Uiteindelijk is het ook maar een getal wat je thermostaat aangeeft. Deze kan ook best een afwijking hebben, dus het zou goed kunnen dat hun 23 graden op jouw thermostaat 20 graden is. Daarbij is de plaatsing van de thermostaat ook nog van invloed hierop, hangt die in de buurt van de TV of bij verlichting, kan het zijn dat je die iets hoger moet zetten dan theoretisch het beste is, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat je dan ook teveel verbruikt. En je kunt 'm ook op 15 graden zetten, maar enig comfort is ook nog gewenst.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:55 schreef Justinn het volgende:
of je huis op 20 ipv 23 graden verwarmen (ja, ik kende een stel die 23 graden lekker vond)
Goed punt, ik ben ook zeker van mening dat veel mensen veel te duur/groot wonen dan dat ze eigenlijk zouden moeten doen.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Reken eens 50 weken ¤85 dat is ¤4250/jaar. Vergelijk dat met je hypotheek; menig huishouden geeft een veelvoud daaraan uit.Dan weet je dus waar je je pro moet legen qua besparingen
Alles wat jij zegt moet op een t-shirtquote:Op dinsdag 27 september 2016 12:09 schreef LievePoetin het volgende:
Mensen willen vaak wel besparen maar er niks voor laten en dat gaat vaak niet samen.
Het is een hardnekkig misverstand dat kalkaanslag "komt" door hard water.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
Wil tzt ook een waterontharder aanschaffen. Kost wel wat, maar scheelt enorm in kalkaanslag. Dat bespaar je dan weer aan schoonmaakmiddelen of ontkalkingsmiddelen. Vooral de koffiemachine moet vaak ontkalkt worden. En dan gebruik ik al een goedkoop merk van 't Kruidvat, wat eigenlijk het officiele merk van Saeco moet zijn.
We hebben hier echt heel hard water!
Boodschappen 420quote:Op woensdag 28 september 2016 11:39 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit dat bij anderen in verhouding dan?
Het bedrag dat bij ons maandelijks naar de boodschappenrekening (is alleen voor boodschappen & benzine) gaat is de helft van de bruto hypotheek.
De onze is ook volledig annuïtair.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:05 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Boodschappen 420
Benzine 250
Bruto hypotheek 820 (geen aflossingsvrij)
Beetje jammer dat die link verwijst naar een site die het water in Amersfoort (tussen de 5.2 en 6.7) als "tamelijk hard" beoordeelt, terwijl ze net boven die link zelf dit lijstje neerzetten:quote:Op woensdag 28 september 2016 11:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een hardnekkig misverstand dat kalkaanslag "komt" door hard water.
"Hoe hard is het water nu echt in Nederland?
Op deze vraag is geen eenduidig antwoord te geven omdat het een zeer subjectieve beoordeling is. Voor de één is kraanwater met een hardheid van 7 dH inderdaad zacht, voor de ander is het juist hard. Kalkaanslag is bij die hardheid in ieder geval aan de orde van de dag, dat vormt zich namelijk al vanaf een waterhardheid van 2,7 dH. De beoordeling van de hardheid van het water hangt dus af van de eisen die de gebruiker stelt aan zijn of haar leidingwater. De hardheid van het leidingwater in uw woonplaats kunt u hier controleren. Wilt u het exact weten, kunt u het beste zelf uw waterhardheid meten met een testsetje."
http://www.waterhardheid.nl/wat-is-hard-water
En die 2,7 dH is zeer zacht water... Je hebt dus in principe altijd "last" van kalkaanslag. Ook bij zeer zacht water.
Hiero:quote:Op woensdag 28 september 2016 11:39 schreef Leandra het volgende:
Het bedrag dat bij ons maandelijks naar de boodschappenrekening (is alleen voor boodschappen & benzine) gaat is de helft van de bruto hypotheek.
Heh dat is wel een interessante...quote:Op woensdag 28 september 2016 11:39 schreef Leandra het volgende:
Deze hypotheekquote:
Hier is het 10,7. Maar ik heb er erg veel last van. Bijvoorbeeld het douchescherm, glas dat je gebruikt voor medicijnen (was ik niet elke dag af, maar spoel ik om), en inderdaad de waterkoker, wasmachine, koffiemachine, dat soort dingen.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje jammer dat die link verwijst naar een site die het water in Amersfoort (tussen de 5.2 en 6.7) als "tamelijk hard" beoordeelt, terwijl ze net boven die link zelf dit lijstje neerzetten:
0-4 dH: zeer zacht water
4-8 dH: zacht water
8-12 dH: gemiddeld water
12-18 dH: vrij hard water
18-30 dH: hard water
En je hoeft niet zo hard te poetsen. Scheelt ook.quote:Zo is er minder wasmiddel en wasverzachter nodig bij onthard water. Oasen heeft berekend dat het zachtere water zo'n 20 procent aan wasmiddel bespaart.
Wij hadden in onze vorige woning nog geen 400 bruto. Was volledig aflossingsvrij.quote:
Daarom is er wel elke 3 maanden (en meestal nog wel vaker) een 1+1 actie of route 99 of weet ik veel wat. Dan hoef je die goedkope troep ook niet te kopen. Die heet trouwens AH Basic en niet Euroshopper zoals dat modje zegt. Leeft zij in het verleden ofzo.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou en die pot pindakaas die we hier per 3 maanden gebruiken dan toch liever die calve...
Maar dat is een instelling.
Bij ons net zoiets. Alleen wat meer aan boodschappen relatief. We wonen niet zo heel duur, dat scheelt.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:39 schreef Leandra het volgende:
Schoonmaakazijn werkt erg goed. Beetje in een sprayfles en af en toe je douchecabine inspuiten helpt enorm.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is het 10,7. Maar ik heb er erg veel last van. Bijvoorbeeld het douchescherm, glas dat je gebruikt voor medicijnen (was ik niet elke dag af, maar spoel ik om), en inderdaad de waterkoker, wasmachine, koffiemachine, dat soort dingen.
Zie ook:
http://www.dichtbij.nl/al(...)in-zuid-holland.aspx
[..]
En je hoeft niet zo hard te poetsen. Scheelt ook.
Ik gebruik nu kalk weg van HG. Werkt goed als je het effe in laat werken. Beter dan Antikal e.d.
Maar minder hard water lijkt me toch wel fijn. Wmb de investering waard.
Werkt inderdaad prima. Online kopen is bij grotere aankopen vaak aardig besparen.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:46 schreef MCH het volgende:
Heb je wel iets van luxe of een duurzaam product nodig check eerst eens op tweakers of er niet ergens een kortingsactie is https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/126
Wantquote:
Slim. Alleen die rukeenden van Sun en Dreft, hebben er een condoompje om gedaan met een deel vloeibaar zodat je 'm niet kunt halveren. Nou ja, dan maar de vaatwasser stampvol en eens twee dagen draaien. Scheelt nog electrisch ook.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:50 schreef MCH het volgende:
Een half blokje in de vaatwasser ipv een hele, doe je twee keer langer met een pak.
Koop je de blokjes dan wel alleen in de bonus? Lidl heeft gewoon blokjes in vaste vorm en ook wel redelijk vaak in de aanbieding.quote:Op woensdag 28 september 2016 14:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Slim. Alleen die rukeenden van Sun en Dreft, hebben er een condoompje om gedaan met een deel vloeibaar zodat je 'm niet kunt halveren. Nou ja, dan maar de vaatwasser stampvol en eens twee dagen draaien. Scheelt nog electrisch ook.
Ik dacht dat ik de enige wasquote:Op woensdag 28 september 2016 12:50 schreef MCH het volgende:
Een half blokje in de vaatwasser ipv een hele, doe je twee keer langer met een pak.
Ik kom daarnet toevallig op tweakers tegen dat die site vrijwel uitsluitend onzin bevat. Waar je al achter was.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje jammer dat die link verwijst naar een site die het water in Amersfoort (tussen de 5.2 en 6.7) als "tamelijk hard" beoordeelt, terwijl ze net boven die link zelf dit lijstje neerzetten:
0-4 dH: zeer zacht water
4-8 dH: zacht water
8-12 dH: gemiddeld water
12-18 dH: vrij hard water
18-30 dH: hard water
En die bankrekeningen zijn gratis aan te houden?quote:Op woensdag 28 september 2016 12:52 schreef MCH het volgende:
Neem bij meerdere banken een spaarrekening en sluis het geld altijd door naar de aanbieder met de hoogste rente. Kost maar een paar klikken.
Ja.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:12 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
En die bankrekeningen zijn gratis aan te houden?
Je kunt ook de vlotter anders afstemmen lijkt me handiger.....quote:Op woensdag 28 september 2016 17:12 schreef AQuila360 het volgende:
2 bakstenen in de spoelbak van de wc doen, dan gebruik je per keer iets minder water.
Kolere. Iets voor de vrekkenkrant.quote:Op woensdag 28 september 2016 17:12 schreef AQuila360 het volgende:
2 bakstenen in de spoelbak van de wc doen, dan gebruik je per keer iets minder water.
Doe ik altijd en gaat precies. Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 28 september 2016 17:27 schreef Spanky78 het volgende:
Theezakjes bewaren. Pot zetten met een zakje voor 1 kop... Reet afvegen met foldertjes...
Knijpen in je wc rol zodat hij daarna niet zo makkelijk rolt is ook een uit de vrek categoriequote:Op woensdag 28 september 2016 17:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kolere. Iets voor de vrekkenkrant.
Theezakjes bewaren. Pot zetten met een zakje voor 1 kop... Reet afvegen met foldertjes...
De markt afstevenen na sluiting om rot fruit en groenten te snaaien... Achter oogstmachines aanlopen om restjes te rapen... Zelf gaan vissen... De zeebaars verkopen en dan zelf de gevangen makreel eten....
Pffff
maar wel weer goed voor het milieu.quote:Op woensdag 28 september 2016 17:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Knijpen in je wc rol zodat hij daarna niet zo makkelijk rolt is ook een uit de vrek categorie
Ja die snap ik nooit. Ik pak altijd 3 velletjes, het is nu niet dat ik dan meer velletjes op mijn rol hebquote:Op woensdag 28 september 2016 17:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Knijpen in je wc rol zodat hij daarna niet zo makkelijk rolt is ook een uit de vrek categorie
Ik hergebruik ook wel eens een theezakje, maar niet vaker dan 1 keer. Daarna droogt het op en wordt het viezig. Overigens is losse thee stukken goedkoper, laatst voor iets meer dan 30 euro een hele zooi gekocht waar ik zo een jaar mee door kan. Als je dan toch zakjes gebruikt kun je inderdaad best 3 tot 4 kopjes zetten met 1 zakje.quote:Op woensdag 28 september 2016 18:18 schreef Mortaxx het volgende:
Theezakjes laten drogen doe ik ook altijd. Kun je zo drie keer hergebruiken
Handdoeken drogen ipv na één keer wassen. Onderbroek nog een keer binnenstebuiten aan. Shirts en broeken gewoon even laten uitwaaien op het balkon
Hahaha ik word een beetje verliefd op starla zo. Wat een wijf...quote:Op woensdag 28 september 2016 18:04 schreef starla het volgende:
Edit: Nee, dat doen we dus niet
TS vraagt tips om te besparen, geen oplichtingstips, en als hij dat wel gevraagd had dan was het topic gelijk dichtgegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |