De enigen die hierover mogen klagen zijn de illegale wietkwekers. Als normale burger heeft dit alleen maar voordelen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 12:49 schreef luxerobots het volgende:
Prima, veiligere wiet, minder criminaliteit en meer overheidsinkomsten.
Mensen die op voorhand klagen zijn zeikerds.
De risico toelsag bij legale teler is dan ook weer 0 in tegenstelling tot de illegale telers. De winstmarges van 200 tot 300% bij de shops zal dan ook onder druk gaan komen te staan.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Legale kwekers zullen wel de stroomkosten moeten betalen dus denk dat de prijs wel wat omhoog gaat.
Mwa, 2 jaar geleden was er een schuur afgebrand waar wiet in werd gekweekt. Asbest vrij en de hele buurt (inclusief mijn broer en zijn kinderen) moest bijna een half jaar lang ergens anders ondergebracht worden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 12:17 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]daarnaast.. hoeveel overlast verzorgt de illegale kweek nou? alles gebeurt op de achtergrond.. weinig mensen die er wat van merken.
Dat is een nadeel.quote:
Dat lijkt me een logisch gevolg van als je iets niet meer crimineel maakt.quote:, minder criminaliteit
Muh, slechte reden.quote:en meer overheidsinkomsten.
Zoals doede de jong had.quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ben benieuwd wat de rechter zegt na die regulering wanneer ik dieptekas met planten heb helemaal milieubewust
Alcohol verkrijgen door gisting is legaal in nederland.quote:
quote:Op vrijdag 23 september 2016 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals doede de jong had.
http://www.steundoede.nl/
quote:Kabinet ziet weinig in regulering wietteelt | NOS
Het kabinet lijkt weinig te zien in de plannen van D66 om de wietteelt te reguleren. Kamerlid Bergkamp komt met een initiatiefwet die voorstelt om kwekerijen onder controle van de overheid te brengen. Telers mogen dan onder voorwaarden legaal produceren. Een Kamermeerderheid lijkt het plan steunen, het kabinet is minder enthousiast.
"Het huidige gedoogbeleid voor wiet heeft meer voordelen dan het reguleren van de teelt", zei minister Van der Steur na de ministerraad. Premier Rutte sluit zich daarbij aan. Hij denkt dat de illegale wietteelt gewoon doorgaat, omdat het grootste deel naar het buitenland gaat. "Laten we niet naïef zijn, als er in Nederland een hele lieve poldervariant wordt gebrouwen, hoe groot is dan de kans dat die gebruikt gaat worden?"
Bergkamp wil met haar plannen juist de illegale wietteelt aanpakken. Volgens haar kan de criminaliteit bestreden worden als de teelt onder controle en voorwaardelijk wordt toegestaan. Volgens Bergkamp is er in ons land al te lang een scheef gedoogbeleid, waarbij wiet wel verkocht maar niet geteeld mag worden. Bergkamp benadrukt dat veel burgemeesters ook al langer pleiten voor legalisering.
Het kabinet vraagt zich af of dat gaat werken. Van der Steur: "Een groot deel van de wiet gaat naar het buitenland, met legaliseren los je lang niet alle criminaliteitsproblemen op. Daarnaast hebben we het huidige beleid ook omdat we internationaal verdragen gesloten hebben die legaliseren verbieden."
Van der Steur begrijpt wel dat het legaliseren het "dilemma van de achterdeur" zou kunnen oplossen: het kopen van wiet wordt nu wel gedoogd, de productie en verkoop ervan niet. "Maar de criminaliteit blijft gewoon bestaan, of je nu reguleert of gedoogt."
Ook premier Rutte benadrukt dat er nog steeds gehandhaafd zal moeten worden als de teelt gelegaliseerd wordt. "De criminaliteitsproblemen zullen dan niet zomaar minder worden", aldus Rutte.
"Het spul van tegenwoordig is troep, waarvan we weten dat het heel slecht is voor je gezondheid. Dat is echt niet meer te vergelijken met vroeger," aldus Rutte. Het argument dat onder controle van de overheid betere en gezondere wiet geteeld wordt, vertrouwt hij niet. " Het overgrote deel van de wiet gaat naar het buitenland. Het lijkt me naïef te denken dat er voor een lichtere poldervariant belangstelling zou zijn".
Het kabinet benadrukt dat het nu aan de Tweede Kamer is om het wetsvoorstel verder te behandelen. "Ik ga er geen voorspelling op loslaten, wij zullen te zijner tijd ons standpunt bepalen en onze adviserende rol uitvoeren", aldus Van der Steur.
In de Tweede Kamer steunen GroenLinks, PvdA, SP, de fractie Bontes-Van Klaveren, Partij voor de Dieren, 50Plus, Klein, Houwers en de fractie Kuzu-Öztürk het D66-plan. Daarmee zouden er net de 76 benodigde stemmen zijn.
In de Eerste Kamer is een meerderheid voor het plan allerminst zeker. CDA, ChristenUnie, SGP en ook PVV en VVD zijn tegen.
Bron: nos.nl
Nouja, eigenlijk wel dus gezien het dan niet meer crimineel is.quote:Ook premier Rutte benadrukt dat er nog steeds gehandhaafd zal moeten worden als de teelt gelegaliseerd wordt. "De criminaliteitsproblemen zullen dan niet zomaar minder worden", aldus Rutte.
Je creëert een probleem met een verbod en vanwege dat probleem kan je het verbod niet terug draaien. That's politics for ya!quote:Op vrijdag 23 september 2016 16:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk wel dus gezien het dan niet meer crimineel is.
Veel criminelen in eigen gelederen en in de achterban die dreigen hun lucratieve inkomstenbron te verliezen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:
De partij voor volksdemocratie en vrijheid is weer eens tegen. Verrassend. Zijn het de grote alcoholboeren die omzet vrezen? Is het het oerconservatieve electoraat wat jullie bang zijn te verliezen? Welke goede reden heb je tegen dit plan
Ik krijg bij Pechtold dezelfde vibes als bij Clinton. Heb naar de man mogen luisteren en hij past zijn standpunten aan, aan het publiek.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Hulde aan D66.
D66 heeft ook tijdens de APB laten zien wel een kandidaat-partij te zijn voor mij tijdens de verkiezingen.
Dat, bovendien is zijn andere stokpaardje gillen tegen Wilders. Ze hebben best goede ideeën en standpunten, zoals deze, maar waren ook voor het leenstelsel bijvoorbeeld. Rubberen ruggengraat en pro eu. Voor mij genoeg om er nooit op te stemmen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik krijg bij Pechtold dezelfde vibes als bij Clinton. Heb naar de man mogen luisteren en hij past zijn standpunten aan, aan het publiek.
Serieus?quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Hulde aan D66.
D66 heeft ook tijdens de APB laten zien wel een kandidaat-partij te zijn voor mij tijdens de verkiezingen.
Laat ik het zo zeggen: insteek van D66 op dit soort immateriële zaken is wat mij betreft identiek aan die van mij.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik krijg bij Pechtold dezelfde vibes als bij Clinton. Heb naar de man mogen luisteren en hij past zijn standpunten aan, aan het publiek.
Bijvoorbeeld de Partij van de Dieren is vaak ook sociaal liberaal en een politieke tegenstander nog even vlak voor de verkiezingen dwingen te wrijven in een politieke nederlaag kan natuurlijk vanuit een geweldig moreel kompas komen, maar Pechtold komt op mij sluw genoeg over om het voor eigen gewin te doen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: insteek van D66 op dit soort immateriële zaken is wat mij betreft identiek aan die van mij.
Verder was de bijdrage van Pechtold wat mij betreft de beste tijdens de APB. Hij heeft ook nog een motie ingediend om Rutte te dwingen tot zaken te komen mbt het referendum hè. Voor november as.
Kun je vervolgens weer op ze kankeren dat alles wordt geflexibiliseerd, de inkomensverschillen toenemen, en er onvoldoende oog is voor problemen rondom integratie.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: insteek van D66 op dit soort immateriële zaken is wat mij betreft identiek aan die van mij.
Verder was de bijdrage van Pechtold wat mij betreft de beste tijdens de APB. Hij heeft ook nog een motie ingediend om Rutte te dwingen tot zaken te komen mbt het referendum hè. Voor november as.
Op materiële zaken zit ik een stukje linkser idd. Ook wat betreft EU zou ik heel snel, heel drastisch hervormen, maar daar is nu in Bratislava al een voorschotje op genomen. Ik denk aan voorkomen van oneerlijke concurrentie op arbeidskracht ivm MOE-landers, voorkomen van belastingparadijzen, opheffen rondtrekkend circus Brussel-Straatsburg, aanpak emolumenten leden EP en ambtenaren, geen verdere uitbreiding, oplossen Gr-probleem (maar dan radicaal), ter discussie stellen stabiliteitspact, op tal van zaken subsidiariteit herstellen en nog paar dingen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Serieus?
Jij hoort toch niet bij D'66 thuis? Als ik jou zie posten hoor jij bij de PvdD, SP of Groenlinks thuis.
Het is afwachten hoe het balletje rolt, wrs dat ik sws materiële zaken laat doorwegen en dus ergens anders op uit kom.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kun je vervolgens weer op ze kankeren dat alles wordt geflexibiliseerd, de inkomensverschillen toenemen, en er onvoldoende oog is voor problemen rondom integratie.
Nee je mag wel alcohol verkrijgen door gisting niet door destileren.quote:Op vrijdag 23 september 2016 20:54 schreef topdeck het volgende:
Mag je trouwens zelf alcohol brouwen?
Wat heb jij gebruikt?quote:Op vrijdag 23 september 2016 21:57 schreef iBeats het volgende:
gwn alles verbieden die vuile drugs
skkls die niet weten dat hun hersens daaraan stuk gaanom die kofieshops zijn altijd van die junks aan het hangen en overlast geven
de smeris doet er niets aan
ik rook niet en wil geen drugsquote:Op vrijdag 23 september 2016 22:08 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ik zou zeggen; doe rustag man, rook een jointje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |