Wat vind je van alle onderbouwde argumenten?quote:Op woensdag 21 september 2016 00:34 schreef Aguia het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
En verder toon je eerder het tegendeel aan met kromme redenatie en bronnen die je niet eens kunt opnoemen maar waar je enkel iets vaags van hebt meegekregen. "Dat zag ik een keer op Discovery" - da's hetzelfde als dat vrouwke dat bang was dat alle banen werden ingepikt omdat dat "op Facebook heb gestaan".
True. Brb kind vermoordenquote:Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef Tevik het volgende:
[..]
God die moord? Hij neemt gewoon leven die hij in eerste instantie heeft gegeven.
"Dat las ik in de bijbel" is veel beter inderdaadquote:Op woensdag 21 september 2016 00:34 schreef Aguia het volgende:
[..]
[..]
"Dat zag ik een keer op Discovery" -
Als een discussie over de Bijbel en het geloof gaat dan lijkt het me wel handig als er inderdaad naar de Bijbel wordt gerefereerd.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:45 schreef ems. het volgende:
"Dat las ik in de bijbel" is veel beter inderdaad
Het is een aspect van dat geloof. Dat betekent niet dat wat er in staat automatisch ook maar enige kern van waarheid heeft. Van discovery kan je inderdaad meer leren over hoe het echt is gegaan dan de bijbel.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:56 schreef Aguia het volgende:
[..]
Als een discussie over de Bijbel en het geloof gaat dan lijkt het me wel handig als er inderdaad naar de Bijbel wordt gerefereerd.
Jammer, volgende poging.
Het is ook maar net hoe je de bijbel interperteerd, Daardoor is het christendom al helemaal uit elkaar gevallen met allerlei verschillende stromingen.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is een aspect van dat geloof. Dat betekent niet dat wat er in staat automatisch ook maar enige kern van waarheid heeft. Van discovery kan je inderdaad meer leren over hoe het echt is gegaan dan de bijbel.
Ik benoemde puur het refereren naar, en niet de bron inhoudelijk. Daar kan je pas op ingaan als je fatsoenlijk een bron citeert of ernaar refereert.quote:Op woensdag 21 september 2016 14:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is een aspect van dat geloof. Dat betekent niet dat wat er in staat automatisch ook maar enige kern van waarheid heeft. Van discovery kan je inderdaad meer leren over hoe het echt is gegaan dan de bijbel.
quote:Op woensdag 21 september 2016 17:25 schreef Aguia het volgende:
[..]
Ik benoemde puur het refereren naar, en niet de bron inhoudelijk. Daar kan je pas op ingaan als je fatsoenlijk een bron citeert of ernaar refereert.
Dit dus, ja.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:22 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wat vind je van alle onderbouwde argumenten?
Wanneer is dat einde der tijden? Want als je nou heel 'slecht' bent geweest en je sterft net voor einde der tijden, dan hoef je dus ook maar heel kort in de hel.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:42 schreef ToT het volgende:
Trouwens dat hele concept "hel" he?Je ziel brandt daar tot het einde der tijden.
Goed, laten we maar weer van de Big Rip uit gaan die over een slordige 10100 jaar plaats vindt; dan is een menselijke ziel wel van een verdomd stevig materiaal gemaakt dat het over triljoenen keer triljoenen keer triljoenen jaren een keertje opgebrand is!
Maar de hel brandt op een zwavelvuurtje. Houdt dat in dat je ziel sneller verbrandt als je een ongeluk krijgt bij hoge temperaturen? Zoals de astronauten van een ontploffende space-shuttle? Vergaat hun ziel dan ook?
Of praten we hier over spiritueel zwavel? En waar komt al het zuurstof vandaan waar dat zwavel in de hel mee brandt? Zorgt God voor een eindeloze stroom spirituele zuurstof daar naar toe?
En is die zuurstof alleen voor dat zwavelvuurtje in de hel, of hebben mensen, engelen en God zelf die zuurstof ook nodig om te leven?
Hebben ze dan ook allemaal een stofwisseling in het hiernamaals en komt er ook spiritueel eten bij aan te pas? Is er ook een riolering in de hemel?
En bij een stofwisseling horen ook vrije radicalen, dus verouder je ook in het hiernamaals? Slijt je DNA ook in het hiernamaals en kun je ook spirituele kanker krijgen?
En het belangrijkste: is er wel bier in de hemel?
De pastafarians kunnen daar volmondig "ja" op antwoorden.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:42 schreef ToT het volgende:
En het belangrijkste: is er wel bier in de hemel?
Mocht the big rip als het einde der tijden gezien worden, dan is de mensheid al vele triljoenen jaren eerder uitgestorven. Er bestaan dan al ongelooflijk lange tijden geen zonnen meer, laat staan bewoonbare planeten.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:51 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wanneer is dat einde der tijden? Want als je nou heel 'slecht' bent geweest en je sterft net voor einde der tijden, dan hoef je dus ook maar heel kort in de hel.
Deze planeet in een buitenspiraalarm van een relatief klein melkwegstelsel ook nog eens.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:06 schreef ToT het volgende:
Maar goed. zelfs al zitten we nu in een universum van triljoenen keer triljoenen zonnenstelsels en zijn er mogelijk oneindig veel parallelle universums van talloze verschillende samenstellingen; alles draait natuurlijk om de mensheid op deze ene planeet he!
Yupyup; we slingeren echt eenzaam de grote leegte in, maar niet voordat we genadeloos hard in Andromeda crashen!quote:Op woensdag 21 september 2016 22:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Deze planeet in een buitenspiraalarm van een relatief klein melkwegstelsel ook nog eens.
dit is een protestantse leugentje voor eigen bestwil, bedacht door de pr machine van Luther. In de tijd van Luther en ver daarvoor lazen christenen (die toen enkel maar katholiek waren) gewoon uit de bijbel. De protestanten hebben geluk gehad met de boekdrukkunst, die veel belangrijker is geweest dan de protestantse manier van kerk en Bijbellezen beleven.quote:Op maandag 19 september 2016 13:15 schreef Manke het volgende:
[..]
religie is een gebrek aan geloof.
Rkk verbood de bijbel omdat men anders zag dat ze het geloof misbruikten voor macht. Toen kregen ze de bijbel en de waarheid maakte ze vrij.
Natuurlijk gaat mystiek christendom je eerder helpen dan christendom zelf. Mystiek christendom zet inderdaad je denken op een laag pitje, zodat je toeschouwer kan worden van je eigen gedachten. Dan zul je zien dat jij jouw gedachten niet bent en wordt je milder. Dat zou die Marc Verhoeven ook eens moeten doen, dan is hij misschien niet zo rechtlijnig en zwartwit denkend. Opener naar andere religies en andere stromingen van zijn eigen religie. Elders heb ik jou dit ook al verteld, maar je blijft maar linkjes strooien. Kan ook zijn dat deze post eerder was dan jouw post elders. Dan vraag ik vergeving aan God door een weesgegroetje.quote:Op maandag 19 september 2016 12:56 schreef Manke het volgende:
[..]
mystieke christendom, nog zweveriger dan christendom gaat je niet helpen, het zet alleen je normale denken stil.
http://verhoevenmarc.be/PDF/mysticisme.pdf
Dit laatste is religie eigen. Een schijnvijand creeren en jezelf dan beter voor doen dat die Wereld. Zoals Paulus doet in een van zijn tig brieven.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:53 schreef Manke het volgende:
[..]
De mens is niet vervloekt door die actie, dat staat nergens. En hoe worden wij dan gestraft? De mens laat zich leiden door z'n eigen verworven inzicht, vaak gaat het goed, vaak gaat het fout. Terroristen plegen aanslagen omdat dat in hun ogen goed is. Maar iedereen geeft God de schuld. Als Hij weer verscheen, zou men Hem waarschijnlijk weer willen doden. Vriendschap met 'de wereld' maakt van iemand een vijand van God (niet andersom), staat er letterlijk.
Ik vind jouw God en die van de rest van christendom helemaal geen perfecte god, dus waarom zou hij dit wel eisen van de mensen? En we leven al in een "gebroken" wereld, dus wij zijn nergens schuldig aan. Het christendom is al 2000 jaar in staat gebleken ons in een staat van schuld te houden. Sommige mensen doen zich dit vrijwillig aan (mensen die zogenaamd wedergeboren zijn door een zogenaamde ervaring). Ik begrijp er niks van.quote:Iedereen die tot God komt valt onder de wet en is meteen schuldig en verdient dan pas straf, maar meteen wordt deze schuld afgenomen omdat iemand anders de straf droeg, er is geen veroordeling meer, en is het een nieuwe start; het wordt ons te makkelijk gemaakt, Hij wil het liefst iedereen. Sommige volken doen liever hun best om tot God te komen, islam en jodendom. Maar wie volgens de wet wil leven, zal het niet redden (zowel een simpele misdaad als een kwaadaardige misdaad laat je in de cel belanden) . Dat is ook de reden van die rare wetten. Je redt het niet, je redt het niet zonder God, en men heeft die wet helemaal niet nodig, er staat ook wie 'in' Jezus is, valt niet meer onder de wet. Shortcut to God, God wil het zo.
De mens koos ervoor zelf te bepalen wat goed en slecht is en mocht z'n koers zelf bepalen met dit nieuwe inzicht, dat respecteerde God en Hij hielp ze hierna nog en stond ze bij, maar uiteindelijk was iedereen toch slecht geworden.
Reset.
Maar de vloed was waarschijnlijk lokaal, en ook kort na adam&eva, (dus lokaal makes sense), en omdat de bijbel zegt dat niemand luisterde naar Noah, internet hadden ze nog niet.
Er zijn veel meer dingen die niet in de bijbel kloppen, zoals de wereldwijde vloed, de uittocht uit Egypte, het grote land dat koning David in bezit had, de pracht van de tempel etc...quote:Oh ja, de bijbel kan je niet meten aan wetenschap. Het enige dat niet lijkt te kloppen is het scheppingsverhaal, het grootste werk van schepping is beknopt gebleven, paar pagina's maaruit nederigheid?
Maar goed. Voor mij is het allemaal wel logisch. En ook ik vond het ooit de dikste vetste onzin, onderbouwd met misvattingen van de bijbel.
Dit is een foute interpretatie van de christenen. De mens stierf niet toen van de appel gegeten werd, maar pas toen God de mens strafte voor de begane fout. Dus de slang liegt niet, hij wist gewoon niet dat God ook nog een tweede straf gaf. Dus daar kan je de serpent niet van beschuldigen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:31 schreef Manke het volgende:
En wat je zegt, de mens kende vanaf dat moment de dood. God zei: eet en je zal de dood zien, de slang zei: God liegt, eet gewoon, je zal de dood niet zien.
Eva zei later nog 'de slang heeft me misleid'
Ook dit is weer fout, jammer dat je zo'n beknopte kennis hebt van hetgeen jij als nuchter beschouwt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:38 schreef Manke het volgende:
[..]
vijanden van God en zijn volk.
Hij probeerde de farao te overtuigen, maar dat lukte niet. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde. Bloed van een lam op de deurposten liet hem voorbij gaan, want hij zou anders ook de Israëlieten doden. Een verwijzing/voorschaduwing naar Jezus het lam en zijn bloed. Maar nu gehoorzaamt Israël niet.
Dat laatste: waar staat dat precies, ff lezen dan,
Neen dus... Nergens in de hele bijbel lees je dat God met de farao om de tafel gaat zitten, koffie erbij, koekje en dan discussieren. Een beetje wijn bij het brood doen van beide kanten en de israelieten kunnen weer verder trekken.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:56 schreef Manke het volgende:
[..]
lol
Nee. Het was de engel van de dood die de kinderen doodde, vijand van ieder mens (en de laatste vijand die verslagen zal worden volgens Openbaringen). God had ze nog gewaarschuwd en een uitweg aangeboden, maar de farao koos hier zelf voor, want hij wou het volk van Israël in z'n macht houden. Israël, kinderen van God, God beschermde ze als een vader. In het nt wordt Hij de Vader genoemd en staat nu open om ieder mens te adopteren.
Films over iemand die wraak neemt op hele families vind men vaak weer mooi
Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef Tevik het volgende:
Er zijn al vooraanstaande imams die zeggen dat als de doodstraf niet stond op het verlaten van de islam, dat de islam direct na de dood van Mohammed al geëindigd was.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:22 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het is gewoon ook iets dat overeind gehouden moet worden om het overeind houden. Uit angst voor het wegvallen van houvast. Zelfde als wat moslims hebben.
Wat verdere toelichting mogelijk?quote:Op woensdag 21 september 2016 22:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn al vooraanstaande imams die zeggen dat als de doodstraf niet stond op het verlaten van de islam, dat de islam direct na de dood van Mohammed al geëindigd was.
Ja dat heb ik weer in meerdere discussies gehoord met Christopher Hitchens en Richard Dawkins, maar helaas gingen ze er niet verder op in.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:24 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat verdere toelichting mogelijk?
Geen idee, maar het lijkt er voor mij wel op dat het al een machtsmiddel from the very beginning is, gecreëerd door een elite van toen wellicht, wat bijvoorbeeld die palindrooms en zo verklaart. Hoe zo'n analfabetische plunderaar met zo'n armzalige leer uit heeft weten te groeien tot één van de vijf grote 'spirituele' leraren, is me werkelijk tot op de dag van vandaag een raadsel.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat heb ik weer in meerdere discussies gehoord met Christopher Hitchens en Richard Dawkins, maar helaas gingen ze er niet verder op in.
Misschien omdat het in die begintijd al wel duidelijk was dat het een slap aftreksel was van de andere Abrahmistische geloven, met nog een dikke laag ongeloofwaardige bullshit er overheen"?
Mwah dat lijkt me haast wel, aangezien de sjiïeten en de soennieten elkaar de kop- in beuken over de vraag of 1 van zijn familieleden of juist de meest wijze van zijn volgelingen het stokje moest overnemen.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:34 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Geen idee, maar het lijkt er voor mij wel op dat het al een machtsmiddel from the very beginning is, gecreëerd door een elite van toen wellicht, wat bijvoorbeeld die palindrooms en zo verklaart. Hoe zo'n analfabetische plunderaar met zo'n armzalige leer uit heeft weten te groeien tot één van de vijf grote 'spirituele' leraren, is me werkelijk tot op de dag van vandaag een raadsel.
Het er niet uit mogen stappen is in ieder geval wel een flink bewijs van de wil tot macht en angst voor teloorgang wanneer men zelf gaat nadenken en kritische vragen gaat stellen.
Of de figuur Mohammed ooit echt bestaan heeft valt zeer te betwisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |