Hoi!

Ik kom me hier ook maar eens melden.
Wat een heftige periode is dit! Ik heb geen fijne periode in het ziekenhuis gehad, vond het echt vreselijk. Zij deden met M. wat ze wilden (bijvoeding geven, 'als ze zo blijft huilen nemen wij haar mee' eeeh NEE! 'Oké dan niet, als je niet wil slapen is dat jouw keuze', die toon) en ik werd nergens bij betrokken. Heb geprobeerd assertief te zijn, maar dat is best lastig als je afhankelijk bent en je niet voor je eigen kindje kunt zorgen.
M. is vorige week zaterdag geboren en sinds maandag zijn we thuis. De eerste drie dagen geen fijne kraamhulp gehad dus op dag drie besloot ik aan te geven een ander te willen en die kregen we, wat een schat!

zij was zó lief en fijn om om ons heen te hebben

we hebben een negende en tiende dag gekregen en die zitten er nu op. Nu moeten we het zelf doen.
M. doet het hartstikke goed en doet het goed op de borstvoeding. Geboortegewicht was 3780 gram en inmiddels weegt ze 3950 gram.
De kraamtijd vond ik enorm heftig, ik heb zo enorm veel gehuild omdat ik zo bang was (ben) om haar te verliezen

het gaat hartstikke goed met haar maar toch... Helpt denk ook niet mee dat ze als een blauwe slappe pop ter wereld kwam met een APGAR van 3 en niet ademde.
Verder slaap ik nauwelijks dus ben enorm moe en wiebelig. Sinds vier dagen ook last van heel pijnlijke naweeën, ik lig liever nog vier uur aan de weeopwekkers zonder pijnstilling dan een uur deze naweeën.
Mijn conditie valt me ook erg tegen; nadat ik gedoucht heb ben ik zeg maar wel klaar met de dag.
Die onzekerheden van Soof herken ik heel erg. Hoop dat ik snel wat meer vertrouwen in mezelf krijg. Verder geniet ik wel heel erg van onze kleine M.

gisteren lekker met haar in de doek naar buiten geweest, vonden we allebei heel fijn

Ik ga proberen mee te lezen en aan te haken.