npquote:Op zondag 18 september 2016 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kijk Sky, en zowel m'n man als ik wisten het niet.
was voor foto op, niet voor het publiek.quote:Op zondag 18 september 2016 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Nico die voor een lege tribune zijn trofee laat zien![]()
Het zijn zijn fansquote:Op zondag 18 september 2016 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Nico die voor een lege tribune zijn trofee laat zien![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
uiteraard, want die zat er niet om de trofee aan te laten zienquote:Op zondag 18 september 2016 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
was voor foto op, niet voor het publiek.
twitter:FrankWoest twitterde op zondag 18-09-2016 om 17:11:21RB-teambaas Christian Horner erkent dat probleem met koppeling Max gisteren al bekend was, maar dat deze regl. niet vervangen mocht worden reageer retweet
Max is gewoon slecht in starten. Dat doet Sainz toch beter.quote:Op zondag 18 september 2016 17:10 schreef tja77 het volgende:
Pfff wat een kutrace.
Vettel start als laatste, Max als 4e, en Vettel eindigde 43 seconde voor Max. Pijnlijk.
Met die start verloor hij niet 43+ seconden op Vettel. Feit is dat Max 0,8 seconde per ronde langzamer is geweest over de gehele race genomen tov Vettel, waar vantevoren gezegd werd dat dit een goede RBR baan zou zijn. Ricciardo deed het daarentegen wel netjesquote:Op zondag 18 september 2016 17:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Max is gewoon slecht in starten. Dat doet Sainz toch beter.
Vettel had zijn strategie al kunnen bepalen omdat hij van achter moest starten!quote:Op zondag 18 september 2016 17:10 schreef tja77 het volgende:
Pfff wat een kutrace.
Vettel start als laatste, Max als 4e, en Vettel eindigde 43 seconde voor Max. Pijnlijk.
Jij bent echt goed in Scorebordjournalistiek.quote:Op zondag 18 september 2016 17:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met die start verloor hij niet 43+ seconden op Vettel. Feit is dat Max 0,8 seconde per ronde langzamer is geweest over de gehele race genomen tov Vettel, waar vantevoren gezegd werd dat dit een goede RBR baan zou zijn. Ricciardo deed het daarentegen wel netjes
Vettel had vrije bandenkeus en veel nieuwe banden. Daarnaast had Vettel een groot deel van de race vrij baan en Max niet. Dat scheelt echt veel.quote:Op zondag 18 september 2016 17:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met die start verloor hij niet 43+ seconden op Vettel. Feit is dat Max 0,8 seconde per ronde langzamer is geweest over de gehele race genomen tov Vettel, waar vantevoren gezegd werd dat dit een goede RBR baan zou zijn. Ricciardo deed het daarentegen wel netjes
Dat noem ik geen mazzel. Vettel heeft door een zeer goede race te rijden het maximale eruit gehaaldquote:Op zondag 18 september 2016 17:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja, wat had die Vettel een mazzel dat-ie helemaal achteraan mocht starten.
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is.quote:Op zondag 18 september 2016 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij bent echt goed in Scorebordjournalistiek.
Ik geef je geen ongelijk.quote:Op zondag 18 september 2016 17:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is.
Dan kun je het scorebordjournalistiek noemen, maar het zijn gewoon de feiten.
Ik weet niet hoeveel stops Vettel had. Een stop minder is al 30 seconden.quote:Op zondag 18 september 2016 17:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is.
Dan kun je het scorebordjournalistiek noemen, maar het zijn gewoon de feiten.
3 stops voor Vettel, waarbij zijn eerste pas na 25 ronden was ofzoquote:Op zondag 18 september 2016 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel stops Vettel had. Een stop minder is al 30 seconden.
Tuurlijk, is er iets niet goed gegaan.quote:Op zondag 18 september 2016 17:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is.
Dan kun je het scorebordjournalistiek noemen, maar het zijn gewoon de feiten.
Tja, het zijn ook feiten dat niet alleen de start maar ook het Alonso-treintje hem flink veel tijd hebben gekost. Op een gegeven moment scheelde dat 2s per ronde. Ook het meer op de baan aanvallen (Kvyat) hakte in op de levensduur van het rubber. Je koopt er natuurlijk verder weinig voor, maar de tegenvallende prestatie ligt genuanceerder dan "doe je echt iets fout".quote:Op zondag 18 september 2016 17:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is.
Dan kun je het scorebordjournalistiek noemen, maar het zijn gewoon de feiten.
Jupquote:Op zondag 18 september 2016 18:23 schreef Nattekat het volgende:
Schijnt dat Vettel nog een gridstraf van 20 plaatsen heeft geïncasseerd voor het inzetten van een zesde motor + onderdelen.
quote:Op zondag 18 september 2016 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Verstandig van Ferrari om Vettel nu een nieuwe motor en wat nieuwe componenten te geven. Kost geen enkele plaats op de grid
Dat deed Vettel dus wel, gewoon vlot er voorbij, zo krijg je vrij baan. Verstappen is een hele spectaculaire inhaler, maar er gewoon simpel en strak voorbij gaan als er een snelheidsverschilletje is, is ook een belangrijke vaardigheid.quote:Op zondag 18 september 2016 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast had Vettel een groot deel van de race vrij baan en Max niet. Dat scheelt echt veel.
Als Max in de beginfase meteen Sainz, Kvyat en Alonso voorbij was gegaan had Vettel nooit voor hem kunnen eindigen.
Vettel is juist geen geweldige inhaler als er een klein snelheids verschil klein isquote:Op zondag 18 september 2016 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat deed Vettel dus wel, gewoon vlot er voorbij, zo krijg je vrij baan. Verstappen is een hele spectaculaire inhaler, maar er gewoon simpel en strak voorbij gaan als er een snelheidsverschilletje is, is ook een belangrijke vaardigheid.
Het is hier verboten om kritiek te hebben op Max.quote:Op zondag 18 september 2016 17:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb de hele race gekeken, maar als je als 4e start en 6e wordt, en iemand anders als laatste start en ruim maar dan ook echt ruim voor je eindigt, dan doe je echt iets fout. Zeker als de auto enigszins vergelijkbaar is.
Dan kun je het scorebordjournalistiek noemen, maar het zijn gewoon de feiten.
Onzin, heeft ie in de Redbull al meerdere keren laten zien. Omdat op sommige tracks zijn top met drs nog te langzaam was op anderen.quote:Op zondag 18 september 2016 18:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Vettel is juist geen geweldige inhaler als er een klein snelheids verschil klein is
Ik denk dat je met Ricciardo, Vettel en Verstappen de 3 beste inhalers hebt. Op enige afstand gevolgd door Alonso, Button en daarachter de rest.quote:Op zondag 18 september 2016 18:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Vettel is juist geen geweldige inhaler als er een klein snelheids verschil klein is
De rest was op nieuwe banden altijd sneller geweest.quote:Op zondag 18 september 2016 19:40 schreef Fer het volgende:
Misschien was het achteraf beter geweest om rustig die rondjes achter Sainz en Kvyat te maken, bandjes sparen en een paar bankers als ze naar binnen gaan. Dan een lange stint op S achter Alonso aan en op het laatste weer SS of nog ern keer S.
Volgens mij heeft Vettel vandaag alleen maar mensen ingehaald die hij anders op een ronde zet. Da's nou niet echt briljant of zo.quote:Op zondag 18 september 2016 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat deed Vettel dus wel, gewoon vlot er voorbij, zo krijg je vrij baan. Verstappen is een hele spectaculaire inhaler, maar er gewoon simpel en strak voorbij gaan als er een snelheidsverschilletje is, is ook een belangrijke vaardigheid.
Misschien heb je gelijk, die anderen gingen toen naar SS. Met de kennis van achteraf had hij beter tijdens de safetycar naar Soft kunnen gaan, dan was hij er nog voor Vettel opgekomen.quote:Op zondag 18 september 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rest was op nieuwe banden altijd sneller geweest.
Ja want brain begint met br en brake begint ook met br dus misschien is het wel een dingetje wat ze zo afgesproken hebben bij Mercedes....quote:Op zondag 18 september 2016 19:33 schreef UltraR het volgende:
Wat zat Olav Mol zichzelf trouwens voor schut te zetten met z'n geklets over 'brain management' bij Mercedes terwijl ze het over 'brake management' hadden. Onvoorstelbaar.
klopt. dat mag gewoonquote:Op zondag 18 september 2016 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit het nou met die koppeling van Verstappen die niet straffeloos vervangen mocht worden? Ik neem aan dat ze die voor de volgende race gewoon mogen vervangen en wat plekken op de grid incasseren?
Straffeloos? Vind het wel een beetje suf dat je voor de race niks mag vervangen en als je na de race vervangt dat je dan ook nog terug wordt gezet. Dan krijg je feitelijk gewoon 2 grid penalties..quote:
Niet straffeloos lijkt me, dat vroeg ik ook nietquote:Op zondag 18 september 2016 21:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Straffeloos? Vind het wel een beetje suf dat je voor de race niks mag vervangen en als je na de race vervangt dat je dan ook nog terug wordt gezet. Dan krijg je feitelijk gewoon 2 grid penalties..
Nee, dat was mijn vraag, sorryquote:Op zondag 18 september 2016 21:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet straffeloos lijkt me, dat vroeg ik ook niet
Ja.quote:Op zondag 18 september 2016 21:46 schreef MakkieR het volgende:
Ik zit met een gekke vraag; Heeft F1 het beleid op de driver of the day veranderd?
Normaal kon je toch 24 uur na de wedstrijd gewoon via hun site stemmen, maar nu is de driver vlak na de race al bekend.
Heeft Olav gedurende de race verteld. Nu snap ik wel dat je niet naar alles luistert wat hij allemaal uitkraamt.quote:Op zondag 18 september 2016 21:46 schreef MakkieR het volgende:
Ik zit met een gekke vraag; Heeft F1 het beleid op de driver of the day veranderd?
Normaal kon je toch 24 uur na de wedstrijd gewoon via hun site stemmen, maar nu is de driver vlak na de race al bekend.
Olav brainmanagemant Mol.quote:Op zondag 18 september 2016 21:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heeft Olav gedurende de race verteld. Nu snap ik wel dat je niet naar alles luistert wat hij allemaal uitkraamt.
Dat was echt ongelooflijk ja. Nondeju.quote:Op zondag 18 september 2016 20:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja want brain begint met br en brake begint ook met br dus misschien is het wel een dingetje wat ze zo afgesproken hebben bij Mercedes....x 100
Hmm dat is mij inderdaad ontgaan, hoe werkt de driver of the day award nu dan?quote:Op zondag 18 september 2016 21:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heeft Olav gedurende de race verteld. Nu snap ik wel dat je niet naar alles luistert wat hij allemaal uitkraamt.
Die sla ik ook lekker over, althans ik ga er niet mijn bed voor uit.quote:Op zondag 18 september 2016 22:29 schreef Nattekat het volgende:
Tot zo ver de races op gezonde tijdstippen ook
Ochtendraces vind ik echt niks
De vroegste tot einde seizoens is acht uur, dat is toch prima...quote:Op zondag 18 september 2016 22:29 schreef Nattekat het volgende:
Tot zo ver de races op gezonde tijdstippen ook
Ochtendraces vind ik echt niks
9:00 is dan nog wel te doen over twee weken, maar los van dat:quote:Op zondag 18 september 2016 22:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die sla ik ook lekker over, althans ik ga er niet mijn bed voor uit.
Zou echt zweren dat dat altijd 17:00 was...quote:Op zondag 18 september 2016 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vroegste tot einde seizoens is acht uur, dat is toch prima...
En abu dhabi is gewoon om 14 uur.
kijk je niet!quote:Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9:00 is dan nog wel te doen over twee weken, maar los van dat:
- geen support races om een beetje in de mood te komen
- VTs
- voorbeschouwing en eerste helft van de race met een brakke kop kijken
- geen spanningsopbouw
- weekend is al voorbij terwijl m'n zondag nog moet beginnen.
Gewoon
50% van de beleving weg betekent niet dat de andere 50% weggelaten wordtquote:
Maleisië gaat inderdaad wel. Japan is me te vroeg. Katers heb ik niet zo'n last meer van, een jaar of vijftien geleden keek ik de F1 nog wel eens nadat ik net was thuisgekomen om vervolgens na tien minuten in slaap te vallen, maar dat is er tegenwoordig ook niet meer bij.quote:Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9:00 is dan nog wel te doen over twee weken, maar los van dat:
- geen support races om een beetje in de mood te komen
- VTs
- voorbeschouwing en eerste helft van de race met een brakke kop kijken
- geen spanningsopbouw
- weekend is al voorbij terwijl m'n zondag nog moet beginnen.
Gewoon
Je kan ook gewoon op tijd naar bed gaan op zaterdag.quote:Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9:00 is dan nog wel te doen over twee weken, maar los van dat:
- geen support races om een beetje in de mood te komen
- VTs
- voorbeschouwing en eerste helft van de race met een brakke kop kijken
- geen spanningsopbouw
- weekend is al voorbij terwijl m'n zondag nog moet beginnen.
Gewoon
http://www.gpupdate.net/n(...)-van-abu-dhabi-2016/quote:Op zondag 18 september 2016 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou echt zweren dat dat altijd 17:00 was...
Ik geloof het wel, qua zonsondergang is het ook wel handigquote:Op zondag 18 september 2016 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)-van-abu-dhabi-2016/
Met Nasr had hij anders flink moeite. Kostte hem ruim 5 ronden. En een treintje inhalen is een stuk moeilijker dan een voor een. Los had Verstappen er duidelijk minder problemen mee (getuige zijn inhaalacties op Alonso en Magnussen)quote:Op zondag 18 september 2016 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat deed Vettel dus wel, gewoon vlot er voorbij, zo krijg je vrij baan. Verstappen is een hele spectaculaire inhaler, maar er gewoon simpel en strak voorbij gaan als er een snelheidsverschilletje is, is ook een belangrijke vaardigheid.
9u is nog net te doen voor een zondag, maar ik vind het ook maar niks zo vroeg. De rest van de dag ben je dan brak. De opbouw/voorprogramma kijken geeft inderdaad een mooiere beleving, maar daar kom ik mn bed echt niet voor uit.quote:Op zondag 18 september 2016 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9:00 is dan nog wel te doen over twee weken, maar los van dat:
- geen support races om een beetje in de mood te komen
- VTs
- voorbeschouwing en eerste helft van de race met een brakke kop kijken
- geen spanningsopbouw
- weekend is al voorbij terwijl m'n zondag nog moet beginnen.
Gewoon
Waarom hebben ze dat niet op veiligheid gegooid eigenlijk? Voor hetzelfde geld was Max blijven staan op de grid. Dat is nogal onveilig. Hadden ze hem misschien wel mogen vervangen gratis.quote:Op zondag 18 september 2016 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit het nou met die koppeling van Verstappen die niet straffeloos vervangen mocht worden? Ik neem aan dat ze die voor de volgende race gewoon mogen vervangen en wat plekken op de grid incasseren?
Hebben ze wel gedaan, maar argument FIA was hij kan er mee rijden dus niet vervangen.quote:Op maandag 19 september 2016 00:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dat niet op veiligheid gegooid eigenlijk? Voor hetzelfde geld was Max blijven staan op de grid. Dat is nogal onveilig. Hadden ze hem misschien wel mogen vervangen gratis.
Lewis kon ook rijden met die band. Dat was een stuk minder gevaarlijk. En die kreeg wel toestemming voor een nieuwe set.quote:Op maandag 19 september 2016 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben ze wel gedaan, maar argument FIA was hij kan er mee rijden dus niet vervangen.
Dat was een vervangende band met minimaal hetzelfde aantal gereden rondjes, niet een hele nieuwe set.quote:Op maandag 19 september 2016 00:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis kon ook rijden met die band. Dat was een stuk minder gevaarlijk. En die kreeg wel toestemming voor een nieuwe set.
Dat had wel charme ja.quote:Op maandag 19 september 2016 00:43 schreef heywoodu het volgende:
Waren er nog maar echt vroege races ipv dat aanpassen aan Europese kijkers
Enkele jaren geleden, toen je om 3 uur 's nachts klaar zat voor Melbourne en het begin van een nieuw seizoen
En een hele zondag brak zijn omdat je om 6-7 uur F1 bent gaan kijken, kom op zeg. Overdrijven is ook een kunst.
Naar het werken in de kroeg tijdens de naborrel Jos kijkenquote:Op maandag 19 september 2016 00:43 schreef heywoodu het volgende:
Waren er nog maar echt vroege races ipv dat aanpassen aan Europese kijkers
Enkele jaren geleden, toen je om 3 uur 's nachts klaar zat voor Melbourne en het begin van een nieuw seizoen
En een hele zondag brak zijn omdat je om 6-7 uur F1 bent gaan kijken, kom op zeg. Overdrijven is ook een kunst.
ik viel na het stappen vaak in slaap tijdens die racesquote:Op maandag 19 september 2016 08:08 schreef caspervc het volgende:
[..]
Naar het werken in de kroeg tijdens de naborrel Jos kijken
👍
sommige mensen zeiken graag.quote:Op maandag 19 september 2016 00:43 schreef heywoodu het volgende:
Waren er nog maar echt vroege races ipv dat aanpassen aan Europese kijkers
Enkele jaren geleden, toen je om 3 uur 's nachts klaar zat voor Melbourne en het begin van een nieuw seizoen
En een hele zondag brak zijn omdat je om 6-7 uur F1 bent gaan kijken, kom op zeg. Overdrijven is ook een kunst.
afschuwelijk...quote:Op maandag 19 september 2016 08:25 schreef Rossdale het volgende:
Wat verschrikkelijk dat F1 service levert voor Europeanen om op tijden te rijden die niet in de nacht vallen. Hoe durven ze!
Inderdaad, ik dacht dat ze voor meer GP's buiten Europa gingen om zo de sport mondialer te maken. Ik woon niet in Europa en nu kon ik zelfs voor een GP die normaal voor mij op een schappelijk tijdstip verreden zou zijn pas midden in de nacht de tv aanzetten. Beetje jammer is het wel.quote:Op maandag 19 september 2016 08:25 schreef Rossdale het volgende:
Wat verschrikkelijk dat F1 service levert voor Europeanen om op tijden te rijden die niet in de nacht vallen. Hoe durven ze!
Ah, was die vroeger echt vroeger? Ik meende me ook te herinneren dat ik die altijd na het stappen nog keek en dan steeds in slaap viel natuurlijk. Maar dacht laatst dat kan toch niet, zo vroeg is die race niet.quote:Op maandag 19 september 2016 00:43 schreef heywoodu het volgende:
Waren er nog maar echt vroege races ipv dat aanpassen aan Europese kijkers
Enkele jaren geleden, toen je om 3 uur 's nachts klaar zat voor Melbourne en het begin van een nieuw seizoen
En een hele zondag brak zijn omdat je om 6-7 uur F1 bent gaan kijken, kom op zeg. Overdrijven is ook een kunst.
5 uur voorbeschouwing, 6 uur racequote:Op maandag 19 september 2016 09:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah, was die vroeger echt vroeger? Ik meende me ook te herinneren dat ik die altijd na het stappen nog keek en dan steeds in slaap viel natuurlijk. Maar dacht laatst dat kan toch niet, zo vroeg is die race niet.
Waar Singapore dan weer geen last van heeft omdat de race in de avond is.quote:Op maandag 19 september 2016 10:05 schreef Fer het volgende:
Ach leuk toch zo'n nachtrace. Ben meer beniewd naar Maleisie, dat altijd kunstmatig laat in de middag gehouden wordt en steevast een keiharde bui krijgt die er dagelijks valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |