Dit is al een belangrijke stap om de criminaliteit te drukken. Dom dat jij dat niet snapt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:32 schreef Timeschanger het volgende:
Legaliseer het gewoon volledig, man. Moeilijk doen altijd...
Dat moet nog maar blijken. Als de prijs van de overheids wiet boven die van de illegale teelt gaat liggen lost het niks op.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:34 schreef Dibble het volgende:
[..]
Dit is al een belangrijke stap om de criminaliteit te drukken. Dom dat jij dat niet snapt.
Legale kwekers zullen wel de stroomkosten moeten betalen dus denk dat de prijs wel wat omhoog gaat.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken. Als de prijs van de overheids wiet boven die van de illegale teelt gaat liggen lost het niks op.
En dit ja.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:44 schreef Sylv3se het volgende:
De overheid kennende gaan ze het flink belasten zodra het onder controle van de overheid komt te staan. Elk jaar flinke accijnsverhogingen en dan betaal je over een paar jaar 4x zoveel voor een grammetje wiet dan nu. Dan blijft het alsnog aantrekkelijk om het via andere wegen te kopen.
Ik heb er dan ook geen enkel vertrouwen in dat dit zal gaan slagen, dat zal alleen lukken als de overheid het niet gaat gebruiken als melkkoe. Maar die kans lijkt me nihil eerlijk gezegd.
Hmm, weet ik niet. Als die hogere prijs samen gaat met gemak en legaliteit zullen mensen misschien toch voor die keuze gaan dan voor een lagere prijs maar wel ergens een 'mannetje' moeten vinden. Maar hangt ervan af hoe groot het prijsverschil is uiteraard.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:44 schreef Sylv3se het volgende:
De overheid kennende gaan ze het flink belasten zodra het onder controle van de overheid komt te staan. Elk jaar flinke accijnsverhogingen en dan betaal je over een paar jaar 4x zoveel voor een grammetje wiet dan nu. Dan blijft het alsnog aantrekkelijk om het via andere wegen te kopen.
Ik heb er dan ook geen enkel vertrouwen in dat dit zal gaan slagen, dat zal alleen lukken als de overheid het niet gaat gebruiken als melkkoe. Maar die kans lijkt me nihil eerlijk gezegd.
De overheid gaat ook van die debiele eisen stellen aan cannabis zoals een maximum THC-gehalte van 15% bijvoorbeeld. Dat is sowieso een slechte zaak, een gedeelte van de cannabisgebruikers zal hierdoor sowieso geen gemeentewiet gaan kopen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm, weet ik niet. Als die hogere prijs samen gaat met gemak en legaliteit zullen mensen misschien toch voor die keuze gaan dan voor een lagere prijs maar wel ergens een 'mannetje' moeten vinden. Maar hangt ervan af hoe groot het prijsverschil is uiteraard.
Zou idd beter zijn.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:50 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
De overheid gaat ook van die debiele eisen stellen aan cannabis zoals een maximum THC-gehalte van 15% bijvoorbeeld. Dat is sowieso een slechte zaak, een gedeelte van de cannabisgebruikers zal hierdoor sowieso geen gemeentewiet gaan kopen.
Wat mij betreft wordt het gelegaliseerd maar laat het kweken en verkopen gewoon aan de markt over.
Met de huidige tuinbouwtechnieken hoeft het niet meer onder dure lampen binnen met gevaar voor brand.quote:
Uhm, jawel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Genoeg mogelijkheden om zelf te kweken wanneer overheid het ook doet, alcohol thuis stoken is toch ook niet verboden?
Brouwen mag, stoken niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan wordt daarop weinig gehandhaafd, zelf bier brouwen en wijn maken is helemaal in.
De overheid gaat wiet telen goed plan?quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:04 schreef Richestorags het volgende:
In theorie een zeer goed plan. Eindelijk weer wat vooruitstrevends op wietgebied in Nederland.
Nu er steeds minder mensen roken moet de accijns ergens anders vandaan komen he.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:44 schreef Sylv3se het volgende:
Je mag maar een X aantal liter bier produceren, anders moet je het aangeven. Sterke drank weet ik niet precies hoe dat zit.quote:
Ligt aan het alcohol percentage. Over het algemeen houdt het natuurlijke gistingsproces op bij 12% max. Al het hogere moet je voor stoken/destilleren en dat mag dus niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:15 schreef Antaris het volgende:
[..]
Je mag maar een X aantal liter bier produceren, anders moet je het aangeven. Sterke drank weet ik niet precies hoe dat zit.
Ja, maar lijkt me niet dat de zware criminelen die nu de wietteelt controleren dadelijk kunnen concurreren met door de overheid gereguleerde kwekerijen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Helaas groeit dat plantje overal.
Dit ja, gewoon legaal maken.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:32 schreef Timeschanger het volgende:
Als de overheid erop toeziet dat coffeeshops alleen van hen mogen kopen ontneem je al een deel van de criminelen hun afzetmarkt. Goede oplossing.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De overheid gaat wiet telen goed plan?
Dat plantje groeit gewoon vrij en blij overal.
NL ambtenaren die het goed gaan uitvoeren is een utopie.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:32 schreef dimmak het volgende:
Mits goed uitgevoerd lijkt mij dit een prima plan. Decriminaliseren die bende.
Beetje dom dat jij deze conclusie trekt op basis van zijn post.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:34 schreef Dibble het volgende:
[..]
Dit is al een belangrijke stap om de criminaliteit te drukken. Dom dat jij dat niet snapt.
Sterker nog ik zie het binnen een jaar na invoering uitlopen op nog een stok om de shops mee te slaan. Opeens kan de overheid real time meekijken naar de hoeveelheden in shops en iedereen die niet meedoet aan de veel te dure slechte kwaliteit staatswiet moet wel een crimineel zijn en de deuren sluiten.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken. Als de prijs van de overheids wiet boven die van de illegale teelt gaat liggen lost het niks op.
Handhaving is vrij kansloos inderdaad.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:32 schreef Timeschanger het volgende:
De oplossing is zo simpel, laat die plant gewoon groeien in de tuin en kasje, coffeeshops zijn ook gelijk overbodig.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:38 schreef NightH4wk het volgende:
Kek, de overheid wil weer banen voor ambtenaren creëren. Dit gaat een ramp worden, al is de huidige situatie ook zeer slecht.
Precies, het is simpele "economics". Gewoon legaliseren zodat de toevoer heel sterk toeneemt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De oplossing is zo simpel, laat die plant gewoon groeien in de tuin en kasje, coffeeshops zijn ook gelijk overbodig.
Hier in NL hebben we inmiddels genoeg kennis om die wiet ook zonder lampen te kweken.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:43 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Precies, het is simpele "economics". Gewoon legaliseren zodat de toevoer heel sterk toeneemt.
Dit dus,quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:32 schreef Timeschanger het volgende:
Vrijheden bij de partij van de vrijheid: een grotere tegenspraak is er niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:20 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer dat we van de Partij Van de Vrijheid niet de vrijheid mogen krijgen om wiet te verbouwen. Valt me behoorlijk tegen van onze vrijheidsstrijders. En dat terwijl die blonde toch zo'n vieze verstokte roker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |