Misschien is het leuk om het resultaat hier te plaatsen.
Na het invullen van de Test komt er bij mij LPF uit . Hier zal ik wederom toch maar niet op stemmen. (de rede moge duidelijk zijn).
Veel plezier er weer mee.
in het rood:
7.Pvda
8.D'66
Heel ver in het rood:
9. Groen Links
Nog verder in het rood.
10. SP
Ik denk niet dat ik dit stemadvies ga opvolgen. Trouwens de LPF is al nummer 1 bij de uitgebrachte stemadviezen
Ps. Dat er voor jou een partij uitkomt waar je niets bij voelt is niet zo gek, de stemwijzer kijkt puur na het programma, en niet naar wat voor een gevoel jij bij een partij hebt.
Maar ja, als ik in plaats van 'neutraal' een keer 'geen mening' invul, komt er alweer iets anders uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Glacius op 03-12-2002 12:59]
eennalaatst CDA
laatst VVD
Klopt wel met mijn voorkeur
7. PVDA beetje rood
8. D66 meer rood
9. GL veel rood
10. SP heel erg veel rood
quote:Laat maar:
Op dinsdag 3 december 2002 13:07 schreef F1908 het volgende:
neutraal en geen mening?
wtf is het verschil hier daadwerkelijk van en heeft het invloed op het stemadvies?
Wat is het verschil tussen 'neutraal' en 'geen mening'?
'Neutraal' antwoorden houdt in dat je geen uitgesproken mening voor of tegen de stelling hebt. Als zodanig telt die mening wel mee in het bepalen van het stemadvies. In geval van 'geen mening' onthoud je je als het ware van stemming en telt dat niet mee voor het stemadvies. Dat laatste moet je niet te vaak doen, bij te veel 'geen mening' kan natuurlijk geen serieus stemadvies verstrekt worden.
quote:Geen mening: Wordt niet mee geteld
Op dinsdag 3 december 2002 13:07 schreef F1908 het volgende:
neutraal en geen mening?
wtf is het verschil hier daadwerkelijk van en heeft het invloed op het stemadvies?
Laat maar, je hebt de FAQ al gevonden...
[Dit bericht is gewijzigd door Skimmer op 03-12-2002 13:14]
Wordt wegstrepen ... SGP niet, GL denk ik ook niet .... mag ik me gaan buigen over de programma's van de SP en de CU dus ...
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 13:12 schreef Young_David het volgende:
There are 10 kinds of people: those who understand binary and those who don't
1. GL
2. PvdA
3. D66 (en dat terwijl ik tegen referenda ben.)
4. SP
5. CU
Ik vond het trouwens maar onduidelijke vragen.
De LPF heeft, in de korte periode dat het kabinet heeft gezeten, aangetoond dat zij niet de moeite waard zijn om serieus te nemen. Ook ben ik van mening dat zij er voor 90-95% verantwoordelijk voor zijn dat het kabinet gevallen is.
8. PvdA
9. Groenlinks
10. SP
SP: 8
GroenLinks: 7
PVDA: 6
D66: 4
LPF: 4
CDA: 2
LN: 2
CU: -1
SGP: -1
VVD: -4
(geschat n.a.v. lengte van de balkjes)
Geen verrassing, behalve dat LPF hoger en CU lager staat dan in april... LPF komt met name door vraag 1 (privacybescherming) waarschijnlijk.
quote:Bij mij ook al... Ook ik ga maar eens wat verder kijken.
Op dinsdag 3 december 2002 12:51 schreef Swoods het volgende:
1. LPF
2. LN
3. VVDIk denk niet dat ik dit stemadvies ga opvolgen. Trouwens de LPF is al nummer 1 bij de uitgebrachte stemadviezen
Kortom, ik ben weer helemaal mezelf
Wie heeft er een geweer voor mij?
3) VVD.
Ah, ik dacht al, waar bleef je nou?
9) SP.
10) Groenlinks.
Hm, de schade valt toch wel mee.
Speel de Stemwijzer is geen link en download de stemwijzer ook niet .
Edit: Hmm, vaag, nu wel
quote:Zelfde probleem had ik hier... nogmaals proberen.
Op dinsdag 3 december 2002 13:57 schreef Sidekick het volgende:
Misschien ben ik dom (ik weet het wel zeker) maar hoe doe ik die test nou??Speel de Stemwijzer is geen link en download de stemwijzer ook niet
.
Edit: Hmm, vaag, nu wel
quote:Bij mij is dat "speel de stemwijzer"-plaatje gewoon een link. Stemwijzer opent dan in een nieuw venster (misschien is dat het probleem? pop-upkiller?)
Op dinsdag 3 december 2002 13:57 schreef Sidekick het volgende:
Misschien ben ik dom (ik weet het wel zeker) maar hoe doe ik die test nou??Speel de Stemwijzer is geen link en download de stemwijzer ook niet
.
Maargoed, ik heb hem dus ook even gedaan met als resultaat GL op 1, daaronder SP en dan nog net in het groen de PDVA, D66 en de LPF.
Op 0 staat LN en het CDA, de SGP, de VVD en de ChristenUnie eindigen in het rood.
Dat mijn ideeën links van het midden liggen wist ik wel, maar GL en SP bovenaan verbaast me wel. Bij de vorige stemwijzers kwam ik altijd uit tussen D66 en de PVDA en dat verwachtte ik eik nu ook weer.
Beetje groen:
Beetje rood:
Flink rood:
LPF 23%
vooral CDA 2% alleen CU scoort lager.
vond de test wel erg asielzoekerig. Beetje onderbuik-gevoelens aanwakkeren denk ik dan...
Wordt net zoals de vorige keer VVD.
VVD helemaal onderaan, onder LN en het CDA.
Klopt eigenlijk wel.
quote:Hoeveel vragen telde jij over asielzoekers ?
Op dinsdag 3 december 2002 14:07 schreef Sidekick het volgende:
Uitgegeven adviezen is echt totaal geen weerspiegeling van de werkelijkheid.LPF 23%
vooral CDA 2% alleen CU scoort lager.
vond de test wel erg asielzoekerig. Beetje onderbuik-gevoelens aanwakkeren denk ik dan...
Ow ja sorry, asielzoekers mag je niet over praten
In het groen:
1. Lijst Pim Fortuyn
2. Leefbaar Nederland
3. VVD
4. D66
5. PvdA
6. SGP
7. CDA
8. SP
In het rood:
9. GroenLinks
10. ChristenUnie
CU op de vijfde plaats terwijl ik dat toch echt ga stemmen...
Mooi dat LPF laatste staat bij mij
quote:De verzamelde uitspraken van Nawijn?
Op dinsdag 3 december 2002 15:51 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe de makeres van de stemwijzer de standpunten van de LPF hebben kunnen bepalen.
...
SP & GL respectievelijk laatste en eennalaatste. Maar dat is (voor de mensen die mij kennen) een open deur.
Die stemwijzer klopt aardig
quote:Nawijn's Greatest Hits
Op dinsdag 3 december 2002 15:58 schreef ranja het volgende:[..]
De verzamelde uitspraken van Nawijn?
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 03-12-2002 16:06]
Daarna heb ik heb de stemwijzer opnieuw ingevuld en alles hetzelfde beantwoord behalve de vraag over proefboren in de waddenzee. Krijg ik ineens spontaan Groen Links en meer linkse partijen bovenaan.
Het zal allemaal wel, maar ik heb het niet zo met deze stemwijzer.. zijn er betere testen in omloop?
quote:Gewoon je eigen redenatie gebruiken. Werkt altijd het beste
Op dinsdag 3 december 2002 16:00 schreef Beathoven het volgende:
zijn er betere testen in omloop?
minder groen
4. SP
5. PvdA
6. LPf
niks:
7. D66
beetje rood:
8. CDA
Wat roder:
9. LN
10. VVD
DE vorige keer stond de CDA hoger en D66 lager..
De verkoop van softdrugs moet worden gelegaliseerd.
eens =legaliseren
neutraal = gedogen (?)
oneens = verbieden
of bedoelen ze in de stemwijzer met 'neutraal' dat het je eigenlijk niet uitmaakt wat er mee gebeurt?
wie het weet mag het zeggen
Niks:
6. LPF
7. VVD
8. SGP
Rood:
9. Christenunie
10. CDA
Nou, nou, redelijk links... Hier moeten we nog maar effe een nachtje over slapen. Ik ga de programma's maar eens screenen, want alleen deze test vind ik niet voldoende.
ilse
quote:Neutraal=geen antwoord. Waarschijnlijk krijg je alles op 0 als overal neutraal invult.
Op dinsdag 3 december 2002 16:16 schreef Beathoven het volgende:
of bedoelen ze in de stemwijzer met 'neutraal' dat het je eigenlijk niet uitmaakt wat er mee gebeurt?wie het weet mag het zeggen
dit lijkt er al meer op, 40 vragen waarbij je nog iets gedetaileerder kunt beantwoorden of je het er mee eens of oneens bent
ik ga 'm nu ff invullen..
edit: niet dus.. is al een ouwe zo aan de vragen te zien, jammer.. sorry
VVD
CDA
D66
SGP
ChristenUnie
PvdA
SP
GroenLinks
quote:links-rechts-links ?
Op dinsdag 3 december 2002 16:43 schreef cptmarco het volgende:
PvdA
LPF
SPhmm, anders dan bij de vorige verkiezing...... Toen stonden GL en D66 er nog bij
hoe heb je dat voor elkaar gekregen
quote:SGP stond bij mij zelfs op twee, dik in het groen.
Op dinsdag 3 december 2002 15:58 schreef Kaalhei het volgende:
1.VVD
2.LPF
3.LN
4.D66
5.SGP (WTF??!!)
6.PvdA (WTF???!!)
7.CDA
Ik heb dus PvdA čn SGP in het groen...tsk
8.CU
9.SP
10.GL
quote:geen idee
Op dinsdag 3 december 2002 16:48 schreef Beathoven het volgende:[..]
links-rechts-links ?
hoe heb je dat voor elkaar gekregen
quote:Nee, neutraal zit tussen eens en oneens in. 50% eens, 50% oneens.
Op dinsdag 3 december 2002 16:32 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Neutraal=geen antwoord. Waarschijnlijk krijg je alles op 0 als overal neutraal invult.
quote:Maar die is nog van de vorige verkiezingen (Gewijzigd: 12-3-2002).
Op dinsdag 3 december 2002 16:50 schreef marky het volgende:
http://tools.kennisnet.nl/kieshulpKomt ook VVD ruim al eerste uit gevolgd door CDA en SGP
quote:Probeer het maar eens uit, dan zie je dat ik gelijk heb.
Op dinsdag 3 december 2002 17:11 schreef Alcatraz het volgende:
Nee, neutraal zit tussen eens en oneens in. 50% eens, 50% oneens.
redelijk verrassend, hoewel.. zo zie je maar dat links en rechts dichtbij elkaar zitten qua standpunten. ik heb persoonlijk gewoon niks met de partij LPF, vind 't een club trieste figuren, daarom denk ik dat het toch SP of D66 wordt. zo jammer dat 't programma van LPF niet door de mensen van SP uitgedragen kan worden.
allen waren dik in 't groen overigens.
quote:Ach ja ik wil wel eens zien wat van de SP overblijft als Jantje onder de groene zoden wordt geholpen.
Op dinsdag 3 december 2002 17:48 schreef DevoiD het volgende:
1. LPF
2. Leefbaar Nederland
3. D66
4. SPredelijk verrassend, hoewel.. zo zie je maar dat links en rechts dichtbij elkaar zitten qua standpunten. ik heb persoonlijk gewoon niks met de partij LPF, vind 't een club trieste figuren, daarom denk ik dat het toch SP of D66 wordt. zo jammer dat 't programma van LPF niet door de mensen van SP uitgedragen kan worden.
allen waren dik in 't groen overigens.
Helemaal niks
7. VVD
Rood
8. CDA
9. SGP
10. CU
Vreemde uitslag zeg...
quote:een test uit het jaar 0, geen LPF en geen LN...
Op dinsdag 3 december 2002 16:50 schreef marky het volgende:
http://tools.kennisnet.nl/kieshulpKomt ook VVD ruim al eerste uit gevolgd door CDA en SGP
quote:ik baseer mijn mening op meer personen dan alleen jan marijnissen.
Op dinsdag 3 december 2002 17:59 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ach ja ik wil wel eens zien wat van de SP overblijft als Jantje onder de groene zoden wordt geholpen.
quote:Noem eens een paar goede op de lijst van de SP dan waar je je mening op baseert. En waarom zijn deze personen zo goed?
Op dinsdag 3 december 2002 18:28 schreef DevoiD het volgende:
ik baseer mijn mening op meer personen dan alleen jan marijnissen.
quote:Ik wel
khad trouwens ook nooit op fortuyn gestemd
quote:ali lazrak, opende het debat over het nut van moslimscholen of wat dat betreft elke religieuze school.
Op dinsdag 3 december 2002 18:32 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Noem eens een paar goede op de lijst van de SP dan waar je je mening op baseert. En waarom zijn deze personen zo goed?
trouwens opvallend dat wanneer ik in die stemwijzer mijn standpunt over dingen waar ik niet helemaal zeker over ben voorzichtig verleg, de SP en LPF altijd in de top 4 blijven. zo moet je uiteindelijk ook je keuze bepalen denk ik, de programma's waar je het meest mee hebt blijven altijd boven de rest uitsteken.
Lijst Pim Fortuyn???
Wálgelijk, daar ga ik dus echt niet op stemmen
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 03-12-2002 21:51]
Hoe krijg ik dat nou voor mekaar?!? (Dat van die PVDA dan..)
quote:Test nogmaals gedaan, nu kom ik uit op Leefbaar Nederland...
Op dinsdag 3 december 2002 21:44 schreef DuchessX het volgende:
* DuchessX gaat nu ook even de "test" doenLijst Pim Fortuyn???
Zou deze test nou echt een goed beeld geven?
Voor mij is maar 1 onderwerp echt belangrijk bij het bepalen naar welke partij mijn stem gaat en dat is de partij die het het best voorheeft met de mensen die nu in de wao zitten. Dit omdat ik zelf (helaas) in de wao zit.
quote:Dat had ik nou ook:
Op dinsdag 3 december 2002 21:44 schreef DuchessX het volgende:
* DuchessX gaat nu ook even de "test" doenLijst Pim Fortuyn???
Waar slaat deze lijst op???
Ik stemde eerst altijd PvdA, was dat nu ook van plan. En nu zegt die stomme stemwijzer dat ik LPF moet stemmen.
Dat wordt dus weer gewoon PvdA, want die kunnen hun ideeen tenminste waar maken. Dat zie ik de LPF niet snel doen.
quote:De LPF is een zootje ongeregeld, een lachertje!
Op dinsdag 3 december 2002 22:00 schreef Miwe het volgende:[..]
Dat had ik nou ook:
1. LPF
2. PvdA
3. VVDWaar slaat deze lijst op???
Ik stemde eerst altijd PvdA, was dat nu ook van plan. En nu zegt die stomme stemwijzer dat ik LPF moet stemmen.
Dat wordt dus weer gewoon PvdA, want die kunnen hun ideeen tenminste waar maken. Dat zie ik de LPF niet snel doen.
En dan gaat het er niet om of ik (deels) voor of tegen hun stellingen en idealen ben, maar ik vind het een beetje eng dat die partij zo gauw groeit. Ik vraag me af of ze daar mee overweg kunnen.
Ik weet het... Het zou geen reden mogen zijn om een 'gevestigde' partij te stemmen, maar da's *toch* wat ik ga doen. Gut feeling, zullen we maar zeggen. (En natuurlijk een stukje lering uit LPF / LN)
*zucht* Ik weet het nog niet hoor, ik denk iig niet dat ik op GroenLinks ga stemmen!
En helemaal onderaan:
Ja hoor
SP
Groenlinks
Verrassend?
Nee hoor!
Kvind het alleen wel moeilijk om te antwoorden op vragen over auto's en andere dingen waar ik geen moer mee te maken heb.
quote:Vul je daar toch "geen mening" in. Daarvoor zit die knop er ook.
Op woensdag 4 december 2002 11:08 schreef Tijn het volgende:
Hmmm... ongeveer hetzelfde alsie was eigenlijkKvind het alleen wel moeilijk om te antwoorden op vragen over auto's en andere dingen waar ik geen moer mee te maken heb.
Alhoewel LPF bovenaan staat ga ik nu voor ňf de VVD ňf het CDA. Moet naar mijn mening namelijk een meerderheidskabinet komen, en met 7 zetels in de peiling voor de LPF kun je niet zoveel.
Denk trouwens dat bij mij de LPF vooral hoog staat omdat ik vooral het asielbeleid en de migratie heb aangevinkt
Stem dus weer op LPF!
GO GO NAWIJN!!!
quote:Correctie.
Op dinsdag 3 december 2002 22:08 schreef Antikal het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen om de SP.En dan gaat het er niet om of ik (deels) voor of tegen hun stellingen en idealen ben, maar ik vind het een beetje eng dat die partij zo gauw groeit.
Het is alleen eng als het een partij ter rechterzijde betreft. Alleen dan ook worden de motieven en geestelijke vermogens van betreffende stemmers in twijfel getrokken, eventueel gevolgd door een aanbeveling tot intrekken van het stemrecht voor genoemde stemmers.
Dat diezelfde stemmers nu opeens en masse op een partij ter linkerzijde stemmen heeft hen bovendien een opmerkelijke metamorfose doen ondergaan. Van lui, dom, ongeinteresseerd sociaal maatschappelijk afval, gestuurd door onderbuikgevoelens en met een nauwelijks meetbaar iq tot sociaal maatschappelijk verlichte lieden.
Lijst Pim Fortuyn
16926 27%
Leefbaar Nederland
8974 15%
VVD
7938 13%
GroenLinks
7677 12%
SP
6467 10%
PvdA
5771 9%
SGP
3107 5%
D66
2014 3%
CDA
1627 3%
ChristenUnie
1189 2%
Totaal 61690 100%
LoL @ CDA...... gewoon enalaaste en wel ruim 40 zetels
quote:Dat lijkt op het eerste gezicht grappig, maar zo verwonderlijk is het helemaal niet. Je moet ook even bedenken welke mensen op CDA stemmen (gemiddelde arbeider bijv, teleurgesteld in PvdA/GL) en dat over het algemeen zijn nou niet bepaald de mensen die veel internet gebruiken.
Op woensdag 4 december 2002 16:47 schreef Jorn_Z het volgende:
Verstrekte Adviezen Stemwijzer Tweede Kamer
Tot nu toe 61690 stemadviezen verstrekt. [4-12-02 16:44:32]...
LoL @ CDA...... gewoon enalaaste en wel ruim 40 zetels
Grotendeels in lijn met mijn verwachtingen, op het opvallend hoog scorende LPF bij mij na. Het wordt bij mij overigens toch GroenLinks. VVD zit kennelijk helemaal aan de onderkant en dat verbaast me niets. Hoewel zelfs ik nog liever VVD zou stemmen dan SGP, als ik echt totaal geen andere keus zou hebben. (Brrrr... De gedachte alleen al...
)
Denk dat het ook wel ongeveer klopt voor mij...
Verstrekte Adviezen Stemwijzer Tweede Kamer
Tot nu toe 79109 stemadviezen verstrekt. [5-12-02 0:35:58]
Lijst Pim Fortuyn
20277 26%
Leefbaar Nederland
12001 15%
VVD
10085 13%
GroenLinks
9743 12%
SP
8356 11%
PvdA
8034 10%
SGP
4237 5%
D66
2542 3%
CDA
2197 3%
ChristenUnie
1637 2%
Totaal 79109 10
Maar ik denk dat ik voor LPF ga, zij kunnen nu wel wat steun gebruiken. Tenzij VVD en CDA net wel/geen meerderheid hebben, dan stem ik op VVD
quote:Jij ook al?
Op donderdag 5 december 2002 10:59 schreef Sjwerver het volgende:
1. SP
2. GroenLinks
3. PvdA
nu komen de roden (letterlijk en figuurlijk )
8 CU
9 GroenLinks
10 SP
Ik was en ben nog steeds van plan VVD te gaan stemmen dus het klopt redelijk, vooral aangezien ik de SP een van de meest achterlijke partijen vind gezien hun standpunten...
En ff voor de statistieken: ik ben een 19 jarige HEAO student, nederlandse afkomst, woon in een nieuwbouwwijk van een middelgroot dorp en ben fel atheist...
quote:Dat klinkt wel heel erg als VVD inderdaad...
Op vrijdag 6 december 2002 12:57 schreef Evil_Jur het volgende:
En ff voor de statistieken: ik ben een 19 jarige HEAO student, nederlandse afkomst, woon in een nieuwbouwwijk van een middelgroot dorp en ben fel atheist...
Volgens mij is het probleem met deze test gewoon dat er te weinig mitsen en maren zijn. Het is heel zwart/wit van wel/niet eens... dat is niet altijd zo makkelijk. Daarom scoort denk ik ook LPF zo hoog, die hebben veel makkelijk klinkende statements waar veel mensen van zeggen van 'ja'.
Bv. over de efficientere aanpak vs. meer geld bij de zorg. Klintk heel makkelijk om te zeggen dat een efficientere aanpak nuttig is, maar betekent dat dat er geen extra geld naar de zorg moet? Of minder? Of wel extra, maar moet ook naar de efficientie gekeken worden? Is moeilijk zo zwart/wit te zien als de vraag gesteld wordt dus...
quote:Toevallig zat ik precies ook bij die vraag te dubben om dezelfde redenen. Heb uiteindelijk maar 'neutraal' gestemd, terwijl het natuurlijk niet zo is dat de zorg me niks kan schelen. Verder wel alles met 'eens' of 'oneens' beantwoord, al had ik daar soms ook wel wat kanttekeningen bij willen plaatsen.
Op vrijdag 6 december 2002 14:46 schreef ranja het volgende:
Bv. over de efficientere aanpak vs. meer geld bij de zorg. Klintk heel makkelijk om te zeggen dat een efficientere aanpak nuttig is, maar betekent dat dat er geen extra geld naar de zorg moet? Of minder? Of wel extra, maar moet ook naar de efficientie gekeken worden? Is moeilijk zo zwart/wit te zien als de vraag gesteld wordt dus...
Maar ja, de uitslag was niet erg verrassend voor mij. Groen Links, PvdD, SP, D66 en CU in het groen en de rest dik in het rood. De CU zou niet blij zijn met mijn opvattingen over de zondagsrust en euthanasie, maar ik zal er dan ook niet op stemmen.
SP
GroenLinks
D66
PvdA
ChristenUnie
LPF
Leefbaar Nederland
Rood:
SGP
VVD
CDA
Weer SP bovenaan. Er kunnen 3 dingen aan de hand zijn: of die stemwijzer klopt niet, of ik heb sommige standpunten niet helemaal door, of ik heb een verkeerd beeld van de SP, waar ik toch niet van plan was om op te stemmen, maar waar ik met die stemwijzer steeds op uit kom.
quote:uh oh
Op vrijdag 6 december 2002 20:44 schreef R-I-Q het volgende:
1. PvdA
2. SP
3. CDA
...
10. Christen unie
Dan heel lang niks
176. LPF
1. LPF
2. VVD
3. LN
600. Groenlinks
700. SP
dat ik niet op die linkse jankerds ging stemmen wist ik natuurlijk al lang, maar LPF op 1 baart me wel zorgen
8) SGP
9) CDA
10) D66
Pfff heb helemaal niks met deze uitkomst
quote:dat is helemaaaaal een vage uitkomst haha
Op vrijdag 6 december 2002 21:15 schreef pos het volgende:
1) LPF
2) PVDA
3) LN8) SGP
9) CDA
10) D66Pfff heb helemaal niks met deze uitkomst
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 21:15 schreef Youssef het volgende:
Mijn Uitkomst.
Rood: LPF, SGP. VVD
[Dit bericht is gewijzigd door popolon op 06-12-2002 21:28]
"De overheid moet een strenger uitzettingsbeleid voor afgewezen asielzoekers voeren."
Ik vind enerzijds wel dat afgewezen asielzoekers eruit moeten, en dat er om de huidige situatie van kerken en gemeentes die noodopvang verzorgen te stoppen, opvangcentra moeten worden opgericht waar uitgeproceerden tijdelijk kunnen verblijven in afwachting van terugkeer. Maar is dat dan 'strenger'? Ik vind dan weer niet dat bijv. leerkrachten illegale kinderen verplicht zouden moeten aangeven, en ben ook tegen razzia's om illegalen op te sporen. Eens-Neutraal-Oneens?
PvdA
D66
GroenLinks
SP
ChristenUnie
LPF
LN
SGP
CDA
VVD
quote:m ja.. niemand is volmaakt
Op vrijdag 6 december 2002 22:36 schreef AchJa het volgende:
Zoals verwacht, VVD met kop en schouders boven de rest uit. Op eenzame laagte, SP en GL.....
quote:Zo'n uitspraak is te verwachten van iemand die ons aller Jan op 1 heeft staan.
Op vrijdag 6 december 2002 22:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
m ja.. niemand is volmaakt
En weer staat SGP bovenaan bij mij
En weer ga ik Christenunie stemmen
Ik ben trouwens minder links (understatement) dan ik dacht
quote:Ha. Ha. Ha.
Op vrijdag 6 december 2002 22:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
m ja.. niemand is volmaakt
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 14:07 schreef Glacius het volgende:[..]
Ha. Ha. Ha.
quote:het heeft alleszins nog een tijd geduurd voordat iemand het opmerkte... ik ben een tevreden man
Op vrijdag 6 december 2002 23:01 schreef AchJa het volgende:[..]
Zo'n uitspraak is te verwachten van iemand die ons aller Jan op 1 heeft staan.
De vraag over het fileprobleem vond ik een beetje vervelend. Ik vind het best dat mensen een beetje kunnen doorrijden in de spits, alleen helpt het verbreden van wegen daar weinig bij. Ik heb maar oneens ingevuld. Maar goed, ik denk dat de meeste zelfbewuste mensen zich wel enigszins kunnen vinden in het gegeven advies.
Ik zal dus nooit op LPF stemmen en of op LN.
LPF heeft de kans gehad en kan nu eens aan de andere kant gaan zitten.
CDA komt echter dichter in de buurt
en dan via http://tools.kennisnet.nl/kieshulp/vragen.php?js=yes
Wat klopt er niet?!?!
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 07-12-2002 22:41]
quote:Je hebt de oude kieshulp.
Op zaterdag 7 december 2002 22:31 schreef Vampier het volgende:
Wat klopt er niet?!?!
Probeer de de nieuwe kieshulp eens.
quote:Ik vind het maar wazig hoor. De uitslagen van Stemwijzer.nl en bovenstaande kieshulp verschillen enorm.
Op zondag 8 december 2002 00:06 schreef ghettoman het volgende:[..]
Je hebt de oude kieshulp.
Probeer de de nieuwe kieshulp eens.
quote:het zijn ook andere vragen, maar het scheelt idd dag en nacht.
Op zondag 8 december 2002 00:11 schreef Glacius het volgende:[..]
Ik vind het maar wazig hoor. De uitslagen van Stemwijzer.nl en bovenstaande kieshulp verschillen enorm.
mijn uitslag bij de nieuwe kieshulp
1. SP
2. CDA
3. LPF
4. PvdA
5. SGP
6. D66
7. Christen Unie
8. VVD
9. Groen Links
Dezelfde partijen (de 'linkse' + CU), alleen in iets andere volgorde. Dat is nmm geen wereld van verschil. De SP scoort in de Kierhulp-uitslag iets lager dan bij de stemwijzer en daarin kan ik me persoonlijk wel vinden. Want al denk ik 'links', de SP gaat mij soms toch te ver in het beknotten van de persoonlijke vrijheden.
1e VVD
2e LPF
3e LN
--
8e D66
9e GROENLINKS
10e SP
quote:SP 1 en GL 9...raar hoor.
Op zondag 8 december 2002 11:57 schreef Beathoven het volgende:[..]
het zijn ook andere vragen, maar het scheelt idd dag en nacht.
mijn uitslag bij de nieuwe kieshulp
1. SP
2. CDA
3. LPF
4. PvdA
5. SGP
6. D66
7. Christen Unie
8. VVD
9. Groen Links
en met de nieuwe kieshulp GL op 1 en SP op 2 en heeeeel laag CDA
LPF SGP VVD
quote:Ik denk SP of nog "linkser".
Op maandag 9 december 2002 16:24 schreef du_ke het volgende:
tja lijkt me vrij duidelijk heel groen SPen GL, beetje groen pvda en d66 en van klein streepje rood CU tot op een centimeter na helemaal rood VVD
en met de nieuwe kieshulp GL op 1 en SP op 2 en heeeeel laag CDA
LPF SGP VVD
Gek, ik had CDA en SGP best hoog staan.
Heeft zeker te maken met mijn zondagsrust.
In ieder geval PVDA en LPF heel laag
CU kwam bij ook wel redelijk naar voren. goed milieubeleid en inderdaad de zondagsrust
Lijst Pim Fortuyn
4399 22% -> 33 zetels
GroenLinks
3667 18% -> 27 zetels
SP
2941 15% -> 22.5 zetels
PvdA
2272 11% -> 16.5 zetels
Leefbaar Nederland
2271 11% -> 16.5 zetels
VVD
2095 10% -> 15 zetels
SGP
834 4% -> 6 zetels
D66
741 4% -> 6 zetels
CDA
538 3% -> 4.5 zetels
ChristenUnie
405 2% -> 3 zetels
Totaal 20163 100%
Er wacht een grote politieke aardverschuiving...
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:39 schreef nirvana het volgende:
Tot nu toe 20163 stemadviezen verstrekt. [10-12-02 15:20:37]Lijst Pim Fortuyn
4399 22% -> 33 zetels
GroenLinks
3667 18% -> 27 zetels
SP
2941 15% -> 22.5 zetels
PvdA
2272 11% -> 16.5 zetels
Leefbaar Nederland
2271 11% -> 16.5 zetels
VVD
2095 10% -> 15 zetels
SGP
834 4% -> 6 zetels
D66
741 4% -> 6 zetels
CDA
538 3% -> 4.5 zetels
ChristenUnie
405 2% -> 3 zetels
Totaal 20163 100%Er wacht een grote politieke aardverschuiving...
Tot nu toe 219728 stemadviezen verstrekt. [10-12-02 15:32:59]
Lijst Pim Fortuyn
44250 -> 20%
Leefbaar Nederland
35095 -> 16%
VVD
28545 -> 13%
PvdA
28408 -> 13%
GroenLinks
26541 -> 12%
SP
22650 -> 10%
SGP
13745 -> 6%
D66
7436 -> 3%
CDA
7130 -> 3%
ChristenUnie
5928 -> 3%
Totaal 219728 100%
Of was die niet van stemwijzer.nl?
quote:Ik geloof dat ik hem via de volkskrant had gedaan. Suf dat ze dat dan apart bijhouden...
Op dinsdag 10 december 2002 15:47 schreef Tikorev het volgende:[..]
12 minuten later zijn er 200000 stemmen meer op een totaal van 220000?
Tot nu toe 219728 stemadviezen verstrekt. [10-12-02 15:32:59]
Lijst Pim Fortuyn
44250 -> 20%
Leefbaar Nederland
35095 -> 16%
VVD
28545 -> 13%
PvdA
28408 -> 13%
GroenLinks
26541 -> 12%
SP
22650 -> 10%
SGP
13745 -> 6%
D66
7436 -> 3%
CDA
7130 -> 3%
ChristenUnie
5928 -> 3%
Totaal 219728 100%Of was die niet van stemwijzer.nl?
Het CDA blijft trouwens op 4.5 zetels staan...
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:51 schreef nirvana het volgende:[..]
Ik geloof dat ik hem via de volkskrant had gedaan. Suf dat ze dat dan apart bijhouden...
Het CDA blijft trouwens op 4.5 zetels staan...
quote:Die linkse propaganda werkt dus blijkbaar niet zo...
Op dinsdag 10 december 2002 15:55 schreef Tikorev het volgende:[..]
En 33% van de Volkskrant lezertjes maar op de LPF stemmen...
VVD (hele lange balk)
LPF (ongeveerr 60% v.d. lengte)
CDA
SGP
LN
Rood:
D66 (ongever 30% van de balk-lengte)
CU
PvdA
SP (onegveer 95% van de balk)
GL (100%)
Sorry, kan even geen plaatjes uploaden.
Hmmz, bij de Stembox komt de VVD als 2e uit, hier als 2e van onderen.
Ik denk dat ik het toch maar bij de PvdA houd, de SP is sowieso geen optie voor mij.
Ik heb altijd SP gestemd in het verleden maar denk dat het verstandiger is om deze keer PVDA te stemmen! Ik ben er nog niet uit, maar ik kan er nog een kleine maand over nadenken
SP
GL
PvdA
D66
CU
LN
LPF
SGP
VVD
CDA
DEN HAAG - De Lijst Pim Fortuyn scoort slecht in de opiniepeilingen, maar de standpunten van de partij doen het goed onder de deelnemers aan Stemwijzer. Van de ruim 566.000 uitgebrachte adviezen waren er maandagmiddag 18 procent voor de LPF. Het CDA, in de laatste peiling van Interview/NSS op 52 zetels, scoort bij de Stemwijzer slechts 3 procent en wordt daarmee allerlaatste.
Bij Stemwijzer krijgt de sitebezoeker dertig stellingen voorgelegd. Aan de hand van de antwoorden en de verkiezingsprogramma's rolt er dan een stemadvies uit. Na de LPF, scoort Leefbaar Nederland goed met 16 procent, gevolgd door de PvdA (15 procent), VVD (13 procent), GroenLinks, SP, SGP, D66, ChristenUnie en CDA als laatste met 3 procent.
Bij de vorige verkiezingen deden ruim twee miljoen mensen mee met de stemwijzer. Ook toen scoorden LPF, VVD, Leefbaar Nederland en SP beter dan bijvoorbeeld het CDA en de PvdA, zegt projectleider J. de Graaf.
Volgens hem is de stemwijzer niet te vergelijken met opiniepeilingen, omdat bij de stemwijzer vooral de zwevende kiezer aanklopt. "Onze deelnemers vormen bovendien geen representatief deel van de bevolking."
De Graaf
De Graaf constateert dat het CDA het zo slecht doet bij de stemwijzer, omdat veel van de CDA-standpunten niet door de bezoekers worden gedeeld. "De grote winst van het CDA in de peilingen is gebaseerd op het stabiele imago van de partij en van Balkenende en niet op het verkiezingsprogramma van de partij. Op 15 mei is ook meer met emotie gestemd dan gebaseerd op een inhoudelijke vergelijking van programma's", aldus De Graaf.
En ook nog goede standpunten overeenkoment met de meeste Nederlanders.
Dus dat wordt 22 januari weer LPF.
quote:
StemwijzerDe LPF scoort in de verschillende peilingen steevast niet meer dan een paar zetels. Maar de standpunten van de partij van wijlen Pim Fortuyn doen het goed bij de mensen die de Stemwijzer op internet invullen. Het bureau achter dit hulpmiddel, het Instituut voor Publiek en Politiek, gaf tot nog toe 566.000 stemadviezen uit, waarvan ruim achttien procent voor de LPF.
Na de LPF doet Leefbaar Nederland het bij de Stemwijzer het beste, gevolgd door de VVD. Het CDA, dat het in alle peilingen het beste doet, scoort bij de Stemwijzer het slechtste (drie procent). Daaruit blijkt volgens J. de Graaf van het IPP dat mensen afgaan op het stabiele imago van de partij en lijsttrekker Balkenende en niet op de inhoud van het CDA-programma.
http://www2.omroep.nl/nos/verkiezingen/paginas/peilingen/0601_dehond.htm
Ik ben echt heel erg geschrokken!!
Van mijn 15e tot mijn 18e lid geweest van een aktieve
linkse jongeren partij, en ik heb altijd mezelf als vrij links gezien.
Toen ik deze uitslag net las draaide mijn maag echt even om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |