abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165574857
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 07:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh buda hij is idd groot! En O+! Hm dat wordt dragen straks als ie niet meer past, of een grotere wandelwagen ;).

Welkom soof! Heeft je man/vriend nog een paar dagen vrij als de kraam weg is? Of kan je moeder of iemand uit je omgeving misschien een uurtje per dag meehelpen/kijken/wat je wil? :). :*
Dankje!

Ja hij heeft gelukkig nog een paar vrije dagen als de kraam weg is, erg fijn. Het is ook allemaal best spannend allemaal.
Schoon(ouders) komen ook geregeld langs :) .
:)
pi_165574922
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:30 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoi nieuwe aanwas :W
Gefeliciteerd nog met M! Alles op je eigen tempo :) En anders komen ze maar een weekje (of wat) later ;)

Ik vind de dagjes alleen met mijn M. heerlijk en raad ze iedereen aan tijdens die eerste weken. Kunnen we elkaar écht leren kennen :) Soms sta ik voor een raadsel, maar ik kom er volgens mij altijd weer achter wat er is.

Zo is mijn pink de laatste twee dagen erg effectief. Na de fles, boeren, luier verschonen en troosten blijft M. soms wat jengelen. Door het actief benen strekken zal het wel om krampjes gaan, denk ik. Pink erin en na een paar minuten is meneertje stil en tevreden. In het begin twijfelde ik of hij misschien niet toch nog meer wilde drinken, gezien die sterke (!!) zuigreflex. Maar omdat 'ie geen tepelzoekreflex laat zien (voor mij de proef op de som of hij honger heeft ja/nee) lijkt me dat van niet.

En zo is het elke dag weer nieuwe dingen uitvinden, maar begin ik het een beetje onder de knie te krijgen :P
Wow! Hier hetzelfde pinkverhaal!! En de krampjes ook. Daar hebben we nu wat voor gehaald en het lijkt te werken gelukkig. Hij boert nu wat vaker en dat lucht hem op.
pi_165575079
En Mies wat een heftige start zeg!! Het geeft me ook vertrouwen om de dames hier bezig te zien met hun kleine die al iets verder zijn.

Ben zelf ook best emo merk ik en tijdens kraamvisite kan ik alleen maar denken: Oh ik hoop dat hij lekker door slaapt :@

Vooral als het visite van 'mijn' kant is die mij natuurlijk ook willen spreken. Maar ik hou mezelf wel voor: voedingen zijn belangrijker dan de visite en anders hebben ze pech.

Ik krijg bv. vanavond om 19.00 visite en heb dan echt geen idee of M. dan honger heeft. Ik voed hem om de vier uur tenzij hij zich eerder meldt en dat is best vaak zo. (En bv geven duurt best lang :o )
pi_165575156
Oh mies wat een heftige start zeg. Wat een schrik lijkt me dat die apgarscore. Logisch dat je vertrouwen moet krijgen.

Goed dat je om een andere kraam hebt gevraagd en die dagen wel positief waren. En dat je al met de doek naar buiten bent geweest.

En lastig een miezz en een mies hier :+
pi_165575184
Ohh mies_poes :* Ik hoop echt dat je gauw wat meer slaapt.
  maandag 26 september 2016 @ 14:43:17 #206
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165576895
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 08:44 schreef Madivi het volgende:
Buda wat een beer haha. Schatten veel mensen hem nu ook ouder op basis van z'n grootte? Vind wel dat ie nog echt een pril babysnoetje heeft. En na 3 weken naar een pretpark, respect haha.
Mensen raken er van in de war merk ik :D hij heeft idd een minibabysnoetje maar het lijf zorgt voor twijfels.

Wat lastig idd met beslissen waar te gaan wonen.
Mijn tip is om vooral ook faciliteiten in je keus mee te laten wegen.
Ik vond het wonen in een dorp met geen normale winkels best lastig en als iets stuk is of je last minute iets nodig hebt is het best een uitje met kinderen om dat in een ander dorp te moeten halen en dan is er nog werk en dan moet je nog zus en zo. Winkels en dingen in de buurt vond ik voor ik kinderen had helemaal niet boeiend.
pi_165577163
:W soof welkom hier

En welkom mies.
Wat een heftig verhaal zeg. Hoe ze ter wereld kwam is natuurlijk ook niet niks en dat is iets wat je een plekje moet gaan geven. Ik kan me voorstellen dat de schrik om haar kwijt te raken er goed in zit :*
En mama worden is ook spannend natuurlijk. Maar ook zo leuk O+ en het wordt steeds leuker ook!
Fijn dat ze zo goed groeit op je bv ^O^

Madivi succes bij het maken van een keuze! Lijkt me erg lastig

Nazil O+ Hoe mooi kan een glimlach zijn hè O+

Buda je baby O+

Quoi hier wordt de speen ook vaak uitgespuugd maar als ik mijn even vast hou dan pakt hij hem toch en vallen zijn ogen gelijk dicht.
Hier idd ook een grotere speen gekocht. Die kleintjes wil hij niet.
pi_165577296
Over speengebruik...
Ik twijfel om er een te proberen. Ze grijpt naar eigen vingers en blijft willen zuigen na flinke voeding met flesje of borst. Bij borst lijkt 't minder maar lukt niet altijd om die te geven. Daarnaast kan dat maar kort want flinke melkstroom.
Of misschien gewoon mamahonger. Ik probeer nu meer huid op huid en af en toe pink-zonder-spuitje.
  maandag 26 september 2016 @ 15:02:12 #209
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165577448
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:08 schreef Mies_poes het volgende:
Hoi! :W
Ik kom me hier ook maar eens melden.

Wat een heftige periode is dit! Ik heb geen fijne periode in het ziekenhuis gehad, vond het echt vreselijk. Zij deden met M. wat ze wilden (bijvoeding geven, 'als ze zo blijft huilen nemen wij haar mee' eeeh NEE! 'Oké dan niet, als je niet wil slapen is dat jouw keuze', die toon) en ik werd nergens bij betrokken. Heb geprobeerd assertief te zijn, maar dat is best lastig als je afhankelijk bent en je niet voor je eigen kindje kunt zorgen.
M. is vorige week zaterdag geboren en sinds maandag zijn we thuis. De eerste drie dagen geen fijne kraamhulp gehad dus op dag drie besloot ik aan te geven een ander te willen en die kregen we, wat een schat! O+ zij was zó lief en fijn om om ons heen te hebben O+ we hebben een negende en tiende dag gekregen en die zitten er nu op. Nu moeten we het zelf doen.

M. doet het hartstikke goed en doet het goed op de borstvoeding. Geboortegewicht was 3780 gram en inmiddels weegt ze 3950 gram.

De kraamtijd vond ik enorm heftig, ik heb zo enorm veel gehuild omdat ik zo bang was (ben) om haar te verliezen ;( het gaat hartstikke goed met haar maar toch... Helpt denk ook niet mee dat ze als een blauwe slappe pop ter wereld kwam met een APGAR van 3 en niet ademde.
Verder slaap ik nauwelijks dus ben enorm moe en wiebelig. Sinds vier dagen ook last van heel pijnlijke naweeën, ik lig liever nog vier uur aan de weeopwekkers zonder pijnstilling dan een uur deze naweeën.
Mijn conditie valt me ook erg tegen; nadat ik gedoucht heb ben ik zeg maar wel klaar met de dag.

Die onzekerheden van Soof herken ik heel erg. Hoop dat ik snel wat meer vertrouwen in mezelf krijg. Verder geniet ik wel heel erg van onze kleine M. O+ gisteren lekker met haar in de doek naar buiten geweest, vonden we allebei heel fijn O+

Ik ga proberen mee te lezen en aan te haken. :s)
Wat verdrietig dat ze zo reageerde op je wensen, het in het ziekenhuis zijn is al naar genoeg zonder al dat soort gedoe.

Verder herken ik het bang zijn om kwjt te raken ook enorm, denk ook dat het iets is wat nooit helemaal weg gaat, het moeder zijn maakt je zo bewust van het leven en de dood.
Zeker als een bevalling zo heftig is :* :* :* :*

En wow de borstvoeding loopt echt als een tiet *O* *O*
pi_165577462
Welkom Soof en Miespoes!

Wat een heftige start Mies. Lijkt me supermoeilijk als ze in het ziekenhuis niet meegaan in de dingen die je belangrijk vindt! & assertief zijn is op zulk moment extra moeilijk, als je al moe bent en nog niet helemaal hersteld.. Hopelijk voel je jezelf snel wat beter! Met de doek naar buiten is al supermooi... : )

Lijkt me ook lastig om die keuze te maken Madivi! Vrienden en familie lijken me beide belangrijke factoren... Misschien voor jezelf op papier zetten wat allemaal belangrijk is? Kan soms wat rust geven, anders blijven in je hoofd steeds opnieuw de afwegingen voorbij komen en dan heb je dat al helder voor jezelf. & op je gevoel af gaan, zoals iemand zei. Succes met de keuze!

Zusje inderdaad precies wat je zegt! Toen ik in het begin meelas & ik zag iedereen praten over de ontwikkeling van de grotere baby's kon je je daar nog helemaal geen voorstelling van maken. Nu zit je er zelf midden in. Is inderdaad superleuk ♡♡♡! Kan niet wachten tot L. echt gaat praten. Lijkt me zo leuk!!!

Buda! Kan me voorstellen dat dat verwarrend is! Leuk drievliet?! Ben ik eigenlijk nog nooit geweest.

L heeft in het begin geen speen gehad (tot 6 weken ofzo). Daarna de avent. Die vindt ze ook goed :)
  maandag 26 september 2016 @ 15:11:18 #211
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165577702
ja ons favo park en in de buurt ook :Y
Ze hebben heel veel voor dreumesjes en peuters (en kinderen zijn tot 1m gratis )
het was nu alleen zo druk dat mijn oudste bijna niets kon doen, meterslange wachtrijen (en met nog broertjes mee die dan niet mee kunnen of durven is dat dan dus heel lastig managen) dus die gaat nog een keer binnenkort of in het voorjaar met (8> naar walibi om het goed te maken.

Ik zit as we speak met F op schoot. het is echt een draagdoekenbaby O+
En dat is maar goed ook als je een stash van honderden euro's hebt :@

Wat dat betreft is het dus niet erg dat hij niet eeuwig in die bak past :D
En de stokke xplory is in principe ook newborn geschikt met de newbornkit in de zitting.
  maandag 26 september 2016 @ 15:11:35 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165577710
Net dan maar een andere speen gehaald. Om er niet meteen veel aan uit te geven, gaan we eerst de Dr Brown's maar proberen. Aangezien de fles zo'n succes is :+ Ik ben ook de kleine kant-en-klare Nutrilonflesjes wezen halen én boodschappen gedaan. We hebben onze portie buitenlucht en beweging dus alweer gehad.

Meneer ligt nu in de kinderwagen op zijn eigen kamer (!) boven (bij ons kom je boven binnen - woonkamer is beneden) bij te komen van alle indrukken, ofwel: nog lekker te slapen :s) Nog steeds sinds de megafles van 11:00 uur :o

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:19 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik zal proberen meer met de dag te leven inderdaad. :Y
Ik vind het zo tof om te lezen hoe jij geniet van de dagen met jouw M. alleen. Dat geeft me vertrouwen O+ het lijkt mij heel eng, maar hoe eng kan je eigen kind eigenlijk zijn? :P
Als ik het kan (ik begon als noob der noobs), kan iedereen het! ;)

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:35 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Wow! Hier hetzelfde pinkverhaal!! En de krampjes ook. Daar hebben we nu wat voor gehaald en het lijkt te werken gelukkig. Hij boert nu wat vaker en dat lucht hem op.
Zie je! Toch iets generieks aan die gebruiksaanwijzingen :D
pi_165578381
Mies, jee, kan me je gevoelens goed voorstellen. En wat een eng begin met je kleintje. Gelukkig is ze er en doet ze het goed. :*

Ik heb vannacht weer slecht geslapen. Van 22 tot 24 uur en van 5.45 tot 6.45 uur, en ik ben helaas bekend met forse slaapproblemen, dus moet hier even serieus mee aan de slag. Maar ik moet vertrouwen hebben. Vandaag wat zorgen van me af geschreven om mijn hoofd te klaren en vanavond maar eens een glaasje wijn proberen. Komt goed, ik heb het al eerder overwonnen. Maar stom blijft het wel. Ligt je baby heerlijk te tukken tussen de voedingen door, lig je zelf klaarwakker naar het plafond te staren. o|O

Ik heb net wel een uurtje met haar mee kunnen slapen en de boodschappen zijn ook weer gedaan. ^O^
pi_165578466
En ik zit enorm tegen het introduceren van de derde fles aan te hikken. Het loopt nu alweer een tijdje goed zo met bv en kv en ben toch bang die balans weer te verstoren. Maar ja, 17 oktober wil ik klaar zijn met afbouwen, dus het is ook gek dat ik nu geen volgende stap durf te nemen. Wat is het toch een gevoelig iets steeds weer, dat stoppen en afbouwen.
pi_165578756
Boeiend. :P
  maandag 26 september 2016 @ 17:01:05 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165580350
Wat balen dat je zelf niet goed slaapt Groofs. Lijkt me dat je moe genoeg bent na een dag. Geniet van je wijntje vanavond ;)

Hier werd op het krampjesmoment drie keer op de Dr. Brown's speen gezogen en was meneer stil. Zou het zo simpel zijn?

Max ligt momenteel even het Tripp Trapp newborn opzetstuk te testen. Te leen van een vriendin. Kan hij er bij zitten als je eet bijvoorbeeld of wanneer je je handen vrij wilt hebben en hem toch veilig ergens wilt 'stallen', behalve in de box. Hebbeding, maar toch best leuk. En hij vindt het prima.
pi_165581042
Dat zijn idd weinig uren groof. Hoop dat je aankomende nachten beter zal slapen.
Ik ken het niet echt dat afbouwen en stoppen. Maar een vriendin van mij had het er ook moeilijk mee. Ze beschreef het geven van bv als een verslaving. Toen ze stopte zat ze ook even in een dip.
Succes voor jou :*

Quoi hier werkt het vaak wel zo makkelijk. Soms ook niet :7 8-)

Ons vrolijke mannetje is alweer 7 weken O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door ikke_84 op 26-09-2016 21:55:55 ]
pi_165581138
Oh Groofsken te weinig slaap is zo vervelend ;(

Ik zit trouwens soms ook te twijfelen. Toch aan de speen? Of hem rustig blijven houden met de pink tot hij in slaap valt. Merk wel dat hij zelf driftig op zoek is naar z'n vingertjes maar hij heeft de coördinatie nog niet helemaal. :D

En oooo Ikke wat een lachebekkie!!!! O+
  maandag 26 september 2016 @ 17:54:37 #219
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_165581349
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:41 schreef Soof-87 het volgende:
En Mies wat een heftige start zeg!! Het geeft me ook vertrouwen om de dames hier bezig te zien met hun kleine die al iets verder zijn.

Ben zelf ook best emo merk ik en tijdens kraamvisite kan ik alleen maar denken: Oh ik hoop dat hij lekker door slaapt :@

Vooral als het visite van 'mijn' kant is die mij natuurlijk ook willen spreken. Maar ik hou mezelf wel voor: voedingen zijn belangrijker dan de visite en anders hebben ze pech.

Ik krijg bv. vanavond om 19.00 visite en heb dan echt geen idee of M. dan honger heeft. Ik voed hem om de vier uur tenzij hij zich eerder meldt en dat is best vaak zo. (En bv geven duurt best lang :o )
Ik manipuleer de borstvoeding op verzoek behoorlijk. Dan voed ik een keertje extra een uur voor het bezoek komt. Misschien dat ze dan iets meer eet, dan ze anders zou doen, maar ik vind het wel praktisch..

of ben ik u nu te erg me to we, waar het een paar post terug over ging...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 26 september 2016 @ 17:54:48 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165581352
Hij ligt er nu zelfs langer op de zuigen. Ik vind 'm ineens een hele volwassen baby zo.

Alleen: hoe weet je nu dat hij niet zijn hongergevoel aan het 'wegzuigen' is? Laatste fles (een grote: 110cc) is 2 uur en een beetje geleden. Hij ligt sindsdien een beetje wakker te kirren en om zich heen te kijken en begon nu een beetje te morrelen. Speen erin en stil.

Plaatjes bij de praatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165582242
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:41 schreef Soof-87 het volgende:
Ik las het alsof je zelf borstvoeding ging krijgen.
:')
  maandag 26 september 2016 @ 18:57:38 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165582502
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 18:47 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik las het alsof je zelf borstvoeding ging krijgen.
:')
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165582565
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:54 schreef Angst het volgende:

[..]

Ik manipuleer de borstvoeding op verzoek behoorlijk. Dan voed ik een keertje extra een uur voor het bezoek komt. Misschien dat ze dan iets meer eet, dan ze anders zou doen, maar ik vind het wel praktisch..

of ben ik u nu te erg me to we, waar het een paar post terug over ging...
Ja snap ik. En wat werkt dat werkt!!!
pi_165582582
En Quoi :D Scheetje zeg!!!
  maandag 26 september 2016 @ 19:35:21 #225
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165583366
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:54 schreef Quoi het volgende:
Hij ligt er nu zelfs langer op de zuigen. Ik vind 'm ineens een hele volwassen baby zo.

Alleen: hoe weet je nu dat hij niet zijn hongergevoel aan het 'wegzuigen' is? Laatste fles (een grote: 110cc) is 2 uur en een beetje geleden. Hij ligt sindsdien een beetje wakker te kirren en om zich heen te kijken en begon nu een beetje te morrelen. Speen erin en stil.

Plaatjes bij de praatjes:
SPOILER
O+ O+

Hier gebeurt het wel eens dat de speen van de fles vol zit en ze er dus niets uit krijgt. Als dat te lang duurt dan gaat ze huilen. Speen wordt resoluut geweigerd bij honger..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')