abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165542693
Mijn ouders waren vrij terughoudend met direct langskomen, maar mijn drie zussen wilden wel allemaal direct komen kijken. En dan lekker ervaringen delen, over hoeveel pijn het allemaal doet, hoe rugweeën voelen, etc. O+ . Ik zat er niet per se op te wachten op dat moment (ik was echt net thuis uit het ziekenhuis), maar het was ook heel mooi. Het is een moment in je leven waarop je die band met andere vrouwen (zoals je moeder/zussen/vriendinnen) weer extra kunt voelen, verstevigen en daar kun je ook energie uit halen. Maar misschien zeg ik nu iets heel ouderwets. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 24 september 2016 @ 22:10:18 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165542767
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Je kind krijgt een kind, stel je voor! Dat is toch enorm? Ik snap heel goed hoe belangrijk het is voor de grootouders als ik denk aan hoeveel mijn kind voor me betekent.

Ik liet Melle ook niet van hand tot hand gaan, maar ik snap werkelijk niks van die territoriumdrang en de manier waarop daar hier door sommigen over gepraat wordt.
Ik snap ook dat het belangrijk kan zijn en mijn kinderen geef ik met liefde af als het moment er naar is hoor. Maar ik zie het niet als mijn plicht. Dat mijn moeder nu oma is daar wil ik best rekening mee houden en ik doe mijn best voor contact maar ik moet dat niet imho. Als het contact niet leuk of prettig is of op een bepaald moment te veel dan gaat het gezin voor.

Maar ik den ook dat het heel erg zal afhangen van de band die er al is. Of hoe de ouder omgaat met de grenzen etc etc
  zaterdag 24 september 2016 @ 22:10:23 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165542769
Ik heb met mijn zusjes (beide moeder) en beste vriendin (grote kinderwens) keihard samen zitten huilen toen ze op kraamvisite kwamen O+

It's my party and I cry if I want to etc :+

Was wel fijn vond ik :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165542879
Ja ik heb echt 89438 manieren geprobeerd om mijn moeder erbij te betrekken, tijdens de zwangerschap al. Maar er is geen klik wat dat betreft. Die is er sowieso nooit geweest.
Ik deelde ook dingen over de bevalling en dan enige wat ze kan zeggen is ja het is heel zwaar.
pi_165543057
Zoals je het nu omschrijft vind ik het al weer heel anders overkomen, Uni. Ik schrok eerlijk gezegd ook echt van je eerste berichtje.

S. was om 3.34 geboren en we zijn rond 7 uur gaan bellen. En toen we om 11.30 thuis kwamen was mijn moeder er al. Die was speciaal in haar pauze op school op en neer gefietst O+ dat vind ik zo lief!
Mijn zussen waren alletwee keihard aan het balen dat ze eerst nog naar school/werk moesten voor ze konden kijken (en even knuffelen).

Ik heb wel veel moeite (gehad) met mijn vader. Die is vrijwel blind, en had de eerste 2 weken ook nog eens koortslip. Hij is daar zo verdrietig over geweest :'( hij heeft veel ellende gehad met z'n ogen, maar wil absoluut nog een hoornvliestransplantatie ondergaan, al is het maar zodat hij S. één keer kan zien.
Pfoe, zelfs het typen hierover bezorgt me een brok in mijn keel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165543121
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:23 schreef LeSage het volgende:
Zoals je het nu omschrijft vind ik het al weer heel anders overkomen, Uni. Ik schrok eerlijk gezegd ook echt van je eerste berichtje.

S. was om 3.34 geboren en we zijn rond 7 uur gaan bellen. En toen we om 11.30 thuis kwamen was mijn moeder er al. Die was speciaal in haar pauze op school op en neer gefietst O+ dat vind ik zo lief!
Mijn zussen waren alletwee keihard aan het balen dat ze eerst nog naar school/werk moesten voor ze konden kijken (en even knuffelen).

Ik heb wel veel moeite (gehad) met mijn vader. Die is vrijwel blind, en had de eerste 2 weken ook nog eens koortslip. Hij is daar zo verdrietig over geweest :'( hij heeft veel ellende gehad met z'n ogen, maar wil absoluut nog een hoornvliestransplantatie ondergaan, al is het maar zodat hij S. één keer kan zien.
Pfoe, zelfs het typen hierover bezorgt me een brok in mijn keel.
:'( ik vind dat zo mooi O+

De band tussen mijn ouders en saar is ook zo geweldig, vooral mn pa is zo'n veel toffere opa dan hij ooit als vader is geweest... O+
S. 2014
J. 2016
pi_165543180
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:'( ik vind dat zo mooi O+

De band tussen mijn ouders en saar is ook zo geweldig, vooral mn pa is zo'n veel toffere opa dan hij ooit als vader is geweest... O+
Ja, daar kan ik ook echt emotioneel van worden.
Ik had sowieso een geweldige papa. Hij was hockeycoach, bakte pannenkoeken als lunch, haalde ons op van school en haalde ons al-tijd op als we niet door de regen wilden fietsen O+
  zaterdag 24 september 2016 @ 22:31:57 #108
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165543236
Emma is om 6u geboren, half 8 gingen we bellen (hoi opa! En dan niets doorhebben :') ) en rond 12u stonden m'n ouders zus en schoonfamilie voor de deur.. Ik vond het erg fijn en voelde me goed dus iedereen was welkom. Wat ik wel heel gek vond; om 11u kwamen we thuis en beiden dus een nacht doorgehaald. De oom en tante van een vrouw hier in de straat (die ik niet eens ken!) en een buurvrouw van 2 huizen verderop doken gelijk op onze auto. Echt, dát begreep ik niet en vond ik redelijk onbeschoft. Maar ik was echt flabbergasted, dus niets van gezegd.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 24 september 2016 @ 22:32:27 #109
220609 Nouk84
pi_165543246
LeSage :*
pi_165543303
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:31 schreef Nouk84 het volgende:
Emma is om 6u geboren, half 8 gingen we bellen (hoi opa! En dan niets doorhebben :') ) en rond 12u stonden m'n ouders zus en schoonfamilie voor de deur.. Ik vond het erg fijn en voelde me goed dus iedereen was welkom. Wat ik wel heel gek vond; om 11u kwamen we thuis en beiden dus een nacht doorgehaald. De oom en tante van een vrouw hier in de straat (die ik niet eens ken!) en een buurvrouw van 2 huizen verderop doken gelijk op onze auto. Echt, dát begreep ik niet en vond ik redelijk onbeschoft. Maar ik was echt flabbergasted, dus niets van gezegd.
DAT vind ik weer wel onbeschoft idd..

Ik kwam thuis en stap uit de auto met maxicosi en kom een buurjongen tegen (jr of 24) die zegt tegen man, hoe is t... dus (8> zegt ja moe maar trotse vader he... oh was GM zwanger dan?... :'( ;( ;( :')
S. 2014
J. 2016
pi_165543326
Ik had het mijn moeder verteld via whatsapp :+ Maarja zij woont in Amerika.
Onze band is niet zo goed. Ik weet niet precies hoe dat komt, alsof onze persoonlijkheden gewoon helemaal niet bij elkaar passen ofzo. Soms vragen mensen of ik haar mis omdat ze zo ver weg woont, maar ik heb er wel vrede mee eigenlijk. Zij is gelukkig daar en ik heb mijn ding hier.

Ik geef M wel af aan anderen, maar ik zit wel altijd te kijken :+ Dan denk ik O+ mijn O+ baby, geef terug! :P
pi_165544027
LeSage daar krijg ik ook een brok van in mijn keel.

Mijn moeder was bij de bevalling. Ik vond het mooi om met haar te delen en zij wilde ook zo graag. Toen Emmy eindelijk om 19:45 werd geboren na een bevalling van 40 uur, moest ik alsnog naar de ok. Toen wilde ik niet dat er mensen zouden komen terwijl ik niet bij de ontmoeting zou zijn.
Mijn vader is gekomen, mede om mijn moeder op te halen. De arme man had vreselijk in spanning gezeten, want nadat mijn moeder had gesmst dat ik volledige ontsluiting had, heeft hij uren niks meer gehoord. Hij dacht echt dat het mis was gegaan.
Ik wilde mijn naasten eigenlijk zelf bellen maar dat ging niet vanwege de ok en iedereen zat al zo lang in spanning.

De volgende dag in het ziekenhuis kwamen mijn beste vriendin, zus en schoonouders en ik vond het heerlijk om mijn meisje te showen en met hen te delen.
  zaterdag 24 september 2016 @ 23:37:23 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165544642
Eerste spuugactie. Over één van de poezen, die inmiddels na 3 weken stress naast het voeden durfde te gaan liggen :D
  zaterdag 24 september 2016 @ 23:45:18 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165544800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:28 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik ook echt emotioneel van worden.
Ik had sowieso een geweldige papa. Hij was hockeycoach, bakte pannenkoeken als lunch, haalde ons op van school en haalde ons al-tijd op als we niet door de regen wilden fietsen O+
tof O+ En treurig van zijn blindheid.

Mijn vader deed niet veel met ons, maar hij deed op zijn man zijn best. En we halen nu in :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165547727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:37 schreef Quoi het volgende:
Eerste spuugactie. Over één van de poezen, die inmiddels na 3 weken stress naast het voeden durfde te gaan liggen :D
Hahaha, 'zie je wel }:|'
pi_165547918
Ik houd de voedingen bij in een app. Nou heb ik blijkbaar gedroomd dat ik de baby en fles gaf en die ingevuld. Toen hij om 5 uur echt wakker werd stond er een onverklaarbare voeding in de app. Ik man nog vragen, die zegt ook dat die voeding nooit geweest is. Zo raar!
pi_165548224
Mijn moeder was alledrie de keren bij de bevalling. O+

Met de eerste ben ik met 9 weken naar de tropen gevlogen. Toen zag mijn vader haar voor het eerst life. Ik zal dat moment op het vliegveld daar nooit vergeten. O+ :'( O+

Bij de tweede kwam mijn vader twee dagen na zijn geboorte aan in Nl, mijn broertje kwam toen ook langs en ik heb toen meteen een mannenfoto geknipt O+ .

En bij de derde kwam mijn vader met mijn grote duo naar het ziekenhuis. Ze waren er binnen het uur :D O+ O+ O+
  zondag 25 september 2016 @ 09:41:28 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165548335
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 08:40 schreef Nazil het volgende:
Ik houd de voedingen bij in een app. Nou heb ik blijkbaar gedroomd dat ik de baby en fles gaf en die ingevuld. Toen hij om 5 uur echt wakker werd stond er een onverklaarbare voeding in de app. Ik man nog vragen, die zegt ook dat die voeding nooit geweest is. Zo raar!
_O-

En Groofs, mooi man O+
Sowieso, mooie verhalen en ontroerend. Alle punten van leven komen samen met geboorte van een kleintje heb ik het idee.

En dan een paar weken erna (vanmorgen dus).....

Wakker worden in een plas bloed *O*

}:|

Echt een plas, lijkt wel een horrorscene hier... En ik dacht 'jeej, de waterdichte molton zit er nog omheen'.
Maar neeeeee, die had man er om onduidelijke reden afgehaald laatste verschoonbeurt........

GVD!
pi_165548403
Ah balen Molo! Matras vies? Weken in zout water en vanish deed het ook goed!
Hier laatst ook, niks gelekt tijdens de eerste dagen na de bevalling en als het dan bijna over is lek je nog even goed door in het bed }:|
  zondag 25 september 2016 @ 09:48:31 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165548409
Vies...

Als ik er een dienblad overheen leg heb ik er aan twee niet genoeg zeg maar om de vlek te bedekken :X
pi_165548546
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 09:48 schreef Molo het volgende:
Vies...

Als ik er een dienblad overheen leg heb ik er aan twee niet genoeg zeg maar om de vlek te bedekken :X
ah nee! Balen
-O-
pi_165548677
Ik schrik een beetje van alle reacties hier omdat iemand het anders doet dan 'normaal' is. Laat iedereen toch doen waar ze zich goed bij voelen, daar gaat het toch om?
Ik vind het knap dat uni haar grenzen heeft aangegeven en dit bijzondere moment op haar manier heeft gedaan :*
Je kan niet in iemands privé situatie kijken en waarom moet iemand dat hier tot in details uitleggen om goedkeuring te krijgen ?

Uni ik vind het heel knap dat je het zo hebt gedaan zoals jullie het wilde en het voor jullie goed voelde :*
pi_165548979
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:06 schreef ikke_84 het volgende:
Ik schrik een beetje van alle reacties hier omdat iemand het anders doet dan 'normaal' is. Laat iedereen toch doen waar ze zich goed bij voelen, daar gaat het toch om?
Ik vind het knap dat uni haar grenzen heeft aangegeven en dit bijzondere moment op haar manier heeft gedaan :*
Je kan niet in iemands privé situatie kijken en waarom moet iemand dat hier tot in details uitleggen om goedkeuring te krijgen ?

Uni ik vind het heel knap dat je het zo hebt gedaan zoals jullie het wilde en het voor jullie goed voelde :*
Het gaat niet zozeer om de boodschap voor mij, maar meer de harde toon. Als Uni had verteld dat ze niet zo'n sterke band heeft met haar moeder is het voor mij een heel ander verhaal.
pi_165549194
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 10:25 schreef LeSage het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de boodschap voor mij, maar meer de harde toon. Als Uni had verteld dat ze niet zo'n sterke band heeft met haar moeder is het voor mij een heel ander verhaal.
Maar waarom moet ze dat uitleggen? Als ze wel een goede band had maar dit voor haar goed voelt om het zo te doen dan moet dat toch mogen?
Het is ook maar net hoe je haar bericht leest. Misschien bedoelde ze het niet zo hard als je het gelezen hebt?
Niet iedereen heeft de gave om alles zo mooi te verwoorden als bv bloesem dat kan. Ik kan dat iig niet en kom daardoor nog wel eens botter over dan ik bedoel. (Ik bedoel t nu bv ook alleen maar goed en ben niet boos ofzo ;) maar vind t wel sneu voor Uni dat ze zo bak kritiek over zich heen krijgt)

Ik zou het ook niet zo doen en kan me ook het verdriet van opa/oma voorstellen maar ik kan het wel respecteren als iemand het zo wil doen. Dit is een moment wat je maar 1x kan doen en dat moet je doen zoals het voor jou en je man goed voelt en niet hoe andere het zouden willen.
Maar goed dat is mijn mening maar
;)

[ Bericht 2% gewijzigd door ikke_84 op 25-09-2016 10:52:11 ]
pi_165549310
Ik snap de manier ook echt niet hoor.

Het is steeds de toon: "wee-oh-wee als iemand anders zou willen, ze wachten maar :{w ". Sowieso is de toon zo vaak (ook in zwangerschap en geboorte) hier dat mensen alsmaar bewust over een ieders grenzen heenlopen, alsof alles steeds maar kwade wil is.

Natuurlijk moeten grenzen worden gerespecteerd. Maar een grens aangeven met respect is blijkbaar ook een kunst.
pi_165549455
Ja, wel eens Groofs. Ik lees vooral veel perfectionisme, het liefst alles regisseren/controleren. Er zit dan maar weinig ontspanning of relativering in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165549597
Molo: gaat het wel een beetje met je? Een x aantal weken na de bevalling zo'n plens verliezen lijkt me wel schrikken :{

En verder is al eeuwen bekend dat het dramaqueen gehalte op fok soms wel erg hoog is :') Bedoel maar... lees hier allerlei dingen over "trauma's" (zonder dat de betreffende persoon daar ooit hulp voor heeft gevraagd), gevoelens van "slechte moeder zijn"/"gefaald hebben", alleen maar strontirritante familieleden/vrienden (die wer-ke-lijk nergens iets van begrijpen) hebben, mannen die geen poot uitsteken, etc. Volgens mij gaat het met de meeste moeders irl wel prima, maar het is gewoon lekker om hier ongegeneerd te klagen en alles even goed aan te dikken/te overdrijven, met doel bijval te krijgen van de andere forummers (met succes vaak ook). Maar daar is het forum eigenlijk ook voor...als je dat irl zou doen, zou je nooit meer visite krijgen c_/
  zondag 25 september 2016 @ 11:27:10 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165549716
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 11:19 schreef Aerenia het volgende:
Molo: gaat het wel een beetje met je? Een x aantal weken na de bevalling zo'n plens verliezen lijkt me wel schrikken :{

En verder is al eeuwen bekend dat het dramaqueen gehalte op fok soms wel erg hoog is :') Bedoel maar... lees hier allerlei dingen over "trauma's" (zonder dat de betreffende persoon daar ooit hulp voor heeft gevraagd), gevoelens van "slechte moeder zijn"/"gefaald hebben", alleen maar strontirritante familieleden/vrienden (die wer-ke-lijk nergens iets van begrijpen) hebben, mannen die geen poot uitsteken, etc. Volgens mij gaat het met de meeste moeders irl wel prima, maar het is gewoon lekker om hier ongegeneerd te klagen en alles even goed aan te dikken/te overdrijven, met doel bijval te krijgen van de andere forummers (met succes vaak ook). Maar daar is het forum eigenlijk ook voor...als je dat irl zou doen, zou je nooit meer visite krijgen c_/
Moest lachen :D

Ik ben er wel beetje naar van ja, dus koffie, voer en serie op de bank en maar even niet die awesome wandeling vanmiddag maken.
Maar as we speak zit ik mijn meisje via de babyfoon te begluren die boven op haar duim/knuistje ligt te sabbelen met veel geluid en dat is toch godverdorie mooi man O+
En bloedfeest waard hoor :D O+
pi_165550023
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 11:19 schreef Aerenia het volgende:

Nu snap ik waarom ik nooit visite krijg... :o :+

Lijkt me ook schrikken Molo! Maar dat via de babyfoon klinkt wel heel schattig O+

Vannacht heeft M even in haar eigen bed geslapen :o Blijkbaar heb ik toen zo diep geslapen dat ik dacht dat het maar 5 minuten waren, terwijl het ongeveer 1,5 uur was :+ Beetje apart schema gister, 23-24-2-5-9 :+ Vanaf 2 uur heeft ze bij ons geslapen. De kruik werkt hier dus ook wel redelijk :P
pi_165550028
Och dramaqueen gehalte... ik lees vooral weer een nieuwe stijl/trend/golf beweging hier. Het is iedere lichting baby's weer iets nieuws wat wel of niet bon ton is om te zeggen of te doen. De ene keer is het bon ton om vooral maar de me-to-we moeder uit te hangen, met veel alcohol en een lichtelijk afstandelijke houding tov kind, de andere keer is er een hele lichting overspannen die direct bij iedere vraag roept "nou dan zal ik wel geen goede moeder zijn hoor" die zogenaamd doen waar ze zich goed bij voelen maar vervolgens toch graag overal bevestiging over willen; en dan is er weer een lichting AP/UP aan de gang die schuimbekken van een soepstengel. :Y) en al-tijd, bij iedere lichting, is er iemand die niet in het plaatje past. En er is niets lekkerder dan met zn allen inhakken op die ene, om het goede van je eigen wereldbeeld maar weer even bevestigd te zien.

Mooie opmaat straks voor de basisschool ♡
Live and let live.
:)
pi_165550047
O+ Zo mooi is dat! Gelukkig gaat het een beetje! :)

Ik was gisteren druk met poetsen en keek af en toe naar het scherm van de babyfoon en zag A lekker slapen. Op een gegeven moment toen ik weer keek was het hele scherm gevuld met 2 grote nieuwsgierige ogen en toen een neusje en toen een open mondje met 6 tanden :')

Bleek mevrouw opeens door te hebben hoe ze moest gaan staan en probeerde ze de babyfoon-camera op te eten (die zat vast aan het hoofdeinde van haar ledikant). O+
  zondag 25 september 2016 @ 11:47:03 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550139
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef Aerenia het volgende:

Ik was gisteren druk met poetsen en keek af en toe naar het scherm van de babyfoon en zag A lekker slapen. Op een gegeven moment toen ik weer keek was het hele scherm gevuld met 2 grote nieuwsgierige ogen en toen een neusje en toen een open mondje met 6 tanden :')

Bleek mevrouw opeens door te hebben hoe ze moest gaan staan en probeerde ze de babyfoon-camera op te eten (die zat vast aan het hoofdeinde van haar ledikant). O+
_O- _O- _O-

Net zo'n wildpark camera, hahahaha
  zondag 25 september 2016 @ 11:55:46 #133
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165550315
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 10:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap de manier ook echt niet hoor.

Het is steeds de toon: "wee-oh-wee als iemand anders zou willen, ze wachten maar :{w ". Sowieso is de toon zo vaak (ook in zwangerschap en geboorte) hier dat mensen alsmaar bewust over een ieders grenzen heenlopen, alsof alles steeds maar kwade wil is.

Natuurlijk moeten grenzen worden gerespecteerd. Maar een grens aangeven met respect is blijkbaar ook een kunst.
Ik kan denk ik niet harder +1 -en dan dit.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 25 september 2016 @ 11:56:25 #134
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165550331
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef mignonne het volgende:
Och dramaqueen gehalte... ik lees vooral weer een nieuwe stijl/trend/golf beweging hier. Het is iedere lichting baby's weer iets nieuws wat wel of niet bon ton is om te zeggen of te doen. De ene keer is het bon ton om vooral maar de me-to-we moeder uit te hangen, met veel alcohol en een lichtelijk afstandelijke houding tov kind, de andere keer is er een hele lichting overspannen die direct bij iedere vraag roept "nou dan zal ik wel geen goede moeder zijn hoor" die zogenaamd doen waar ze zich goed bij voelen maar vervolgens toch graag overal bevestiging over willen; en dan is er weer een lichting AP/UP aan de gang die schuimbekken van een soepstengel. :Y) en al-tijd, bij iedere lichting, is er iemand die niet in het plaatje past. En er is niets lekkerder dan met zn allen inhakken op die ene, om het goede van je eigen wereldbeeld maar weer even bevestigd te zien.

Live and let live.
:D

Hmmmm ik vraag me af in welke categorie ik val. Ik drink niet, ik roep ook niet de hele tijd dat ik een faalmoeder ben en ik steiger niet om een soepstengel :+

Aerenia _O- :D ruitenwisser erop tegen de kwijl
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165550337
quote:

Live and let live.
Dit dus :Y O+
  zondag 25 september 2016 @ 11:58:17 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165550371
Aerenia :D

Mignonne, welke trend zie je nu dan? Ik wil natuurlijk weten tot welke generatie moeders ik wel/niet behoor :P

Goede nacht hier gehad: 2 en 6 uur. En meteen weer slapen, hoezee w/
  zondag 25 september 2016 @ 12:00:09 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165550407
Live en let live wil niet zeggen dat je nooit kritische kanttekeningen/hele grote vraagtekens mag zetten bij het gedrag van een ander ;) .

Discussieren moet kunnen, want forum. Als we alleen maar moeten kusje kroelen wordt het wel heul snel een gezapige opeenstapeling van sneaky onderhuidse frustraties.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 25 september 2016 @ 12:02:13 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550459
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 11:58 schreef Quoi het volgende:

Mignonne, welke trend zie je nu dan? Ik wil natuurlijk weten tot welke generatie moeders ik wel/niet behoor :P

jij bent gewoon een klasse apart :P

en top man! Max for the win!
pi_165550462
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 11:58 schreef Quoi het volgende:

De me-to-we trend :Y
(Waarbij alle categorieën natuurlijk lekker dik zijn aangezet voor het beeld eh)

Ikzelf neig overigens meer naar die laatste categorie en kan er geen seconde van wakker liggen wat een ander daar wel of niet van vindt. En ik vind dus ook niks van hoe een ander het doet, snamelijkniemijnkindnie.
pi_165550498
quote:

Live and let live.
:o

Met die laatste zin ben ik het eens. De rest herken ik minder :P .

Molo, ben je voor het eerst weer ongesteld geworden? Hier moet dat nog gebeuren.
pi_165550541
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

(Waarbij alle categorieën natuurlijk lekker dik zijn aangezet voor het beeld eh)

Ikzelf neig overigens meer naar die laatste categorie en kan er geen seconde van wakker liggen wat een ander daar wel of niet van vindt. En ik vind dus ook niks van hoe een ander het doet, snamelijkniemijnkindnie.
Me to we trend? :o Ik ga maar eens googelen geloof ik :P .

Ah wel, ik ben in real life ook niet heel trendgevoelig (wat ik heus wel jammer vind, want nooit hip enzo :P ), dus het zal wel aan mij liggen dat ik het nu niet meer kan volgen. :')
  zondag 25 september 2016 @ 12:07:08 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550552
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 12:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:o

Met die laatste zin ben ik het eens. De rest herken ik minder :P .

Molo, ben je voor het eerst weer ongesteld geworden? Hier moet dat nog gebeuren.
ik dacht eerst dat het reactie was op colposcopie (kijkje met microscoop down there en bioptjes), maar gezien hoeveelheid en algeheel gevoel is het gewoon toevallig samen gevallen met eerste menstruatie ja.
Ik geef geen borstvoeding dus komt denk ik daardoor al zo snel weer op gang. Geen ramp, wel kut :+
pi_165550613
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 12:00 schreef AwayTL het volgende:
Live en let live wil niet zeggen dat je nooit kritische kanttekeningen/hele grote vraagtekens mag zetten bij het gedrag van een ander ;) .

Discussieren moet kunnen, want forum. Als we alleen maar moeten kusje kroelen wordt het wel heul snel een gezapige opeenstapeling van sneaky onderhuidse frustraties.
Dat is ook zeker zo. En we hoeven het echt niet allemaal met elkaar eens te zijn maar sommige reacties komen wel heel hard over en voelde als onderuit halen van iemands keuze vond ik.
Dus ik wilde dat ook even kwijt ;) ook om Uni een hart onder de riem te steken O+
pi_165550618
Scheisse Molo, ik zit er op te wachten hiero.

Vorige twee keren met 6 weken (en bv) ongesteld geworden, nu bijna drie mnd verder en nog niks.
  zondag 25 september 2016 @ 12:10:13 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550624
Het blijft mij vooral zo verbazen dat OUD zo anders is dan de rest van Fok eigenlijk
  zondag 25 september 2016 @ 12:10:45 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550635
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Scheisse Molo, ik zit er op te wachten hiero.

Vorige twee keren met 6 weken (en bv) ongesteld geworden, nu bijna drie mnd verder en nog niks.
zo, dat is mooi kut! Zou fijn zijn als je nu dan extra lang niks hebt, gewoon omdat de eerste keren zo bizar snel waren? Hope so!
  zondag 25 september 2016 @ 12:12:25 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165550671
quote:

[..]

Wat houdt dat in? Ik google maar kom alleen naar op de me-to-we blog :)

Ongesteld worden, brrrrr. Waar kan ik tekenen dat dat niet gebeurt?
pi_165550674
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 12:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Me to we trend? :o Ik ga maar eens googelen geloof ik :P .

Ah wel, ik ben in real life ook niet heel trendgevoelig (wat ik heus wel jammer vind, want nooit hip enzo :P ), dus het zal wel aan mij liggen dat ik het nu niet meer kan volgen. :')
Ik ken jou langer dan vandaag, en jij mij; je weet best dat ik jou nie in een hokje zou durven plakken ;)
pi_165550724
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:12 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja dat. Van Barbara van erp en femke sterken. Die vinden het leven met kinderen heul zwaar, gieten er veel alcohol in om daarmee te copen en willen vooral graag door met hun leveb zoals dat was pre-kind dus kind is wat lastig.

(Is dat overdreven ja natuurlijk id dat overdreven, daar zijn het stereotypes voor ;) )
  zondag 25 september 2016 @ 12:14:43 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550728
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:12 schreef Quoi het volgende:

[..]

je zou heel je baarmoeder eruit kunnen laten slopen, weet alleen niet of dat een betere optie is :X
  zondag 25 september 2016 @ 12:15:38 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165550742
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat. Van Barbara van erp en femke sterken. Die vinden het leven met kinderen heul zwaar, gieten er veel alcohol in om daarmee te copen en willen vooral graag door met hun leveb zoals dat was pre-kind dus kind is wat lastig.

(Is dat overdreven ja natuurlijk id dat overdreven, daar zijn het stereotypes voor ;) )
oh damn :D

ik denk altijd maar, miljarden gingen me voor, miljarden komen er na mij, ik ben maar klein spinnetje in groot web, zal wel goed komen.
Zal ook wel een hokje voor zijn :P
  zondag 25 september 2016 @ 12:21:09 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165550852
Achso. Ik vond hun blog heel even leuk en dacht mezelf daarmee te kunnen indentificeren. Maar al snel dacht ik: waarom zou je dat willen? Valt dan altijd weer tegen, als je 'een' verwachting hebt.

Ik ben voorlopig maar even compleet in dienst van die kleine en wacht tot ons leven vanzelf in een nieuw evenwicht terechtkomt. Als een tuimelpoppetje :+
pi_165550886
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ken jou langer dan vandaag, en jij mij; je weet best dat ik jou nie in een hokje zou durven plakken ;)
I know :*

C is weer beter, maar ik heb halve nacht wakker gelegen, dus wij gaan maar weer op pad om de dag door te komen. Bluh.

[ Bericht 4% gewijzigd door groofskendezoveelste op 25-09-2016 12:51:55 ]
  zondag 25 september 2016 @ 12:36:17 #154
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165551120
quote:

[..]

Dit is echt de meest toepasselijke benaming die er te vinden is. Idd me-to-we :D
pi_165551627
Ach ja, zo is iedereen weer anders :+

Misschien door de berichten hier, de diepe slaap die ik vannacht had of gewoon door algemeen zat zijn, ik heb besloten het roer om te gooien :+ Het is ons kind en wij doen wat wij goed vinden. Dus oma, ik doe haar lekker in de draagzak en pak haar op als ze huilt. Als het oppassen daardoor niet leuk is, is er altijd wel een andere oplossing voor het oppassen.
pi_165552207
Dat is de beste methode Miezziej! O+ Oma vindt haar eigen weg wel. Mijn ervaring met F. is dat ze zich aanpast naar waar ze is. Slapen op het kdv was nooit een probleem en thuis dikke drama :')

Ik heb gisteren een La Leche League scholingsdag overleefd met M *O* Ik vond het dood en doodeng om te gaan ivm krampen en huilen, maar ik ging toch! Wel 3 van de 4 sessies geskipt (niet dat er nu ook maar iets blijft hangen hoor :P ), maar ik was er. Stiekem best een beetje trots, M. deed het hartstikke goed en lieve meiden daar voor de mental support. En net kroelde ik hem heerlijk in slaap terwijl vriend en F. naar de speeltuin waren O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165552825
Rly Mignonne? Nu? Me to we?

Voor mijn gevoel buitelen momenteel voornamelijk de hoogevoelige unieke sneeuwvlokjes hier over elkaar om, met hun knuistjes vol barnsteen en wollen mutsjes op, placenta van de baby in een tasjegemaakt van colostrum, te roepen dat elke zorgverlener het slechtste met je voor heeft en dat mensen je in je cocon moeten laten.

Maar goed, ik loop misschien een trendje achter. :+
Kwak
pi_165552873
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 14:00 schreef kwakz0r het volgende:
Rly Mignonne? Nu? Me to we?

Voor mijn gevoel buitelen momenteel voornamelijk de hoogevoelige unieke sneeuwvlokjes hier over elkaar om, met hun knuistjes vol barnsteen en wollen mutsjes op, placenta van de baby in een tasjegemaakt van colostrum, te roepen dat elke zorgverlener het slechtste met je voor heeft en dat mensen je in je cocon moeten laten.

Maar goed, ik loop misschien een trendje achter. :+
Das z&g ;)
pi_165552890
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 13:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Dat is de beste methode Miezziej! O+ Oma vindt haar eigen weg wel. Mijn ervaring met F. is dat ze zich aanpast naar waar ze is. Slapen op het kdv was nooit een probleem en thuis dikke drama :')

Ik heb gisteren een La Leche League scholingsdag overleefd met M *O* Ik vond het dood en doodeng om te gaan ivm krampen en huilen, maar ik ging toch! Wel 3 van de 4 sessies geskipt (niet dat er nu ook maar iets blijft hangen hoor :P ), maar ik was er. Stiekem best een beetje trots, M. deed het hartstikke goed en lieve meiden daar voor de mental support. En net kroelde ik hem heerlijk in slaap terwijl vriend en F. naar de speeltuin waren O+
Wat fijn! Ook goed voor je vertrouwen denk ik. O+

Miezziej, thats the spirit!
S. 2014
J. 2016
pi_165553871
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 11:42 schreef Aerenia het volgende:

O+! Zo snoezig!

Wij hebben sinds dit weekend het ledikantje omlaag gezet omdat E zich ook begint op te trekken (liefst aan mij :') Super handig).

Gisteravond uit eten geweest, E ging uit logeren bij oma en opa. Heeft ze al vaker gedaan (en sowieso is ze er 1x p.w. dus ze slaapt er overdag). Niks aan het handje tot ze naar bed moest.. huilen :o. Kreeg om 21u telefoon en uiteindelijk lag E om 21:30 in d'r eigen bed. Volgens oma slaakte ze een diepe zucht toen ze d'r eigen kamer zag :X :'). Volgende keer beter hopen we :P.
pi_165553875
Nou om nog maar even iets toe te voegen :P.
Vandaag na de beste nacht slaap tot nog toe kwamen mijn schoonouders langs. Ik heb echt totaal niks met ze, zie ze bijna nooit en normaal pre- en tijdens zwangerschap hoefde ik ze niet te lang om me heen. Maar ik vond het bezoek van hen echt veeeeel meer ontspannen. Helemaal niet de neiging om weg te sturen.
pi_165553937
:D kwak

Volgens mij zitten er best verschillende types hier want anders was er geen discussie geweest :P

Groof fijn dat c weer beter is. Het is mooi weer om eropuit te gaan. Hopen dat aankomende nachten weer beter gaan

Miez ^O^ probeer die gedachte vastte houden. Je doet t super!
En antwoord op dat staren heb je al gekregen. Je schoonmoeder moet misschien eens meer die me-to-we methode toe gaan passen ;)
  zondag 25 september 2016 @ 16:11:53 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165555496
Miezziej, wat een fijn bericht! Dat kun je ^O^

Alleen maar leuk bezoek vandaag O+ Waaronder de kraamverzorgster die ons opstartte, 's avonds laat toen we uit het zkh kwamen na de bevalling. Alle papieren lagen nog bij ons en moesten nog worden afgesloten. Ze wilden niet nog een nieuw gezicht naar ons toesturen na de 4 kramen die we hebben gehad. Dit was een heel fijn en lief mens, die we graag hadden gehouden, maar ze heeft ons uiteindelijk alleen opgestart. Ze had gelezen over de zkh opname en drinkproblemen van Max en wilde graag langskomen om een kijkje te nemen en de boel af te sluiten. Met de oprechte excuses van de kraamzorginstantie voor de gang van zaken. Erg gezellig en hartverwarmend bezoekje O+

Al op de dag van zijn geboorte maakte ze ons attent op het feit dat het roodharigendag was op 4 september :D Hoe toepasselijk dat ons rossige ventje op die dag werd geboren! Nu begon ze er weer over. Ik ga met terugwerkende kracht even een mail sturen naar de organisatie. Misschien krijgt hij een erelidmaatschap oid :7
  zondag 25 september 2016 @ 16:12:33 #164
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165555509
3 weken post-partum was het schommelschip niet heel slim. Mijn darmen zitten bij mijn oren en mijn baarmoedermond bij mijn tenen.
  zondag 25 september 2016 @ 16:14:28 #165
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165555554
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:12 schreef Budabuddumbam het volgende:
3 weken post-partum was het schommelschip niet heel slim. Mijn darmen zitten bij mijn oren en mijn baarmoedermond bij mijn tenen.
:D!

Voor een evt. volgend kind niet echt handig, door je tenen.
pi_165555663
Gewoon een minibaby baren :D.
  zondag 25 september 2016 @ 19:48:55 #167
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165560031
Ik ben klaar met baren :D

F. Is zo enorm makkelijk mee te nemen, hij was mee naar pretpark en hij sliep gewoon de hele dag. Thuis merk je dan wel dat hij mij enorm heeft gemist en hij wil dan alleen maar clusteren en bij mij zijn maar dat is niet zo gek. Ik hoop echt dat het snel iets koeler is want in de doek zweet hij echt te veel.
pi_165560735
Pfoe, S. ligt gelukkig in bedje te slapen. Ik ben vandaag jarig, dus meneer was compleet uitgeput van al het bezoek. Het liefst ziet hij alles, klimt hij bij iedereen op schoot. Hartstikke gezellig, maar ook heel vermoeiend. Dus net even een half uurtje rustig proberen te krijgen op de bank en nu slaapt hij.

Vanmorgen mijn beste cadeautje gehad. S. lag na z'n ochtendfles gewoon een kwartier lang echt te knuffelen in bed met mij O+ dan is je dag gewoon al goed!
pi_165561390
Aaah wat lief lesage. En gefeliciteerd met je verjaardag!

Wij hadden gisteren kraambezoek en die hadden een zoontje van 11 maanden bij zich O+ zn schatje. En dat kruipen O+ dat is zn leuke leeftijd

Buda :D 3 weken post partum in een pretpark rond slenteren vind ik al heel wat _O_ laat staan in een schommelschip :o
Dat zweten is niet fijn nee. Ik heb nu ook de hele tijd zn natte plek waar Stijn zijn hoofd heeft gelegen (meestal op mijn tieten :D ) maar het is herfst en het wordt kouder *O* :D

Quoi het was me op de foto helemaal niet opgevallen dat M wat rossig is. Grappig dat hij dan ook precies op de dag voor roodharige is geboren :D

Zusje heb je wel je eten op kunnen eten? Jammer van de avond maar fijn dat je meisje toch lekker in slaap is gevallen in haar eigen bedje. Nu al heimwee ;)

Uni fijn dat het bezoek zo relax voelde ^O^
pi_165562114
Uni, wat fijn dat het bezoek zo veel leuker was dan normaal! Misschien veranderen ze wel nu ze opa en oma zijn.

Zusje, wat jammer van je avondje weg. Je kleintje is gewoon graag bij je, dat is dan wel weer een complimentje!

Buda, respect hoor, in het schommelschip!

Ikke, leuk om te zien wat je nog allemaal gaat meemaken met je eigen baby! Hoewel jij het natuurlijk al eens gezien hebt.
pi_165562561
LeSage van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Das zeker fijn zo'n verjaardagsknuffel! Verder ook een leuke dag gehad?

Mooie omschrijving Mignonne! :)

Hadden jullie wel lekker gegeten zusjevan? Jammer dat het avondje uit eerder ten einde was. Gelukkig kon ze in haar eigen bedje wel goed slapen..

Uni fijn dat het ontspannen was met de visite!

Quoiii klinkt als een hele attente kraam.. & rode haren ♡♡♡!

Buda :o! Leuk en fijn dat het zo makkelijk ging met F. Naar welk pretpark waren jullie?

Ik heb ook zin om naar de winterefteling te gaan...
Sowieso zin in herfst/winter :)!
pi_165563683
Nog even en Secret Santa 2016 gaat weer van start.

Aanmelden kan hier!

(Buda, doe je nog mee? O+ )
pi_165564535
Yo buda gek! 3 weken na je bevalling rondslenteren in een pretpark? Respect :D (pretparken zijn wel de bom, so worth it if you ask me). Welk pretpark was het?

Quoi dat rossige was me ook nog niet opgevallen bij M maar meestal gaat de aandacht naar dat schattige frummelmondje ;). Klinkt als een hele lieve kraam iig!

Ja nog lekker gegeten hoor, schoonouders belden toen we aan het toetje zaten en ze bleven bij ons thuis wachten tot wij thuis waren. E sliep toen we thuis kwamen.

Ik heb ook wel zin in de winter vieve, want baby's in lekker warme schattige winterkleding O+ :P.

Lesage nog gefeliciteerd! Ik vind het zo knap, jouw snelle knul, wat ie allemaal al kan!

/zoetsappig gezwets
Ik vind die ontwikkelingen zo leuk nu. Soms zwaait ze al als ik 'daaag, doe maar zwaaien' zeg, ze probeert zich op te trekken, ze wil constant dat we haar rechtop zetten en vasthouden zodat ze kan stappen (en dan raakt ze zo enthousiast dat ze heel snel trappelt en op d'r eigen voet stapt :D O+), ze begint meer te kletsen en geluid na te bootsen. Man o man wat is dit heerlijk. Ik weet nog dat de lichting voor mij hier over postte toen E nog zo klein was en toen kon ik al zo genieten van die verhalen van de grotere kindjes en nu zitten we er zelf middenin. Het gaat zo snel maar het is zo leuk! En ik vind het zo knap wat ze kunnen en leren in relatief korte tijd.
*;
  zondag 25 september 2016 @ 22:25:18 #174
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165564731
we waren naar drievliet :D

Hij is 3 weken :') en past niet lang meer _O- nadeel van een 63cm baby :X
  zondag 25 september 2016 @ 22:28:02 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165564805
quote:
17s.gif Op zondag 25 september 2016 22:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[ afbeelding ]
Huge baby :D :D
Leuk zo zeg!

Vraag me af hoe lang hij nog in die bak past trouwens :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Molo op 25-09-2016 22:33:41 ]
pi_165566968
quote:
17s.gif Op zondag 25 september 2016 22:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[ afbeelding ]
Oh.. wat een knapperd wel! Onze 13 maander past nog in de bak kwamen we in Wildlands vanmiddag achter nadat hij bij de bavianen bij papa op de arm in slaap gevallen was.. Best handig..

Klinkt als een fijn dagje Buda, en het schommelschip, petje af! Ik vond gisteren in Plopsa de glijbaan al heftig genoeg 😏. Maar dinsdag en woensdag komt m'n nichtje een dagje en gaan we weer dus dan mag ik vast mee in de 😍Achtbaan😍..
pi_165567638
Hoi! (Nieuwe aanwas hier :+ )

Afgelopen dinsdag bevallen van een zoontje M. O+ Heerlijk kereltje en we genieten volop. Ook al komt dat gepaard met vlagen van onzekerheid, damn. :o

Las net een stukje terug over de kraamvisites. Nou ik had gedacht dat erg leuk te vinden van te voren, maar niet dus :{ Ik moet daar enige rust in zien te vinden geloof ik. En het idee dat overmorgen de kraamhulp weg gaat benauwd me enorm. ;(
pi_165568273
Ohh buda hij is idd groot! En O+! Hm dat wordt dragen straks als ie niet meer past, of een grotere wandelwagen ;).

Welkom soof! Heeft je man/vriend nog een paar dagen vrij als de kraam weg is? Of kan je moeder of iemand uit je omgeving misschien een uurtje per dag meehelpen/kijken/wat je wil? :). :*
pi_165568455
Leuke fase hetzusjevan! Wat kun je daar van genieten he.

Wij hadden gister familiedag en er waren een stuk of 25 mensen en Emmy was natuurlijk het middelpunt van dit alles. Iedereen naar haar kijken, tegen haar praten naar haar lachen etc. Soms hingen er wel 7 mensen tegelijk over de box heen. Toen het ging regenen kwam iedereen naar binnen en was het een kippenhok.

Emmy leek vooral erg onder de indruk van alles, een beetje verbaasd was ze ook wel. Ze lachte wel regelmatig. Ze heeft daar een keer een uur en een keer 10 min geslapen.

Ik had nog geen idee hoe ze hiermee om zou gaan maar ze heeft thuis nog lopen schaterlachen naar mijn man en geslapen aan een stuk van 20 tot 7:30 en is vrolijk

Zo trots O+
pi_165568813
Welkom en gefeliciteerd Soof! Tav rust vinden is het misschien fijn om je man de boeman te laten zijn en tijd /schema te bewaken. Hoe gaat het met je kleintje verder?

Arja, wat fijn en knap dat ze daar zo goed tegen kon al!

Buda wat een beer haha. Schatten veel mensen hem nu ook ouder op basis van z'n grootte? Vind wel dat ie nog echt een pril babysnoetje heeft. En na 3 weken naar een pretpark, respect haha.

Groofsken, hopelijk vannacht een betere nacht gehad?

Miezziej, goed dat je een plan voor jezelf en je kindje trekt. De komende jaren zal alles en iedereen een mening geven over wat je wel en niet goed doet in hun ogen... Kan helpen, maar soms moet je ook op je strepen durven staan.

Marjolijntje, goed dat je het gedurfd hebt, toch weer een drempel over, het wordt vast steeds gemakkelijker!

Zusjevan, fijn dat oma haar uiteindelijk in dr eigen bedje wel kon laten slapen.

Uni, fijn dat bezoek schoonouders een succes was. Iedereen moet weer even zijn plek vinden in de nieuwe gezinssituatie, dat heeft z'n tijd nodig.

Persoonlijk vind ik het wel bijzonder om te zien hoeveel het "opa en oma worden" betekent voor m'n ouders.

Hier m'n hoofd steeds meer aan het breken over waar te gaan wonen, moeilijk hoor (veel onrustige dromen ook steeds, Moe). Familie in het noorden, wat meer vrienden en werk kansen in het zuiden. Het voelt toch als een soort bepalend moment voor m'n/onze toekomst.
  maandag 26 september 2016 @ 10:30:35 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165570325
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 01:16 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi! (Nieuwe aanwas hier :+ )

Afgelopen dinsdag bevallen van een zoontje M. O+ Heerlijk kereltje en we genieten volop. Ook al komt dat gepaard met vlagen van onzekerheid, damn. :o

Las net een stukje terug over de kraamvisites. Nou ik had gedacht dat erg leuk te vinden van te voren, maar niet dus :{ Ik moet daar enige rust in zien te vinden geloof ik. En het idee dat overmorgen de kraamhulp weg gaat benauwd me enorm. ;(
Hoi nieuwe aanwas :W
Gefeliciteerd nog met M! Alles op je eigen tempo :) En anders komen ze maar een weekje (of wat) later ;)

Ik vind de dagjes alleen met mijn M. heerlijk en raad ze iedereen aan tijdens die eerste weken. Kunnen we elkaar écht leren kennen :) Soms sta ik voor een raadsel, maar ik kom er volgens mij altijd weer achter wat er is.

Zo is mijn pink de laatste twee dagen erg effectief. Na de fles, boeren, luier verschonen en troosten blijft M. soms wat jengelen. Door het actief benen strekken zal het wel om krampjes gaan, denk ik. Pink erin en na een paar minuten is meneertje stil en tevreden. In het begin twijfelde ik of hij misschien niet toch nog meer wilde drinken, gezien die sterke (!!) zuigreflex. Maar omdat 'ie geen tepelzoekreflex laat zien (voor mij de proef op de som of hij honger heeft ja/nee) lijkt me dat van niet.

En zo is het elke dag weer nieuwe dingen uitvinden, maar begin ik het een beetje onder de knie te krijgen :P
  maandag 26 september 2016 @ 10:33:49 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165570374
Ja dat leren kennen is gek maar ook echt heel leuk he Quoi :)

Soof, welkom!
Je bent nog naar net bevallen hè, rustig aan, wordt makkelijker! En leuker!

Madivi, lijkt me ook flink moeilijke keuze in jouw geval. Maar toch, afgelopen maanden heb je zwaardere dingen overleefd,dus ook dit kun je :Y
pi_165570776
Madivi dat is zeker een grote beslissing. Buiten het praktische: waar zie je jezelf en je kinderen graag wonen/wat zegt je gevoel?

Q geen fopspeen?
  maandag 26 september 2016 @ 11:09:48 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165570845
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:05 schreef Arja het volgende:
Madivi dat is zeker een grote beslissing. Buiten het praktische: waar zie je jezelf en je kinderen graag wonen/wat zegt je gevoel?

Q geen fopspeen?
Ja, dat zou handiger zijn. Alleen tot nu toe wil hij die niet echt. Ik zal het weer eens proberen.
  maandag 26 september 2016 @ 11:11:45 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165570878
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, dat zou handiger zijn. Alleen tot nu toe wil hij die niet echt. Ik zal het weer eens proberen.
Kruidvat eigen merk gaan hier het beste ^O^ _O-
Cheap ass Larfje O+
pi_165570892
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Misschien een ander merk proberen. De mijne wil geen bibi, maar wel difrax. Bij andere kinderen weer precies andersom
  maandag 26 september 2016 @ 11:17:06 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165570940
Ah, dan ga ik vanmiddag eens even een nieuwe halen.
pi_165570969
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:17 schreef Quoi het volgende:
Ah, dan ga ik vanmiddag eens even een nieuwe halen.
Ik vind die glow in the dark ook ideaal van difrax
  maandag 26 september 2016 @ 11:37:45 #189
220609 Nouk84
pi_165571318
Let bij difrax wel op het soort speen. Zo wist ik niet dat er een dental was, tot ik deze per ongeluk kocht. Die wil ze hier echt niet! Bibi pakt ze hier ook gewoon, gelukkig, al vind ik zelf difrax fijner ogen.

En die glow in the dark is top idd :Y
pi_165571350
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 11:12 schreef Arja het volgende:

[..]

Misschien een ander merk proberen. De mijne wil geen bibi, maar wel difrax. Bij andere kinderen weer precies andersom
Tas wilde al vanaf twee maanden alleen de Avent 12-18 maanden speen. Dus ook een grotere speen aanbieden kan soms helpen. Die kleine speentjes flupten zo weer uit z'n mond.

Overigens heeft hij van 5-6 maanden de speen totaal geweigerd en snapt 'ie pas sinds een week weer hoe het werkt. Rare baby is raar :') .
  maandag 26 september 2016 @ 11:40:37 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165571398
Avent, dr. Browns en kruidvat zijn favorieten hier.
Difrax mikt ze er hier ook steeds uit
  maandag 26 september 2016 @ 12:16:22 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165572366
Glow in the dark, really? :D

Difrax pakt 'ie juist niet, dus maar eens kijken voor een andere.

Meneer heeft net een nieuw record van 130cc aangetikt. En dan nu een grote megatuk aub! Niet elke fles is trouwens zo vol hoor, de volgende kan zomaar 60 zijn. We blijven dus gewoon maar 7x per dag aan de slag. Hij zit nu rond de 500-600cc inname per dag.
pi_165573286
Mini wil alleen natuurrubber spenen, de rest spuugt ze (al sinds heel jong) uit. Vorige week gaf ik haar een difrax, trok ze vol woede uit haar mond en hield 'm pissig omhoog: wat ís dit?! :( Kieskeurig O+
pi_165573803
Normale difrax gaat prima hier, de dental absoluut niet terwijl we de dental flessen wel gebruiken :? En bibi kwam tot z'n neus dat vond ik geen fijne gedachte en kan mij niet voorstellen dat het fijn zit.

Een echt difrax kindje hier :p
pi_165574005
Hoi! :W
Ik kom me hier ook maar eens melden.

Wat een heftige periode is dit! Ik heb geen fijne periode in het ziekenhuis gehad, vond het echt vreselijk. Zij deden met M. wat ze wilden (bijvoeding geven, 'als ze zo blijft huilen nemen wij haar mee' eeeh NEE! 'Oké dan niet, als je niet wil slapen is dat jouw keuze', die toon) en ik werd nergens bij betrokken. Heb geprobeerd assertief te zijn, maar dat is best lastig als je afhankelijk bent en je niet voor je eigen kindje kunt zorgen.
M. is vorige week zaterdag geboren en sinds maandag zijn we thuis. De eerste drie dagen geen fijne kraamhulp gehad dus op dag drie besloot ik aan te geven een ander te willen en die kregen we, wat een schat! O+ zij was zó lief en fijn om om ons heen te hebben O+ we hebben een negende en tiende dag gekregen en die zitten er nu op. Nu moeten we het zelf doen.

M. doet het hartstikke goed en doet het goed op de borstvoeding. Geboortegewicht was 3780 gram en inmiddels weegt ze 3950 gram.

De kraamtijd vond ik enorm heftig, ik heb zo enorm veel gehuild omdat ik zo bang was (ben) om haar te verliezen ;( het gaat hartstikke goed met haar maar toch... Helpt denk ook niet mee dat ze als een blauwe slappe pop ter wereld kwam met een APGAR van 3 en niet ademde.
Verder slaap ik nauwelijks dus ben enorm moe en wiebelig. Sinds vier dagen ook last van heel pijnlijke naweeën, ik lig liever nog vier uur aan de weeopwekkers zonder pijnstilling dan een uur deze naweeën.
Mijn conditie valt me ook erg tegen; nadat ik gedoucht heb ben ik zeg maar wel klaar met de dag.

Die onzekerheden van Soof herken ik heel erg. Hoop dat ik snel wat meer vertrouwen in mezelf krijg. Verder geniet ik wel heel erg van onze kleine M. O+ gisteren lekker met haar in de doek naar buiten geweest, vonden we allebei heel fijn O+

Ik ga proberen mee te lezen en aan te haken. :s)
pi_165574046
Gisteren hadden wij ook bezoek, waaronder 2 drukke kinderen van ongeveer 8 jaar. M was een beetje onrustig in de avond, denk toch een beetje overprikkeld. Ik heb haar bij ons in bed gehouden, daar werd ze lekker rustig van. Toch papa en mama gemist :P

Spenen.. Doet mij ook denken aan gister. Iedereen schijnt te vinden dat M een speen moet, ik zie de noodzaak niet echt. In de gratis dozen en bij de Avent flessenset zaten wat spenen, die heb ik weleens geprobeerd (een difrax en een Bibi). Ze zoog er even op en toen keek ze echt van "wat moet ik hiermee?" en daarna spuugde ze ze uit. Ze sabbelt ook niet echt op haar handjes, alleen wanneer ze trek heeft. Pinken wilde ze alleen in de kraamweek, dat vindt ze nu ook niet meer interessant :P Mijn conclusie is dus dat ze op dit moment geen speen hoeft.
"Dan slaapt ze makkelijker" "dan kan ze beter alleen zijn". Zal best hoor, maar ik ben elke dag bij mijn kind dus ik denk toch wel beter te weten wat ze nodig heeft dan iemand die haar een keer een halve dag ziet :{w

Verder was het best gezellig hoor :+
pi_165574130
Wat een lastige start Mies! Fijn dat de andere kraam wel top was en dat M goed groeit op de borstvoeding. Je bent net bevallen, geef je conditie even de tijd ;)

Veel M. namen laatste tijd trouwens :9
  maandag 26 september 2016 @ 13:14:02 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165574193
Mies :*

Elke dag is er één (tip: kijk gewoon niet verder) en je zult zien: elke dag merk je verbetering bij jezelf, echt.

Maar je bent al met doek naar buiten geweest ^O^ En wat doet de kleine het goed!
pi_165574354
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:14 schreef Quoi het volgende:
Mies :*

Elke dag is er één (tip: kijk gewoon niet verder) en je zult zien: elke dag merk je verbetering bij jezelf, echt.

Maar je bent al met doek naar buiten geweest ^O^ En wat doet de kleine het goed!
Ik zal proberen meer met de dag te leven inderdaad. :Y
Ik vind het zo tof om te lezen hoe jij geniet van de dagen met jouw M. alleen. Dat geeft me vertrouwen O+ het lijkt mij heel eng, maar hoe eng kan je eigen kind eigenlijk zijn? :P
pi_165574430
Mies wat heftig! En dan ook nog geen fijne kraam hebben de eerste dagen... Goed dat je het hebt aangegeven. Ik hoop dat het elke dag wat beter met je gaat en dat je snel écht kan genieten. :*

Miezz als ze zelf geen behoefte heeft aan een speen zou ik er ook geen geven. L zoekt wel constant zijn handjes al vanaf de geboorte en hij heeft er echt behoefte aan. Als hij overstuur is wordt hij rustig, bij krampjes wordt hij rustig en voor inslapen helpt het soms ook.

En hij kan lachen! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')