En poepen! Op de eerste dag had ze een spuitluierquote:Op vrijdag 23 september 2016 20:59 schreef ikke_84 het volgende:
Aaah die foto's quoi![]()
Fijn dat het goed gaat chanty![]()
Ze zet de leidsters wel aan het werk met het drinken en spugen
En wat lief dat L dat zegtmijn baby
![]()
Nazil ook een zilvervloot afgesloten?
Wat knullig dat ze de gegevens verkeerd hebben ingevoerd. Maar komt vast goed.
Mijn baby slaapt weer en man en ik hebben de avond voor elkaarvolgens mij hebben we echt een ritme te pakken
Is er een mogelijkheid dat jij met iemand praat hierover en met je man samen gaat met iemand erbij gaat bespreken wat jullie wellicht kunnen doen om het makkelijker te laten verlopen thuis?quote:Op zaterdag 24 september 2016 08:21 schreef Miezziej het volgende:
Ik wil ook een slaapbaby, ik ben kapotVannacht mental breakdown gehad
Overdag had ze weinig geslapen en veel gehuild, dat bleef in de avond en nacht ook zo. Toen ze uiteindelijk sliep kwam ze om de 2 uur voor voeding.
Ik ben echt bang voor het moment dat ik weer moet werken, weet niet hoe ik dat dan moet volhouden allemaalKan me niet voorstellen dat ze op magische wijze opeens meer gaat slapen
tot nu toe wordt het alleen maar minder ofzo
Ik zou niet weten wat we anders zouden kunnen doen, man heeft gewoon werk en familie en vrienden natuurlijk ook. Meeste dagen gaat het ook goed/beter, maar soms zitten er echt van die off-days tussen zeg maar... Man is ook wakker gebleven totdat zij ging slapen om mij te helpen. De borst kan hij natuurlijk niet geven maar hij deed dan de rest. Met de nachtvoedingen heb ik hem laten slapen zodat tenminste 1 van ons een beetje ok nachtrust heeft gehad.quote:Op zaterdag 24 september 2016 08:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Is er een mogelijkheid dat jij met iemand praat hierover en met je man samen gaat met iemand erbij gaat bespreken wat jullie wellicht kunnen doen om het makkelijker te laten verlopen thuis?
Je klinkt alsof je dit heel hard nodig hebt, kom voor jezelf op en maak er werk van
Dat aandringen is ook wel goed hoor, wat jij en de anderen als tips geven neem ik ook ten harte.quote:Op zaterdag 24 september 2016 09:02 schreef Molo het volgende:
Vraag even tips in topic ervoor Miezziej, is vast wat tegen te doen. Dat iets één keer gebeurtwil niet zeggen dat het altijd gebeurt.
Sorry dat ik zo aandring maar als ik je posts soms lees maak ik me zorgen om je en vraag ik me af of je stevig genoeg voor jezelf zorgt naast moeder zijn. Een happy moeder die alles redt zonder burnout te raken is belangrijk voor je baby (en voor jou)
ik lees zo de rest bij maar die van ons doet dat ook. Truc was om een kruik in z'n bed te leggen zodat hij niet in een koud bed komt. Dan heel snel toedekken en hopen dat hij het niet merktquote:Op zaterdag 24 september 2016 08:06 schreef Quoi het volgende:
Nazil, heeeeeerlijk!
Ik heb van 1 tot 4 met meneertje gesjouwd. Veel honger en nergens anders willen slapen dan op mij. Als ik 'm dan al slapend in de wieg leg gaan die ogen ineens open![]()
Oh jij bent gemeenquote:Op zaterdag 24 september 2016 11:48 schreef Molo het volgende:
Koos is al de 4e maat 56 romper aan het proberen aan te trekken en ik vind het te grappig dus wacht nog even met zeggen dat ze inmiddels in maat 62 zit
Wat ga je ermee doen? Weggooien?quote:Op zaterdag 24 september 2016 14:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Gefeliciteerd saarah! Wat een mooi kereltje! Dat see you later alligator pakje ook
![]()
.
Hier staan 28 flesjes gekolfde borstvoeding te ontdooien![]()
. Ik moest echt ruimte maken in de vriezer en ik was er eindelijk aan toe. Kon me er eerder niet toe aanzetten. Maar nu is het goed zo, ofzo.
Ja, is van december 2015quote:Op zaterdag 24 september 2016 14:41 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Wat ga je ermee doen? Weggooien?
Ik heb een groeiende voorraad, misschien moet ik er later maar pannenkoeken mee maken ofzo
Dit ja.quote:Op zaterdag 24 september 2016 06:58 schreef ikke_84 het volgende:
Zelf de baby pakken zonder overleg![]()
Ik heb op mijn moeder en schoonmoeder na mijn baby aan helemaal niemand gegevenik vind t niks als hij van arm naar arm gaat en daarna ook nog eens naar andere mensen ruikt
+1quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:43 schreef AwayTL het volgende:
Ik schrik er soms echt een beetje van hoe principieel sommige mensen zijn hier op fok.
Nu is uni het laatste voorbeeld dus dat haal ik aan, maar zie het meer.
Hoe, echt hoe, kan je het erg vinden dat je eigen moeder, na 6 dagen (!!!!) de baby vast wil houden in het halve uurtje dat ze bij de gratie gods heeft gekregen om haar kleindochter te ontmoeten.
Hoe durven ze een familieband te koesteren.
Ik ben benieuwd of we over 30 jaar de berichten te zien krijgen ' ik mocht mijn kleindochter pas een week na de bevalling zien en moest daarna zsm weer wieberen![]()
'
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:43 schreef AwayTL het volgende:
Ik schrik er soms echt een beetje van hoe principieel sommige mensen zijn hier op fok.
Hoe, echt hoe, kan je het erg vinden dat je eigen moeder, na 6 dagen (!!!!) de baby vast wil houden in het halve uurtje dat ze bij de gratie gods heeft gekregen om haar kleindochter te ontmoeten.
Ik ben benieuwd of we over 30 jaar de berichten te zien krijgen ' ik mocht mijn kleindochter pas een week na de bevalling zien en moest daarna zsm weer wieberen![]()
'
Dit ja!quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:43 schreef AwayTL het volgende:
'
2 dagen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 15:55 schreef Chanty het volgende:
Uni wat is laat volgens jouw moeder?
En op zich snap ik het wel van het graag willen vasthouden. Maar ik zou daarbij goed kijken naar mijn kind. Bij Lucas merkte ik na een paar weken al dat hij snel overprikkeld raakte. Hij was niet het soort baby dat je iedereen in de arm kunt drukken. Ook nu wil hij niet op schoot/ op de arm/ knuffelen met opa en oma of andere mensen. Mijn moeder kan dat moeilijk accepteren en blijft proberen. Heel irritant. Amélie daarentegen is heel makkelijk en geef ik dus ook makkelijk aan een ander. Ze lacht nu ook naar iedereen ook al is het een vreemde.
Nee, en daarnaast gewoon iets meer schijt hebben aan dat mens en chillen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 17:56 schreef Miezziej het volgende:
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik kan me best voorstellen dat je in alle rust wil voeden enzo, de borstvoeding kwam bij mij pas goed op gang toen niemand zich ermee bemoeide. Maar ik liet mijn (schoon)ouders dan gewoon beneden wachten. Als ik wilde rusten deed ik dat gewoon, ze mochten van mij best blijven als ze maar niet gingen schreeuwen ofzo
Ben nu bij mij schoonmoeder, ze maakt altijd zoveel zorgen over alles en dat vind ik wel moeilijk. Als het aan haar ligt heeft M altijd een skipak aan ofzo.
Net zei ze dat M haar ogen niet goed zijnJa, nu maak ik me ook zorgen
M staart vaak in de verte en speeltjes of boekjes vindt ze niet zo interessant. Wanneer ik aan het voeden ben kijkt ze mij wel goed aan, en ze volgt mijn gezicht ook (en die van man etc), lijkt mij dan gewoon prima toch?
Of moet ik me echt zorgen gaan maken?
Dat vind ik een goed antwoord, bedanktquote:
Welkom en wat een prachtig klein kindjequote:Op zaterdag 24 september 2016 13:22 schreef Saarah het volgende:
En fotootjes van mijn prachtige zoontje (niet quoten aub, ik haal het later weer weg):![]()
[/spoiler]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Marjolijntje op 25-09-2016 13:24:38 ]Mama van F. (2012) en M. (2016)
Tot 3 maanden kreeg de mijne helemaal geen speelgoed, ook geen mobiel boven de box, omdat hij er overprikkeld van raakte. Nu speelt hij prima passend bij zijn leeftijd. Niet te druk makenquote:Op zaterdag 24 september 2016 18:03 schreef Miezziej het volgende:
Ze is ook pas 7,5 week natuurlijk dus nog tijd genoeg voor speelgoed denk ik dan.
Dat is helemaal niet gek hoor! Zoveel ziet een baby van die leeftijd nog niet.quote:Op zaterdag 24 september 2016 17:56 schreef Miezziej het volgende:
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik kan me best voorstellen dat je in alle rust wil voeden enzo, de borstvoeding kwam bij mij pas goed op gang toen niemand zich ermee bemoeide. Maar ik liet mijn (schoon)ouders dan gewoon beneden wachten. Als ik wilde rusten deed ik dat gewoon, ze mochten van mij best blijven als ze maar niet gingen schreeuwen ofzo
Ben nu bij mij schoonmoeder, ze maakt altijd zoveel zorgen over alles en dat vind ik wel moeilijk. Als het aan haar ligt heeft M altijd een skipak aan ofzo.
M staart vaak in de verte en speeltjes of boekjes vindt ze niet zo interessant. Wanneer ik aan het voeden ben kijkt ze mij wel goed aan, en ze volgt mijn gezicht ook (en die van man etc), lijkt mij dan gewoon prima toch?
Tot over een paar wekenquote:Op zaterdag 24 september 2016 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een uur na de geboorte mijn moeder en schoonma gebeld, mijn ouders en zus kwamen gelijk nog en mijn schoonma de volgende ochtend,
Idd wat selvaria zegt, vasthouden is wat anders dan bellen... saar was een heel rustig en makkelijk kind maar als t voor mij niet oke voelde dan bleef ze bij mij liggen.
Deze keer bellen we eerst mn ouders want daar zit Saar, en die mag als allereerste langskomen, Ik heb met mijn ouders afgesproken dat zij dan even koffie drinken in t restaurant, dat boden ze zelf aan want wij hadden bedacht dat man haar ging halen, en daarna zijn ze meer dan welkom om kennis te maken met hun kleinzoon. Schoonma heeft langere reistijd dus die bel ik wel na mn ouders maar weet niet of ze dan gelijk komt.
En nu ben ik weer even foetsie.
maar waarom zo boos man, da fuck, je hebt een baby gekregen, dat vinden mensen leuk voor jullie en bijzonderquote:Op zaterdag 24 september 2016 20:19 schreef Unihipili het volgende:
Leuk en aardig allemaal, iedereen doet het anders en ik kon gewoon niet anders.
En idd schoonmoeder is meer geitenwollensok en snapt het dus wel goed.
quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:24 schreef WupWup het volgende:
Ik vind het knap van je uni, dat je op zo'n wiebelig moment als je kraamtijd je grenzen kunt aangeven zoals jij en je gezin dat nodig hebben. Bij iedereen is de situatie en zijn de verhoudingen nu eenmaal anders.
Maar ook dan is het fijn als mensen je grenzen respecteren of ze het nu leuk en bijzonder vinden of niet.. een kraamweek zonder zeurende ouders is een stuk fijner. en het zal vast niet fijn zijn voor ze maar dat is imho minder van belang.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
maar waarom zo boos man, da fuck, je hebt een baby gekregen, dat vinden mensen leuk voor jullie en bijzonder
tuurlijk, maar de manier waarop (ik weet natuurlijk niet hoe dit in het echt ging) kan ook op velerlei manieren.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar ook dan is het fijn als mensen je grenzen respecteren of ze het nu leuk en bijzonder vinden of niet.. een kraamweek zonder zeurende ouders is een stuk fijner. en het zal vast niet fijn zijn voor ze maar dat is imho minder van belang.
In wiens belang is het ook, dat langskomen en vasthouden?quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar ook dan is het fijn als mensen je grenzen respecteren of ze het nu leuk en bijzonder vinden of niet.. een kraamweek zonder zeurende ouders is een stuk fijner. en het zal vast niet fijn zijn voor ze maar dat is imho minder van belang.
Niks zorgelijks gelukkig. Wel koorts (38 +) en vervelend verkouden. Traanoogjes enzo ook. Maar ik geloof dat we het ergste gehad hebben. Vannacht was drama, maar nu ligt ze al lekker te slapen dus ik heb goede hoop voor deze nacht.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:48 schreef Molo het volgende:
Fijn dat de dag zo was, maar wel sneu van zieke kleine C, beterschap!
quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Niks zorgelijks gelukkig. Wel koorts (38 +) en vervelend verkouden. Traanoogjes enzo ook. Maar ik geloof dat we het ergste gehad hebben. Vannacht was drama, maar nu ligt ze al lekker te slapen dus ik heb goede hoop voor deze nacht.
Jouw schoonmoeder gaat straks toch ook oppassen als jij gaat werken? Hoe zie je dat tegemoet?quote:Op zaterdag 24 september 2016 17:56 schreef Miezziej het volgende:
Stiekem ben ik nog steeds een beetje boos erover. Ze wonen op bijna 1000 km. afstand, maar moesten perse met de camper komen, terwijl vliegtickets helemaal niet zo duur zijn, ook niet op redelijk korte termijn. En daarom konden ze alleen in de vakantie komen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:17 schreef Molo het volgende:
Hoe kwam dat Jagär? Lijkt mij ook heel jammer.
Moeder van Koos kan niet zelf reizen en woont best een eind weg en was moeilijk aan het doen en zichzelf aan het wegcijferen. Uiteindelijk hebben mijn zussen geregeld dat ze de volgende avond langs kon komen, ik zou het raar en jammer gevonden hebben anders.
Mjah dat zal wel balen zijn maar ik vind het dan ook weer geen recht van de oma of de plicht van de moeder. Maar ik zou zelf ook niet weten wat mijn moeder kan toevoegen of hoe ik haar erbij zou moeten betrekken.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:37 schreef Adrian4 het volgende:
Mja, elke situatie is anders, ieder zijn situatie. Ik heb altijd respect voor mensen die heel goed grenzen aan kunnen geven. Ik kan dat niet zo goed.
Maar: ik zie het nu aan de andere kant. Mijn collega is twee weken geleden oma geworden en ze wordt niet betrokken bij de baby. Zo schrijnend om te zien...
Ja stiekem zie ik daar een beetje tegenop. Misschien moet ik maar tegen haar zeggen dat ze haar zorgen met man moet bespreken, die trekt zich er minder van aanquote:Op zaterdag 24 september 2016 21:11 schreef Arja het volgende:
[..]
Jouw schoonmoeder gaat straks toch ook oppassen als jij gaat werken? Hoe zie je dat tegemoet?
Jemig, een beetje boos... Ik zou best pissed off zijn denk ik.quote:Op zaterdag 24 september 2016 21:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Stiekem ben ik nog steeds een beetje boos erover. Ze wonen op bijna 1000 km. afstand, maar moesten perse met de camper komen, terwijl vliegtickets helemaal niet zo duur zijn, ook niet op redelijk korte termijn. En daarom konden ze alleen in de vakantie komen.
Oh, ze wouden ook wel de tweede week komen, maar toen ik toen zei dat T en ik dan niet de hele dag met ze door de stad zouden lopen, maar misschien een paar uurtjes hier en een paar uurtjes daar was het ze niet waard.
Maar, naar de PhD verdediging van de duutser, op dezelfde afstand wouden ze wel komen. Kleinkind is toch een beetje belangrijker dan verdediging. Maar goed, verder zijn ze hartstikke lief en aardig, ik vond het alleen jammer.
Niet stiekem en misschien, het is belangrijk dus je moet echt over je eigen onzekerheden heen stappen. Bespreekbaar maken, duidelijkheid geven en grenzen aangeven.quote:Op zaterdag 24 september 2016 21:32 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ja stiekem zie ik daar een beetje tegenop. Misschien moet ik maar tegen haar zeggen dat ze haar zorgen met man moet bespreken, die trekt zich er minder van aan
Wat heb je nou uiteindelijk met het bierpakketje gedaanquote:Op zaterdag 24 september 2016 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Jemig, een beetje boos... Ik zou best pissed off zijn denk ik.
(Zelfde hier met mijn lul van een zwager die onderhand de meeste lame ass smoezen bedenkt om maar niet te hoeven komenDie heeft Larfje nog steeds niet gezien en dát vind ik al uitermate lomp).
Nah ja, wazig vind ik het, maar goed, enorm familiemens hier
Ik snap het niet. Je kind krijgt een kind, stel je voor! Dat is toch enorm? Ik snap heel goed hoe belangrijk het is voor de grootouders als ik denk aan hoeveel mijn kind voor me betekent.quote:Op zaterdag 24 september 2016 21:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Mjah dat zal wel balen zijn maar ik vind het dan ook weer geen recht van de oma of de plicht van de moeder. Maar ik zou zelf ook niet weten wat mijn moeder kan toevoegen of hoe ik haar erbij zou moeten betrekken.
Die staat hier nog, maar gaat morgenmiddag 'genuttigd' worden. Tien flessen speciaalbier hatsaaaaquote:Op zaterdag 24 september 2016 21:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Wat heb je nou uiteindelijk met het bierpakketje gedaan
Ik snap ook dat het belangrijk kan zijn en mijn kinderen geef ik met liefde af als het moment er naar is hoor. Maar ik zie het niet als mijn plicht. Dat mijn moeder nu oma is daar wil ik best rekening mee houden en ik doe mijn best voor contact maar ik moet dat niet imho. Als het contact niet leuk of prettig is of op een bepaald moment te veel dan gaat het gezin voor.quote:Op zaterdag 24 september 2016 21:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Je kind krijgt een kind, stel je voor! Dat is toch enorm? Ik snap heel goed hoe belangrijk het is voor de grootouders als ik denk aan hoeveel mijn kind voor me betekent.
Ik liet Melle ook niet van hand tot hand gaan, maar ik snap werkelijk niks van die territoriumdrang en de manier waarop daar hier door sommigen over gepraat wordt.
quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:23 schreef LeSage het volgende:
Zoals je het nu omschrijft vind ik het al weer heel anders overkomen, Uni. Ik schrok eerlijk gezegd ook echt van je eerste berichtje.
S. was om 3.34 geboren en we zijn rond 7 uur gaan bellen. En toen we om 11.30 thuis kwamen was mijn moeder er al. Die was speciaal in haar pauze op school op en neer gefietstdat vind ik zo lief!
Mijn zussen waren alletwee keihard aan het balen dat ze eerst nog naar school/werk moesten voor ze konden kijken (en even knuffelen).
Ik heb wel veel moeite (gehad) met mijn vader. Die is vrijwel blind, en had de eerste 2 weken ook nog eens koortslip. Hij is daar zo verdrietig over geweesthij heeft veel ellende gehad met z'n ogen, maar wil absoluut nog een hoornvliestransplantatie ondergaan, al is het maar zodat hij S. één keer kan zien.
Pfoe, zelfs het typen hierover bezorgt me een brok in mijn keel.
Ja, daar kan ik ook echt emotioneel van worden.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]ik vind dat zo mooi
![]()
De band tussen mijn ouders en saar is ook zo geweldig, vooral mn pa is zo'n veel toffere opa dan hij ooit als vader is geweest...
DAT vind ik weer wel onbeschoft idd..quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:31 schreef Nouk84 het volgende:
Emma is om 6u geboren, half 8 gingen we bellen (hoi opa! En dan niets doorhebben) en rond 12u stonden m'n ouders zus en schoonfamilie voor de deur.. Ik vond het erg fijn en voelde me goed dus iedereen was welkom. Wat ik wel heel gek vond; om 11u kwamen we thuis en beiden dus een nacht doorgehaald. De oom en tante van een vrouw hier in de straat (die ik niet eens ken!) en een buurvrouw van 2 huizen verderop doken gelijk op onze auto. Echt, dát begreep ik niet en vond ik redelijk onbeschoft. Maar ik was echt flabbergasted, dus niets van gezegd.
tofquote:Op zaterdag 24 september 2016 22:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik ook echt emotioneel van worden.
Ik had sowieso een geweldige papa. Hij was hockeycoach, bakte pannenkoeken als lunch, haalde ons op van school en haalde ons al-tijd op als we niet door de regen wilden fietsen
Hahaha, 'zie je welquote:Op zaterdag 24 september 2016 23:37 schreef Quoi het volgende:
Eerste spuugactie. Over één van de poezen, die inmiddels na 3 weken stress naast het voeden durfde te gaan liggen
quote:Op zondag 25 september 2016 08:40 schreef Nazil het volgende:
Ik houd de voedingen bij in een app. Nou heb ik blijkbaar gedroomd dat ik de baby en fles gaf en die ingevuld. Toen hij om 5 uur echt wakker werd stond er een onverklaarbare voeding in de app. Ik man nog vragen, die zegt ook dat die voeding nooit geweest is. Zo raar!
ah nee! Balenquote:Op zondag 25 september 2016 09:48 schreef Molo het volgende:
Vies...
Als ik er een dienblad overheen leg heb ik er aan twee niet genoeg zeg maar om de vlek te bedekken
Het gaat niet zozeer om de boodschap voor mij, maar meer de harde toon. Als Uni had verteld dat ze niet zo'n sterke band heeft met haar moeder is het voor mij een heel ander verhaal.quote:Op zondag 25 september 2016 10:06 schreef ikke_84 het volgende:
Ik schrik een beetje van alle reacties hier omdat iemand het anders doet dan 'normaal' is. Laat iedereen toch doen waar ze zich goed bij voelen, daar gaat het toch om?
Ik vind het knap dat uni haar grenzen heeft aangegeven en dit bijzondere moment op haar manier heeft gedaan![]()
Je kan niet in iemands privé situatie kijken en waarom moet iemand dat hier tot in details uitleggen om goedkeuring te krijgen ?
Uni ik vind het heel knap dat je het zo hebt gedaan zoals jullie het wilde en het voor jullie goed voelde
Maar waarom moet ze dat uitleggen? Als ze wel een goede band had maar dit voor haar goed voelt om het zo te doen dan moet dat toch mogen?quote:Op zondag 25 september 2016 10:25 schreef LeSage het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de boodschap voor mij, maar meer de harde toon. Als Uni had verteld dat ze niet zo'n sterke band heeft met haar moeder is het voor mij een heel ander verhaal.
Moest lachenquote:Op zondag 25 september 2016 11:19 schreef Aerenia het volgende:
Molo: gaat het wel een beetje met je? Een x aantal weken na de bevalling zo'n plens verliezen lijkt me wel schrikken
En verder is al eeuwen bekend dat het dramaqueen gehalte op fok soms wel erg hoog isBedoel maar... lees hier allerlei dingen over "trauma's" (zonder dat de betreffende persoon daar ooit hulp voor heeft gevraagd), gevoelens van "slechte moeder zijn"/"gefaald hebben", alleen maar strontirritante familieleden/vrienden (die wer-ke-lijk nergens iets van begrijpen) hebben, mannen die geen poot uitsteken, etc. Volgens mij gaat het met de meeste moeders irl wel prima, maar het is gewoon lekker om hier ongegeneerd te klagen en alles even goed aan te dikken/te overdrijven, met doel bijval te krijgen van de andere forummers (met succes vaak ook). Maar daar is het forum eigenlijk ook voor...als je dat irl zou doen, zou je nooit meer visite krijgen
Nu snap ik waarom ik nooit visite krijg...quote:Op zondag 25 september 2016 11:19 schreef Aerenia het volgende:
Molo: gaat het wel een beetje met je? Een x aantal weken na de bevalling zo'n plens verliezen lijkt me wel schrikken
En verder is al eeuwen bekend dat het dramaqueen gehalte op fok soms wel erg hoog isBedoel maar... lees hier allerlei dingen over "trauma's" (zonder dat de betreffende persoon daar ooit hulp voor heeft gevraagd), gevoelens van "slechte moeder zijn"/"gefaald hebben", alleen maar strontirritante familieleden/vrienden (die wer-ke-lijk nergens iets van begrijpen) hebben, mannen die geen poot uitsteken, etc. Volgens mij gaat het met de meeste moeders irl wel prima, maar het is gewoon lekker om hier ongegeneerd te klagen en alles even goed aan te dikken/te overdrijven, met doel bijval te krijgen van de andere forummers (met succes vaak ook). Maar daar is het forum eigenlijk ook voor...als je dat irl zou doen, zou je nooit meer visite krijgen
quote:Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef Aerenia het volgende:
Zo mooi is dat! Gelukkig gaat het een beetje!
Ik was gisteren druk met poetsen en keek af en toe naar het scherm van de babyfoon en zag A lekker slapen. Op een gegeven moment toen ik weer keek was het hele scherm gevuld met 2 grote nieuwsgierige ogen en toen een neusje en toen een open mondje met 6 tanden![]()
Bleek mevrouw opeens door te hebben hoe ze moest gaan staan en probeerde ze de babyfoon-camera op te eten (die zat vast aan het hoofdeinde van haar ledikant).
Ik kan denk ik niet harder +1 -en dan dit.quote:Op zondag 25 september 2016 10:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap de manier ook echt niet hoor.
Het is steeds de toon: "wee-oh-wee als iemand anders zou willen, ze wachten maar". Sowieso is de toon zo vaak (ook in zwangerschap en geboorte) hier dat mensen alsmaar bewust over een ieders grenzen heenlopen, alsof alles steeds maar kwade wil is.
Natuurlijk moeten grenzen worden gerespecteerd. Maar een grens aangeven met respect is blijkbaar ook een kunst.
quote:Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef mignonne het volgende:
Och dramaqueen gehalte... ik lees vooral weer een nieuwe stijl/trend/golf beweging hier. Het is iedere lichting baby's weer iets nieuws wat wel of niet bon ton is om te zeggen of te doen. De ene keer is het bon ton om vooral maar de me-to-we moeder uit te hangen, met veel alcohol en een lichtelijk afstandelijke houding tov kind, de andere keer is er een hele lichting overspannen die direct bij iedere vraag roept "nou dan zal ik wel geen goede moeder zijn hoor" die zogenaamd doen waar ze zich goed bij voelen maar vervolgens toch graag overal bevestiging over willen; en dan is er weer een lichting AP/UP aan de gang die schuimbekken van een soepstengel.en al-tijd, bij iedere lichting, is er iemand die niet in het plaatje past. En er is niets lekkerder dan met zn allen inhakken op die ene, om het goede van je eigen wereldbeeld maar weer even bevestigd te zien.
Mooie opmaat straks voor de basisschool ♡
Live and let live.
jij bent gewoon een klasse apartquote:Op zondag 25 september 2016 11:58 schreef Quoi het volgende:
Aerenia
Mignonne, welke trend zie je nu dan? Ik wil natuurlijk weten tot welke generatie moeders ik wel/niet behoor
Goede nacht hier gehad: 2 en 6 uur. En meteen weer slapen, hoezee
De me-to-we trendquote:Op zondag 25 september 2016 11:58 schreef Quoi het volgende:
Aerenia
Mignonne, welke trend zie je nu dan? Ik wil natuurlijk weten tot welke generatie moeders ik wel/niet behoor
Goede nacht hier gehad: 2 en 6 uur. En meteen weer slapen, hoezee
quote:Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef mignonne het volgende:
Och dramaqueen gehalte... ik lees vooral weer een nieuwe stijl/trend/golf beweging hier. Het is iedere lichting baby's weer iets nieuws wat wel of niet bon ton is om te zeggen of te doen. De ene keer is het bon ton om vooral maar de me-to-we moeder uit te hangen, met veel alcohol en een lichtelijk afstandelijke houding tov kind, de andere keer is er een hele lichting overspannen die direct bij iedere vraag roept "nou dan zal ik wel geen goede moeder zijn hoor" die zogenaamd doen waar ze zich goed bij voelen maar vervolgens toch graag overal bevestiging over willen; en dan is er weer een lichting AP/UP aan de gang die schuimbekken van een soepstengel.en al-tijd, bij iedere lichting, is er iemand die niet in het plaatje past. En er is niets lekkerder dan met zn allen inhakken op die ene, om het goede van je eigen wereldbeeld maar weer even bevestigd te zien.
Mooie opmaat straks voor de basisschool ♡
Live and let live.
Me to we trend?quote:Op zondag 25 september 2016 12:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
De me-to-we trend![]()
(Waarbij alle categorieën natuurlijk lekker dik zijn aangezet voor het beeld eh)
Ikzelf neig overigens meer naar die laatste categorie en kan er geen seconde van wakker liggen wat een ander daar wel of niet van vindt. En ik vind dus ook niks van hoe een ander het doet, snamelijkniemijnkindnie.
ik dacht eerst dat het reactie was op colposcopie (kijkje met microscoop down there en bioptjes), maar gezien hoeveelheid en algeheel gevoel is het gewoon toevallig samen gevallen met eerste menstruatie ja.quote:Op zondag 25 september 2016 12:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Met die laatste zin ben ik het eens. De rest herken ik minder.
Molo, ben je voor het eerst weer ongesteld geworden? Hier moet dat nog gebeuren.
Dat is ook zeker zo. En we hoeven het echt niet allemaal met elkaar eens te zijn maar sommige reacties komen wel heel hard over en voelde als onderuit halen van iemands keuze vond ik.quote:Op zondag 25 september 2016 12:00 schreef AwayTL het volgende:
Live en let live wil niet zeggen dat je nooit kritische kanttekeningen/hele grote vraagtekens mag zetten bij het gedrag van een ander.
Discussieren moet kunnen, want forum. Als we alleen maar moeten kusje kroelen wordt het wel heul snel een gezapige opeenstapeling van sneaky onderhuidse frustraties.
zo, dat is mooi kut! Zou fijn zijn als je nu dan extra lang niks hebt, gewoon omdat de eerste keren zo bizar snel waren? Hope so!quote:Op zondag 25 september 2016 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Scheisse Molo, ik zit er op te wachten hiero.
Vorige twee keren met 6 weken (en bv) ongesteld geworden, nu bijna drie mnd verder en nog niks.
Wat houdt dat in? Ik google maar kom alleen naar op de me-to-we blogquote:Op zondag 25 september 2016 12:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
De me-to-we trend![]()
(Waarbij alle categorieën natuurlijk lekker dik zijn aangezet voor het beeld eh)
Ikzelf neig overigens meer naar die laatste categorie en kan er geen seconde van wakker liggen wat een ander daar wel of niet van vindt. En ik vind dus ook niks van hoe een ander het doet, snamelijkniemijnkindnie.
Ik ken jou langer dan vandaag, en jij mij; je weet best dat ik jou nie in een hokje zou durven plakkenquote:Op zondag 25 september 2016 12:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Me to we trend?Ik ga maar eens googelen geloof ik
.
Ah wel, ik ben in real life ook niet heel trendgevoelig (wat ik heus wel jammer vind, want nooit hip enzo), dus het zal wel aan mij liggen dat ik het nu niet meer kan volgen.
![]()
Ja dat. Van Barbara van erp en femke sterken. Die vinden het leven met kinderen heul zwaar, gieten er veel alcohol in om daarmee te copen en willen vooral graag door met hun leveb zoals dat was pre-kind dus kind is wat lastig.quote:Op zondag 25 september 2016 12:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Ik google maar kom alleen naar op de me-to-we blog
Ongesteld worden, brrrrr. Waar kan ik tekenen dat dat niet gebeurt?
je zou heel je baarmoeder eruit kunnen laten slopen, weet alleen niet of dat een betere optie isquote:Op zondag 25 september 2016 12:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Ik google maar kom alleen naar op de me-to-we blog
Ongesteld worden, brrrrr. Waar kan ik tekenen dat dat niet gebeurt?
oh damnquote:Op zondag 25 september 2016 12:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat. Van Barbara van erp en femke sterken. Die vinden het leven met kinderen heul zwaar, gieten er veel alcohol in om daarmee te copen en willen vooral graag door met hun leveb zoals dat was pre-kind dus kind is wat lastig.
(Is dat overdreven ja natuurlijk id dat overdreven, daar zijn het stereotypes voor)
I knowquote:Op zondag 25 september 2016 12:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ken jou langer dan vandaag, en jij mij; je weet best dat ik jou nie in een hokje zou durven plakken
Dit is echt de meest toepasselijke benaming die er te vinden is. Idd me-to-wequote:Op zondag 25 september 2016 12:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
De me-to-we trend![]()
Das z&gquote:Op zondag 25 september 2016 14:00 schreef kwakz0r het volgende:
Rly Mignonne? Nu? Me to we?
Voor mijn gevoel buitelen momenteel voornamelijk de hoogevoelige unieke sneeuwvlokjes hier over elkaar om, met hun knuistjes vol barnsteen en wollen mutsjes op, placenta van de baby in een tasjegemaakt van colostrum, te roepen dat elke zorgverlener het slechtste met je voor heeft en dat mensen je in je cocon moeten laten.
Maar goed, ik loop misschien een trendje achter.
Wat fijn! Ook goed voor je vertrouwen denk ik.quote:Op zondag 25 september 2016 13:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Dat is de beste methode Miezziej!Oma vindt haar eigen weg wel. Mijn ervaring met F. is dat ze zich aanpast naar waar ze is. Slapen op het kdv was nooit een probleem en thuis dikke drama
![]()
Ik heb gisteren een La Leche League scholingsdag overleefd met MIk vond het dood en doodeng om te gaan ivm krampen en huilen, maar ik ging toch! Wel 3 van de 4 sessies geskipt (niet dat er nu ook maar iets blijft hangen hoor
), maar ik was er. Stiekem best een beetje trots, M. deed het hartstikke goed en lieve meiden daar voor de mental support. En net kroelde ik hem heerlijk in slaap terwijl vriend en F. naar de speeltuin waren
quote:Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef Aerenia het volgende:
Zo mooi is dat! Gelukkig gaat het een beetje!
Ik was gisteren druk met poetsen en keek af en toe naar het scherm van de babyfoon en zag A lekker slapen. Op een gegeven moment toen ik weer keek was het hele scherm gevuld met 2 grote nieuwsgierige ogen en toen een neusje en toen een open mondje met 6 tanden![]()
Bleek mevrouw opeens door te hebben hoe ze moest gaan staan en probeerde ze de babyfoon-camera op te eten (die zat vast aan het hoofdeinde van haar ledikant).
quote:Op zondag 25 september 2016 16:12 schreef Budabuddumbam het volgende:
3 weken post-partum was het schommelschip niet heel slim. Mijn darmen zitten bij mijn oren en mijn baarmoedermond bij mijn tenen.
Huge babyquote:Op zondag 25 september 2016 22:25 schreef Budabuddumbam het volgende:
we waren naar drievliet![]()
[ afbeelding ]
Hij is 3 wekenen past niet lang meer
nadeel van een 63cm baby
Oh.. wat een knapperd wel! Onze 13 maander past nog in de bak kwamen we in Wildlands vanmiddag achter nadat hij bij de bavianen bij papa op de arm in slaap gevallen was.. Best handig..quote:Op zondag 25 september 2016 22:25 schreef Budabuddumbam het volgende:
we waren naar drievliet![]()
[ afbeelding ]
Hij is 3 wekenen past niet lang meer
nadeel van een 63cm baby
Hoi nieuwe aanwasquote:Op maandag 26 september 2016 01:16 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi! (Nieuwe aanwas hier)
Afgelopen dinsdag bevallen van een zoontje M.Heerlijk kereltje en we genieten volop. Ook al komt dat gepaard met vlagen van onzekerheid, damn.
Las net een stukje terug over de kraamvisites. Nou ik had gedacht dat erg leuk te vinden van te voren, maar niet dusIk moet daar enige rust in zien te vinden geloof ik. En het idee dat overmorgen de kraamhulp weg gaat benauwd me enorm.
Ja, dat zou handiger zijn. Alleen tot nu toe wil hij die niet echt. Ik zal het weer eens proberen.quote:Op maandag 26 september 2016 11:05 schreef Arja het volgende:
Madivi dat is zeker een grote beslissing. Buiten het praktische: waar zie je jezelf en je kinderen graag wonen/wat zegt je gevoel?
Q geen fopspeen?
Kruidvat eigen merk gaan hier het bestequote:Op maandag 26 september 2016 11:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, dat zou handiger zijn. Alleen tot nu toe wil hij die niet echt. Ik zal het weer eens proberen.
Misschien een ander merk proberen. De mijne wil geen bibi, maar wel difrax. Bij andere kinderen weer precies andersomquote:Op maandag 26 september 2016 11:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, dat zou handiger zijn. Alleen tot nu toe wil hij die niet echt. Ik zal het weer eens proberen.
Ik vind die glow in the dark ook ideaal van difraxquote:Op maandag 26 september 2016 11:17 schreef Quoi het volgende:
Ah, dan ga ik vanmiddag eens even een nieuwe halen.
Tas wilde al vanaf twee maanden alleen de Avent 12-18 maanden speen. Dus ook een grotere speen aanbieden kan soms helpen. Die kleine speentjes flupten zo weer uit z'n mond.quote:Op maandag 26 september 2016 11:12 schreef Arja het volgende:
[..]
Misschien een ander merk proberen. De mijne wil geen bibi, maar wel difrax. Bij andere kinderen weer precies andersom
Ik zal proberen meer met de dag te leven inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2016 13:14 schreef Quoi het volgende:
Mies![]()
Elke dag is er één (tip: kijk gewoon niet verder) en je zult zien: elke dag merk je verbetering bij jezelf, echt.
Maar je bent al met doek naar buiten geweestEn wat doet de kleine het goed!
Dankje!quote:Op maandag 26 september 2016 07:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh buda hij is idd groot! En! Hm dat wordt dragen straks als ie niet meer past, of een grotere wandelwagen
.
Welkom soof! Heeft je man/vriend nog een paar dagen vrij als de kraam weg is? Of kan je moeder of iemand uit je omgeving misschien een uurtje per dag meehelpen/kijken/wat je wil?.
Wow! Hier hetzelfde pinkverhaal!! En de krampjes ook. Daar hebben we nu wat voor gehaald en het lijkt te werken gelukkig. Hij boert nu wat vaker en dat lucht hem op.quote:Op maandag 26 september 2016 10:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoi nieuwe aanwas![]()
Gefeliciteerd nog met M! Alles op je eigen tempoEn anders komen ze maar een weekje (of wat) later
![]()
Ik vind de dagjes alleen met mijn M. heerlijk en raad ze iedereen aan tijdens die eerste weken. Kunnen we elkaar écht leren kennenSoms sta ik voor een raadsel, maar ik kom er volgens mij altijd weer achter wat er is.
Zo is mijn pink de laatste twee dagen erg effectief. Na de fles, boeren, luier verschonen en troosten blijft M. soms wat jengelen. Door het actief benen strekken zal het wel om krampjes gaan, denk ik. Pink erin en na een paar minuten is meneertje stil en tevreden. In het begin twijfelde ik of hij misschien niet toch nog meer wilde drinken, gezien die sterke (!!) zuigreflex. Maar omdat 'ie geen tepelzoekreflex laat zien (voor mij de proef op de som of hij honger heeft ja/nee) lijkt me dat van niet.
En zo is het elke dag weer nieuwe dingen uitvinden, maar begin ik het een beetje onder de knie te krijgen
Mensen raken er van in de war merk ikquote:Op maandag 26 september 2016 08:44 schreef Madivi het volgende:
Buda wat een beer haha. Schatten veel mensen hem nu ook ouder op basis van z'n grootte? Vind wel dat ie nog echt een pril babysnoetje heeft. En na 3 weken naar een pretpark, respect haha.
Wat verdrietig dat ze zo reageerde op je wensen, het in het ziekenhuis zijn is al naar genoeg zonder al dat soort gedoe.quote:Op maandag 26 september 2016 13:08 schreef Mies_poes het volgende:
Hoi!
Ik kom me hier ook maar eens melden.
Wat een heftige periode is dit! Ik heb geen fijne periode in het ziekenhuis gehad, vond het echt vreselijk. Zij deden met M. wat ze wilden (bijvoeding geven, 'als ze zo blijft huilen nemen wij haar mee' eeeh NEE! 'Oké dan niet, als je niet wil slapen is dat jouw keuze', die toon) en ik werd nergens bij betrokken. Heb geprobeerd assertief te zijn, maar dat is best lastig als je afhankelijk bent en je niet voor je eigen kindje kunt zorgen.
M. is vorige week zaterdag geboren en sinds maandag zijn we thuis. De eerste drie dagen geen fijne kraamhulp gehad dus op dag drie besloot ik aan te geven een ander te willen en die kregen we, wat een schat!zij was zó lief en fijn om om ons heen te hebben
we hebben een negende en tiende dag gekregen en die zitten er nu op. Nu moeten we het zelf doen.
M. doet het hartstikke goed en doet het goed op de borstvoeding. Geboortegewicht was 3780 gram en inmiddels weegt ze 3950 gram.
De kraamtijd vond ik enorm heftig, ik heb zo enorm veel gehuild omdat ik zo bang was (ben) om haar te verliezenhet gaat hartstikke goed met haar maar toch... Helpt denk ook niet mee dat ze als een blauwe slappe pop ter wereld kwam met een APGAR van 3 en niet ademde.
Verder slaap ik nauwelijks dus ben enorm moe en wiebelig. Sinds vier dagen ook last van heel pijnlijke naweeën, ik lig liever nog vier uur aan de weeopwekkers zonder pijnstilling dan een uur deze naweeën.
Mijn conditie valt me ook erg tegen; nadat ik gedoucht heb ben ik zeg maar wel klaar met de dag.
Die onzekerheden van Soof herken ik heel erg. Hoop dat ik snel wat meer vertrouwen in mezelf krijg. Verder geniet ik wel heel erg van onze kleine M.gisteren lekker met haar in de doek naar buiten geweest, vonden we allebei heel fijn
Ik ga proberen mee te lezen en aan te haken.
Als ik het kan (ik begon als noob der noobs), kan iedereen het!quote:Op maandag 26 september 2016 13:19 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik zal proberen meer met de dag te leven inderdaad.
Ik vind het zo tof om te lezen hoe jij geniet van de dagen met jouw M. alleen. Dat geeft me vertrouwenhet lijkt mij heel eng, maar hoe eng kan je eigen kind eigenlijk zijn?
Zie je! Toch iets generieks aan die gebruiksaanwijzingenquote:Op maandag 26 september 2016 13:35 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Wow! Hier hetzelfde pinkverhaal!! En de krampjes ook. Daar hebben we nu wat voor gehaald en het lijkt te werken gelukkig. Hij boert nu wat vaker en dat lucht hem op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door ikke_84 op 26-09-2016 21:55:55 ]
Ik manipuleer de borstvoeding op verzoek behoorlijk. Dan voed ik een keertje extra een uur voor het bezoek komt. Misschien dat ze dan iets meer eet, dan ze anders zou doen, maar ik vind het wel praktisch..quote:Op maandag 26 september 2016 13:41 schreef Soof-87 het volgende:
En Mies wat een heftige start zeg!! Het geeft me ook vertrouwen om de dames hier bezig te zien met hun kleine die al iets verder zijn.
Ben zelf ook best emo merk ik en tijdens kraamvisite kan ik alleen maar denken: Oh ik hoop dat hij lekker door slaapt
Vooral als het visite van 'mijn' kant is die mij natuurlijk ook willen spreken. Maar ik hou mezelf wel voor: voedingen zijn belangrijker dan de visite en anders hebben ze pech.
Ik krijg bv. vanavond om 19.00 visite en heb dan echt geen idee of M. dan honger heeft. Ik voed hem om de vier uur tenzij hij zich eerder meldt en dat is best vaak zo. (En bv geven duurt best lang)
Ik las het alsof je zelf borstvoeding ging krijgen.quote:Op maandag 26 september 2016 13:41 schreef Soof-87 het volgende:
Ik krijg bv. vanavond om 19.00 visite en heb dan echt geen idee of M. dan honger heeft. Ik voed hem om de vier uur tenzij hij zich eerder meldt en dat is best vaak zo. (En bv geven duurt best lang)
quote:Op maandag 26 september 2016 18:47 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik las het alsof je zelf borstvoeding ging krijgen.
Ja snap ik. En wat werkt dat werkt!!!quote:Op maandag 26 september 2016 17:54 schreef Angst het volgende:
[..]
Ik manipuleer de borstvoeding op verzoek behoorlijk. Dan voed ik een keertje extra een uur voor het bezoek komt. Misschien dat ze dan iets meer eet, dan ze anders zou doen, maar ik vind het wel praktisch..
of ben ik u nu te erg me to we, waar het een paar post terug over ging...
quote:Op maandag 26 september 2016 17:54 schreef Quoi het volgende:
Hij ligt er nu zelfs langer op de zuigen. Ik vind 'm ineens een hele volwassen baby zo.
Alleen: hoe weet je nu dat hij niet zijn hongergevoel aan het 'wegzuigen' is? Laatste fles (een grote: 110cc) is 2 uur en een beetje geleden. Hij ligt sindsdien een beetje wakker te kirren en om zich heen te kijken en begon nu een beetje te morrelen. Speen erin en stil.
Plaatjes bij de praatjes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hier gebeurt het wel eens dat de speen van de fles vol zit en ze er dus niets uit krijgt. Als dat te lang duurt dan gaat ze huilen. Speen wordt resoluut geweigerd bij honger..How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
quote:Op maandag 26 september 2016 18:47 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik las het alsof je zelf borstvoeding ging krijgen.
Ik moest om de 3 uur en Max 4. Anders kans dat hij dag/nachtritme omdraait.quote:Op maandag 26 september 2016 20:40 schreef Soof-87 het volgende:
Ik moet trouwens om de vier uur bv. geven. Langer mocht er liever niet tussen zitten. Wel eerder als hij zich meldt.
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Hoor er verschillende verhalen over.
Ik vind 4 uur veel te lang, max 3 uur vind ik echt het uiterste.quote:Op maandag 26 september 2016 20:40 schreef Soof-87 het volgende:
Ik moet trouwens om de vier uur bv. geven. Langer mocht er liever niet tussen zitten. Wel eerder als hij zich meldt.
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Hoor er verschillende verhalen over.
Wij hebben een doosje bonbons bij de chocolaterie (dus echt lekkere) gehaald. Vonden ze (+stagiaire) heel leuk.quote:Op maandag 26 september 2016 20:43 schreef Unihipili het volgende:
Morgen laatste dag van de kraamzorg.
Ik wil haar eigenlijk nog bedanken met iets voor de fijne 10 dagen. Maar ik weet niet zo goed wat. Helemaal niet de tijd en aandacht gehad om haar beter te kennen. Als ze nou nog iets langer bleef kon dat wel.. ik begin nu weer wat te leven.
Ik weet dat ze twee kinderen heeft maar niet hoe oud (van een wazige foto schat ik tussen de 6 en 12) en wat ze leuk vinden ofzo.
Ik kwam niet verder dan een bioscoopbon... Maar misschien iemand hier nog een leuk idee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....wel 5u tussen de momenten laten 's nachts (na die ene week liep de bv dus wel erg goed). Ik en A hebben gretig gebruik gemaakt van die 5u :p . Toen A 2 weken was, was dit overigens standaard elke nacht 6 a 7u. Overdag kwam A wel vaker dan gemiddeld, maar dat maakte me met die heerlijke nachten natuurlijk niks uit.![]()
dit, flinke doosquote:Op maandag 26 september 2016 20:46 schreef Nazil het volgende:
[..]
Wij hebben een doosje bonbons bij de chocolaterie (dus echt lekkere) gehaald. Vonden ze (+stagiaire) heel leuk.
Klopt! Maar heb het idee dat ik me nog wel een tijdje emotioneel en onzeker blijf voelen. Misschien is het juist wel oke dat ze weg gaat, want ik moet het toch ook kunnen?quote:Op maandag 26 september 2016 21:14 schreef Molo het volgende:
als je het echt niet trekt kun je zelf uren bijkopen he, is misschien nog een idee?
heb je een zus, moeder, vader, vriendin, vriend/man die er is als backup?quote:Op maandag 26 september 2016 21:17 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Klopt! Maar heb het idee dat ik me nog wel een tijdje emotioneel en onzeker blijf voelen. Misschien is het juist wel oke dat ze weg gaat, want ik moet het toch ook kunnen?Het is gewoon zo spannend...
Ik kijk ook, ik kan mij er niks bij voorstellen... En toch ben ik ook bang dat het nog komt omdat depressie wel in de familie zit.quote:Op maandag 26 september 2016 21:18 schreef Quoi het volgende:
Gemiddeld komt meneer hier ook om de 3 uur, vanzelf. Er zijn pieken van max 5 uur ('s nachts en 's middags) en dalen van 1,5 uur.
Vanaf mijn roze wolk kijk ik trouwens deze docu: http://www.vpro.nl/programmas/2doc/2016/roze-wolk
Indrukwekkend.
Dat ga ik zeker terug kijken. Zag het al op Facebook voorbij komen.quote:Op maandag 26 september 2016 21:18 schreef Quoi het volgende:
Gemiddeld komt meneer hier ook om de 3 uur, vanzelf. Er zijn pieken van max 5 uur ('s nachts en 's middags) en dalen van 1,5 uur.
Vanaf mijn roze wolk kijk ik trouwens deze docu: http://www.vpro.nl/programmas/2doc/2016/roze-wolk
Indrukwekkend.
Ja m'n vriend is gelukkig deze week vrij. Super blij mee. En gelukkig ook wel moeders en vriendinnen die er altijd voor me zijn. Kan altijd bij ze terecht.quote:Op maandag 26 september 2016 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
heb je een zus, moeder, vader, vriendin, vriend/man die er is als backup?
dat vond ik erg schelen
Ja hè?quote:Op maandag 26 september 2016 21:31 schreef Soof-87 het volgende:
Marjolijntje! Heftig... Maar snap je huisarts ook niet zeg, pfff...
Ik moet wel verschonen 's nachts. Nu zulke plakpoep dat zit gewoon op z'n balletjes en luier vast.
Dat vind ik ook zo lekker, als ik S. in bed leg en hij helemaal gelukkig z'n speen in z'n mondje heeft en z'n konijntje tegen zich aan trekt.quote:Op maandag 26 september 2016 22:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn baby kan de laatste tijd ineens zelf in slaap vallen. En ze wekt met haar gelukzalige glimlach ook echt de indruk blij te zijn als ik haar in bed leg. Wat een luxe en genot voor mij.
Ik heb lekker in bad gelegen en een glaasje wijn genuttigd :-p. Nu moet het toch goed komen met dat slapen ;-).
Heftig, dat programma. Ik heb wel eens donkere gedachten gehad (in duur niet depressiewaardig gelukkig), maar juist niet in relatie tot de kinderen. Gelukkig maar.
Herkenbare spoiler, beyond vermoeiend..quote:
Beuh.quote:Op dinsdag 27 september 2016 06:30 schreef Chanty het volgende:
Welkom nieuwe mama's
Deze mama gaat maar weer eens aan het werkzie er zo tegenop.
Succesquote:Op dinsdag 27 september 2016 06:30 schreef Chanty het volgende:
Welkom nieuwe mama's
Deze mama gaat maar weer eens aan het werkzie er zo tegenop.
Ook nog na de 10e dag? We hebben al 2 halve dagen extra gehad die we met eigen bijdrage moeten betalen.quote:Op maandag 26 september 2016 21:14 schreef Molo het volgende:
als je het echt niet trekt kun je zelf uren bijkopen he, is misschien nog een idee?
Oh helemaal niet aan toe gekomen zelfsquote:Op dinsdag 27 september 2016 04:44 schreef Soof-87 het volgende:
En voor de rest de bemoedigende woorden ook!
Moet morgen de Dunstan dvd nog afkijken.Iets met te weinig uren in een dag
Ik vond/vind dat ook lastig, ik vond mijn kraam echt geweldig en toen ze wegging moest ik ook huilen. De Vk's mis ik soms ook nog steeds. Je ziet ze toch 9 maanden lang en dan opeens is het weg. Het CB voelt dan toch anders ofzo.quote:Op dinsdag 27 september 2016 09:04 schreef Unihipili het volgende:
Marjolijntje mooi dat je dit zo open deelt idd![]()
![]()
je klinkt sterk en je komt ook hier wel weer uit.
Hoop dat de hormonale anticonceptie niet meer starten ook gaat helpen.
(Heeft hier wel veel verschil gemaakt in m'n algehele welbevinden.)
[..]
Oh helemaal niet aan toe gekomen zelfs.
En idd dank ieder die bemoedigend toespreekt.
Ik vind de kraam gewoon zo fijn en gezellig. Ik heb dat niet gauw bij iemand. Zullen ook de hormonen wel zijn maar toch. En dan vind ik het jammer dat ik die nooit meer zie.
Net als met de vk... vond ik ook fijn en heb er ook iets intieme mee gedeeld en dan ineens niet meer zien..
Misschien ook omdat ik weinig support heb uit omgeving. Dat ik hier in deze stad niemand heb en me best alleen voel.
Bij de eerste ging ik bijna elke dag een boodschap doen, gewoon om er even uit te zijn. In het begin deed ik het direct na de voeding, om huilen te voorkomen, later werd ik er wat soepeler in. Ook werden de rondjes steeds groter, andere route of andere winkel dat soort dingen. In ergste geval moet je in flinke draf naar huis (of onderweg voeden).quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:11 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik vond/vind dat ook lastig, ik vond mijn kraam echt geweldig en toen ze wegging moest ik ook huilen. De Vk's mis ik soms ook nog steeds. Je ziet ze toch 9 maanden lang en dan opeens is het weg. Het CB voelt dan toch anders ofzo.
Ik voel me vaak ook best alleen. Ik kan wel hulp vragen aan mijn schoonfamilie maar dat wil ik niet echt. Ze bedoelen het vast goed, maar ik word zo moe van wat ze allemaal zeggen. Ook de toon waarop "je moet dit je moet dat". Ik moet helemaal niets![]()
Hier posten en lezen helpt mij wel, en gewoon naar buiten gaan ook al vind ik dat soms nog eng
Voor hem is het ook echt niet makkelijk (geweest) nee. Mentaal kan hij me niet heel goed steunen, man hequote:Op dinsdag 27 september 2016 11:21 schreef Sull het volgende:
Marjolijn, wat heftig joh. Ik heb je verhaal wel gevolgd in Z&G, vind het echt knap hoe je door de zwangerschap heen bent gekomen en zo hard aan hé zelf hebt gewerkt. Het klinkt alsof je ook steeds echt goede mensen om je heen verzameld hebt, fijn! Hoe is je partner er eigenlijk onder? Het lijkt me vanaf de zijlijn ook heel heftig om mee te maken?!
Ik vind het knap dat je dat taboe doorbreekt. Dat helpt mensen, mij ook bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:35 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Voor hem is het ook echt niet makkelijk (geweest) nee. Mentaal kan hij me niet heel goed steunen, man heMaar praktisch deed en doet hij heel veel. Zeker zwanger kon ik helemaal niks en was het een uitdaging om als enige "taak" van de dag bijvoorbeeld de schone vaat op te ruimen.. Laat staan dat ik dingen moest regelen en uitzoeken (dat is normaal mijn ding, hij is heel chaotisch). En gewoon om degene waar je veel om geeft zo te zien worstelen zonder er zelf iets mee te kunnen is heel rot.
Ik heb nu hele fijne hulp om me heen ja, maar dat is ook echt niet makkelijk geweest om dat rond te krijgen. Zeker omdat de reguliere weg voor mij niet de goede was.
Molo, je zei nog iets over timing van vragen, zwanger was misschien niet het beste moment geweest nee. Maar nu is het prima hoor. Het is met vlagen echt nog wel verrot en donker en ik ben er helemaal niet trots op. Maar erover praten helpt wel en bewustwording bij anderen is ook goed. Er is zo enorm veel onbegrip voor.. Niet gek, want het is ook niet te begrijpen. Maar soms doet dat onbegrip wel echt zeer. "Ga gewoon even een rondje lopen buiten in de zon" krijg je dan te horen. Ja maar hoe dan?
Quoi wat fijn!! Heerlijk!
M. slaapt echt al de hele ochtend in de boxik heb al een was gedaan, gekookt en de keuken opgeruimd. En hij slaapt nog steeds. En nu durf ik niks meer te doen, want hij zal vast zo wakker worden
Vandaag de laatste dag Daktarin, eindelijk! Hopelijk worden vanaf morgen de krampjes ook weer minder. Rotspul.
Ik heb mijn vk maar 3 maanden gezien geloof ik maar fijne tijd. Zoveel beter dan die ik ervoor had.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:11 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik vond/vind dat ook lastig, ik vond mijn kraam echt geweldig en toen ze wegging moest ik ook huilen. De Vk's mis ik soms ook nog steeds. Je ziet ze toch 9 maanden lang en dan opeens is het weg. Het CB voelt dan toch anders ofzo.
Oh dat deed ik met kraamzorg ook welquote:Op dinsdag 27 september 2016 16:13 schreef Mies_poes het volgende:
Uni en Soof, vandaag laatste dag kraamhulp he? Dus van ons was gisteren voor het laatst en ik zag er erg tegenop om vanaf vandaag zonder haar te zijn, maar ik blijk het heerlijk te vinden!lekker aanmodderen met z'n drietjes en ongegeneerd in blote tetten door huis lopen met m'n broek op m'n knieën
Door deze dag krijg ik steeds meer vertrouwen in dat we het goed doen en ik heb nu al geleerd dat naar mijn eigen (moeder)gevoel luisteren het beste is. We komen er wel
Bleh! Maar wel fijn van de kraam voor julliequote:Op dinsdag 27 september 2016 16:51 schreef Soof-87 het volgende:
Mies wat een goede start zo zonder kraamhulp!! Heerlijk!!
M'n kraamhulp zou idd vandaag voor het laatst er zijn maar ze komt nog twee daagjes extra, omdat de kleine man ineens teveel was afgevallen.Dan wordt de VK gebeld en zij bepaalt dan of je een verlenging krijgt.
Vind het heel fijn dat ze twee dagen langer blijft, maar niet ten koste van M.Hij oogt wel heel tevreden verder.
Als je gewoon de volle mep betaalt komen ze gewoon zo lang je wilt jaquote:Op dinsdag 27 september 2016 09:01 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ook nog na de 10e dag? We hebben al 2 halve dagen extra gehad die we met eigen bijdrage moeten betalen.
quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:22 schreef Nazil het volgende:
Kennen jullie het verhaal van die winkelmedewerker die het openen van de zilvervlootrekening vorige week verprutst had? Er komt nu net een pakketje met een fles cava, doos bonbons en een knuffel binnen met de groeten van de klantenservice
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Larfje hier had er trek van, in de auto onderweg even gestopt, tankte ze ineens 190 cc weg![]()
Dat dat past!?!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
In onze woonplaats is er een gratis verschoonruimte, wc en borstvoedigsplekquote:Op dinsdag 27 september 2016 18:04 schreef Chanty het volgende:
Lol Quoi ik ga altijd bij de toiletten even kijken maar vaak zat is er geen verschoonplekje.
Ja dat hoorde ik vandaag inderdaad. Dat kan nou ook weer niet uitquote:Op dinsdag 27 september 2016 17:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je gewoon de volle mep betaalt komen ze gewoon zo lang je wilt ja
Via de zorgverzekering de daadwerkelijke rekening gezien van de kraamzorg.. Wat een bedragquote:Op dinsdag 27 september 2016 19:27 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik vandaag inderdaad. Dat kan nou ook weer niet uit. Die 5 euro (ofzo) eigen bijdrage helemaal prima maar 40 euro nope.
Ik wou dat ik 45 euro per uur verdiendequote:Op dinsdag 27 september 2016 20:04 schreef Unihipili het volgende:
Valt toch wel mee? Delen door 49 en het is een vrij normaal uurloon toch?
Meer dan 7% ofzo!? Ik weet het geen eens preciesquote:Op dinsdag 27 september 2016 17:09 schreef Quoi het volgende:
Mies, that's the way to go!
Ik heb mezelf vanmiddag op dat terras maar even ingeleefd in de Me-to-we generatie en heb er een wijntje bij besteld. Toen heb ik Max verschoond op een bankje en kreeg ik de subtiele hint van de bediening dat er ook een verschoonhoek binnen wasZulke kleine drollies en billetjes, ik vond dat dat wel 'even' kon.
Onverantwoord dusMaar wel gezellig! En zowaar een Fok!er incl. mini kennismaking
en Max slaapt nóg!
[..]
Bleh! Maar wel fijn van de kraam voor jullie
Hoeveel is M. kwijt aan gewicht?
Ik doe idd bijna niksquote:Op dinsdag 27 september 2016 20:14 schreef Soof-87 het volgende:
En Uni: morgen lekker je eigen ritme hanteren he. Niet teveel willen en doen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |