desnoods neem je dat bedrag contant op zodat op = op .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_165770472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Intellectueel persoon gespot. Nu maar hopen dat analoog niet snel verdwijnt.
Ben je al intellectueel als je niet naar Turkse tv en omroep Fryslan kijkt?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:19:54 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165770743
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:58 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ben je al intellectueel als je niet naar Turkse tv en omroep Fryslan kijkt?
Omrop Fryslân zit gewoon in je pakket.
pi_165771173
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Beter gewone azijn. Is minder agressief voor je machine. En werkt hetzelfde.
Consumptieazijn is inderdaad veel minder sterk als schoonmaakazijn. Echter ga je dat scheutje schoonmaakazijn toch verdunnen op een aantal liter water wat nog in de machine zit. Het enige wat in aanraking komt met de azijn zo uit de verpakking is het plastic vakje voor de wasverzachter. Het plastic kan daar prima tegen. Het rvs van de trommel kan dat beetje zuur ook prima aan zolang je er niet spanning op zet of het onverdund gaat koken of zo. Zelfs de verf op de buitenkant van de machine heeft weinig van azijn te leiden in tegenstelling tot zeepresten die er wel doorheen bijten.

Maar goed je mag er ook twee tot drie maal zo veel consumptieazijn in gieten als je denkt dat het beter is. Als je balsamico neemt krijgt je was ook nog een opvallend geurtje.
  Milf woensdag 5 oktober 2016 @ 15:56:00 #294
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165771279
Ik gebruik de app moneymanager.
Eyeopener kan ik je vertellen :X
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165771408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:32 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Wij hebben TV abonnement volledig de deur uit gedaan. Alles wat je wil zien is minstens zo goed via internet te bekijken. Enige uitzondering is denk ik sport - maar dat kijk ik toch niet :)
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:32 schreef The_Temp het volgende:

[..]

En de vaste telefoonlijn eruit gegooid?
pi_165772272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:11 schreef blomke het volgende:

[..]

En je woonlasten, hoe bezuinig je daarop en/of houd je die in de hand?
Zoals gezegd bel ik jaarlijks met de energiemaatschappij en de internet/tv aanbieder voor een korting.
  Moderator / Miss SHO woensdag 5 oktober 2016 @ 17:03:39 #297
22592 crew  Ole
pi_165772455
Alles cash betalen ipv pinnen. Is her veel zichtbaarder Ho hard je geld gaat
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:06:48 #298
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_165773411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:03 schreef Ole het volgende:
Alles cash betalen ipv pinnen. Is her veel zichtbaarder Ho hard je geld gaat
Denk dat dit vooral een goede optie is voor mensen die te snel te makkelijk geld uitgeven inderdaad. dan zie je het hard uit je handen vliegen. Maar als je meer inzicht wilt is het weer minder handig, want ik weet van mezelf dat ik een paar losse euromunten makkelijker uitgeef aan snacks dan wanneer ik het moet pinnen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 18:13:49 #299
382129 crew  Donna
pi_165773505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:06 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Denk dat dit vooral een goede optie is voor mensen die te snel te makkelijk geld uitgeven inderdaad. dan zie je het hard uit je handen vliegen. Maar als je meer inzicht wilt is het weer minder handig, want ik weet van mezelf dat ik een paar losse euromunten makkelijker uitgeef aan snacks dan wanneer ik het moet pinnen.
Same here. Cash geef ik zo even uit. Pinnen doe ik nooit zomaar.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:12:27 #300
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165774638
quote:
Betaal je nog abonnementskosten voor die analoge zenders?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik koop veel tweedehands via marktplaats, rommelmarkt of kringloopwinkel.
En dan pik ik altijd de koopjes er tussenuit, zodat ik veelal nog geld toe heb ook als ik besluit iets te verkopen. Laat een ander maar afschrijven.

Laatste aankoop kostte 2500 euro, terwijl dat 3.5 jaar terug 7000 euro kostte. En binnenkort verpats ik 'm via Duitsland voor 1000 euro meer, want de markt hier is slechter ervoor dan in Duitsland ;)

Inmiddels fiets ik rustig 20km als ik daar zin in heb, terwlijl ik vroeger voor 5km al het OV pakte als dat kon. Bespaart ook veel; een enkeltje met de trein zou me normaal al 6 euro kosten. En nu fiets ik dat stuk, doe ik er misschien 10 minuten langer over, maar bljif ik in conditie, bespaar ik 10 euro (retourtje) en ben ik heerlijk buiten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Halle_Luja op 05-10-2016 19:32:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')